Usein tapaan ihmisiä, jotka kertovat olevansa uskossa, rukoilevat ja odottavat Jumalaa apuun. Keskustelun jatkuessa käy ilmi, että nuo ihmiset kyllä rukoilevat, jopa ahkerastikin, mutta he eivät ole koskaan tehnteet parannusta. Eivät ole hyljänneet pahoja ajatuksia, joista kaikki synti saa alkunsa. He saattavat jopa jatkaa rötöstelyjä ja samalla rukoilla itselleen Jumalan siunausta.
Tälläkin palstalla kirjoittaa ihmisiä ja todella hyvin uskon asioista, mutta nuo samat ihmiset kieltävät Jumalan kymmenen käskyä, eli heidän kirjoittelunsa on vain silmänlummetta ja uneen tuudittavaa höpinää.
Jumala käskee tehdä parannuksen ja käskee kulkea parannuksentietä ja lupaa kuulla heidän rukouksensa jotka elävät Hänen antamiaan käskyjä noudattaen.
Ei ole helppo olla uskossa, jos ei ole Jeesuksen voimassa. Jeesus antaa Voiman elää Pyhän Hengen johdatuksessa ja Pyhän Hengen johdatuksessa ei kukaan tee syntiä, eli ei riko Jumalan antamaa kymmentä käskyä.
terveisin Lähettiläs
Ei ole uskoa ilman parannusta!
71
59
Vastaukset
- Anonyymi
Edelleenikin on ihmisiä, jotka väittävät Paavalin jääneen syntiseksi Jeesuksen tapaamisen jälkeenkin. Se ei pidä paikkaansa, sillä Paavali teki parannuksen ja kuoli lihalleen.
1. kirje Timoteukselle
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
t. Lähettiläs- Anonyymi
Miksi sitten Paavali sanoo itseään syntisistä suurimmaksi?
- Anonyymi
"ei siksi, että luovuitte saastaisista teoista"
"ei vanhurskaudessa tekemienne tekojen tähden"
"ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi"
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Kristittyjen yhdessä kasteessa ei ole pelkästään yhden tietyn synnin saamisesta anteeksi, vaan koko syntiinlangenneeseen Adamin sukuun syntyneen ja hengellisesti kuolleen ihmisen henkiin herättämisestä ja uudestisynnyttämisestä Jumalan voimasta kasteen vedestä ja Hengestä. - Anonyymi
Lahkolainen voi olle uskossa eli lahkouskossa.
Mutta koska lahkolaiselta puuttuu Kristillisen kaste, niin lahkolainen ei ole Kristuksessa.
1. Kor. 12:13
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.- Anonyymi
Helluntailaisten lahkokaste on pelkää vettä ja ihmisteko. Ei siinä Jumala liitä ihmistä Kristuksen ruumiiseen eikä anna ihmiselle sitä Pyhän Hengenlahjaa, kuten tapahtuu Kristittyjen kasteessa.
- Anonyymi
Hoi, hoi. Jo taas kerran polttaa kippokasteenne, perustus horjuu monella. Aloittaja ei kylläkään kirjoittanut mitään kasteesta.
- Anonyymi
ja lahkoissa pedofilia,mielen terveyden menettäminen,hulluksi tulo.epä usko,saastainen vaikutus,sairas mieli.
amerikkalaista saastaamitä katsomme tv.tä miten he alistavat täysin roskalle !
Manipulointi lahko,mielen vikaisuus,pelko yms.
En halua sairaita lahkoja lähelleni.
- Anonyymi
"parannus" ei ole oman elämänsä parantamista, vaan parannus siitä, että uskoo
KRISTUKSEEN, eikä omiin tekoihinsa.
kaikki ei koskaan tule uskoon:
"Niin HÄN siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paadutaa kenet tahtoo"
Room: 9: 18
omaa elämäänsä saa ja on lupa parantaa päivittäin, eikä koskaan ole valmis
omassa itsessään, vaan ainoastaan "katse luotuina KRISTUKSEEN,
ei siis "omaan napaan".
uskova ihminen tekee parannusta päivittäin, eikä vaan kerran elämässä. - Anonyymi
Jumala on hyvä, vastaa jo uskomattomankin rukouksiin. Auttaa, johdattaa, varjelee ja jopa parantaakin. Kuten aloittaja kirjoittaa, ilman uudestisyntymää ei kukaan voi nähdä Jumalan valtakuntaa. Se on tietoinen, omakohtainen tapahtuma. Joh. 3 . Det är klar.
- Anonyymi
Ei ihminen millään omilla parannuksen TEOILLA saa sitä pelastavaan Hengen uskoa aikaiseksi.
Kyllä se pelastava sydämen eli Hengen tason usko tulee lahjaksi armosta kun kasteessa synneistä puhdistettuun sydämeen Jumala vuodattaa sitä uskon Henkeä Kristittyjen kasteessa ihmisen sieluun ja sydämeen (ei lahkokasteissa)
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
2. Kor. 4:13
Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."- Anonyymi
Polttaa, polttaa monilla luterilaisilla. Esim. 12.22. Sinä itse teet omasta puolestasi parannuksen. Jo 8- vuotias sen tajuaa. On selvää, jokainen vastaa omasta sielustaan. Aloittaja ei kerro mitään uhraamimisesta . Monilta on jo nyt pohja pudonnut. Kaste ei liity aloitukseen.
- Anonyymi
Helluntailaiset tarkoittaa pelastavilla parrannuksen teoilla niitä tekoja, kun ihminen laitetaan maksamaan kymmenyksiä lahkolle ja passaamaan kiertäviä saarnamiehiä ja tekemään ilmaista talkootyötä, niin että oman perheen asiat jää hoitamatta ja iskee se burnout ja ihminen joutuu hoitolaitoksiin.
- Anonyymi
vuonna 2000 . . .
