Kauan eläköön kurtturuusut

Anonyymi

Kurtturuusu, sinä pölyttäjien ja mehiläisten suosikki. Kauniit lehtesi, upeat kukkasi ja huumaava tuoksusi sekä ravitsevat marjasi ovat parasta suomen luonnossa.

Eläköön Kurtturuusu, Eläköön !!!

50

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

😂 aamun paras ♨️

ja totuushan on se, että julkinen on itse istuttanut sitä
      pikin poikin.

• Anonyymi

Juuri näin. Suhtaudun oman kurtturuusuni hävittämiseen vakavasti vasta sitten, kun valtio ja kunnat ovat hävittäneet sen ensin hallinnoimiltaan alueilta. Olen katsellut samaa pensasta lapsuudenkotini pihalla yli 50 vuotta. Missään usean kilometrin säteellä ei ole tiedossani paikkaa, mihin se olisi luonnostaan levinnyt. Joten paniikki peruttu. Ymmärrän, että paikallisesti tilanne voi olla toinen. Ja siksi täyskielto onkin tarpeeton. Tämä on ymmärrettävä myös kaupunkilaisten ovelaksi keinoksi kiusata maalaisserkkuja ja muita kepulaisia. Usutetaan ne kyttäämään toisiaan. Sosialisointia vähän kerrallaan. Yhteiskunta määrää, mitä pihallasi saa kasvaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin. Suhtaudun oman kurtturuusuni hävittämiseen vakavasti vasta sitten, kun valtio ja kunnat ovat hävittäneet sen ensin hallinnoimiltaan alueilta. Olen katsellut samaa pensasta lapsuudenkotini pihalla yli 50 vuotta. Missään usean kilometrin säteellä ei ole tiedossani paikkaa, mihin se olisi luonnostaan levinnyt. Joten paniikki peruttu. Ymmärrän, että paikallisesti tilanne voi olla toinen. Ja siksi täyskielto onkin tarpeeton. Tämä on ymmärrettävä myös kaupunkilaisten ovelaksi keinoksi kiusata maalaisserkkuja ja muita kepulaisia. Usutetaan ne kyttäämään toisiaan. Sosialisointia vähän kerrallaan. Yhteiskunta määrää, mitä pihallasi saa kasvaa.

Keskeltä laajaa pihaa pensas ei pääse leviämään juuristossa. Siemenistä se ei leviä, koska poimin tietysti marjat heti, kun ne kypsyvät.

• Anonyymi

Päivi Räsänen on Suomen virallinen kurtturuusu!

• Anonyymi

Moni kukka sisältä ruma!

• Anonyymi

Minulla on säkillinen kurtturuusun siemeniä. linnut rakastaa syödä niitä

• Anonyymi

Olen suojannut omat kurtturuusuni piikkilangoilla ja ansoilla

• Anonyymi

Pitää miinoittaa vielä eu terroristi tulee leikkaamaan sen

• Anonyymi

Miinat tekee tehtävänsä eu terroristit tulee leikkaamaan

• Anonyymi

En minäkään aio sitä tontilta poistaa, ei se minua haittaa. Se on nätti ja haisee hyvälle, pörriäiset ja perhosetkin tykkää siitä.

• Anonyymi

Vihreät haluaa kurtturuusujen tilalle kasvatettavaksi kannabista

• Anonyymi

Kuolema Vihreille ja RKP:lle.

• Anonyymi

Osana vihreää ajatusten siirtymää

• Mantereella laji on suhteellisen harmiton, mutta rannoilla tilanne on toinen. Esimerkiksi Helsingin edustan luodoilla/saarilla näkyy että usealla luodolla kaikki maa, jossa yleensä mitään voi kasvaa on kurtturuusun valtaamaa pöheikköä ja se on tukahduttanut kaiken muun kasvuston.

• Anonyymi

Juu, rannikoilta voidaan kitkeä, mutta järjetöntä vaatia poistoa muuten.

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, rannikoilta voidaan kitkeä, mutta järjetöntä vaatia poistoa muuten.

Kurtturuusu leviää lintujen mukana, joten paikallinen kitkeminen ei riitä.

Suomessa on eurooppalaisen ruusun lajikkeita joita kannattaa suosia.

• Anonyymi

Niin, rannikolta voisi poistaa, mutta ei mitään syytä muualta.

• Anonyymi

Taas on unohdettu ,että Helsinki ei ole koko Suomi. Suomi Itsenäiseksi !

