A. Vanhurskas
B. Syntinen
C. Kumpikin
Väärällä vastauksellah Helvettiin?
Jollet tahallasi vastaah väärin niin ei hätähuutova?
Kysyin tästäh aiemmin, mutta vastausta kysyvä ei saanut. Muttah minut haukuttiinh vauvaksi ja että olenh opettaja täälläh.
Keskustelua käynh. Tokih jotain opetuksessakin tulee esiin, siltäh ei voi välttyä kunh evankeliumin asialla Raamattuun kirjoitettujah tutkitaanh. Huom! Ei tulkita! Eli käytetäh tulkintaa walehtelun mahtollistamiseenh.
Selef Urge
Onko kristitty?
61
629
Vastaukset
- Anonyymi
Tietenkin myös kristitty lankeaa täällä, missä ovela saatana vaanii 24/7. Ainakin minä lankeilen vähintään ajatuksin useinkin. Mutta meillä on Jeesus, jolle voimme viedä lankeamiset rehellisesti katuen ja mitään salaamatta ja Hän antaa ne lupauksensa mukaan anteeksi, eikä enää niitä muistele. Ateistilla synnit jäävät elämän riipaksi ja aikanaan ihminen paatuu yhä enemmän ja lopulta hänen omatuntonsa lakkaa kokonaan. Kannattaa päivittää syntinsä pois nopeasti, niin voi elää vapaan kristityn riemullista elämää mahdollisimman paljon.
No sä lankesit juuri Rakas. Koska Pyhä Raamattu puhuu että Jumala voi auttaa oikea Uskova niin ettei hän lankeaa koskaan.
2. Piet. 1:10
Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
Juud. 24
Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,- Anonyymi
Savis kirjoitti:
No sä lankesit juuri Rakas. Koska Pyhä Raamattu puhuu että Jumala voi auttaa oikea Uskova niin ettei hän lankeaa koskaan.
2. Piet. 1:10
Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
Juud. 24
Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,"Jumala voi auttaa oikea Uskova niin ettei hän lankeaa koskaan."
Niin voi! Viimeisen pasuunan soidessa. Me kaikki muutumme:
“Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Emme me kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.” (1Kor 15:51-52, FinRK) Anonyymi kirjoitti:
"Jumala voi auttaa oikea Uskova niin ettei hän lankeaa koskaan."
Niin voi! Viimeisen pasuunan soidessa. Me kaikki muutumme:
“Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Emme me kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.” (1Kor 15:51-52, FinRK)Silloin fyysinen puoli muuttuu. Mutta ennen sitä tulis sisäisenihminen muuttua. Etkö sitä tajuta.
Tuo on se helppoheikki evankeliumia joka julistat. Ei mistään ole mitään väliä kun kaikki mukamas muuttuu kun basuna soi, hiiiiiiiii sanon minä.- Anonyymi
"Mutta meillä on Jeesus, jolle voimme viedä lankeamiset rehellisesti katuen ja mitään salaamatta ja Hän antaa ne lupauksensa mukaan anteeksi, eikä enää niitä muistele. "
Raamatunkohta tästä olisi mielenkiintoinen, missä JEESUS sanoo näin. Huom.ei Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta meillä on Jeesus, jolle voimme viedä lankeamiset rehellisesti katuen ja mitään salaamatta ja Hän antaa ne lupauksensa mukaan anteeksi, eikä enää niitä muistele. "
Raamatunkohta tästä olisi mielenkiintoinen, missä JEESUS sanoo näin. Huom.ei Jumala.Esimerkiksi Evankeliumi Markuksen mukaan 11:25 kertoo Jumalan armahtavaisuudesta kun hän antaa syntejä anteeksi. Huom: Jeesus on Jumala. Joka ei sitä tunnusta ei ole kristittykään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi Evankeliumi Markuksen mukaan 11:25 kertoo Jumalan armahtavaisuudesta kun hän antaa syntejä anteeksi. Huom: Jeesus on Jumala. Joka ei sitä tunnusta ei ole kristittykään
Päinvastoin. Jumala on Jumala ja Jeesus on Jumalan ainosyntyinen Poika.
Jeesus tuli pysyvästi ihmiseksi.
Oikea usko on tunnustaa Jeesus ihmiseksi lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi ja ihmisen Herraksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi Evankeliumi Markuksen mukaan 11:25 kertoo Jumalan armahtavaisuudesta kun hän antaa syntejä anteeksi. Huom: Jeesus on Jumala. Joka ei sitä tunnusta ei ole kristittykään
25 Ja kun seisotte rukoilemassa, antakaa anteeksi kaikki mitä teillä on jotakuta vastaan. Silloin myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa teille rikkomuksenne anteeksi.
Tuossahan sanotaan että ISÄ antaa anteeksi, ei Jeesus. Jeesus ei ole Isä, vaan Poika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatunkohta tästä olisi mielenkiintoinen, missä JEESUS sanoo näin. Huom.ei Jumala.Jeesus sovitti syntimme ja antoi elämänsä aikana lukemattomat synnit anteeksi ihmisille. Se oli eräs syy, miksi Fariseukset vaativat Häntä ristille. Useat VT:n profeetat ja opetuslapset ja apostolit puhuivat helluntain jälkeen Jeesuksen ja itsensä roolista syntien anteeksi antajana,
- Anonyymi
Ei kristityllä ole mitään tilaa millainen on, vaan hän vaeltaa Hengessä kulloisenkin Hengen mukaan. Kun hän itse alkaa päivittelemään syntejään, niin silloin sitä syntitaakkaa vasta onkin. Ei hän itse voi synneilleen mitään, vaan Henki antaa voiman ja oikean mielen elää. Kun sen kadottaa, niin silloin taas ryvetään omassa uskonnollisuudessa selittämässä sitä ja tätä.
- Anonyymi
Hellareiden SYNTI on juuri tuollainen, turvaudutaan mieluummin henkien ohjaukseen, kuin nöyrrytään oman syntisen luontonsa paljastamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellareiden SYNTI on juuri tuollainen, turvaudutaan mieluummin henkien ohjaukseen, kuin nöyrrytään oman syntisen luontonsa paljastamiseen.
Yhden henkilön jossain määrin harhainen käsitys kristityn vaelluksesta ei ole mikään hellareiden kollektiivinen SYNTI
- Anonyymi
Tietenkin on mahdollista selittää asiat aivan miten tahansa ja löytää puoli miljoonaa Raamatunjaetta, jotka omasta mielestä tukevat mielleyhtymiä ja herjata kaikki, jotka vähänkin epäilevät tai empivät sitä asennetta sekä keksiä muille kaikenlaisia pahanilkisiä nimityksiä.
Eri asia on sitten se, että ollaanko silloin ollenkaan kristittyjä.- Anonyymi
Minäkin pysyisin tiukasti Raamatun sanomassa. Jos otamme Jeesuksen Herraksemme ja Hänen sovitustyönsä Golgatalla ja pysymme järkkymättä Jeesuksen opetuksissa, on pelastuksemme varma. Raamatun sanomaan ei saa koskea. Raamattu kainalossa, voimme astua puhtain mielin tuomarimme eteen, sillä muuta meille ei ole annettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin pysyisin tiukasti Raamatun sanomassa. Jos otamme Jeesuksen Herraksemme ja Hänen sovitustyönsä Golgatalla ja pysymme järkkymättä Jeesuksen opetuksissa, on pelastuksemme varma. Raamatun sanomaan ei saa koskea. Raamattu kainalossa, voimme astua puhtain mielin tuomarimme eteen, sillä muuta meille ei ole annettu.
Ilman muuta! Raamatun sanomassa...miten kukin vain sen tulkitsee...
- Anonyymi
> Onko kristitty?
Toivottavasti on vanhurskas.
http://www.kolumbus.fi/r.berg/Vanhurskaat.html - Anonyymi
C. Kumpikin.
"Kristittyjä" on tietenkin monenlaisia.
Pelkkä kristillisyys ei pelasta ketään.
Aito kristitty tunnustaa täyden syntisyytensä ja samalla olevansa täysin vanhurskas uskon kautta, Kristuksen lahjavanhurskauden suojassa.
Jumalalle ei kelpaa kuin täydellisyys.
Täydellisyyden voi tarjota ainoastaan Jeesus Kristus.
Jumalalle kelpaavat tarjottavaksi ainoastaan Kristuksen teot.
Ihmisteot, "hurskaimmatkin" ovat hänen silmissään roskaa.
Ne eivät pelasta ketään.- Anonyymi
"teidän parhaimmatkin tekonne, on kuin saastainen vaate Jumalan edessä"
Jumalle kelpaa tunnustettavaksi ainoastaan hänen Poikansa Jeesus Kristus. Juuri näin.
Simul iustus et peccator
Itsessään köyhä syntinen. Jeesuksessa Kristuksessa puhdas ja vanhurskas.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"teidän parhaimmatkin tekonne, on kuin saastainen vaate Jumalan edessä"
Jumalle kelpaa tunnustettavaksi ainoastaan hänen Poikansa Jeesus Kristus.Näin on.
Ihminen / kristitty pelastuu ainoastaan uskon kautta, Jeesuksen Herruudessa.
Hänen Itsensä suorittamassa ja lahjoittamassaan pelastustyössä.
Seppä Högman sanoi Paavo Ruotsalaiselle:
"Yksi sinulta puuttuu ja sen ohessa kaikki muu: Kristuksen sisäinen tunteminen".
Ilm. 3: 18-22
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. ✨
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Mitä on "Kristuksen sisäinen tunteminen"? Enpä uskalla varmuudella väittää, mutta näin itse asiasta ajattelen: Mahdollisesti tätä, että tunnistaa itsessään sisäisen muutoksen, havaitsee "jonkin toisen" = Jeesuksen toimimassa sisäisessä, hengellisessä maailmassaan. Jokin toinen (kuin itse) "puhuu", tuolla sisällä, hengessä.
Tämä Kristuksen hengellinen vaikutus, tämä on Hänen alati jatkuvaa pelastustyötään: uskovan kristityn hengellistä puhdistusta, vanhurskautusta, pyhitystä...
Tämä, Hänen nk. jatkuva pelastustyönsä on eri asia, kuin Hänen kertaalleen suorittamansa sovitustyö (n. 7.-9.4.30).
- Anonyymi
Mitä tarkoitat? On vähän huono suomi....
- Anonyymi
"Kysyin tästäh aiemmin, mutta vastausta kysyvä ei saanut. Muttah minut haukuttiinh vauvaksi ja että olenh opettaja täälläh."
Näinhän se on! - Anonyymi
Jos asiaa svvemmin tarkastellaan, niin itse asiassa ei ole tärkeää se mitä itse on, vaan se miltä saa muut näyttämään. Miten onnistuu herjaamaan heitä, keksimään heille kaikenlaisia nimityksiä ja lätkäistä perään otteita Raamatusta, että tälläisiä olette.
Se on vallalla oleva opetuslapseus. - Anonyymi
On se taivaan tosi, ettei omalla olemisella ole mitään merkitystä. Ainoastaan sillä miltä saa muut Raamatun valossa näyttämään. Miten nasevasti ja väsymättömästi herjaa muita ja miten jaksaa lainata Raamattua väitteiteensä tueksi ilman että ne mitenkään oikeasti tukevat väittämiä.
Sillä mennään ja kaikki muu on turhuutta ja tuulten tavoittelua. - Anonyymi
Luterilaisena vastaus on helppo, C.
- Anonyymi
Mitä syntisempi on, sitä helpompi on herjata muita ja kauhistella kaikkea heidän tekemistään sekä olemistaan. Muut ovat menneet täysin metsään ja kaiken lisäksi Raamattukin vielä osoittaa sen kun sitä karvahatun läpi luetaan.
- Anonyymi
Onko kristitty? Anonyymi 31.05.2022 22:09
A. Vanhurskas = Jumala vanhurskauttaa - ihmisellä ei ole lupaa syyttää pelastunutta
B. Syntinen = On mentävä Vapahtajan eteen, Hän joko lukee synnin, tai ei.
Perille ei pääse mitään epäpyhää, eikä kauhistuksen tekijää. Kristityn vaellus on seurata Jeesusta -
C. Kumpikin ---- Moni voi sairastuttaa sielunsa, ettei usko parannuksen jälkeen, mikä on Jumalan Sanan kautta toimiva asia - ettei usko pelastuneensa.
Uskovaisuudessa mennään Elämänpuulta eteenpäin ja katsotaan itseä Jumalantyönä.
Se on vapauttava - koska vapauteenhan meidät on matkalle kutsuttu matka.- Anonyymi
Jumalattomat ovat syntisiä. Oppisi on jumattomalta ja syntiseltä Lutherilta. Jeesuksen omat ovat pyhiä,ja vanhurskaita EIVÄT SYNTISIÄ!!!!
