Mä en tiedä mikä helvetti mulla on ja kaikki pistetään hulluuden piikkiin

Anonyymi

Halusin nyt kirjoittaa tästä tänne koska en enää tiedä mitä tässä tekis ja alan olemaan aika helvetin loppu. Eli siis mulla historiassa "luulosairautta" jonka takia on tullut aiemmin elämässä oltua osastohoidossa ja nyt kun on joku oikeasti pielessä ja pahasti niin tän mun historian takia mua ei uskota vaan laitetaan kaikki hulluuden ja kuvittelun jne piikkiin sen sijaan että tutkittaisiin että saisin mielenrauhan, eikä mulla ole varaa mihinkään yksityisellekkään mennä. Nyt vaihtoehtoina joko syödä lääkkeet(mitkä auta hevon helvettiä kun en pysty alla tulevia asiooita kuvittelemaankaan vaan) tai mennä hoitoon että tosi kiva. Mulla siis ollut jo pitkään sitä että ei ole ikinä nälkä ja että voin syödä ja syödä enkä tule ikinä täyteen, sit on tosi outoa unettomuutta, millaista ei ikinä ole ollut, ei tule ikinä uni eikä minkäänlaista väsymystä niin kuin normaalilla ihmisellä, ei auta vaikka unilääke käytössä ine... Lisäksi paino tippunut lyhyen ajan sisällä ainakin 6-7kg ja tuntuu että se tippuu päivä päivältä enemmän vaan, tai ainakin tissit pienenee päivä päivältä enemmän niin kai se painokin silloin tippuu ja sit on suurin osa hiuksista hävinnyt päästä että oon melkein kalju. Mikään näistä ei ole mun mielestä normaalia mutta nyt mun oma äiti on taas laittamassa mua pakkohoitoon vaikka en noita asioita pysty kuvittelemaankaan vaan eikä sinne menosta ole mitään apua koska se vika ei mun päässä ole. Verikokeet otettu ja Tähystys tehty jne niissä ei kai mitään ollut mutta mikähän selittää kaiken tämän sitten.... alan olemaan niin loppu tähän että kaikki laitetaan vaan hulluuden ja kuvittelun piikkiin vain mun historian takia eikä voida selvittää mikä mulla on..

17

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisko sellanen kuin stressi?

      • Anonyymi

        Eipä stressi noita selitä.


    • Anonyymi

      Sanot että syöt paljon mutta laihdut silti.Mitä sä sitten syöt paljon kun laihdut silti?Ja unilääkkeet ei tehoa jos on väärä lääke tai annostus liian pieni.

    • Anonyymi

      Onhan sua tutkittu ja mitään ei ole ilmeisesti löytynyt. Mikä on vielä epäselvää?

    • Anonyymi

      Rinnat ei voi pienentyä päivässä yhtä kuppikokoa.Eikä rinnanympärys voi pienetyä päivässä tosta vaan.

    • Anonyymi

      Alkuperäinen toi esille järkyttävän mutta niin yleisen ja todellisen ongelman jota psykiatrinen lääkärikunta pitää ikäänkuin johtotähtenään työssään. Kerran sairas aina sairas. Psykiatrinen hoitojärjestelmä sattuu nyt vain toiminaan näin, eli lääkärikunta ja hoitokunta on koulutettu uskomaan näin ja he toimivat kuten on opetettu toimimaan.

      Toinen järkyttävä käytäntö siellä on että psykiatrinen diagnoosi leima lyödään aina kun ei muuta keksitä, eli otetaan muutama labrakoe ja jotain pientä muuta, jos niissä ei näy mitään kysymys on potilaan omasta luulosta ja mielenviasta johon määrätään lääkkeitä. Kun sitten näitä keskushermostoon vaikuttavia ja koko kehon sekaisin laittavia huumelääkkeitä syö aikansa ne aiheuttavat ihan oikeita fyysisiä vaivoja. Mutta nyt lääkärit katselevat ihmistä "sillä katseella" ja näkevät hänet aina psyykepotilaana, kaikki oikeat fyysisetkin sairaudet aletaan nähdä heijastuksina mielen ongelmista.

      Tällainen käytäntö on totta muuten niin hyvän terveydenhoitojärjestelmämme sisällä ja tuottaa ihmisille kärsimystä avun sijasta.

      • Anonyymi

        Juuri tämä on minun kokemukseni. Psyykenlääkkeiden aiheuttamia hermosto-oireita pidetään sitten vain nuppioireina jos joskus ollut psyykendiagnoosi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tämä on minun kokemukseni. Psyykenlääkkeiden aiheuttamia hermosto-oireita pidetään sitten vain nuppioireina jos joskus ollut psyykendiagnoosi

        Saattavat alkuun ehkä väittää nuppioireiksi, joo.
        Itselläni kävi hyvä onni vuosia sitten, kun pääsin neurologille, ja tutkimusten kautta löytyi monihermosairaus.
        Tosin joitain muita sairasteluoireita on väitetty johtuviksi korvien välistä. Se johtuu psyykendiagnooseista useimmiten, ei tietenkään aina.


    • Anonyymi

      verikokeet ja tähystys tehty ja ne on normaalit.Mitä kokeita haluat vielä otettavan?

    • Anonyymi

      Oireistasi en osaa sanoa mitään, mutta tiedän, että mielenterveyshistoriaa käytetään usein "oikotienä" lääkäreiden toimesta. Noin yleisesti sanoisin, että oireiden syynä saattaa olla harvinaisempi vakavakin sairaus, mutta asiaa ei halutakaan selvittää. Ja jokaisella VO-käynnillä asia kumuloituu julkisella puolella, eikä apua välttämättä helpolla löydy yksityiseltäkään puolelta. On huonoja ja hyviä lääkäreitä.

      • Anonyymi

        Sähköherkkä ystäväni ei saa unta ja hiukset harvenee. Suljeppa langattomat laitteet (puhelin, reititin, tabletti...) ainakin yöksi. Kurkista sahkoherkat.fi -sivuille.
        Suomessa on sähköherkkyydestä tietämättömiä lääkäreitä, Ranskassa saa viranomaisen ilmaiseksi kotiin mittaamaan säteilytasoja.


      • Anonyymi

        Harvinaisempien sairauksien kanssa käy valitettavan usein ainakin Suomessa niin, että lääkärit pyörittelevät päätään, eikä apua saa. Itsellänikin todella paha tilanne nyt ja lääkärissä on käyty paljon parin viime vuoden aikana.

        Olisi ehdotus tietokoneohjelmistoja tekeville. Tehkää tietokoneohjelma, joka toimii siten, että oireet kuvataan mahdollisimman tarkasti ja tekoäly antaa diagnoosiehdotuksen. Lääkärit eivät siitä varmastikaan pitäisi, mutta koska diagnosointi on lääkäreille usein niin vaikeaa, niin ohjelma olisi sairaille suureksi hyödyksi. Ja kysehän ei olisi sairauden varsinaisesta diagnosoinnista, vaan diagnoosiehdotuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvinaisempien sairauksien kanssa käy valitettavan usein ainakin Suomessa niin, että lääkärit pyörittelevät päätään, eikä apua saa. Itsellänikin todella paha tilanne nyt ja lääkärissä on käyty paljon parin viime vuoden aikana.

        Olisi ehdotus tietokoneohjelmistoja tekeville. Tehkää tietokoneohjelma, joka toimii siten, että oireet kuvataan mahdollisimman tarkasti ja tekoäly antaa diagnoosiehdotuksen. Lääkärit eivät siitä varmastikaan pitäisi, mutta koska diagnosointi on lääkäreille usein niin vaikeaa, niin ohjelma olisi sairaille suureksi hyödyksi. Ja kysehän ei olisi sairauden varsinaisesta diagnosoinnista, vaan diagnoosiehdotuksesta.

        Ohjelman tekeminen ei olisi kylläkään ihan helppoa, koska sitä varten joutuisi käymään lävitse valtavan määrän tietoa, jota ei ole helposti saatavillakaan. Silti, jos itse tekisin tietokoneohjelmia, keskittyisin tuohon ja etenkin harvinaisempiin sairauksiin ja oireisiin.


    • Anonyymi

      Jos psykiatrista sairautta todettu ei sit mitään tutkita. Odota rauhassa oikeesti kokeile rentoutumista älä jää vaan kuulostelee mikä olis vikana

    • Anonyymi

      Julkisella ei tutkita mahdollisia psykiatrisia syitä; sen osin voit kokeilla vain ajanvarausta psykiariselle hoitajalle ja katsoa tuleeko asiasta mitään. Syömishäiriöt kun kuuluu sinne ja olen kuullut niistä jotain ja fyysisitäkin tekijöistä, jotka siihen voi vaikuttaa, mutta en ole asiantuntija. Mitään mahdollisuuskia ei tutkita julkisella, jos siihen on epäily psyykkisestä, koska niitä keissejä on niin paljon ja se on hintavaa tutkia ja tutkia. Joskus tulevaisuudessa tiedetään paremmin ja nyt vain joku jossain tietää, muttei tiedä kuka ja missä ja kuinka paljon.

    • Anonyymi

      MUN vaimon äiti kuoli matkalla meille, juopunut kuljettaja ajoi kylkeen. Meillä ja kaikilla oli tarkoitus lähteä Euroopan kiertueelle, oli vuokrattu kaksi asuntoautoa ja kaikki oli valmiiksi pakattu.

      Vaimo romahti täysin. Ehdotin pakkohoitoa ja kaikki hyökysi. Nyt neljän vuoden kuluttua kaikki hyvin. Oli hoidossa 4 kk. Heillä on sellaiset mömmöt että useimmiten tulee pää kuntoon kuin pahemmin hajoaa.

    • Anonyymi

      Aloittajalle vielä.
      Mitä mieltä on oman ikäisesi ystävät. Jos ei ole ystäviä, niin voi olla päässä vikaa, olet hyperaktiivinen. Olisiko KILPIRAUHANEN.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2022
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1245
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe