Helluntailaisuudessa on päihdytty Uuden testamentin pelastua-sanasta ikään kuin "pelastuminen" olisi Uuden testamentin tärkein sana ja käsite.
Tämän harhan kaksoissisar on lumoutuminen usko-sanasta ja uskoontulon käsitteestä.
Nämä kaksi asiaa helluntailaisuus on nostanut korokkeelle yli kaiken muun: pelastumisen ja uskoontulon.
Kaiken muun Uudessa testamentissa on helluntailaisuudessa alistuttava näiden kahden alle ja palveltava näitä kahta.
Kuinka tämä korokkeelle nostaminen perustellaan? Vielä suuremmalla epäjumalalla, jonka nimi on OMAKOHTAINEN KOKEMUS.
Taustalla on ajatus: "Koska MINULLA on KOKEMUS MINUN uskoontulostani, MINÄ KYLLÄ TIEDÄN, MISTÄ PUHUN."
Eli helluntailaisen Kaikkivaltias ja Ylin Auktoriteetti on se hetki, jolloin hän itse tuli uskoon. Tuo hetki, tuo KOKEMUS on kaiken muun yläpuolella.
Koska helluntailainen alkaa NÄIN palvoa omaa uskoontulokokemustaan kuin Narkissos lammenpinnalta heijastuvaa peilikuvaansa, hän menettää kosketuspinnan todellisuuteen. Hän kuvittelee uskoontuloaan jonkinlaiseksi absoluuttiseksi Alkupisteeksi, joka sisältää kaiken olennaisen tiedon Jumalasta ja ihmisestä. Hänen universuminsa KESKIPISTE on hänen oma uskoontulonsa.
Hän tarkastelee kaikkea, aivan kaikkea, tästä pikkuriikkisestä uskoontulokokemuksensa avaimenreiästä käsin.
Näin alkeellisen infantiilia lähtökohtaa voisi kutsua napanöyhtäteologiaksi.
Omaan uskoontuloonsa ja uskoonsa ja uskollisuuteensa ripustautuva helluntailainen on kuin mies, joka tuijottaa ja kaivelee ihastuksissaan omaa napaansa kuvitellen samalla ratkovansa universumin syvimpiä arvoituksia.
Siksi helluntailaisen on mahdotonta hyväksyä Paavalin evankeliumia, joka kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."
Helluntailainen kun teologisesta napanöyhdästään päihtyneenä kuvittelee tulleensa sovitetuksi USKOON TULLESSAAN eikä suinkaan hetkenä, jolloin Kristus antoi henkensä koko maailman lunnaiksi.
Vauva ei osaa erottaa itseään ulkomaailmasta. Kasvava pieni lapsi yleensä pikkuhiljaa havahtuu siihen, että on olemassa olentoja ja maailmaa hänen itsensä ulkopuolella - että hän itse ei MUODOSTA kaikkea sitä, minkä hän voi nähdä ja hahmottaa.
Helluntailainen, joka ei tajua, että universumin keskipiste ja arvoituksen ratkaisu on Jeesuksen Kristuksen kuolema ristillä eikä hänen oma uskoontulonsa ja että hänen tulee arvioida uskoontuloaan tuon ristin valossa eikä päinvastoin, on kuin vauva, joka ei osaa erottaa ulkomaailmaa itsestään eikä itseään ulkomaailmasta.
- GF -
Helluntailaisuuden hengellinen alaikäisyys
132
791
Vastaukset
- Anonyymi
Väität siis, ettei Jeesus eli Pelastus ja Pelastaja ole tärkeintä Jumalan Sanassa?
- Anonyymi
Oletko kenties hieman idiootti?
- GF -
- Anonyymi
Voi sinua raukkaa ap !
Yksittäiselle ihmiselle on kaikkein tärkeintä löytää pelastus ja sovitus Jumalan kanssa ja siten saavuttaa iankaikkinen Elämä.
Sen siis on Jumala antanut ihmisille tärkeimmäksi tehtäväksi tämän maanpäällisen elämänsä aikana.
Eli ihmisen pitää tulla / syntyä Jumalan lapseksi, mikään muu ei yksittäiselle ihmiselle ole niin tärkeää, se on siis tärkein elämäntehtävä, jonka Jumala on ihmiselle antanut !
Eli jos puhutaan alaikäisyydestä, niin ap sinä itse et vieläkään tiedä edes ihmisen ja ihmiselämän tärkeintä asiaa, jonka on määrittänyt Jumala, eikä ihminen !
Mutta syy tähän vuodatukseesi on se, että kuvittelet harhoissasi niin, että kaikki muka pelastuvat, vaikka Raamattu ja Jumala sanoo ihan muuta !
Sinä itse siis et ole edes vielä alaikäinenkään, koska et ole edes syntynyt Hengestä !
Kasvu ja oppiminen ja kehittyminen näet alkavat vasta syntymisestä !
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."- Anonyymi
Polvistukaa kaikki Suomi24:n Nellie Olesonin edessä! :D
1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä."
4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva."
7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi." Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut."
( 1 Piet. 2)
1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
2 että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.
3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
( 2 Piet. 3)- Anonyymi
Siteeraa, poju, siteeraa, koska sinun kutsumuksesi on näköjään SITEERATA.
- Anonyymi
Pelastusta ja rauhaa sielulle ei löydy, vaikka kävisi joka viikko helluntailaisten kokouksissa ryömimässä hurmospäissään siellä lattialla ja penkkirivien välissä.
Ei sieltä mitään Jeesusta löydy !- Anonyymi
Rauhaa ei ole sinullakaan vauvakastettu!
Kun pitää olla jatkuvasti täällä kirjoittelemassa! - Anonyymi
Minä olen löytänyt Pelastuksen ja rauhan sielulleni Helluntaiseurakunnassa sukoioltaessa minun puolestani.
Minä koin uudestisyntymiseni vuonna 1978. Siitä alkoi minun sisäinen hengellinen kasvuni Jumalan yhteydessä. Menin vain Helluntaiseurakuntaan tavallisena arkipäivänä, kun ovet olivat auki ja pyysin että minun puolestani rukoillaan . En tiennyt juurikaan mitä minun olisi kuulunut sanoa, mutta sanoin haluni tulla uskoon.
Seuraavana päivän kotonani huomasin olevani muuttunut sydämeltäni.
Myöhemmin ihmettelin, miten minun ajatusmaailmani oli muuttunut ihan itsestään . Yllättäin löysin Raamatusta jotakin joka yllättäin vahvisti, että olen tullut uskoon ja alkanut sydämessäni muuttumaan Uuden Testamentin mukaisesti. Ihmettelin muutostani ja aloin käymään Helluntaiseurakunnassa ja olen todella iloinen ja Jumalan armosta olen saanut yliluonnollisen Rakkauden ja Rauhan sydämeeni.
Ensimmäisen kerran Pyhällä Hengellä täytyin kotonani rukoillessa.
Jatkan loppuun asti Jumalan edessä. Selviän vain turvautumalla Jumalan avulla ja ohjauksella, Hän on lukemattomat kerrat todistanut yliluonnollisen olemassaolonsa läheisyytensä minulle . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen löytänyt Pelastuksen ja rauhan sielulleni Helluntaiseurakunnassa sukoioltaessa minun puolestani.
Minä koin uudestisyntymiseni vuonna 1978. Siitä alkoi minun sisäinen hengellinen kasvuni Jumalan yhteydessä. Menin vain Helluntaiseurakuntaan tavallisena arkipäivänä, kun ovet olivat auki ja pyysin että minun puolestani rukoillaan . En tiennyt juurikaan mitä minun olisi kuulunut sanoa, mutta sanoin haluni tulla uskoon.
Seuraavana päivän kotonani huomasin olevani muuttunut sydämeltäni.
Myöhemmin ihmettelin, miten minun ajatusmaailmani oli muuttunut ihan itsestään . Yllättäin löysin Raamatusta jotakin joka yllättäin vahvisti, että olen tullut uskoon ja alkanut sydämessäni muuttumaan Uuden Testamentin mukaisesti. Ihmettelin muutostani ja aloin käymään Helluntaiseurakunnassa ja olen todella iloinen ja Jumalan armosta olen saanut yliluonnollisen Rakkauden ja Rauhan sydämeeni.
Ensimmäisen kerran Pyhällä Hengellä täytyin kotonani rukoillessa.
Jatkan loppuun asti Jumalan edessä. Selviän vain turvautumalla Jumalan avulla ja ohjauksella, Hän on lukemattomat kerrat todistanut yliluonnollisen olemassaolonsa läheisyytensä minulle .Korjaan äskeisen kirjoitusvirheeni. Piti olla : Minä olen löytänyt Pelastuksen ja rauhan sielulleni Helluntaiseurakunnassa RUKOILTAESSA minun puolestani.
Juuri nyt tuli eteeni,Raamatusta kuin vahvistuksena minun elämäkertani , tämän minäkin todistan minulle tapahtuneen:
Efesolaiskirje luku 2.
Kuolemasta uuteen elämään
1. Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikkomuksiinne ja synteihinne.
2. Niissä te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan tahdon mukaan, sen hengen, joka nyt vaikuttaa tottelemattomuuden lapsissa.
3. Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme lihamme himoissa tyydyttäen lihan ja mielen haluja ja olimme luonnostamme vihan lapsia niin kuin muutkin.
4. Mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, on rakastanut meitä ja suuressa rakkaudessaan
5. tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikkomustemme tähden, eläviksi yhdessä Kristuksen kanssa. Armosta te olette pelastettuja.
6. Jumala on herättänyt meidät yhdessä hänen kanssaan ja asettanut yhdessä hänen kanssaan istumaan taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina ylenpalttisen runsasta armoaan hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8. Armosta te olette pelastettuja uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
9. ette tekojen kautta, ettei kukaan voisi kerskailla.
10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa niitä hyviä töitä varten, jotka Jumala on ennalta valmistanut, vaeltaaksemme niissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan äskeisen kirjoitusvirheeni. Piti olla : Minä olen löytänyt Pelastuksen ja rauhan sielulleni Helluntaiseurakunnassa RUKOILTAESSA minun puolestani.
Juuri nyt tuli eteeni,Raamatusta kuin vahvistuksena minun elämäkertani , tämän minäkin todistan minulle tapahtuneen:
Efesolaiskirje luku 2.
Kuolemasta uuteen elämään
1. Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikkomuksiinne ja synteihinne.
2. Niissä te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan tahdon mukaan, sen hengen, joka nyt vaikuttaa tottelemattomuuden lapsissa.
3. Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme lihamme himoissa tyydyttäen lihan ja mielen haluja ja olimme luonnostamme vihan lapsia niin kuin muutkin.
4. Mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, on rakastanut meitä ja suuressa rakkaudessaan
5. tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikkomustemme tähden, eläviksi yhdessä Kristuksen kanssa. Armosta te olette pelastettuja.
6. Jumala on herättänyt meidät yhdessä hänen kanssaan ja asettanut yhdessä hänen kanssaan istumaan taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina ylenpalttisen runsasta armoaan hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8. Armosta te olette pelastettuja uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
9. ette tekojen kautta, ettei kukaan voisi kerskailla.
10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa niitä hyviä töitä varten, jotka Jumala on ennalta valmistanut, vaeltaaksemme niissä.Jumala ei ollut helluntailaisten rukou(skokou)ksessa sovittaessaan maailman itsensä kanssa vaan KRISTUKSESSA. Jos tätä on liian hankala tajuta, kun ei saa irrotettua katsettaan omasta navastaan, jota kuvittelee koko universumin keskipisteeksi, ei mahda mitään.
- GF - - Anonyymi
Ei tuossa sinun harhassasi löydykään. Taidat olla itse se hurmoshöyrymyryläinen, kun itse en ole vastaavaa nähnyt. Eli menin helluntaivaimoni rinnalle, luterilaisuudesta, kun sairastu syöpään Ja siltä pohjalta sanon, ettei teidän tarvitse pilkan kautta sontaa puhua.
Ettekö tiedä, että tuomiopäivä on kaikilla edessä.
Olen vaimon tilanteen jälkeen - eronnut helluntalaisuudesta, jo vuosia sitten.
Mutta, on surullista nähtä teidän pilkkahengen, jolla tuotte luterilaisuuteenkin häpeän, että on teikäläisiä sauhuamassa jatkuvasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa sinun harhassasi löydykään. Taidat olla itse se hurmoshöyrymyryläinen, kun itse en ole vastaavaa nähnyt. Eli menin helluntaivaimoni rinnalle, luterilaisuudesta, kun sairastu syöpään Ja siltä pohjalta sanon, ettei teidän tarvitse pilkan kautta sontaa puhua.
Ettekö tiedä, että tuomiopäivä on kaikilla edessä.
Olen vaimon tilanteen jälkeen - eronnut helluntalaisuudesta, jo vuosia sitten.
Mutta, on surullista nähtä teidän pilkkahengen, jolla tuotte luterilaisuuteenkin häpeän, että on teikäläisiä sauhuamassa jatkuvasti.Mihin ihmeen lutarilaisuuteen? Kuka tässä luterilaisuutta on puolustanut? Ja jos sinä niin ylen syvästi olet näihin lahkoihin ja niiden olemassaoloon rakastunut, niin se on sinun häpeäsi ja ristisi.
Ja jos sinä kuvittelet, että kukaan tekee yhtikäs mitään sinun HENKILÖKOHTAISELLA KOKEMUKSELLASI ikään kuin se jotenkin VAHVISTAISI Jumalan sovitusteon Kristuksen ristillä, niin hiukan on sinulla keltainen neste noussut uskonnolliseen päähäsi.
Ole autuas omassa kokemuksessasi - kukaan ei voi sitä tyhjäksi tehdä - mutta mitä ihmeen arvoa sillä on kenellekään muulle kuin sinulle?
Jos ihminen on synnin hädässä, hänelle tulee osoittaa ristillä riippuvaa Kristusta eikä jauhaa omista kokemuksistaan.
- GF -
- Anonyymi
Hellareiden eniten vihaamia jakeita:
"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakunta."- Anonyymi
Sinun pois heittämä Totuus: niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun pois heittämä Totuus: niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.Helluntailaisuus on käärmeen perustama uskonkultti.
- Anonyymi
Millä perusteella sanot helluntailaisten vihaavan kyseistä jaetta, vaikka helluntailaiset uudestisyntyvät Hengestä ja kastattavat itsensä uskovien upotuskasteella Jeesuksen antaman esimerkin mukaisesti?
Älä ala lärpättämään omia löperöitäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä perusteella sanot helluntailaisten vihaavan kyseistä jaetta, vaikka helluntailaiset uudestisyntyvät Hengestä ja kastattavat itsensä uskovien upotuskasteella Jeesuksen antaman esimerkin mukaisesti?
Älä ala lärpättämään omia löperöitäsi.Sinä itse ilmaisit kommentillasi sen, millä perusteella. Loppumaton on sinun sokeutesi oman uskonnollisuutesi suhteen.
- GF - - Anonyymi
Otahan lääkkeesi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä itse ilmaisit kommentillasi sen, millä perusteella. Loppumaton on sinun sokeutesi oman uskonnollisuutesi suhteen.
- GF -sokeus onkin ehkä kirjoittajan silmässä. Sitä sanotaan myös malka- nimellä voisin lisätä - vihan hengestä
- Anonyymi
Pelastus syntielämästä on Raamatun Kirjoitusten keskeisin sanoma ihmiskunnalle. Helluntailaisuudessa evankeliumin ilosanoma otetaan ilolla vastaan, jonka seurauksena helluntailaiset pääsevät taivaaseen.
Kaltaisesi löperöpuhujat meriselityksineen menevät omaan paikkaansa.- Anonyymi
Sinä saatanapalvojahelluntailainen saat jatkaa omassa rauhassasi, ei sinua kukaan ole kieltämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä saatanapalvojahelluntailainen saat jatkaa omassa rauhassasi, ei sinua kukaan ole kieltämässä.
No, silloinhan sinä voi hyvällä omallatunnolla palata kirkkosi sivuille ja ongelma on pois.
GF ..sinä olet kuin käärme joka sihisee .
- Anonyymi
tyypillinen helluntailaisten kommentti, eikä tietenkään AINOATAKAAN Raamatun sanaa !!!
helluntailaiset ei perusta uskoa Raamatun SANAAN, vaan "kokemukseen".
"Sinun SANASI on TOTUUS"
Joh: 17: 17
- ei sanota sinun kokemuksesi on totuus !!! - Anonyymi
Ainoastaan kusipää & nilkki kykenee kutsumaan sihiseväksi käärmeeksi sitä, joka julkituo evankeliumia. Mene siis kusipää itseesi. Mutta se lienee sinulle korkkiruuvinkierolle häirikölle mahdotonta.
- GF - Anonyymi kirjoitti:
Ainoastaan kusipää & nilkki kykenee kutsumaan sihiseväksi käärmeeksi sitä, joka julkituo evankeliumia. Mene siis kusipää itseesi. Mutta se lienee sinulle korkkiruuvinkierolle häirikölle mahdotonta.
- GF -Täys käärme..valheen tuoja.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Täys käärme..valheen tuoja.
Paitsi että sinä olet kusipää ja nilkki, taidat olla myös hivenen tyhmä, kun et osaa muuta kuin hokea parin, kolmen sanan mittaisia hokemia. Sä oot silleen hieman simppeli. Stupido. Vähän yksinkertainen.
Paitsi että sinä olet kusipää ja nilkki, taidat olla myös hivenen tyhmä, kun et osaa muuta kuin hokea parin, kolmen sanan mittaisia hokemia. Sä oot silleen hieman simppeli. Stupido. Vähän yksinkertainen.
- GF -Jumala laittaa paljastumaan asiat ja niin kävi sinun kohdalla se toteen.
Käärme on paljastunut.Anonyymi kirjoitti:
- GF -Sinä, joka kirjoitat helluntailaisuuden hengellisestä alamittaisuudesta, suollat tämmöistä tekstiä.
Toinen ketju alkaakin olla lähes täynnään näitä hengentuotteitasi.
Vaan ollaanhan näihin totuttu.
Sanon nyt kumminkin vielä, että viet lopullisesti pohjan kirjoituksiltasi tämmöisellä alamittaisella sättimiselläsi.
Käyttäydyt todella huonosti.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Jumala laittaa paljastumaan asiat ja niin kävi sinun kohdalla se toteen.
Käärme on paljastunut.Ethän sinä niin simppeli olekaan! Sinä osaat kirjoittaa USEITA lauseita. Onneksi olkoon, nulikka. Tosin SE on säälittävää, että sinä ruikuttaja menet Jumala-mantrasi selän taakse piiloon, ikään kuin Jumala olisi jokin toteemipaalu, jonka takaa sinä paskanjauhaja saat julistella toisia ihmisiä käärmeeksi. Sä olet vähän sellainen hengellinen porsas.
- GF - - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Sinä, joka kirjoitat helluntailaisuuden hengellisestä alamittaisuudesta, suollat tämmöistä tekstiä.
Toinen ketju alkaakin olla lähes täynnään näitä hengentuotteitasi.
Vaan ollaanhan näihin totuttu.
Sanon nyt kumminkin vielä, että viet lopullisesti pohjan kirjoituksiltasi tämmöisellä alamittaisella sättimiselläsi.
Käyttäydyt todella huonosti.Ja sinua nilkkiä ei suinkaan haitannut se, että tuo toinen kutsui minua sihiseväksi käärmeeksi, joka on sielunvihollisen symboli, vaan sinä sydämistyit MINUN sanoistani? Oletkohan sinä aivan terve päästäsi?
Ja sinua nilkkiä ei suinkaan haitannut se, että tuo toinen kutsui minua sihiseväksi käärmeeksi, joka on sielunvihollisen symboli, vaan sinä sydämistyit MINUN sanoistani? Oletkohan sinä aivan terve päästäsi?
- GF -14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."
( 2 Kor. 6)
Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
( 2 Kor. 13:5)Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinä niin simppeli olekaan! Sinä osaat kirjoittaa USEITA lauseita. Onneksi olkoon, nulikka. Tosin SE on säälittävää, että sinä ruikuttaja menet Jumala-mantrasi selän taakse piiloon, ikään kuin Jumala olisi jokin toteemipaalu, jonka takaa sinä paskanjauhaja saat julistella toisia ihmisiä käärmeeksi. Sä olet vähän sellainen hengellinen porsas.
- GF -No se riittää, että kun on Hengen eroittamisen lahja niin näkee mitä ihminen on.
Tällä saitilla 3 henkilöä,joista eroittaa heti.
Siksi voi suoraan sanoa.
Kuten myös sen, että itse Jeesus Kristus asetti minut tähän tehtävään ja varusti.
Puolustan Hänen lampaitaan vääriltä opettajilta ja fariseuksilta.Anonyymi kirjoitti:
Ja sinua nilkkiä ei suinkaan haitannut se, että tuo toinen kutsui minua sihiseväksi käärmeeksi, joka on sielunvihollisen symboli, vaan sinä sydämistyit MINUN sanoistani? Oletkohan sinä aivan terve päästäsi?
- GF -S- seutulaisella on terveet jauhot pussissa voin sanoa heti sen, mitä tunnen.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
No se riittää, että kun on Hengen eroittamisen lahja niin näkee mitä ihminen on.
Siksi voi suoraan sanoa.
Kuten myös sen, että itse Jeesus Kristus asetti minut tähän tehtävään ja varusti.
Puolustan Hänen lampaitaan vääriltä opettajilta ja fariseuksilta.Höpönlöpön. Sinä olet itse asettanut itsesi tuohon "tehtävään".
- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."
( 2 Kor. 6)
Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
( 2 Kor. 13:5)Hetken jo kuvittelin, että osaisit sanoa jotain itse. Mutta kuka vauva olisi koskaan osannut puhua? Jokeltele sinä noita sitaattejasi, kun et muuhun pysty.
- GF - - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
No se riittää, että kun on Hengen eroittamisen lahja niin näkee mitä ihminen on.
Siksi voi suoraan sanoa.
Puolustan Hänen lampaitaan vääriltä opettajilta ja fariseuksilta.Ihanko sulla on Hengen eroittamisen lahja? Eroitatko sinä, mitä eroa on eroittaa- ja erottaa-sanoilla? Jospa sinä raasu opettelisit ensiksi suomea ennen kuin tulet toisten ketjuihin viisastelemaan ja ihmisiä käärmeiksi julistelemaan, senkin moukka.
Hetken jo kuvittelin, että osaisit sanoa jotain itse. Mutta kuka vauva olisi koskaan osannut puhua? Jokeltele sinä noita sitaattejasi, kun et muuhun pysty.
- GF -25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
( Matt. 11)- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Siksi voi suoraan sanoa.
Puolustan Hänen lampaitaan vääriltä opettajilta ja fariseuksilta.Edes Jeesus ei korottanut itseään miksikään Hyvikseksi. Kuten tuo Parhamilainen tekee.
Parhamin harhaopin mukaan helluntailaiset ovat synnittömiä jo syntyessään.
Luuk. 18:19
Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin. - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
( Matt. 11)Sinusta ei ota selvää, onko tämä sinun non-stop-sitaattiperformanssisi itseironiaa, kettuilua vai vilpitöntä vauvan jokellusta.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- GF -Jopa Jeesuksen rakkaus sihisee GF hampaittesi välistä, siitäköhän se ongelmasi on syntyisin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinä niin simppeli olekaan! Sinä osaat kirjoittaa USEITA lauseita. Onneksi olkoon, nulikka. Tosin SE on säälittävää, että sinä ruikuttaja menet Jumala-mantrasi selän taakse piiloon, ikään kuin Jumala olisi jokin toteemipaalu, jonka takaa sinä paskanjauhaja saat julistella toisia ihmisiä käärmeeksi. Sä olet vähän sellainen hengellinen porsas.
- GF -Kylläpä oikein Jeesuksen rakkaudellisessa hengessä taas GF puhuu, valkea kruunu päässä ja on pyhää. Kyllä tuosta puheesta on kaukana fariseuksen henki. Jeesus on ylpeä oppilaastaan ja kiittää häntä suuresti perillä. Juuri tällaisia GF todistajia pitää olla äänessä. Maailma hyvin uskoo - kun Jeesuksesta puhutaan hampaittenvälistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetken jo kuvittelin, että osaisit sanoa jotain itse. Mutta kuka vauva olisi koskaan osannut puhua? Jokeltele sinä noita sitaattejasi, kun et muuhun pysty.
- GF -Toivottavasti GF ei saa sydäriä - kun oikein hengessään puhuu. Luulen tekstistä, että posket on enempikin, kuin punaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti GF ei saa sydäriä - kun oikein hengessään puhuu. Luulen tekstistä, että posket on enempikin, kuin punaiset.
Hanki daiju elämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa Jeesuksen rakkaus sihisee GF hampaittesi välistä, siitäköhän se ongelmasi on syntyisin
Äikänkurssille mars! Ja sitten vasta tänne kirjoittelemaan. :D
- Anonyymi
joskus pohdin, että , KÄSITTÄÄKÖ helluntailaiset alkuunkaan, että Jeesus Kristus
on JUMALAN Poika !!!
joka kuollut Ristillä KOKO MAAILMAN syntien puolesta .
anteeksi nyt vaan, että tuo "kokemus", ei ole se mitä tapahtui Golgatan risitllä,
koko maailman syntien puolesta !
tiedän kyllä, ja itsekin KOKENUT, (oma k o k e m u s) ja tekis mieli huutaa, älkää
jääkö siihen "kokemukseen", vaan mitä RAAMATTU sanoo:
"Sillä niin on JUMALA maailmaa rakastanut, että HÄN antoi Ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään, joka HÄNEEN uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen
elämä" Joh: 3: 16
"Joka on KAIKKIEN ihmisten Vapahtaja, ja varsinkin uskovien"
Tätä käske ja teroita"
1 Tim: 4: 10-11
"Sillä JUMALA oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa"
2 Kor: 5: 19- Anonyymi
Käy kysymässä vastauksia Helluntaiseurakunnassa, ettei sinun tarvitse puhua pahaa uskonveljistä. (jos olet uskossa?)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy kysymässä vastauksia Helluntaiseurakunnassa, ettei sinun tarvitse puhua pahaa uskonveljistä. (jos olet uskossa?)
miksi helluntailaisilta kysymässä ?
onhan helluntailaisillakin kai raamattu ?
"Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille SUUREN ILON, joka on tuleva KAIKELLE
KANSALLE: teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus , Herra, Daavidin
kaupungissa" Luuk: 2: 10-11
"Suuren ilon" > "Se on täytetty" Joh: 19: 30 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksi helluntailaisilta kysymässä ?
onhan helluntailaisillakin kai raamattu ?
"Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille SUUREN ILON, joka on tuleva KAIKELLE
KANSALLE: teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus , Herra, Daavidin
kaupungissa" Luuk: 2: 10-11
"Suuren ilon" > "Se on täytetty" Joh: 19: 30Käy siksi kysymässä, kun et näytä tietävän, mitä siellä puhutaan. Tai ota heidän kirjallisuuttan, ettei noin tietämättömänä suolla puutaheinää.
Sehän näyttää typerältä tuollanen suoltaminen. Ota riittävän vanhaakin kirjoituksia, niin opit tuntemaan, kenestä puhut.
- Anonyymi
Monet kommentit tässä ketjussa osoittavat, kuinka saatanallisen kieroutunut ja sairas ihmisten käsitys evankeliumista on.
Minä julistan Paavalia matkien KOKO MAAILMAN SOVITUSTA Kristuksessa Jeesuksessa, niin yksi idiootti kutsuu minua käärmeeksi ja toinen omasta itsestään ja opistaan hengelliseksi possuksi paisunut paskantärkeilijä epäilee, olenko uskossa jne.
Se, että useita teistä ärsyttää evankeliumi, joka lupaa syntien anteeksiantamuksen erottelematta KAIKILLE Jeesuksen Kristuksen uhrin ansiosta, osoittaa, kuinka vastenmielisen farisealainen, orjuuttava, pelon raiskaama ja teidän OMAAN uskoonne viime kädessä perustuva teidän oma hevonpaskaevankeliuminne on.
Te olette niin tuon hevonpaskanne sokaisemia ja itseänne ja uskomistanne ja uskossa pysymistänne täynnä, että te ette kuule, kun joku julistaa evankeliumia.
- GF -- Anonyymi
helluntailaisuus ei julistakaan, Jeesuksen Kristuksen e v a n k e l i u m i a.
- Anonyymi
pidä sinä pelle suus kiinni!!!
- Anonyymi
Vaikka puhe on koko maailmasta, ei kaikki pelastu. Vai väittääkö GF- muuta
- Anonyymi
Mielenkiintoista...hmmm.....
- Anonyymi
Parhamin harhaopit on kierouttanut helluntailaiset. Kieltävät koko perisynnin eivätkä siksi kasta lapsiaan kristityiksi, sanovat syntyvänsä synnittöminä.
Nehän on käärmeen puheita sellaiset valheet.
Lahkolaisten teltat ja saalemihuoneet kannattaa kiertää kaukaa.
10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
11 Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.- Anonyymi
Mökääpä Ortodokseille, ei hekään sitä perisyntiä teitinlailla allekirjoita vaan pitävät sitä harhana. Ja harhahan se on kun lukee sen lähteen, mistä se on kotoisin.
Eikä tätä helluntailaisetkaan tiedä.
Eli lähde on pakanallinen ja jalkavaimoa pitäneen miehen ongelma, kun hänen äitinsäkin häntä moitti - akka oli, mutta piti kyntää muitakin vakoja ja liha oli heikko.
Hän sen perisynnin opetti -
Ei ollut uskonnollisella miehellä otsaa tunnustaa omaa ongelmaansa - vaan perisyntiä.
Sama kun Adam moitti Jumalaa akastaan, ei ottanut vastuuta teostaan.
Eli aatami syytti Jumalaa tekemästään synnistä ja luterilaiset tyyttävät aatamia, kun teettää syntiä. ...... ja vieläpä se vakojen kyntöjuttu, siinä sitten puhutaan synnissä siittelemisestä - eikä taaskaan oteta perustetta, mitä se raamatun sana sanoo.
Kyse on Daavidin aviorikoksesta, kun itseään pesevän toisen muijan otti ja saatto raskaaksi. Tapatti hänen miehensä, siinä oli tuo perisynti. Siis Daavid ei kyntänyt omaa vakoaan, vaan vieraan vakoa. Tämä ei mene näille kaaliin, tai he sanovat, etteivät he jaksa lukea ollenkaan raamattua, eikä näitä raamatusta tuotuja opetuksiakaan täällä. l
He ovat laiskoja mussuttajia ja vain toistelevat omaa juttuaan, ottamatta selvää siitä, mitä puhuvat. Tänään on tietoa saatavilla aivan riittävästi, ettei aivan kannattaisi typeryyttä esiintuoda...... Raamattu puhuu, että jokainen kantaa omat syntinsä, eikä siitä tarvii toisia syyttää. Jos kynnät ja synnissä siittelet - niin älä syytä siitä muita. Älä tule sanomaan, että kun minä niin naiskentelen tuolla maailmalla, niin kaikki on siinä syntiä tekemässä ja synnissää siittelemässä.