Monesti ja monelta suunnalta kuuluu nartinaa hengellisestä kuivuudesta ja kuinka eivät ihmiset tule uskoon, no, et tule uskoon, koska KRISTILLINEN OPETUS ON TÄYNNÄ PAHAN JA KRISTITTYJÄN VAINOAJAN LUTHERIN HAPATUSTA! Sielunvihollisen opit ei pelasta eivätkä johdata ketään Jumalan luokse.
Kirjoitit: "Se on vapauttava - koska vapauteenhan meidät on matkalle kutsuttu matka." Onhan vapautaavaa, kun voi rypeä kuin sika rapassa eikä tarvitse kokea tuskaa kenenkään pelastumista eikä tarvitse rukoilla ja nähdä vaivaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalattomat ovat syntisiä. Oppisi on jumattomalta ja syntiseltä Lutherilta. Jeesuksen omat ovat pyhiä,ja vanhurskaita EIVÄT SYNTISIÄ!!!!
Monesti ja monelta suunnalta kuuluu nartinaa hengellisestä kuivuudesta ja kuinka eivät ihmiset tule uskoon, no, et tule uskoon, koska KRISTILLINEN OPETUS ON TÄYNNÄ PAHAN JA KRISTITTYJÄN VAINOAJAN LUTHERIN HAPATUSTA! Sielunvihollisen opit ei pelasta eivätkä johdata ketään Jumalan luokse.
Kirjoitit: "Se on vapauttava - koska vapauteenhan meidät on matkalle kutsuttu matka." Onhan vapautaavaa, kun voi rypeä kuin sika rapassa eikä tarvitse kokea tuskaa kenenkään pelastumista eikä tarvitse rukoilla ja nähdä vaivaa.Syytät Lutheria toisen henkilön kirjoituksista.
Muista, että Jumalan edessä joudut kerran todistamaan sanasi, jotka kuitenkin ovat mahdottomat todistaa, sillä, kuten hyvin tiedät (ja sinun syyttäessäsi toista henkilöä myös täytyy tietää), ettei tuollainen "oppi" ole Lutherista.
Mutta... anabaptisti-satanistien tuo valtava viha niin kristittyjä, etenkin uskonpuhdistusta kuin Kristuksen tekojakin kohtaan...
Miksi "satanistien". koska teidän oppinne ovat ihmisteko-keskeisiä, tämä on satanismia. Satanismi korottaa kaikessa ihmistä: mitä ihminen saa ja mitä ihmisen kuuluu tehdä, samalla kieltäen Kristuksen vaikuttamat teot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syytät Lutheria toisen henkilön kirjoituksista.
Muista, että Jumalan edessä joudut kerran todistamaan sanasi, jotka kuitenkin ovat mahdottomat todistaa, sillä, kuten hyvin tiedät (ja sinun syyttäessäsi toista henkilöä myös täytyy tietää), ettei tuollainen "oppi" ole Lutherista.
Mutta... anabaptisti-satanistien tuo valtava viha niin kristittyjä, etenkin uskonpuhdistusta kuin Kristuksen tekojakin kohtaan...
Miksi "satanistien". koska teidän oppinne ovat ihmisteko-keskeisiä, tämä on satanismia. Satanismi korottaa kaikessa ihmistä: mitä ihminen saa ja mitä ihmisen kuuluu tehdä, samalla kieltäen Kristuksen vaikuttamat teot.Järkyttävää kielenkäyttöä uskovalta. Vaikka ei uskoisi samalla tavalla, toista ihmistä tulee pyrkiä silti kunnioittamaan. Ketään täysin samalla tavalla itsesi kanssa et löydä ja yksikään ihminen ei omaa yksin täydellistä totuutta, vaikka itse niin luulisi.
Kevättä toivottaen, LS
- Anonyymi
Vastaus näin hellarina on yksinkertainen. Olen A, toisin sanoen parasta A-ryhmää.
- Anonyymi
Kuka muu meistä mitään tietää kuin Jumala? Muutoin me ihmiset leikittelemme sanoilla ja mietimme kenties, onko tie helvettiin auki jokaisesta virheestä elämässä. Jumala on varmasti suurempi sitä ja ajatuksiamme. Niin mielellään kuin me torveamme töräyttelisimmekin rinnat taivaita kohden.
Mitä urgelle kuuluu?
LS- Anonyymi
>>Kuka muu meistä mitään tietää kuin Jumala?
Muutoin me ihmiset leikittelemme sanoilla ja mietimme kenties, onko tie helvettiin auki jokaisesta virheestä elämässä.<<
Jumala on ilmoittanut meille sanansa Raamatussa, antanut Jeesuksen Herraksemme ja Vapahtajaksemme, myös Pyhän Henkensä opettajaksemme. Kyllä ihmisellä on mahdollisuus tätä kautta saada tästä kaikesta tarvittava "tieto".
Raamatun sanan mukaan "tie helvettiin ei ole auki jokaisesta virheestämme".
Tuo on anabaptistien oppeja, ei Raamatun, Jumalan sanaa.
Meidän omat tekomme eivät, pelastuksemme kannalta, vaikuta asiassa puoleen eivätkä toiseen. Ihmisen ehkä itse kuvittelemansa "hyvät tekonsa" eivät johda häntä Taivaaseen, eivätkä myöskään "pahat tekonsa" vie Helvettiin.
Pelastus ja Kadotus määräytyvät aivan muulla kriteerillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutoin me ihmiset leikittelemme sanoilla ja mietimme kenties, onko tie helvettiin auki jokaisesta virheestä elämässä.<<
Jumala on ilmoittanut meille sanansa Raamatussa, antanut Jeesuksen Herraksemme ja Vapahtajaksemme, myös Pyhän Henkensä opettajaksemme. Kyllä ihmisellä on mahdollisuus tätä kautta saada tästä kaikesta tarvittava "tieto".
Meidän omat tekomme eivät, pelastuksemme kannalta, vaikuta asiassa puoleen eivätkä toiseen. Ihmisen ehkä itse kuvittelemansa "hyvät tekonsa" eivät johda häntä Taivaaseen, eivätkä myöskään "pahat tekonsa" vie Helvettiin.
Pelastus ja Kadotus määräytyvät aivan muulla kriteerillä.Raamattuakin sinä tulkitset omien silmälasiesi lävitse, luullen tietäväsi yksin totuuden. Kun niin teet, oletkin kenties istunut valtaistuimen ylimmälle korokkeelle.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastus ja Kadotus määräytyvät aivan muulla kriteerillä.Kyllä Jeesukseen loukkaannuttiin ja opetuslapsia lähti. Jeesus kysyi lopuilta, että haluatteko tekin lähteä? Vastaus oli, että sinulla on iankaikkisen elämän sanat.
ts. kyllä elämäntiellä korvienvälissä oleva "tieto" ja valinta on aivan omavalintainen, vaikka tie on valmis, ja sovitus maksettu, lunastushinta on täydellinen.
Taivaassa ei ole "pakkolapsien" opetuslapseutta. Sinne mennään halullisuudessa elämään samanmielisenä Jumalan kanssa, ja Hänen tahtoonsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jeesukseen loukkaannuttiin ja opetuslapsia lähti. Jeesus kysyi lopuilta, että haluatteko tekin lähteä? Vastaus oli, että sinulla on iankaikkisen elämän sanat.
ts. kyllä elämäntiellä korvienvälissä oleva "tieto" ja valinta on aivan omavalintainen, vaikka tie on valmis, ja sovitus maksettu, lunastushinta on täydellinen.
Taivaassa ei ole "pakkolapsien" opetuslapseutta. Sinne mennään halullisuudessa elämään samanmielisenä Jumalan kanssa, ja Hänen tahtoonsa.Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
(Joh 6:53-56)
Täytyy ymmärtää se, mitä tämä pysyminen on. Luullaanko, että pysyminen on sitä, että modollisesti sunnuntaina käydään vain uskontunnustusta manaamassa ja ehtoollisella, mutta arjessa lyödään Kristukseen lisänauloja, että pysyy ristillä, sekä syljetään Häntä, ja painetaan piikkikruunu syvemmälle hänen päähänsä.
Minkä teette yhdelle minun vähimmistäni, sen teette -- kelle ---- Jeesukselle.
Nauloja ja kruununpainajia riittää.
He- jotka pysyvät, -- tavallaan ajatusavain on metaforamaisessa opetuksessa.
Kun olin nälkäinen, alaston, asunnoton, jne. jne. eli lähimmäisen tarve.
Mutta, ketuilla on luolat, jne. mutta kuitenkaan Jeesuksella ei ole paikkaa, mihin päänsä kallistaisi. ts. lähimmäisistä on pula.
Jeesus haluaisi kallistaa päänsä naapurissa, sen vanhukksen luona, kun ei kykene hallitsemaan elämäänsä, ei pihaansa, ei sitä ja tätä, mikä on siinä tilanteessa tarpeellinen.
Jeesus haluaisi kallistaa päänsä, kun dementiaosastolla on ihmisiä, joille ei ole ulkoiluttajaa... Eli kyllä uskovaisuus haastaa tekohin, että Isän rakkaus Poikansa kautta näkyisi meissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
(Joh 6:53-56)
Täytyy ymmärtää se, mitä tämä pysyminen on. Luullaanko, että pysyminen on sitä, että modollisesti sunnuntaina käydään vain uskontunnustusta manaamassa ja ehtoollisella, mutta arjessa lyödään Kristukseen lisänauloja, että pysyy ristillä, sekä syljetään Häntä, ja painetaan piikkikruunu syvemmälle hänen päähänsä.
Minkä teette yhdelle minun vähimmistäni, sen teette -- kelle ---- Jeesukselle.
Nauloja ja kruununpainajia riittää.
He- jotka pysyvät, -- tavallaan ajatusavain on metaforamaisessa opetuksessa.
Kun olin nälkäinen, alaston, asunnoton, jne. jne. eli lähimmäisen tarve.
Mutta, ketuilla on luolat, jne. mutta kuitenkaan Jeesuksella ei ole paikkaa, mihin päänsä kallistaisi. ts. lähimmäisistä on pula.
Jeesus haluaisi kallistaa päänsä naapurissa, sen vanhukksen luona, kun ei kykene hallitsemaan elämäänsä, ei pihaansa, ei sitä ja tätä, mikä on siinä tilanteessa tarpeellinen.
Jeesus haluaisi kallistaa päänsä, kun dementiaosastolla on ihmisiä, joille ei ole ulkoiluttajaa... Eli kyllä uskovaisuus haastaa tekohin, että Isän rakkaus Poikansa kautta näkyisi meissä.Kun tänäänkin menen, -rakkaudesta - dementiaosastolle - siellä näen näitten lapsikastettujen pyytävät silmät, joku tuli ulkopuolelta heitä tapaamaan. - päivittäin.
Jonkun pyörätuolia tuuppaan sisään, kun heikommalla majalla tuli tupakki poltettua. Hän odottaa tervehdystä, ja saa sen. Saa kädentaputuksen olalle. Toiselle laitetaan lusikkaa suuhun, ja viedään tervehdykseksi joku tuote, - minkä kaupasta löysin, - jogurtti, tai sitruunapulla, tms. vaikka eläkkeeni on pieni ostan. Ei siinä hän sitä edes ymmärrä, tai ymmärtää makuhyvän, muttei enää pysty puhumaan, Alzheimer- se on vienyt puhekyvyn. Ei ole hänellä täällä ole lähimmäisenä kuin hoitaja. Missä kirkon kastetut on sieltä, mene ja tiedä - olisiko Jeesukseen loukkaantuneena menneet pois, jokainen miettii itse. Tuntuuko, että kun maksan verot. se riittää kymmenykseksi ja hoitaja poloinen yrittää kieli pitkällä painaa työtään, eikä hän jaksa olemaan niin lähimmäisenä - kuin jokainen meistä voisimme olla.
Sitten otan kirjan ja luen jonkun kirkonpapin elämäntarinaa - ja sitä kuunnellaan.
Siellä olisi monta päätä, kenen tyynyyn Jeesus haluaa painaa päänsä.
Ketut kyllä löytää luolassaan tyynynsä, oletko räyhääjä hengessä mahdollisesti nähnyt sitä pääsi alla.?
Palstan räyhät, ne on tärkeimpiä asioita, hoitaa lähimmäisasioita.
No, sunnuntai on kohta ja uskontunnustus - sekä ehtoollinen, käydään "syömässä" synnit anteeksi ja elämä jatkuu - kun perisynti - röyhäyttää sitä omaa henkeä.
Missähän se Jeesuksen tyyny sittenkin on, siinäpä on meidän jokaisen sydämelle katsottavaa, että koska löydän sen.
