"PAAVALI OLI MUUTTUNUT HYVÄSTÄ JA KILVOITTELEVASTA USKOVAISESTA FARISEUKSESTA SUUREKSI SYNTISEKSI!"

-
Apostoli Paavalin omakohtainen todistus synnistä ja armosta

Tästä aiheesta apostoli Paavali opettaa omakohtaisesti Roomalaiskirjeessä ja esim. 2.Kor.12 luvussa. Tämä Paavalin kertomus on monille meistä hyvin hankala ymmärtää tai jopa vastaan ottaa.

Room.7;14-18 Paavali kertoo itsestään seuraavasti:

Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää.

Tästäkin me voimme nähdä, että Paavali tuo esiin oman tilansa juuri sellaisena, kuin 3.Moos.13 sen esittää: 100-prosenttisena ”pitalisena”, siis syntisenä ilman yhtään tervettä paikkaa. (Tässä kohdin ajatellaan ja sanotaan nykyään helposti, että tällaisen syntisen ihmisen pitäisi vain tehdä parannus ja lakata syntiä tekemästä. Kyllä se onnistuu, jos vain tarpeeksi tahtoo). Mutta Paavali sanoo: Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei…

2.Kor.12;7-9 kerrotaan Paavalin elämästä. Jotta hän ei tulisi ylpeäksi saamistaan erinomaisista ilmestyksistä, on hänen lihaansa annettu pistävä piikki, saatanan enkeli, jolla on lupa rusikoida hänen lihaansa, jotta hän pysyisi nöyränä. Paavali sanoo:

”Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta. Ja hän (siis Jeesus) sanoi minulle: ”Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa”. Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. (Siis: minun oma heikkouteni on edellytys Kristuksen voimalle!)

Nyt kun tutkitaan tässä oikeastaan synnin ja armon paradoksia, niin ajatellaanpa nykyistä tilannetta Suomen kristittyjen keskellä. Laajat piirit Suomen Siionissa eivät suvaitse tällaisia syntisiä kristittyjä, koska niiden elämästään näyttää puuttuvan juuri Jumalan voima! He taas etsivät Jumalan voiman vaikutuksia omasta itsestään ja ovat varsin tyytyväisen oloisia omaan hengellisyyteensä.

Lisäksi he yrittävät noudattaa lakia sellaisissa asioissa, mitkä näkyvät ulospäin. He eivät koskaan ole ehkä tajunneet, että lain tehtävä olisi tappaa heidän oma voimansa, jotta Kristus itse saisi sijaa heidän sydämissään.

Toisenlainen Paavali sopii heidän hengelliseen elämäänsä. Sen Raamattu myös meille kertoo Paavalin menneisyydestä (Fil.3;3-7). Tässä Paavali kertoo selkeästi omasta menneisyydestään 30 vuoden takaa. (Fil.3;3-7)
”Olen ollut lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton. Ja sitten totuus: Mutta mikä minulle oli silloin (30 v sitten) voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.”

Nyt Paavali kirjoittaa siis selvästi siitä, minkälaista hänen elämänsä oli ennen uskoon tuloa. Hän kirjoittaa imperfektissä, eikä kuvaa tässä nykyisyyttään, (niin kuin usein väitetään), vaan aikaa ennen uskoontuloaan.

Paavali kertoo, kuinka hän on ollut 30 vuotta sitten yksi sen ajan parhaista teologeista. Hän on tehnyt täyttä totta yrittäessään kaikella tavalla miellyttää Jumalaa ja täyttää Jumalan käskyt. Ja hän teki sen paremmin ja täydellisemmin kuin kukaan meistä. Hän oli silloin vilpittömämpi ja antautuneempi uskova kuin meistä yksikään. Hän oli silloin myös antanut elämänsä Jumalan palvelemiseen, (sellaisena kuin hän sen ymmärsi). 

Lain vanhurskauteen nähden hän oli jopa nuhteeton! Hän paloi innosta saada puolustaa sitä uskoa, mikä oli hyvää ja oikeata. Siksi hän myös vainosi kristittyjä, jotka hänen ymmärryksensä mukaan olivat turmelemassa Israelin isien uskoa.

Hänellä oli voimaa ja kykyä. Hän pystyi silloin tekemään sitä mitä tahtoi, ja jätti tekemättä sen, mitä ei tahtonut. (30 v. myöhemmin hän taas sanoo päinvastoin: ”sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen”.

Hänellä oli siis kaikkea sitä, mitä häneltä Room. 7:ssä juuri puuttui! Hän oli sen täydellinen vastakohta. (Ja sivumennen sanoen, minusta tuntuu, että tämä kuvaus Paavalista Fil.3:ssa on juuri sama, mikä on monen nykyaikaisen aktiivi- uskovan käsitys toimivasta uskosta).

jatkuu

155

1232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkoa

      Mutta nyt myöhemmin hän sanoo, että se, mikä ennen oli voitto, se on roskaa Kristuksen tuntemisen rinnalla. Pelkkää tappiota ovat kaikki valta ja voima! (Jota tämän ajan apostolit siis tavoittelee yli kaiken). Mutta kun Paavali tuli uskoon, hänen uskonsa itseensä ja omaan uskoonsa koki täydellisen romahduksen. Ja hän oppi Jeesuksen seurassa näkemään, että hän itse ei koskaan enää tule muuttumaan paremmaksi…

      Hänen entinen elämänsä oli voittoisaa uskonelämää. Joka nyt olikin muuttunut tappioksi. Paavali oli muuttunut hyvästä ja kilvoittelevasta uskovasta fariseuksesta suureksi syntiseksi! Ja se johtui siitä, että hän oli kohdannut ristiinnaulitun Vapahtajan. Hänen oma elämänsä oli mennyt. Hän oli kuollut omiin synteihinsä ja siksi sanoo, että nyt ”en enää elä minä, vaan Kristus elää minussa…”
      -
      ( Ote Jouko Niemisen opetuksesta "Synnin ja armon paradoksi - riittääkö Jeesus yksin?")

      • Anonyymi

        Aamen! Hyvä kirjoitus. Näin minäkin sen koen. Ja ymmärrän myös suomenkieltä ja tunnen sen kieliopin aikamutoineen, toisin kuin nimimerkki Savis. Juuri tämä tekee armosta niin suuren ja näyttää Jumalan rakkauden, ja Jumalan todellisen luonteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen! Hyvä kirjoitus. Näin minäkin sen koen. Ja ymmärrän myös suomenkieltä ja tunnen sen kieliopin aikamutoineen, toisin kuin nimimerkki Savis. Juuri tämä tekee armosta niin suuren ja näyttää Jumalan rakkauden, ja Jumalan todellisen luonteen.

        Tämä Paavalin vuodatus on suurenmoinen avomielinen osoitus kuinka käsitellä synnin tuntoaan. Juuri noin pitää kaikki tuntemuksensa viedä Jeesukselle. Me kaikki lankeamme, ainakin ajatuksissa, mutta meillä on Jeesus, joka armahtaa, kun tunnustamme rehellisesti kaiken. Pyhä Henki opettaa meitä tässä Paavalin kautta. Lapsellista luulla, että Paavali muuttaisi selkeän uskonsa muuksi uskonnoksi.


    • Anonyymi

      Jumala veti Paavalista Korintossa pois oman Henkensä ja lähetti tilalle Saatanan enkelin eli henkiolennon uudeksi henkioppaaksi Paavaliin eikä vetänyt sitä enää pois. King James: The messenger of Sathan -niminen demoni tuli Paavaliin.
      Paavali alkoi valehtelemaan ja puhumaan sekavilla hurmoskielillä saatuaan pahan hengen sisälleen.

      Raamatun mukaan yksikään murhaaja ei peri Jumalan valtakuntaa.
      Jumala ei katso henkilöön.

      1. Joh. 3:15

      Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

      • Anonyymi

        Jumalan Henki ja demonihenki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.


      • Anonyymi

        Älähän sie Teuvo hölötä, vaan lue savinaisen kirjoitus uudestaan ajatuksella. Olkoonkin lainaus, mutta siinä se on selitetty sangen tyhjentävästi mistä on kysymys.


      • Anonyymi

        Jokainen joka vihaa on murhaaja , kerrotkin itsestäsi tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Henki ja demonihenki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paavali kertoi henkisestä tilastaan Pyhän Hengen johdatuksessa, jotta me saisimme kokea saatanan hyökkäykset Paavalin kokemusten kautta ja ottaisimme oppia hänestä. Tietenkään saatana ei pystynyt Paavalin uskoa heiluttamaan vähääkään. Saatana vaanii meitä kaikkia 24/7. Kun olemme karkoittaneet saatanan mielestämme Jeesukseen vedoten, se lähtee, mutta kärkkyy ovelasti uusia tilaisuuksia, kun tarkkaavaisuutemme taas lopahtaa. Näemme näissä tapahtumissa Jumalan loputtoman armon, alati lankeilevia luomiaan lapsiaan kohtaan. Jeesuksen tuhlaajapoika kertomus on tästä selvä esimerkki.


    • Anonyymi

      7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

      7 For if the truth of God hath more abounded through MY LIE unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

      1. Kor. 14:19

      Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

      Paavalin käyttämä alkukielen sana puhumastaan hurmos/rukouskielestä ON "glossolalia".

      Thayer's Greek Lexicon

      Sana


      Translitteroitu


      Strongin koodi

      γλωσσα


      glossa gloce-sah'


      1100

      • Anonyymi

        Sinä et ymmärrä Paavalin sarkastista asian esitystapaa.


    • Anonyymi

      Minä olen tie, totuus ja elämä.

      Henki, liha ja sielu.

      Paavali oppi tuntemaan Hengen ja lihan ennen pois menoaan ja niistä hän kirjoitti paljon.
      Sen sijaan elämästä ja elämän ruhtinaasta, iankaikkisesta elämästä ja elämän leivästä hän ei oppinut silloin vielä kirjoittamaan juuri mitään.

      Henki ja liha sotii toisiaan vastaan. Mutta jos joku alkaa elää täysillä niin kuin tuhlaajapoika tms. Niin Henki ja liha tekee liiton ja käyvät taisteluun elämää vastaan.

      Ei Paavali ollut kokenut täyttä tuhlaajapojan elämää. Tai ainakaan hän ei kirjoittanut siitä.
      En tiedä onko kukaan kirjoittanut elämästä. Voiko sitä edes sanoin kuvata. Ehkä kuvin ja maalauksin paremmin.

      Eräs romaanievankelista sanoi mulle. Sä et tiedä ja tunne elämää. Ajattele nälkäistä tiikeriä ja peuraa vesilähteellä. Se on kuva elämästä.

      Taistelu olemassaolosta on Serengetissä kovaa ja jokapäiväistä.

      • Anonyymi

        Ei osaa VT

        Koko ihminen on elävä sielu. Body, mind, spirit

        Paavali toi UT:n kreikkalaisen folosofian käsitteen ihmisestä irtoavasta erillisestä sielusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei osaa VT

        Koko ihminen on elävä sielu. Body, mind, spirit

        Paavali toi UT:n kreikkalaisen folosofian käsitteen ihmisestä irtoavasta erillisestä sielusta.

        Saarn. 12:7

        Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.


    • Anonyymi

      Paavali toi UT:n paljon sellaista sisältöä, josta Jeesus ja kukaan muu ei puhu yhtään mitään.

      Jos Paavalin esitykset eivät saa muita todistajia, niin silloin Paavalin väittämät kannattaa laittaa hyllylle.

      Autuuttaan ei kannata rakentaa pelkästään Paavalin oppien varaan.

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

      • Jokainen ihminen on evankeliumin vastustaja

        Tämä oma elämänkokemus auttaa Paavalia mitä terävimmin paljastamaan jokaisen ihmissydämen pohjalla olevan jumalattomuuden. VT:n sanaan vedoten hän vakuuttaa, ettei ”ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa. ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään” (Room 3:10-12).

        Ihmisen huulien takana on aina kyykäärmeen myrkkyä (3:13). Ihminen turvautuu nopeasti väkivaltaan (3:15). Paavali menee vielä vanhana kristittynäkin tämän sana alle ja vaikeroi: ”Minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen… ei minussa, se on minun lihassani asu mitään hyvää… paha riippuu minussa kiinni… synti minussa asuu… minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?” (Room 7:14-24).

        Paavalilla ei ole mitään illuusiota siitä, että ihmiset muka kaipaavat Kristuksen evankeliumin totuutta. Hän tiesi omasta kokemuksestaan, että ihminen epäilee ja jopa vihaa sitä ja on aina sen vastustajia. Ihminen osaa ottaa Jumalan sanankin avukseen evankeliumia vastustaessaan. Niinhän hänkin oli tehnyt. Hän tiesi, että ihminen uskoo kaipaavansa Jumalan totuutta, mutta ei voi hyväksyä sitä, että tämä totuus kohtaa hänet Kristuksen evankeliumissa.

        Ihmisellä ei ole silmiä nähdä eikä korvia kuulla ( 2 Kor 3:15-16). Hän on kuollut rikkomuksiinsa ja synteihinsä (Ef 2:1). Ihminen ei kaipaa valoa, vaan hän vihaa sitä, sillä se paljastaa hänet (Joh 3:19-20). Ihminen ei ole sisimmältään totuudenetsijä, vaan Jumalan vihollinen – mieleltään hänen vihamiehensä (Kol 1:21). Tämä vihamielisyys ei uskovankaan sydämen pohjalta haihdu ennen kuin Kristus tulee ja me muutumme silmänräpäyksessä (1 Tess 4:17; 1 Joh 3:2; 2 Kor 3:18).

        Siksi kuka tahansa, voi koska tahansa langeta mihin syntiin tahansa. Kaikki edellytykset ovat joka hetki siihen olemassa. Syntisyytemme ja turmeluksemme on pohjatonta ja alati elävää. Niin kauan kuin olemme ihmisinä tässä ajassa syntisyytemme ei uudistu eikä muutu synnittömyydeksi.

        Kuitenkin uudistumisen ja muuttumisen on päästävä alkuun. Sitä ei voi kuolettaa, vaikka se on kuoletettava. Sitä ei voi hävittää vaikka se on hävitettävä. Onhan rikkaruohotkin hävitettävä pelloiltamme ja kuitenkin aina niitä kasvaa lisää.

        Emme voi ymmärtää Paavalin julistamaa evankeliumia oikein, ellemme taivu uskomaan todeksi, että jokaisen ihmisen syvin ja todellisin ongelma on hänen syntisyytensä ja Jumalan viha, joka ilmestyy aikanaan kaikkea ihmisen vääryyttä ja pahuutta vastaan (Room 1:18). Paavali on vakuuttunut siitä, että Herra ilmestyy tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille (2 Tess 1:8). Vain usko Kristuksen evankeliumiin suojaa Jumalan vihalta syntisen ihmisen.
        -
        ( Lähde: Ote Olavi Peltolan opetuksesta "Paavalin evankeliumi ja me")


    • Anonyymi

      Ef.1:3-5 Yistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meittä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa, niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa, edeltäpäin määräten meidät iapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan. Ef.5:25-27 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta selaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton. Ilm.14:4-5

    • Anonyymi

      2Kor.11:1-2 Jospa kärsitte minulta hiukan mielettömyyttäkin! Ja kyllähän te minua kärsittekin. Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen. Ilm.14:4-5 Nämä ovat ne, jotka eivät ole, saastuttaneet itseään naisen kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

    • Anonyymi

      Kuule, hellereilla tai kenelle olitkin osoittanut Raamatun kopioisi, on omat Raamatut. Olavi Peltola on omilla toimillaan ja valinnoillaan osoittanut kuuluvansa niihin, jotka murhasivat miljoonia kristittyjä! Hänenkö opetuksi pitöäi kuunnella?

      • -
        Kaikkein perustavinta ja oleellisinta ihmisen olemisessa Jumalan edessä on ihmisen perinpohjainen syntisyys. Kaikki muu ihmisessä on Jumalan edessä toisarvoista. Tämä tosiasia ihmisestä tulee esille jo aivan Raamatun alussa (1 Moos 3 ja 6). Psalmi 130:3 sanoo sen meille: "Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?" (Ps 130:3).

        Jumalan edessä on siis aina jokaisen ihmisen kohdalla ratkaisevaa hänen syntisyytensä ja syntinsä.

        Valitettavasti yksikään meistä ei myönnä tätä ilman muuta. On ihme, jos suostumme näkemään tällä tavoin ihmisenä olemisemme Jumalan edessä. Moni uskovakin kiusaantuu ja jopa loukkaantuu, kun puhutaan ihmisen syntisyydestä ja on sitä mieltä, ettei siitä alituisesti tarvitse huomauttaa.

        Moni myös haluaa torjua opetuksen uskovan syntisyydestä. Uskovalla on enintään joitakin satunnaisten lankeemusten roiskeita. On monia kirkkomme jäseniä, jotka eivät pidä siitä, että jokainen jumalanpalvelus alkaa synnintunnustuskehotuksella ja synnintunnustuksella. Aina täällä syyllistetään!

        Jos annamme Pyhän Hengen tehdä työtään meissä, hän yhä syvemmin paljastaa meille syntimme (Joh16:8, kreik. hamartas). Jumalan koulussa uskova aikaa myöten vakuuttuu ja käytännössä joutuu kokemaan, että hänen tuskainen pahuutensa, hänen lankeemuksensa ja syyllisyytensä on hänen pysyvä perusongelmansa Jumalan tulisilmien edessä.

        Paavalikin koki tämän kipeällä tavalla ja tunnusti sen avoimesti uskoville: ”Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?” (Room 7:14-24).

        Valitettavasti emme ole uskoon tultuamme muuttuneet Kristuksen kaltaisiksi ja huomaamme tekevämme päivittäin syntiä. Nämä päivittäiset lankeemuksemme ja pysyvä syntisyytemme synnyttää meissä syyllisyyden, ja voi lamauttaa ja jopa tuhota kestävyytemme uskonkilvoituksessa.

        Mutta kristitty on ihminen, joka on syvästi vakuuttunut ja myös käytännössä kerta toisensa jälkeen kokenut, että hänen tuskainen pahuutensa ja syyllisyys- ja syntiongelmansa ratkeaa vain Jeesuksen ristinkuoleman edessä.

        Hän on vakuuttunut siitä, että mikään maailmassa ei ole hänelle lopulta tärkeämpää ja turvallisempaa kuin Herran Jeesuksen Kristuksen sovituskuolema Golgatan keskimmäisellä ristillä.

        Hän haluaa täysin tietoisesti sitoa koko nykyisen elämänsä, tulevaisuutensa, ihmisenä olemisensa juuri tähän Jumalan liiton merkkiin ja historian tapahtumaan. Se on hänelle tässä maailmassa ihmeitten ihme. Siinä hänelle julistetaan ja annetaan kaikkein arvokkainta maan päällä.

        Siksi emme etsi Jumalaa korkeudesta. Emme yritä kohottautua taivaaseen. Emme pyri jalostamaan itseämme hyviksi ihmisiksi. Menemme syntisinä ristin juurelle, häpeäpaalun eteen. Siinä edessämme on Jumalan ainoa Poika, joka ennen aikojen alkua on Isästä syntynyt, Jumala Jumalasta ja joka on samaa olemusta kuin Isä.

        Siinä hän on heikkona ja voimattomana. Sillä hän oli heikko, kun hänet ristiinnaulittiin (2 Kor 13:4).  Hän on siinä siksi, että menisimme aivan ristin juurelle, niin lähelle, että meidän päällemme valuisi kuuma, polttavan kuuma sovitusveri (Zoltan Turoczy).

        Siinä hän on Jumalana, joka ottaa vastaan pahoja ihmisiä, syntisiä, tuskaisia ja masentuneita. Hän ottaa vastaan sillä tavoin, että hän kärsii meidän kanssamme, kärsii meidän syntiemme tähden ja kätkee meidät anteeksiantamukseensa heti, kun tulemme hänen luokseen

        Tarvitsemme sanomaa Kristuksen rististä ja sovituksesta tänään paljon kipeämmin kuin uskonelämämme alussa. Olemme nähneet entistä selvemmin oman sisimpämme to­dellisen laadun, sen korjaantumattoman pahuuden.

        Siksi mikään uutinen ei ole sen merkittävämpi kuin hyvä uutinen Jeesuksen sovituskuolemasta syntisyytemme tähden. Vain Kristuksen kärsimys Golgatalla voittaa kaikki sydämemme tuhannet juonet. Vain se antaa todellisen rauhan Jumalan kanssa.

        Kyetäksemme luottamaan siihen, että syntimme ovat sovitetut, on hyvä toistaa usein Raamatun sanoja sovituksesta. Jo Vanha testamentti vakuuttaa:
        "Hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, hänen haavainsa kautta me olemme paratut” (Jes 53:5; KR 38).
        -
        ( Ote Olavi Peltolan opetuskokonaisuudesta KESTÄNKÖ USKOSSA)


    • Anonyymi

      Kaikilla tänne tulleilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja kirjoitukset, jotka he ensin salaavat uudelta tulokkaalla pitämällä pöydällä tavallista Raamattua.

      Hellareilla on Parhamin opetuksiin perustuva "Raamattu kansalle/rahvaalle"

    • "Itsessään köyhä syntinen, Jeesuksessa Kristuksessa puhdas ja vanhurskas.
      Se on uskon kaita tie."
      ( Vanhasta rukouskirjasesta Katso Jeesukseen)

      -

      >>Kristitty elää jatkuvasti anteeksiantamuksessa

      Koska uskovassakin asuu voittamaton synnin juuri, hän joutuu toistuvasti myös katumaan Jumalan edessä. Kristityn perustuntomerkkejä on jokapäiväinen katumus ja armahtajan, Jeesuksen luokse tuleminen. Uskova luottaa syntien anteeksiantamukseen.
      Anteeksiantamus on hänen rauhansa ja ilonsa järkkymätön perusta. Kun hän näkee, että kaikissa hänen teoissaan on syntiä, hän ei voi olla ihmettelemättä Rakkautta, joka kaiken peittää.
      Se luo syvän perusturvallisuuden hänen elämäänsä. Jumala peittää syntisen olemuksemme Jeesuksen sovitustyöllään meille ansaitsemaan valkeaan, tahrattomaan vaatteeseen, eikä lue meille meidän syntejämme.
      Halun ja voiman uskovana elämiseen antaa yksin anteeksiantamuksen evankeliumi. Ihminen kestää tuomiolla vain Jeesuksen sovitustyön tähden, ei sen tähden, mikä hänen sydämessään syntyy ja kasvaa.
      Jaksamme uskon tiellä, kun näemme, että perille pääseminen ei riipu meidän voimastamme/onnistumisistamme, vaan Jeesuksen sovitusrakkaudesta!>>
      ( Olavi Peltola)



      "Silloin silmäni alkoivat kuin uudestaan avautua. Sain kuin uuden näkemyksen… Näin, että pelastukseni keskeisenä henkilönä on Kristus ja se, mitä hän on tehnyt minun hyväkseni. En minä voi elää Herralle otollista elämää, mutta kun minä uskon Kristuksen, hän on minun sijaiseni. Minä kurja syntinen saan luottaa siihen, mitä Kristus on tehnyt minun hyväkseni. Hän on antanut minun syntini anteeksi ja puettanut minut omaan vanhurskautensa vaippaan. Minun oma vanhurskauteni on kuin likainen vaate, mutta Kristuksen vanhurskaus on täydellinen. Minä saan etuoikeuden uskon kautta vastaanottaa ja omistaa tämän vanhurskauden. Kristus on minun sijaiseni. Tämä on jotain niin suurenmoista, etten tiedä miten tätä korostaisin ja kiittäisin siitä Jumalaa"
      ( Henning Karström)



      Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
      ( Luuk. 15:7)

      • Anonyymi

        Luterilainen kirkko on kammotus ja oksennus Jumalan edessä! Jeesus opettaa: Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
        Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
        Lutherin opit ja käskyt olivat pohja ja perustus miljoonien Jeesuksen omien murhaamiseen. Luther oli myös yksi holokaustin oppi-isistä.
        Luterilaiset fariseukset ovat rakentaneen kirkot Luherin nimelle ja korottaneet jumalattoman murhamiehen opit Jumalan Sanan rinnalle ja yläpuolelle.
        Luterilainen kirkko on toiminut kuin Jeesus varoitti fariseuksia: Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
        Alttarin alla on myös miljoonat Lutherin nimessä mestatut: Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
        Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kirkko on kammotus ja oksennus Jumalan edessä! Jeesus opettaa: Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
        Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
        Lutherin opit ja käskyt olivat pohja ja perustus miljoonien Jeesuksen omien murhaamiseen. Luther oli myös yksi holokaustin oppi-isistä.
        Luterilaiset fariseukset ovat rakentaneen kirkot Luherin nimelle ja korottaneet jumalattoman murhamiehen opit Jumalan Sanan rinnalle ja yläpuolelle.
        Luterilainen kirkko on toiminut kuin Jeesus varoitti fariseuksia: Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
        Alttarin alla on myös miljoonat Lutherin nimessä mestatut: Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
        Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"

        Ja kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: ”Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?” Mutta kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän: ”Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: ’Laupeutta minä tahdon enkä uhria’. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä.” (Matt. 9:11‭-‬13)

        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        ( Luuk. 18)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        Ja kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: ”Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?” Mutta kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän: ”Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: ’Laupeutta minä tahdon enkä uhria’. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä.” (Matt. 9:11‭-‬13)

        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        ( Luuk. 18)

        Helluntailainen henki ei tunnusta, että ihminen on syntinen tähän maailmaan syntyessään.

        Daavid oli Valitun Kansan kuningas ja Jumalan mieleinen mies. Hän tunnusti olevansa syntinen jo sikiämisestä alkaen.

        Ps.51:7 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

        Miten paljon ennemmin syntinen on jonkin pakanamaan ihminen syntinen heti syntyessään.

        Helluntailaisuus on Amerikasta tänne tuotu harhaoppi. He joutuvat kieltämään ihan keskeiset Jumalan sanan totuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailainen henki ei tunnusta, että ihminen on syntinen tähän maailmaan syntyessään.

        Daavid oli Valitun Kansan kuningas ja Jumalan mieleinen mies. Hän tunnusti olevansa syntinen jo sikiämisestä alkaen.

        Ps.51:7 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

        Miten paljon ennemmin syntinen on jonkin pakanamaan ihminen syntinen heti syntyessään.

        Helluntailaisuus on Amerikasta tänne tuotu harhaoppi. He joutuvat kieltämään ihan keskeiset Jumalan sanan totuudet.

        Ei Amerikkaan sata vuotta sitten mitään alkuseurakuntia palautettu, eikä palautettu mitään helluntain kieli-ihmettä, kuten hellarit ihmisiä eksyttävät puhumalla tuhansia vuosia vanhoista tapahtumista.

        Ne asiat on ollut ja menny. Nyt riehuu vihamiehen kylvämät lustelahkot harhaoppeineen, tarkoituksena eksyttää jos mahdollista valitut, Juutalaiset ja Kristityt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailainen henki ei tunnusta, että ihminen on syntinen tähän maailmaan syntyessään.

        Daavid oli Valitun Kansan kuningas ja Jumalan mieleinen mies. Hän tunnusti olevansa syntinen jo sikiämisestä alkaen.

        Ps.51:7 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

        Miten paljon ennemmin syntinen on jonkin pakanamaan ihminen syntinen heti syntyessään.

        Helluntailaisuus on Amerikasta tänne tuotu harhaoppi. He joutuvat kieltämään ihan keskeiset Jumalan sanan totuudet.

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Väität siis kaikkien luterilaisten syntyneen avioliiton ulkopuolisesta suhteesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Väität siis kaikkien luterilaisten syntyneen avioliiton ulkopuolisesta suhteesta!

        Adamin sukuun syntynyt eli Jumalasta erossa olevan miehen perilliseksi syntyminen on syntymistä avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen.

        4. Moos. 32:14

        Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan.


    • Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu."
      (Room. 7:17)

      Meidän ongelmamme ei ole pelkästään syntisiä haluja herättävät ulkoiset ärsykkeet, vaikeat ihmiset ympärillämme tai meitä vastaan taisteleva Sielunvihollinen. Vanha Paavali uskaltautuu tunnustamaan, että ongelma oli hänessä itsessään: synti asui hänessä.

      Paavali erotti opillisesti uuden ja vanhan ihmisen toisistaan. Hänen tuli elää uuden ihmisen halujen mukaan mutta tosiasiana pysyi, että vanha pysyi sitkeästi mukana kuolinvuoteelle saakka; Vasta kuolema toisi lopullisen helpotuksen syntiongelmaan.

      Miten kipeä havainto se onkaan, että synti asuu minussa! Miten paljon me haluaisimme sitä väistää, tulkita Raamatun opetusta toisin ja vierittää syyn muualle.

      Totuudessa eläminen tarkoittaa tämän todellisuuden katsomista silmästä silmään, selittelemättä ja puolustautumatta. Synti asuu minussa ja se aiheuttaa minulle ja lähelläni eläville ihmisille paljon ongelmia. Tosin toisetkin kamppailevat oman syntisyytensä kanssa mutta minun tulee keskittyä aina ensin omaan puutteellisuuteeni. Silloin osaan lähestyä toisten kamppailuja oikeasta kulmasta.

      Kristityn jokapäiväisen jännitekentän luo se yhtäaikainen ja kaksitahoinen Raamatun opetus, että synti asuu meissä ja silti meidän tulee vastustaa sitä. Armo ei ole lupa synnin tekemiseen.

      ”Mistä löydän avun?”, on miljoonien kristittyjen sisäinen huuto halki vuosisatojen. Siihen huutoon Paavalikin päätti pääkirjeensä, Roomalaiskirjeen 7. luvun. Tosin hän lisäsi yhden sanan. Tai oikeastaan henkilön: Jeesuksen Kristuksen.

      Jeesus on ratkaisu. Kaikilla tavoilla ja kaikkien kohdalla. Kun olet taistelusi taistellut, retkahda koko painollasi Hänen varaansa. Armo riittää, koska Kristuksen rakkaus riittää.

      ( Lähde: Jaakko Pirttiaho/Yksin armosta - sivusto)

      • Anonyymi

        taas tulee esille valheen henkeä >>Yksin armosta - sivusto>>
        S-Seutulainen Pirun asioiden hoitaja.

        Tuo USKON-/ ARMONSAARNA Ei pidä paikkaansa, vaan Uskon-/Armonsaarna on vastoin Herra Jumalan käskyjä ja tahtoa ja Hänen antamaa oppia, jota oppia on Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit.
        USKON-/ARMONSAARNA on johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan.
        Uskon-/Armonsaarna on luterilaiseen itsepetokseen eli Vanhurskauttamisoppiin ja Jeesus on Poika/Sana - jumalaan perustuvaa, ja että Yksin tuon kautta tulisi jumalalle kelpaavaksi ja pelastuksesta osalliseksi.
        TUO ON LUTERILAINEN ITSEPETOS eli manipulointia [kusetusta]

        Tuosta S-Seutulaisen S24-lukijoitten manipuloinnista esimerkkinä on S-Seutulaisen / saviseutulaisen, Usko Toivosen, ”syntiseutulaisen”, Olavi Peltolan, Jaakko Pirttiahon, Leif Nummelan, Mika Rantanen ja GFn toimesta nyt julkituotu, että USKON-/ARMONSAARNA yksinään on pelastava saarna perustuen ihmisten luomaan luterilaiseen Itsepetokseen eli Vanhurskauttamisoppiin jsekä lisäksi perustuen itsepetokseen, että Jeesus on Sana-jumala ja muihin perinnäissääntöihin.
        TUO ON LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 1 JA NRO 2.

        Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne
        ja pelastuskäsitykseenne.


      • Anonyymi

        Varoituksesta huolimatta tuot edelleen palstalle kristittyjen vainoojan ja holokaustin isän oppeja, saviseutulainen. Oletko palstalla pilkkaamassa Jeesuksen omia???
        Kirkon lanseeramasta Lutherin "Yksin armosta" tulee mieleen Luherin verellä tahratut kädet:
        Lutherin tässä yhteydessä esittämänsä ei kovin kristilliseltä kuulosta: ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”
        Ja niin ruhtinaat tekivät. 100 000 ihmistä menetti henkensä.
        LUTERILAISUUDESSA EI OLE ARMOA!!!!! ARMO KUULUU VAIN KIRKON KÄYTTÖÖN JA KIRKKO JAKAA ARMOANSA OMAN PÄÄTÖKSENSÄ MUKAAN!!!
        LUTERILAINEN KIRKKO ON KAMMOTUS JA KAUHISTUS!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        taas tulee esille valheen henkeä >>Yksin armosta - sivusto>>
        S-Seutulainen Pirun asioiden hoitaja.

        Tuo USKON-/ ARMONSAARNA Ei pidä paikkaansa, vaan Uskon-/Armonsaarna on vastoin Herra Jumalan käskyjä ja tahtoa ja Hänen antamaa oppia, jota oppia on Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit.
        USKON-/ARMONSAARNA on johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan.
        Uskon-/Armonsaarna on luterilaiseen itsepetokseen eli Vanhurskauttamisoppiin ja Jeesus on Poika/Sana - jumalaan perustuvaa, ja että Yksin tuon kautta tulisi jumalalle kelpaavaksi ja pelastuksesta osalliseksi.
        TUO ON LUTERILAINEN ITSEPETOS eli manipulointia [kusetusta]

        Tuosta S-Seutulaisen S24-lukijoitten manipuloinnista esimerkkinä on S-Seutulaisen / saviseutulaisen, Usko Toivosen, ”syntiseutulaisen”, Olavi Peltolan, Jaakko Pirttiahon, Leif Nummelan, Mika Rantanen ja GFn toimesta nyt julkituotu, että USKON-/ARMONSAARNA yksinään on pelastava saarna perustuen ihmisten luomaan luterilaiseen Itsepetokseen eli Vanhurskauttamisoppiin jsekä lisäksi perustuen itsepetokseen, että Jeesus on Sana-jumala ja muihin perinnäissääntöihin.
        TUO ON LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 1 JA NRO 2.

        Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne
        ja pelastuskäsitykseenne.

        Jos haluamme kokea todellista vapautta ja iloa elämässämme, Jumala tahtoo auttaa meitä poistamaan tieltämme erään ratkaisevan esteen: Hän haluaa lahjoittaa meille mielenmuutoksen niin, että pääsemme aidosti katumaan ja murehtimaan syntiä.

        Rakastava Isämme tahtoo meidän elävän jatkuvasti ja enenevästi juuri sitä yltäkylläistä elämää, jonka Hän toi ulottuvillemme Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Synnintunto on Jumalan lahja

        On koettu tosiasia, että emme useinkaan voi vapautua elämäämme tuhoavista ja sieluamme vastaan sotivista tavoista ja asenteista vain tunnistamalla ne ja sanomalla, että Jeesus vapauta ja puhdista - ilman synnin ja tuomion tuntoa. Miksi emme? Koska sanoistamme ja rukouksistamme huolimatta saatamme rakastaa näitä asioita elämässämme niin paljon, että palaamme niihin yhä uudelleen.

