Pelastus on eri asia kuin tuomio
Raamatun mukaan Kristillinen kaste syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi pelastaa syntisen ihmisen yksin Jumalan tekona, armosta. Kasteessa Jumala uudestisynnyttää ihmisen vedestä ja Hengestä ja liittää sielun Kristuksen ruumiiseen ikuista elämää varten.
1. Piet. 3:21
"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."
Hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät.
Viimeisellä tuomiolla ihmiseltä ei kysytä uskosta yhtään mitään. Kaikki ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan. Mitä eläissään on tehnyt hyvää ja jättänyt tekemättä, se ratkaisee ihmisen ikuisen kohtalon eli viimeisen tuomion.
Uskonratkaisut ja omat parannuksenteot ei ihmistä pelasta
137
813
Vastaukset
- Anonyymi
monet luottaa siihen , OMAAN uskoon, vaan uskoa Kristukseen.
"Kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä" Luuk: 18: 8
Jeesus sanoo: "kieltäköön ITSENSÄ" Luuk: 9: 23,
elikkä on eroa olla "uskossa" tai uskoa Kristukseen, ja vain ja ainoastaan
Kristukseen,
> "unohtaen i t s e n s ä "- Anonyymi
Ratkaisukristillisyydessä ihminen ottaa kunnian kuvittelemastaan pelastuksesta itselleen.
Pelastusteot kun on kaikki niitä Jumalan tekoja, ei ihmisen tekoja, ettei kukaan kerskaisi.
Hellarithan ei muuta teekään kuin kerskaavat omilla pelastusteoillaan. Uskonratkaisuillaan ja puhtaalla elämällään. Ja pilkkaavat toisia nimittelemällä heitä syntisiksi, juopoiksi, haureuden harjoittajiksi tai miksi vaan pahoiksi, mutta itse on puti puhtaita, koska ovat tehneet sen parannuksen. Yksikin hellari täällä nimittää Kristittyjen lasten kastetta Kolmiyhteisen Jumalan nimeen "saksalaiseksi lapsenpaskakasteeksi". Se on sitä helluntailaisten sivistystä ja kristinuskoa sellainen puhe ja henki.
Väittävät valheellisesti olevansa synnittömiä jo tähän maailmaan syntyissään ja kasteelle mennessään. Eikä heidän ehtoollisrituaalinsakaan liity ihmisen syntiongelmaan mitenkään.
Melkoinen harhaoppi on tänne sieltä Amerikasta 100 v. sitten tuotu.
- Anonyymi
Näin sanoo asiasta Herra Jeesus asettaessaan Paavalin evankeliumin julistamisen virkaan, palvelijakseen:
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
" että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa".
Pelastuksen evankeliumin tähden.
Usko Toivonen- Anonyymi
Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet ? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kantautunut
kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin"
Room: 10: 18
Kristinusko Suomessa jo 1100 -luvulla, ja lahko-eksyttäjtä tulivat 1900 -luvulla tuomaan "uutta pelastusta" . . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet ? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kantautunut
kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin"
Room: 10: 18
Kristinusko Suomessa jo 1100 -luvulla, ja lahko-eksyttäjtä tulivat 1900 -luvulla tuomaan "uutta pelastusta" . . .Mitä tarkoitat "uudella pelastuksella"?
Siteeramasi Roomalaiskirjeen luku sisältää pelastumisen sanan.
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Uskon sana, jota uskovat saarnaavat on pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan voima, mikä saa aikaan sydämen kääntymyksen Herran puoleen, uskossa.
Usko tulee kuulemisesta, uskon sanan, sanan rististä, sovituksen sanan, elämän sanan, siis veren evankeliumin kuulemisen kautta.
Kristinusko on voinut olla Suomessa jo 1100-luvulla, mutta ei se tee suomalaisista uskovia, jos he eivät saa kuulla pelastuksen evankleiumia omalla kielellään saarnattuna.
Usko tulee kuulemisesta ja saa aikaan ihmisen sydämen kääntymyksen, kuten voimme lukea tuosta tekstikohdasta.
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
( Room 10)
Mikään kirkko ei vaikuta uskoa, vaan Jumala vaikuttaa uskon pelastuksen evankeliumin kuulemisen kautta.
Julistajat ovat Jumalan työtovereita.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2Kor 5:18 - 6:2)
Pelastuksen evankeliumin julistaminen ei ole keneltäkään pois, suorittipa sitä kuka hyvänsä.
Miksi haluat puuttua Jumalan tahtoon siitä, että uskovat ovat Jeesuksen todistajia?
Eihän usko vaikuta avun hakemista ihmisiltä, vaan Jumalalta.
"Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
Pelastuksen evankeliumin puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Raamatun mukaan Kristillinen yksi kaste on se portti, jonka kautta kaikkien on mentävä sisälle , jos aikovat päästä liitetyksi ikuisesti elävän Kristuksen ruumiin jäseneksi eli taivaallisen seurakunnan jäseneksi.
Ikuinen elämä on yksin Kristuksessa Jeesuksessa, jonka ruumiin jäseneksi Jumala liittää ihmisen Kristittyjen kasteessa.
1. Kor. 12:13
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita,
ON KASTETTU YHDEKSI RUUMIIKSI. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
Joh. 10:7
Siksi Jeesus jatkoi: "Totisesti, totisesti: minä olen lampaiden portti."
Joh. 10:1
"Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo."Portista on mentävä eikä kiivettävä aidan ylitse.
Ei saa erottaa osaa tekstistä asiayhteydestään ja käyttää sitä väärin. On tärkeä lukea mitä Jeesus sanoi.
Joh. 11:
41. Jeesus vastasi heille: "Jos te olisitte sokeita, teillä ei olisi syntiä, mutta nyt te sanotte: 'Me näemme', ja sen tähden teidän syntinne pysyy."
Luku 10 Vertaus lammastarhasta
1. "Totisesti, totisesti minä sanon teille: se, joka ei mene ovesta lammastarhaan vaan nousee sinne muualta, on varas ja rosvo.
2. Mutta joka menee ovesta sisälle, on lampaiden paimen.
3. Hänelle portinvartija avaa oven, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Hän kutsuu omia lampaitaan nimeltä ja vie ne ulos.
4. Laskettuaan ulos kaikki omat lampaansa hän kulkee niiden edellä. Lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta vierasta ne eivät seuraa vaan pakenevat häntä, koska ne eivät tunne vieraiden ääntä."
6. Jeesus kertoi heille tämän vertauksen, mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
7. Siksi Jeesus sanoi vielä: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lampaiden ovi.
8. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja rosvoja, mutta lampaat eivät ole kuulleet heitä.
9. Minä olen ovi. Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu. Hän käy sisälle ja ulos ja löytää laitumen.
10. Varas ei tule muuta kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut tuomaan elämän ja yltäkylläisyyden."
11. Hyvä paimen
"Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lampaiden edestä.
12. Mutta kun palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, näkee suden tulevan, hän jättää lampaat ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman.
13. Palkkalainen pakenee, sillä hänet on palkattu, eikä hän välitä lampaista.
14. Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
15. niin kuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän. Minä annan henkeni lampaiden edestä.
16. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta. Niitäkin minun tulee johdattaa, ja ne kuulevat minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
17. Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni ottaakseni sen takaisin.
18. Kukaan ei sitä minulta ota, vaan minä annan sen itse. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se takaisin. Tämän käskyn minä olen saanut Isältäni."
- Anonyymi
Pelkästään Paavalin puheissa ei ole vielä koko totuus ole ilmoitettu. Raamattu on kokonansa totuus.
Paavali ei ollut niiden oikeiden 11 apostolin, joukossa, jotka Jeesus lähetti kastamalla tekemään kaikista ihmisistä itseleen opetuslapsia, koska Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä ja synnit pitää ensin pestä kasteessa pois, jotta ihminen voi lähestyä Jumalaa.
Paavali ei ollut paikalla kun helluntain kieli-ihme tapahtui, hän joutui olemaan siinäkin asiassa kuulopuheiden varassa, kun Korintossa sitä tapahtumaa yritettiin matkia ja sitä esitettiin siellä monenlaista mielipidettä, mistä siinä on kysymys.Jätit huomioimatta osa tekstistä ja siten väärensit sen. Oikea teksti on:
Mark. 16:
14. Myöhemmin Jeesus ilmestyi yhdelletoista opetuslapselle heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseena.
15. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17. Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."
19. Kun Herra Jeesus oli puhunut heille, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle.
20. Opetuslapset lähtivät ja saarnasivat kaikkialla. Ja Herra toimi yhdessä heidän kanssaan vahvistaen sanan sitä seuraavien merkkien kautta.- Anonyymi
Välva kirjoitti:
Jätit huomioimatta osa tekstistä ja siten väärensit sen. Oikea teksti on:
Mark. 16:
14. Myöhemmin Jeesus ilmestyi yhdelletoista opetuslapselle heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseena.
15. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17. Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."
19. Kun Herra Jeesus oli puhunut heille, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle.
20. Opetuslapset lähtivät ja saarnasivat kaikkialla. Ja Herra toimi yhdessä heidän kanssaan vahvistaen sanan sitä seuraavien merkkien kautta.Ei ihminen uskomalla voi itsestään niitä syntejä pois pestä. Hellarit valehtelee.