"Mutta minä kysyn, eivätkö he ole kuulleet ? Kyllä ovat: Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin
maihin, ja heidän sanansa maan piirin äärriin" Room: 10: 18
helluntailaisuus tuotu Suomeen, kun Suomeen sallittiin uskonnonvapauslaki, 1900 -luvun jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vuonna 2000 . . .
"Mutta minä kysyn, eivätkö he ole kuulleet ? Kyllä ovat: Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin
maihin, ja heidän sanansa maan piirin äärriin" Room: 10: 18
helluntailaisuus tuotu Suomeen, kun Suomeen sallittiin uskonnonvapauslaki, 1900 -luvun jälkeen.Uskonlahkojen harjoittama ihmisten terveydellä puoskarointi tulisi kieltää ja rinnastaa valelääkärinä toimimiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonlahkojen harjoittama ihmisten terveydellä puoskarointi tulisi kieltää ja rinnastaa valelääkärinä toimimiseen.
Helluntailaisuus on Amerikkalaisen miehimyksen kehittämä uskonsuunta ja henkiliike, joka tuli Suomeen vasta noin 100 v. sitten.
Sitä katsellessani tuli LÄNNESTÄ vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.
Kristinusko tuli Suomeen Itäistä reittiä pitkin Ortodoksien tuomana (Andreas-niminen mies) viimeisimmän tiedon mukaan jo 500 jKr. nykyisen Kainuun korkeudella asuville suomenkielisille ihmisille, jotka saivat kasteen kristityiksi ja alkoivat heti kastaa lapsensa kristityiksi Jeesuksen opetuslapsiksi. - Anonyymi
Emävalhe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emävalhe.
Helluntailaiset eivät voi sietää kuulla totuutta oman uskonlahkonsa synnystä ja lyhyestä historiasta, joka päättyy sadan vuoden päähän Los Angelesin slummeihin epämäärääsiin ja ei-kristittyihin tyyppeihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset eivät voi sietää kuulla totuutta oman uskonlahkonsa synnystä ja lyhyestä historiasta, joka päättyy sadan vuoden päähän Los Angelesin slummeihin epämäärääsiin ja ei-kristittyihin tyyppeihin.
Helluntailiike syntyi Pyhästä Hengestä. Vain sinä elät ajassa 115vuotta jäljessä. Ne tapahtumat eivät tänään hyödytä ketään. Kirjoituksesi ei kylläkään liity mitenkään aloitukseen. Voihan täällä kirjoitaa vaikka auton venttiileistä.
SYNNITTÖMYYSOPPI
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.” 1. Joh. 1:8-10
Synnittömyysopin mukaan silloin, kun ihminen on oikeanlaisessa yhteydessä Jumalaan, hän voi tässä ajassa saavuttaa hengellisen pyhittymisen täydellisesti. Tuolloin ihmisen ja Jumalan välille muodostuu rakkauden liitto, jota pidetään näiden kahden välisen yhteyden lopullisena hedelmänä. Tällaista kutsutaan useissa kirkkokunnissa sekä liikkeissä ”kristityn pyhittymiseksi”.
Synnittömyyttä opetetaan monella tavalla. Jotkut opettavat, että kun ihminen tulee uskoon, tulee hänestä kertaheitolla täydellinen ja synnitön. Toiset taas opettavat, että uskovan on mahdollista saavuttaa täydellisyyden ja synnittömyyden tila vähitellen niin, ettei hän enää lopulta tee tietoisesti syntiä. Molempien oppien mukaan uskovan on siis mahdollista vapautua täysin kaikesta synnistä. Mm. Uskon sana -liikkeessä opetetaan näin.
Ajatus uskovan täydellisestä synnittömyydestä on valhe. Jokainen uudestisyntynyt kristitty kantaa luonnossaan taipumusta syntiin, sekä lankeaa siihen tavalla tai toisella. Juuri siksi kristilliseen elämäämme kuuluu tärkeänä osana syntien tunnustaminen ja Jeesuksen sovitustyöhön turvautuminen.
Kuoleman ruumis
Jo pelkästään ajatus siitä, että olisin ”synnitön”, on Jumalan edessä ylpeyttä ja eksymisen seurausta. Uskovasta ei tule täydellistä tässä elämässä. Paavali opettaa kirjeessään:
”Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.” Fil. 3:12
Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.” Room. 6:22-23
Paavali sanookin, että synnin valta ihmiseen on murrettu Kristuksen ristinkuoleman ja sovitusveren kautta. Meidän ei tule siis enää palvella syntiä, vaikka se onkin meidän luonnossamme lihan takia. Tätä ruumiin ja hengen välistä jännitettä hän kuvaa myös osuvasti kirjeessään Roomalaisille:
”Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.” Room. 7:21-24
Seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen
Koko synnittömyysoppi nojautuu väärään tulkintaan seuraavasta raamatunkohdasta:
”Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.” 1. Joh. 3:6
Raamatun hengen mukaan kyseinen kohta tulee kuitenkin ymmärtää siten, ettei kukaan Jumalasta syntynyt voi jatkuvasti tehdä samaa syntiä tekemättä parannusta siitä. Tällainen tulkinta sopii siihen, minkälaisen ilmoituksen Raamatusta kokonaisuutena saa.
Jo pelkästään paha ajatus lähimmäistä kohtaan on syntiä, eikä kukaan pysty täydellisesti hallitsemaan ajatuksiaan. Siksi on väärin ajateltu, että uskova voisi tulla niin täydelliseksi, ettei hän koskaan tee tietoista syntiä. Synti riippuu meissä kiinni, mutta se ei oikeuta keskeyttämään taistelua sitä vastaan.
Uudestisyntyneen kristityn lankeemukset eivät estä meitä pääsemästä taivaaseen, koska Jeesus on jo aukaissut tien sinne. Synnit kuitenkin vetävät meitä kohti kadotusta, ja voivat johtaa paatumukseen. Tästä syystä on tärkeää tunnustaa ja pyytää anteeksi syntejään Jumalalta, aivan kuten Jeesus itse opetti Luukkaan evankeliumissa:
”Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme; äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta.” Luuk. 11:4
jatkuu:jatkoa:
Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää
Tehdyillä synneillä on seurauksensa, jotka voivat jatkua hyvin pitkään elämässämme – myös uskoon tulon jälkeen. Esimerkiksi murhaaja joutuu suorittamaan vankeustuomionsa, vaikka olisikin saanut syntinsä Jumalalta anteeksi. Myös erilaiset synnillisen elämän aiheuttamat sairaudet ja rikkinäisyys ovat luonnollista seurausta synnistä, joskin meillä on oikeus rukoilla ja pyytää Jumalalta apua niihin liittyen.
Saatanan tavoite on valehdella ja eksyttää. Vääristämällä evankeliumi ja Raamatun sana ja henki lisäämällä sinne ihmisten omia ilmoituksia, jättämällä jotain pois tai tuomalla yksittäisiä jakeita ulos kokonaisuudesta, Saatanan tavoitetta toteutetaan. Tällaiseen vääristeltyyn evankeliumiin Raamatun kanta on varsin jyrkkä:
”Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.” Gal. 1:6-9
Ihmisen ruumiiseen sidottuna olemme samalla sidottuja Aadamin kaltaisuuteen. Teemme siis syntiä koko elämämme, halusimme tai emme. Paavali kuvasi rehellisesti itseään, kun kirjoitti:
”Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.” 1. Tim 1:15
Jos nyt Paavali ja Johannes kuvasivat olevansa epätäydellisiä syntisiä, kuinka me voisimme olla parempia?
( LÄHDE: Kirjoittaja: Radio Liekki)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
jatkoa:
Tehdyillä synneillä on seurauksensa, jotka voivat jatkua hyvin pitkään elämässämme – myös uskoon tulon jälkeen. Esimerkiksi murhaaja joutuu suorittamaan vankeustuomionsa, vaikka olisikin saanut syntinsä Jumalalta anteeksi. Myös erilaiset synnillisen elämän aiheuttamat sairaudet ja rikkinäisyys ovat luonnollista seurausta synnistä, joskin meillä on oikeus rukoilla ja pyytää Jumalalta apua niihin liittyen.
Saatanan tavoite on valehdella ja eksyttää. Vääristämällä evankeliumi ja Raamatun sana ja henki lisäämällä sinne ihmisten omia ilmoituksia, jättämällä jotain pois tai tuomalla yksittäisiä jakeita ulos kokonaisuudesta, Saatanan tavoitetta toteutetaan. Tällaiseen vääristeltyyn evankeliumiin Raamatun kanta on varsin jyrkkä:
”Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.” Gal. 1:6-9
Ihmisen ruumiiseen sidottuna olemme samalla sidottuja Aadamin kaltaisuuteen. Teemme siis syntiä koko elämämme, halusimme tai emme. Paavali kuvasi rehellisesti itseään, kun kirjoitti:
”Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.” 1. Tim 1:15
Jos nyt Paavali ja Johannes kuvasivat olevansa epätäydellisiä syntisiä, kuinka me voisimme olla parempia?
( LÄHDE: Kirjoittaja: Radio Liekki)"Kun ihminen uskoo Jeesukseen, tuomio lausutaan, kuin Jeesus itse olisi tuomiolla"
- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
jatkoa:
( LÄHDE: Kirjoittaja: Radio Liekki)Rakastan sua!
- Anonyymi
Charles Fox Parham perusti helluntailiikkeen 100 v. sitten Amerikassa.
Sen miehen käsistä ei mitään pyhiä henkiä lähtenyt, päinvastoin.
Suomeen sen opin ja hengen toi tullessaan Gerhard Olsen-Smidt -niminen miehimys.- Anonyymi
Aloitus koski parannuksen tekoa. Et kestä aloitusta. Olet 1001
- Anonyymi
Ihminen on aina syntinen, mutta Kristittyjen kasteessa syntisyys ja syyllisyys pestään pois ja pesty sielu kätketään Kristuksen vanhurskauteen. Sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi ihminen saa kasteessa Pyhän uskon Hengen lahjan, vihan enkelin kulkea ohi Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. Silloin ei enää ketään ehditä kastaa kristityksi.
Mutta jolla ei ole kasteessa saatua Pyhän Hengen lahjaa, se ei ole Kristuksen oma.- Anonyymi
Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta.
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne. Hengellisesti kuoleita haudataan kasteessa, jotka kasteessa sielu herää ja syntyy uuteen elämään yhdessä Kristuksen kanssa.
Tehän olette kuolleet, ja teidän elämänne on Kristuksen kanssa kätketty Jumalaan.
Kun Kristus, teidän elämänne, ilmestyy, silloin tekin ilmestytte hänen kanssaan kirkkaudessa.
Kristillinen kaste on suuri salaisuus ja Jumalan teko. Salaisuus on secret eli sakramentti.
Helluntailaiset vihaavat Jumalan salaisuuksia, eli sakramentteja, koska helluntailaiset kiinnittävät katseensa näkyvään.
Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.
- Anonyymi
Aloitus koski parannuksen tekoa. Et kestä aloitusta. Olet 1002 X laulanut saman laulun. Olet pelle.
- Anonyymi
"parannuksen tekoa"
parannusta kristitty joutuu tekeen päivittäin, eikä vain kerran elämässä . . .