        Toisin sanoen rakastamme usein syntiä. Emme toisten syntiä, vaan juuri sitä sitä omaa salaista mielisyntiämme.

        Mutta pitääkö ihmistä sitten aina vain syyllistää puhumalla synnistä? Eikö elämässämme muutenkin ole taakkoja? Emmekö siis tarvitsekaan julistusta Jumalan kaikki kattavasta armosta ja ilosta, joka meidän vain on viritettävä harjoittamalla uskoamme ja kiittämällä ja ylistämällä Häntä, joka jo sovitti syntimme?

        Totta kai tarvitsemme, mutta Jumala on paljon armollisempi kuin ajattelemmekaan. Siksi Hän ei anna meidän kokea todellista vapautusta ja kestävää iloa ennen kuin suostumme käsittelemään synnin ja sen juuret elämässämme.

        Sillä juuri taakoista vapautumisesta on kyse. Synnintunto on vieroitusprosessi pahasta, joka on tuhoamassa meitä. Murhe ja tuska omasta pahuudesta on suurenmoinen elämän lahja Jumalalta, koska silloin alamme todella haluta eroon pahuudesta. Kuinka voisimmekaan päästä siitä eroon, ellei se koskaan saata meitä vararikkoon Jumalan edessä, ellei omatuntomme saisi kokea ja pelästyä sen kadottavaa luonnetta?
        -
        ( Veikko Pekki)


      • Anonyymi

        Joskus minusta tuntuu, Saviseutulainen, että sinä olet tehnyt synnintunnosta itsellesi jonkin sortin epäjumalan. Sinä olet ikään kuin lisännyt yhden välimiehen itsesi ja Kristuksen väliin - Kristuksen, joka on AINOA Välimies ihmisen ja Jumalan välillä.
        Sinä olet tehnyt itsellesi synnintunnosta Sen Ainoan Oikean Mielentilan, jonka turvin lähestyä Jumalaa ja Kristusta - ikään kuin Jumala edellyttäisi oman Poikansa Jeesuksen Kristuksen LISÄKSI jotakin myös SINULTA - nimittäin tuota sinun kovin palvomaasi synnintuntoa.
        Ikään kuin Jeesuksen Kristuksen vapaaehtoinen uhri ristillä ei sittenkään ollut Jumalalle aivan tarpeeksi - että Jumala on niin ronkeli Poikansa uhrin suhteen, että tuota uhria ei saa kukaan hyödyntää "kevytmielisesti". Että Jumalan armolahja Jeesuksessa Kristuksessa ei sittenkään ollut ILMAINEN LAHJA, vaan sen saavat ainoastaan ne, jotka ovat RIITTÄVÄN synnintuntoisia.
        Ja tämän perustellaksesi sinä sitten ryntäätkin siteeraamaan Jeesuksen kertomusta publikaanista ja fariseuksesta tajuamatta, että sinä olet tehnyt itsellesi synnintunnosta samanlaisen ominaisuuden tai hyveen kuin fariseus oli tehnyt itselleen paastoamisesta ja almujen antamisesta.
        Koskakohan sinä alat uskoa, että Jeesuksen Kristuksen antama uhri oli KERTA KAIKKIAAN kaikkiriittävä, jotta sinun ei tarvitsisi vetää perässäsi tuota kiviiriippaa? Koskakohan sinä alat uskoa JUMALAN ARMOON JEESUKSESSA KRISTUKSESSA SELLAISENAAN, lisäämättä ja tunkematta sinne väliin tuota sinun varmastikin ah-niin-vilpitöntä synnintuntoasi, josta sinä jaksat kirjoittaa paljon, paljon enemmän ja useammin kuin Jeesuksen Kristuksen ristin uhrin kaikkiriittävyydestä?

        - GF -


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joskus minusta tuntuu, Saviseutulainen, että sinä olet tehnyt synnintunnosta itsellesi jonkin sortin epäjumalan. Sinä olet ikään kuin lisännyt yhden välimiehen itsesi ja Kristuksen väliin - Kristuksen, joka on AINOA Välimies ihmisen ja Jumalan välillä.
        Sinä olet tehnyt itsellesi synnintunnosta Sen Ainoan Oikean Mielentilan, jonka turvin lähestyä Jumalaa ja Kristusta - ikään kuin Jumala edellyttäisi oman Poikansa Jeesuksen Kristuksen LISÄKSI jotakin myös SINULTA - nimittäin tuota sinun kovin palvomaasi synnintuntoa.
        Ikään kuin Jeesuksen Kristuksen vapaaehtoinen uhri ristillä ei sittenkään ollut Jumalalle aivan tarpeeksi - että Jumala on niin ronkeli Poikansa uhrin suhteen, että tuota uhria ei saa kukaan hyödyntää "kevytmielisesti". Että Jumalan armolahja Jeesuksessa Kristuksessa ei sittenkään ollut ILMAINEN LAHJA, vaan sen saavat ainoastaan ne, jotka ovat RIITTÄVÄN synnintuntoisia.
        Ja tämän perustellaksesi sinä sitten ryntäätkin siteeraamaan Jeesuksen kertomusta publikaanista ja fariseuksesta tajuamatta, että sinä olet tehnyt itsellesi synnintunnosta samanlaisen ominaisuuden tai hyveen kuin fariseus oli tehnyt itselleen paastoamisesta ja almujen antamisesta.
        Koskakohan sinä alat uskoa, että Jeesuksen Kristuksen antama uhri oli KERTA KAIKKIAAN kaikkiriittävä, jotta sinun ei tarvitsisi vetää perässäsi tuota kiviiriippaa? Koskakohan sinä alat uskoa JUMALAN ARMOON JEESUKSESSA KRISTUKSESSA SELLAISENAAN, lisäämättä ja tunkematta sinne väliin tuota sinun varmastikin ah-niin-vilpitöntä synnintuntoasi, josta sinä jaksat kirjoittaa paljon, paljon enemmän ja useammin kuin Jeesuksen Kristuksen ristin uhrin kaikkiriittävyydestä?

        - GF -

        Siteeraan vielä Veikko Pekkiä:
        -
        "Jos olemme ottaneet Jeesuksen vastaan, me omistamme Hänessä riittävän ja täydellisen vanhurskauden, vaikka omassa itsessämme emme ole vanhurskaita lainkaan! Tässä on koko evankeliumin varsinainen ydin. Tämän totuuden löytämisestä myös uskonpuhdistus sai alkunsa. Tämän totuuden kirkastuessa raskas ja kituliaaksi muuttunut uskonelämä puhkeaa uuteen kukkaansa ja kantaa kauneimman hedelmänsä. Jeesus on vanhurskas meidän puolestamme. Tämän "vieraan vanhurskauden" perusteella, minkä meissä läsnäoleva Kristus meille välittää, meille on uskon kautta taattu ikuinen elämä, yhteys Jumalaan ja asema Hänen lapsinaan."
        -
        ( Otelainaus: Veikko Pekki/veksi.net - sivusto)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        Siteeraan vielä Veikko Pekkiä:
        -
        "Jos olemme ottaneet Jeesuksen vastaan, me omistamme Hänessä riittävän ja täydellisen vanhurskauden, vaikka omassa itsessämme emme ole vanhurskaita lainkaan! Tässä on koko evankeliumin varsinainen ydin. Tämän totuuden löytämisestä myös uskonpuhdistus sai alkunsa. Tämän totuuden kirkastuessa raskas ja kituliaaksi muuttunut uskonelämä puhkeaa uuteen kukkaansa ja kantaa kauneimman hedelmänsä. Jeesus on vanhurskas meidän puolestamme. Tämän "vieraan vanhurskauden" perusteella, minkä meissä läsnäoleva Kristus meille välittää, meille on uskon kautta taattu ikuinen elämä, yhteys Jumalaan ja asema Hänen lapsinaan."
        -
        ( Otelainaus: Veikko Pekki/veksi.net - sivusto)

        tuossa on jälleen yksi konna lisää palstalle esittelemään Yksin Jeesuksen ansio-oppia..
        kuten tässä ilmenee
        >>Jeesus on vanhurskas meidän puolestamme>>

        >>( Otelainaus: Veikko Pekki/veksi.net - sivusto)>>

        Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne
        ja pelastuskäsitykseenne.


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        Siteeraan vielä Veikko Pekkiä:
        -
        "Jos olemme ottaneet Jeesuksen vastaan, me omistamme Hänessä riittävän ja täydellisen vanhurskauden, vaikka omassa itsessämme emme ole vanhurskaita lainkaan! Tässä on koko evankeliumin varsinainen ydin. Tämän totuuden löytämisestä myös uskonpuhdistus sai alkunsa. Tämän totuuden kirkastuessa raskas ja kituliaaksi muuttunut uskonelämä puhkeaa uuteen kukkaansa ja kantaa kauneimman hedelmänsä. Jeesus on vanhurskas meidän puolestamme. Tämän "vieraan vanhurskauden" perusteella, minkä meissä läsnäoleva Kristus meille välittää, meille on uskon kautta taattu ikuinen elämä, yhteys Jumalaan ja asema Hänen lapsinaan."
        -
        ( Otelainaus: Veikko Pekki/veksi.net - sivusto)

        Kykenet yhä uudestaan hämmästyttämään näillä sitaateillasi siksi, että niiden yhteys toisen (tässä tapauksessa minun) kommenttiin jää täydellisesti hämärän peittoon.
        Mutta sanan- ja uskonvapauteen kuuluu myös siteeraaminen mitä kummallisimmissa yhteyksissä ja mitä kummallisimmin (lue: olemattomimmin) perustein.

        - GF -

        PS. Paavali ei missään kohtaa kirjoita, että Jeesus Kristus on vanhurskaus meidän PUOLESTAMME tai että hän on "vieras vanhurskautemme".
        Paavali kirjoittaa yksinkertaisesti, että Hän on MEIDÄN vanhurskautemme, pyhityksemme ja viisautemme ja elämämme. Ja että Hän ON meissä ja me OLEMME Hänessä. Yhteytemme Hänessä on YKSEYTTÄ - pään ja ruumiinjäsenten yhteyttä eli ykseyttä ja viiniköynnöksen ja sen oksien yhteyttä eli ykseyttä. Jeesus Kristus ja me olemme YKSI. Kristus ei ole jaettu.

        - GF -


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kykenet yhä uudestaan hämmästyttämään näillä sitaateillasi siksi, että niiden yhteys toisen (tässä tapauksessa minun) kommenttiin jää täydellisesti hämärän peittoon.
        Mutta sanan- ja uskonvapauteen kuuluu myös siteeraaminen mitä kummallisimmissa yhteyksissä ja mitä kummallisimmin (lue: olemattomimmin) perustein.

        - GF -

        PS. Paavali ei missään kohtaa kirjoita, että Jeesus Kristus on vanhurskaus meidän PUOLESTAMME tai että hän on "vieras vanhurskautemme".
        Paavali kirjoittaa yksinkertaisesti, että Hän on MEIDÄN vanhurskautemme, pyhityksemme ja viisautemme ja elämämme. Ja että Hän ON meissä ja me OLEMME Hänessä. Yhteytemme Hänessä on YKSEYTTÄ - pään ja ruumiinjäsenten yhteyttä eli ykseyttä ja viiniköynnöksen ja sen oksien yhteyttä eli ykseyttä. Jeesus Kristus ja me olemme YKSI. Kristus ei ole jaettu.

        - GF -

        >>Ja että Hän ON meissä ja me OLEMME Hänessä. Yhteytemme Hänessä on YKSEYTTÄ - pään ja ruumiinjäsenten yhteyttä eli ykseyttä ja viiniköynnöksen ja sen oksien yhteyttä eli ykseyttä. Jeesus Kristus ja me olemme YKSI. Kristus ei ole jaettu.>>

        Ja tästä ilmenee, ketkä ovat Jeesuksessa Kristuksessa:

        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        ( Room. 8)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        >>Ja että Hän ON meissä ja me OLEMME Hänessä. Yhteytemme Hänessä on YKSEYTTÄ - pään ja ruumiinjäsenten yhteyttä eli ykseyttä ja viiniköynnöksen ja sen oksien yhteyttä eli ykseyttä. Jeesus Kristus ja me olemme YKSI. Kristus ei ole jaettu.>>

        Ja tästä ilmenee, ketkä ovat Jeesuksessa Kristuksessa:

        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        ( Room. 8)

        miten ilmenee, missä ilmenee, miten tuo Room. 8 liittyy Sinuun?

        kolme kysymystä Sulle, kykenetkö vastaamaan tuohon.


      • "Sillä te olette kaikki uskon kautta ( USKON KAUTTA) Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."

        22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
        ( Gal. 3)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        Jos haluamme kokea todellista vapautta ja iloa elämässämme, Jumala tahtoo auttaa meitä poistamaan tieltämme erään ratkaisevan esteen: Hän haluaa lahjoittaa meille mielenmuutoksen niin, että pääsemme aidosti katumaan ja murehtimaan syntiä.

        Rakastava Isämme tahtoo meidän elävän jatkuvasti ja enenevästi juuri sitä yltäkylläistä elämää, jonka Hän toi ulottuvillemme Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Synnintunto on Jumalan lahja

        On koettu tosiasia, että emme useinkaan voi vapautua elämäämme tuhoavista ja sieluamme vastaan sotivista tavoista ja asenteista vain tunnistamalla ne ja sanomalla, että Jeesus vapauta ja puhdista - ilman synnin ja tuomion tuntoa. Miksi emme? Koska sanoistamme ja rukouksistamme huolimatta saatamme rakastaa näitä asioita elämässämme niin paljon, että palaamme niihin yhä uudelleen.

        Toisin sanoen rakastamme usein syntiä. Emme toisten syntiä, vaan juuri sitä sitä omaa salaista mielisyntiämme.

        Mutta pitääkö ihmistä sitten aina vain syyllistää puhumalla synnistä? Eikö elämässämme muutenkin ole taakkoja? Emmekö siis tarvitsekaan julistusta Jumalan kaikki kattavasta armosta ja ilosta, joka meidän vain on viritettävä harjoittamalla uskoamme ja kiittämällä ja ylistämällä Häntä, joka jo sovitti syntimme?

        Totta kai tarvitsemme, mutta Jumala on paljon armollisempi kuin ajattelemmekaan. Siksi Hän ei anna meidän kokea todellista vapautusta ja kestävää iloa ennen kuin suostumme käsittelemään synnin ja sen juuret elämässämme.

        Sillä juuri taakoista vapautumisesta on kyse. Synnintunto on vieroitusprosessi pahasta, joka on tuhoamassa meitä. Murhe ja tuska omasta pahuudesta on suurenmoinen elämän lahja Jumalalta, koska silloin alamme todella haluta eroon pahuudesta. Kuinka voisimmekaan päästä siitä eroon, ellei se koskaan saata meitä vararikkoon Jumalan edessä, ellei omatuntomme saisi kokea ja pelästyä sen kadottavaa luonnetta?
        -
        ( Veikko Pekki)

        Tuntuu oudolta, että kerran Jumalan omakseen valitsema ihminen mässäilisi koko elämänsä synnintunnon aiheuttamassa ankeuden tilassaan. Jatkuva murehtiminen ei ole hyväksi kenenkään mielenterveydelle, ei edes uskovan.

        Itse olen jättänyt synnin teoistani murehtimisen pois aikoja sitten. Koska tiedän, että tulen lankeamaan kerta toisensa jälkeen, vaikka kuinka yritän olla lankeamatta, niin keskityn murehtimisen sijaan mieluummin katsomaan Jeesukseen. Lankeamiseni jälkeen nousen ylös uudestaan ja uudestaan, aina valmiina palvomaan Jumalaani. Aina valmiina yrittämään elämääni hänen tahtonsa mukaan. Näin toimivat myös muut Raamatun Jumalan mielenmukaiset uskonsankarit.

        Lankeamista voi harmitella sen hetken, kunnes muistaa jälleen armon ja anteeksiannon. Jeesus kun kuoli kaikkien syntiemme puolesta: menneitten, nykyisten ja tulevien. Hän ei vaatinut edes uskoa siihen, että hänen kuolemansa sovittaa synnit. Hän piti itse ristinkuoleman tapahtumaa niin selvänä syntien anteeksisaamisen kannalta, ettei vaatinut edes uskoa siihen. Siispä aina kun lankean, iloitsen Jumalan armosta, en murehdi siitä. En kanna murhetta jostakin niin sisäänrakennetusta ja luonnollisesta asiasta kuin lankeaminen. Asiasta, jonka Jumala on sallinut ihmiselle tapahtuvan, vaikka olisi voinut sen estää jo alusta lähtien. Se on osa uskovaa ihmistä.

        Ja samalla olen murheellinen vain siitä, kuinka Jumalani antaa ihmisten kärsiä synnin turmelluksen tähden niin kauan. Murhe kohdistuu kanssaihmisiin, ei omaan itseeni. Itsensä keskittyminen olisi itsekästä. Jumala käskee rakastamaan myös itseään, kuten lähimmäisiään.


      • 17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5)

        Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2 Kor. 6:1-2)

        1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni."
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne."
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
        13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
        14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
        16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
        ( Hebr. 4)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5)

        Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2 Kor. 6:1-2)

        1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni."
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne."
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
        13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
        14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
        16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
        ( Hebr. 4)

        Aivan. Loistava demonstraatio siitä, kuinka Paavalin evankeliumin voi tehdä tyhjäksi siteeraamalla osia Raamatusta. Tässä yhdistyy ainutkertaisella tavalla patologinen idiotismi ja pohjaton pahuus. Sinä olet sitaatteinesi hiukan kuin pikkuvauva, joka on päästetty näpelöimään painiketta, joka laukaisee ohjuksia ilmaan. Ja tuota painiketta sinä olet vauvan ymmärrykselläsi painellut vuosikaudet. Olet totisesti tehnyt oman osuutesi evankeliumin tuhoamisessa.