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, rannikolta voisi poistaa, mutta ei mitään syytä muualta.

Kurtturuusu leviää lintujen mukana satoja kilometrejä. Jos halutaan, että kitkemisellä on mitään vaikusta, niin se pitää hävittää koko Suomesta mahdollisimman tarkkaan. Kukaan ihminen ei ole esimerkiksi Helsingin edustan luodoille käynyt kurtturuusua istuttamassa.

Suomessa on paljon "kotoperäisiä" (eurooppalaisia) kestäviä pensasruusuja: juhannusruusu, puistoruusu, tornionlaaksonruusu jne. joita voi suosia. Nekin kukkivat ja tarjoavat ravintoa pölyttäjille. Vieraslajit tuhoavat Suomen alkuperäistä luontoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Taas on unohdettu ,että Helsinki ei ole koko Suomi. Suomi Itsenäiseksi !

Taas on unohdettu sisälukutaito ja luetun ymmärtäminen.

Helsinki oli ESIMERKKI, koska käyn enimmäkseen sen edustalla itse melomassa. Ongelma koskee koko rannikkoa ainakin Vaasaan saakka. Pohjoisempana en ole itse käynyt luodoilla ja saarilla.

• Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

Kurtturuusu leviää lintujen mukana satoja kilometrejä. Jos halutaan, että kitkemisellä on mitään vaikusta, niin se pitää hävittää koko Suomesta mahdollisimman tarkkaan. Kukaan ihminen ei ole esimerkiksi Helsingin edustan luodoille käynyt kurtturuusua istuttamassa.

Suomessa on paljon "kotoperäisiä" (eurooppalaisia) kestäviä pensasruusuja: juhannusruusu, puistoruusu, tornionlaaksonruusu jne. joita voi suosia. Nekin kukkivat ja tarjoavat ravintoa pölyttäjille. Vieraslajit tuhoavat Suomen alkuperäistä luontoa.

Miten ne linnut sitä levittävät? Siemensyöjä linnut murskaa kuvussaan siemenet ja sulattaa vatsassaan ravinnoksi. Ulostuleva tavara ei varmasti idä.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten ne linnut sitä levittävät? Siemensyöjä linnut murskaa kuvussaan siemenet ja sulattaa vatsassaan ravinnoksi. Ulostuleva tavara ei varmasti idä.

Kaikki siemenet eivät mene rikki ja rikkouttumattomat siemenet leviävät ulosteen mukana. Ei kukaan ihminen ole esimerkiksi Helsingin edustan luodoille sitä levittänyt, vaan sen on täytynyt tulla sinne lintujen mukana.

• Anonyymi

Kylläpä on sosialistit maahantulokaan menestymistä vastaan.

• Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

Juhannusruusun marjat eivät kelpaa syötäviksi. Meillä on usea puska Hansaruusua (kai). Siinä kyllä on hyvät marjat ja leviää helposti versoista, toisin kuin kurtturuusu kovalla pihamaalla.

• Anonyymi

puska piikeillään suojasi vesistöjä roskilta
      nyt roskia tuuli ajaa mereen

• Anonyymi

Hyvä pointti

Ja jos istuttaa kurtun rivarin aidaksi,
        niiden uudet vesot raapii kivasti jalkapohjia
        kun se puskee koko kahden neliön nurmikon
        piikikästä vesoa täyteen.

ai ai

• Anonyymi

Mistä super terveellinen ruusunmarjasose tehdään jos ei olisi kurtturuusuja?

• Kurtturuusu on vierasperäinen ruusu. Pensastavia (ja kiulukoita tuottavia) ruusuja on vaikka millä mitalla aina luonnonvaraisesta metsäruususta perinteikkäiseen juhannusruusuun tai Suomessa jalostettuun torniolaaksonruusuun.

• Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

Kurtturuusu on vierasperäinen ruusu. Pensastavia (ja kiulukoita tuottavia) ruusuja on vaikka millä mitalla aina luonnonvaraisesta metsäruususta perinteikkäiseen juhannusruusuun tai Suomessa jalostettuun torniolaaksonruusuun.

Sopii suomeen, tosin kuin moni muu vierasperäinen

• Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

Kurtturuusu on vierasperäinen ruusu. Pensastavia (ja kiulukoita tuottavia) ruusuja on vaikka millä mitalla aina luonnonvaraisesta metsäruususta perinteikkäiseen juhannusruusuun tai Suomessa jalostettuun torniolaaksonruusuun.

Mikähän ruusu mahtaa olla kotoisin Suomen maasta, veikkaan ettei yksikään, tässä maassa eivät luonnonkasveina mitkään ruusut kasva ohdaketta ja nokkosta pukkaa lisänä yksi perkele tämä vuohenputki jota ei millään konstilla saa hävitettyä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mikähän ruusu mahtaa olla kotoisin Suomen maasta, veikkaan ettei yksikään, tässä maassa eivät luonnonkasveina mitkään ruusut kasva ohdaketta ja nokkosta pukkaa lisänä yksi perkele tämä vuohenputki jota ei millään konstilla saa hävitettyä.

Metsäruusu on luonnonvarainen ruusu ja esiintyy myös Suomessa.

• Anonyymi

Vieraslajit ovat rikkaus. Ei mulla muuta.

• Anonyymi

Kurtturuusuni mun,
      hallitus haluaa syrjiä sun,
      pinkkejä lehtiäsi ja
      piikikästä varttasi
      koska ... koska
      brysselin idiootit käskee.

C- vitamiinia marjoissasi on,
      aamuteessäni virkistävää,
      sokerilla terästettyä juomaa,
      nauttia saan.

Ässh marketti myy kiinalaista ruusunmarjaa,
      se ei kelpaa lainkaan,
      paikallinen tuotanto nupusta teeksi,
      aamupöytäämme ennättää... 🥤

Ässh marketin vastaava hyllyyn jää,
      omista lehdistä virkistävää
      lisäksi ruusunlehtivettä
      tehdään. Ampparitkin kiittää...

🐝🐞

• Anonyymi

Onko jättiputki jo voitettu - vai luovutusvoitto..sille?

• Jättiputkea on hyvin kitketty Suomesta, mutta koska sitä esiintyy paljon Venäjän Karjalassa, niin sitä leviää sieltä koko ajan myös Suomeen. Venäjällä tämäkin asia on hungolla.

• Anonyymi

Minusta on kivaa, kun Sanna saa kahta poikaa :)

• Anonyymi

KAIKKI YMMÅRTÄÄ VAATIMUS
      poistaa kaikki joissa ruusu on villiintynyt valtoimenaan kasvaa sieltä pois .
      kaivuri töihiin.

• Anonyymi

Kumma kun ei ruusut ole häirinny koskaan vaikka rannoilla olen paljon liikkunut. Ja onhan niitä muuallakin tullu vastaan.

Ruusujen sota alkaa nyt.

• Anonyymi

Suomessa paljon vaarallisempia vieraslajeja kuin kurtturuusut. Ne kasvit tulee afrikan sarvesta ja lähi-idästä.

• Anonyymi

Miettikää mikä homma poistaa moottoriteiden varsilta, jonne ne on ihan tarkoituksella istutettu. Estää hyvin vastaan ajavan valojen häikäisyn.

• Anonyymi

Ihanaa hajuvettäkin saa kurtturuusun kukista

• Anonyymi

Kurtturuusu nimi on outo, kaunoruusu sopisi paremmin

• Anonyymi

Ei ole meilläpäin kurtturuusuja näkynyt, vaikka olen talviruokkinut lintuja kohta viisikymmentävuotta. Harmi kun ei tästäkään ruususta pääse valittamaan.

• Anonyymi

Tänään paistaa aurinko ja kurtturuusut kiittää

• Anonyymi

Ei ole kurtturuusun voittanutta

• Anonyymi

Me poistettiin kurtturuusut tonttimme rinteestä, mutta mitäpä se hyödyttää, kun kaupunki ei poista niitä omalta alueeltaan. Tien toisella puolella kaupungin maalla ne rehottaa isoina puskina. Kun ne alkaa marjomaan, niin linnut kuljettaa siemenet kuitenkin meidän tontille ja laajemmallekin.

• Anonyymi

Kurtturuusu on parhaan pään maahanmuuttajia Suomessa. Toivotaan, että siihen suhtaudutaan kuten muihinkin maahanmuuttajiin.

• Anonyymi

Oikein komeasti kasvaa

• Anonyymi

Kannattaa suojella ruusuja Ovat kauniita

• Anonyymi

Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan lauloi jo Eppukin.
      Vuonna 85'

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2490
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      200
      1181
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      91