- Anonyymi
keskustelun avaaja jäsentää hyvin Raamatun sanoman. Tämän aikakauden ikävä ilmiö on niinsanotut tapakristityt, jotka tosiaan kuten aloittaja mainitsi rukoilevat ja näyttävät hengellismielisiltä, mutta heidän elämäntapansa elää osoittautuu kaikeksi muuksi. Tuollaisella uskolla ei ole mitään käyttöarvoa ihmiselle. Sanoihan Paavalikin kirjoituksissaan, että " usko ilman tekoja on kuollutta uskoa". Juuri tässä on uskon avain. Usko on uskoa nälymättömään henkimaailmaan. Usko on uskoa Jumalaan ja Jeesukseen kristukseen, joita emme optisin silmin kykene näkemään. Mutta uskolla täytyy olla vankat perusteet. Ihmisen on todistettava itselleen, että Jumala on olemassa. No. Tähän ei tarvita kuin silmäys meitä ympäröivään kauniiseen fyysiseen maailmaan, joka suorastaan huutaa, että Jumala on todellinen.
Kristityn hengelliseen vaatetukseen kuuluu tekoja, joilla emme sinänsä voi saada Jumalalta hyväksyttyä asemaa. Hyväksytty asema tulee armosta, sillä emme voi todellisuudessa antaa Jumalalle mitään mitä emme olisi jo häneltä saaneet.
Jumalallinen vaatimus jokaiselle ihmiselle on elää hänen tahtomallaan tavalla. Ohjeet tähän löytyvät Raamatusta jos VAIN viitsisimme sen avata. On kovin surullista, että monet kristityt nykypäivänä eivät juuri avaa Raamattua. Toista oli ennenvanhaan, jolloin Raamatusta etsittiin lohtua ja apua esimerkiksi Suomessa kato ja sota vuosina. Sitten he ihmettelevät, miksi Jumala ei vastaa heidän rukouksiinsa. Niin. Miksiköhän ei?
Lopputiivistelmä. Jotta rukouksemme kuultaisiin, meidän on saatettava elämämme sopusointuun Jumalan tahdon kanssa. Kuten aikaisemmin totesin, Raamatusta löytyy kaikki tarvittava elämämme. Emme tarvitse mitään muuta. Saata siksi elämäsi samalla kurssille Jumalan kanssa, niin varmasti huomaat rukousvastauksia. Jumalalla on oma aika ja tahto vastata. Joskus hänen vastauksensensa tosin voi olla myös Ei. Mutta se on varmaa, että Jumala kuulee jokaisen tottelevaisen kristityn rukoukset ja vastaa niihin oman tahtonsa mukaan.
Emme voi saavuttaa hyväksyttyä asemaa, jos elämme synnissä ja paheissa. - Anonyymi
Jeesus oli "tapakristitty".
Jeesus oli tavallinen juutalainen uskonnoltaan. Ei mikään lahkoissa kaatuileva ja hurmoskokemusten perässä juokseva ja hilluva helluntailainen.
Luuk. 4:16
"Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan."
Amerikasta uskonsa ja henkensä saaneiden helluntailaisten suuri eksytys eli suuri puhullas alkaa oikeiden kristittyjen nimittelemisesta uskonnollisiksi ja tapakristityiksi ja pilkkaamalla kristittyjen lasten kastetta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Sitä he tekevät täällä keskusteluissa eri palstoilla päivittäin.
Kristittyjen lasten kastetta pilkatessaan helluntailaiset syyllistyvät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkkaan.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
Luuk. 12:10
Ja jokaiselle, joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi, mutta sille, joka herjaa Pyhää Henkeä, ei anteeksi anneta.- Anonyymi
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu harhaoppinen uskonsuunta, eli heresia, jonka tarkoitus on syrjäyttää maasta pois terve kristillisyys ja tulla sen tilalle omine oppeineen ja rituaaleineen.
- Anonyymi
Helluntalaisten haukuminen muuttuu mainokseksi heille, koska kun heidät aina mainitaan, niin silloin heissä täytyy olla jotain hyvää ja tavoiteltavaa kun saatana näkee noin paljon vaivaa perustettomasti ilman sanaa herjata heitä.
Kaikki alkavat kiinnostua hurmahengistä ja kaivata niitä sekä haluta niitä kokemuksia kun ne kerran ovat niin vastustettavia. Aivan kuten alkuseurakunnan aikaan. Oli aivan kauheaa kun juutalainen tapakristillisyys muuttui Pyhän Hengen johdattamaksi kristillisyydeksi. Että sitä piti vastustaa ja se alkoi kiinnostaa ihmisiä. Samoin on tänäkin päivänä.- Anonyymi
Raamattu varoittaa monessa kohtaa harhaoppisista hurmoslahkoista, joiden perustamisen motiivi on ollut lihan himojen tyydytys. Gal.5:1,20
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu varoittaa monessa kohtaa harhaoppisista hurmoslahkoista, joiden perustamisen motiivi on ollut lihan himojen tyydytys. Gal.5:1,20
hyvinhän se Parhami sai "lihan himonsa" lahkossa toteuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hyvinhän se Parhami sai "lihan himonsa" lahkossa toteuttaa.
Sodomia tarkoittaa todella törkeitä seksitekoja. Homoseksuaalisuuden lisäksi lapsiin ja eläimiin sekaantumista.
Sodomassa ja Gomorrassa ei puhuttu mitään rakkauden kaksoiskäskyistä.
Yhtään synnitöntä ihmistä sieltä ei löytynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertaat vanhoja lauseitasi. Onko 560. kerta? Ei vaan liity mitenkään parannuksen tekoon. Onko pohja pudonnut elämältäsi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertaat vanhoja lauseitasi. Onko 560. kerta? Ei vaan liity mitenkään parannuksen tekoon. Onko pohja pudonnut elämältäsi ?
Helluntaina sen "metanoia" parannuksen teki heti Pietarin puheen jälkeen 3000 Kristityksi kastettua mielessään. Kreikaksi parannus, metanoia kun tarkittaa mielen muutosta, piston saamista sydämeen ja syntisyyden tunnustamista ennen kastetta.
Mitään käytännön hyviä töitä ei kukaan ehtinyt tekemään ennen kastetta kun saman päivän aikana kastettiin 3000 ihmistä Kristityksi.
Kellosta voit laskea, että ei siinä yhtä ihmistä kohden ollut aikaa kuin pari minuttia kastamiseen, jos Pietarin puheiden jälkeen saman päivän aikana valoisaan aikaan meinatan kaikki 3000 ihmistä kastaa Kristityiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaina sen "metanoia" parannuksen teki heti Pietarin puheen jälkeen 3000 Kristityksi kastettua mielessään. Kreikaksi parannus, metanoia kun tarkittaa mielen muutosta, piston saamista sydämeen ja syntisyyden tunnustamista ennen kastetta.
Mitään käytännön hyviä töitä ei kukaan ehtinyt tekemään ennen kastetta kun saman päivän aikana kastettiin 3000 ihmistä Kristityksi.
Kellosta voit laskea, että ei siinä yhtä ihmistä kohden ollut aikaa kuin pari minuttia kastamiseen, jos Pietarin puheiden jälkeen saman päivän aikana valoisaan aikaan meinatan kaikki 3000 ihmistä kastaa Kristityiksi.Eipä se murhamiehen parannus ennen kastetta mitään käytännön hyviä töitä tarkoittanut.
Raamatun alkukielen mukainen sana kääntyä/parannus ennen kastetta kun tarkoittaa pelkästään syntisyyden tunnustamista ennen kastetta.
Ap. t. 22:16
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.
Eikä ne vanginvartijan perhekunta ja pesue keskellä yötä niitä parannuksen käytännön töitä ehtineet tehdä. Kasteen ottamine oli se tärkein parannuksenteko, kun Jumala pesee kasteessa synnit pois. Ei niitä ihminen itse voi omia syntejään pestä pois.
Kasteella on aina kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti. - Anonyymi
Juuri näin se on, vahvasti.
Mutta alkuseurakuntaankin jäi judaisteja, jotka vaativat, että "ellette noudata Mooseksen lakia, ette voi pelastua". Apt. 15. Sellaiset ovat eksyttäjiä.
- Anonyymi
Helluntailaisten parannus kun tarkoittaa lahkon kurin ja määräysten alaiseksi joutumista ja niiden ohjeiden noudattamista. Kymmenykset ajallaan ja kolehtihaaviin kahisevaa on sitä parasta parannuksen tekoa. Talkootyö, siivoaminen ja kiertävien saarnamiesten passaaminen on naisille sopivaa parannuksen tekoa.
2. Piet. 2:19
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. Ihan hyvä pointti tuo parannuksen teko. Mutta hyvä asia jää aloittajan oman persoonan varjoon. Olisi jo aika kurkistaa sen oman nutun alle, mitä sieltä löytyy naapurin malkan sijasta. Lakihenkisyyttä rakkauden sijaan.. Kenties?
Se ei olekaan helppoa. Sen sijaan että paheksuisimme kaverin tekoja tai tekemättömyyttä.. Armoa! Ja sitä että opettelee olemaan tuomitsematta.
Tässä työsarkaa myös itselläni.- Anonyymi
Hellarit kiinnittävät katseen ulkoisiin asioihin siinä parannuksen teossa. Hellarit vaativat niitä ulkoisia parannuksia. Pääasia että kulissit on kunnossa.
Joh. 7:24
"Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio." - Anonyymi
Kiitos Aurora! Ajattelin samoin.
- Anonyymi
miksi et pääse yhtään eteenpäin hengellisessä järkiintymisessä, mikä mahtaa estää.
Raamattu on täynnä kehoitusta, miksi et kehoita sen kirjoittajia katsomaan omaan puseroon, koita miettiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Aurora! Ajattelin samoin.
niin varmasti, iahnvarmasti sitä ollaan samaa mieltä kun kumpikaan ei pääse edistymään niin armohan se silloin alkaa tarvita yhä vaan lisää.
miksi ei parannus kelpaa, kerro! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellarit kiinnittävät katseen ulkoisiin asioihin siinä parannuksen teossa. Hellarit vaativat niitä ulkoisia parannuksia. Pääasia että kulissit on kunnossa.
Joh. 7:24
"Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."sinäkö nyt teit niin että annoit oikean tuomion, vaikka ei saisi tuomita ollenkaan !
missä lookisuus ja terve järki häh. Anonyymi kirjoitti:
niin varmasti, iahnvarmasti sitä ollaan samaa mieltä kun kumpikaan ei pääse edistymään niin armohan se silloin alkaa tarvita yhä vaan lisää.
miksi ei parannus kelpaa, kerro!Sori nyt vaan mutta kirjoitin että aloittajan "hyvä sanoma parannuksesta" hukkuu aloittajan harjoittamisen syntiin. Tekisi itse parannuksen ennen kun lähtee muita opettamaan.
- Anonyymi
He saattavat jopa jatkaa rötöstelyjä ja samalla rukoilla itselleen Jumalan siunausta.
Heh,näen niin samaa eräissä.Ollaan olevinaan uskossa ja on ristit yms.mutta rötöstely jatkuu valitettavasti. - Anonyymi
Kaikki Jumalan omat eivät pysty samaan kuin sinä. Mutta Jumala tukee heitäkin ja antaa erheet anteeksi.
- Anonyymi
Raamattu varoittaa ns. vapaiden suuntien lahkoihin menemästä sitä parannusta tekemään.
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu varoittaa ns. vapaiden suuntien lahkoihin menemästä sitä parannusta tekemään.
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikutta.2. Tim. 3:6
Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2. Tim. 3:6
Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta."koukuttavat lahkoihinsa"
riiippuvuuksista toiseen riippuvuuteen > lahko-riippuvuuteen.
> ettette olisi kennekään opetuksen tarpeessa"
1 Joh: 2: 27
Jumalanpalvelus kristillisissä kirkoissa on: Jumalanpalvelus.
- Anonyymi
Kyllä se vauvavalelu riittää ja kummin uskottelu, sekä papin kastelu.
Mitä uskoa siihen lisää tarvitaan, kun se on sitä lapsenuskoa se.- Anonyymi
kyllä se allasupotus on ehdoton, ja vielä koko seurakunta seuraamassa.
'
ei se riitä helluntailaisille, Raamatun san:
"että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajain kuullen"
Matt: 18: 16
mutta , eihän se raamatun sana helluntailaisia koske, kun heillä on ihan OMA usko, siihen ei Raamattua tarvita ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä se allasupotus on ehdoton, ja vielä koko seurakunta seuraamassa.
'
ei se riitä helluntailaisille, Raamatun san:
"että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajain kuullen"
Matt: 18: 16
mutta , eihän se raamatun sana helluntailaisia koske, kun heillä on ihan OMA usko, siihen ei Raamattua tarvita !mitenkäs se kun tuli uskoon ja kastettiin ne kolmetuhatta henkeä, varmaan häädettiin kaikki muut pois vain kolme jäi niinkö!
entäs kun ne paljon luttereissa isteeratut pehekuntakasteet jossa KAIKKI koht akastettiin !
onneksi siellä ei ollut pakkasta, olisi ollu tkylmä seistä ulkona porraspäässä sen aikaa kun toisia kastetttiin ja vain kolme oli läsnä !
enivei onko mitään pöljempää luettavaa kuin näiden hurskasten käännynnästen kootut raamatunselitykset, en usko.
- Anonyymi
Ei sitä parannusta itse tarvitse tehdä, vaan voi jatkaa pahan puhumista, solvaamista ja muiden halventamista vaikka miten olisi saanut oikean kasteen ja Pyhän Hengen.
Se on toisten huolia.- Anonyymi
niinkuin helluntailaisetkin, että sopii PILKATA imeväisikäisten kastetta.
Raamattu sanoo:
"Katsokaa ettette halveksu YHTÄKÄÄN näistä pienistä" Mark: 9: 42 - Anonyymi
Ei sitä parannusta itse tarvitse tehdä, vaan voi jatkaa pahan puhumista, solvaamista ja muiden halventamista vaikka miten olisi saanut oikean kasteen ja Pyhän Hengen.
Se on toisten huolia.
--
Asiahan on selvä - minkä lapsena oppii, sen vanhana taitaa.
Eli lapsena pestään pää - pelastuu helvetiltä - joka sapatti sitten uusitaan pesu - siihen on oma nokinen rukousnurkkasauna olemassa ja taas pestään tukka. Sunnuntaina kirkkoon ja saa valita oman penkin. Kravatti suorana - niska jäykkänä - muutamankerran ylös ja välissä muotouskonnollinen tunnustus - kuin robotti. Se on tärkeä, ettei virttä enempiä ääniä kuulu - että hartaus säilyy suomalaisuudessa, sehän olisi katastroohia se.
Sitten rautakansi takin sisään - tikkusuorana kotiin kirkosta ja ovella papille - oli hyvä saarna sieltä kirjasta luettu. Ensivuonna samaan aikaan, sama saarna, kun olen sen unohtanut.
Se on jumalanpalvelusta se. Vakava ilme - hieman otsa kurtussa, hattu syvälle päähän ja vaimolla tietenkin huivi. Älkää naurako, on vakava uskonnollinen päivä ja kasteitakin jo alusta pittein jo monta - pennusta lähtien ja sapattisauna.
Ja pesseehän ne sitten kun arkkuun pannaan ja pappi sannoo, että herätetään viimeisenä päivänä... Se on tätä harrasta luterilaisuutta, tätä karmaa ei pidä särkeä.
Sitä olen miettinyt tuossa papin hautaanpanosaarna - että viimeinen päivä?
Kummasti se raamatussa on tuomionpäivä - Onhan vanhruskasten herätyspäivä ja sitten se toinen - tuomiollenouseva... Autuas oli joka oli ensimmäisen päivän herätyksessä.
Olikohan se kastekaavanpapilla, kun kummi puhui minun uskostani kaikki kohillaan?
Nyt se pappi puhuu tuosta kuoleman jälkeisestä herätyksestä, ettei saakaan olla siinä autuaitten herätyksessä.
Pitää seuraavana sunnuntaina kysästä, senhän saa vaivihkaa kysätä, kun sapattipesulta on puhtaana - kirkossa on jokaiselle oma penkkirivikin ja muutama penkki on tyhjäkin.
Niin, papilta kysästä, että selitäppä, kun en oikein ymmärrä.
Kun olen niin perisyntinenkin ja äitini oli kuulema hieman hurttuuvven tiellä ja synnissä siinnyin. Siitäkin olen hieman allapäin.
Toista se oli naapurin ville, uskovasta kodista - hän sanoi, että ei hän ole synnissä siinnyt, aivan Jumalan aivoituksen mukaan pyhässä liitossa siitetty ja näin on pyhä jo syntyessään.
Kuulema Jumalan silmäteränä syntynyt. Isänsä oli opettanut sille Villelle raamatun neuvoja ja ohjeita - kun äiti oli isälle sen tehtävän antanut - ja Ville korvat höröllä sai uskon kuulemisen kautta ja kuuleminen oli sitä Jumalan sanaa.
Ja kun se Ville alkoi viisastua ja oli ikääkin niin, että vastuu alkoi omiin tekemisiin tulla, hän ymmärsi, että elämäntiellä on hyvä nyt siirtyä lapsenuskosta - suun tunnustususkoon, että uskoo sijaiseensa - Jeesukseen - että Hän kuoli ristillä niitten syntien tähden, joka erottaa Jumalasta - Jumalan rakkauden lain suhteen ja aikoi seurata Jeesuksen jalan jälkiä oikein Pyhässä Hengessä, kun se on annettu vielä voimaksi matkalle.
On siinä Villellä hyvä perhe - Sana oppi - ja Hengen opetus. Siinä on hyvä turvautua puheittensa mukaan armossa. Ajatella, aikoo Jeesuksen jalanjäljissä seurata häntä.
Niin, minulla on Martin oppi, ja kiivaus. Kiivailen sen vauvakasteen opissa, että se vesi minut pelastaa ja sitähän se pappi sunnuntaisin aina toistaa - kasteen armoa. Mistähän se sovintoveri siinä on piilotettu - kun ei edes ollut vielä edes uskoa - muulla kuin kummilla ja pappi uskoi kummin puheita minun kasteen perustaksi. Kastelivat hiukset ja antoivat nimen.
Nimen siinä sain, mutta se viittaus Nooaan, hukkuvaan ihmismassaan, joka elää minun laillani aikaa - ja olemme kastettuja lapsena - ymmäränköhän yleensä sitä, että jotain pitäisi seurata -
Pelkään, että tulen hukkumaan - helvetin tuleen. Jeesus sijaisena ei ole ymmärryksessä ja nyt jo epäilen tuota vauvakastettani.
Pitäisiköhän minun mennä rippikoululaisten kasteelle, kun siellä nykyään kastetaan halulliset upostuskasteella. Taitaa kirkkoni panna ovet kiinni perusteella, että se olisi kasteen uusimista - mutta onhan raamatussa, että millä kasteella olette kastetut- Johanneksen -eli olivat kastettu - mutta kuitenkin saivan uskovien kasteen.
Tätäkin varmaan pitää kysyä sunnuntaina papilta - kunhan käyn tuon sapattisaunan kylvyn ottamassa, että se puhdistaisi omantyön hiet pois.
- Anonyymi
onko mailmassa mitään surkeampa akuin jumalattomuutta rakastava hurskasteleva ihminen, enkä varmasti tarkoita aloittajaa vaan näitä selityksien mestareita.
- Anonyymi
täälläkin on ihmisiä jotka puoli elämäänsä seisovat katselemassa "Nooan arkkia" menemättä koskaan sisälle.
ja kun ovi suljetaan alkavat syytellä Jumalaa Nooaa ja kaikki a niitä kahdeksaa sisälle mennyttä.- Anonyymi
Kun Jumala tuhosi vedenpaisumuksella koko Nooan aikaisen maailman, keskeistä pelastuksen kannalta oli se, oliko arkissa vai sen ulkopuolella.
Arkissa olleet pelastuivat, muut hukkuivat.
Ensinnäkin pelastuksen kannalta on olennaista se "mistä" olemme.
Olennaista ei ole se MILLAISIA me olemme, vaan se, MISSÄ olemme
""Missä" > olla KRISTUKSESSA.
"Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette KRISTUKSEN päällenne pukeneet"
Gal: 3: 27 - Anonyymi
Eikös se ensimmäinen ovi suljettu jo - paratiisiin, kerubit vahtaa, ettei mennä syömään elämänpuusta ja eläisi jumalana iankaikkisesti.
Ihminenhän hyvän ja pahantiedonpuulla - joka on Jumalan aluetta - on niin mielellään jumala ja jakaa taivaspaikkoja. Eli kun vauvat kastetaan, pelastutaan helvetiltä, eli ei hukuta - ja näin ollaan syöty siitä elämänpuusta.
Tiistetään se edelliseen, eli vauvavalelijat on ottaneet luvatta - jumalanpaikan ja tuomaroida päsmäävät, minkä kerkiävät. Se heitin kaste on ikäänkuin se hedelmä - joka pelastaa.
Mutta, aivankuin Adam ja Eva olivat alastomia, siis ilman taivaallista kaupunkiaan, hieman alkukieltä lainatakseni hebreasta - he olivat puutarhassa, jossa viikunapuunoksat alkoivat kasvaa - peittääkseen sen häpeänsä.
Ei ollut Adamilla luvatta - lupaa syödä enää elämänpuusta.
Samoin hyvän ja pahantiedonpuu- sekin on alasti siis peittämätön. Siitäkään ei saa syödä.
Myös käärme on peittämätön, sen teoista nähdään paha.
Nuo alastomuuden, tai paljastetut paikat - ne on vain Jumalantekojen aluetta, hän peittää Adamin sijaisuhrin nahkaan, Hyvän ja pahantiedonpuu - on vain Jumalan aluetta.
Kuten se Elämänpuu- siitä saa vain syödä ehdollisesti.
Iankaikkinen elämä on myös ehdollinen. Ei pelastus ole vain vettä ja rituaalia.
Jumala tappaa syntiä tekevän sielun.
Eli ei pidä pettää edes uskonnollisesti - ikäänkuin hyväntiedonpuun väittämällä ja leikkiä jumalaa siinä, että tarjoilee harhaista vauvavaleluelämänpuun hedelmää. Se ei toimi.
Vaan kuten pappi sanoo, viimeisenä päivänä sinut herätetään... voi tarkoittaa myös, että ilman Kristusta nouset tuomionpäivään - kirjoitusten mukaan.
Myös Herranpäivä - on tuomionpäivä - - kirjoitusten mukaan ja miettikääs nyt - missä ja mitä varten teille toistetaan jonkun yhtälössä herranpäivää....
Tavallaan siinä opissa jo tuomitaan itsensä kun se harhaoppi - on tuotu sisälle pakanauskontoon... Rooman keisarin kautta - aivan kirkkohistorian todistuksen perusteella.
Sen sinetöi meille uskonnollisesti kirkolliskokous ja 318 piispaa.
Siion on eksynyt.... ja moni ei kuulema jaksa lukea edes täällä asiaa -- olisiko nukkuvat neitseet siinä asialla, muttakyllä kastevesi - siitä jaksaa perhanoida.
Tuo alaston käärme on myös yllyttäjä - se ei johda parannukseen. Mutta tieto lankeemuksesta ja sijaisuhrista - Jumalantyöstä on jo raamatun alkulehdillä tuotu esiin.
Jumalan näemme ja Sanan. sekä alaston käärme on paljastettu - ette te kuole.