        - GF -


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Loistava demonstraatio siitä, kuinka Paavalin evankeliumin voi tehdä tyhjäksi siteeraamalla osia Raamatusta. Tässä yhdistyy ainutkertaisella tavalla patologinen idiotismi ja pohjaton pahuus. Sinä olet sitaatteinesi hiukan kuin pikkuvauva, joka on päästetty näpelöimään painiketta, joka laukaisee ohjuksia ilmaan. Ja tuota painiketta sinä olet vauvan ymmärrykselläsi painellut vuosikaudet. Olet totisesti tehnyt oman osuutesi evankeliumin tuhoamisessa.

        - GF -

        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ...

        3 Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen, ettei virkaamme moitittaisi,
        4 vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: suuressa kärsivällisyydessä, vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa,
        5 ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä, vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;
        6 puhtaudessa, tiedossa, pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä, Pyhässä Hengessä, vilpittömässä rakkaudessa,
        7 totuuden sanassa, Jumalan voimassa, vanhurskauden sota-aseet oikeassa kädessä ja vasemmassa;
        8 kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä, villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina,
        9 tuntemattomina ja kuitenkin hyvin tunnettuina; kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina,
        10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.
        11 Suumme on auennut puhumaan teille, korinttolaiset, sydämemme on avartunut.
        12 Ei ole teillä ahdasta meidän sydämessämme, mutta ahdas on teidän oma sydämenne.
        13 Antakaa verta verrasta - puhun kuin lapsilleni - avartukaa tekin.
        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."
        ( 2 Kor. 6)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ...

        3 Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen, ettei virkaamme moitittaisi,
        4 vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: suuressa kärsivällisyydessä, vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa,
        5 ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä, vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;
        6 puhtaudessa, tiedossa, pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä, Pyhässä Hengessä, vilpittömässä rakkaudessa,
        7 totuuden sanassa, Jumalan voimassa, vanhurskauden sota-aseet oikeassa kädessä ja vasemmassa;
        8 kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä, villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina,
        9 tuntemattomina ja kuitenkin hyvin tunnettuina; kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina,
        10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.
        11 Suumme on auennut puhumaan teille, korinttolaiset, sydämemme on avartunut.
        12 Ei ole teillä ahdasta meidän sydämessämme, mutta ahdas on teidän oma sydämenne.
        13 Antakaa verta verrasta - puhun kuin lapsilleni - avartukaa tekin.
        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."
        ( 2 Kor. 6)

        Aivan. Edelleen loistava demonstraatio siitä, kuinka itsestään voi tehdä narrin ja Paavalin evankeliumin voi tehdä tyhjäksi siteeraamalla osia Raamatusta. Kaipa se on niiin, että pikkuvauvat on vapautettu kaikesta vastuusta.

        - GF -


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Edelleen loistava demonstraatio siitä, kuinka itsestään voi tehdä narrin ja Paavalin evankeliumin voi tehdä tyhjäksi siteeraamalla osia Raamatusta. Kaipa se on niiin, että pikkuvauvat on vapautettu kaikesta vastuusta.

        - GF -

        Hengellisiin asioihin liittyvä filosofeeraaminen ja omaan nokkelaan älyyn perustuva sananikkarointi ei ole muuta kuin itseriittoista pätemisen tarvetta. Hengetöntä viisastelua.
        Kaiken pohjan siltä vie pois
        solvauksiin ja alatyylisiin ilmauksiin sortuminen.

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
        20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."
        ( 1 Kor. 20)

        Sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset, vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia. Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
        ( 2 Kor. 10:4-5)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        Hengellisiin asioihin liittyvä filosofeeraaminen ja omaan nokkelaan älyyn perustuva sananikkarointi ei ole muuta kuin itseriittoista pätemisen tarvetta. Hengetöntä viisastelua.
        Kaiken pohjan siltä vie pois
        solvauksiin ja alatyylisiin ilmauksiin sortuminen.

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
        20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."
        ( 1 Kor. 20)

        Sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset, vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia. Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
        ( 2 Kor. 10:4-5)

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Vauva havahtui omaan vauvuuteensa ja loukkaantui. Se olet sinä, joka kikkailet ihmisälyyn perustuvalla uskonnollisella moraalilla ja sotket sillä Paavalin evankeliumin. Ja olet riittävän tyhmä kuvitellaksesi, että voit juosta raamatunlausetoteemipaalusi taakse piiloon tyhjänpäiväisine oppeinesi.

        - GF -


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Vauva havahtui omaan vauvuuteensa ja loukkaantui. Se olet sinä, joka kikkailet ihmisälyyn perustuvalla uskonnollisella moraalilla ja sotket sillä Paavalin evankeliumin. Ja olet riittävän tyhmä kuvitellaksesi, että voit juosta raamatunlausetoteemipaalusi taakse piiloon tyhjänpäiväisine oppeinesi.

        - GF -

        >>Niin kauan kuin ihminen elää tässä ruumissaan, ei synti lakkaa hänessä vaikuttamasta. Siksi hän tarvitsee jatkuvasti evankeliumin hyvää uutista siitä, ettei Jumala Kristuksen tähden hylkää monin tavoin jumalatonta uskovaa vaan julistaa hänet nytkin vanhurskaaksi. Tämän uskon säilyttäminen on tärkeintä elämässä (2 Tim 4:7).

        Vanhurskauttaminen on totta joka hetki yksin armosta, yksin uskosta ja yksin Kristuksen tähden. Tämä kaikki on mitä todellisinta totta uskoon tullessa, jokapäiväisessä katumuksessa ja uskossa, ihmisen langetessa syntiin ja se on sitä ajallisen elämän viime hetkessäkin. Ja nimenomana silloin, koska se on monelle uskovalle mitä järkyttävin oman voimattomuuden ja avuttomuuden hetki.>>

        ( Otelainaus: Olavi Peltola/"Paavalin evankeliumi ja me")


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        >>Niin kauan kuin ihminen elää tässä ruumissaan, ei synti lakkaa hänessä vaikuttamasta. Siksi hän tarvitsee jatkuvasti evankeliumin hyvää uutista siitä, ettei Jumala Kristuksen tähden hylkää monin tavoin jumalatonta uskovaa vaan julistaa hänet nytkin vanhurskaaksi. Tämän uskon säilyttäminen on tärkeintä elämässä (2 Tim 4:7).

        Vanhurskauttaminen on totta joka hetki yksin armosta, yksin uskosta ja yksin Kristuksen tähden. Tämä kaikki on mitä todellisinta totta uskoon tullessa, jokapäiväisessä katumuksessa ja uskossa, ihmisen langetessa syntiin ja se on sitä ajallisen elämän viime hetkessäkin. Ja nimenomana silloin, koska se on monelle uskovalle mitä järkyttävin oman voimattomuuden ja avuttomuuden hetki.>>

        ( Otelainaus: Olavi Peltola/"Paavalin evankeliumi ja me")

        TAAS ON ALOITTAJA TUONUT TÖRKYPOSTIA PALSTALLE,

        SEURAAVASTI:
        >>Vanhurskauttaminen on totta joka hetki yksin armosta, yksin uskosta ja yksin Kristuksen tähden. Tämä kaikki on mitä todellisinta totta uskoon tullessa,>>


        Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne
        ja pelastuskäsitykseenne.

        Tuo USKON-/ ARMONSAARNA /KRISTUKSEN ANSIO -SAARNA Ei pidä paikkaansa, vaan Uskon-/Armonsaarna on vastoin Herra Jumalan käskyjä ja tahtoa ja Hänen antamaa oppia, jota oppia on Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit.
        USKON-/ARMONSAARNA on johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan.
        Uskon-/Armonsaarna /KRISTUKSEN ANSIO -SAARNA on luterilaiseen itsepetokseen eli Vanhurskauttamisoppiin ja Jeesus on Poika/Sana - jumalaan perustuvaa, ja että Yksin tuon kautta tulisi jumalalle kelpaavaksi ja pelastuksesta osalliseksi.
        TUO ON LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 1.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TAAS ON ALOITTAJA TUONUT TÖRKYPOSTIA PALSTALLE,

        SEURAAVASTI:
        >>Vanhurskauttaminen on totta joka hetki yksin armosta, yksin uskosta ja yksin Kristuksen tähden. Tämä kaikki on mitä todellisinta totta uskoon tullessa,>>


        Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne
        ja pelastuskäsitykseenne.

        Tuo USKON-/ ARMONSAARNA /KRISTUKSEN ANSIO -SAARNA Ei pidä paikkaansa, vaan Uskon-/Armonsaarna on vastoin Herra Jumalan käskyjä ja tahtoa ja Hänen antamaa oppia, jota oppia on Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit.
        USKON-/ARMONSAARNA on johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan.
        Uskon-/Armonsaarna /KRISTUKSEN ANSIO -SAARNA on luterilaiseen itsepetokseen eli Vanhurskauttamisoppiin ja Jeesus on Poika/Sana - jumalaan perustuvaa, ja että Yksin tuon kautta tulisi jumalalle kelpaavaksi ja pelastuksesta osalliseksi.
        TUO ON LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 1.

        S-seutulainen on miljoona kertaa lähempänä totuutta kuin sinä, jonka tarinat ovat niin täydellisen järjettömiä, ettei kukaan tällä foorumilla kykene ottamaan sinua vakavasti.

        - GF -


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        >>Niin kauan kuin ihminen elää tässä ruumissaan, ei synti lakkaa hänessä vaikuttamasta. Siksi hän tarvitsee jatkuvasti evankeliumin hyvää uutista siitä, ettei Jumala Kristuksen tähden hylkää monin tavoin jumalatonta uskovaa vaan julistaa hänet nytkin vanhurskaaksi. Tämän uskon säilyttäminen on tärkeintä elämässä (2 Tim 4:7).

        Vanhurskauttaminen on totta joka hetki yksin armosta, yksin uskosta ja yksin Kristuksen tähden. Tämä kaikki on mitä todellisinta totta uskoon tullessa, jokapäiväisessä katumuksessa ja uskossa, ihmisen langetessa syntiin ja se on sitä ajallisen elämän viime hetkessäkin. Ja nimenomana silloin, koska se on monelle uskovalle mitä järkyttävin oman voimattomuuden ja avuttomuuden hetki.>>

        ( Otelainaus: Olavi Peltola/"Paavalin evankeliumi ja me")

        Mikään muu kuin usko KOKO MAAILMAN OMASSA RUUMIISSAAN KERTAKAIKKISESTI SOVITTANEESEEN JEESUKSEEN KRSITUKSEEN ei tuo todellista rauhaa sielulle.
        On sokeutta kuvitella, että usko sellaiseen "Kristukseen", jonka hankkima sovitus koskee ainoastaan niitä, jotka "pysyvät uskossa (ja katumuksessa jne.)", muka toisi todellisen rauhan.
        Siksipä sinun Saviseutulaisen on täällä viikosta toiseen siteerattava näitä omaan uskossa pysymiseensä uskojia. On selvää, ettet ole löytänyt todellista lepoa Kristuksessa, vaikka se kuuluu sinulle Kristuksen sovitusuhrin perusteella siinä missä minulle ja jokaiselle muullekin.

        - GF -


    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät tunnusta syntisyyttään tähän maailmaan syntyessään eikä kasteelle mennessään. Ylpeyden synti on ensimmäinen kuoleman synti.

      1. Joh. 1:8

      Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

      En ole tavannut vielä yhtään helluntailaista, jolla olisi ollut Totuuden Henki.

      Muita henkiä heissä kyllä näyttäisi olevan enemmänkin.

    • Anonyymi

      Fariseukset ja saddukeukset olivat aikansa helluntailaisia. He eivät tunnustaneet syntisyyttään kun olivat menossa Johanneksen kastettaviksi. Johannes ei heitä kastanut, koska kaste edelsi kaikilta syntien tunnustamista, niin kasteessa synnit pestiin pois.


      Matt. 3:7

      Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

    • Anonyymi

      On vain yksi nimi ylitse muiden. Hän tuomitsee elävät ja kuolleetkin. Ja on tuleva, mutta se on ajallista.
      -timeisgreaterthanmoney-

      • Anonyymi

        Mikähän nimi se sellainen olisi?


    • Anonyymi

      S-SEUTULAISEN USKO on seuraava: hän elää unelmassa, että on Jumalan hänelle antamassa virassa ja on samaistunut kuin olisi itse luterilaisen Kirkkoraamatun Sana, Jeesus, Johannes, Paavali tai Pietari.

      S-SEUTULAISEN JA MARTTI LUTHERIN LUOMIEN OMIEN OPPIEN JA PERINNÄISSÄÄNTÖJEN,
      LUTERILAISEN ITSEPETOKSEN NO 1 JA 2, SEKÄ IHMISTEN OPPIEN YHTEENVETO:
      Suomessa lahkokirkkojen opit [Suomen Ekumeenisen Neuvoston tunnustamat jumalaopit ja tuon opin tunnustavat järjestön jäsenet ] eroavat olennaisesti Herra Jumalan käskyistä ja tahdosta ja opista , jota oppia ovat Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit. Lahkokirkkouskontojen opit ovat johtamista pois Herra Jumalan käskyistä ja Hänen tahdosta ja ovat johtamista pois Herran tottelemisesta! Kirkkouskontojen luterilainen itsepetos eli Vanhurskauttamisoppi luterilaisessa Kirkkoraamatussa on harhaoppia.

      Te ette saa luottaa luterilaisen Kirkkoraamatun ilmoitukseen. Niinkuin olen monessa kohdin todistanut luterilaisessa Kirkkoraamatussa on runsaasti manipulaatioita ettekä saa luottaa Kirkkoraamattuun. Kirkkoraamattu on luterilaisen itsepetoksen ja ihmisoppien mukaan kirjoitettu ja nuo kirjoitukset ovat manipulaatioita!!!.

      Herra Jumala tulee tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja sen, joka tuota epäjumalaa kannattaa ja julistaa ja tallaa jalkoihinsa sen, joka pitää epäpyhänä liiton veren.
      Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät [ Hebr. 10:28-29] [Joh. 3:16 ja Joh. 36 ja Joh. 1: 1-18].
      Teidän synnin levittäjien palkka on kuolema [Room. 1: 18-32].


      Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne
      ja pelastuskäsitykseenne.

      • Anonyymi

        Luterilaisen kirkon oppeihin ei kuulu katumus eikä parannuksen teko eikä Herran Jeesuksen nimen avuksi huutaminen. Sakramentit: vesirituaali ja veren juonti ovat kirkon asettemat portaat pelastuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisen kirkon oppeihin ei kuulu katumus eikä parannuksen teko eikä Herran Jeesuksen nimen avuksi huutaminen. Sakramentit: vesirituaali ja veren juonti ovat kirkon asettemat portaat pelastuksen.

        Mikään vedessä kastaminen ei poista syntejä. Niinpä luterilaisuuteen kuulu alinomainen synnin tunto ja heikkouden valitus!!!


      • Anonyymi

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään vedessä kastaminen ei poista syntejä. Niinpä luterilaisuuteen kuulu alinomainen synnin tunto ja heikkouden valitus!!!

        Helluntailaisten kaste on pelkkä vesikaste, jossa ei syntejä pestä, mutta järki siinä pestään pois. (ja rahat)


      • Anonyymi

        Jospa sinä mistään mitään tietämätön moukka pitäisit välillä vaikka turpasi kiinni. Mitä Raamatun alkukieliä sinä nulikka osaat? Et mitään. Pidä tupasi tukossa seuraavat seitsemän vuotta, ääliö.


      • Anonyymi

        Voisitko ihan oikeasti eritellä, mikä saviseutulaisen opetuksessa on mielestäsi väärin?

        Pelkkä suunsoitto ei ole kovin uskottavaa.


    • Anonyymi

      Amerikasta tulleet hurmoshenget on paniikissa, kun Raamatun totuutta tuodaan helluntailaisten sekaan.

      • Anonyymi

        Amerikasta tulleet hurmoshenget on paniikissa, kun Raamatun totuutta tuodaan helluntailaisten sekaan.


        Hepr. 4:12

        Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme.


    • Anonyymi

      Väärä opettaja.

    • Anonyymi

      Pidä nyt vaan kaikki käskyt sapatti kymmenykset eläin uhrit ja ......polttouhrit ruokauhrit.... ...on siinä pitäminen.

      • Anonyymi

        Kenelle vastaat? Ketjun aloittajalleko?


      • Anonyymi

        VT:n Käskyillä tarkoitetaan 10 käskyä, jotka Jumala kirjoitti laintauluihin.

        Erikseen on Juutalaisille on annetut määräykset.

        UT:n viimeinen käsky on Jeesuksen antama kastekäksy, kastaa kaikki syntiset ihmiset Jeesuksen omiksi.

        Jeesus ei käskynyt perustaa mitään helluntailaisuuden kaltaisia uskonlahkoja, joilla on omat määräykset kuinka jäsenten pitää käyttäytyä, puhua, pukeutua jne,maksaa lahkolle rahaa, eli orjuuttavat ihmisen lahko-orjaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VT:n Käskyillä tarkoitetaan 10 käskyä, jotka Jumala kirjoitti laintauluihin.

        Erikseen on Juutalaisille on annetut määräykset.

        UT:n viimeinen käsky on Jeesuksen antama kastekäksy, kastaa kaikki syntiset ihmiset Jeesuksen omiksi.

        Jeesus ei käskynyt perustaa mitään helluntailaisuuden kaltaisia uskonlahkoja, joilla on omat määräykset kuinka jäsenten pitää käyttäytyä, puhua, pukeutua jne,maksaa lahkolle rahaa, eli orjuuttavat ihmisen lahko-orjaksi.

        Parhmilaisuus on homon perustama lahko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhmilaisuus on homon perustama lahko.

        Luterilaisuus on massamurhaajan perustama katolisen kirkon saksalaislahko.


    • Anonyymi

      Ja yhtä tärkeää on kirjoittaa armon kanssa siitä, että emme saa elää tahallisessa synnissä.

    • Anonyymi

      Gal: 1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista (ymmärtäkää mitä tarkoittaa)

      Omilla suorituksilla ei peritä taivasten valtakuntaa, vaan ottamalla vastaa teurastetun karitsan sovitus veri sinunkin syntiesi tähden uskossa vastaan.
      Salus toimi omassa voimassaan säännöissä ja laissa kuin täydellinen robotti, mutta sydän oli kylmä kuin jää. Ei vaeltanut hengessä, vaan täydellisessä lihassa. Säännöt oli tärkeämmät kuin Herran armo.
      Ja vainosi Jeesus kansaa, kuvitellen tekevänsä Jumalalle palveluksen hävittämisen kautta.

      Kaikki asioit teot on Herran edessä kuin likainen vaate. Jeesu on meidän sijaiskärsijä ja meidän vanhurskautemme.

      Evankeliumi on jo valmis, siihen ei voi lisätä eikä ottaa mitään pois, Jeesus on sen valmistanut verellään Golgatan ristillä, ota tai jätä! Ja kaikki ilmaiseksi armosta. Aamen!

      • Anonyymi

        taas on tullut esille valheen hengessä kommenttia >>Jeesu on meidän sijaiskärsijä ja meidän vanhurskautemme.>>

        tuo kommentti ei pidä paikkaansa vaan on itsetos [kusetus].

        varokaa susia, nuo häärää aktiivisesti S24-lukijoita kusettaen ja johtaen harhaan.


      • Anonyymi

        mitä sinä vihjailet..mitä meidän pitää ymmärttää >>(ymmärtäkää mitä tarkoittaa)>>

        kertoisitko.


      • Anonyymi

        Kun Saulus muuttui Paavalisi, hän muuttui sisäisesti täysin.
        Robotista ihmiseksi.
        Ja opetti Jeesuksen evankeliumia oikein ja oli ensimmäinen teologi. Ei ainoastaan tiedoissa vaan eli sen käytännössä ja hengessä.
        Mutta aina kunnia kuuluu Isälle Pojalle ja Pyhälle Hengelle. Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Saulus muuttui Paavalisi, hän muuttui sisäisesti täysin.
        Robotista ihmiseksi.
        Ja opetti Jeesuksen evankeliumia oikein ja oli ensimmäinen teologi. Ei ainoastaan tiedoissa vaan eli sen käytännössä ja hengessä.
        Mutta aina kunnia kuuluu Isälle Pojalle ja Pyhälle Hengelle. Aamen!

        tuolle epäjumalalle ei anneta mitään kunniaa...tuot valheen hengessäsi väärää oppia palstalle seuraavsti
        >>aina kunnia kuuluu Isälle Pojalle ja Pyhälle Hengelle>>

        epäjumalille kunnian antaminen on tottelemattomuuta Herraa kohtaan Sinä kelvoton kommentoija olet häpeäksi koko Jumalan seurakunnalle.

        Pysy totuudessa: Jumala on nimeltään Herra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuolle epäjumalalle ei anneta mitään kunniaa...tuot valheen hengessäsi väärää oppia palstalle seuraavsti
        >>aina kunnia kuuluu Isälle Pojalle ja Pyhälle Hengelle>>

        epäjumalille kunnian antaminen on tottelemattomuuta Herraa kohtaan Sinä kelvoton kommentoija olet häpeäksi koko Jumalan seurakunnalle.

        Pysy totuudessa: Jumala on nimeltään Herra.

        Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

        Pysy totuudessa: Jumala on nimeltään Herra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

        Pysy totuudessa: Jumala on nimeltään Herra.

        Uskopa vaan porttokirkon tunnustuksiin ja hokemiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskopa vaan porttokirkon tunnustuksiin ja hokemiin.

        AIVAN OIKEIN.

        PALSTA ON TÄYNNÄ SUSIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AIVAN OIKEIN.

        PALSTA ON TÄYNNÄ SUSIA.

        Tässä seuraavassa on esittelyssä Suomen jumalattomat ihmiset, pakanat, epäjumalanpalvojat, SUSI-SAKKI valheen hengessä toimivat suomalaiset, OIKEEN VALEHTELIJOIDEN KLUBI
        Lähde on netissä: ekumenia

        Suomen Ekumeeninen Neuvosto [SEN]
        Neuvosto toimii kirkkojen ja järjestöjen yhteistyöelimenä
        [ SEN on mukana organisaatiossa, jonka perustus on Kristuksen kirkko, jossa Jeesus Kristus on Jumala ja Ylipappi sekä jossa organisaatiossa Jeesus on Kristuksen kirkon alapuolella olevien maailmanlaajuisten maallisten kirkkojen pää ].

        Ilmaisulla katolinen [ katso vanhan kirkon uskontunnustus]tarkoitetaan yhtä, yhtenäistä ja alkuperäistä Kristuksen ja apostolien perustamaksi ajateltua, universaalia, yksittäisten kirkkokuntien yläpuolella olevaa, ekumeenista Kristuksen kirkkoa. Sana tulee kreikan sanasta katholikein (καθολικην), joka tarkoittaa ”yleistä”.[1]

        lähde: evl.fi
        Kirkko universaalina kristittyjen yhteisönä
        Laajasti ymmärrettynä kirkko on maailmanlaaja kristillinen yhteisö, universaali Kristuksen kirkko, jonka jäseniksi tullaan kasteessa. Katekismuksen (1999) mukaan Pyhä Henki kokoaa kristillisen kirkon ja tekee sen pyhäksi. Kirkko, kristillinen seurakunta, on armahdettujen syntisten yhteisö, joka luottaa Jumalaan ja jossa Pyhä Henki herättää uskon ja rakkauden.
        Kristinuskon mukaan kirkko on Kristuksen ruumis ja Kristus itse on sen pää (Ef. 1:22–23). Kirkon perustaja ja ylläpitäjä on Jumala itse. Kirkko on siellä, missä julistetaan Jumalan sanaa ja jaetaan sakramentteja. Nikean uskontunnustuksen mukaan Kristuksen valtakunnalla ei ole loppua. Kristuksen valtakunta on läsnä jo tässä todellisuudessa hänen kirkossaan.


        SEN, Neuvoston tarkoitus on:
        • edistää pyrkimyksiä kohti Kristuksen kirkon näkyvää ykseyttä
        • vahvistaa kristittyjen yhteyttä, palvelua ja todistusta Suomessa
        • toimia kirkkojen ja kristillisten yhteisöjen kohtaamispaikkana



        Jäseniksi
        on hyväksytty Suomessa toimivat kirkot ja kristilliset yhteisöt, jotka tunnustavat Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi ja Vapahtajaksi Raamatun mukaan ja jotka sen vuoksi pyrkivät yhdessä täyttämään yhteistä kutsumustaan yhden Jumalan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kunniaksi.

        Suomen evankelis-luterilainen kirkko
        Suomen ortodoksinen kirkko
        Suomen Vapaakirkko
        Katolinen kirkko Suomessa
        Suomen Pelastusarmeija
        Finlands svenska baptistsamfund
        Finlands svenska metodistkyrka
        Suomen Metodistikirkko
        Missionskyrkan i Finland
        The Anglican Church in Finland
        International Evangelical Church in Finland

        Tarkkailijoiksi
        on hyväksytty Suomessa toimivat kirkot ja kristilliset yhteisöt, jotka tunnustavat Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi ja Vapahtajaksi Raamatun mukaan ja jotka sen vuoksi pyrkivät yhdessä täyttämään yhteistä kutsumustaan yhden Jumalan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kunniaksi.

        Suomen Adventtikirkko
        Suomen Baptistikirkko
        Suomen Helluntaikirkko
        Ystävien Uskonnollinen Seura Kveekarit
        Finlands Svenska Pingstmission

        Kumppanuusjärjestöiksi
        on hyväksytty Suomessa toimivat kristittyjen yhteyttä edistävät
        rekisteröidyt yhdistykset ja säätiöt:
        Filantropia
        Filoksenia
        Helsingin Diakonissalaitos
        Herättäjä-Yhdistys
        Hiljaisuuden Ystävät
        Kansan Raamattuseura
        Kirkon alat
        Kirkon Ulkomaanapu
        Kulttuuri- ja uskontofoorumi FOKUS
        Medialähetys Sanansaattajat
        Lasten ja nuorten keskus
        OCM-Suomen Konstantinus Yhdistys
        Opiskelijoiden Lähetysliitto
        Pyhän Henrikin pyhiinvaellusyhdistys
        Sinapinsiemen
        Suomen Caritas
        Suomen kristillinen rauhanliike
        Suomen Kristillinen Ylioppilasliitto
        Suomen Liikemiesten Lähetysliitto
        Suomen Lähetysseura
        Suomen Merimieskirkko
        Suomen NMKY:n liitto
        Suomen NNKY-liitto
        Suomen Pipliaseura
        Suomen World Vision
        Temppeliherrain Ritarikunta
        Tuomasyhteisö

        Eipä hyvältä näytä Te suomalaiset valheen hengen palvelijat, Teitä on paljon keskuudessanne..

        Te olette möhlineet ja Totuus on hylätty,
        Herra Jumalan olette hylänneet ja saaneet Herran vihan päällensä kuten Paavali kirjoittaa Room. 1: 18-32.
        >>28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan>>

        Kun nyt olette tietoisia, että tuossa sakissa kuljette ja palvotte epäjumalaanne.

        Niin seuraava askel on, että Teidän on ensin opittava se, että kuka on Jumala Room. 1: 18-32 ja kuka on ihminen eli Jeesus Kristus

        Tuo on eka asia. Ennen tuota Herra Jumaln käsittämistä on turha elää tuota Teidän ihannoimaa pakanallista ekumenia-elämää.

        Oppikaa totuudesta edes vähäsen, niin pääsette alkuun parannuksen teossa.

        Suomessa lahkokirkkojen opit [Suomen Ekumeenisen Neuvoston tunnustamat jumalaopit ja tuon opin tunnustavat järjestön jäsenet] eroavat olennaisesti Herra Jumalan käskyistä ja tahdosta ja opista , jota oppia ovat Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit.

        Olisko syytä katua ja tehdä parannus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä seuraavassa on esittelyssä Suomen jumalattomat ihmiset, pakanat, epäjumalanpalvojat, SUSI-SAKKI valheen hengessä toimivat suomalaiset, OIKEEN VALEHTELIJOIDEN KLUBI
        Lähde on netissä: ekumenia

        Suomen Ekumeeninen Neuvosto [SEN]
        Neuvosto toimii kirkkojen ja järjestöjen yhteistyöelimenä
        [ SEN on mukana organisaatiossa, jonka perustus on Kristuksen kirkko, jossa Jeesus Kristus on Jumala ja Ylipappi sekä jossa organisaatiossa Jeesus on Kristuksen kirkon alapuolella olevien maailmanlaajuisten maallisten kirkkojen pää ].

        Ilmaisulla katolinen [ katso vanhan kirkon uskontunnustus]tarkoitetaan yhtä, yhtenäistä ja alkuperäistä Kristuksen ja apostolien perustamaksi ajateltua, universaalia, yksittäisten kirkkokuntien yläpuolella olevaa, ekumeenista Kristuksen kirkkoa. Sana tulee kreikan sanasta katholikein (καθολικην), joka tarkoittaa ”yleistä”.[1]

        lähde: evl.fi
        Kirkko universaalina kristittyjen yhteisönä
        Laajasti ymmärrettynä kirkko on maailmanlaaja kristillinen yhteisö, universaali Kristuksen kirkko, jonka jäseniksi tullaan kasteessa. Katekismuksen (1999) mukaan Pyhä Henki kokoaa kristillisen kirkon ja tekee sen pyhäksi. Kirkko, kristillinen seurakunta, on armahdettujen syntisten yhteisö, joka luottaa Jumalaan ja jossa Pyhä Henki herättää uskon ja rakkauden.
        Kristinuskon mukaan kirkko on Kristuksen ruumis ja Kristus itse on sen pää (Ef. 1:22–23). Kirkon perustaja ja ylläpitäjä on Jumala itse. Kirkko on siellä, missä julistetaan Jumalan sanaa ja jaetaan sakramentteja. Nikean uskontunnustuksen mukaan Kristuksen valtakunnalla ei ole loppua. Kristuksen valtakunta on läsnä jo tässä todellisuudessa hänen kirkossaan.


        SEN, Neuvoston tarkoitus on:
        • edistää pyrkimyksiä kohti Kristuksen kirkon näkyvää ykseyttä
        • vahvistaa kristittyjen yhteyttä, palvelua ja todistusta Suomessa
        • toimia kirkkojen ja kristillisten yhteisöjen kohtaamispaikkana



        Jäseniksi
        on hyväksytty Suomessa toimivat kirkot ja kristilliset yhteisöt, jotka tunnustavat Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi ja Vapahtajaksi Raamatun mukaan ja jotka sen vuoksi pyrkivät yhdessä täyttämään yhteistä kutsumustaan yhden Jumalan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kunniaksi.

        Suomen evankelis-luterilainen kirkko
        Suomen ortodoksinen kirkko
        Suomen Vapaakirkko
        Katolinen kirkko Suomessa
        Suomen Pelastusarmeija
        Finlands svenska baptistsamfund
        Finlands svenska metodistkyrka
        Suomen Metodistikirkko
        Missionskyrkan i Finland
        The Anglican Church in Finland
        International Evangelical Church in Finland

        Tarkkailijoiksi
        on hyväksytty Suomessa toimivat kirkot ja kristilliset yhteisöt, jotka tunnustavat Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi ja Vapahtajaksi Raamatun mukaan ja jotka sen vuoksi pyrkivät yhdessä täyttämään yhteistä kutsumustaan yhden Jumalan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kunniaksi.

        Suomen Adventtikirkko
        Suomen Baptistikirkko
        Suomen Helluntaikirkko
        Ystävien Uskonnollinen Seura Kveekarit
        Finlands Svenska Pingstmission

        Kumppanuusjärjestöiksi
        on hyväksytty Suomessa toimivat kristittyjen yhteyttä edistävät
        rekisteröidyt yhdistykset ja säätiöt:
        Filantropia
        Filoksenia
        Helsingin Diakonissalaitos
        Herättäjä-Yhdistys
        Hiljaisuuden Ystävät
        Kansan Raamattuseura
        Kirkon alat
        Kirkon Ulkomaanapu
        Kulttuuri- ja uskontofoorumi FOKUS
        Medialähetys Sanansaattajat
        Lasten ja nuorten keskus
        OCM-Suomen Konstantinus Yhdistys
        Opiskelijoiden Lähetysliitto
        Pyhän Henrikin pyhiinvaellusyhdistys
        Sinapinsiemen
        Suomen Caritas
        Suomen kristillinen rauhanliike
        Suomen Kristillinen Ylioppilasliitto
        Suomen Liikemiesten Lähetysliitto
        Suomen Lähetysseura
        Suomen Merimieskirkko
        Suomen NMKY:n liitto
        Suomen NNKY-liitto
        Suomen Pipliaseura
        Suomen World Vision
        Temppeliherrain Ritarikunta
        Tuomasyhteisö

        Eipä hyvältä näytä Te suomalaiset valheen hengen palvelijat, Teitä on paljon keskuudessanne..

        Te olette möhlineet ja Totuus on hylätty,
        Herra Jumalan olette hylänneet ja saaneet Herran vihan päällensä kuten Paavali kirjoittaa Room. 1: 18-32.
        >>28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan>>

        Kun nyt olette tietoisia, että tuossa sakissa kuljette ja palvotte epäjumalaanne.

        Niin seuraava askel on, että Teidän on ensin opittava se, että kuka on Jumala Room. 1: 18-32 ja kuka on ihminen eli Jeesus Kristus

        Tuo on eka asia. Ennen tuota Herra Jumaln käsittämistä on turha elää tuota Teidän ihannoimaa pakanallista ekumenia-elämää.

        Oppikaa totuudesta edes vähäsen, niin pääsette alkuun parannuksen teossa.

        Suomessa lahkokirkkojen opit [Suomen Ekumeenisen Neuvoston tunnustamat jumalaopit ja tuon opin tunnustavat järjestön jäsenet] eroavat olennaisesti Herra Jumalan käskyistä ja tahdosta ja opista , jota oppia ovat Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit.

        Olisko syytä katua ja tehdä parannus?

        Te ette saa luottaa luterilaisen Kirkkoraamatun ilmoitukseen. Niinkuin olen monessa kohdin todistanut luterilaisessa Kirkkoraamatussa on runsaasti manipulaatioita ettekä saa luottaa Kirkkoraamattuun. Kirkkoraamattu on luterilaisen itsepetoksen ja ihmisoppien mukaan kirjoitettu ja nuo kirjoitukset ovat manipulaatioita!!!.

        Lahkokirkkouskontojen opit ovat johtamista pois Herra Jumalan käskyistä ja Hänen tahdosta ja ovat johtamista pois Herran tottelemisesta!
        Kirkkouskontojen luterilainen itsepetos eli Vanhurskauttamisoppi ja Kristus on Sana/Poika-jumala-oppi [ koko Johanneksen evankeliumi on pahinta harhaoppia] ovat luterilaisessa Kirkkoraamatussa on harhaoppia.