Markuksen loppuosa, jota hellarit ahkerasti kopioi, on tuntemattom kulkumiehen tekstiä satojen vuosien perästä sinne lisätty.
Jeesus ei kuolemansa jälkeen puhunut kenellekään, että kun uskotaan ja kastetaan niin saadaan immuniteetti vaikka juotaisiin myrkkyä ja annetaan käärmeiden pistää ja kun vaan ojennellaan käsiä, niin sairaat paranee.
Asiasta on varoitus Mark.16:9 kohdalla näin sanoen:
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
- Anonyymi
Raamatun mukaan syntien anteeksisaaminen eli syntien pesu tapahtuu kasteessa.
Ei missään ihmisen itsensä tekemässä uskonratkaisuissa, kuten hellarit senkin asian ovat kieroon vääntäneet.
Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.
Kristillisten kirkkojen yhteinen uskontunnustus on Raamatun mukaan:
"Tunnustamme yhden kasteen syntiemme anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi."
Parhamin perustaman helluntailaisuden uskontunnustukset perustuvat ihmisen omiin pelastustekoihin.- Anonyymi
nimenomaan : kasteessa.
"Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi"
Luuk: 5: 24
Jeesus Kristus on Ylösnoussut, ja syntien anteeksianto on : k a s t e e s s a Kristukseen.
"ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Krisutksen nimeen, syntienne
anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahan, sillä teille ja teidän lapsillenne tämä
lupaus on annettu, ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalammme
kutsuu"
Apt: 2: 38_ 39
Jeesus on Ylösnoussut, eikä siis enää "maan päällä" > Ihmisen Pojalla on valta MAAN
PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi" , Jeesuksen Kristuksen Ylösnousemuksen jälkeen syntien
anteeksianto on > kristillisessä k a s t e e s s a,
ei siis "ilmaan hosuen" . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nimenomaan : kasteessa.
"Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi"
Jeesus Kristus on Ylösnoussut, ja syntien anteeksianto on : k a s t e e s s a Kristukseen.
"ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Krisutksen nimeen, syntienne
anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahan, sillä teille ja teidän lapsillenne tämä
lupaus on annettu, ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalammme
kutsuu"
Apt: 2: 38_ 39
Jeesus on Ylösnoussut, eikä siis enää "maan päällä" > Ihmisen Pojalla on valta MAAN
PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi" , Jeesuksen Kristuksen Ylösnousemuksen jälkeen syntien
anteeksianto on > kristillisessä k a s t e e s s a,
ei siis "ilmaan hosuen" .Ei Pietari noin kehoittanut, vaan:
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)
Opistasi puuttuu kokonaan pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta kuuleminen ja sen vaikuttama usko Herraan Jeesukseen Kristukseen itsekunkin syntien sovittajana.
Apostolithan nimenomaan kehoittivat itsekutakin kääntymään pois pahuudestaan.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)
Pahuus on synnnin tekemistä.
Jeesus kehoittaa kääntymään paholaisen vallasta, eli pahuudesta pois.
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Se ei tapahdu ilman uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen.
" että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."
Ja usko tulee kuulemisesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
valehtelet taas.
Ei parhamillasi ole mitään tekemistä täällä. Parhami on kuollut jo ajat sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
valehtelet taas.
Ei parhamillasi ole mitään tekemistä täällä. Parhami on kuollut jo ajat sitten.Parhamin henki elää kaikissa, jotka siihen lahkoon ovat menneet jäseniksi.
- Anonyymi
Suunnilleen samoihin aikoihin 1900-luvun alusta Amerkasta lähti lauma uskonlahkoja käännyttämään kristittyjä omiin lahkoihinsa lupaamalla taivaspaikkoja, kun kääntyvät ja tekevät heidän tarkoittamansa uskonratkaisun ja liittyvät siihen lahkoon jäseneksi.
(Jehovantodistajat, Helluntailaiset,Mormonit,Adventistit)
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Fariseukset olivat luonteeltaan aikansa helluntailaisia. He eivät tunnustaneet Johannekselle syntisyyttään kasteen ehtona, eikä Johannes kastanut heitä ollenkaan, vaan lähetti heidät synneissään takaisin lahkoihinsa. - Anonyymi
Kasteessa ei uudestisynnytä.
Jeesuksen kanssa ristiin-naulittu ryöväreistä toinen pääsi taivaaseen, eikä käynyt kasteella.
Luuk. 23:
39. Toinen ristillä riippuvista pahantekijöistä herjasi häntä sanoen: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä!"
40. Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä pelkää edes Jumalaa, vaikka kärsit samaa rangaistusta?
41. Me tosin kärsimme oikeudenmukaisesti, sillä me saamme, mitä tekomme ansaitsevat, mutta tämä ei ole tehnyt mitään pahaa."
42. Sitten hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
43. Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa."- Anonyymi
"ristinryöväri"
Jeesus Kristus oli MAAN PÄÄLLÄ, kun armahti rsistin ryövärin.
kastekäskyn Jeesus antoi vasta Ylösnousemuksensa jälkeen, "Kun Isä on Kirkastanut Pojan",
ei siis kastetta Jeesukseen Krisutkseen edes ollut, silloin kun Jeesus oli vielä "maan päällä".
koettakaa nyt tajuta, mitä tapahtui Golgatan risitllä ja Ylösnousemuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ristinryöväri"
Jeesus Kristus oli MAAN PÄÄLLÄ, kun armahti rsistin ryövärin.
kastekäskyn Jeesus antoi vasta Ylösnousemuksensa jälkeen, "Kun Isä on Kirkastanut Pojan",
ei siis kastetta Jeesukseen Krisutkseen edes ollut, silloin kun Jeesus oli vielä "maan päällä".
koettakaa nyt tajuta, mitä tapahtui Golgatan risitllä ja Ylösnousemuksessa.Ristinryöväri pelastui uskon kautta Herraan Jeesukseen Kristukseen, aivan kuten kaikki muutkin.
42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." ( Luuk 23)
Aivan kuten Herra Jeesus opetti Nikodeemukselle, kuinka ihminen voi syntyä uudesti ylhäältä.
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. ( Joh 3)
Tuossa ristillä tapahtui juuri Ihmisen Pojan ylentäminen ja usko Jeesukseen pelasti ryövärin.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Hellluntailaisten, Jehovantodistajien ja Mormonien oppien mukaista uskonratkaisua ei pidä mennä lahkoon tekemään. Siinä sitoo itsensä lahkolaisuuden orjuuden ikeeseen, josta on vaikea päästä eroon edes Uskontojen Uhrien palveluiden avulla.
2. Piet. 2:19
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi
Helluntailaiset kopioivat ahkeraan Markuksen evankeliumin loppuun tuntemattoman henkilön satojen vuosien perästä tekemä lisäystä, mikä ei todellakana ole Jeesuksen istensä eikä Markuksen tekstiä.
Jeesus ei kuolemansa jälkeen puhunut kenellekään, että kunhan vain uskotaan ja kastetaan niin saadaan immuniteetti vaikka juomme myrkkyä ja annamme käärmeiden pistää ja kun ojennellaan käsiä niin sairaat paranee.
Asiasta on varoitus Mark.16:9 kohdalla
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilme
styi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
Raamattua lukeissa on järjen käyttö sallittua. - Anonyymi
Helluntailaisuus on paha Amerikasta tuotu harhaoppi eli heresia.
Parhamilaisuudessa eli helluntailaisuudessa annetaan Raamatun keskeisille asioille ihan väärä sisältö ja merkitys, mitä sanassa sanotaan.
Parhami itse aloitti ihmisten eksyttämisen Raamatun kertomuksella helluntain tapahtumista. Helluntailaisuuden perustaja Charles Fox Parham oli täysin maallikko, joka perusti oman raamattu/kielikoulun, jossa Euroopan ja Suomen helluntaijohtajat ovat sen hengen ja opin käyneet aikanaan hakemassa tänne Pohjolaan.
Parhami lupasi täydellisen vieraiden keilien taidon kun liittyy helluntailaiseksi.
Kukaan ei Parhamin raamattu/kielikoulussa ei mitään vieraita kieliä oppinut puhumaan.
Pettyneet slummien mustat miehet erosivat koko Pentecostalismista. Uskomalla Jeesukseen Kristukseen pelastut sillä Jeesus Kristus on Tie ja Totuus ja Elämä.
Hänellä on ikuisen elämän avaimet ja Hän on esikoisena herätetty kuolleista ja siinä uskon toivossa Häneen me pelastumme.
Uskomalla Jeesukseen Kristukseen Messiaaseen.- Anonyymi
Raamatun mukaan Jumala pelastaa ihmisen kasteesa pesemällä synnit pois eli pelastamalla ihmisen ja liittämällä puhtaan sielun ikuisesti elävään Kristuksen ruumiiseen kasteessa.
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
Ikuisen elämän lahja annetaan ilmaiseksi Kristittyjen kasteessa, ei missään helluntailaisten uskonratkaisuissa, joilla he eksyttävät ihmisiä tekemään sitä uskonratkaisua sinne lahkon hoiviin. Ja siten sitomaan itsensä lahkon orjuuteen kymmenysten maksajaksi lahkon johtajille, joita ovat muutama 70 v. vanha mies, jotka sanelee, millainen se lahkon uskontunnustus pitää lukea ja mitkä teot ne kelpaavat parannuksen teoiksi.
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne tuotu paha antikristillinen harhaoppi eli heresia.
Eksytys, väkevä eksytys sellainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Jumala pelastaa ihmisen kasteesa pesemällä synnit pois eli pelastamalla ihmisen ja liittämällä puhtaan sielun ikuisesti elävään Kristuksen ruumiiseen kasteessa.
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
Ikuisen elämän lahja annetaan ilmaiseksi Kristittyjen kasteessa, ei missään helluntailaisten uskonratkaisuissa, joilla he eksyttävät ihmisiä tekemään sitä uskonratkaisua sinne lahkon hoiviin. Ja siten sitomaan itsensä lahkon orjuuteen kymmenysten maksajaksi lahkon johtajille, joita ovat muutama 70 v. vanha mies, jotka sanelee, millainen se lahkon uskontunnustus pitää lukea ja mitkä teot ne kelpaavat parannuksen teoiksi.
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne tuotu paha antikristillinen harhaoppi eli heresia.
Eksytys, väkevä eksytys sellainen.Raamattu varoittaa vapaiden suuntien uskon huutokauppakeisareista. Kaikki kun ei ole sitä, miltä se päältä päin näyttää.
"He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on"
- Anonyymi
Raamatussa kristityksi kastamisella on aina kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta!
Ap. t. 22:16
Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti. - Anonyymi
Voimakkaasti ihmistä käännyttämällä ja suggeroimalla ja kiiruhtamalla saadaan aikaan sitä tyhjänpäiväistä kuulosta tulevaa pääuskoa eli sitä ratkaisu-uskoa.
Pelastavalla sydämen eli Hengen uskolla tarkoitetaankin Raamatussa Kristillisessä kasteessa saatua uskon Henkeä, joka vuodatetaan kasteessa synneistä pestyyn puhtaaseen, uuteen ja tyhjään sydämeen lahjaksi, armosta.
2. Kor. 4:13
Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun. - Anonyymi
Helluntailaiset eksyttävät ihmisiä tahallaan.
Helluntailaiset toistelevat vuodesta toiseen kahta kulunutta kasteeseen liittyvää eksytystä:
1.) eihän sitä ristinryöväriä kastettu
2) eihän se Jeesus kastanut niitä lapsia
Mutta jättävät mainitsematta, että kristillisen kasteen aika alkoi vasta helluntaina.
Mutta, Jeesuksella oli eläissään valta maan päällä antaa syntejä anteeksi ja parantaa ihmisiä keitä hän vain tapasikin matkoillaan ilman mitään kastetta, (syntien nainen, sokea mies, lapset, ristinryöväri)
koska hän oli silloin itse täällä paikalla,
Luuk. 5:24
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Nyt Jeesus on taivaassa, eikä se enää onnistu samalla tavalla. Nyt Jeesuksen synnit pesevä pelastava "kosketus" tapahtuu Kristillisessä kasteessa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.- Anonyymi
Jeesuksen parantava ja pelastava ja uskon Hengen antanut "kosketus" lapselle on täysin eri asia kuin Parhamin suorittama lapsen "koskettelu".
infant, brephos, imeväinen vauva
15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän KOSKISI heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
15 And they brought unto him also INFANTS, that he would touch them: but when his disciples saw it , they rebuked them.
Luuk. 6:19
Ja kaikki kansa tahtoi päästä koskettamaan häntä, koska hänestä lähti VOIMA, joka paransi kaikki.
VOIMA=Pyhä Henki
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
- Anonyymi
Näinhän se on. Ja toisille luetaan hyväksi se, että heidän tekoihinsa kuului Jumalan tahdon tekeminen, mm tietyn Jeesuksen käskyjen pitäminen.
- Anonyymi
Raamatussa usko ei tarkoita pelkkää totena pitävää uskomista, kuten hellarit asioita sotkevat ja kieroon vääntävät.
Uskominen Raamatussa tarkoittaa käskyjen ja neuvojen tottelemista, mikä on uskon perusfunktio ja ydinsanoma. Käskyt on tarkoitettu pidettäväksi.
Lyydiakin"otti vaarin" mitä käskettiin tekemään. Lyydia hoiti koko perhekunnan kastamisen heti paikalla kun oli käskyn apotoleilta siihen kuullut.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
Vasta kasteen jälkeen Lyydia kyseli, pidettiinkö häntä nyt koko perheen kastamisen jälkeen uskovaisena.
Sen ajan käytännön mukaan vasta Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi eli Kristityiksi.
kreikaksi "pistou" "pistos" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa usko ei tarkoita pelkkää totena pitävää uskomista, kuten hellarit asioita sotkevat ja kieroon vääntävät.
Uskominen Raamatussa tarkoittaa käskyjen ja neuvojen tottelemista, mikä on uskon perusfunktio ja ydinsanoma. Käskyt on tarkoitettu pidettäväksi.
Lyydiakin"otti vaarin" mitä käskettiin tekemään. Lyydia hoiti koko perhekunnan kastamisen heti paikalla kun oli käskyn apotoleilta siihen kuullut.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
Vasta kasteen jälkeen Lyydia kyseli, pidettiinkö häntä nyt koko perheen kastamisen jälkeen uskovaisena.
Sen ajan käytännön mukaan vasta Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi eli Kristityiksi.
kreikaksi "pistou" "pistos"Jeesuksen nimen ja veren hokijat, jotka pitää itseään tosiuskovina, kuten helluntailaiset,eivät kuitenkaan tottele edes Jeesuksen kastekäskyä ja jättävät lapsensakin kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmaan tyhmiksi neitsyiksi.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Ei ne hillumiset ja aamenien ja halleeluujaa-huudot takaa mitään pelastusta.
- Anonyymi
Jos usko on noin vaikeaa, niin ei kannata toisiaan liittyä mihinkään lahkoon, kirkkoon eikä mennä yhtään mihinkään kasteelle ja eikä avata Raamattua kun se ei tuo kuin pahaa mieltä ja kinaa. Sellaisia ovat nuo pelastussanomat.
- Anonyymi
Voi näitä vauvakastettuja satujen kertojia!
He kieltävät jo luterilaisenkin opin.- Anonyymi
Nämä helluntailaisia rienaavat vauvakastetut ovat itsekkin lahkojen jäseniä (STLK ja Luther säätiö).
Onko nimimerkki Eenokki12 palannut työhönsä?
- Anonyymi
Kannattaa tosiaan kiertää uskovaisuus kaukaa jos on uskominen ketjun hedelmiä. Ei ole mitään mieltä olla kenenkään puolella eikä ketään vastaan ja irtisanoutua tuosta hulluudesta.
- Anonyymi
Riivaajatkin uskoo ja vapisee, mutta ei se pelkkä uskominen vielä ketään pelasta.
Asiat pitää ymmärtää kokonaisuutena, eikä vain hokea yksittäisiä jakeita hellareiden tapaan kun ne yrittää käännyttää kristittyjä omaan lahkoonsa jäseniksi omilla opeillaan, jotka on sieltä Amerikasta tänne tuotu.- Anonyymi
Kristinusko tuli Suomeen nykytiedon mukaan jo v. 500 jKr, itäistä reittiä pitkin Ortodoksien (Andreas) tuomana.
Amerikasta tänne 100 v. sitten tuodut helluntailaisuuden erikoisopit on kaukana oikeasta terveestä kristillisyydestä. - Anonyymi
Hyvä olisi ymmärtää kokonaisuus ja pysyä asiayhteydessään ja siinä minkä Raamattu ilmoittaa.
Esim vanginvartijan perhe tuli uskoon kuultuaan pelastuksen evankeliumin julistamisen.
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)
Tähän ei tarvitse mitään lisätä, eikä mitään jättää pois.
Koko vanginvartijan perhe tuli uskoon kuultuaan evankeliumin julistamisen ja heidät kastettiin.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä olisi ymmärtää kokonaisuus ja pysyä asiayhteydessään ja siinä minkä Raamattu ilmoittaa.
Esim vanginvartijan perhe tuli uskoon kuultuaan pelastuksen evankeliumin julistamisen.
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)
Tähän ei tarvitse mitään lisätä, eikä mitään jättää pois.
Koko vanginvartijan perhe tuli uskoon kuultuaan evankeliumin julistamisen ja heidät kastettiin.
Usko ToivonenHelluntailaiset lisäilevät Raamattuun sen oman oppiensa mukaisen "uskoontulon" melkein jokaisen jakeen perään.
Raamatussa ei edes ilmaisu sanan vastaanottaminen tarkoita mitään uskoontuloa.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
Raamatussa puheen uskominen tarkoittaa totella, eli "otti vaarin" mitä käsketään tekemään.
Ap. t. 16:14
Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
Raamatun aikana Kristityiksi eli "uskoviksi" kutsuttiin Kristuksen omiksi kastettuja.
kreikaksi"pistou" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset lisäilevät Raamattuun sen oman oppiensa mukaisen "uskoontulon" melkein jokaisen jakeen perään.
Raamatussa ei edes ilmaisu sanan vastaanottaminen tarkoita mitään uskoontuloa.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
Raamatussa puheen uskominen tarkoittaa totella, eli "otti vaarin" mitä käsketään tekemään.
Ap. t. 16:14
Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
Raamatun aikana Kristityiksi eli "uskoviksi" kutsuttiin Kristuksen omiksi kastettuja.
kreikaksi"pistou"Helluntailaiset kopioivat valikoituja, yksittäisiä jakeita oppiensa perusteluiksi, mutta eivät tunne koko Kristinuskon historiaa ollenkaan.
Alkuseurakunnan ajalta tiedetään, että samanaikaisesti perheenpään määräyksestä kastettiin 500 perheenpään taloudesta toimeentulonsa saanutta ihmistä lapsineen ja isovanhempineen samaan aikaan perheenpään kanssa kristityiksi.
PERHEKASTE tarkoittaa saman perheen kaikkien perheenjäsenten kastamista samalla kertaa. Ketään perheenjäsentä ei jätetty kastamattomiksi seurakunnan ulkopuolelle.
PERHEKUNTAKASTE tarkoittaa perheenpään taloudesta riippuvaisten kaikkien kastamista. Orjat, palvelijat lapsineen, heidän vanhempansa ja isovanhempansa kaikki kastettiin perheenpään kanssa samaan uskoon kristityiksi.
Mitään sekauskoisia perheitä ei hyväksytty siihen aikaan. Vapaa kasvatus oli tuntematon käsite sen ajan Lähi-Idän patriarkaalisessa yhteisössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset kopioivat valikoituja, yksittäisiä jakeita oppiensa perusteluiksi, mutta eivät tunne koko Kristinuskon historiaa ollenkaan.
Alkuseurakunnan ajalta tiedetään, että samanaikaisesti perheenpään määräyksestä kastettiin 500 perheenpään taloudesta toimeentulonsa saanutta ihmistä lapsineen ja isovanhempineen samaan aikaan perheenpään kanssa kristityiksi.
PERHEKASTE tarkoittaa saman perheen kaikkien perheenjäsenten kastamista samalla kertaa. Ketään perheenjäsentä ei jätetty kastamattomiksi seurakunnan ulkopuolelle.
PERHEKUNTAKASTE tarkoittaa perheenpään taloudesta riippuvaisten kaikkien kastamista. Orjat, palvelijat lapsineen, heidän vanhempansa ja isovanhempansa kaikki kastettiin perheenpään kanssa samaan uskoon kristityiksi.
Mitään sekauskoisia perheitä ei hyväksytty siihen aikaan. Vapaa kasvatus oli tuntematon käsite sen ajan Lähi-Idän patriarkaalisessa yhteisössä.Helluntailaiset luottavat siihen, mitä Raamatun ilmoitus ilmoittaa.
Esim. tuo vanginvartijan uskoon tuleminen ja kaikkien hänen perheenjäsentensä uskoon tuleminen ja sen jälkeen kastaminen.
Se on selkeästi kuvattu ja siihen voi luottaa.
Mutta miksi sinä lisäät, eli menet yli sen mikä kirjoitettu on.
Sellaiset perinneopit voi hylätä, ellei Raamatun ilmoitus niitä tarkalleen tue.
Kuten esität Lyydian tulleen uskoon, kun hänelle saarnattiin pelastuksen evankeiumia, mikä on Jumalan voima, kuten Raamattu ilmoittaa.
Pelastuksen evankeliumin kuuleminen vaikuttaa uskoon tulemisen Jumalan voimasta, niin myös Lyydia tuli uskoon Jumalan voimasta.
Näin se Raamatussa ilmoitettu.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa.
24 Sillä hän oli hyvä mies ja täynnä Pyhää Henkeä ja uskoa. Ja Herralle lisääntyi paljon kansaa. ( Apt 11)
Ei kenenkään tarvitse ottaa valikoituja jakeita, vaan olla rehellinen Raamatun ilmoituksen edessä, eikä todellakaan oman mielensä mukaan valikoida ja vääristellä Raamatun ilmoitusta.
Tarinoita ei tarvitse sepitellä, vaan katsoa mitä Raamatun ilmoitus ilmoittaa.
Selitykset juuri paljastavat korvaasyyhyyn tehdyt opit.
Pelastuksen evanekeliumin puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Johanneksen kaste ja Uuden liiton kasteen perustehtävä on ihan sama.
Syntien pois peseminen.
Johannes eikä apostolit eivät vaatineet ennen kastetta mitään uskontunnusta, vaan
syntien tunnustamisen.
Jumalalle kelpaava "uskontunnustus" on syntien tunnustus.
"Syntien olin jo syntyessäni, synnin alle siinyt äitini kohtuun."
Daavid olikin Jumalan mieleinen mies. - Anonyymi
Vauvakastettu kirjoittelee taas satuja!
Joulupukkikin on vauvakastettu. - Anonyymi
Lapsikaste on katolilaista hapatusta.
- Anonyymi
Lapsikaste on suoraan Raamatusta
- Anonyymi
Eikö tämä palsta ole tarkoitettu hellareille, luterilaisille on omansa jossa voivat keskustella omasta kasteesta.
- Anonyymi
Raamatun mukaan Jumala pesee Kristittyjen yhdessä kasteessa kaikki ihmisen rasitteen eli syntisyyden perisynnistä alkaen pois ja liittää puhtaan sielun Kristuksen ruumiin jäseneksi.
Helluntailaiset eivät ole oikeita kristittyjä, vaan antikristuksen hengen synnyttämä henkiliike ja henkivalta. Helluntailaisuuden henki on Kristinuskon vastavoima.- Anonyymi
Taas tuo kasteenpalvoja tunkee tänne noita antikristillisä ajatuksiaan ja kertoo siitä, miten ihmeellinen on veden taikavoima. Sley opettaa tuollaista potaskaa.
- Anonyymi
Eli teoillaan ihminen pelastuu ei uskosta Jeesukseen?
- Anonyymi
omista teoistaanhan helluntailaiset enemmän puhuukin, kuin Vapahtajasta Jeesuksesta Kristuksesta.
- Anonyymi
Syntiä on montaa eri lajia. Kaikkein pahin niistä on peristynti, joka kadottaa kaikki ihmiset ja ihmiset kuolevat sen synnin seurauksena.
Room. 5:12
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]
Perisynti on synti Jumalaa vastaan ja vain Jumala voi sen synnin ihmisestä kasteessa pestä pois, kuten sanassa sanotaan. Perisynnin vuoksi kaikki ihmiset ovat kadotustuomion alaisia.
Vain Kristittyjen kasteessa Jeesuksen sovintoveri tulee henkilökohtaiseksi sovitukseksi ihmiselle. Kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden, sanoo sana.
Raamatun mukaan Jumala pelastaa ihmisen perisynnin tuomasta kadotuksesta pesemällä kasteessa kadottavan synnin voiman pois ihmisestä.
Ihminen ei voi omalla uskonratkaisullaan itse pesemään perisynnin kadottavaa voimaa itsestään pois.
- Anonyymi
Netissä oli yksikin kertomus miehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli psykoosissa.
Mies ei suostunut lääkärin määräämiin hoitoihin, koska nautti suurta arvostusta siinä heluntaihenkisessä uskonyhteisössä, johon kuului.- Anonyymi
Ylivainion aikana Niilo julisti 1403 tapausta parantuneeksi vakavista sairauksista ihmeellisesti kokouksissaan.
Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset. Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään. Päinvastoin.
Moni jätti lääkkeet ottamatta ja tutkimusta tekevän lääkärin piti pyytää omaisilta lupa potilastietojen samiseksi, koska ihmeellisesti parantuneet olivat ihmeellisesti kadonneet jonnekin. - Anonyymi
Lääkäri M.Miettinenhän niitä tutki. Liekkö siitä tutkimuksesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri M.Miettinenhän niitä tutki. Liekkö siitä tutkimuksesta?
"Sinä paranet nyt, Tsiisuksen nimessä" sanoi Niilo. Kukaan ei parantunut yhtään mistään.
Niilo sanoi hieman suhistaen. Liekkö siitä sitten johtui, kun ei puhunut selvästi, vaan suhisti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinä paranet nyt, Tsiisuksen nimessä" sanoi Niilo. Kukaan ei parantunut yhtään mistään.
Niilo sanoi hieman suhistaen. Liekkö siitä sitten johtui, kun ei puhunut selvästi, vaan suhisti?"Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat",
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
- Anonyymi
Luterilaisen kirkon lahkon vauvakastetut kirjoittelevat tänne satuja.
He ovat lahkolaisia. Luterilaisella kirkolla on kymmenen lahkoa. Tämä ei estä luterilaisia lahkolaisia nimittelemään helluntailaisia lahkolaisiksi!- Anonyymi
Ei sen Parhamin perustamaan lahkoon kannata mennä. Liian iso riski.
Sodomassa ei puhuttu enää mitään rakkauden ilosanomista oli ne niin pahoja asioita. - Anonyymi
Ihminen voi uskonkiihkossaan tehtä melkein mitä vain.
Ruotsissa Knutbyn helluntaiseurakunnassa yksi pastoreista julisti itsensä Kristuksen morsiameksi, niin toiset pastorit tappoivat hänet.
Mansonin lahko ja David Korasinin lahko tekivät joukkoitsemurhan.
Olivat varmaan lukeneet sitä Markuksen loppua, missä Jeesuksen suuhun laitetaan kehotus juoda myrkkyä ja pistättää itseään kärmeillä.
Markuksen lopun tuntemattoman kulkumiehen tekemä lisäys on niitä hellareiden lempijakeita, joita ne toistelee.
Huono juttu sellaisen asenne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen voi uskonkiihkossaan tehtä melkein mitä vain.
Ruotsissa Knutbyn helluntaiseurakunnassa yksi pastoreista julisti itsensä Kristuksen morsiameksi, niin toiset pastorit tappoivat hänet.
Mansonin lahko ja David Korasinin lahko tekivät joukkoitsemurhan.
Olivat varmaan lukeneet sitä Markuksen loppua, missä Jeesuksen suuhun laitetaan kehotus juoda myrkkyä ja pistättää itseään kärmeillä.
Markuksen lopun tuntemattoman kulkumiehen tekemä lisäys on niitä hellareiden lempijakeita, joita ne toistelee.
Huono juttu sellaisen asenne.Jeesus ilmestyy lähimmilleen
Mark.16:9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
-kun uskotaan ja kastetaan niin voidaan juoda myrkkyä ja kärmeet voi pistää vapaasti ja ojennetaan käsiä niin sairaudet lähtee tiehensä
- Anonyymi
Uskonteot ja parannusratkaisut kuulostavat politiikalta muutenkin.
- Anonyymi
Hellarilahkoihin meno on iso riski pelkän hurmokokemuksen takia, kun villitsevä henki kaataa ihmisen maahan ja tajunnan taso menee sinne lattian tasolle, niin silloin se peto sen merkkinsä käy ihmiseen panemassa.
1. Piet. 5:8
Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. - Anonyymi
Lahkolaisuus, kotikokous
Henkiä manataan ja maanitellaan tulemaan paikalle ja niitä vaaditaan antamaan niitä merkkejä paikalla olostaan.- Anonyymi
Luterilaisen lahkon vauvakastettu on parham-tohtori. Aika erikoinen erikoistumisen aihe.
- Anonyymi
Roomalaiskirje, luku 10. usko pelastuksen evankeliumin kuulemisen kautta.
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
( Room 10)
Uskon sana on sana rististä, siis veren evankelimi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, joka antoi itsensä ristiinnaulittavaksi syntiemme tähden.
Se on Jumalan voima, mikä vaikuttaa uskon, siis sydämen kääntymyksen Herran puoleen, kuten edeltä voimme lukea.
"Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
Uskon vaikuttaa Jeesus.
15 mutta elämän ruhtinaan te tapoitte; hänet Jumala on herättänyt kuolleista, ja me olemme sen todistajat.
16 Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne. ( Apt 3)
Paavali todistaa, että uskovat ja pyhät ovat omaksensa ottaneet Herranaan Jeesuksen kristuksen.
6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
( Kol 2)
Usko Toivonen - Anonyymi
Ei sitä uutta viiniä vuodateta synnin sekaan, vaan pestyyn, puhtaaseen ja tyhjään leiliin.
Jumala pesee ensin Kristittyjen kasteessa ihmisen sielun täysin puhtaaksi kaikesta mitä siellä on. Jeesuksen järjestys: ensin kaste syntien ja sydämen tyhjentämiseksi ja pesemiseksi. Vasta sitten tyhjään ja pestyyn huoneeseen voidaan tuoda taivaan lahjoja, Jumalan Pyhä uskon Henki vain puhtaaseen ja tyhjään sydämeen.
Helluntailaisten oppien mukainen lahkousko on vai este ja tulppa Jumalan uskon Hengen tulla sisälle, koska siellä sisällä on jo asukas valmiina, ihmisen oman ratkaisun peusteella syntynyt lahkousko.- Anonyymi
Pelastava sydämen eli Hengen tason uskon yhteys Jumalan kanssa tulee kasteessa saatavan Pyhän Hengen lahjan muodossa.
USKO, TOIVO, RAKKAUS, RAUHA, ILO JA TERVE HARKINTAKYKY ON KASTEESSA LAHJAKSI SAATAVAN JUMALAN ARMOSTA ANTAMAN PYHÄN HENGEN LAHJAN OMINAISUUKSIA.
"Meillä on sama USKON HENKI, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."
Lahkousko vie ihmisen lahkon orjuuteen
Jenkkilahkojen käännyttämällä aikaansaatu usko on sitä väärää lahkouskoa, joka ei ketään pelasta yhtään mistään, vaan vie lahko-orjuuteen, joka niihin lahkoihin sotkeentuu mukaan
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastava sydämen eli Hengen tason uskon yhteys Jumalan kanssa tulee kasteessa saatavan Pyhän Hengen lahjan muodossa.
USKO, TOIVO, RAKKAUS, RAUHA, ILO JA TERVE HARKINTAKYKY ON KASTEESSA LAHJAKSI SAATAVAN JUMALAN ARMOSTA ANTAMAN PYHÄN HENGEN LAHJAN OMINAISUUKSIA.
"Meillä on sama USKON HENKI, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."
Lahkousko vie ihmisen lahkon orjuuteen
Jenkkilahkojen käännyttämällä aikaansaatu usko on sitä väärää lahkouskoa, joka ei ketään pelasta yhtään mistään, vaan vie lahko-orjuuteen, joka niihin lahkoihin sotkeentuu mukaan
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.suomi on täynnä avopotilaita ja sen kyllä huomaa foorumillakin !
- Anonyymi
Lapsen sydän on täysin tyhjä, niin siksi lapsi on paras ottamaan vastaan uskon Hengen lahjan kasteessa. Lapsen sydämen ovella kun ei ole vielä sitä salpaa.
Jeesus: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin lapsi sen ottaa vastaan,
ei sinne pääse sisälle.
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."
Kasteessa se Kristuksen Henki lahjaksi lapsellekin annetaan.
-------------------
Helluntailailaiset eivät ole kristittyjä, vaan kristinuskon vastavoima. - Anonyymi
Näkymätön antaa anteeksi jos itse ihminen niin uskoo.Todellisuus onkin sitten eri asia!
- Anonyymi
Helluntailaiset eivät usko että ihminen on syntiinlankeemuksen vuoksi syntinen jo olemassaan ja tähän maailmaan tullessaan.
Helluntailaiset eivät usko, että kasteessa Jumala pesee synnit pois.
Helluntailaiset eivät usko, että ehtoollisessa Jeesus on läsnä ihmisen syntien vuoksi.
Helluntailaisuus ei ole tervettä kristinuskoa ollenkaan, vaan antikristillinen henkivalta, jonka tarkoitus on eksyttää niin monta kristittyä lahkoihinsa kuin mahdollista.
- Anonyymi
Hellarit pätkii jakeita, kun yrittävät mulkata sanaa Parhamin oppeihinsa jotenkin sopiviksi.
Ei se pelkkä huutaminen vielä ketään pelasta.
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Murhamiehen piti oikein huutaa Jumalaa pesemään kasteessa raskaat synnit pois.
Syntien pois peseminen kasteessa tarkoittaa pelastusta ja hyvää omaatuntoa!
Hellarit kuittaavat keskenään vaikka murhan selvitetyksi ja sovitetuksi.
Molemmat voi tuntea toisensa jo linnareissuissa. - Anonyymi
Raamattu kehottaa parannuksentekoon. Se on Jumalan teko; Hän kutsuu ihmistä, ja ihminen joko tekeeratkaisun Jumalan puoleen tai sitten ei.
Pelastus on Jumalan teko. Siihen kuuluu olennaisena osana myös parannuksenteko.
Parannuksenteko on henkilökohtainen; eihän voi tehdä parannusta toisen puolesta.
Kasteessa ei saada syntejä anteeksi. Kääntymällä Jeesuksen puoleen, tekemällä parannuksen synneistään, luuovuttanalla elämänsä Hänelle, Hänen verensä puhdistaa kaikesta synnistä.
Tämän jälkeen tulee kaste. Ensin usko, sitten kaste. Kaste on kuuliaisuuden osoitus Jumalalle.
Tuo mitä aloittaja kirjoittaa on harhaoppia, johon valitettavan moni menee.
Jos on lapsena kastettu, se on pelkkä muotomeno. Sillä ei ole iänkaikkisuusarvoa.
Usko Jeesuksen pelastaa. Sydämen usko.
Usko ilman tekoja on kuollutta. Kun ihminen uudestisyntyy ylhäältä, se kyllä näkyy vaelluksessa; sanoissa ja teoissa.
Elämä Kristuksessa - Anonyymi
Syntiä ei ole.
Vain Omavanhurskaus pelastaa. - Anonyymi
Irtohenget voi synnyttää ihmisen lahkolaiseksi, kuten helluntailaiseksi, mormoniksi, jehovantodistajaksi.
Jeesuksen mukaan Jumalan tekemä uudestisyntyminen tapahtuu maan päällä kasteessa "vedestä ja Hengestä". Molemmat pitää olla paikalla yhtä aikaa.
Uudestisyntyminen on Jumalan luomisteko, jossa Henki liikkuu vetten yllä ja ihminen luodaan kokonaan uudeksi ikuisesti eläväksi sieluksi, joka kasteessa liitetään ja puetaan Kristukseen.
2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.
Joh.3:5
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Kannattaa varoa niitä uskonlahkoissa kulkevia "irtohenkiä", jotka siellä ihmisiä koskettaa ja saavat aikaan kaikenlaisia outoja ilmiöitä. - Anonyymi
Raamatussa puhutaan kahdenlaisesta eri parannuksenteosta.
Ennen kastetta keneltäkään ei vaadita mitään erillisiä parannuksen tekoja kasteen ehtona. Kasteen edellä "metanoia" tarkoittaa mielenmuutosta,syntien tunnustamista, mikä tapahtuu ihmisen sisällä. Kasteen edellä ainoa Jumalalle kelpaava uskontunnustus on syntisyyden tunnustus, koska kaikki ihmiset ovat syntisiä Jumalan edessä. Ei ihminen voi itseään synneistä pestä omilla hyvillä teoilla.
Jeesus sanookin: tulkaa sellaisina kuin olette. Eli syntisinä Jeesuksen eteen mennään kasteessa.
Parannuksen konkreettiset teot ovat eri asia. Niillä tarkoitetaan hyvä tekoja, joita ihmisen tulisi tehdä jatkuvasti. Mutta Raamatun mukaan pelastus ei perustu niihin, vaan kasteessa tapahtuvaan Jumalan tekemään ihmisen uudestisyntymään "vedestä ja Hengestä".- Anonyymi
"...Kasteen edellä ainoa Jumalalle kelpaava uskontunnustus on syntisyyden tunnustus, "
Miten vauva, joka ei erota hyvää pahasta, voi tunnustaa syntisyytensä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"...Kasteen edellä ainoa Jumalalle kelpaava uskontunnustus on syntisyyden tunnustus, "
Miten vauva, joka ei erota hyvää pahasta, voi tunnustaa syntisyytensä?Ympärileikkaus oli vanhempien vastuulla. Jos se jätettiin tekemättä silloin siitä seurasi, että poika karkotettiin pois Jumalan lasten yhteisöstä.
Kristillisen kaste on uuden liiton sinetti ja sen tekeminen lapselle on tietenkin vanhempien ja huoltajien vastuulla. Uskovat ihmiset huolehtivat lapsiensa luovuttamisesta kasteessa Jeesuksen opetuslapsiksi.
Helluntailaiset ja ateistit eivät tottele Jumalan käskyjä. Helluntailaiset ovat Jumalattomia.
Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi. - Anonyymi
"Kasteen edellä ainoa Jumalalle kelpaava uskontunnustus on syntisyyden tunnustus, koska kaikki ihmiset ovat syntisiä Jumalan edessä."
Miten vauva voi tunnusta syntisyytensä kun ei erota vielä hyvää pahasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympärileikkaus oli vanhempien vastuulla. Jos se jätettiin tekemättä silloin siitä seurasi, että poika karkotettiin pois Jumalan lasten yhteisöstä.
Kristillisen kaste on uuden liiton sinetti ja sen tekeminen lapselle on tietenkin vanhempien ja huoltajien vastuulla. Uskovat ihmiset huolehtivat lapsiensa luovuttamisesta kasteessa Jeesuksen opetuslapsiksi.
Helluntailaiset ja ateistit eivät tottele Jumalan käskyjä. Helluntailaiset ovat Jumalattomia.
Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.Tapahtui pohjoisessa:
Syntyi poika, joka oli varsin heikkokuntoinen. Naapurista lähti mies viemään perhettä
"hätäkasteelle", ts. pojan piti saada kaste ennen kuolemaansa.
Matkaan lähdettiin vanhalla Volgalla.
Kysymys: oliko vauvan iänkaikkisuus kiinni mm. siitä, kestääkö Volga matkan rasitukset?
Jos vaikka Volgan vetoakseli olisi napsahtanut poikki Lapin kuoppaisella soratiellä, olisiko vauvan kohtalo ollut sinetöity, jos ei olisi päässyt ajoissa "hätäkasteelle"?
Absurdia. Jos ja kun ei erota hyvää pahasta, on taivaskelpoinen.
- Anonyymi
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa, pesee synnit pois ja liittää ihmisen ikuisesti elävään Kristuksen ruumiiseen. Siitä seuraa hyvä omatunto.
Jumala ottaa syntisen ihmisen uuden liiton jäseneksi kasteessa pesemällä synnit pois eli vanhurskauttamalla ihmisen Krituksen sovintoveren tähden.
LIITTO tarkoittaa Raamatussa Jumalan tekemää yksipuolista armotekoa.
Liitto on Raamatussa eri asia kuin kauppa tai sopimus osapuolten välillä.
Jumalan kanssa ei tehdä kauppoja eikä sopimuksia.
Jumala käskee ja ihminen tottelee tai on tottelematta eli niskoittelee Jumalaa vastaan.- Anonyymi
Olisit lakannut niskoittelemasta, niin totuus voisi ilmestyä.
- Anonyymi
Olet edelleen epäpyhä ja saatainen. Kuinka monta kertaa aiot toistaa pahuutesi ja saataisuutesi julkituontia??? Riittääkö tuhat vai kymmenen tuhatta kertaa?
Jumala tuomitsee sinun omiesi sanojesi mukaan!!!! Sanoistasi sinut tuomitaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet edelleen epäpyhä ja saatainen. Kuinka monta kertaa aiot toistaa pahuutesi ja saataisuutesi julkituontia??? Riittääkö tuhat vai kymmenen tuhatta kertaa?
Jumala tuomitsee sinun omiesi sanojesi mukaan!!!! Sanoistasi sinut tuomitaan!Herran pelko ei saa väisty ihmisen silmien edestä. Herran pelko on viisauden alku.
Jumalan käskyjä vastaan niskoittelu on paha asia. Kastekäskyä pitää totella. Käskyt ovat tottelemista varten, ei niskoittelua varten.
Jumala ei ole ihminen. Sanotaan Raamatussa. Jumala ei katso henkilöön.
Hoos. 13:16
(14:1) Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi
No miksi et tottele?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala tuomitsee sinun omiesi sanojesi mukaan!!!! Sanoistasi sinut tuomitaan!Tekikö totuus kipeää.
Tuo tuomitsemisesi; tietänet mitä Sana siitä sanoo.
- Anonyymi
1. Moos. 17:14
Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut MINUN LIITTONI."
Jumala otti lapsen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa pojat 8 pv. iässä.
Tytöistä piti uhrata syntiuhri, kyyhkynen tai kaksi kyyhkysen poikasta.
Jeesus on uuden liiton syntiuhri. Kasteessa tullaan osalliseksi Jeesuksen syntiuhrista.
Jumala ottaa lapsen, sekä tytön, että pojan uuden liiton jäseneksi Kristillisessä kasteessa. (ei lahkokasteessa)
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? (Room.6:3)
Jeesuksen kuolema, sovintoveri, verensuoja saadaan Kristittyjen kasteessa,
ei missään lahkolaisten uskonlahkoon menemällä.- Anonyymi
Voisitko laittaa suoran siteerauksen Raamatun ilmoituksesta, jossa sanotaan:
"Jeesuksen kuolema, sovintoveri, verensuoja saadaan Kristittyjen kasteessa"
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko laittaa suoran siteerauksen Raamatun ilmoituksesta, jossa sanotaan:
Usko ToivonenKastaminen tarkoittaa yhteenliittämistä Kristuksen sovintovereen eli Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen eli Kristuksen ruumiiseen. Jumalan ihmiselle kasteessa tekemään tapahtumaa kutsutaan uudestisyntymisen pesoksi. Ihmien herätetää kasteessa ikisynnin unesta Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi.
3 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.
5 Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän.
Kristillinen kaste ei ole mitään pelkkää vertauskuvaa ja symboolia, vaan sitä, mitä Raamattu sen sanoo olevan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastaminen tarkoittaa yhteenliittämistä Kristuksen sovintovereen eli Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen eli Kristuksen ruumiiseen. Jumalan ihmiselle kasteessa tekemään tapahtumaa kutsutaan uudestisyntymisen pesoksi. Ihmien herätetää kasteessa ikisynnin unesta Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi.
3 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.
5 Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän.
Kristillinen kaste ei ole mitään pelkkää vertauskuvaa ja symboolia, vaan sitä, mitä Raamattu sen sanoo olevan.Ihminen kuoli perisynnissä ikisynnin uneen ja tuli ero elävästä Jumalasta.
Kasteessa tilanne korjaantuu Kristuksen sovintokuoleman tähden.
Syntiin kuolleita haudataan kasteessa, ei eläviä haudata, eikä uskovaisia eikä uudestisyntyneitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastaminen tarkoittaa yhteenliittämistä Kristuksen sovintovereen eli Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen eli Kristuksen ruumiiseen. Jumalan ihmiselle kasteessa tekemään tapahtumaa kutsutaan uudestisyntymisen pesoksi. Ihmien herätetää kasteessa ikisynnin unesta Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi.
Kristillinen kaste ei ole mitään pelkkää vertauskuvaa ja symboolia, vaan sitä, mitä Raamattu sen sanoo olevan.Niin, pyysin suoraa lainausta Raamatun tekstistä, joka vahvistasi väitteesi.
Sitä ei tuossa vastauksessi ole.
Tuossa Korinttilaiskirjeen kohdassa viitataan Pyhään Henkeen, kuten luvun alussa, jakeessa 3. on ilmoitettu.
3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
Tunnen paljon kastettuja, jotka kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen.
Kysymys tuossa on siis uskosta, uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Mutta se suora tekstilainaus Raamatun ilmoituksesta väitteesi tueksi, voisitko esittää sen.
Usko Toivonen Anonyymi kirjoitti:
Niin, pyysin suoraa lainausta Raamatun tekstistä, joka vahvistasi väitteesi.
Sitä ei tuossa vastauksessi ole.
Tuossa Korinttilaiskirjeen kohdassa viitataan Pyhään Henkeen, kuten luvun alussa, jakeessa 3. on ilmoitettu.
3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
Tunnen paljon kastettuja, jotka kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen.
Mutta se suora tekstilainaus Raamatun ilmoituksesta väitteesi tueksi, voisitko esittää sen.
Usko Toivonen>> Tunnen paljon kastettuja, jotka kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen.
<<
Kirjoittaa Rakas Usko Toivonen !!
Niin he ovat kastetut h2o-ssa eikä Hengessä ja Tulessa . Koska Jeesus ei ole koskaan kastanut heitä .
Luottavat kirkkollisen ainelisiin sakramentit ja muotomenot jotka lämmittävät liha. Ja kohta Helluntailaiset siirtyy lapsikasteen , missä myös käytetään ainellisen h20. Ekumeenissa kun ovat ja sen hengen ohjattavissa. Se on niin mukava heistä ylpeänä touhua lihassa ja tehdä asioita .
Kun pitäisi olla niin , että Jumala tulis tehdä asiat ja kastaa heitä. Niinkuin Helluntaina tai niinkuin Room 6 ilmaisee sen , että ettekö tiedätte , että jotka ovat Hänen kuolemansa kastetut .........
- Anonyymi
"yksin Jumalan tekona"
Raamatussa:
"teidän parhaimmatkin omat tekonne, on kuin saastainen vaate Jumalan edessä"Kyllä Rakas !
Kunnes Jumalan Henki valtaa Uskova ja saa hänet tekemään Jumalan Tekoja. Sanotko että ne ovat saastaisia ????
- Anonyymi
Nämä ovat pelastetut, ei edes itse tiedä.
Sovittakaa itseenne! Miltä sitten tuntuu?
Matt: 25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
Nämä on Jeesuksen tekoja teidän kauttanne, ei meidän omia, uskossa, pyyteettömiä, valikoimattomia, armossa, ilomielin puhtaasta sydämestä, missä Jeesus vaikuttaa rakkauden kautta. Rakkaus ei etsi omaansa. Toinen ihminen on Jumalan kuva.
Ilman Jeesusta ette onnistu. Jos Jeesus on mukana, niin Jeesus on hoidellut kasteasiat kuntoon. Jeesus on pääasia. - Anonyymi
Luterilaiset vauvakastetut vihaavat eniten näitä asioita:
1. Ihminen tulee uskoon.
2. Ihminen tekee parannuksen.
3. Ihminen menee uskovien upotuskasteelle ja liittyy seurakuntaan.
4. Ihminen täytetään Pyhällä Hengellä.- Anonyymi
Tiedän eräänkin tapauksen jossa ihminen oli tullut uskoon ja liittynyt kasteen kautta luterilaiseen seurakuntaan niin hänen uudestikastajaystävänsä laittoi välit poikki kun ei liittynyt hellareihin.
- Anonyymi
Totta. Tosin metsään juoksu ei sen kumemmin.
- Anonyymi
Käviskö sentti siihen?Siihen? Käviskö?
Ei niin !! Ei ratkaise !!! Vaan Jumalan Usko ja Hänen ratkaisu ja valinta , jos löytää joku joka halua niinkuin Pietari ! >>Rakastaa Hänet koko Sydämestää ja uhraa itse kokonaan koska tämä maksaa kaikken , niinkuin Paavalia sanoi , että pitää kaikki entistä roskana vaan , kun maailmasta tuli ja pääsi...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.
2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.
3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!
17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.
( Fil. 3)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
1 Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.
2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.
3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!
17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.
( Fil. 3)Paavalin lisäksi kannattaa ottaa oppia muistakin Raamatu kohdista, jotta kokonaisstotuus alkaa hahmottua ja kirkastua. Jumalan sana on kokonansa totuus.
Totuuden Henki ei valehtele, Paavali valehteli.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä. (Paavali)
Jumala heitti Korintossa Paavalin Saatanalle.
Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
7 Och för att jag icke skall förhäva mig på grund av mina övermåttan höga uppenbarelser, har jag fått en törntagg i mitt kött, en Satans ängel, som skall slå mig i ansiktet, för att jag icke skall förhäva mig.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. Anonyymi kirjoitti:
Paavalin lisäksi kannattaa ottaa oppia muistakin Raamatu kohdista, jotta kokonaisstotuus alkaa hahmottua ja kirkastua. Jumalan sana on kokonansa totuus.
Totuuden Henki ei valehtele, Paavali valehteli.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä. (Paavali)
Jumala heitti Korintossa Paavalin Saatanalle.
Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
7 Och för att jag icke skall förhäva mig på grund av mina övermåttan höga uppenbarelser, har jag fått en törntagg i mitt kött, en Satans ängel, som skall slå mig i ansiktet, för att jag icke skall förhäva mig.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.Kirjoitti mitä kirjoitti Rakas . Mutta sinä kirjoitat saatanan hengessä...
- Anonyymi
No nyt on taas jääneet aamulääkkeet ottamatta.
- Anonyymi
Onko STLK:n ja Luther säätiön oppi se, että Paavalissa oli saatana ja hänen kirjoituksiaan ei pidä ottaa totena?
- Anonyymi
Ei tietääkseni ole luterilasiella puollella moista opetusta.
- Anonyymi
Paavali tunnustaa
"olen saanut ..Saatanan enkelin"
King James -käännös. Paavalin saama demoni on "The Messenger of Sathan"- Anonyymi
Paavalissa asuva paha henki sai tekemään pahaa. Eikä poistunut, vaikka Paavali sitä kuinka rukoili. Paavalin viimeiset vuodet tuli vielä pahemmiksi kuin ensimmäiset.
Paha henki sai vallan Paavalissa. Mies alkoi valehtelemaan ja puhumaan sekavilla hurmoskielillä Korintossa.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 7:19
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalissa asuva paha henki sai tekemään pahaa. Eikä poistunut, vaikka Paavali sitä kuinka rukoili. Paavalin viimeiset vuodet tuli vielä pahemmiksi kuin ensimmäiset.
Paha henki sai vallan Paavalissa. Mies alkoi valehtelemaan ja puhumaan sekavilla hurmoskielillä Korintossa.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 7:19
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.Saatanan enkeli on henkiolento vailla fyysistä ruumista, ei mikään puinen piikki Paavalin takalistossa, kuten se Raamatun kohta usein hymyillen ohitetaan.
- Anonyymi
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Pyhä Henki ja Saatanan enkeli ei ole ihmisessä yhtä aikaa.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.- Anonyymi
Mene katsomaan peiliin, niin näet 100% varmuudella saatanan enkelin!!!
- Anonyymi
Hebr.10:28-29 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai lolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
- Anonyymi
Onko STLK:n ja Luther säätiön oppi se, että uskoa ei tarvita eikä parannuksen tekoa?
- Anonyymi
Jos ihminen itse uskoo ja itse tekee parannuksen niin se opin mukaan lahkolaisuutta. Se on niin väärin.
Se miten pitää toimia on vähän mystiikkaa, mutta ainakaan ei pidä itse uskoa eikä esittää että on muka tehnyt parannuksen ja että Raamatussa muka olisi siihen esimerkki ja vielä kehoituskin välttämään kaikenlaisa pahaa ja syntiä. Ei niin, se vasta syntielämää olisikin ja veisi helvettiin. - Anonyymi
Parannuksen teko on suurin synti mihin ihminen voi syyllistyä. Se on vihon viimeinen temppu minkä ihminen voi tehdä. Siitä saa lahkolaisuuden leiman otsaansa sekä hirvittävän tuomion kun mennyt tai yrittänyt sellaista tehdä. Se ei vain käy eikä ole soveliasta. Syntielämä tai joku muu muotouskonnollisuus on paljon parempi ratkaisu eikä siitä synny mitään porua.
- Anonyymi
uskova ihminen tekee parannusta , ei ainoastaan kerran elämässä , vaan päivittäin ja koko elämän ajan, eikä koskaan ole valmis, OMISSA teoissaan, eikä omat teot saa mennä Jeesuksen Krisutksen edelle.
"Pekasti meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen kautta, vaan laupeutensa
mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta"
Tiit: 3: 21
"teidän parhaimmatkin tekonne on kuin likainen vaate Jumalan edessä" - Anonyymi
noin se on lutterin kirkossa käytössä, siellä ei pahemmin parannuksia tehdä eikä saa tehdä, menee heti kaljarinki rikki ja kaverit häipyy hautausmaan aidan taakse.
- Anonyymi
Jumalalle kelpaava uskontunnustus on syntisyyden tunnustaminen Kuningas Daavidin tapaan: Syntinen oli jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.
Daavid oli Jumalan mieleinen mies. - Anonyymi
Parannus/kääntyminen "metanoia" mielenmutos.
Ennen kastetta kääntyminen/parannus tarkoittaa mielenmuutosta,kreikaksi "metanoia" eli nöyrtymistä Jumalan edessä ja syntisyyden tunnustamista, ei omien uskonratkaisujen ja vaellukseen vetoamista. Ihminen ei voi vedota mihinkään omaan Jumalan edessä. Kuten helluntailaiset tekevät fariseusten ja saddukeuksen perillisinä. Alkavat luotella ja kehua omia hyviä tekoja ja vaellustaan alkavat mainostaa ja herjaavat toisia ihmisiä.
Ei se murhamieskään mitään konkreettisia parannuksen tekoja ehtinyt ennen kastetta tekemään. Kääntymine Jumalan puoleen tarkoittaa syntisyyden tunnustamista ja Jumalan pyytämistä pesemään ne pahat synnit pois kasteessa.
Ei niitä sytejä itse voi pestä pois eikä kukaan toinen ihminen voi sitä tehdä.
Amania: " Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'"
Helluntailaiset julistavat vaikka murhan selvitetyksi, kun pelkästään nostat käden merkiksi.
Ylivainio julisti 1403 kertaa ihmisen parantuneeksi, " kukaan ei parantunut yhtään mistään. Monet uskoi niitä valheita ja jätti lääkkeet ottamatta kohtalokkain seurauksin.
Lahkopuoskarit pitäisi saada vastuuseen toiminnastaan.- Anonyymi
Vauvako tunnustaa syntinsä????
- Anonyymi
Tietenkin vauva tunnustaa syntinsä ja yrittää parantaa tapansa. Kun tulee tavarat vaippaan, niin katuu sitä ja lupaa seuraavan kerran olla varovaisempi. Hetki siinä menee katumusta tehden ja parannusta yrittäen, mutta kun se Pyhä Henki on siinä niin voimaakkasti turvana, niin viimein se onnistuu ja kakat tulee pottaan.
- Anonyymi
älä herjaa pienetn imeväisikäisten kastetta, kun et mitään kasteen merkityksestä ymmärrä !!!
Vanhan liiton aikanakaan, ei yksikään ollut Jumalan liitossa, ennen ympärileikkausta, ja peristynti ei ole lakannut sen enempää, kuin synti muutenkaan maailmasta.
Jumalan säätämä Vanhan liiton ympärileikkaus oli kahdeksan päivän ikäiselle poikalapselle, tytöistä kaksi kyyhkysen poikasta.
mutta ei mene hellareitten kaaliin Jumalan , eikä Jeesuksen käskyt !!!
"teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu" Apt: 2: 39
- Anonyymi
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne tuodu antikristillinen henkiliike ja henkivalta,jonka sodomiamiehet laittoi liikkeelle sekä Amerikassa että Suomen helluntaijohta, joka tuomittiin 6 kk vankeuteen niistä asioista.
Raamatussa kokonaisia kaupunkeja tuhottiin niiden asioiden takia.
Jokainen joka sellaiseen lahkoon menee, hyväksyy ne teot hiljaisesti ja tulee syyhyn. - Anonyymi
Lapsikaste ja helluntalaisten korvasyyhy eivät ole mitenkään rinnasteisia asioita. Lapsikasteen ongelmat ovat paljon suuremmalla tasolla kuin mitä helluntalaiset. Tuskin edes helluntalaisia kovin kiinnostaa luterilainen hieno ja täyteläinen oppi sekä se miten hienosti, uskottavasti, rakastettavasti, vakuuttavasti ja rakkauden innolla sitä julistavat. Oikeastaan se ei voisi heitä vähempää kiinostaa.
- Anonyymi
Hellareitten oppi perustuu Raamattuun. Raamattu on heidän korkein auktoriteetti.
Luterilainen oppi perustuu Lutherin oppeihin ja Lutherin opit taas sisältävät katolista oppia, joka on Jumalan antaman Raamatun Ilmoituksen ulkopuolella ja ristiriidassa Jumalan Ilmoituksen kanssa.
Jeesus viittasi Vanhan Testamentin kirjoituksiin.
Uudessa testamentissa toteutuu Vanhan Testamentin ilmoitus. Elämme nyt lopunajan tapahtumia, eli seurakunnan aikaa. tämän jälkeen tulee ahdistuksen 7 vuoden aika ja sitten 1000 vuoden rauhan aika. Nämä on ilmoitettu molemmissa UT ja VT.
- Anonyymi
Jätät huomioimatta asiayhteyden. Teksti viittaa Nooan arkkiin. Ne jotka olivat menneet arkkiin pelastuivat. Ne jotka jäivä arkin ulkopuolelle, ne hukkuivat veteen.
Kaste ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Täytyy olla sen ikäinen, että ymmärtää pyytääa hyvää omaatuntoa.
1.Piet.3:
18. Kärsihän Kristuskin kerran syntien tähden, vanhurskas väärintekijöiden puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Lihassa ollessaan hänet tosin surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi.
19. Hengessä hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20. jotka muinoin olivat tottelemattomia, kun Jumala pitkämielisesti odotti Nooan päivinä, jolloin rakennettiin arkkia. Siinä pelastui veden kautta vain muutamia, yhteensä kahdeksan ihmistä.
21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena. Se ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella. Hänen valtaansa on alistettu enkelit, vallat ja voimat. - Anonyymi
Miksi toistelet samaa saastaista Parhaimin harhaoppia? Parhami oli miehimys. Samoin sen opin tänne tuohun Gerhard Olsen-Smidt.
Kasteessa Jumala pesee kaiken synnin pois ja siitä seuraa pelastus, uudestisyntyminen sedestä ja Hengestä ja hyvä omatunto. Hyvä omatunto ei ole mikään pelkkä sopimus.
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'- Anonyymi
Miksi kopioit tuota samaa juttua jostain parhamista, josta kukaan ei tiedä mitään?
Luuletko, että vauvakaste ilmestyisi Raamattuun tuolla tavalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kopioit tuota samaa juttua jostain parhamista, josta kukaan ei tiedä mitään?
Luuletko, että vauvakaste ilmestyisi Raamattuun tuolla tavalla?"kukaan ei tiedä"
siis, KAIKKI tietää, paitsi helluntailaiset, kun on helpompi ummistaa silmänsä, kun vaivautua tutkiin todellista tietoa, siis helluntailaisuuden perustamisesta !!
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustaja Parhami alkoi eksyttää ihmisiä ensimmäisen helluntain tapahtumilla lupaamalla slummien mustille miehille täydellisen vieraan kielen taidon kun he liittyivät helluntailaiseksi. Monet uskoi sen ja liittyi helluntailaiseksi.
Raamatun kertomuksilla erilaisista henkien tekemistä asioista kun helppo ihmisiä eksyttää, koska kukaan ei ole mitään henkiä koskaan nähnyt.
Helluntailaisuus on Amerikassa kehitetty uskonto, joka eräs miehimys sieltä toi tänne Suomeen noin 100 v. sitten. - Anonyymi
Siltikään tuo valhe ei liity mitenkään vauvakasteeseen eikä niillä ole mitään rinnakkaismerkitystä että se pitäisi aina liitää keskusteluun vauvakasteesta. Se aivan oma asiansa miten vauvat viedään kasteelle, miten he täyttyvät Pyhällä Hengellä ja miten Pyhä Henki ohjaa heidän elämää viattomina Jumalan lapsina. Joskin Pyhä Henki hieman haalistuu ajan myötä kun kaikenlaista pahaa tulee sekaan, mutta eihän sillä väliä edes ole. Ei vauvakaste ole kuin teologiaa. Ei sillä oikeasti ole elämässä mitään merkitystä. Sillä vain ostetaan se pelastusvarmuus kirkollisveroja maksamalla. Siinä rahalla saadaan taivaspaikka. Tai ei saada, vaan se luvataan vain.
- Anonyymi
Luterilaiset rienaajat olivat jo ensimmäisenä Helluntaina rienaamassa.
Apostolien teot:
2:13 Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä."- Anonyymi
Luther-säätiön oppiin kuuluvat luterilaiset tunnustuskirjat. Niiden mukaan helluntailasuus on paha harhaoppi heresia ja lahko. Luther-säätiön mukaan valtiovallan kuuluu eliminoida lahkot eli erityisesti helluntailaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther-säätiön oppiin kuuluvat luterilaiset tunnustuskirjat. Niiden mukaan helluntailasuus on paha harhaoppi heresia ja lahko. Luther-säätiön mukaan valtiovallan kuuluu eliminoida lahkot eli erityisesti helluntailaisuus.
Sodomiasta syytetyn miehen perustamalla lahkoliikkeellä ei ole mitään tekemistä Jerusalaemissa 2000 vuotta sitten yhden päivän tapahtumien kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sodomiasta syytetyn miehen perustamalla lahkoliikkeellä ei ole mitään tekemistä Jerusalaemissa 2000 vuotta sitten yhden päivän tapahtumien kanssa.
Jerusalemissa jos olisi ollut tuhansia vuosia sitten niitä Parhamilaisia, niin nehän olisi tehnyt Juutalasipojille sen ympärileikkauksen toiseen kertaan.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi734665Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1074151- 633730
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul382911Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa692670Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!282663- 552637
- 391977
- 471948
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun161916