No, hyvän ja pahantiedonpuu - valtajakkara ihmisen jumalana olo - jotta kumarrettaisiin sen äärellä selittelijöitä on käärmeen yllytys - olemmeko yllytettävänä?
Alaston käärme nähdään taivaissa Luciferin muodossa, himoitsi Jumalan paikkaa ja päämäärä, kaikki kumartaisi häntä jos - hän istuisi valtajakkaralla.
Eli idean näköala - Käärme on alaston. Sille ei ole paikkaa- sillä ei ole taivaassakaan asuinsijaa, kaupunkia - missä asuisi.
Ei kannata alkaa ihminen kirkkojumalaksi. Jakamaan sitä taivapaikkoja, tämä kirkkojen hajaannus ja jäsenkirjat on juuri kavala käärmekirjoitus - jolla ei ole taivaan Elämänkirjan kanssa mitään tekemistä. Niin helluntaissa - kun luterilaisuudessa on samat haavoittuvuudet ja synti jonka on vaikka helluntaissa pappi oman suunsa kautta sunnuntaina kirkossaan julistanut. Laittanut Jumalan pois Hänen päiviltään ja tuonut kirkkoisien korvausopin - antisemitismin- käärme on tuvassa.
- Anonyymi
Helluntailaisten opin mukaan helluntaina ei olisi saanut niitä 3000 ihmistä kastaa, koska kukaan ei ehtinyt tekemään mitään hyvi parannuksen tekoja ennen kastetta.
Hellarit ei osaa alkukieliä,, eikä ymmärrä, että Pietarin sana kääntyä/parannus tarkoittaa syntien tunnustamista, "parannus" tapahtuu pään sisällä, kreikan sana "metanoia" tarkoittaa mielenmuutosta, eli syntisyyden tunnustamista ennen kastetta.
Helluntailaiset eivät sitä tee. He eivät tunnusta syntisyyttään ennen heidän omaa lahkokastetta. Eikä helluntailaisten kaste liity ihmisen syntiongelmaan mitenkään.
Ihmisteko ja pelkkää vesikaste.Rituaali lahkoon liittymiseksi yleisön taputtaessa käsiään.- Anonyymi
Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
UUDESTISYNTYMISEN PESO=KASTE, JUMALAN TEKO, VEDESTÄ JA HENGESTÄ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
UUDESTISYNTYMISEN PESO=KASTE, JUMALAN TEKO, VEDESTÄ JA HENGESTÄirtohenkien kosketukset ja kaatamiset ja muut oudot ilmiöt eivät ole Kristillinen kaste vedestä ja Hengestä, jossa ihminen saa synnit anteeksi ja liitetään Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi. Se tapatuu vain yhden kerran ihmisen elämässä, Kaste on Jumalan ainutkertainen armoteko vedestä ja Hengestä, ei mikään joka viikko toistuva hurmoskokemus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
irtohenkien kosketukset ja kaatamiset ja muut oudot ilmiöt eivät ole Kristillinen kaste vedestä ja Hengestä, jossa ihminen saa synnit anteeksi ja liitetään Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi. Se tapatuu vain yhden kerran ihmisen elämässä, Kaste on Jumalan ainutkertainen armoteko vedestä ja Hengestä, ei mikään joka viikko toistuva hurmoskokemus.
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.Kristillisen yhden kasteen kaikki kolme eri osatekijää ovat yhdessä.
Yksi Kaste, Hen Baptisma, Ef.4:5
Niitä ei saa hajottaa erillisiksi kasteiksi.
Diabolos, Paholainen, verbi "diaballo"=heittää yhteeenkuuluvat osat erilleen toisistaan. Hajottaa.
1. Joh. 5:8
"Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristillisen yhden kasteen kaikki kolme eri osatekijää ovat yhdessä.
Yksi Kaste, Hen Baptisma, Ef.4:5
Niitä ei saa hajottaa erillisiksi kasteiksi.
Diabolos, Paholainen, verbi "diaballo"=heittää yhteeenkuuluvat osat erilleen toisistaan. Hajottaa.
1. Joh. 5:8
"Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."Kukas mantraa itselleen sen jumaluuden, että alkaa kastevetensä siunata MINUN vesi pelastaa.
Onhan noita palvottuja jumalia Jumalanrinnalle laitettu. Mutta, niitä ei pidä pitää jumalana - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukas mantraa itselleen sen jumaluuden, että alkaa kastevetensä siunata MINUN vesi pelastaa.
Onhan noita palvottuja jumalia Jumalanrinnalle laitettu. Mutta, niitä ei pidä pitää jumalanaHarhaoppiset hajottaa yhden kasteen useampaan erilaiseen kasteeseen, niin silloin koko yhden kasteen merkitys hajoaa osiin.
Gerhard Ollen-Smidt sai ennen Suomeen tuloaan Amerikassa helluntailaisen "henkikasteen" ja perusti tänne 40 hell.seurakuntaa.
ei kauankaan kun mies vietiin vankilaan 6 kk. sodomiasta ja karkotettiin Norjaan.
- Anonyymi
No sitten en voi uskoa. Minulle ei ole suotu parannusta. Olen kroonisesti vakavasti sairas. Ei parannusta minulle 😪
- Anonyymi
Pyhä Henki johdattaa aidosti uskoon tulleen "irti laista" ja sisälle armoliittoon, joka tarkoittaa elämänyhteyttä Jeesuksen Kristuksen kanssa . Synnin kahleet katkeavat kun "Poika tekee todellisesti vapaaksi". Joh. 8:31-36. Siihen ei tarvita lakiliittoa, joka on täytetty.
"Ottakoon kukin teistä kasteen.." Apt 2:38,41. Näin vanha synti-ihmineb haudataan. Room. 6:4.
Jeesuksen kanssa kuljemme Taivaan kotiin asti. Hän pelastaa, parantaa ja täyttää Pyhällä Hengellä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854032
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353101Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1002275Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312078Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell761830Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271811- 311800
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271557Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91527- 281501