        "KUKA OLI MINUN KANSSANI? -"

        Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

        MITÄ TUOHON VASTAAT?
        ONKO TEISSÄ VASTAAJIA TUOHON? KYKENETTEKÖ?

        Jos ette te kykene, niin kykeniskö piispainkokous [arkkipiispa ja piispat] vastaamaan tuohon ---"KUKA OLI MINUN KANSSANI? -" sekä Te kaikki kykenisittekö luopumaan Vanhurskauttamisopista ja Kristus on Sana-opistanne?


    • Anonyymi

      Jeesus sovitti syntimme ja valmisti pelastuksen ja otti päällensä Jumalan rangaistuksen, kärsi sen meidän puolestamme.
      Joh: 15:13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.

      (jos ymmärtää, niin rakkaus muuttaa sisimmän ja syntyy uusi henkinen luomus ja uusi liha sydän kovan kivisydämen tilalle. Usko Pois!)

    • Anonyymi

      Aloitus on tahallista Paavalin mustamaalausta.

      Totuus on, että Paavali oli merkittävin ja tärkein apostoli.
      Hän on Herra Jumalan valitsema ja Jeesuksen Kristuksen opettama.

      ote: evl.fi sivustolta seuraavassa:

      >>Paavali
      Apostoli Paavali (k. n. 62–65 jKr.) on varhaisen kristikunnan merkittävin lähetystyöntekijä ja uusien seurakuntien perustaja, ”pakanain apostoli”. Hän teki lähetystyötä Palestiinassa, Vähässä-Aasiassa ja Etelä-Euroopassa, pääsääntöisesti pakanoiden eli ei-juutalaisten keskuudessa, minkä seurauksena kristinusko levisi eri puolille Rooman valtakuntaa.

      Paavali kirjoitti lähetysalueensa seurakunnille lukuisia kirjeitä, joista osa sisältyy Uuteen testamenttiin. Kirjeissään hän kehitti varhaiskristillistä teologiaa ja loi pohjan myöhemmälle teologialle. Paavalin kirjeet ovat Uuden testamentin vanhinta aineistoa. Ensimmäisen kirjeensä eli kirjeen Tessalonikalaisille hän kirjoitti noin vuonna 50 jKr.>>

      Ottakaa opiksenne evankelisluterilaisten käsitys Paavalista.
      Paavali oli HYVÄ MIES, Herran valittu mies.

    • Anonyymi

      Oikein! Totta on!
      Totuus on, että Paavali oli merkittävin ja tärkein apostoli.
      Hän on Herra Jumalan valitsema ja Jeesuksen Kristuksen opettama.
      ja Jeesuksen Kristuksen opettama.

      Gal: 1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
      1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      Ottakaa selvää mitä tarkoittaa Jeesuksen evankeliumi?
      Paavali: minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;

    • Anonyymi

      Aloitus on valhetta. Kommentti on askel opetukseen, jossa väitetään pahan hengen menneen Paavalin ja näin Paavalin opetukset voidaan hylätä.
      Väärin: Room.7;14-18 Paavali kertoo itsestään seuraavasti: vaan Paavali kuvaa lihallisesen uskovan tuntemuksia.
      Paavali todisti: Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin, ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset; ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia; heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
      Room.7;14-18 Paavali asettui lihallisen kristityn asemaan. "kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia."
      Omasta vaelluksestaan Paavali kirjoitti: Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.

      • Paavali kirjoittaa PREESENSISSÄ!

        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room. 7)

        P. S. >Kommentti on askel opetukseen, jossa väitetään pahan hengen menneen Paavalin ja näin Paavalin opetukset voidaan hylätä.>>

        Jouko Niemisen raitista opetusta ei tule ollenkaan sotkea harhaoppiin, jonka mukaan Paavaliin olisi muka mennyt paha henki!


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        Paavali kirjoittaa PREESENSISSÄ!

        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room. 7)

        P. S. >Kommentti on askel opetukseen, jossa väitetään pahan hengen menneen Paavalin ja näin Paavalin opetukset voidaan hylätä.>>

        Jouko Niemisen raitista opetusta ei tule ollenkaan sotkea harhaoppiin, jonka mukaan Paavaliin olisi muka mennyt paha henki!

        Kuinka Paavali sitten pääsee vapaaksi tuosta ahdistavasta ja toivottomasta tilastaan?
        Tajuamalla, että hänet tuomittiin jo KUOLEMAAN Kristuksessa, jolloin Lain vaatima vanhurskas tuomio eli vanhurskaus sai hänessä jo täyttymyksensä! Room. 8:3-4.
        Tästä eivät sinun oppi-isäsi puhu KOSKAAN vaan he kehottavat lukijoitaan pyörimään 7. luvun epätoivossa ja piehtaroimaan synnintunnossa, jolla ostetaan yhä uudestaan Jumalan armo omalle kohdalle.
        Paavali kirjoittaa samasta asiasta Gal, 2:ssa: "Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, 20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa."
        Sitä Paavalia, jonka tarvitsisi pohtia ja murehtia mielessään omaa syntisyyttään ja tunnustaa päivästä toiseen syntejään, EI OLLUT ENÄÄ OLEMASSA.
        - GF -


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        Paavali kirjoittaa PREESENSISSÄ!

        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room. 7)

        P. S. >Kommentti on askel opetukseen, jossa väitetään pahan hengen menneen Paavalin ja näin Paavalin opetukset voidaan hylätä.>>

        Jouko Niemisen raitista opetusta ei tule ollenkaan sotkea harhaoppiin, jonka mukaan Paavaliin olisi muka mennyt paha henki!

        Paavali kirjoittaa PREESENSISSÄ, ja kuvaa lihallisen uskovan tuntemuksia!


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        Paavali kirjoittaa PREESENSISSÄ!

        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room. 7)

        P. S. >Kommentti on askel opetukseen, jossa väitetään pahan hengen menneen Paavalin ja näin Paavalin opetukset voidaan hylätä.>>

        Jouko Niemisen raitista opetusta ei tule ollenkaan sotkea harhaoppiin, jonka mukaan Paavaliin olisi muka mennyt paha henki!

        niemisen kirjoitus ei todellakaan ole raitista niinkuin S-Seutulainen väittää >>Jouko Niemisen raitista opetusta >>


        Vaan kirjoitus samoin kuin S-Seutulaisen tarkoitus on Paavalin mustamaalaus, maineen vahingoittaminen, panettelu ja Paavalin esittäminen äärimmäisen pessimistisesti

        Totean, että nuo harhaoppisten kommentit ovat Paavalin menestystarinaa ymmärtämättömien ihmisten kirjoitusta.


    • Anonyymi

      <<Kuinka Paavali sitten pääsee vapaaksi tuosta ahdistavasta ja toivottomasta tilastaan?<<<


      Ei tuosta tilasta kukaa pääse pois ilman Jeesusta.
      Siksi Jeesus tarjoaa pelastustaan uskon kautta ja antaa sen.
      Se on ristin evankeliumi.
      Gal: 1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista (ymmärtäkää mitä tarkoittaa) omat ansiot on pois suljettu, kuin likainen vaate Pyhän Jumalan edessä.

      Room: 7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? JEESUS KRISTUS, ainoa pelastus.

      • Anonyymi

        Niin juuri. Siitähän minä nimenomaan kirjoitin - siitä, että Kristuksen kuollessa kuolimme myös me, jolloin Lain vanhurskaus täytettiin meissä. Tässä on ovi vapauteen.

        - GF -


    • Anonyymi

      Paavali kirjoitti: edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta...
      Miehet, veljet, minä olen kaikessa hyvällä omallatunnolla vaeltanut Jumalan edessä tähän päivään asti...
      kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
      Turhaa väittelyä Paavalin lihallisuudesta ja syntisyydestä. Paavali oli hyvin kurinalainen jo eläessään Mookseksen lain alaisuudessa.
      Jeesuksen seurajana Paavali kirjoittaa: Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa...
      elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.
      Paavali ei vehdannut synnin kanssa, vaan Paavali riensi kohti päämäärää. Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
      Eihän kirkon piirissä ymmärretä Jumalan ilmoitusta. Heillä on koulutus ja ihmisiltä saadut opit.

      • Anonyymi

        Filippiläiskirje: 3:3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,

        3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
        3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
        3:6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
        3:7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
        3:8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
        3:9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        Kaikki on Jumalan kirkkautta vailla ja tarvitsee armon.

        Paavali heitti kaikki ansionsa roskana pois Jeesuksen tähden. Pelastusta ei ole ihmisessä, kaikki tulee Jeesuksesta Kristuksesta. Hänen ansiosta ja armostaan, ei meillä ole mitään vietävää pelastuksen lunnaiksi kuin Kristuksen usko. Sekään ei ole oma. Se on lahjaa ja kiittäkää siitä. Pelastus tulee toisesta luomakunnasta uskon kautta.


    • “Mitä vanhemmaksi tulee, sitä selvemmin näkee omat heikkoutensa, puutteensa ja vikansa. Vaikka onkin jo vuosikymmenet kilvoitellut Herran askelissa, täytyy kuitenkin rehellisesti tunnustaa, että kovin vähän on Kristus minussa muotoa saanut. Missä on se nöyryys, rakkaus, epäitsekkyys, uhrautuvaisuus ja kaikki muut hyveet, joiden tulisi kaunistaa kristityn elämää?

      Miten monta kertaa täytyy murheella tunnustaa, että “vanhalla ihmisellä” on vielä niin suuri vaikutusvalta meidän elämässämme, vaikka sen olisi pitänyt jo aikoja sitten tulla ristiinnaulituksi ja kuoletetuksi. Yhdellä on yhdet vaikeudet, toisella toiset.

      Jonkun helmasynnit ovat henkisellä alalla, toisen lihallisella. Kuka on ajatuksissaan ylpeä,itserakas, kateellinen ja anteeksiantamattoman pitkävihainen. Toinen taas elämän mukavuuksia rakastava, lihallisiin intohimoihinsa lankeileva,syömäri ja juomari, joilla tarkoitan ihmisiä, jotka vatsaansa palvovat.

      Eiköhän vain ole niin, että mitä kauemmin elämän tietä vaellamme sitä selvemmin alamme nähdä omat heikkoutemme ja puutteemme. Syvenevä synnintunto onkin aivan luonnollinen ilmiö vilpittömän Jumalan lapsen koettaessa kaikin puolin elää Herransa ja Mestarinsa tahdon mukaan. Mutta yhä syvenevä synnintunto vaatii vastapainokseen yhä kirkkaampaa näkemystä Kristuksen armoon. Kun oma syntisyys kasvaa yli äyräitten, täytyy Herran kirkkauden nousta taivaaseen asti.

      Suuri syntinen tarvitsee suuren Vapahtajan. Ja tämä suuri Vapahtaja ilmenee hänen elämässään niin, että hän tietää Jeesuksen läpikotaisesti tuntevan hänet viimeistä piirtoa myöten ja kuitenkin rakastavan häntä äärettömällä, jumalallisella rakkaudella.

      Tämän ajatuksen on Paavali Roomalaiskirjeessä pukenut muotoon “Missä synti on suureksi tullut, siinä armo on ylenpalttiseksi tullut” (Room 5:20). Hyvä kilvoitus, rakas ystäväni, merkitsee sitä, että sinä jättäydyt Jeesuksen Kristuksen käsiin sellaisena syntisairaana kuin olet ja uskot koko sydämestäsi, että hän on vaikuttava sinussa niin tahtomisen kuin tekemisenkin.

      Ja kun sinä et yhtenäkään päivänä selviydy sellaisena voittajana, että sinulla ei olisi asiaa Golgatalle,
      Jeesuksen ristin juurelle, niin ei sinun kerskauksenasi milloinkaan voi olla oma pyhyytesi ja vaelluksesi, vaan kerskauksenasi on ainoastaan Herra ja Hänen armonsa.

      Kun opetuslapset saivat kirkastusvuorella nähdä Mestarinsa säteilevän kirkkauden, päättyy tämä kertomus sanoihin “He eivät nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään” (Matt 17:8). Jeesuksen yksinään. Tässä hyvä kilvoitus, Jeesus yhä suuremmaksi. Tässä hyvä kilvoitus, Jeesus kaikeksi kaikessa. Jospa mekin saisimme lähtöhetkellämme nähdä ainoastaan Jeesuksen,
      Hänet, joka kerran kutsui meidät omiksensa, vaikka hyvin tiesi, kuinka heikot ja kelvottomat Hän kutsui.

      Ja joka silloin antoi meille armosta kaikki syntimme anteeksi, puhdisti meidät verellään ja uudestisynnytti Sanansa ja Henkensä voimalla, ja joka siitä pitäen on ääretömällä rakkaudella ja uskollisuudella hoitanut meitä tähän hetkeen saakka, antamalla väsymättä meille
      uutta armoa uutta kilvoitusta varten.

      Niin, jospa lähtöhetkellämme näkisimme vain hänet saaden unhottaa kaiken muun. Oi, Herra, suo tämä armo meille vaivaisille syntisille oman nimesi kunniaksi.

      ( Urho Muroma/Syvenevä synnin tunto; silloin katse Jeesukseen/ Herää Valvomaan 46-47 1956)

      • Anonyymi

        >>Syvenevä synnin tunto; silloin katse Jeesukseen>>

        Eipä hyvältä näytä Te suomalaiset valheen hengen palvelijat, Teitä on paljon keskuudessanne..

        Te olette möhlineet ja Totuus on hylätty,
        Herra Jumalan olette hylänneet ja saaneet Herran vihan päällensä kuten Paavali kirjoittaa Room. 1: 18-32.
        >>28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan>>

        Kun nyt olette tietoisia, että tuossa sakissa kuljette ja palvotte epäjumalaanne.

        Niin seuraava askel on, että Teidän on ensin opittava se, että kuka on Jumala Room. 1: 18-32 ja kuka on ihminen eli Jeesus Kristus

        Tuo on eka asia. Ennen tuota Herra Jumaln käsittämistä on turha elää tuota Teidän ihannoimaa pakanallista ekumenia-elämää.

        Oppikaa totuudesta edes vähäsen, niin pääsette alkuun parannuksen teossa.

        Suomessa lahkokirkkojen opit [Suomen Ekumeenisen Neuvoston tunnustamat jumalaopit ja tuon opin tunnustavat järjestön jäsenet] eroavat olennaisesti Herra Jumalan käskyistä ja tahdosta ja opista , jota oppia ovat Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit.

        Olisko syytä katua ja tehdä parannus?


    • Anonyymi

      Paavali oli luonteeltaan murhamies ja tappaja, harrasti nyrkkeilyä ja oli fyysisesti hyvin vahvaa tekoa.

      3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin.

      Alkuseurakunnassa yksi pariskunta tapettiin rahojen takia. Asiaa ei annettu viranomaisille, vaan syytettiin siitä Pyhää Henkeä. Ei tunnu kovin uskottavalta.

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

      • Anonyymi

        1. Joh. 3:15

        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.


      • Anonyymi

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? Väität sen ajan juutalaisten tavoin Paavalia valhtelijaksi. Kuitenkin Sanan mukaan Paavalin opetuksessa tuli esiin Jumalan totuus ja kirkkaus. Näetkö sanoja: JUMALAN TOTUUS... HÄNEN KIRKKAUDEKSEEN?
        Sinun valheitteisi kautta tulee esiin ainoastaan pimeyttä ja valhetta.


    • Anonyymi

      Jeesuksen ulkopuolella ei ole pelastusta. Aamen!

      • Anonyymi

        >>Jeesuksen ulkopuolella ei ole pelastusta>>

        tarkoitat varmaankin totuutta,
        siis ulkopuolella ...epäjumalassa Sana/Poika/ lihaan tullut Jeesus/ Kristuksen kirkon pää ei ole pelastusta!!!


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on Parhamin perustama uskonnollinen clubi, jolla on omat jäsenet ja omat säännöt.

      Ei ole mikään kristillinen, vaan antikristillinen kristinuskon vastavoima.

      3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
      4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

    • Anonyymi

      Paavali ei tuntenut Uutta Testamenttia eikäKirkkoraamattua eikä kolmiyhteistä epäjumalaa Isä, Sana/Poika/ Jeesus/Kiristuksen kirkko ja Pyhä Henki.
      Tuo on kaikki harhaoppia.


      lähde: evl.fi
      Paavali
      Apostoli Paavali (k. n. 62–65 jKr.) on varhaisen kristikunnan merkittävin lähetystyöntekijä ja uusien seurakuntien perustaja, ”pakanain apostoli”. Hän teki lähetystyötä Palestiinassa, Vähässä-Aasiassa ja Etelä-Euroopassa, pääsääntöisesti pakanoiden eli ei-juutalaisten keskuudessa, minkä seurauksena kristinusko levisi eri puolille Rooman valtakuntaa.

      Paavali kirjoitti lähetysalueensa seurakunnille lukuisia kirjeitä, joista osa sisältyy Uuteen testamenttiin. Kirjeissään hän kehitti varhaiskristillistä teologiaa ja loi pohjan myöhemmälle teologialle. Paavalin kirjeet ovat Uuden testamentin vanhinta aineistoa. Ensimmäisen kirjeensä eli kirjeen Tessalonikalaisille hän kirjoitti noin vuonna 50 jKr.

      Paavali syntyi Kilikiassa Tarson kaupungissa juutalaiseen perheeseen, mutta oli samalla syntyperäinen Rooman kansalainen. Hän opiskeli kuuluisan rabbi Gamalielin johdolla ja hallitsi pyhien kirjoitusten kielen eli heprean lisäksi paikallisen puhekielen aramean ja myös kreikan.

      Paavali oli fariseus ja hän tunsi Vanhan testamentin kirjoitukset läpikotaisin. Ennen kääntymystään kristityksi hän oli nimeltään Saul, kiihkeä juutalaisuuden puolustaja, joka osallistui kristittyjen vainoamiseen. Saulin suhtautuminen kristittyjä kohtaan muuttui, kun hän koki Damaskoksen tiellä näyn, jossa Kristus ilmestyi ja kutsui hänet apostolikseen. Näyn vaikutuksesta Saul kääntyi kristityksi ja muutti nimensä Paavaliksi.

      Ottakaa opiksenne Te epäjumalan palvelijat!!!
      Varsinkin aloituskommentin laatija.

      • 1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
        7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
        8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
        9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
        10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra."
        11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
        12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat."
        15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
        16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
        17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä."
        18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
        19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.
        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        ( Ap.t. 9)

        9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        ( Ap.t. 26)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
        7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
        8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
        9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
        10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra."
        11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
        12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat."
        15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
        16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
        17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä."
        18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
        19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.
        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        ( Ap.t. 9)

        9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        ( Ap.t. 26)

        tuossa on jälleen yksi luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaaatio [kusetus]
        >>saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa>>


        Tuo on kaikki harhaoppia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        tuossa on jälleen yksi luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaaatio [kusetus]
        >>saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa>>


        Tuo on kaikki harhaoppia.

        Joka ei usko Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan, on matkalla kadotukseen.

        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        Joka ei usko Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan, on matkalla kadotukseen.

        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

        "KUKA OLI MINUN KANSSANI? -" Oliko Poika????

        Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

        MITÄ TUOHON VASTAAT?
        ONKO TEISSÄ VASTAAJIA TUOHON? KYKENETTEKÖ?

        Jos ette te kykene, niin kykeniskö piispainkokous [arkkipiispa ja piispat] vastaamaan tuohon ---"KUKA OLI MINUN KANSSANI? -" sekä Te kykenisittekö luopumaan Vanhurskauttamisopista ja Kristus on Sana-opistanne?


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        Joka ei usko Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan, on matkalla kadotukseen.

        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

        S-Seutulaine on typerä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S-Seutulaine on typerä.

        jatkan vielä..
        S-Seutulainen on Herra kohtaan keskisormennäyttäjä:
        uhmakas, mahtipontinen ja lapsellinen jätkäpoika.


    • Anonyymi

      Mitä Jeesus teki ihmisellä ei ole mitään osuutta,
      Se on uusi luominen; syntien sovitus , se on Jumalan teko ja uusi liitto Jeesuksen veressä.
      Se on ihmiselle tärkeämpi luominen ja ikuinen elämän lähde kuin aurinko, Jeesus Kristus.
      Aamen!

      • Anonyymi

        Herra Jumala teki kaiken, ei Jeesus tehnyt mitään kunhan oli paikalla >>Mitä Jeesus teki ihmisellä ei ole mitään osuutta,>>


        Herra Jumal teki kaiken, tuossa on totuus!! Te harhaoppiset ottakaa opiksenne.

        Lukekaapa Ap.t. 2 luku!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra Jumala teki kaiken, ei Jeesus tehnyt mitään kunhan oli paikalla >>Mitä Jeesus teki ihmisellä ei ole mitään osuutta,>>


        Herra Jumal teki kaiken, tuossa on totuus!! Te harhaoppiset ottakaa opiksenne.

        Lukekaapa Ap.t. 2 luku!!!

        Apt:2:44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä, >> Jakeen lisätiedot
        2:45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
        2:46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        2:47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen

        Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen
        Ja Jumalan siunaama elämäntapa jota Henki ohjasi. Siinä on kommunismin toimeenpano. Maailma on pahan vallassa ja saatana hajotti alkuseurakunnan, Se hajaannus jatkuu yhä. Se johtuu kylmästä ja ahneesta kivisydämestä, rakkaudettomuudesta lähimmäistä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apt:2:44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä, >> Jakeen lisätiedot
        2:45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
        2:46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        2:47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen

        Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen
        Ja Jumalan siunaama elämäntapa jota Henki ohjasi. Siinä on kommunismin toimeenpano. Maailma on pahan vallassa ja saatana hajotti alkuseurakunnan, Se hajaannus jatkuu yhä. Se johtuu kylmästä ja ahneesta kivisydämestä, rakkaudettomuudesta lähimmäistä kohtaan.

        sulla meni pielen,, et käsittänyt lukemaasi...

        Herra Jumala teki kaiken,,,, mies oli paikalla..Jeesus on ihminen, Te harhaoppiset herätkää totuuteen!!!

        >> Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne>>

        lueppa uudelleen jae 22, lue ja ymmärrä lukemasi.

        Ja usko Herra Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sulla meni pielen,, et käsittänyt lukemaasi...

        Herra Jumala teki kaiken,,,, mies oli paikalla..Jeesus on ihminen, Te harhaoppiset herätkää totuuteen!!!

        >> Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne>>

        lueppa uudelleen jae 22, lue ja ymmärrä lukemasi.

        Ja usko Herra Jumalaa.

        Kirjain kuolettaa mutta henki tekee eläväksi.
        Jeesuksen synonyymiä: Tie, totuus, elämä, Teurastettu Karitsa, Jumalan Poika, Kuningas, ovi, Israel, viinipuu, Jumala j.n.e. ei olla kirjaimissa kiinni eikä lillukanvarsissa, vaan Hengessä ja totuudessa. Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjain kuolettaa mutta henki tekee eläväksi.
        Jeesuksen synonyymiä: Tie, totuus, elämä, Teurastettu Karitsa, Jumalan Poika, Kuningas, ovi, Israel, viinipuu, Jumala j.n.e. ei olla kirjaimissa kiinni eikä lillukanvarsissa, vaan Hengessä ja totuudessa. Aamen!

        onpa oikeen lammasten lauman raatelija ulvomassa kun tuo tänne harhaoppejaan

        >>Jeesuksen synonyymiä: Tie, totuus, elämä, Teurastettu Karitsa, Jumalan Poika, Kuningas, ovi, Israel, viinipuu, Jumala j.n.e>>


    • Anonyymi

      Joh: 8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

      Jumala valmistanut niin ulkopuolen kuin sisäpuolen.
      Evankeliumi on Jumalan valmistama ei ihmisen. Se on ymmärrettävä, siinä ei omat ansiot ole mitää muuta kuin likainen vaate Jumalan edessä.
      Ja yksin Jeesus riittää.

      • Anonyymi

        älä tuo tänne harhaoppejasi >>Ja yksin Jeesus riittää.>>


    • Anonyymi

      Kadotus on Rooman kirkon keksintö, jota ei löydy alkukielisistä Kirjoituksista.
      Avauksen tekijä on ajautunut niin syvään harhaan, ettei hän suostu uskomaan totuutta vaan on uskontonsa sokaisema. Kierolle suora on kieroa.

      - GF -

    • Anonyymi

      Avauksen tekijän kohdalla Jumalan armo on jäänyt turhaksi, koska hän kuvittelee, että hän uskomalla ja uskossa pysymällä pysyttää Jumalan armon kohdallaan. Jumalan armo ei ole lainkaan sellainen kuin Saviseutulainen kuvittelee.
      Jumalan armo on ANSIOTONTA rakkautta meidän osaksemme, uskoimmepa me siihen tai emme.
      On saatanallisen kieroa väittää, että armo "otetaan vastaan" uskolla ja hokea sen päälle, että tällainen usko, jolla armo siirretään eli ostetaaan itselle, ei muka ole ansio.
      Terve usko kohdistuu Jumalaan, joka vanhurskauttaa JUMALATTOMAN, EI USKOVAA.
      Saviseutulainen väittää, että Jumala vanhurskauttaa uskovan.
      Kuinka Jumala voi vanhurskauttaa JUMALATTOMAN? Vanhurskauttaminen on syyttömäksi julistamista ja tämän KOKO MAAILMAN SYYTTÖMÄKSI JULISTAMISEN Jumala teki Jeesuksen antaessa henkensä ristillä.
      JUMALA OLI KRISTUKSESSA JA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.

      - GF -

      • Anonyymi

        Jatkat Raamatun pätkäsi toistamista. Paavali kirjoitti myös: Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Pelastus on kahden osapuolen välinen sopimus. Jumalan on jo valmistanut koko pelastuksen, mutta pelastuseen tarvitaan myös ihmisen suotumus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkat Raamatun pätkäsi toistamista. Paavali kirjoitti myös: Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Pelastus on kahden osapuolen välinen sopimus. Jumalan on jo valmistanut koko pelastuksen, mutta pelastuseen tarvitaan myös ihmisen suotumus.

        Heippa aivokuollut! Olet hieman hassu. Demonstroit JUURI SEN, mistä kirjoitin.
        Loit ihan omasta takaa ihan omanlaisesi version samasta idiotismista, josta puhuin, kirjoittaessasi:

        "Jumalan on JO valmistanut KOKO pelastuksen, MUTTA pelastuseen tarvitaan myös ihmisen suotumus."

        Se, ettet näe tässä mitään ristiriitaa, paljastaa sinut niin patologiseksi vauveliksi, että olisit periaatteessa edunvalvonnan tarpeessa.

        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkat Raamatun pätkäsi toistamista. Paavali kirjoitti myös: Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Pelastus on kahden osapuolen välinen sopimus. Jumalan on jo valmistanut koko pelastuksen, mutta pelastuseen tarvitaan myös ihmisen suotumus.

        Kuten jo mainitsin: juuri KETÄÄN ei kyseinen RISTIRIITA hätkähdytä, joten juuri KETÄÄN ei kiinnosta ottaa selvää, KUMPI JAE ON SUOMENNETTU OIKEIN JA KUMPI VÄÄRIN.

        Miksipä sitä tarvitsisikaan selvittää, kun aivot ovat menneet niin kieroon asentoon, että kaikki, MIKÄ ON SUORAA, TUNTUU VIERAALTA.

        Kierot aivot saavat turvaa TOISTAESSAAN MAAILMAN SAATANALLISINTA RISTIRIITAA, koskapa se on kierouden olemus.

        Tämä on tietenkin isästä perkeleestä. Jeesus Kristus on Logos - kaiken suoran, avoimen ja LOOGISEN Lähde ja Sisältö - joten Hänessä ei esiinnyy ristiriitaa.

        Jeesusta Kristusta ei VOI julistaa julistamalla RISTIRIITAA.

        Saviseutulainen puolestaan ei tee mitään muuta kuin nimenomaan JULISTAA ristiririitaa, ja vääntää suoran tien kieroksi.

        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jo mainitsin: juuri KETÄÄN ei kyseinen RISTIRIITA hätkähdytä, joten juuri KETÄÄN ei kiinnosta ottaa selvää, KUMPI JAE ON SUOMENNETTU OIKEIN JA KUMPI VÄÄRIN.

        Miksipä sitä tarvitsisikaan selvittää, kun aivot ovat menneet niin kieroon asentoon, että kaikki, MIKÄ ON SUORAA, TUNTUU VIERAALTA.

        Kierot aivot saavat turvaa TOISTAESSAAN MAAILMAN SAATANALLISINTA RISTIRIITAA, koskapa se on kierouden olemus.

        Tämä on tietenkin isästä perkeleestä. Jeesus Kristus on Logos - kaiken suoran, avoimen ja LOOGISEN Lähde ja Sisältö - joten Hänessä ei esiinnyy ristiriitaa.

        Jeesusta Kristusta ei VOI julistaa julistamalla RISTIRIITAA.

        Saviseutulainen puolestaan ei tee mitään muuta kuin nimenomaan JULISTAA ristiririitaa, ja vääntää suoran tien kieroksi.

        - GF -

        2 Pietari: 1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

        Sama koskee Raamatun tulkintaa.
        Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi. Jumalan näkökulma on oikea, se on ainoa auktoriteetti, Luojan vallan reviirille ei pidä mennä ihmisen, Luoja ja luotu on ontologinen kuilu jota ei pidä ylittää, kaikki Kunnia kuuluu Luojalle aina ja ikuisesti!
        Aamen!
        Ihminen ei voi säätää tähtien ratoja, sama ero on ihmisellä ja Jumalalla.


      • Sovitti itsensä kanssa ja siitä syystä kuka Häneen uskoo pelastuu.
        Siinä se pointti.
        Pelastus on mahdollistettu nyt koko maailmalle uskon kautta.
        Ei ole vaikeaa.
        Jeesus Kristus on pelastus ja kuka Häneen uskoo pelastuu


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sovitti itsensä kanssa ja siitä syystä kuka Häneen uskoo pelastuu.
        Siinä se pointti.
        Pelastus on mahdollistettu nyt koko maailmalle uskon kautta.
        Ei ole vaikeaa.
        Jeesus Kristus on pelastus ja kuka Häneen uskoo pelastuu

        Pelastuminen tarkoittaa alkukielelle tervehtymistä ja eheytymistä, ei jotakin uskonnollista PELASTAUTUMISTA TUHOLTA, niin kuin sinä ilmeisesti kuvittelet.

        Kun ihminen uskoo Jumalaan, joka on sovittanut jo KOKO MAAILMAN eli vanhurskauttanut JUMALATTOMAT jättämällä lukematta meille meidän rikoksemme, tämän uskon myötä ihminen TERVEHTYY JA EHEYTYY eli PELASTUU.

        Mutta koska kieroon menneelle uskonnolliselle mielelle kaikki suora on kieroa, se, mitä yllä sanon, tuntuu taatusti väärältä. Kun tottuu olemaan sairas, silloin tervehtyminen (eli TODELLINEN pelastuminen) omasta uskonnollisesta sairaudesta puistattaa.

        - GF -


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelastuminen tarkoittaa alkukielelle tervehtymistä ja eheytymistä, ei jotakin uskonnollista PELASTAUTUMISTA TUHOLTA, niin kuin sinä ilmeisesti kuvittelet.

        Kun ihminen uskoo Jumalaan, joka on sovittanut jo KOKO MAAILMAN eli vanhurskauttanut JUMALATTOMAT jättämällä lukematta meille meidän rikoksemme, tämän uskon myötä ihminen TERVEHTYY JA EHEYTYY eli PELASTUU.

        Mutta koska kieroon menneelle uskonnolliselle mielelle kaikki suora on kieroa, se, mitä yllä sanon, tuntuu taatusti väärältä. Kun tottuu olemaan sairas, silloin tervehtyminen (eli TODELLINEN pelastuminen) omasta uskonnollisesta sairaudesta puistattaa.

        - GF -

        Se, että Jumala on antanut pakanoille anteeksi entiset synnit ennen armoa on se asia ,mitä raamattu opettaa.
        Se tapahtuu silloin kun Jeesus otetaan vastaan pelastajana ja uskotaan Häneen.
        Se on pelastus ja entiset synnit sitä tapahtumaa ennen on unohdettu täysin.
        Näin murhamieskin uskoon tultua on vapaa menneisyydestään Jumalan edessä.
        Tätä on raamatun teksti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelastuminen tarkoittaa alkukielelle tervehtymistä ja eheytymistä, ei jotakin uskonnollista PELASTAUTUMISTA TUHOLTA, niin kuin sinä ilmeisesti kuvittelet.

        Kun ihminen uskoo Jumalaan, joka on sovittanut jo KOKO MAAILMAN eli vanhurskauttanut JUMALATTOMAT jättämällä lukematta meille meidän rikoksemme, tämän uskon myötä ihminen TERVEHTYY JA EHEYTYY eli PELASTUU.

        Mutta koska kieroon menneelle uskonnolliselle mielelle kaikki suora on kieroa, se, mitä yllä sanon, tuntuu taatusti väärältä. Kun tottuu olemaan sairas, silloin tervehtyminen (eli TODELLINEN pelastuminen) omasta uskonnollisesta sairaudesta puistattaa.

        - GF -

        Huomio kiinnittyy vääjäämättä siihen, että nimi Jeesus Kristus, nimi ylitse kaiken muun pelastumisessamme, puuttuu kokonaan viestistäsi!!


    • Anonyymi

      Kaiken kaikiaan opetuksen ottamiseen luterilaisilta tulee suhtauta erittäin kriittisesti. Opillisesti luterilaisuus on kaukana Jumlan ilmoituksesta. Luterilaisuudessa ihminen on uskova ja pelastunut ja täyttynyt Pyhällä Hengellä käytännössä syntymästän asti. Jumalan Sana puhuu sen sijaa uudesta ja vanhasta elämästä: tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
      Luterilaisuudessa ei voi puhua vanhasta ihmisestä eikä uudesta elämästä, sillä kun ei ole vanhaa ihmistä, niin ei myöskään ole uutta. Näin ollen monen luterilaisen synnin himojen voittaminen jää epämääräiseksi hötöksi.
      Sanan mukaan pyhityksen ja synnin himojen voittaminen alkaa ihmisen uudesti syntymistä. Paavalin sanoin: tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      Vain ne, jotka kokevat uudesti syntymän ja jotka ovat luodut uudeksi Kristuksessa Jeesuksen, voivat jättää taakseen vanhan ihmisen ja lihan himot.
      Mutta yksikään, joka luulee opinsa mukaisesti vauvana tulleen uskoon, ei voi sanoa: Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
      Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
      pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

    • Anonyymi

      Ihmiset on menneet Jumalan vallan reviirille ja vallanneet sitä, eikä anna Jumalalle kunniaa. Kaikki on maallistunut muuttuu mullaksi ja tuhkasi. Se toimii kun automaatti., jonka turmelus saa aikaan ja narsistinen sydämettömyys.
      Johanneksen evankeliumi: 715:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

      sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Ilman luojaa emme saa mitään aikaan kaikki on Jeesuksen työtä, mikä on hyvää ja kiitettävää, sii kiittäkää ja iloitkaa ja ylistäkää Isää Poikaa ja Pyhää Henkeä!