Minä käyn kohentamassa sitä joka päivä klo 12, siinä menee ehkä tunti - pari - joskus kolmekin.
Miksi - koska Hän rakastaa minua. Näen ne silmät siellä tyynyllä, pyörätuolissa, koko päivätilassa, kun jonkun suupielestä valuu ja hän hihkaisee, MORO! Taputan häntä ja sanon moron. rakastan häntäkin ja hänessä näkyy Kristuksen rakkaus. MORO - tapasin Jeesuksen - lähimmäisessäni. ..... Joku eli pitkän vuosien sairauden ja hoitolaitoksessa 8- vuotta,.... omaiset - jotka koskaan ei käyneet hänen luonaan , ei kutsunut edes hautajaisiin. Hän sai kuitenkin iankaikkisen elämän armolahjan - ja viimeisenpasuunan soitossa näen hänen ylösnousemuksensa - ja rampa hyppii, kuin peura - ja mykän kieli -- se riemuun ratkeaa.... Halleluja! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tänäänkin menen, -rakkaudesta - dementiaosastolle - siellä näen näitten lapsikastettujen pyytävät silmät, joku tuli ulkopuolelta heitä tapaamaan. - päivittäin.
Jonkun pyörätuolia tuuppaan sisään, kun heikommalla majalla tuli tupakki poltettua. Hän odottaa tervehdystä, ja saa sen. Saa kädentaputuksen olalle. Toiselle laitetaan lusikkaa suuhun, ja viedään tervehdykseksi joku tuote, - minkä kaupasta löysin, - jogurtti, tai sitruunapulla, tms. vaikka eläkkeeni on pieni ostan. Ei siinä hän sitä edes ymmärrä, tai ymmärtää makuhyvän, muttei enää pysty puhumaan, Alzheimer- se on vienyt puhekyvyn. Ei ole hänellä täällä ole lähimmäisenä kuin hoitaja. Missä kirkon kastetut on sieltä, mene ja tiedä - olisiko Jeesukseen loukkaantuneena menneet pois, jokainen miettii itse. Tuntuuko, että kun maksan verot. se riittää kymmenykseksi ja hoitaja poloinen yrittää kieli pitkällä painaa työtään, eikä hän jaksa olemaan niin lähimmäisenä - kuin jokainen meistä voisimme olla.
Sitten otan kirjan ja luen jonkun kirkonpapin elämäntarinaa - ja sitä kuunnellaan.
Siellä olisi monta päätä, kenen tyynyyn Jeesus haluaa painaa päänsä.
Ketut kyllä löytää luolassaan tyynynsä, oletko räyhääjä hengessä mahdollisesti nähnyt sitä pääsi alla.?
Palstan räyhät, ne on tärkeimpiä asioita, hoitaa lähimmäisasioita.
No, sunnuntai on kohta ja uskontunnustus - sekä ehtoollinen, käydään "syömässä" synnit anteeksi ja elämä jatkuu - kun perisynti - röyhäyttää sitä omaa henkeä.
Missähän se Jeesuksen tyyny sittenkin on, siinäpä on meidän jokaisen sydämelle katsottavaa, että koska löydän sen.
Minä käyn kohentamassa sitä joka päivä klo 12, siinä menee ehkä tunti - pari - joskus kolmekin.
Miksi - koska Hän rakastaa minua. Näen ne silmät siellä tyynyllä, pyörätuolissa, koko päivätilassa, kun jonkun suupielestä valuu ja hän hihkaisee, MORO! Taputan häntä ja sanon moron. rakastan häntäkin ja hänessä näkyy Kristuksen rakkaus. MORO - tapasin Jeesuksen - lähimmäisessäni. ..... Joku eli pitkän vuosien sairauden ja hoitolaitoksessa 8- vuotta,.... omaiset - jotka koskaan ei käyneet hänen luonaan , ei kutsunut edes hautajaisiin. Hän sai kuitenkin iankaikkisen elämän armolahjan - ja viimeisenpasuunan soitossa näen hänen ylösnousemuksensa - ja rampa hyppii, kuin peura - ja mykän kieli -- se riemuun ratkeaa.... Halleluja!Se on hyvä että noin teet, mutta tulee lukijalle mieleen omilla teoilla brassailu. Vähän kuten....
Yksi saarnaaja kertoi kerran saarnakorokkeelta kuinka paljon hän lahjoitti palkastaan... ;)
LS
- Anonyymi
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä vanhurskasta ihmistä vaikka pieniä lapsiakin sen kokoisissa sen ajan suurkaupungeissa oli tuhansia.
Raamatun mukaan kukaan ihminen ei ole vanhurskas Jumalan edessä sellaisenaan.
vanhurskas=Jumalalle kelpaava
Ihminen ei voi omilla teoillaan, uskonratkaisullaan ja parannuksen teoila ei voi tulla koskaan vanhurskaaksi eli kelvolliseksi Jumalan eteen menemään.
Raamatun mukaan Kristillisessä kasteessa Jumala pesee ihmisen puhtaaksi ja pukee eli kätkee ihmisen Kristuksen vanhurskauden sisälle.- Anonyymi
Vedenvalutteu on ihmisen teko. Vedenvaluttelurituaali on ihmisen päätös. Toisin sanoen sinun oman oppisi mukaan kasteessa "ei voi tulla koskaan vanhurskaaksi eli kelvolliseksi Jumalan eteen menemään". Lisäksivalehtelet tökerösti, sillä kaste ei puhdista lihan saastasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedenvalutteu on ihmisen teko. Vedenvaluttelurituaali on ihmisen päätös. Toisin sanoen sinun oman oppisi mukaan kasteessa "ei voi tulla koskaan vanhurskaaksi eli kelvolliseksi Jumalan eteen menemään". Lisäksivalehtelet tökerösti, sillä kaste ei puhdista lihan saastasta.
Miksi pidät tuollaista tyhmää hokemista kristityistä. Aliarvioit meitä helluntailaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pidät tuollaista tyhmää hokemista kristityistä. Aliarvioit meitä helluntailaisia.
Kristillinen kaste kaikille syntisille ihmisille on Jeesuksen yksipuolinen käksy.