Ei sitä kaikki tee- vaikka sinä saatat tehdäkin. On niitä synnissä siitteleviä pappejakin olemassa, siksi sitä pitää viljellä oppia. Saa siinä sitten langetettua jonkun polosen vaon taas kynnettäväksi, kun niin synnissä siitättää.. tiedetänhän se teistä. Ei savua ilman tulta, kun katsoo puheitanne.... Mulla olisi neuvo. kun alkaa synnissä teillä siitättämään, eikä oma akka ole lähellä. Kun alkaa kojo mollukoissa hekumoida, pankaa ne mollukat oven saranapuolelle ja siinä muutamankerran louskuttakaa ovea kiinni, niin uskokaa- ei varmasti synnissä siittele vähään aikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mökääpä Ortodokseille, ei hekään sitä perisyntiä teitinlailla allekirjoita vaan pitävät sitä harhana. Ja harhahan se on kun lukee sen lähteen, mistä se on kotoisin.
Eikä tätä helluntailaisetkaan tiedä.
Eli lähde on pakanallinen ja jalkavaimoa pitäneen miehen ongelma, kun hänen äitinsäkin häntä moitti - akka oli, mutta piti kyntää muitakin vakoja ja liha oli heikko.
Hän sen perisynnin opetti -
Ei ollut uskonnollisella miehellä otsaa tunnustaa omaa ongelmaansa - vaan perisyntiä.
Sama kun Adam moitti Jumalaa akastaan, ei ottanut vastuuta teostaan.
Eli aatami syytti Jumalaa tekemästään synnistä ja luterilaiset tyyttävät aatamia, kun teettää syntiä. ...... ja vieläpä se vakojen kyntöjuttu, siinä sitten puhutaan synnissä siittelemisestä - eikä taaskaan oteta perustetta, mitä se raamatun sana sanoo.
Kyse on Daavidin aviorikoksesta, kun itseään pesevän toisen muijan otti ja saatto raskaaksi. Tapatti hänen miehensä, siinä oli tuo perisynti. Siis Daavid ei kyntänyt omaa vakoaan, vaan vieraan vakoa. Tämä ei mene näille kaaliin, tai he sanovat, etteivät he jaksa lukea ollenkaan raamattua, eikä näitä raamatusta tuotuja opetuksiakaan täällä. l
He ovat laiskoja mussuttajia ja vain toistelevat omaa juttuaan, ottamatta selvää siitä, mitä puhuvat. Tänään on tietoa saatavilla aivan riittävästi, ettei aivan kannattaisi typeryyttä esiintuoda...... Raamattu puhuu, että jokainen kantaa omat syntinsä, eikä siitä tarvii toisia syyttää. Jos kynnät ja synnissä siittelet - niin älä syytä siitä muita. Älä tule sanomaan, että kun minä niin naiskentelen tuolla maailmalla, niin kaikki on siinä syntiä tekemässä ja synnissää siittelemässä.
Ei sitä kaikki tee- vaikka sinä saatat tehdäkin. On niitä synnissä siitteleviä pappejakin olemassa, siksi sitä pitää viljellä oppia. Saa siinä sitten langetettua jonkun polosen vaon taas kynnettäväksi, kun niin synnissä siitättää.. tiedetänhän se teistä. Ei savua ilman tulta, kun katsoo puheitanne.... Mulla olisi neuvo. kun alkaa synnissä teillä siitättämään, eikä oma akka ole lähellä. Kun alkaa kojo mollukoissa hekumoida, pankaa ne mollukat oven saranapuolelle ja siinä muutamankerran louskuttakaa ovea kiinni, niin uskokaa- ei varmasti synnissä siittele vähään aikaan.eihän luterilaisuudessakaan perisynti sitä tarkoita , että kaikki vaan laitetaan
perisynnin "piikkiin", tottakai jokainen tunnustaa Jumalalle OMAT synnit, vaan perisynti
on
että :
"synti, joka minussa asuu" Room: 7: 20
- Anonyymi
Toivottavasti kukaan ateisti ei lue tätä uskovien hulluutta. Silloin hänen ei tarvitse sitä itse keksiä, vaan he tekevät sen itse.
- Anonyymi
Hanki elämä, tahvo.
- Anonyymi
Helluntailaisuus tosin arvostaa tunteellista kokemusta mutta ei niinkään tietoa. Ja siksi heidän koko ajatusmaailmansa voi olla harhaanjohdettua.
- Anonyymi
Helluntailaiset pelastuvat hullutuksen kautta. Luterilaiset eivät ole oppineet tuntemaan Jumalaan viisauden avulla.
1.Korinttolaiskirje:
1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset pelastuvat hullutuksen kautta. Luterilaiset eivät ole oppineet tuntemaan Jumalaan viisauden avulla.
1.Korinttolaiskirje:
1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,"hullutuksen"
helluntailaiet eivät usko "vedestä ja Hengestä"
eivätkä usko Jeesuksen sanoja: "Ottakaa ja syökää, tämä ON minun ruumiini" Mt: 26: 26
eivätkä usko Jeesuksen sanoja: "Juokaa tästä kaikki; sillä tämä ON minun vereni" Mt: 26:28
kaste ja ehtoollinen, kumpaankaan helluntailaisuudessa ei uskota, niinkuin Jeesus Raamatussa sanoo, ja helluntailaiset on ehtoollisviinin vaihtaneet MEHUUN !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"hullutuksen"
helluntailaiet eivät usko "vedestä ja Hengestä"
eivätkä usko Jeesuksen sanoja: "Ottakaa ja syökää, tämä ON minun ruumiini" Mt: 26: 26
eivätkä usko Jeesuksen sanoja: "Juokaa tästä kaikki; sillä tämä ON minun vereni" Mt: 26:28
kaste ja ehtoollinen, kumpaankaan helluntailaisuudessa ei uskota, niinkuin Jeesus Raamatussa sanoo, ja helluntailaiset on ehtoollisviinin vaihtaneet MEHUUN !!!Nytkö tarvitaan uskoa. Te vauvakastetut olette kirjoittaneet tänne monta kertaa, että uskoa ei tarvita.
- Anonyymi
Eihän täällä tarvita ateisteja herjaamassa kun uskovaiset tai sellaiseksi tekeytyvät ovat vielä pahempia. He ovat Jumalan lasten vihollisia hengellisen väkivallan kautta.
- Anonyymi
Hanki elämä, tahvo, Osa 2. :D
- Anonyymi
Toivottavasti kukaan ei päätä kääntyä uskovaksi tämän ketjun perusteella. Joskaan mitään pelkoa siitä ei ole että kellään olisi vetoa suoranaiseen hulluluun raivoon muita ihmisiä kohtaan. Eihän silloin olisi kyse parannuksen teosta, vaan pahuuteen ryhtymisestä.
- Anonyymi
Varis huutelee oksalta! :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varis huutelee oksalta! :D
Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".Ei pelkkä uskominen ketään pelasta yhtään mistään. Riivaajatkin uskovat ja vapisevat, mutta ei se heitä pelasta yhtään mistään.
Raamatun mukaan Jumala pesee synnit pois kasteessa ja liittää sielun Kristuksen ruumiiseen kasteessa. Raamatun mukaan ihminen uudestisyntyy vedestä ja Hengestä kasteessa, ei missään omissa uskonratkaisuissaan, joilla hellarit uusia jäseniä saalistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkkä uskominen ketään pelasta yhtään mistään. Riivaajatkin uskovat ja vapisevat, mutta ei se heitä pelasta yhtään mistään.
Raamatun mukaan Jumala pesee synnit pois kasteessa ja liittää sielun Kristuksen ruumiiseen kasteessa. Raamatun mukaan ihminen uudestisyntyy vedestä ja Hengestä kasteessa, ei missään omissa uskonratkaisuissaan, joilla hellarit uusia jäseniä saalistaa.Omilla uskonratkaisuilla itsensä autuaaksi julistaminen on sitä halpaa armoa ja hiekalle rakentamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omilla uskonratkaisuilla itsensä autuaaksi julistaminen on sitä halpaa armoa ja hiekalle rakentamista.
Onko sinulla esittää suora lainaus Raamatun ilmoituksesta, jossa sanotaan, että Pyhä Henkieä ei annettaisi uskon kautta Jeesukseen Kristukseen?
Siis sellainen siteeraus, mikä kumoaisi esim. tämän tekstikohdan.
" Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi." ( Ef 1)
Evankeliumin tähden.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omilla uskonratkaisuilla itsensä autuaaksi julistaminen on sitä halpaa armoa ja hiekalle rakentamista.
Sakkeus teki ratkaisun ja sen tiesi koko Jerusalemi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla esittää suora lainaus Raamatun ilmoituksesta, jossa sanotaan, että Pyhä Henkieä ei annettaisi uskon kautta Jeesukseen Kristukseen?
Siis sellainen siteeraus, mikä kumoaisi esim. tämän tekstikohdan.
" Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi." ( Ef 1)
Evankeliumin tähden.
Usko ToivonenMissä kohtaa tuossa sanotaan kirjaimellisesti, että Pyhä Henki "annetaan" uskon kautta Jeesukseen Kristukseen?
Kenen luvalla sinä väität, että Pyhän Hengen sinetti on yhtä kuin Pyhä Henki? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa tuossa sanotaan kirjaimellisesti, että Pyhä Henki "annetaan" uskon kautta Jeesukseen Kristukseen?
Kenen luvalla sinä väität, että Pyhän Hengen sinetti on yhtä kuin Pyhä Henki?Pyhä Henki annetaan Raamatun ilmoituksen mukaan uskon kautta Herraan Jeesukseen Kristukseen, kuten esim. Korneliuksen kodissa tapahtui.
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
( Apt 11)
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin." ( Apt 15)
Kuten voit lukea tästä tapahtumasta.
Nämä tulivat uskoon kuultuaan evankeliumin sanan ja saivat Pyhän Hengen uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Efesolaiskirjeen kohta kertoo aivan samasta asiasta.
1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa. ( Ef 1)
Kuten voimme lukea, pyhä ja uskova. Pyhä ja uskova Kristuksessa.
Pelastuksen evankeliumin tähden.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Tärkeintä on olla Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Se on uskon kautta Herraan Jeesukseen Kristukseen.
"Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."
Joka on on Kristuksessa Jeesuksessa ei joudu kadotetuksi, ei huku.
" Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat." (Room 8:1)
Andronikus ja Junias olivat Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa jo ennen Paavalia.
"Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa." ( Room 16:7)
Uskon kautta, jonka vaikuttaa pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta kuuleminen.
" Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut"
( Kol 1)
Nämäkin Kolossan uskovat ja pyhät Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa olivat omaksensa ottaneet Jeesuksen Kristuksen.
" Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen." ( Kol 2)
Uskomalla Jeesukseen Kristukseen Jumalan lapseus ja perintöasa pyhien joukossa, kuten Paavali todistaa.
" Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'" ( Apt 26)
Evankeliumin tähden.
Usko Toivonen- Anonyymi
"Pyhän Hengen sinetti"
"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN
te saatte Pyhän Hengen LAHJAN" Apt: 2: 38 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pyhän Hengen sinetti"
"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN
te saatte Pyhän Hengen LAHJAN" Apt: 2: 38Ihminen tarvitsee kasteen sinetin kuulumisesta Kristuksen ruumiiseen, kun vihan enkeli kulkee kaikkien ihmisen edestä Ihmisen Pojan Päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toine jätetään.
Ei silloin enää ketää ehditä kastaa kristityksi. Kyllä ne asiat on hoidettava aikaisemmin kuntoon. Muuten jää tänne tyhmäksi neitsyeksi eli kastamattomaksi pakanaksi.
Kasteella on aina kova kiire, koska kyse on syntien pesuta eli pelastuksesta. Ei siellä ihmisiä lähetty ensin mihinkään kastekouluun tai helluntailaisten opetuslapseuskouluun.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
Jeesukselle tehdään opetuslapsia kastamalla.
Lahkoille tehdään opetuslapsia heidän omissa koulutuksissaan ja uskon ratkaisuissaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen tarvitsee kasteen sinetin kuulumisesta Kristuksen ruumiiseen, kun vihan enkeli kulkee kaikkien ihmisen edestä Ihmisen Pojan Päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toine jätetään.
Ei silloin enää ketää ehditä kastaa kristityksi. Kyllä ne asiat on hoidettava aikaisemmin kuntoon. Muuten jää tänne tyhmäksi neitsyeksi eli kastamattomaksi pakanaksi.
Kasteella on aina kova kiire, koska kyse on syntien pesuta eli pelastuksesta. Ei siellä ihmisiä lähetty ensin mihinkään kastekouluun tai helluntailaisten opetuslapseuskouluun.
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
Lahkoille tehdään opetuslapsia heidän omissa koulutuksissaan ja uskon ratkaisuissaan.Pietari saarnasi pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja ne jotka ottivat hänen sanansa vastaan, siis koko pitkän saarnan, kastettiin. Ei ketää muita.
Ei voida ottaa omaan korvasyyhyyn vain osaa Raamatun ilmoituksesta, vaan koko asiayhteys pitää huomioida.
Pietari itse todistaa, että pakanat saivat hänen kautta kuulemansa pelastuksen evankeliumin vaikuttaneen uskon kautta Pyhän Hengen.
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä. ( Apt 10)
13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
( Apt 11)
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin." ( Apt 15)
Pietariko on siis oppisi mukaan lahkolainen, joka kirjoittaa näiden pakanoiden saaneen uskosta Pyhän Hengen, Jumalan puhdistaneen heidän sydämensä uskolla?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen tarvitsee kasteen sinetin kuulumisesta Kristuksen ruumiiseen, kun vihan enkeli kulkee kaikkien ihmisen edestä Ihmisen Pojan Päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toine jätetään.
Lahkoille tehdään opetuslapsia heidän omissa koulutuksissaan ja uskon ratkaisuissaan.>> Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti. >>
Kyllä, niin kastettiin heti nämä pelastuksen evankeliumin kuulemisesta uskoontulleet.
30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)
Koko perhe tuli uskoon kuultuaan pelastuksen evankeliumin.
Usko Herraan Jeesukseen, sitä seurasi kaste.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pietari saarnasi pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja ne jotka ottivat hänen sanansa vastaan, siis koko pitkän saarnan, kastettiin. Ei ketää muita.
Ei voida ottaa omaan korvasyyhyyn vain osaa Raamatun ilmoituksesta, vaan koko asiayhteys pitää huomioida.
Pietari itse todistaa, että pakanat saivat hänen kautta kuulemansa pelastuksen evankeliumin vaikuttaneen uskon kautta Pyhän Hengen.
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä. ( Apt 10)
13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
( Apt 11)
Pietariko on siis oppisi mukaan lahkolainen, joka kirjoittaa näiden pakanoiden saaneen uskosta Pyhän Hengen, Jumalan puhdistaneen heidän sydämensä uskolla?
Usko Toivonen,"ja heitä lisääntyi sinä päivänä noi kolmetuhatta sielua"
Apt: 2: 41
yhden päivän aikana siis , KASTETTIIN , ei he jääneet harkitseen "ratkaisua", vaan HETI kun sanan kuulivat, ottivat kiireesti kasteen,
"hänet ja KAIKKI hänen omaisensa kastettiin, kohta" > (samalla yön hetkellä , Apt: 16:33)
Apt: 16: 33
ALKU-seurakunnalla oli todellakin kiire hetimmiten ottaa , kaste "kun sanan kuulivat"
ja myös perhekunnat kastettiin "kohta" > pian, heti,
helluntailaisuudessa ainoastaan lasten vanhemmat ovat saaneet kasteen, ei "perhekunnittain > samalla yön hetkellä !!!
Alkuseurakunta uskoi ja ymmärsi kasteen merkityksen kokonaisuudessaan, ja eivät todellakaan viivytelleet, niinkuin helluntailaisuudessa !!! - Anonyymi
se on kyllä järkyttävää laittaa OMA uskonsa , Kristuksen EDELLE !!!
ja tätä lahkot toitottaa mennen tullen, suureen ääneen "MINUN uskoni, ja SINUN uskosi, eikä Krisutksesta halastua sanaa ! - Anonyymi
Lisäys: jos joku tällä foorumilla saarnaa kouristuksenomaiseen ja hellittämättömään KORVASYYHYYN, se on Usko Toivonen.
Korvasyyhy on hänen kohdallaan niin patologista lajia, että se oikeuttaa hänet mitätöimään Paavalin evankeliumin YTIMEN: sen, että koko maailma saatettiin jo sovintoon Jumalan kanssa Kristuksessa - ei siis Kristuksen ulkopuolella "ihmisten sydämissä", vaan ainoastaan ja vain KRISTUKSESSA.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys: jos joku tällä foorumilla saarnaa kouristuksenomaiseen ja hellittämättömään KORVASYYHYYN, se on Usko Toivonen.
Korvasyyhy on hänen kohdallaan niin patologista lajia, että se oikeuttaa hänet mitätöimään Paavalin evankeliumin YTIMEN: sen, että koko maailma saatettiin jo sovintoon Jumalan kanssa Kristuksessa - ei siis Kristuksen ulkopuolella "ihmisten sydämissä", vaan ainoastaan ja vain KRISTUKSESSA.
- GF -hyvin sanottu: "ei Kristuksen ulkopuolella
> "ihmisten sydämissä" > ihmisten "liha-sydämissä" . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- GF -Olethan "GF" tunnustanut olevasi väärän todistuksen antaja, eli siis oppisi vuoksi todistat vääryyttä.
En korota mitään itsestäni, vaan niin kuin Raamatun ilmoitus kehoittaa, joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
(1Kor 1)
Ei se ole "possun kakkaa" mikä on Raamatun ilmoituksen mukaista, siis esim. se, että kaikki eivät ole Kristuksessa, eikä se ole minun korvasyyhyäni, vaan se on se minkä Raamattu asiasta ilmoittaa.
"Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa." ( Room 16:7)
Jos se sinun mielestäsi ei ole totuutta, niin silloin totuutesi perustuu omaan oppiisi, jota puolustat siis vääryyden keinoin.
Ei minun tarvitse kieltää, eikä selittää mitään pois Raamatun ilmoituksesta. Miksi pitäisi?
Mutta miksi sinun pitää selittää Raamatun ilmoitus pois oppisi vuoksi? Kerro miksi?
Vai onko turvallisempaa jatkaa panettelemalla ja ilveilemällä Raamatun ilmoitusta kohtaan.
Pään oppi on lihallista ja saa aikaan lihan teot, kuten panettelun, ilveilyn.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olethan "GF" tunnustanut olevasi väärän todistuksen antaja, eli siis oppisi vuoksi todistat vääryyttä.
En korota mitään itsestäni, vaan niin kuin Raamatun ilmoitus kehoittaa, joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
(1Kor 1)
Ei se ole "possun kakkaa" mikä on Raamatun ilmoituksen mukaista, siis esim. se, että kaikki eivät ole Kristuksessa, eikä se ole minun korvasyyhyäni, vaan se on se minkä Raamattu asiasta ilmoittaa.
Jos se sinun mielestäsi ei ole totuutta, niin silloin totuutesi perustuu omaan oppiisi, jota puolustat siis vääryyden keinoin.
Ei minun tarvitse kieltää, eikä selittää mitään pois Raamatun ilmoituksesta. Miksi pitäisi?
Mutta miksi sinun pitää selittää Raamatun ilmoitus pois oppisi vuoksi? Kerro miksi?
Vai onko turvallisempaa jatkaa panettelemalla ja ilveilemällä Raamatun ilmoitusta kohtaan.
Usko Toivonenei noi "toivoset" ymmärrä evankeliumia > "Heidän äänensä on kantautunut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin" Room: 10: 18
eikä tarvitse olla "kirjanoppinut", vaan löytää evankeliumin sanoma Kristuksessa .
voi hyvää päivää, näitten jaarittelijoiden kanssa, kun eivät löydä keskeisintä sanomaa KRISTUKSESTA, > Kristuksessa , vaan kopioivat vaikka sivutolkulla Raamatun kirjjeitä, ymmärtämättä Raamatun keskeisintä sanomaa.
"Heidän äänensä on kantautunut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin"
Room: 10:18 GF pitäisikö sinun mennä sikalaan röhkimään pilkkaamasta uskovia.
Siellä olisit omiesi joukossa ja ehkä jopa jonkin arvoinen.Anonyymi kirjoitti:
- GF -Et sinä GF tajua sovitustyöstä yhtään mitään.
Et niin yhtään mitään.
Vauvatkin ymmärtää paremmin jokeltaa ja ne puhuu sentään asiaa.
Sinä vaan herjaat uskovia.
Ottaisitko sen pääsi#########, etkä yrittäisi näyttää enempää hölmöyttäsi.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
GF pitäisikö sinun mennä sikalaan röhkimään pilkkaamasta uskovia.
Siellä olisit omiesi joukossa ja ehkä jopa jonkin arvoinen.Hei nulikka! Yhdestä asiasta minun täytyy kiittää sinua: Kirjoitit KAKSI KIELIOPILLISESTI EHYTTÄ VIRKETTÄ. HYVÄ SINÄ!
Välitä kiitollisuuteni sille armeliaalle sielulle, joka tarkisti ensin tekstisi ja teki siihen vaadittavat korjaukset. :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olethan "GF" tunnustanut olevasi väärän todistuksen antaja, eli siis oppisi vuoksi todistat vääryyttä.
(1Kor 1)
Usko ToivonenMiksi sinun pitää selittää tuolla sitaatilla tyhjäksi Paavalin koko sovitusoppi? Tähän sinä et ole kyennyt vastaamaan. Etkä siihen, että kuinka sinä julkenet tehdä YHDESTÄ JAKEESTA OPIN korvasyyhyysi, jotta voisit keimaille ja keikistellä Kristuksen erikoisjoukkoon kuuluvana. Näitä kysymyksiä sinä välttelet kuin sika pesusientä.
Sinun oppisi on pään oppia, ja sinä päänopistasi seonnut ressukka väännät sen muka Paavalin opiksi. Minä vain voimakkain kielikuvin ilmaisen, kuinka asia on, ja sinä typerys et ota siitä onkeesi. Se ei ole minun vikani.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinun pitää selittää tuolla sitaatilla tyhjäksi Paavalin koko sovitusoppi? Tähän sinä et ole kyennyt vastaamaan. Etkä siihen, että kuinka sinä julkenet tehdä YHDESTÄ JAKEESTA OPIN korvasyyhyysi, jotta voisit keimaille ja keikistellä Kristuksen erikoisjoukkoon kuuluvana. Näitä kysymyksiä sinä välttelet kuin sika pesusientä.
Sinun oppisi on pään oppia, ja sinä päänopistasi seonnut ressukka väännät sen muka Paavalin opiksi. Minä vain voimakkain kielikuvin ilmaisen, kuinka asia on, ja sinä typerys et ota siitä onkeesi. Se ei ole minun vikani.
- GF -Niin, "GF", en ole sinun opetuslapsesi.
Mutta kenen opetuslapsi sinä olet?
Herra Jeesus sanoo Paavalille asettaessaan Paavalin paljelijakseen, julistamaan pelastuksen evankeliumia.
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Tätä saamaansa tehtävää Paavali uskollisesti suoritti.
Oletko sinä Jeesuksen opetuslapsi?
Paavalihan todisti, ettei uskovaisella ja uskottomalla ole mitään yhteistä osaa.
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? ( 2Kor 6)
Usko Toivonen.
- Anonyymi
Jeesus ei tunne helluntailaisia ollenkaan.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Huomenet (muutaman viikon tauon jälkeen) GF, SS ja UT !
On totta että syntiinlankeemuksen tähden kaikkien kristillisten seurakuntien hengellisyys on alamittaista (alaikäistä). Eipä oikein ortodoksisuuskaan ole kunnostautunut metropoliitta Kirill’n viimeaikaisten kannanottojen johdosta. Äärireformistit (-kalvinistit) ja apokatastasistit ovat kumpikin omassa tyylilajissaan sortuneet Jumalan valtakunnan fatalistiseen kehityskulkuun. Herätysliikkeissä (ml. helluntailaisuus) taas korostetaan liikaa oman kokemuksen (synnintunto, uskoontulo, uudestisyntyminen, . . .) ja ratkaisun merkitystä (vastaus Jumalan Sanan kutsuun), kuten GF aloituksessaan ansiokkaasti tuo esiin.
Joka ikinen ihminen on jo sovitettu Kristuksen ristintyön tähden. Jokainen, joka perii Jumalan armolahjana iankaikkisen elämän Hänen yhteydessään, kokee tämän pelastuksen vain sen takia, että Jumala hänet armossaan pelastaa. Mutta jäljelle jää (toki monien muiden kinastelun aiheiden lisäksi) mysteeri siitä, onko Jumalan armo lopulta vastustamaton. GF’n mielestä lopulta kukaan ei vastusta Jumalan armoa (äärikalvinistien mukaan valitut eivät voi vastustaa Jumalan suvereenia armoa), minä (jonkun sortin annihilationisti) en ole tästä asiasta varma, joten GF voi olla toki oikeassa. Jos joku ei viihdy iankaikkisesti Pyhän yhteydessä, niin iankaikkinen kuolema on hänelle armollisempi kohtalo.
Viime aikoina olen taas lukenut Siirakin kirjaa ja erityisesti sen 15. luvun loppuosaa. Voisi tehdä hyvää S24 anonyymiseurakunnan kinastelijoillekin, mutta toiveeni ei toteudu 😊.- Anonyymi
Koska kaikki on sovitettu eli saatettu ihmisessä Kristuksessa molemminpuoliseen sovintoon Jumalan kanssa ja koska Jumala on rakkaus ja kaikkeen kykenevä, silloin yksikään sovitettu ei jää eheytymättä ja paranematta eli pelastumatta.
- GF -
PS. On häkellyttävää, että lähes te kaikki muut ette tajua itse olevanne UNIVERSALISTEJA - nimittäin AADAM-UNIVERSALISTEJA.
Aadamin lankeemusta te palvotte ja sen absoluuttisen universalistista vaikutusta te julistatte puhuessanne - aivan oikein - KAIKKIEN syntisyydestä.
Kukaan teistä ei sano, että osallisuus Aadamin lankeemukseen edellyttää jokaiselta ihmiseltä yksilöllistä ja pakottamatonta tahdon ratkaisua (tyyliin: "Ei Aadam [tai perkele] ketään pakota lankeemuksensa osallisuuteen.")
Mutta auta armias, kun joku julkenee olla KRISTUS-UNIVERSALISTI ja sanoa, että Jumala MITÄTÖI KAIKEN, MITÄ AADAMIN LANKEEMUS PITI SISÄLLÄÄN, ASETTAMALLA KOKO IHMISKUNNAN KRISTUKSEEN RISTILLÄ. Auta armias, kun joku julkenee väittää, että SIINÄ MISSÄ AADAM ONNISTUI LANGETTAMAAN MEIDÄT, SIINÄ KRISTUS ONNISTUI KORJAAMAAN JA UUDISTAMAAN KAIKEN, VIELÄPÄ "PALJON ENEMMÄN".
Tulee tunne ikään kuin lähes te kaikki muuttuisitte jotenkin idiooteiksi tai kuuromykiksi tai muuten vain vähä-älyisiksi ja lukutaidottomiksi lukiessanne Paavalia.
Mutta syytön minä siihen olen. Jos ja kun te olette niin kiintyneet Aadamin lankeemukseen ja sen vaikutuksiin, niin palvokaa häntä ja hänen lankeemustaan niin paljon kuin sielu sietää. Mutta irvokkaalta se tuntuu, kun te puolestanne julkenette puhua samaan hengenvetoon Jeesuksesta ja ylistää alentuvasti häntä hänen armostaan, joka valitettavan vajavaisesti onnistui Aadamin lankeemuksen tyhjäksi tekemisessä teidän kohdallanne - Hänhän kaipaa siinä teidän apuanne teidän suostumuksenne, vastaanottamisenne, tahtomisenne, uskoon tulemisenne, uskomisenne ja uskossa pysymisenne muodossa. Sori nyt vaan, mutta noilla spekseillä Jeesuksen armon ylistäminen kuulostaa hieman teennäiseltä. Anonyymi kirjoitti:
Koska kaikki on sovitettu eli saatettu ihmisessä Kristuksessa molemminpuoliseen sovintoon Jumalan kanssa ja koska Jumala on rakkaus ja kaikkeen kykenevä, silloin yksikään sovitettu ei jää eheytymättä ja paranematta eli pelastumatta.
- GF -
PS. On häkellyttävää, että lähes te kaikki muut ette tajua itse olevanne UNIVERSALISTEJA - nimittäin AADAM-UNIVERSALISTEJA.
Aadamin lankeemusta te palvotte ja sen absoluuttisen universalistista vaikutusta te julistatte puhuessanne - aivan oikein - KAIKKIEN syntisyydestä.
Kukaan teistä ei sano, että osallisuus Aadamin lankeemukseen edellyttää jokaiselta ihmiseltä yksilöllistä ja pakottamatonta tahdon ratkaisua (tyyliin: "Ei Aadam [tai perkele] ketään pakota lankeemuksensa osallisuuteen.")
Mutta auta armias, kun joku julkenee olla KRISTUS-UNIVERSALISTI ja sanoa, että Jumala MITÄTÖI KAIKEN, MITÄ AADAMIN LANKEEMUS PITI SISÄLLÄÄN, ASETTAMALLA KOKO IHMISKUNNAN KRISTUKSEEN RISTILLÄ. Auta armias, kun joku julkenee väittää, että SIINÄ MISSÄ AADAM ONNISTUI LANGETTAMAAN MEIDÄT, SIINÄ KRISTUS ONNISTUI KORJAAMAAN JA UUDISTAMAAN KAIKEN, VIELÄPÄ "PALJON ENEMMÄN".
Tulee tunne ikään kuin lähes te kaikki muuttuisitte jotenkin idiooteiksi tai kuuromykiksi tai muuten vain vähä-älyisiksi ja lukutaidottomiksi lukiessanne Paavalia.
Mutta syytön minä siihen olen. Jos ja kun te olette niin kiintyneet Aadamin lankeemukseen ja sen vaikutuksiin, niin palvokaa häntä ja hänen lankeemustaan niin paljon kuin sielu sietää. Mutta irvokkaalta se tuntuu, kun te puolestanne julkenette puhua samaan hengenvetoon Jeesuksesta ja ylistää alentuvasti häntä hänen armostaan, joka valitettavan vajavaisesti onnistui Aadamin lankeemuksen tyhjäksi tekemisessä teidän kohdallanne - Hänhän kaipaa siinä teidän apuanne teidän suostumuksenne, vastaanottamisenne, tahtomisenne, uskoon tulemisenne, uskomisenne ja uskossa pysymisenne muodossa. Sori nyt vaan, mutta noilla spekseillä Jeesuksen armon ylistäminen kuulostaa hieman teennäiseltä.>>Tulee tunne ikään kuin lähes te kaikki muuttuisitte jotenkin idiooteiksi tai kuuromykiksi tai muuten vain vähä-älyisiksi ja lukutaidottomiksi lukiessanne Paavalia.>>
Niin, tai jospa kyse onkin tästä:
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
( 1 Kor. 2)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
>>Tulee tunne ikään kuin lähes te kaikki muuttuisitte jotenkin idiooteiksi tai kuuromykiksi tai muuten vain vähä-älyisiksi ja lukutaidottomiksi lukiessanne Paavalia.>>
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
( 1 Kor. 2)Siis siitä, että kun SITEERAA RAAMATTUA, voi omasta mielestään luikerrella minkä tahansa keskustelunaiheen piirissä kukkulan ylimmäksi?
Sillä antaahan siteeraaminen ulospäin kuvan, että sinä olet kovin harras ja hurskas?
Tiedoksesi: en ole jaksanut lukea noita sinun performanssejasi enää kuukausiin. Ei siinä ole mitään järkeä, kun sinä siteeraat Raamattua ITSEÄSI YLENTÄÄKSESI JA TOISIA ALENTAAKSESI (niin kuin hengellisen ääliön kuuluukin).
- GF - - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
>>Tulee tunne ikään kuin lähes te kaikki muuttuisitte jotenkin idiooteiksi tai kuuromykiksi tai muuten vain vähä-älyisiksi ja lukutaidottomiksi lukiessanne Paavalia.>>
( 1 Kor. 2)Ja toki - tuhannennen kerran - jätit kommentoimatta SITÄ ASIAA, JOSTA KIRJOITIN.
Tämä, parahin Saviseutulainen, paljastaa sinut aina - se, että sinulla ei ole YHTIKÄS MITÄÄN sanottavaa ITSE ASIAAN eli siihen, että sinäkin olet universalisti, tosin ainoastaan Aadam--universalisti. Nuija.
- GF -
- Anonyymi
Eikö hävetä olla luterilainen! Täällä kirjoitellaan satuja ja luterilainen kansa elää synnissä niin syvällä, että syvemmälle ei voi enää mennä. Vauvakastettujen uskonto ei pelasta.
- Anonyymi
Eikö hävetä olla helluntailainen?
googlaa: Charles Fox Parham, Daniel Silliman, J.J.Jourdan
- Anonyymi
Hellarit huijaa sinua, jotta erehtyisin menemään heidän lahkoonsa tekemään sitä heidän oppien mukaista uskonratkaisua, mikä johtaa lahkon orjuuden ja ikeeseen.
Ei se pelkkä uskominen ihmisen syntejä pois pese eikä synnytä ihmistä uudeksi vedestä ja Hengestä. Helluntailaiset antavat sekä uskolle että kasteelle täysin väärän merkityksen ja sisällön.
Vapaat suunnat on pahoja eksytyksiä, joihin moni erehtyy menemään.
2. Piet. 2:19 "He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on." - Anonyymi
Tointuneisuus seuraa parannuksentekoa.
- Anonyymi
Ihminen saa tehdä niitä parannuksentekoja uskonratkaisuja lopun ikänsä, jos niillä luulee itensä pelastavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen saa tehdä niitä parannuksentekoja uskonratkaisuja lopun ikänsä, jos niillä luulee itensä pelastavan.
Lahkoissa muutama 70 v.-äijä määrää sulle, mitä ne parannuksenteon siinä lahkossa tarkoittaa.
Kymmenykset ainakin pitää tulla ajallaan, muuten laitetaan alan ammattimiehen perimään niitä.
- Anonyymi
Tässä ketjussa taa ap eli "- GF -" on vain ja ainoastaan paljastanut itse itsensä ja oman sydämensä saastaisuuden !
Eli sydämen kylyydestä suu puhuu !
Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Luuk. 6:45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Törkyä on tullut jo ihan riittävästi ! - Anonyymi
Se Parhmin henki tempaisee takaapäin ihmisen niin nopeasti selälleen, ettei sitä edes ehdi tajuta mitä siinä tapahtui?
- Anonyymi
Mikä ihmeen "parhamin henki" ?
Onko sinulla pahoja ongelmia itselläsi`?
Minä en ainakaan ole mikään helluntailainen tai mikään muukaan -lainen -läinen !
Olen vain uudestisyntynyt uskovainen, eli Jumalan lapsi.
Joten miksi vaahtoat sekavia ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ainakaan ole mikään helluntailainen tai mikään muukaan -lainen -läinen !
Joten miksi vaahtoat sekavia ?helluntailaisuudessa uudestisyntyminenkin on > tehty näkyväksi . . .
uudestisynytminen on Jumalan teko, ei IHMISEN teko.
"teidän elämänne on KÄTKETTYNÄ Kristuksen kanssa Jumalassa; kun Kristus, meidän
elämämme ilmestyy, SILLOIN tekin hänen kanssaan ilmestytte KIRKAUDESSA"
Kol: 3: 3-4
helluntailaisten "uudestisyntyminen" on oltava "näkyvää, ymmärrettävää, sillä ymmärryksellä mikä on ihmisen mieleistä . . .
"Jos joku ei synny VEDESTÄ JA HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan
valtakuntaan" Joh: 3: 5
helluntailaiset ei tunnusta Jeesuksen sanaa, ja ovat keksineet itselleen ihan oman / omanlaisensa uudestisyntymisen . . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaisuudessa uudestisyntyminenkin on > tehty näkyväksi . . .
helluntailaisten "uudestisyntyminen" on oltava "näkyvää, ymmärrettävää, sillä ymmärryksellä mikä on ihmisen mieleistä . . .
helluntailaiset ei tunnusta Jeesuksen sanaa, ja ovat keksineet itselleen ihan oman / omanlaisensa uudestisyntymisen . . .Kaikissa helluntailaisen lisäkasteen ottaneilla on se kuuluisa Parhamin henki, joka pistää ihmisiä nurin selälleen lattialle ryömimään ja etsimään sitä Jeesusta ja puhumaan sekavia.
"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaisuudessa uudestisyntyminenkin on > tehty näkyväksi . . .
helluntailaiset ei tunnusta Jeesuksen sanaa, ja ovat keksineet itselleen ihan oman / omanlaisensa uudestisyntymisen . . .Höpö höpö !
Vedestä syntyminen tarkoittaa yhäkin vain luonnollista syntymää !!!
Sinä ja te luette kuin piru Raamattua, eli pätkien, sillä siinä kohtaa hyvin selvästi sanotaan asia !
Joh. 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Sama asia eri kuvilla siis:
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Tämä ihan perus asia on sanottu 2:lla eri tavalla, jotta ei olisi mitään epäselvää !
Mutta silti te väännätte tämänkin Sanan kieroon !
2. Piet. 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista,
jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Kadotukseen olet sinäkin menossa harhaoppeinesi !
Ja oikeasti uudestisyntynyt todellakin tietää uudestisyntyneesä ja tulleensa sovituteksi Jumalan kanssa !
Siitä ei ole mitään epäselvää !!!
Siis kun Jumala poistaa synnit ja antaa lahjaksi Pyhän Hengen ja iankaikkisen Elämän, niin kyllä sen tietää ja tuntee, eikä mitään epäselvää jää !
Itselläni se tunne oli kuin olisi 50 kg kivirinkka otettu selästä pois ja sain viimein Rauhan ja Ilon ja tietoisuuden siitä, että minulla on Rakastava Taivaallinen Isä !
Jos ja kun sinä et itse ole sitä kokenut, niin suosittelen todella lämpimästi sinulle sitä !
On aivan ihanaa kun minulla on oikeasti Rakastava Isä, joka huolehtii minusta kaikin puolin, ihan kaikissa elämäni käänteissä !
KIITOS RAKAS ISÄ !!!!!!!!!!!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten miksi vaahtoat sekavia ?Raamatun mukaan Jumalan lapsia eli Jeesuksen opetuslapsia tehdään Kristillisessä kasteessa, ei missään lahkojen kaatobileissä.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesuksen järjestys: Ensin kaste Kristuskalliolle - sitten käskyjen opetus kun se aika koittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Jumalan lapsia eli Jeesuksen opetuslapsia tehdään Kristillisessä kasteessa, ei missään lahkojen kaatobileissä.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesuksen järjestys: Ensin kaste Kristuskalliolle - sitten käskyjen opetus kun se aika koittaa.Minä en uudestisyntynyt missään "kaatobileissä" vaan ihan sen kautta, että puolestani rukoiltiin.
En voi sanoin kuvailla sitä helpotusta ja iloa ja Rauhaa ja hyvää oloa, joka tuli uudestisyntymisessäni !
Sain oikeasti kokea Jumalan SUUREN Isän Rakkauden ja anteeksiannon !!!
Se oli aivan käsittämätöntä !!!
Sanat eivät riitä sitä kertomaan.
Toivoisin ihan kaikkien kokevan sen ja pääsevän Rakastavan Taivaallisen Isän rakkaaksi lapseksi !!!
Siis sinunkin, joka et vielä ole sitä kokenut !
Jumala sinua siunatkoon ja auttakoon löytämään sen omakohtaisen pelastuksen !
Suosittelen todella lämpimästi !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö !
Vedestä syntyminen tarkoittaa yhäkin vain luonnollista syntymää !!!
Sinä ja te luette kuin piru Raamattua, eli pätkien, sillä siinä kohtaa hyvin selvästi sanotaan asia !
Joh. 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Sama asia eri kuvilla siis:
Tämä ihan perus asia on sanottu 2:lla eri tavalla, jotta ei olisi mitään epäselvää !
Mutta silti te väännätte tämänkin Sanan kieroon !
2. Piet. 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista,
jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Kadotukseen olet sinäkin menossa harhaoppeinesi !
Ja oikeasti uudestisyntynyt todellakin tietää uudestisyntyneesä ja tulleensa sovituteksi Jumalan kanssa !
Siitä ei ole mitään epäselvää !!!
Siis kun Jumala poistaa synnit ja antaa lahjaksi Pyhän Hengen ja iankaikkisen Elämän, niin kyllä sen tietää ja tuntee, eikä mitään epäselvää jää !
Itselläni se tunne oli kuin olisi 50 kg kivirinkka otettu selästä pois ja sain viimein Rauhan ja Ilon ja tietoisuuden siitä, että minulla on Rakastava Taivaallinen Isä !
Jos ja kun sinä et itse ole sitä kokenut, niin suosittelen todella lämpimästi sinulle sitä !
On aivan ihanaa kun minulla on oikeasti Rakastava Isä, joka huolehtii minusta kaikin puolin, ihan kaikissa elämäni käänteissä !
KIITOS RAKAS ISÄ !!!!!!!!!!!!!!!synnit on anteeksiannetu jo 2000 vuotta sitten Jeesuksen Kristuksen sovistustyössä Golgatan risitllä ja Ylösnoussut Vapahtaja Jeesus Kristus, joka
"Kuolemalla kuoleman voitti, ja haudoissa oleville elämän antoi"
kokemuksia Jumala voi antaa, vaan pelastus Kristuksessa on jo paljon ennen sitä, ja syntien anteekisaaminen sanotaan Sanassa,
"kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Krisutksen nimeen, SYNTIENNE
ANTEEKSISAAMISEKSI, niin te saate Pyhän Hengen lahjan"
Apt: 2: 38 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
synnit on anteeksiannetu jo 2000 vuotta sitten Jeesuksen Kristuksen sovistustyössä Golgatan risitllä ja Ylösnoussut Vapahtaja Jeesus Kristus, joka
"Kuolemalla kuoleman voitti, ja haudoissa oleville elämän antoi"
kokemuksia Jumala voi antaa, vaan pelastus Kristuksessa on jo paljon ennen sitä, ja syntien anteekisaaminen sanotaan Sanassa,
"kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Krisutksen nimeen, SYNTIENNE
ANTEEKSISAAMISEKSI, niin te saate Pyhän Hengen lahjan"
Apt: 2: 38Voi tuota syväsokeutta ja ymmärtämättömyyden määrää !
Tuo sanottiin JUUTALAISILLE, eli Jumalan omaisuus kansalle !
Lakiliiton mukaan he kävivät vesikasteella, eli parannuksen kasteella !
Pakanoiden apostoli Paavali sen sijaan kirjoittaa omasta tehtävästään, jonka hän sai Herralta suoraan näin:
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
Vesikaste ei siis hyödytä yhtään mitään !
Lakiliiton IHMISEN SUORITTAMA vesikaste oli vain "kuvaa ja varjoa" JEESUKSEN SUORITTAMASTA Pyhällä Hengellä kastamisesta !
Tässä se lakilliiton ja uuden liiton ero näkyy jo, jos sen vain ymmärtää:
Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
Lakiliitto ja ULKOINEN vesikaste KUVANA !
Uusiliitto ja SISÄINEN Pyhällä Hengellä kastaminen ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en uudestisyntynyt missään "kaatobileissä" vaan ihan sen kautta, että puolestani rukoiltiin.
En voi sanoin kuvailla sitä helpotusta ja iloa ja Rauhaa ja hyvää oloa, joka tuli uudestisyntymisessäni !
Sain oikeasti kokea Jumalan SUUREN Isän Rakkauden ja anteeksiannon !!!
Se oli aivan käsittämätöntä !!!
Sanat eivät riitä sitä kertomaan.
Toivoisin ihan kaikkien kokevan sen ja pääsevän Rakastavan Taivaallisen Isän rakkaaksi lapseksi !!!
Siis sinunkin, joka et vielä ole sitä kokenut !
Jumala sinua siunatkoon ja auttakoon löytämään sen omakohtaisen pelastuksen !
Suosittelen todella lämpimästi !!!Kaikista suurin rakkaus sinun sydämessäsi vallitsee kuitenkin sinun omaa vaahtoamistasi kohtaan, siitä ei ole epäselvyyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikista suurin rakkaus sinun sydämessäsi vallitsee kuitenkin sinun omaa vaahtoamistasi kohtaan, siitä ei ole epäselvyyttä.
Nyt kirjoitit ihan itse itsestäsi !
Joten onneksi olkoon vaan ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kirjoitit ihan itse itsestäsi !
Joten onneksi olkoon vaan !Go Nellie go!!! :D
- Anonyymi
Kaikkien ihmisten sielut kokivat yhteyden katkeamiseen Jumalan kanssa perisynnin seurauksena.
Kristillisessä kasteessa Jumala palauttaa Hengen yhteyden luomansa ihmisen kanssa.
Raamatun tarkoittama uudestisyntymisen peso vedestä ja Hengestä tapahtuu ihmiselle vain yhden kerran Jumalan tekona Kristillisessä kasteessa, joka on tallessa enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa. Jumala luo koko ihmisen uudeksi kasteessa ja ihminen saa synnit anteeksi ja ihminen puetaan kasteessa Kristuksen vanhurskauteen ja liitetään ikuisesti elävän Kristuksen ruumiin jäseneksi. Ikuisen elämän lahja saadaan Kristittyjen kasteessa. Vakuudeksi uuden kasteen liiton jäsenyydestä ihminen saa kasteessa synneistä pestyyn sieluun Hengen lahjan.
1. Kor. 12:13
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. Kun luen tätä palstaa niin sanon suoraan, että saatanan oppia kirjoitetaan oikein urakalla, että usko Jeesukseen Kristukseen ei ole mitään.
Ei ihme, että ns kristittyjen lampaiden tila on pian se, että haaleus ja penseys on tilalla se Laodikea.
Kun Jeesus Kristus näyssä näytti lampaansa kedolla ja käyskentelin siellä katselemassa niitä niin lopussa koko iso lauma muuttui täysin harmaaksi.
Siellä ei ollut yhden yhtää valkoista lammasta joita kaikki oli alussa.
Valvokaa ja varokaa vääriä kyykäärmeitä.
Ovat opettavinaan ja ovat omasta mielestä viisaita,mutta tuonela on niiden suu kun avaavat suunsa.
Kuolema on heidän palkka ja niiden, jotka mielistyy niiden valheisiin.- Anonyymi
"yhden yhtäkään"
"ei ole KETÄÄN, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään"
Room: 3: 12 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"yhden yhtäkään"
"ei ole KETÄÄN, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään"
Room: 3: 12Jeesus ei pitänyt edes itseään "hyvänä" ihmisenä. Oli vaatimaton mies. Hiljainen ja nöyrä luonteeltaan.
Luuk. 18:19
Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin. - Anonyymi
Usko Jeesukseen Kristukseen on uskomista Jumalan Karitsaan, jossa JUMALA SOVITTI JO KOKO MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA. Tähän Jeesukseen sinä itse et usko, mikä on kyllä käynyt ilmi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko Jeesukseen Kristukseen on uskomista Jumalan Karitsaan, jossa JUMALA SOVITTI JO KOKO MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA. Tähän Jeesukseen sinä itse et usko, mikä on kyllä käynyt ilmi.
Sinua raukkaa ei auta viimeisellä tuomiolla se, että vaikka kuinka uskottelet itse itsellesi niin, että Jumala pelastaa ihan kaiken ja siten muka sinutkin, uskosta osattoman !
Sitten on turhaa enää selitellä höpö höpöjäsi !
10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Tämä on Raamatun selvääkin selvempää sanomaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua raukkaa ei auta viimeisellä tuomiolla se, että vaikka kuinka uskottelet itse itsellesi niin, että Jumala pelastaa ihan kaiken ja siten muka sinutkin, uskosta osattoman !
10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Tämä on Raamatun selvääkin selvempää sanomaa !Polvistukaa kaikki Nellie Olesonin edessä!!! Pelvolla ja vavistuksella häntä kunnioittakaa sillä kunnioituksella, joka Pyhälle Vanhallepiialle kuuluu!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on Raamatun selvääkin selvempää sanomaa !Nellie Oleson hyödyntää allegorista Ilmestyskirjaa tulkitakseen sitä kuin mikäkin mielipuoli kirjaimellisesti, jotta voisi paskantaa Jeesuksen uhrin päälle. Hyvä Nellie! Kyllä tuosta hyvä tulee!
- Anonyymi
On järjetöntä antaa tuntemattomien voimien ja henkien kaataa itsensä lattialle selälleen ja jättää järki narikkaan.
Juuri silloin sen ilmestyskirjan pedolla on mainio tilaisuus käyde se merkkintä ja lukunsa ihmisen otsaan ja käsivarteen käydä merkkaamassa.
Sama tilanne, jos ihminen antaa kiihottaa itsensä uskonlahkossa hurmoksiin tai jopa transsitilaan, jolloin tajunta on lattian tasolla.
1. Piet. 5:8
Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.- Anonyymi
Kiertävillä lahkosaarnaajilla on hypnotisoijan tekniset taidot, mutta ei vaadittua lääkärin pätevyttä sen voiman käyttöön, mikä terveyden hoidon ammattilaisilta vaaditaan.
Hes. 13:17
Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.
- Anonyymi
Saksalainen lääkäri Mesmer kehitti joukkohypnoosin muodon, jonka avulla kuuluisat hurmoskaatajat pystyvät kaatamaan kokonaisia ihmisjoukkoja yhdellä kertaa.
Kehitysmaissa se menee ihan täydestä, koska ihmiset ovat tottuneita henkien palvontaan ja noituuteen, se on ollut osa heidän koko elämäänsä niissä maissa.- Anonyymi
Jostain syystä ne lähetyssaarnaajat kertovat niistä suurista "ihmeistä", joita tapahtuu aina siellä Papua Uudella Ginealla.
Mutta ei koskaan Suomessa, eikä varsinkaan talvella.
Kuolleitakin kannattaisi mennä herättämään talvipakkasella lumiselle hautuumaalle, niin jäisi ainakin siihen lumeen jälkiä, kun sieltä haudasta joku ylös kömpii.
Hyviä pointteja edellä kaikenlaisista harhoista, mitä saatana tuputtaa uskovien sekaan kun loppupelissä meille riittää Jeesus Kristus ja usko Häneen ja pidämme hänestä kiinni kynsinhampain eikä päästetä irti.
Katse Häneen ja asiat kyllä järjestyy.
Olisi hyvä joku kirjoitus blogi mihin kirjattaisiin harhat,mitä esiintyy ja mitä ne on.
Se olisi hyvä nuorille uskoville ,etteivät eksy.
Nyt on se aika kun Jumala puuttuu peliin ja pyydän kaikkia uskovia varoittamaan asiasta.
Näemme HULLUUTTA lisää päivä päivältä.
Jumala on jo liikenteessä myös ja sallii hulluuden tulla ylpeiden ja pahuutta ja vääryyttä rakastavien ylle.
Niille, joita Totuus ei kiinnosta.
Sitten pian ilmestyy antikristus ja nuo ,jotka tuhoon menevät rakastavat sitä ja sen vääryyttä sillä ne eivät enää näe mikä on totuutta vaan näkevät vääryyden totuutena.
Jumala sallii näin tapahtua.
Se on karmeimpia asioita tässä Universumissa.Voi sitä, joka joutuu Jumalan vihaan.
Voi voi, mitä on edessä.
Naiset ovat vallassa ja vanhat ja viisaat pidetään tyhminä houkkina, vaikka heillä on se tieto ja ymmärrys.
Nyt nuoret naiset tuo tuhon, kuten Jumala ilmoitti.
Kirkossa ja yleisesti.
Saatanan airue feminismi ja suoraan saatanan antikristuksen voimalla eli vastaan sitä, minkä Jumala on siunannut ja suunnitellut.- Anonyymi
Sinä olet ehkä julkein itse itsensä opettajaksi nimittänyt pösilö, jonka olen tällä foorumilla tavannut. Mitään sinä et Raamatulla perustele, vaan joriset noita kiihkomielisiä uskonnollisia mantrojasi ja epäjohdonmukaisia jorinoitasi. Ja varmaankin kuvittelet, että joku tai jotkut ottavat sinun tajunnanvirtamönjäsi vakavissaan.
Toisaalta mitä muuta voi odottaa joltakulta, joka nimeää itsensä MrHyvikseksi.
- GF -
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752853- 572786
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172623- 412072
- 522036
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2772015Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211301- 421160
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo21090Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.961009