Parisuhteeseen päässeiden supervoimat

Anonyymi

Kävin kylillä ja katselin ihmisiä ja ihmettelin taas kerran miten ihmiset voivat olla niin hyviä ja hienoja että heillä on kaikki hyvin, iloa elämässä, parisuhde ja joillain jopa kotieläimiä ja lapsia! Oli autoja joissa oli mies ja nainen. Minun autossa ei ole naista ollut, edellisessä autossa saattoi hetken olla, en ole ihan varma.

Kun olin nuori ja hoikka ja jossain määrin eteenpäin pyrkivä niin saatoin löytää jonkun mutta se oli melkoista tuskaa se yritys. Ilmeisesti toiset ovat vaan niin lahjakkaita tässäkin? On vaan vaikea ymmärtää mikä on se supervoima jolla löytää seuraa - ei se ainakaan näkymättömyys ole sillä siitä minulla on kokemusta.

89

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei siihen muuta suoervoimaa vaadita, kun sen verran sosiaalisia taitoja, että osaa keskustella ja kuunnella, sekä että persoonas ja olemukses miellyttää. Eikä tarvi olla edes malli tai upea, riittää et on tavallinen ihminen tavalliselle ihmiselle, mikä vaatii sen et kohtaat ihmisen jolle riittää tavallisuus.

      • Jos tarjonta ja kysyntä ei kohtaa, se ei kohtaa jomman kumman rima on liian korkeella tai etsii väärästä paikasta seuraansa.


      • Anonyymi

        En ole vuosiin kohdannut ketään enkä päässyt edes kuuntelemaan, saati puhumaan. Tähän tilanteeseen päästääkseen pitää olla jokin käsittämätön lasersäde jolla voi sulattaa arkisuuden ja puhumattomuuden seinän joka on edessäni kaikkialla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole vuosiin kohdannut ketään enkä päässyt edes kuuntelemaan, saati puhumaan. Tähän tilanteeseen päästääkseen pitää olla jokin käsittämätön lasersäde jolla voi sulattaa arkisuuden ja puhumattomuuden seinän joka on edessäni kaikkialla.

        Yritätkö lähestyä ketään? Ja miten?


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Yritätkö lähestyä ketään? Ja miten?

        En yritä! Ei ole tilaisuuksia sellaiseen. Se on jotain eliitin juttuja ja eliitiksi lasken keskiluokkaisen markettikansan jotka onnellisina lastaavat ostoksiaan varsin tilavaan ja käytännölliseen tavaratilaan. Heillä on ollut tilaisuuksi ja varmaan olisi vieläkin. Heillä on tietoja ja taitoja joita minulla ei ole - myönnettävähän se on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole vuosiin kohdannut ketään enkä päässyt edes kuuntelemaan, saati puhumaan. Tähän tilanteeseen päästääkseen pitää olla jokin käsittämätön lasersäde jolla voi sulattaa arkisuuden ja puhumattomuuden seinän joka on edessäni kaikkialla.

        Ja tuon tiedän itsekin, että vaatii kovasti vaivannäköä ja ponnisteluja jotta pääsee tilanteeseen, että seurustelee. Ylipäänsä pääsee tutustumaan johkun kiinnostavaan.

        Siksi se niin rasittavaa onkin, uusiin ihmisiin tutustuminen, kun ei ne mistään vaan tipahda syliin, mullekkaan. Hiki hatussa on tarttenut pakertaa, jotta on parisuhde. Ja yhä parisuhteessakin saa pakertaa että se säilyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En yritä! Ei ole tilaisuuksia sellaiseen. Se on jotain eliitin juttuja ja eliitiksi lasken keskiluokkaisen markettikansan jotka onnellisina lastaavat ostoksiaan varsin tilavaan ja käytännölliseen tavaratilaan. Heillä on ollut tilaisuuksi ja varmaan olisi vieläkin. Heillä on tietoja ja taitoja joita minulla ei ole - myönnettävähän se on.

        Hmm, sulla on kynnys. En usko, että monikaan on kovin helposti oikeesti saanut parisuhdetta aikaiseksi, saati että se kestää hetkeä pidempään. Se vaatii pitkäjänteisyyttä sen tahdon ja tunteen lisäksi. Ei oo ittestään mikään selvyys, että vaikka saat suhteen, että se kestää kesää kauempaa, kun toinen jo lähtee vetämään.


      • Bätääs kirjoitti:

        Hmm, sulla on kynnys. En usko, että monikaan on kovin helposti oikeesti saanut parisuhdetta aikaiseksi, saati että se kestää hetkeä pidempään. Se vaatii pitkäjänteisyyttä sen tahdon ja tunteen lisäksi. Ei oo ittestään mikään selvyys, että vaikka saat suhteen, että se kestää kesää kauempaa, kun toinen jo lähtee vetämään.

        Monien suhde loppuu, kun kuhertelukuukaus on kuherreltu, koska ei jakseta arkea ja jakseta nähdä toisen vuoksi vaivaa. Olis kiva kun se vaan ittekseen siinä hillus... Eikä tarttis mistään ikinä sen takia joustaa. Ei se mee niin, eikä se toimi niin. Ei hetkeä pidempään.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Ja tuon tiedän itsekin, että vaatii kovasti vaivannäköä ja ponnisteluja jotta pääsee tilanteeseen, että seurustelee. Ylipäänsä pääsee tutustumaan johkun kiinnostavaan.

        Siksi se niin rasittavaa onkin, uusiin ihmisiin tutustuminen, kun ei ne mistään vaan tipahda syliin, mullekkaan. Hiki hatussa on tarttenut pakertaa, jotta on parisuhde. Ja yhä parisuhteessakin saa pakertaa että se säilyy.

        Ponnistelu on supervoima, kovakuoriaisen sitkeys ja voima ilmeisesti. En tosin tiedä mihin suuntaan lähtisin rynnistämään ja mihin suuntaisin vähäiset voimani. Täytyy arvostaa heitä jotka ovat siihen kyenneet. Ei se S-marketin piha ole ihan turhien ihmisten pelikenttä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ponnistelu on supervoima, kovakuoriaisen sitkeys ja voima ilmeisesti. En tosin tiedä mihin suuntaan lähtisin rynnistämään ja mihin suuntaisin vähäiset voimani. Täytyy arvostaa heitä jotka ovat siihen kyenneet. Ei se S-marketin piha ole ihan turhien ihmisten pelikenttä!

        Ehkä se on just se ja että kokee toisen vaivannäön arvoiseksi, on valmis uhraamaan omaa aikaa ja omaa tilaa, omia menoja toisen vuoksi. Jostain joutuu joskus tinkimään, että saa jotain, sille pitää sitten miettiä onko motivaatiota pistää pateja vai antaako olla.

        Kevyt suhteet on varmaan just siks suosittuja, niitten takia ei tartte nähdä samoin vsivaa kun parisuhteen tai perheen takia. Saa pitää itsekkäämmin itsellään juttuja. Ja silti kyhnätä iholla ees välillä.


    • Anonyymi

      Super voimat kuin joku Wonder woman.

      Itse olen vähän iloinen omasta paqranemisesta, kestää kauaqn mutta niin.

    • Anonyymi

      Kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää, myytinmurtajissa onnistui jopa p*skan kiilloitus, joten...
      Kehitä persoonaasi ja tuo se esiin, muuta neuvoa ei ole antaa

    • Anonyymi

      Jos kaikki urheilijanaqiset ovat wonder womaneja, niin olisi tyttöjen mielestä varmaan hauska.

    • Anonyymi

      Supervoima on tämä:

      Kyky kuvitella halutunlaisen parisuhteen olemassaolo omaan elämään niin elävän tuntuisesti, että unohtaa, ettei sitä ole vielä. Kyky sulkea silmänsä nykyiseltä todellisuudelta js elää niin voimakkaasti kuvitellussa tulevaisuudessa, että nykyinen todellisuus unohtuu kokonaan. Ja jonain päivänä se, mitä on nyt, lakkaa olemasta ja tekee tilaa sille, mitä olet kuvitellut. 🎆

      🦄

      • Anonyymi

        Kuvittelu on varmasti hyvä juttu, jos on sattunut syntymään naiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvittelu on varmasti hyvä juttu, jos on sattunut syntymään naiseksi.

        Ei ole sidoksissa sukupuoleen. Naisen keho ei avusta parisuhteeseen pääsemisessä yhtään sen enempää kuin miehenkään keho.

        Sen sijaan rationaalinen mieli vaikeuttaa kuvittelua, mutta sekään ei ole sukupuolisidonnainen ominaisuus.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sidoksissa sukupuoleen. Naisen keho ei avusta parisuhteeseen pääsemisessä yhtään sen enempää kuin miehenkään keho.

        Sen sijaan rationaalinen mieli vaikeuttaa kuvittelua, mutta sekään ei ole sukupuolisidonnainen ominaisuus.

        🦄

        Joskus nuorempana kävin baarissa ja muistan kyllä aika kirkkaasti sen kuinka naisen keho avusti asiassa aika lailla. Haluaisin uskoa että näin vanhempana kehot ovat yhtä mitättömät mutta ihan varma siitä en voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus nuorempana kävin baarissa ja muistan kyllä aika kirkkaasti sen kuinka naisen keho avusti asiassa aika lailla. Haluaisin uskoa että näin vanhempana kehot ovat yhtä mitättömät mutta ihan varma siitä en voi olla.

        Baarissa näkemäsi tapahtumat eivät liity parisuhteisiin. Ymmärrät sen aivan varmasti itsekin. Hillitse outojen johtopäätösten tekemistä ennen kuin nolaat itsesi tuolla mansplainaamisella.

        🦄


    • Anonyymi

      Hyvä elokuva tuo Click... miten ukkonen herää heti kun joku kosk4ee4 johonkin keksipakettiin.

    • Sulla on kyllä hieno paikkakunta, kun sielä näkee noita pareja ja sitten niitä kotieläimiä ja lapsia. Vaikka toi kotieläin, niin miks mulla tulee mieleen joku lehmä. Tuskin kukaan lehmän kanssa mihinkä torille tulee. En tiedä miks lehmää sanotaan kotieläimeksi. Ehkä se oli sitä vanhaa aikaa, kun oli vaan muutama lehmä talossa. Tossa mun lapsuuden kodissakin oli joskus ollu porsas vaikka oli kaupungissa. Se on kans mielenkiintonen havainto sulla että autossa on sekä nainen että mies. En oo tollasta tutkimusta koskaan tehny. Mutta voihan sitä ens kerralla sitten kun meen taas torille. Mutta huomena on sadepäivä niin saa ihan hyvällä syyllä mököttää yksin kotona ja valmistelen tulevia projekteja.

      • Anonyymi

        Minusta on käsittämätöntä että joku on niin kovan luokan ihmisuros että ensin ottaa naaraan autoonsa ja sitten vielä toisen lajin takapenkille ja peräkonttiin (kissa tai koira useimmiten). Siinä on melkoista dominointia. Minulla on vain puukiipijä liiterissä pesimässä mutta paha sillä on näissä piireissä leuhkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on käsittämätöntä että joku on niin kovan luokan ihmisuros että ensin ottaa naaraan autoonsa ja sitten vielä toisen lajin takapenkille ja peräkonttiin (kissa tai koira useimmiten). Siinä on melkoista dominointia. Minulla on vain puukiipijä liiterissä pesimässä mutta paha sillä on näissä piireissä leuhkia.

        Minä olen naaras, joka tapaa ajaa autoa. Uros istuu siinä etupenkillä.

        🦄


    • Anonyymi

      Useimmat ihmiset eivät varmaan jaa tätä näkemystäni mutta väitän ja uskon oikeasti että parisuhteisiin valikoituu helpommin sellaiset ihmiset jotka ovat pinnallisempia tai ainakin vähemmän syvällisiä persoonia kuin ikisinkut. En palaa tähän keskusteluketjuun koska arvaan että joku alkaa kiusoittelemaan tästä näkemyksestäni enkä jaksa mitään sellaista.

    • Anonyymi

      Vain muutama prosentti suomalaisista ei pariudu.

    • Anonyymi

      Hyvä sitten että joo minun keksipaqketteihin ei saa koskeaq missään nimessä, kun selliasia..

    • Sulla oli pitkä toi tarina, niin unohtu vastata kaikkeen. Joo sulla ei siis naista oo nykysessä autossa ollu. Mäkin mietin ettei mullakaan oo ollu paitsi työpaikan siivooja. Ja kyllä oli jouset pohjassa. Uskallankoha enää toihin mennä. Tulee märkä moppi naamalle perjantaina. Noista supervoimista ei oo kokemusta, mutta luulen että säkin oot kovasti töissä eikä sitten pariudu. Mä haluaisi että sä oisit ilosempi, oo vaikka vahingon ilonen siitä kun mä en oo ees seurustellu koskaan. Ei tää nyt niin vakavaa.

    • Anonyymi

      Mitä se vaatii? Se vaatii että lähestyt naista, puhut sille,. Puhut vaikka paskaa kunhan puhut.

      • Anonyymi

        Mitähän ne hienot miehet oikein puhuvat? Esimerkissäsi mainitsit paskan mutta mutta en taida osata sitäkään kieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän ne hienot miehet oikein puhuvat? Esimerkissäsi mainitsit paskan mutta mutta en taida osata sitäkään kieltä.

        Mulla ei oo koskaan ollu tavotteena olla niin hieno. Hienot pyyhkii liinaan niinhän se on. Vaikka corona aikaan tieteki ihan viisasta. Muttei sen liinan tarvi silti olla kangasta. Mutta jos haluat puhua hienosti, niin puhu pariisia. Ei tarvi muuta kuin bonsuur ja bonsuaar ja mersii.


    • Anonyymi

      Keksejä suolakeksejä voileipäjpäjuttuja suolakeksejä,,, ei saa koskea, koska itse4 syön tuollaisia kun kqatson elokuvia

    • Anonyymi

      Parisuhteelliset ovat vaan enemmän ihmishakuista tyyppiä ja sen vuoksi sitten ovat valmiita uhraamaankin jotain, tajuavat ettei se vaihtamalla parane. Yhteiset projektit materiaalisia. Ovat kapitalistisen järjestelmän perusyksikkö. Täyttäessään sitä tilaa välissään tavaralla. Sinun olisi pitänyt vaan tyytyä johonkuhun niistä nuorena eteesi tulleista. Se on tahdonkin asia. Ja varmaan enimmäkseenkin. Keskiluokkainen elämäntapa vaatii melkeen sen toisen siihen jakamaan kustannuksia, asunto ja auto....

      • Anonyymi

        Keskiluokkainen elämäntyyli on s**tanallista apinointia/kopiointivimmaa, enkä kannata siitä muuta kuin lainkuuliaisuutta, sosiaalisia taitoja ja rahaa. Muun voi keskiluokkaisuudesta unohtaa.

        🦄


      • Anonyymi

        Tuossa voi olla viisautta. On hyvä myöntää asioita ja tajuta jossain vaiheessa että ei vaan istunut järjestelmään. Jälkikäteen siihen sovittaminen vaatisi sellaista työstämistä että siihen ei taida ilman ensiapua enää kyetä.


    • Minä olen miettinyt missä on ne miehet jotka huomiovat toisen elein ja sanoin.
      Itsellä hirveä tarve näille, mutta miehet haluaisi vain seksiä.
      Minua ei säädöt kiinnosta niin, en ehkä vakavaan ole vielä valmis, mutta seuraava mies kun tulee.
      Nämä asiat haluan häneltä

      • Anonyymi

        Tuohon ei auta muu kuin yksi asia: tiukempi karsinta päälle ja aiempaa aikaisemmassa vaiheessa.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon ei auta muu kuin yksi asia: tiukempi karsinta päälle ja aiempaa aikaisemmassa vaiheessa.

        🦄

        Kyllä, näin se on tehtävä, ehkä tuollainen vielä löytyy, se mitä minä haluan ei ole liikaa


    • Anonyymi

      Yksinään vuosia eläneenä, joku heräsi sisälläni, kun mies otti syleilyyn. Nyt se kaipuu toiseen ihmiseen on niin kova, että fyysisesti sattuu. Itkettää, kun haluaa toisen kosketusta. Joku liekki oli sammuksissa ja nyt se alkoi taas roihuta... Kymmenen vuotta ilman kosketusta. Ja nyt tämä tunne. Mitä helvettiä tässä voi tehdä?!

      • Anonyymi

        Pitää kysyä näitä viisailta jotka tietävät kaiken. Täälläkin niitä riittää mutta aloittaja ei valitettavasti ole yksi heistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää kysyä näitä viisailta jotka tietävät kaiken. Täälläkin niitä riittää mutta aloittaja ei valitettavasti ole yksi heistä.

        Olen aina ollut sitä mieltä, että jos jokin asia ei suju, kannattaa kysyä siitä sellaiselta henkilöltä, joka on opetellut asian. Ei siis sellaiselta, joka on aina osannut kyseisen asian, vaan joka on opetellut sen.

        Nehän ovat parhaimpia asioita ihmisenä elämisessä! Oppia muilta ja vastaavasti opastaa muita myöhemmin. 😊

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina ollut sitä mieltä, että jos jokin asia ei suju, kannattaa kysyä siitä sellaiselta henkilöltä, joka on opetellut asian. Ei siis sellaiselta, joka on aina osannut kyseisen asian, vaan joka on opetellut sen.

        Nehän ovat parhaimpia asioita ihmisenä elämisessä! Oppia muilta ja vastaavasti opastaa muita myöhemmin. 😊

        🦄

        Yksisarvinen on yllättävän? fiksu. On tosi vaikeaa oppia muilta mitään koska emme ole kuin muut. On vaikeampaa oppia olemaan minä itse. Ja se on kuitenkin aika ainutkertainen juttu.

        Ehkä kannattaa kysyä, mutta ei välttämättä ole helppo silti löytää oikeita vastauksia.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Yksisarvinen on yllättävän? fiksu. On tosi vaikeaa oppia muilta mitään koska emme ole kuin muut. On vaikeampaa oppia olemaan minä itse. Ja se on kuitenkin aika ainutkertainen juttu.

        Ehkä kannattaa kysyä, mutta ei välttämättä ole helppo silti löytää oikeita vastauksia.

        Minä olen fiksu, en yllättävän fiksu. Välillä olen höhlä, mutta se on tilapäistä.

        Olisin voinut lisätä kommenttiini maininnan siitä, että jokainen oletettavasti yrittää ensin ratkaista ongelmiaan yksin. Jos se ei onnistu, on käännyttävä muiden puoleen.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen fiksu, en yllättävän fiksu. Välillä olen höhlä, mutta se on tilapäistä.

        Olisin voinut lisätä kommenttiini maininnan siitä, että jokainen oletettavasti yrittää ensin ratkaista ongelmiaan yksin. Jos se ei onnistu, on käännyttävä muiden puoleen.

        🦄

        Yleensä muiden puoleen kääntymisestä ei ole mitään apua koska ne eivät ole sinä. Ne osaavat kaivella omaa napaansa ja siihen loppuu niiden asiantuntemus.

        Joo. Sä olet niitä joiden mielipiteitä kuuntelen mielelläni. Se höhlyys siitä karsiutuu aikanaan mutta ei sen kanssa kannata hätäillä.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Yleensä muiden puoleen kääntymisestä ei ole mitään apua koska ne eivät ole sinä. Ne osaavat kaivella omaa napaansa ja siihen loppuu niiden asiantuntemus.

        Joo. Sä olet niitä joiden mielipiteitä kuuntelen mielelläni. Se höhlyys siitä karsiutuu aikanaan mutta ei sen kanssa kannata hätäillä.

        Juu, ei ihan ketä tahansa kannata kuunnella. Täytyy olla referenssejä.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei ihan ketä tahansa kannata kuunnella. Täytyy olla referenssejä.

        🦄

        Ja jos kuuntelet niin ei sitä kannata ottaa totuutena vaan valistuneena näkemyksenä.

        Mut se näkemys että olet fiksu on sinänsä arvokas. Silloin et anna muiden jyrätä itseäsi vaan uskallat arvioida vaihtoehtoja punniten sitä että itse olet fiksu ja sen toisen ajatuskin voi olla fiksu.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Ja jos kuuntelet niin ei sitä kannata ottaa totuutena vaan valistuneena näkemyksenä.

        Mut se näkemys että olet fiksu on sinänsä arvokas. Silloin et anna muiden jyrätä itseäsi vaan uskallat arvioida vaihtoehtoja punniten sitä että itse olet fiksu ja sen toisen ajatuskin voi olla fiksu.

        Täällä te yliviisaat keskustelette minun aloittamassa paskakeskustelussa. En tiedä pitäisikö minun tästä ylpistyä vai teidän nöyrtyä?


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Ja jos kuuntelet niin ei sitä kannata ottaa totuutena vaan valistuneena näkemyksenä.

        Mut se näkemys että olet fiksu on sinänsä arvokas. Silloin et anna muiden jyrätä itseäsi vaan uskallat arvioida vaihtoehtoja punniten sitä että itse olet fiksu ja sen toisen ajatuskin voi olla fiksu.

        Juu, ja mielipiteitä sekä neuvoja täytyy aina kysyä useammalta kuin yhdeltä taholta. Eri tahoilla kun on eri pyrkimykset ja intressit.

        Fiksuksi itseään luuleva tekee siitä sitten oman synteesinsä, toimii sen mukaan, ja korjaa tilannetta tarvittaessa. PDCA-sykliä parhaimmillaan.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ja mielipiteitä sekä neuvoja täytyy aina kysyä useammalta kuin yhdeltä taholta. Eri tahoilla kun on eri pyrkimykset ja intressit.

        Fiksuksi itseään luuleva tekee siitä sitten oman synteesinsä, toimii sen mukaan, ja korjaa tilannetta tarvittaessa. PDCA-sykliä parhaimmillaan.

        🦄

        Miten noin hieno ihminen voi olla syntynyt tähän maailmaan? PDCA-sykliä en pysty tarjoamaan kahvin kanssa mutta korppuja olisi kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä te yliviisaat keskustelette minun aloittamassa paskakeskustelussa. En tiedä pitäisikö minun tästä ylpistyä vai teidän nöyrtyä?

        Ei kumpaakaan. Olemme kaikki joskus tilanteessa, jossa neuvojen kysyminen on järkevää.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kumpaakaan. Olemme kaikki joskus tilanteessa, jossa neuvojen kysyminen on järkevää.

        🦄

        Osaat siis vastata myös muiden puolesta. Tuollaista viisautta ei modernissa maailmassa ole vielä nähtykään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten noin hieno ihminen voi olla syntynyt tähän maailmaan? PDCA-sykliä en pysty tarjoamaan kahvin kanssa mutta korppuja olisi kyllä.

        No käytin siitä tuota nimeä koska Scrooge tietää sen. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

        Sitä voi kutsua myös avoimeksi ja kriittiseksi asenteeksi itseään ja omaa toimintaansa kohtaan. Suhteessa tavoitteeseen, joka voi myös muuttua.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No käytin siitä tuota nimeä koska Scrooge tietää sen. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

        Sitä voi kutsua myös avoimeksi ja kriittiseksi asenteeksi itseään ja omaa toimintaansa kohtaan. Suhteessa tavoitteeseen, joka voi myös muuttua.

        🦄

        Miksi pitää tunkea minun mitättömään paskakeskusteluun näin mahtavien aatteiden kanssa? Tunkisitte itsenne jonnekin valtavalle torille jonne egonne ehkä mahtuisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaat siis vastata myös muiden puolesta. Tuollaista viisautta ei modernissa maailmassa ole vielä nähtykään.

        Vastaan vain prosessin osalta, en sisällön.

        Toisinaan kannustan olemaan kuuntelematta muita ollenkaan. Silloin on varmistettava, ettei tee sosiaalista hallaa itselleen tai muille.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää tunkea minun mitättömään paskakeskusteluun näin mahtavien aatteiden kanssa? Tunkisitte itsenne jonnekin valtavalle torille jonne egonne ehkä mahtuisivat.

        Tämä ego mahtuu henkilöauton kuljettajan paikalle tai vaikkapa kahvin keittäjäksi.

        Menen nukkumaan niin jaksan huomenna taas neuvoa muita.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan vain prosessin osalta, en sisällön.

        Toisinaan kannustan olemaan kuuntelematta muita ollenkaan. Silloin on varmistettava, ettei tee sosiaalista hallaa itselleen tai muille.

        🦄

        Etkö voisi kirjoitella jonnekin muualle? Jos olet viisas niin kirjoita viisaille. Luulisi että se on kaikille parempi niin. Jos koet tarpeeksesi kirjoitella huonompiosaisille viisauksia niin se on pohtimisen paikka että millä motiiveilla se tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö voisi kirjoitella jonnekin muualle? Jos olet viisas niin kirjoita viisaille. Luulisi että se on kaikille parempi niin. Jos koet tarpeeksesi kirjoitella huonompiosaisille viisauksia niin se on pohtimisen paikka että millä motiiveilla se tapahtuu.

        Viisaat eivät tarvitse viisauksia.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö voisi kirjoitella jonnekin muualle? Jos olet viisas niin kirjoita viisaille. Luulisi että se on kaikille parempi niin. Jos koet tarpeeksesi kirjoitella huonompiosaisille viisauksia niin se on pohtimisen paikka että millä motiiveilla se tapahtuu.

        Ja kyllä minä viisaidenkin tekstejä luen, ja keskustelen sellaisten kanssa, koska muuten en oppisi mitään.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyllä minä viisaidenkin tekstejä luen, ja keskustelen sellaisten kanssa, koska muuten en oppisi mitään.

        🦄

        Hienoa. Kirjoittele myös heille niin toivottavasti se on tällaisesta maallikkokeskustelusta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa. Kirjoittele myös heille niin toivottavasti se on tällaisesta maallikkokeskustelusta pois.

        Ketjun aloituksessa tiedusteltiin parisuhteisiin päässeiden supervoimia.

        Oman ajattelun paradigman muutos tuntuu supervoimalta, mutta kyllä jokainen siihen pystyy.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä te yliviisaat keskustelette minun aloittamassa paskakeskustelussa. En tiedä pitäisikö minun tästä ylpistyä vai teidän nöyrtyä?

        Tuossa mainittu PDCA tai millä nimellä sitä sitten kutsuukaan, on oikeasti ihan harkinnan arvoinen ajattelumalli. Eli ensin on ymmärrys mikä nykytilassa on vikana, kuten esim. se parisuhteen puuttuminen. Ja toiseksi ymmärrys että mikään ei muutu, jos mitään ei itse muuta. Supervoima on huono tavoite tai keino, koska kukaan ei sellaisia tyhjästä saa. Mutta pieniä muutoksia kuka tahansa voi tehdä. Sitten voi arvioida vievätkö muutokset kohti tavoitetta vai kauemmas siitä. Parisuhdetta oletettavasti edeltää suurempi määrä jonkinlaisia kevyempiä kohtaamisia. Jos ei sellaisia tapahdu niin tuskinpa mitään vakavampaakaan.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Tuossa mainittu PDCA tai millä nimellä sitä sitten kutsuukaan, on oikeasti ihan harkinnan arvoinen ajattelumalli. Eli ensin on ymmärrys mikä nykytilassa on vikana, kuten esim. se parisuhteen puuttuminen. Ja toiseksi ymmärrys että mikään ei muutu, jos mitään ei itse muuta. Supervoima on huono tavoite tai keino, koska kukaan ei sellaisia tyhjästä saa. Mutta pieniä muutoksia kuka tahansa voi tehdä. Sitten voi arvioida vievätkö muutokset kohti tavoitetta vai kauemmas siitä. Parisuhdetta oletettavasti edeltää suurempi määrä jonkinlaisia kevyempiä kohtaamisia. Jos ei sellaisia tapahdu niin tuskinpa mitään vakavampaakaan.

        Kiitos! Arvasin että pidät PDCA-sykliä tilanteeseen sopivana neuvona. Plan, Do, Check, Act. Act viittaa Check-vaiheen pohjalta tehtyihin korjaaviin toimenpiteisiin. Syklin hyödyntäminen toimii missä tahansa tilanteessa, jossa joskus huomaa kiertävänsä ympyrää.

        Sellaisen varoituksen antaisin kevyemmistä kohtaamisista, että niiden täytyy olla suunnattuja siihen väestönosaan, jonka edustajan kanssa haluaa parisuhteeseen. Kaikki muu on ajan ja resurssien tuhlausta. Pelkät kevyet kohtaamiset sinänsä eivät edusta parisuhteeseen pääsemistä, jos niitä ei ole kohdennettu oikein. Tai -- herra paratkoon! -- jos ei niitä ole kohdennettu laisinkaan.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa. Kirjoittele myös heille niin toivottavasti se on tällaisesta maallikkokeskustelusta pois.

        Huhuu, missäs meidän maallikkomme on? Tulehan sinäkin kommentoimaan PDCA:n hyödyntämistä parisuhteen etsimisessä!

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhuu, missäs meidän maallikkomme on? Tulehan sinäkin kommentoimaan PDCA:n hyödyntämistä parisuhteen etsimisessä!

        🦄

        Jos nyt sen verran kommentoin että en usko että koko markettikansa on käyttänyt PDCA-menetelmää tai jos onkin niin aika salassa he ovat sen onnistuneet pitämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt sen verran kommentoin että en usko että koko markettikansa on käyttänyt PDCA-menetelmää tai jos onkin niin aika salassa he ovat sen onnistuneet pitämään.

        Sen vuoksi sinun ei kannatakaan kysyä neuvoa markettikansalta vaan minulta ja Scroogelta. Scrooge tosin piikittelee välillä ankarastikin, minä vain leikkisästi.

        Katso myös ylempi viestini, jossa kirjoitan näin:

        "Olen aina ollut sitä mieltä, että jos jokin asia ei suju, kannattaa kysyä siitä sellaiselta henkilöltä, joka on opetellut asian. Ei siis sellaiselta, joka on aina osannut kyseisen asian, vaan joka on opetellut sen."

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen vuoksi sinun ei kannatakaan kysyä neuvoa markettikansalta vaan minulta ja Scroogelta. Scrooge tosin piikittelee välillä ankarastikin, minä vain leikkisästi.

        Katso myös ylempi viestini, jossa kirjoitan näin:

        "Olen aina ollut sitä mieltä, että jos jokin asia ei suju, kannattaa kysyä siitä sellaiselta henkilöltä, joka on opetellut asian. Ei siis sellaiselta, joka on aina osannut kyseisen asian, vaan joka on opetellut sen."

        🦄

        Jos luet alkuperäisen aiheen tai vaikka ihan vain otsikon niin saatat huomata että kyse ei ollut neuvojen hakemisesta. Kannattaa varoa ettet nolaa itseäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen vuoksi sinun ei kannatakaan kysyä neuvoa markettikansalta vaan minulta ja Scroogelta. Scrooge tosin piikittelee välillä ankarastikin, minä vain leikkisästi.

        Katso myös ylempi viestini, jossa kirjoitan näin:

        "Olen aina ollut sitä mieltä, että jos jokin asia ei suju, kannattaa kysyä siitä sellaiselta henkilöltä, joka on opetellut asian. Ei siis sellaiselta, joka on aina osannut kyseisen asian, vaan joka on opetellut sen."

        🦄

        Minä muuten kieltäydyn neuvomasta muita asioissa, jotka ovat minulle luontaisesti helppoja ja joita en ole koskaan joutunut analysoimaan.

        Otetaan vaikka lihasten kasvatus: genetiikkani on sellainen, että pienilläkin pluskaloreilla minun ei tarvitse kuin vilkaista painopinkkaa, niin patti alkaa pullistua erittäin äkkiä. Tämä ei ole vain oma mielipiteeni, vaan muut ovat huomanneet saman. En ikinä menisi neuvomaan ketään lihasten kasvattamisessa, koska se on itselleni niin helppoa.

        Samasta syystä markettikansa ei ole tarvinnut PDCA-sykliä.

        Kokonaan eri asia on sitten, onko keskiluokkaisen markettikansan elämäntyyli tavoittelemisen arvoista. Perinteisestihän keskiluokka edistää valtion etua, ei omaansa.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luet alkuperäisen aiheen tai vaikka ihan vain otsikon niin saatat huomata että kyse ei ollut neuvojen hakemisesta. Kannattaa varoa ettet nolaa itseäsi.

        En pelkää nolatuksi tulemista, koska osaan käyttäytyä. Kiitos kuitenkin varoituksesta.

        Myönnettäköön, että käytän aloitusta hieman omiin tarkoitusperiini eli siihen, miten voi auttaa ihmisiä, joilla on vaikeuksia löytää parisuhdetta.

        Aloittaja kirjoittaa:
        "On vaan vaikea ymmärtää mikä on se supervoima jolla löytää seuraa [...]"

        Tuo oli mainio tilaisuus houkutella sinut mukaan puolisokraattiseen menetelmään! Se on onnistunut hyvin. Toivottavasti lukijamme ovat saaneet pohdittavaa.

        Mikäli aloittajan tavoitteena oli vain surkutella kurjaa elämäänsä, hän lienee huomannut, miten hyödytöntä sellainen on. Sellainen on tietysti jokaiselle sallittua myös.

        Mainitsen vielä uudelleen sen, että minun mielestäni merkittävä laadullinen muutos omassa ajattelussa tuntuu supervoimalta.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina ollut sitä mieltä, että jos jokin asia ei suju, kannattaa kysyä siitä sellaiselta henkilöltä, joka on opetellut asian. Ei siis sellaiselta, joka on aina osannut kyseisen asian, vaan joka on opetellut sen.

        Nehän ovat parhaimpia asioita ihmisenä elämisessä! Oppia muilta ja vastaavasti opastaa muita myöhemmin. 😊

        🦄

        Monet valittavat "en osaa", mutta eivät edes halua osata. Osaaminen ei se juttu. Sen sijaan he hakevat tunnepitoista hyväksyntää, sitä että heidät nähdään. Samaiset ihmiset voivat kadehtia toista pitämällä kaikkea mitä toinen tekee kuin taivaasta tipahtaneena lahjana. Vaikka tuo toinen olisi hikihatussa vuosia harjoitellut asiaa.


    • Anonyymi

      Taidatte nyt kaikki unohtaa sen tärkeimmän? Elämä on kaikille tavallaan valheellista kuvaa jonka ymmärtäminen suodattuu oman pään sisällä olevien filttereiden läpi, sellaiseksi mitä sen itse näemme. Jollekin toiselle sama näky luo eri kuvan.
      Onnellisuus ei tulekaan siitä mitä näemme, vaan...

      AV

      • Anonyymi

        Jo oman itsensä arvon määritteleminen on todella vaikeaa, se on vähän kuin kopittelisi pesäpalloa jonkun kanssa.

        Eilen sain idean ostaa tyttärelleni pesäpalloräpylän ja junioreiden pesäpallon. Tulevaisuudessa näemme onko isä huono heittäjä vai eikö tytär osaa ottaa kiinni heitettyä palloa kopiksi. Tuossa on samaa mitä oikeassakin elämässä yleensä on. Kun pallo tippuu, kysymys voi olla huonosta heitosta, ei vastaanottajasta. Totuuden nimissä kuitenkin vastaanottajan pitää harjoitella, että saisi hyvänkin heiton kiinni, myös heittoja on hyvä harjoitella jotta vastapuoli saa pallon kiinni.

        Mukavaa on katsoa miten jotkut ihmiset ovat harjoitelleet ja tiedostaneet sen mitä sujuvaan kopitteluun tarvitaan. He voivat olla niitä jotka onnellisena yhdessä työntävät ostoskärryjä kauppaliikkeen parkkipaikalla? Hah, kyllä heilläkin se pallo välillä maahan tippuu ja se ärsyttää. Elävät silti yhdessä, ymmärtävät ettei heistä parempia sieppareita koskaan tule:)

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo oman itsensä arvon määritteleminen on todella vaikeaa, se on vähän kuin kopittelisi pesäpalloa jonkun kanssa.

        Eilen sain idean ostaa tyttärelleni pesäpalloräpylän ja junioreiden pesäpallon. Tulevaisuudessa näemme onko isä huono heittäjä vai eikö tytär osaa ottaa kiinni heitettyä palloa kopiksi. Tuossa on samaa mitä oikeassakin elämässä yleensä on. Kun pallo tippuu, kysymys voi olla huonosta heitosta, ei vastaanottajasta. Totuuden nimissä kuitenkin vastaanottajan pitää harjoitella, että saisi hyvänkin heiton kiinni, myös heittoja on hyvä harjoitella jotta vastapuoli saa pallon kiinni.

        Mukavaa on katsoa miten jotkut ihmiset ovat harjoitelleet ja tiedostaneet sen mitä sujuvaan kopitteluun tarvitaan. He voivat olla niitä jotka onnellisena yhdessä työntävät ostoskärryjä kauppaliikkeen parkkipaikalla? Hah, kyllä heilläkin se pallo välillä maahan tippuu ja se ärsyttää. Elävät silti yhdessä, ymmärtävät ettei heistä parempia sieppareita koskaan tule:)

        AV

        Kopittelussa voi myös kehittyä läpi elämän. Jos onnistuu hurraamaan pallon putoamisesta maahan ja huutamaan "hienosti putosi" , pitää sitä odottettuna ja mukavana vaihteluna jopa mahdollisuutena johonkin uuteen, niin on päässyt tosi pitkällä elämässään.


    • Anonyymi

      Jos joku avaruusalus tai Zeppelini menee mashsn sisälle ja aiheuttaa siellä ongelmia.

      Hyvä joo olen katsonut kaikkia avaruusjuttuja viihteenä kun on ollut pakko levätä.

      Miten joku avaruusalus vboisi päästä sisälle mahaasi?

    • Anonyymi

      Mies ja nainen tapaavat kun juovat viinaa porukoissa tai baareissa. Silloin on kaikki hyvin ja he perustaa perheen ja parisuhteen.
      Viina on tie onneen ja iloa löytyy viinasta.

      T viinamies

    • Anonyymi

      Lähes kaikki ihmiset ovat jossain vaiheessa elämässöön parisuhteessa ja 95% elää yhdessä vähintään avosuhteessa. Eli supervoimat, joita löytyy lähes jokaiselta, mitä superia niissä silloin on?

      • Anonyymi

        Niin, mutta jos parisuhde päättyy kuten usein käy ja kohta on jo uusi niin ihmeelliseltä se tuntuu. Jostain he vaan saavat ihmissuhteen - en ymmärrä mistä. Ehkä se ei ole supervoima mutta jotain taitoa ja tietoa siinä on oltava. Tai sitten sitä valtavaa ponnistelua mistä on ollut tässä keskustelussa jo puhettakin. Käsittämättömältä se joka tapauksessa tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta jos parisuhde päättyy kuten usein käy ja kohta on jo uusi niin ihmeelliseltä se tuntuu. Jostain he vaan saavat ihmissuhteen - en ymmärrä mistä. Ehkä se ei ole supervoima mutta jotain taitoa ja tietoa siinä on oltava. Tai sitten sitä valtavaa ponnistelua mistä on ollut tässä keskustelussa jo puhettakin. Käsittämättömältä se joka tapauksessa tuntuu.

        Workkaa smartisti, älä hardisti. Ponnistelun ihannointi on aika lääst siizn.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta jos parisuhde päättyy kuten usein käy ja kohta on jo uusi niin ihmeelliseltä se tuntuu. Jostain he vaan saavat ihmissuhteen - en ymmärrä mistä. Ehkä se ei ole supervoima mutta jotain taitoa ja tietoa siinä on oltava. Tai sitten sitä valtavaa ponnistelua mistä on ollut tässä keskustelussa jo puhettakin. Käsittämättömältä se joka tapauksessa tuntuu.

        Oletko kuullut vuorovaikutuksesta? Sitä tarvitaan parisuhteessa. Vuorovaikutuksen avulla onnistuu ihmissuhteissa.


    • Anonyymi

      Mom'' vaö,ostsiodiom oöö'm jää-kekkoseen ottelu slovakiw ei taida ollla saatawnwa mirosdlav satan joukkueessa åppelaamassa.

      Keksejä ja selllaista ruosaksi jos katson ottelua..

    • Anonyymi

      Kuin wonder woman tia super girl.

      muttw itsellä ikävää on vähän koska liikkuminen todella kivuliasta kun loukkkaantunut.

    • Anonyymi

      Jotenkin pystyy menemään keittiöön sitten hakemaan jotai keksejä ja sellaista mutta erittäin kivuliasta.

    • Anonyymi

      Kyllä ninä paraqnen mutta hiljaa, vuosi a kuukausi kerrallaan, pikkuhiljaa paranen

    • Anonyymi

      Normaalit sosiaaliset- ja tunnetaidot, niillä pärjää hyvin pitkälle.

      • Anonyymi

        Missähän sellaisia taitoja pääsisi kokeilemaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän sellaisia taitoja pääsisi kokeilemaan?

        Ennen oli sellanen paikka, kun Neuvostoliitto. Ja se Neuvostoliitto oli sosialistinen valtio. ja siellä sosialistisessa valtiossa kaikki oppi sosialistisia taitoja. Ja niitä oli pakko oppia. Jos ei oppinu sosialistisia taitoja, joutu vankilaan tai ammuttiin. Pian on Neuvostoliitto takasin ja me ollaan osa Neuvostoliittoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen oli sellanen paikka, kun Neuvostoliitto. Ja se Neuvostoliitto oli sosialistinen valtio. ja siellä sosialistisessa valtiossa kaikki oppi sosialistisia taitoja. Ja niitä oli pakko oppia. Jos ei oppinu sosialistisia taitoja, joutu vankilaan tai ammuttiin. Pian on Neuvostoliitto takasin ja me ollaan osa Neuvostoliittoa.

        Varmaan siellä pakkasessa jonottaessa syntyi moni parisuhdekin. Ehkä tämä meidän yhteiskunta on tässä mielessä liian kehittynyt.


    • Anonyymi

      Ei heitä niin noin kannatakaan katsella.

    • Anonyymi

      "Lähes kaikki ihmiset ovat jossain vaiheessa elämässöön parisuhteessa ja 95% elää yhdessä vähintään avosuhteessa. Eli supervoimat, joita löytyy lähes jokaiselta, mitä superia niissä silloin on?"

      "Niin, mutta jos parisuhde päättyy kuten usein käy ja kohta on jo uusi niin ihmeelliseltä se tuntuu. Jostain he vaan saavat ihmissuhteen - en ymmärrä mistä. Ehkä se ei ole supervoima mutta jotain taitoa ja tietoa siinä on oltava. Tai sitten sitä valtavaa ponnistelua mistä on ollut tässä keskustelussa jo puhettakin. Käsittämättömältä se joka tapauksessa tuntuu."

      Jos on saanut yhden työpaikan, voi saada kyllä toisenkin. Ja silloin pitäisi jo tietää ettei se työnhaussa onnistuminen mitään mystiikkaa ole.
      Sama ihmissuhteissa. Jos on jo ollut kerran parisuhteessa, niin silloin pitäisi jo tietää ettei siihen päätyminen mitään taikaa ole.

      • Anonyymi

        Nuorena on kaikki helppoa mutta ilmeisesti jotkut löytävät uusia kumppaneita jopa keski-iässä. Se tuntuu käsittämättömältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorena on kaikki helppoa mutta ilmeisesti jotkut löytävät uusia kumppaneita jopa keski-iässä. Se tuntuu käsittämättömältä.

        Tjaa. Minusta tuntuu näin vanhempana kaikki niin paljon helpommalta, kun tajuaa mitä ihmiset toisiltaan haluavat ja ne on hyvin yksinkertaisia asioita.

        Sitten vaan haluaa itse samoja asioita ja antaa toiselle niitä asioita mitä ne haluaa. Ja sen lisäksi sietää sitä että niistä yksinkertaisista asioista on tehtävä helvetin vaikeita tylsistymisen estämiseksi. Ja jopa osallistuu itse asioiden vaikeaksitekemiseen muita huvittaakseen.

        Ite en ole seurustellut kohta 20 vuoteen paitsi kuukauden. Tarjontaa riittää jatkuvalla syötöllä, koska miehet näkevät minun olevan sitä tyyppiä jolla on paljon annettavaa.

        Oikeasti en halua antaa mitään itsestäni ja viihdyn parhaiten yksin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      167
      2971
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      136
      2038
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      109
      1996
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      86
      1709
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      83
      1576
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      24
      1552
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1120
    8. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      68
      1072
    9. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      268
      1068
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      948
    Aihe