Ihmisen tehtävä ton totella Jumalan/Jeesuksen käskyjä, ei asettaa niitä kyseenalaisiksi eikä pidä niitä alkaa pilkata ja herjata, kuten hellarit tekevät. Kristillisen kasteen pilkkaavat syyllistyvät Isän ja Pojan ja Pyhän Hegen pilkkaan.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
Helluntailaisia hörhöjä liikkuu eri palstoilla herjaamassa Kristittyjen lapsien saamaa Pyhää Kastetta ja Pyhän Hengen lahjaa, jonka lapsi kasteessa saa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihan saastalla tarkoitetaan ulkoista likaa, jota Juutalaisten käyttämissä pesuissa tehtiin.
Kristillisessä kasteessa pestään ihmisen synnit pois, jotka on ihmisen sisällä sielussa ja sydämessä turmelemassa ihmistä sisältäpäin.
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' - Anonyymi
Ihminen ei voi omilla teoillaan, uskonratkaisullaan ja parannuksen teoila ei voi tulla koskaan vanhurskaaksi eli kelvolliseksi Jumalan eteen menemään.
Mietin tuota väittämääsi. Kuinkahan moni - vanhanliitonpuoleltakin tuli Jumalanmieleiseksi ja hänelle luettiin se vanhurskaudeksi.
Vanhasta liitossa räyhääminen on varoittava esimerkki lopun aikaa eläville, kirjoittaa Sana, eli oksastettu voidaan taittaa pois.
Mutta, osalle Herra luki vanhurskauden.
Se, että tehdään tekoja siksi, että pelastuisin on tietenkin vikaantunut ajatus, siitä voi puuttua rakkaus. Mutta, voihan se olla, että uskovaisuudessa aletaan vainoamaan veljeä, että karataan hänen ylleen, että omilla töilläsi yrität. Mutta, mitkä on vainolaisen omat mietteet- riittäkö hiekka kenttä - kun Jeesus piirtää elämää.
Kun Verellä pesty - so. Jumalantyö meissä - voi nousta toiselle räyhän syyksi. Pitäisi olla häenen tyylinen tapa - ikäänkuin olla uskovainen. Sitä kannattaa pohtia.
- Anonyymi
Uskon niin, että olemme vapaat yksin armosta Kristuksen sovitustyön tähden. Saaneemme näin lahjaksi vanhurskauden Kristuksessa Jeesuksessa.
Se on tehnyt minut todellisesti vapaaksi, kun olen saanut käydä ristin juurelle. Minulla ei ole mitään omia ansioita, jos tarkastellaan Jumalan pelastusta.
LS. - Anonyymi
Raamatun ilmitus
Jumala vanhurskauttaa syntisen ihmisen Kristuksen tähden Kristillisessä kasteessa pesemällä synnit pois ja antamalla Pyhän uskon Hengen sinetin sydämeen kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.- Anonyymi
Sinä päivänä, jona siitä syötte te kuolette. Koko ihmiskunta joutui ikisynnin eli hengellisen kuoleman tilaan perisynnissä.
Kristillisessä kasteessa Jumala palauttaa Hengen yhteyden antamalla kasteessa synneistä pesemäänsä sieluun oman Pyhän Hengen lahjansa. Armosta. Yksin Kristuksen tähden.
Ei ihme ollenkaan, että antikristilliset lahkolaiset taistelevat Kristillistä kastetta vastaan apinan raivolla. Kun pakanoiden täysi määrä on sisälle tullut Jumalan valtakuntan, niin Paholainen heitetään lahkoapureineen tuliseen järveen. Siksi kastetta yritetään vastustaa kovasti, jotta tuo päivä siirtyisi eteenpäin. Paholainen pelaa enää vain aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä päivänä, jona siitä syötte te kuolette. Koko ihmiskunta joutui ikisynnin eli hengellisen kuoleman tilaan perisynnissä.
Kristillisessä kasteessa Jumala palauttaa Hengen yhteyden antamalla kasteessa synneistä pesemäänsä sieluun oman Pyhän Hengen lahjansa. Armosta. Yksin Kristuksen tähden.
Ei ihme ollenkaan, että antikristilliset lahkolaiset taistelevat Kristillistä kastetta vastaan apinan raivolla. Kun pakanoiden täysi määrä on sisälle tullut Jumalan valtakuntan, niin Paholainen heitetään lahkoapureineen tuliseen järveen. Siksi kastetta yritetään vastustaa kovasti, jotta tuo päivä siirtyisi eteenpäin. Paholainen pelaa enää vain aikaa.Raamatun mukaan lapsen avoin ja tyhjä sielu on kaikista paras ottamaan Pyhän Hengen lahjan vastaan kasteessa, jossa lapsi siirtyy Jumalan valtakuntaan Jeesuksen opetuslapseksi.
Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Pyhän Hengen lahjaa) niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei sinne pääse sisälle.
Silloin kun aikuisen sisälle on käännyttämällä juntattu jokin lahkousko ja hurmoshenki, niin ei sinne enää mitään Jeesuksia tule asumaan, koska siellä on jo asukas sisällä ihmistä viskomassa selälleen. - Anonyymi
Raamatun ilmitus
Jumala vanhurskauttaa syntisen ihmisen Kristuksen tähden Kristillisessä kasteessa pesemällä synnit pois ja antamalla Pyhän uskon Hengen sinetin sydämeen kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.
//
Raamatun ilmoitus [eiköhän se täsmenny näin]
Jumala vanhurskauttaa syntisen ihmisen Kristuksen sovintoveressä - ja siinä uskovaisuudessa iankaikkisen elämän armolahjan lupauksen tähden lähdetään matkaan, seuraamaan Jeesusta ja näin Kristillisessä kasteessa tunnustetaan Veren voima joka pesee synnit pois ja antamalla Pyhän uskon Hengen sinetin sydämeen kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.
Poista vastauksessasi se, mikä oli väärin.
- Anonyymi
Helluntailaisten kasteopit on paholaisen ja ihmismielen mukaisia oppeja, joilla ihminen yritetään harhauttaa pois totuudesta.
Kasteen merkitys ja tarkoitus kerrotaan monessa eri kohtaa Raamatussa. - Anonyymi
Kaikissa uskonnoissa esiintyy ihan samalaista mantraamista kuin mitä helluntailaisuudessakin esiintyy.
Mantrat ovat usein muinaisiin pyhiin kirjoituksiin perustuvia lyhyitä tavuja, lauseita tai sananparsia, joita lausutaan esimerkiksi joogassa ja meditaatiossa joko ääneen tai hiljaa omassa mielessä ajatusten hiljentämiseksi. Monissa kulttuureissa ja uskonnoissa, kuten esimerkiksi hindulaisuudessa ja buddhalaisuudessa, mantroilla on myös pyhä tarkoitus osana hengellistä mietiskelyperinnettä. Usein niitä toistetaankin esimerkiksi temppeleissä ja kirkoissa, ja ne ovat eräänlaisia rukoksia. Hengellisessä merkityksessä mantrojen lausumisen uskotaan olevan yhteyden luomista jumaliin ja kommunikointia heidän kanssaan.- Anonyymi
Itsepä täällä mantraat.
- Anonyymi
Matt.22:1-14 Ja Jeesus rupesi taas puhumaan heille verauksilla ja sanoi: Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa. Ja hän lähetti palveijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla. Vielä hän lähetti toisia palveijoita lausuen: Sanokaa kutsutulle: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin. Mutta he eivät siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen; ja toiset ottivat kiini hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat. Mutta kuningas vihastui ja lähetti sotajoukkonsa ja tuhosi muo murhamiehet ja poltti heidän kaupunkinsa. Sitten hän sanoi palvelijoillensa: Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia. Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte. Ja palveijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita. Mutta kun kunigas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut pujettu häävaatteisiin. Ja hän sanoi hänelle: Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita? Mutta hän jäi sanattomaksi. Silloin kuningas sanoi palvelijoille: Sitokaa hänen jalkansa ja katensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut. Ilm.3:4-5. 16:15. 19:8
- Anonyymi
Kerron yhden raamatun jakeen joka kertoo totuuden!
Joh 23:22 pala lintuja pallata kukkia ja aamulla nänniesi pihat puhuvat ääniä jolle puheet eivät riitä sen jälkeen kun olin jo unohtanut sinut. Aamen! - Anonyymi
Hän on tulossa. Vapahtaja ja Messias.
-repent-- Anonyymi
Näin on ja kadun syntejäni, joita syntiliha aiheuttaa.
- Anonyymi
Ei hurmahenget voi olla ihmiskunnan suurin vihollinen eikä ne Raamatun mukaan voi tuhota valtionkirkon kastetta. Ehkä verokertymää vähentävät, mutta sehän tekee Räsänekin. Joka tosin on suvaitsevainen enkeli kun hyväksyy hurmahenget, jotka ovat merkki siitä että ihminen elää Jumalan yhteydessä eikä yritä roolipelillä mennä taivaaseen.
- Anonyymi
Jumala tuhoo valtiokirkon ja valtiokirkon kasteen. Ilmestyskirja kuvaa valtiota ja sillä ratsastavaa valtiokirkkoasi: hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea. Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
Sillä totiset ja vanhurskaat ovat hänen tuomionsa; sillä hän on tuominnut sen suuren porton, joka turmeli maan haureudellaan, ja on kostanut ja on vaatinut hänen kädestänsä palvelijainsa veren." Vatiokirkosta on todistettu: Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
JUMALAN SANA ON TÄYSIN YKSISELITTEINEN JA KENEN TAHANSA NÖYRÄN JA JUMALAA PELKÄÄVÄÄN YMMÄRRETTÄVISSÄ! Peto on poliittinen maailmanvalta tai sen hallitsija ja portto on kirkko ja ratsastaa pedolla eli portto on valtiokirkkko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala tuhoo valtiokirkon ja valtiokirkon kasteen. Ilmestyskirja kuvaa valtiota ja sillä ratsastavaa valtiokirkkoasi: hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea. Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
Sillä totiset ja vanhurskaat ovat hänen tuomionsa; sillä hän on tuominnut sen suuren porton, joka turmeli maan haureudellaan, ja on kostanut ja on vaatinut hänen kädestänsä palvelijainsa veren." Vatiokirkosta on todistettu: Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
JUMALAN SANA ON TÄYSIN YKSISELITTEINEN JA KENEN TAHANSA NÖYRÄN JA JUMALAA PELKÄÄVÄÄN YMMÄRRETTÄVISSÄ! Peto on poliittinen maailmanvalta tai sen hallitsija ja portto on kirkko ja ratsastaa pedolla eli portto on valtiokirkkko.Helvetin pelko ja rakkauden pakko kristinuskossa. Sillä jos et rakasta, joudut ikuiseen helvettiin.
Miten voit tunnustaa rakkautesi jollekulle, joka pakottaa sinut siihen pitämällä asetta ohimollesi?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17453192/ikuisen-helvettiopin-julmuus-
Kuvittele, että komea mies, jolla on suuri omaisuus, tekee tunnustuksen tytölle. Mutta ennen kuin hän suostuu, hän varoittaa tyttöä, että jos tämä kieltäytyy hänen ehdotuksestaan, hän joutuu vangitsemaan hänet loputtoman piinan selliin. Hän halusi sanoa kyllä, mutta tällaisessa tilanteessa hänen on yksinkertaisesti pakko tehdä niin, ei niinkään rakkaudesta tätä miestä kohtaan kuin pelosta.
Kaikkialla saarnataan ja moniin kristillisiin oppeihin sisältyy oppi, jonka mukaan kuolleita syntisiä kidutetaan iankaikkisen piinan liekeissä ja että heidän lyhyen maallisen elämänsä aikana tekemiensä rikkomusten vuoksi heidän on kestettävä ikuista kärsimystä. Mutta se on ristiriidassa rakkauden, laupeuden ja oikeudenmukaisuuden ymmärtämisen kanssa. Eräs valistunut teologian tohtori sanoi kerran: "Helvetin marttyyrien näkeminen lisää vanhurskaiden ikuista onnea. Kun he näkevät siellä omanlaisensa, joiden tilanne on niin kauhea, kun he itse ovat niin korkeassa asemassa, heidän autuutensa moninkertaistuu."
Mistä Raamatun sivuilta tällainen opetus löytyy? Onko taivaassa olevilta lunastetuilta RIISTETTY KAIKKI SÄÄLI JA MYÖTÄTUNTO ja jopa yksinkertainen inhimillisyyden tunne? Vai korvautuvatko nämä tunteet stoalaisten tunteettomuudella ja villien julmuudella? Ei, ja jälleen kerran ei; Jumalan kirjassa ei ole mitään sellaista. Ehkä ne, jotka saarnaavat tällaisia ajatuksia, ovat koulutettuja ja jopa hyvin arvostettuja, mutta he ovat Saatanan temppujen pettämiä. Hän rohkaisee heitä tulkitsemaan väärin Raamatun ankaraa kieltä ja saa heidät löytämään Raamatusta julmuutta ja uhkauksia, jotka ovat ominaisia hänelle itselleen, mutta eivät Vapahtajallemme.
Vaikka olettaisimmekin, että Herra on mielissään syntisten kärsimyksistä, niiden huokauksista ja huudoista, joita Hän pitää helvetin tulessa, mikä on näiden kärsimysten tarkoitus? Onko mahdollista, että nämä kauheat huudot ovat suloisinta musiikkia Äärettömän Rakkauden korvissa? Väitetään, että jumalattomien loputon kärsimys osoittaa Jumalan vihan syntiä kohtaan, joka tuhoaa maailmankaikkeuden rauhan ja rauhallisuuden. Voi, mikä kauhea jumalanpilkka! Näyttäisi siis siltä, että Jumalan viha syntiä kohtaan on syy sen jatkuvuuteen. Monet teologit väittävät, että jatkuva kidutus ilman toivoa armosta katkeroittaa kurjia, jotka vapisevat kirouksista ja pilkasta ja lisäävät syyllisyyttään. Synnin jatkuva lisääntyminen loputtomien aikojen kuluessa ei voi edistää Jumalan kirkkautta.
1500-luvulla elänyt sveitsiläinen reformaattori Jean Calvin totesi, että helvetti on täynnä alle kyynärän pituisia pikkulapsia. Calvinin mukaan kyseiset lapset, samoin kuin muut helvettiin joutuvat, päätyvät ikuiseen kadotukseen siksi, että Jumala on niin etukäteen päättänyt. Miksi? Koska Jumala voi. Piste.
2000-luvulla elävä yhdysvaltalainen David Bentley Hart toteaa, että JOS IHMISET AJATTELEVAT JUMALASTA KUTEN CALVIN, ON LÄHINNÄ MAKUASIA, PALVOOKO IHMINEN JUMALAA VAI PAHOLAISTA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helvetin pelko ja rakkauden pakko kristinuskossa. Sillä jos et rakasta, joudut ikuiseen helvettiin.
Miten voit tunnustaa rakkautesi jollekulle, joka pakottaa sinut siihen pitämällä asetta ohimollesi?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17453192/ikuisen-helvettiopin-julmuus-
Kuvittele, että komea mies, jolla on suuri omaisuus, tekee tunnustuksen tytölle. Mutta ennen kuin hän suostuu, hän varoittaa tyttöä, että jos tämä kieltäytyy hänen ehdotuksestaan, hän joutuu vangitsemaan hänet loputtoman piinan selliin. Hän halusi sanoa kyllä, mutta tällaisessa tilanteessa hänen on yksinkertaisesti pakko tehdä niin, ei niinkään rakkaudesta tätä miestä kohtaan kuin pelosta.
Kaikkialla saarnataan ja moniin kristillisiin oppeihin sisältyy oppi, jonka mukaan kuolleita syntisiä kidutetaan iankaikkisen piinan liekeissä ja että heidän lyhyen maallisen elämänsä aikana tekemiensä rikkomusten vuoksi heidän on kestettävä ikuista kärsimystä. Mutta se on ristiriidassa rakkauden, laupeuden ja oikeudenmukaisuuden ymmärtämisen kanssa. Eräs valistunut teologian tohtori sanoi kerran: "Helvetin marttyyrien näkeminen lisää vanhurskaiden ikuista onnea. Kun he näkevät siellä omanlaisensa, joiden tilanne on niin kauhea, kun he itse ovat niin korkeassa asemassa, heidän autuutensa moninkertaistuu."
Mistä Raamatun sivuilta tällainen opetus löytyy? Onko taivaassa olevilta lunastetuilta RIISTETTY KAIKKI SÄÄLI JA MYÖTÄTUNTO ja jopa yksinkertainen inhimillisyyden tunne? Vai korvautuvatko nämä tunteet stoalaisten tunteettomuudella ja villien julmuudella? Ei, ja jälleen kerran ei; Jumalan kirjassa ei ole mitään sellaista. Ehkä ne, jotka saarnaavat tällaisia ajatuksia, ovat koulutettuja ja jopa hyvin arvostettuja, mutta he ovat Saatanan temppujen pettämiä. Hän rohkaisee heitä tulkitsemaan väärin Raamatun ankaraa kieltä ja saa heidät löytämään Raamatusta julmuutta ja uhkauksia, jotka ovat ominaisia hänelle itselleen, mutta eivät Vapahtajallemme.
Vaikka olettaisimmekin, että Herra on mielissään syntisten kärsimyksistä, niiden huokauksista ja huudoista, joita Hän pitää helvetin tulessa, mikä on näiden kärsimysten tarkoitus? Onko mahdollista, että nämä kauheat huudot ovat suloisinta musiikkia Äärettömän Rakkauden korvissa? Väitetään, että jumalattomien loputon kärsimys osoittaa Jumalan vihan syntiä kohtaan, joka tuhoaa maailmankaikkeuden rauhan ja rauhallisuuden. Voi, mikä kauhea jumalanpilkka! Näyttäisi siis siltä, että Jumalan viha syntiä kohtaan on syy sen jatkuvuuteen. Monet teologit väittävät, että jatkuva kidutus ilman toivoa armosta katkeroittaa kurjia, jotka vapisevat kirouksista ja pilkasta ja lisäävät syyllisyyttään. Synnin jatkuva lisääntyminen loputtomien aikojen kuluessa ei voi edistää Jumalan kirkkautta.
1500-luvulla elänyt sveitsiläinen reformaattori Jean Calvin totesi, että helvetti on täynnä alle kyynärän pituisia pikkulapsia. Calvinin mukaan kyseiset lapset, samoin kuin muut helvettiin joutuvat, päätyvät ikuiseen kadotukseen siksi, että Jumala on niin etukäteen päättänyt. Miksi? Koska Jumala voi. Piste.
2000-luvulla elävä yhdysvaltalainen David Bentley Hart toteaa, että JOS IHMISET AJATTELEVAT JUMALASTA KUTEN CALVIN, ON LÄHINNÄ MAKUASIA, PALVOOKO IHMINEN JUMALAA VAI PAHOLAISTA.saatananan lapsella on isänsä saatanan vääristelevä kieroutunut mieli, näkökulma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saatananan lapsella on isänsä saatanan vääristelevä kieroutunut mieli, näkökulma.
joo, murhamielisii aivopestyi elättejä idän elättikeskuksessa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi734665Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1074151- 633730
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul382911Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa692670Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!282663- 552637
- 391977
- 471948
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun161916