      • Anonyymi

        "Pelasti meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa
        mukaan
        uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta"
        Tiit: 3: 21

        "Sillä armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja
        - ette tekojenne kautta, ETTEI kukaan kerskaisi"
        Ef: 2: 8-9

        kerskaaminen on ainakin ääri-uskovan vakiovaruste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pelasti meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa
        mukaan
        uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta"
        Tiit: 3: 21

        "Sillä armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja
        - ette tekojenne kautta, ETTEI kukaan kerskaisi"
        Ef: 2: 8-9

        kerskaaminen on ainakin ääri-uskovan vakiovaruste.

        Vauvakastettujen kerskaus ja koko ikuisuus on rakennuttu kastetodistuksen perustalle ja kummien uskoon ja ja papin loitsujen varaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pelasti meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa
        mukaan
        uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta"
        Tiit: 3: 21

        "Sillä armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja
        - ette tekojenne kautta, ETTEI kukaan kerskaisi"
        Ef: 2: 8-9

        kerskaaminen on ainakin ääri-uskovan vakiovaruste.

        harhaa opetetaan ja julistetaan, vanhurskauttamiasia on yksi tärkeimmästä asiasta ja tuo susi jätti pois tuon pois >>uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta"
        Tiit: 3: 21>>

        tärkein asia jäi mainitsematta, että Herra vanhurskauttaa ihmisen, Herra tekee tuon
        Tiit. 3 :
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi

        Tuossa jakeessa 7 on totuus, Herra Jumala vanhurskauttaa Teidät ettekä Te voi uskon kautta tulla vanhurskaiksi "Yksin uskon" ja "Yksin" Kristuksen ansioon perustuen [ ette saa lukea toisen ihmisen [Jeesuksen] vanhurskautta itsenne hyväksi]


        Te susilauma, Luopukaa Vanhurskauttamisopistanne ja Kristus on Sana-opistanne!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        harhaa opetetaan ja julistetaan, vanhurskauttamiasia on yksi tärkeimmästä asiasta ja tuo susi jätti pois tuon pois >>uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta"
        Tiit: 3: 21>>

        tärkein asia jäi mainitsematta, että Herra vanhurskauttaa ihmisen, Herra tekee tuon
        Tiit. 3 :
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi

        Tuossa jakeessa 7 on totuus, Herra Jumala vanhurskauttaa Teidät ettekä Te voi uskon kautta tulla vanhurskaiksi "Yksin uskon" ja "Yksin" Kristuksen ansioon perustuen [ ette saa lukea toisen ihmisen [Jeesuksen] vanhurskautta itsenne hyväksi]


        Te susilauma, Luopukaa Vanhurskauttamisopistanne ja Kristus on Sana-opistanne!!!

        Sun jutut ovat vailla päätä ja häntää, törppö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun jutut ovat vailla päätä ja häntää, törppö.

        älä höpötä tyhjästä pöntöstäsi ämmäin taruja ja turinoita.

        Totuus on harhaoppisten vaikeaa sulattaa, koska joutuu toteamaan omat virheet ja oman seurakuntansa virheet ja tuokin tarviis hylätä. Tulee liian vaikeaata pysyä totuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä höpötä tyhjästä pöntöstäsi ämmäin taruja ja turinoita.

        Totuus on harhaoppisten vaikeaa sulattaa, koska joutuu toteamaan omat virheet ja oman seurakuntansa virheet ja tuokin tarviis hylätä. Tulee liian vaikeaata pysyä totuudessa.

        jatkan totuudesta vähäsen..

        Lahkokirkkouskontojen opit ovat johtamista pois Herra Jumalan käskyistä ja Hänen tahdosta ja ovat johtamista pois Herran tottelemisesta!
        Kirkkouskontojen luterilainen itsepetos eli Vanhurskauttamisoppi ja Kristus on Sana/Poika-jumala-oppi [ koko Johanneksen evankeliumi on pahinta harhaoppia] ovat luterilaisessa Kirkkoraamatussa on harhaoppia.

        "KUKA OLI MINUN KANSSANI? -"

        Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

        MITÄ TUOHON VASTAAT?
        ONKO TEISSÄ VASTAAJIA TUOHON? KYKENETTEKÖ?

        Jos ette te kykene, niin kykeniskö piispainkokous [arkkipiispa ja piispat] vastaamaan tuohon ---"KUKA OLI MINUN KANSSANI? -" sekä Te kaikki kykenisittekö luopumaan Vanhurskauttamisopista ja Kristus on Sana-opistanne?

        Tuleeko liian kalliiksi luopua ihmisten kusetuksesta, koska tuon luopumisen seurauksena Kirkkolaitokset kaatuvat eivätkä pysy pystyssä ja eivätkä pysy kannattavina tuottavina laitoksina ?


    • Anonyymi

      Joh: 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
      1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

      Kasteesta ei puhuta mitään, koska sen suorittaa ihminen.

      Sanoja on itse Jumala.

      Tapahtukoon sinun tahtosi maan päällä kuin taivaassa.

      • Anonyymi

        l.ueppa tarkemmin...

        Lahkokirkkouskontojen opit ovat johtamista pois Herra Jumalan käskyistä ja Hänen tahdosta ja ovat johtamista pois Herran tottelemisesta!
        Kirkkouskontojen luterilainen itsepetos eli Vanhurskauttamisoppi ja Kristus on Sana/Poika-jumala-oppi [ koko Johanneksen evankeliumi on pahinta harhaoppia] ovat luterilaisessa Kirkkoraamatussa on harhaoppia.


      • Anonyymi

        valhetta , valhetta >>Sanoja on itse Jumala.>>

        jumala ei ole todellakaan sanonut tuota.
        Vaan nuo on kirjoittanut yksii susilauman satusetä.

        Millään "et kykene oppiasi puolustamaan" niinkuin Paavali kirjoittaa seuraavassa kohdassa
        Room. 1: 18-32.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        l.ueppa tarkemmin...

        Lahkokirkkouskontojen opit ovat johtamista pois Herra Jumalan käskyistä ja Hänen tahdosta ja ovat johtamista pois Herran tottelemisesta!
        Kirkkouskontojen luterilainen itsepetos eli Vanhurskauttamisoppi ja Kristus on Sana/Poika-jumala-oppi [ koko Johanneksen evankeliumi on pahinta harhaoppia] ovat luterilaisessa Kirkkoraamatussa on harhaoppia.

        << Johanneksen evankeliumi on pahinta harhaoppia] <<
        Ota jo lääkkeesi! Ei pidä suoltaa herjaoppia, se on syntiä totuutta kohtaa ja turmelee elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        valhetta , valhetta >>Sanoja on itse Jumala.>>

        jumala ei ole todellakaan sanonut tuota.
        Vaan nuo on kirjoittanut yksii susilauman satusetä.

        Millään "et kykene oppiasi puolustamaan" niinkuin Paavali kirjoittaa seuraavassa kohdassa
        Room. 1: 18-32.

        Joh: 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

        Tämä on Hengessä sanottu ja on linjassa Jumalan tahdon kanssa.

        Jos on Jeesuksen sanoja, silloin ne on Jumalan sanoja, Jos Johanneksen niin henki on Pyhän Hengen hänen kauttaan, oikein. Ei asia miksikään muutu oli miten oli, Henki ratkaisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh: 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

        Tämä on Hengessä sanottu ja on linjassa Jumalan tahdon kanssa.

        Jos on Jeesuksen sanoja, silloin ne on Jumalan sanoja, Jos Johanneksen niin henki on Pyhän Hengen hänen kauttaan, oikein. Ei asia miksikään muutu oli miten oli, Henki ratkaisee.

        tuollaista satua ei hengessä sanota ja on vastoin Herran käskyjä ja tahtoa >>Tämä on Hengessä sanottu ja on linjassa Jumalan tahdon kanssa.>>

        näytäppä missä on Herran käskyt, että Joh. evankeliumi olisi totta??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuollaista satua ei hengessä sanota ja on vastoin Herran käskyjä ja tahtoa >>Tämä on Hengessä sanottu ja on linjassa Jumalan tahdon kanssa.>>

        näytäppä missä on Herran käskyt, että Joh. evankeliumi olisi totta??

        Oletko ottanut uskontunnustuksen henkilökohtaisesti vastaan?
        Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, j.n.e


    • Anonyymi

      Helluntailaisuudessa on päihdytty Uuden testamentin pelastua-sanasta ikään kuin "pelastuminen" olisi Uuden testamentin tärkein sana ja käsite.
      Tämän harhan kaksoissisar on lumoutuminen usko-sanasta ja uskoontulon käsitteestä.

      Nämä kaksi asiaa helluntailaisuus on nostanut korokkeelle yli kaiken muun: pelastumisen ja uskoontulon.
      Kaiken muun Uudessa testamentissa on alistuttava näiden kahden alle ja palveltava näitä kahta.
      Kuinka tämä korokkeelle nostaminen perustellaan? Vielä suuremmalla epäjumalalla, jonka nimi on OMAKOHTAINEN KOKEMUS.
      Taustalla on ajatus: "Koska MINULLA on KOKEMUS MINUN uskoontulostani, MINÄ TIEDÄN KYLLÄ, MISTÄ PUHUN."

      Eli helluntailaisen Kaikkivaltias ja Ylin Auktoriteetti on se hetki, jolloin hän itse tuli uskoon. Tuo hetki, tuo KOKEMUS on kaiken muun yläpuolella.

      Koska helluntailainen tällä tavoin alkaa palvoa omaa uskoontulokokemustaan kuin Narkissos lammenpinnalta heijastuvaa peilikuvaansa, hän menettää kosketuspinnan todellisuuteen. Hän kuvittelee uskoontuloaan jonkinlaiseksi absoluuttiseksi Alkupisteeksi, joka sisältää kaiken olennaisen tiedon Jumalasta ja ihmisestä. Hänen universuminsa KESKIPISTE on hänen oma uskoontulonsa.

      Hän tarkastelee kaikkea, aivan kaikkea, tästä pikkuriikkisestä uskoontulokokemuksensa avaimenreiästä käsin.
      Näin alkeellisen infantiilia lähtökohtaa voisi kutsua napanöyhtäteologiaksi.

      Omaan uskoontuloonsa ja uskoonsa ja uskollisuuteensa ripustautuva helluntailainen on kuin mies, joka tuijottaa ja kaivelee ihastuksissaan omaa napaansa kuvitellen samalla ratkovansa universumin syvimpiä arvoituksia.

      Siksi helluntailaisen on mahdotonta hyväksyä Paavalin evankeliumia, joka kuuluu:

      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."

      Helluntailainen kun teologisesta napanöyhdästään päihtyneenä kuvittelee tulleensa sovitetuksi USKOON TULLESSAAN eikä suinkaan hetkenä, jolloin Kristus antoi henkensä koko maailman lunnaiksi.

      Vauva ei osaa erottaa itseään ulkomaailmasta. Kasvava pieni lapsi yleensä pikkuhiljaa havahtuu siihen, että on olemassa olentoja ja maailmaa hänen itsensä ulkopuolella - että hän itse ei MUODOSTA kaikkea sitä, minkä hän voi ympärillään nähdä ja hahmottaa.

      Helluntailainen, joka ei tajua, että universumin keskipiste ja arvoituksen ratkaisu on Jeesuksen Kristuksen kuolema ristillä eikä hänen oma uskoontulonsa ja että hänen tulee arvioida uskoontuloaan tuon ristin valossa eikä päinvastoin, on kuin vauva, joka ei osaa erottaa ulkomaailmaa itsestään eikä itseään ulkomaailmasta.

      - GF -

      • Anonyymi

        laitan tämän kommentin Sinulle uudelleen sinulle GF,

        älä höpötä tyhjästä pöntöstäsi ämmäin taruja ja turinoita.

        Totuus on harhaoppisten vaikeaa sulattaa, koska joutuu toteamaan omat virheet ja oman seurakuntansa virheet ja tuokin tarviis hylätä. Tulee liian vaikeaata pysyä totuudessa.


      • Anonyymi

        GF, jätä pois nuo tyhjänpäiväiset jaarituksesi.

        Ala kirjoittamaan totuudenmukaista kommenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        laitan tämän kommentin Sinulle uudelleen sinulle GF,

        älä höpötä tyhjästä pöntöstäsi ämmäin taruja ja turinoita.

        Totuus on harhaoppisten vaikeaa sulattaa, koska joutuu toteamaan omat virheet ja oman seurakuntansa virheet ja tuokin tarviis hylätä. Tulee liian vaikeaata pysyä totuudessa.

        helluntailaiset uskookin OMIIN tekoihinsa, eivät Jeesuksen tekoon.

        "joka on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja, ja varsinkin uskovien"
        TÄTÄ käske ja teroita"
        1 Tim: 4: 10-11

        ei siis kirjoitettu "ainoastaan uskovien, vaan: "varsinkin uskovien"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        GF, jätä pois nuo tyhjänpäiväiset jaarituksesi.

        Ala kirjoittamaan totuudenmukaista kommenttia.

        Älä jauha paskaa, pösilö, vaan sano jotain itse. Typerää tuollainen nilkkimäinen tyhjän jauhaminen.

        - GF .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jauha paskaa, pösilö, vaan sano jotain itse. Typerää tuollainen nilkkimäinen tyhjän jauhaminen.

        - GF .

        Kuuleppas susi, sekundaopin levittäjä

        Mene aamulla varhain psykoterapeutin luokse kertomaan tunne- ja sielunelämän ongelmasi!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppas susi, sekundaopin levittäjä

        Mene aamulla varhain psykoterapeutin luokse kertomaan tunne- ja sielunelämän ongelmasi!!!

        Moikka Nilkki Nilkinnilkinnilkki. Miltä tuntuu olla nilkki seitsemännessä potenssissa? Miltä tuntuu, kun on riittävän tyhmä olemaan tajuamatta omaa moukkamaisuuttaan ja idiotismiaan? Sen täytyy tuntua hyvältä, koska siihen ei tule muutosta nyt, huomenna eikä ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka Nilkki Nilkinnilkinnilkki. Miltä tuntuu olla nilkki seitsemännessä potenssissa? Miltä tuntuu, kun on riittävän tyhmä olemaan tajuamatta omaa moukkamaisuuttaan ja idiotismiaan? Sen täytyy tuntua hyvältä, koska siihen ei tule muutosta nyt, huomenna eikä ikinä.

        Onpa sulla vaikeaa komnentoida. Tuo Sinun Länkytysmoodi on pahanlaatuista luonteen viallisuutta.

        Ottivatko nuo psykoterapeutit Sinut laitokseen sisälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa sulla vaikeaa komnentoida. Tuo Sinun Länkytysmoodi on pahanlaatuista luonteen viallisuutta.

        Ottivatko nuo psykoterapeutit Sinut laitokseen sisälle?

        Mulla on tosiaan vaikeaa KOMNENTOIDA, siinä sinä olet oikeassa! :D
        Länkytä, raasu, länkytä!


    • Anonyymi

      Milla esikuvilla Jeesus esiintyy Uudessa ja Vanhassa Testamentissa?
      Nämä pilkunviilaajat ovat eksyksissä, he eivät tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa.
      Eikä kontekstia: kirjain kuolettaa mutta henki tekee eläväksi.
      Ovat systeemien orjia, kiinni tervassa.
      Vain Jeesus voi siitä vapauttaa!

      • Anonyymi

        minkälainen sellainenJeesus on, joka voi vapauttaa ja mistä systeemistä pitää vapauttaa?

        emme ole kuulleetkaan tuollaisesta opista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minkälainen sellainenJeesus on, joka voi vapauttaa ja mistä systeemistä pitää vapauttaa?

        emme ole kuulleetkaan tuollaisesta opista.

        Joh: 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        Henkeä ei voi hallita, Henki hallitsee sen että pysyt puitteissa, Jumalan tahdossa.
        Jumala antaa lihasydämen ja vaikuttaa mitä VT:ssä on sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh: 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        Henkeä ei voi hallita, Henki hallitsee sen että pysyt puitteissa, Jumalan tahdossa.
        Jumala antaa lihasydämen ja vaikuttaa mitä VT:ssä on sanottu.

        no, missä Jeesus vapauttava on ja minkälainen vapauttava Jeesus on?


    • Anonyymi

      Paavalin ihmiskäsitys oli syvällinen. Kristilliseltä kannalta syvästi tosi. Olemme armon varassa.Kokonaan syvästi ajatellen. Pyhittyminen on armon ymmärtämistä ja oman syntisyyden tajuamista.Pyhitys ei tarkoita että tulisimme enkelimäisiksi. Se on kristuksen varaan jättäytymistä. Kokonaan. Paavalin kokemus kristityn eämästä oli ainutlaatuista. Vailla koreilua ja rehellistä.

      • Anonyymi

        taas on julkituotu susien harhautusta Teille S24 -lukijat seuraavasti

        1. >>Olemme armon varassa.Kokonaan syvästi ajatellen>>
        2. >>Se on kristuksen varaan jättäytymistä. Kokonaan.>>

        tuo on Vanhurkauttamisoppia!!

        Susi ulvoo Teitä saaliikseen!!!


    • Anonyymi

      Paavalilla ei ole mitään merkitystä historiassa!

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe