Tihvinä on pieni kaupunki Pietarin kupeessa, jossa sijaitsee Venäjän suurin junanvaunuja valmistava ja huoltava tehdas ТВСЗ. Se työllistää noin 9000 henkeä eli 20% koko kaupungin väestöstä. Tehtaan tarvitsemat laakerit toimitti yhdysvaltalainen yritys, mutta nyt pakotteiden vuoksi niiden tuonti on katkennut ja tehdas laitettiin toistaiseksi kiinni. Voi vain kuvitella millainen isku tämä on kaupungin taloudelle ja kuinka monta vastaavaa tarinaa Venäjällä tällä hetkellä on. Myös aikamoinen isku Venäjän logistiikalle koska liki kaikki rahti maassa liikkuu junanvaunuissa, joita ei siis nyt ainakaan Tihvinässä voida enää valmistaa saati edes huoltaa laakeripulan vuoksi.
Vai eivät pakotteet toimi?
Tihvinän rautatievaunutehtaan laakerit
78
969
Vastaukset
- Anonyymi
Sinut hämättiin tällä uutisella tai olet itse kertomassa vain osan totuudesta. Jenkkiläisen osapuolen poistuminen kuvioista tuo ongelmia, mutta asia on korjattavissa, kun saadaan sertifioitua muualta, ns. ystävällisistä maista tulevia tuotteita. Samalla käynnistetään myös aiemmin pysäytettyjä venäläisia laakeritehtaita. Siis: sertifikaatio ensiapuun ja ratkaisuna eli pelkkä paperihomma muutamine allekirjoituksineen.
Puolestaan jenkkien lento-koneet voivat jäädä pelkiksi koneiksi maahan ilman venäläistä terästä. Se siitä pakotteista :D- Anonyymi
En tiedä miten tämä teille siellä Pietarissa on uutisoitu mutta totuushan on vaunutehdas meni kiinni ja pysyy toistaiseksi kiinni. Ja kyllähän tuollainen pienen kaupungin elämään vaikuttaa katastrofaalisella tavalla.
Mitä luulet verrattuna amerikkalaisiin laakereihin ovatko eritrealaiset tai pohjois-korealaiset (ns. ystävälliset maat) tuotteet yhtä laadukkaita arktisiin olosuhteisiin raskaisiin kuljetuksiin?
Ja Boeingit samoin kuin eurooppalaiset Airbussithan jo jäivät maihin. Venäjällä. Viimeksi pari päivää sitten Air Serbia Moskovaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä miten tämä teille siellä Pietarissa on uutisoitu mutta totuushan on vaunutehdas meni kiinni ja pysyy toistaiseksi kiinni. Ja kyllähän tuollainen pienen kaupungin elämään vaikuttaa katastrofaalisella tavalla.
Mitä luulet verrattuna amerikkalaisiin laakereihin ovatko eritrealaiset tai pohjois-korealaiset (ns. ystävälliset maat) tuotteet yhtä laadukkaita arktisiin olosuhteisiin raskaisiin kuljetuksiin?
Ja Boeingit samoin kuin eurooppalaiset Airbussithan jo jäivät maihin. Venäjällä. Viimeksi pari päivää sitten Air Serbia Moskovaan.Uutisesi älkulähteenä on venäläinen media, jossa tilanne kuvattu kokonaisuudessaan. Tarkista asiaa. Oma ongelmasi on, jos uskot vaillinnaiseen selostukseen. Mieti itse, miksi sulle kerrotaan vain osa asiasta ja jätetään kertomatta olennaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uutisesi älkulähteenä on venäläinen media, jossa tilanne kuvattu kokonaisuudessaan. Tarkista asiaa. Oma ongelmasi on, jos uskot vaillinnaiseen selostukseen. Mieti itse, miksi sulle kerrotaan vain osa asiasta ja jätetään kertomatta olennaisin.
No tottai uutisen alkulähteenä on venäläinen media jos tehdas kerran suljetaan pienessä venäläisessä kaupungissa? Jäin kuitenkin miettimään sitä kuinka monta sataa Tihvinän kaltaista yhden tehtaan varassa pyörivää monogorodia / monotownia Venäjällä on ja kuinka moni niistä joutuu Tihvinän tavoin kärsimään Putinin fasismin takia?
- Anonyymi
Jep, aitovenäläisiä laakereita juniin ja autoihin ym. Toimii kuin venäläinen perseenpäristin konsanaan!
- Anonyymi
Äskettäin uutisoitiin rehvakkaasti, että vaikka pakotteet ovat päällä, niin Moskovitseja voidaan alkaa valmistaa. Totuus on kuitenkin, ettei komponentteja eikä tietotaitoa ole, joten autot tilataankin Kiinasta ja lätkäistään niihin Mossen tarra takalosteriin.
- Anonyymi
On varmaan montakin käyttämääsi laitetta, jotka ei-kiinalaista alkuperää :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On varmaan montakin käyttämääsi laitetta, jotka ei-kiinalaista alkuperää :D
Kuinkas sen Kiinan mikrosirutuotannon kanssa?
Xi näyttää panneen puoli Kiinaa lukkojen taa nuhan takia. Sillä tavalla. - Anonyymi
Venäläisiä, siis "venäläisiä" traktoreita valmistettiin vielä äskettäin samalla taktiikalla. Tilattiin kaikki valmiit osat Tsekeistä ja koottiin ne Venäjällä ja juhlapuheissa kehuttiin niitä venäläisiksi ja tietysti maailman parhaiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkas sen Kiinan mikrosirutuotannon kanssa?
Xi näyttää panneen puoli Kiinaa lukkojen taa nuhan takia. Sillä tavalla.Lukkojen takana kauppa käy joskus joustavammin. Tosille Kiina suljettu, toisille ei ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venäläisiä, siis "venäläisiä" traktoreita valmistettiin vielä äskettäin samalla taktiikalla. Tilattiin kaikki valmiit osat Tsekeistä ja koottiin ne Venäjällä ja juhlapuheissa kehuttiin niitä venäläisiksi ja tietysti maailman parhaiksi.
Traktoreit riittää. Miinuksessa ovat markkinoilta poistuneet länsimaiset kumppanit, joille Lukashenko on nyt erittäin kiitollinen . http://www.belarus-tractor.com/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Traktoreit riittää. Miinuksessa ovat markkinoilta poistuneet länsimaiset kumppanit, joille Lukashenko on nyt erittäin kiitollinen . http://www.belarus-tractor.com/
Taitaapa pakotteet iskeä sinnekin :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaapa pakotteet iskeä sinnekin :)
Minskin traktoritehdas on pakotteiden alla. Mutta tammi-maaliskuussa 2022 koneita myyty 8% enemmän kuin samassa ajassa vuosi sitten
https://agronews.com/by/ru/news/breaking-news/2022-05-06/55580 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minskin traktoritehdas on pakotteiden alla. Mutta tammi-maaliskuussa 2022 koneita myyty 8% enemmän kuin samassa ajassa vuosi sitten
https://agronews.com/by/ru/news/breaking-news/2022-05-06/55580Ihan ymmärrettävää. Pakotteiden takia Venäjälle tai Valko-Venäjälle ei tuoda muita traktoreita kuin Ukrainasta varastettuja joten totta kai maan liki ainoan traktori tehtaan tuotteet käyvät kaupaksi kun mitään muuta ei ole tarjolla. Se ovatko ne laadukkaita tai juuri sitä mitä maanviljelijä halusi alunperin ostaa on täysin toinen juttu.
- Anonyymi
Se tarrakin on sitten tehty kiinassa, venäläiset ei yksinkertaisesti osaa tehdä edes sitä tarraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ymmärrettävää. Pakotteiden takia Venäjälle tai Valko-Venäjälle ei tuoda muita traktoreita kuin Ukrainasta varastettuja joten totta kai maan liki ainoan traktori tehtaan tuotteet käyvät kaupaksi kun mitään muuta ei ole tarjolla. Se ovatko ne laadukkaita tai juuri sitä mitä maanviljelijä halusi alunperin ostaa on täysin toinen juttu.
Ei kai Venäjälle tai Valkovenäjälle ole lännestä juuri traktoreita vietykään. Eiköhän näissä maissa tukeuduta omaan tuotantoon.
Ponsse on vienyt metsätyökoneita Venäjälle ja sillä on ollut myös huoltoverkosto siellä. Nyt ei viedä metsäkoneita sinne, tuotanto notkahtaa.
Petroskoissa on alettu valmistaa venäläisten omia metsäkoneita.
Tämä kauppaboikotti ei ole kenenkään etu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ymmärrettävää. Pakotteiden takia Venäjälle tai Valko-Venäjälle ei tuoda muita traktoreita kuin Ukrainasta varastettuja joten totta kai maan liki ainoan traktori tehtaan tuotteet käyvät kaupaksi kun mitään muuta ei ole tarjolla. Se ovatko ne laadukkaita tai juuri sitä mitä maanviljelijä halusi alunperin ostaa on täysin toinen juttu.
Uskotko itsekään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai Venäjälle tai Valkovenäjälle ole lännestä juuri traktoreita vietykään. Eiköhän näissä maissa tukeuduta omaan tuotantoon.
Ponsse on vienyt metsätyökoneita Venäjälle ja sillä on ollut myös huoltoverkosto siellä. Nyt ei viedä metsäkoneita sinne, tuotanto notkahtaa.
Petroskoissa on alettu valmistaa venäläisten omia metsäkoneita.
Tämä kauppaboikotti ei ole kenenkään etu.Onhan sinne viety isoja jenkki ja muita länsitraktoreita ja puimuuleikkureita vaikka kuinka paljon. Niitä tarvitaan varsinkin entisten isojen kolhoosien ja sovhoosien jättiläismäisille pelloille (niille joissa propagandafilmeissä ajaa aina 10 puimuuleikkuria rinnakkain).
Venäläisten "omatkin" traktorit olivat tsekkiläisistä osista koottuja.
- Anonyymi
Venäjä nyt jo täysin Neuvostoliiton kaltainen.
Kaikki asiat valehtelevat
Vapaat Kristilliset Seurakunnat eivät saa toimia.
Ainut sallittu on Ortodoksinen Kirkko joka aina ja kaikessa Krelm kanssa samaa mieltä- Anonyymi
Ortodoskien ohella toimii vapaasti roomalaiskatolisia, luterilaisia, musliimeja, baptisteja, budhlaisia jne.
Lahkolaisia ei suosita
https://www.youtube.com/watch?v=KYUWzXt8R6k - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ortodoskien ohella toimii vapaasti roomalaiskatolisia, luterilaisia, musliimeja, baptisteja, budhlaisia jne.
Lahkolaisia ei suosita
https://www.youtube.com/watch?v=KYUWzXt8R6kKyllä ainakin baptistit ja osa luterilaisista on joutunut vainon alle. Pari viikkoa sitten paloi Moskovan isoin luterilainen kirkkokin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainakin baptistit ja osa luterilaisista on joutunut vainon alle. Pari viikkoa sitten paloi Moskovan isoin luterilainen kirkkokin.
Mikä kirkko ja mikä palon syynä? Miksi baptisteja ja luterilaisia vainotaan Venäjällä? Olisi mielenkiintoista tutustua asiaan, jos sillä on perää.
- Anonyymi
On muitakin palstoja, missä voit levittää valheitasi ja harjaantua alkeellisessa suomessasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä kirkko ja mikä palon syynä? Miksi baptisteja ja luterilaisia vainotaan Venäjällä? Olisi mielenkiintoista tutustua asiaan, jos sillä on perää.
25.toukokuuta Pyhän Pietarin ja Paavalin kirkko Moskovassa. Palon syy: mysteeri? Venäjän ortodoksisen kirkon vallanhimosta ja korruptiosta ja sen siunaamista muiden kirkkokuntien vainoista löytyy tietoa vaikka kuinka kun laittaa asian googleen ja vähän itse etsii ja tutkii.
- Anonyymi
Jehovan todistajia vainoavat eniten, pakenevat Suomeen hengenvaarassa. Ukrainassa tuhoavat kaikki ordotoksikirkotkin, eivät kunnioita mitään ja kirill siunaa sodan kun saa miljardeja tekouskovaiselta putlerilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainakin baptistit ja osa luterilaisista on joutunut vainon alle. Pari viikkoa sitten paloi Moskovan isoin luterilainen kirkkokin.
Hyvä juttu. Kun venäläiset pidetään erossa luterilaisuudesta, he säilyvät alisuorittajaihmisinä. Se on meille turvallisuustekijä.
- Anonyymi
Tuntuu aika yksinkertaiselta osalta tuo laakeri. Eikö niitä osata valmistaa venäjälläkin. Ei siihen pitäisi tehdas pysähtyä..
Paljon suurempi ongelma on korkean teknologian tuotteet, joista Venäjä on riippuvainen.
Siemens poistui Venäjältä, ja se tuo katkoksia junaliikenteeseen ennenpitkää. Käyttäähän venäjä pitkänmatkan junissaan paljon Siemenssin teknologiaa.
Pakotteet alkavat toimia viiveellä, sitä myöten kun varaosia aletaan tarvia muuallakin kuin junaliikenteessä.- Anonyymi
Tuo on kyllä hyvä huomio. Että jos edes laadukkaiden laakereiden valmistus ei onnistu niin miten sitten yhtään sen monimutkaisempien laitteidenkaan? Kiinalaisille tuotteille aukeaa aivan uskomattomat markkinat Venäjälle ja rahan sijaan Venäjä todennäköisesti tulee maksamaan kaikki kiinalaistuotteet raaka-aineilla. Tosin hinnan määrää tälläkin kertaa Kiina ja ainostaan Kiina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kyllä hyvä huomio. Että jos edes laadukkaiden laakereiden valmistus ei onnistu niin miten sitten yhtään sen monimutkaisempien laitteidenkaan? Kiinalaisille tuotteille aukeaa aivan uskomattomat markkinat Venäjälle ja rahan sijaan Venäjä todennäköisesti tulee maksamaan kaikki kiinalaistuotteet raaka-aineilla. Tosin hinnan määrää tälläkin kertaa Kiina ja ainostaan Kiina.
Jollain aikavälillä kyllä, mutta on tarkoitus saada uudestaan käyntiin venäläiset laakeritehtaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kyllä hyvä huomio. Että jos edes laadukkaiden laakereiden valmistus ei onnistu niin miten sitten yhtään sen monimutkaisempien laitteidenkaan? Kiinalaisille tuotteille aukeaa aivan uskomattomat markkinat Venäjälle ja rahan sijaan Venäjä todennäköisesti tulee maksamaan kaikki kiinalaistuotteet raaka-aineilla. Tosin hinnan määrää tälläkin kertaa Kiina ja ainostaan Kiina.
rysslandiassa ei vielä tunneta kymmenesosamilliä tarkempia tarkkuuksia ei löydy mittalaitteitakaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
rysslandiassa ei vielä tunneta kymmenesosamilliä tarkempia tarkkuuksia ei löydy mittalaitteitakaan
Älä nyt houri. Venäläinen konepajateollisuus on ollut korkeatasoista jo perinteisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jollain aikavälillä kyllä, mutta on tarkoitus saada uudestaan käyntiin venäläiset laakeritehtaat.
Niin se oli tarkoitus myös valloittaa Ukraina kolmessa päivässä.
- Anonyymi
Ei laadukkaiden laakerien valmistus niin yksinkertaista ole. Saksakin toi sodan aikana Ruotsista SKF:n laakereita kun edes laadustaan tunnetut saksalaiset eivät pystyneet itse valmistamaan riittävää määrää itse.
Rautatievaunu, jossa on venäläiset laakerit,ei välttämättä tarvitse hätäjarrua. Se pysähtyy ilman sitäkin ja äkkiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt houri. Venäläinen konepajateollisuus on ollut korkeatasoista jo perinteisesti.
Näin on, Lada levisi kaikille teille. Mutta ei onneksi meille, meillä oli japanilainen auto ja sillä ajaminen oli suorastaan luksusta verrattuna Ladaan.
- Anonyymi
Syksyyn mennessä tarvittavat osat hankitaan jostain uudest apaikasta..
- Anonyymi
Kaatopaikalta vai varastavat Ukrainasta? Venäläinen mielikuvitus oli kyllä kommunismin aikanakin erittäin luova, mitä tuli länsimaista hapatusta olevan tavaran hankkimiseen.
- Anonyymi
"Tehtaan tarvitsemat laakerit toimitti yhdysvaltalainen yritys, mutta nyt
pakotteiden vuoksi niiden tuonti on katkennut ja tehdas laitettiin toistaiseksi
kiinni. "
Laakerit ovat sen verran hyvin standardoitua tavaraa maailmanlaajuisesti, että en usko tuon tehtaan sulkemisen olevan kuitenkaan kovin pitkäaikaista.
USA:n tuotannon osuus maailman laakerimarkkinoista on 23%. Kiinan markkinaosuus on samaa luokkaa, ja sillä on ainakin 10 kpl tehtaita, laadukkaita maailmanluokan laakerivalmistajia.
https://www.china-bearing-manufacturer.com/top-10-bearing-manufacturers-in china/
Venäjällä on toki omiakin laakeritehtaita.
https://www.gmdu.net/join-18-841-join-36-p1.html
Mutta saattaa olla siellä keskitytty nyt sotavälineiden laakerituotantoon, ja junanvaunut saavat toistaiseksi odotella omia laakereitaan.- Anonyymi
Vaan milläs se Venäjän sotakalusto ja rahti liikkuu? Käytännössä koko Venäjän logistiikka on rakennettu yksinomaan rautateiden varaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan milläs se Venäjän sotakalusto ja rahti liikkuu? Käytännössä koko Venäjän logistiikka on rakennettu yksinomaan rautateiden varaan.
Rautateillä kulkee junia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rautateillä kulkee junia.
Junia kyllä, mutta entäs ne vaunut ja niiden huolto joissa aloituksessa puhutaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Junia kyllä, mutta entäs ne vaunut ja niiden huolto joissa aloituksessa puhutaan?
Jos ei ole vaunuja, venäläiset ajavat pelkillä vetureilla. Ukot vaan katolle ja tankit hinaukseen. Mikä on vetäessä veturilla kun ukrainalaiset vetävät venäläisiä tankkeja maataloustraktoreillakin.
Venäläinen on tottunut selviytymään miten kurjasta tilanteesta tahansa. Tai no, ainakin elämään miten kurjassa tilanteessa tahansa, ja yleensä kauan.
- Anonyymi
Jokainen on huomannut venäläisen autokaluston suomen maanteillä. 100% se on länsimaista, esim. rekat. Mistä niihin varaosat, kun niitä aletaan ennenpitkää tarvitsemaan.
Sekään ei ole venäjän suurin ongelma tulevaisuudessa, vaan miten huolletaan sairaalateknologia, lentoliikenne, tietokoneet, junaliikenne, kaivannaismineraalit, jopa sotateollisuus on jossain määrin siitä riippuvainen. Kiina ei pysty kaikkeen vastaamaan, onko edes halua.
Kulutus -ja maataloustraktorin venäjä pystyy tyydyttävästi hoitamaan, mutta millä hinnalla. Tuotteet ovat nousseet suuresti, kilpailun puuttuessa.
Venäjän normalisoituessa joskus tulevaisuudessa nähdään Venäjän kilpailukyky, ja tehokkuus, kun ruokaa, ja kulustustuotteita alkaa tulla maan markkinoille edullisesti. Eihän venäjäkään ikuisesti voi olla suljettu ja eristäytynyt yhteiskunta. Eristäytymisestä se ei hyödy pidemmän päälle.
Muistutan Putinin puheesta vuosituhannen vaihteessa, kun hän sanoi. "Venäjä tarvitseeko demokratiaa ja vapaan median kehittyäkseen" Onko näin käynyt, voi jokainen itse päätellä.- Anonyymi
Länsimainen rekkakalusto ulkomaan rahdeissa selittyy sillä, ettei venäläisten omiin rekkoihin saa varaosia länsimaista. Toisaalta Venäjällä on myös länsimaisten rekkojen varaosa- ja huoltopalvelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Länsimainen rekkakalusto ulkomaan rahdeissa selittyy sillä, ettei venäläisten omiin rekkoihin saa varaosia länsimaista. Toisaalta Venäjällä on myös länsimaisten rekkojen varaosa- ja huoltopalvelu.
Se ei toimi, pakotteiden ollessa voimassa.
Onhan nähty miten länsimaisia osia ei saada autotehtaille venäjälle. Miten sitten saataisiin rekkakalustoon? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei toimi, pakotteiden ollessa voimassa.
Onhan nähty miten länsimaisia osia ei saada autotehtaille venäjälle. Miten sitten saataisiin rekkakalustoon?Venäjän tiestö myös siinä kunnossa että raskaan liikenteen kuljetukset onnistuvat vain ja ainoastaan isojen kaupunkien välillä. Pienempiin ja kaukaisempiin, varsinkin pohjoisessa sijaitseviin kaupunkeihin tiet ovat niin huonossa kunnossa että ne eivät kestä raskasta liikennettä isossa mittakaavassa. Eivätkä kestä myöskään autot venäläisiä teitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venäjän tiestö myös siinä kunnossa että raskaan liikenteen kuljetukset onnistuvat vain ja ainoastaan isojen kaupunkien välillä. Pienempiin ja kaukaisempiin, varsinkin pohjoisessa sijaitseviin kaupunkeihin tiet ovat niin huonossa kunnossa että ne eivät kestä raskasta liikennettä isossa mittakaavassa. Eivätkä kestä myöskään autot venäläisiä teitä.
Uazitkin katkee niillä teillä
- Anonyymi
Uutiskuvissa venäjä purki junassa panssarivaunuja sotarintamalle.
Entäs kun junanvaunukalusto vikaantuu?- Anonyymi
Kiina niitä varmaan valmistaa ja suostuu tiettyä hintaan vastaan myymään?
- Anonyymi
Rautatiekaluston venäläiset korjaavat ja rakentavat itse. Suomikin on tehnyt kauppaa venäläisistä vaunuista ja vaunujen kunnostuksesta Venäjällä.
- Anonyymi
Ne pitää korjata, eihän siinä muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne pitää korjata, eihän siinä muuta.
Teoriassa totta. Käytännössä vähän vaikeampaa jos varaosia ei tuoda maahan kauppapakotteiden takia.
- Anonyymi
> Vaan milläs se Venäjän sotakalusto ja rahti liikkuu? Käytännössä
> koko Venäjän logistiikka on rakennettu yksinomaan rautateiden varaan.
Neuvostoliiton aikaan tunsi helpolal NL:n tavaravaunut, joita siirreltiin VR:n rataverkostossa. Neuvostoliittolaisissa tavaravaunuissa oli liukulaakerit, ja ne lämpenivät helposti. Sateella suhahtelevat akselinpäät olivat NL-tuotantoa.
Länsimaiset junat olivat tuolloin kulkeneet jo 60 vuotta moderneilla, rullalaakeroiduilla junien akselistoilla.
Jos Venäjä ei saa nyt rullalaakereita maailmalla, siellä siirrytään vaan vanhaan tuttuun Neukkuajan liukulaakerointiin takaisin. Tulihan Moskvitsh Elitekin takaisin tuotantoon.-- Anonyymi
Ei ollut liukulaakereita, oli kartiorullalaakerit. Ei tule Elite uudelleen tuotantoon.
- Anonyymi
Kyllä ne vaan liukulaakereita 1970-luvulla oli. Just näissä isoissa tankkerivaunuissa, joita Neuvostoliitosta tänne tuli.
http://vaunut.org/kuva/87794?a=1
- Anonyymi
Tuostakin venäjä saa aika näppärästi 9000 henkee lisää ukrainalaisten tappamiseen.
- Anonyymi
Tykinruokaa? Mutta tuskinpa käytännössä Pietarin esikaupungista käydään porukkaa vielä värväämään. Maaseutu ja kaukaiset pikku kaupungit ensin. Isojen kaupunkien asukkaita jos käy joukottain kaatumaan niin sodan vastustus alkaisi kasvamaan aika nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tykinruokaa? Mutta tuskinpa käytännössä Pietarin esikaupungista käydään porukkaa vielä värväämään. Maaseutu ja kaukaiset pikku kaupungit ensin. Isojen kaupunkien asukkaita jos käy joukottain kaatumaan niin sodan vastustus alkaisi kasvamaan aika nopeasti.
Paremman elintason paikkakunnilla ostavat rahalla vapautuksen armeijasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paremman elintason paikkakunnilla ostavat rahalla vapautuksen armeijasta
Köyhät menee kun luvattu että saavat ryöstää ja raiskata vapaasti, perhe odottaa isoja korvauksia kuolleista, mutta yllätten ilmoitetaan kadonneiksi eikä voikaan maksaa. Ei ne ukrainalaisten säilömät ruumiitkaan päädy koskaan omaisten hautaamaksi.
- Anonyymi
Venäjä tulee tarvitsemaan läntistä teknologiaa ja länsi Venäjän kauppaa.
Toivottavasti Venäjä palaa normaaliksi valtioksi, ja maa lopettaa järjettömän hyökkäyssodan.
Sen jälkeen voidaan rakentaa yhteiskuntia, joissa voimapolitiikasta luovuttaisiin, ja aseriisunta olisi vallitseva olotila. Niinkuin oli ennen vuoden 2014 tapahtumia.
Se vain vaatisi Putinin klaanin poistumista näyttämöltä, ja venäjän palautuvan sopimuksia noudattavaksi yhteiskunnaksi.- Anonyymi
"länsi Venäjän kauppaa." itse sanoisin kyllä suoraan että Venäjän raaka-aineita. Sillä mitään muuta hyvää Venäjällä ei tällä ole maailmalle tarjottavaksi.
Muuten olen kyllä samaa mieltä kanssasi. "normaalitilaan" palaamisessa menee vain aikaa. Henkisesti jopa pari sukupolvea. Fasistinen Venäjä mokasi todella pahasti. - Anonyymi
Venäläiset eivät muutu koskaan.
- Anonyymi
Pitkät kesälomat tiedossa tihvinäläisille. No toivottavasti säät suosivat.
- Anonyymi
No näillä helteillä kelpaa rautatievaunujen rakentajien lomailla vähän pitempäänkin. Oletan siis että Pietarin kupeessa ollut yhtä hyvät kelit kuin Suomessa?
- Anonyymi
Lämmintä piisaa kun metsäpaloja ja muita tulipaloja joka puolelle. Toivotaan että ne leviää moskovaan ja pietariin eikä sotilaat ehdi sammuttamaan :D
- Anonyymi
Ei ole korvaavia laakereita vieläkään saapunut joten 9000 tihviniläisen tehdastyöläisen kesäloma jatkuu toistaiseksi.
- Anonyymi
Kyllä me täällä Tihvinässä pärjätään. On huva sosiaalihuolto, halpa votka, halpa pensa, ja jos ei laakereita saaha, niin tehhään aseita.
Niitä puttiini on jo kyselt, kun kuulemma operaatio naapuris natsien puhistamiseksi on kesken.- Anonyymi
Aseita? Siis nuijia ja keihäitä? Liki kaikkeen muuhunhan tarvitaan nykyään läntiseen teknologiaan pohjaavia mikrosiruja ja nehän ovat pakotteiden alaisuudessa.
- Anonyymi
Pietarilainen The Village julkaisu on tehnyt ison jutun Tihvinästä ja sen tilanteesta. Tehtaan seisokki puuttuvien laakereiden takia jatkuu ja IKEA:n samassa kaupungissa ollut tehdas on myös suljettu IKEA:n vetäytyessä Venäjän markkinoilta. Rautatievaunutehtaan työntekijöille maksetaan vielä toistaiseksi 2/3 lomautusajanpalkasta (n. 37 000 ruplaa kuussa) mutta miten kauan palkanmaksu jatkuu on epävarmaa.
Työttömyys on kaupungissa johtanut alkoholin käytön räjähdysmäiseen kasvuun ja sen kautta isoihin sosiaalisiin ongelmiin: tappeluita, tappoja, perheväkivaltaa, jne. on kirjattu kesän aikana huomattavasti enemmän kuin aikaisempina vuosina.
Tämän hetken tiedon mukaan laakereiden pitäisi olla tehtaalla 1.elokuuta niin että se voitaisiin käynnistää uudelleen. Kukaan ei oikein usko siihen. - Anonyymi
Laakeriongelmaa ei ole ratkaistu Venäjällä vieläkään. Rautatieliikenteeseen erikoistuva lehti kertoo että yli 10.000 rahtivaunua on pitänyt ottaa pois liikenteestä ja että yli 200 000 vaunua ovat "riskirajoilla".
https://www.railway.supply/en/russian-railway-is-on-the-verge-of-collapse/
Mutta talouspakotteilla ei kuulemma Pietarin ja Moskovan tiltujen mukaan ole mitään vaikutusta. - Anonyymi
Ehkä tuo Tihvinän laakeriongelma on ratkennut, ja junat jälleen kuskaavat sotamateriaalia rintamalle.
Uusia ongelmia kuitenkin putkahtelee esiin, kun edellisiä korjataan. Polttoainepula on viimeeksi vaivannut öljyvaltion kuljetuksia.
Pakotteet vuotavat liiaksi, että saataisiin hyökkäyssotaa vaikeutettua.- Anonyymi
Venäjähän tekee ksuppaa Itämaihin koko ajan,mitä pystyy tuottamaan,ei se edes tarvitse enää Länsimarkkinoita mihinkään pitääkseen valtionsa nyt pystyssä rahallisesti. Mutta tietysti myy Lännelle suurella voitolla mitä aina pystyy.
Sikäli Länsipakotteet on aivan turhia ja hankaloittavat pakotevaltioita itseään,esim. Suomea nyt enemmän kuin Venäjän valtiota.
Jää kaikki esim. halpa energia saamatta tänne ja moni maataloustuote myymättä sinne ja puu/paperikauppa toteutumatta puolin ja toisin sekä voitot keräämättä.
Mutta mitäs teet kun Suomen päättäjät seurasi jenkkien pakote pakkomielteitä kirjaimellisesti ja nyt Länsi häviää viimeisiä rahojaan Ukrainan sotaan,jenkeiltäkin meni nyt ilmeisesti yli 60 miljardin dollarin apupaketti sinne ja taatusti aivan kankkulankaivoon jolla sotaa ei kuitenkaan voiteta. Ja lisää tarvitsevat vielä koko ajan.
- Anonyymi
Nyt kun sivun aloituksesta on vierähtänyt pian kaksi vuotta, kysyisin aloittajalta että miten vaikuttavat pakotteet purreen?
- Anonyymi
Erinomaisesti. Pakotteet ovat sellaisia että ne eivät vaikuta heti vaan vuoden-parin viiveellä. Vaikkeivat tiltut ja venäjämieliset Z-trollit sitä toki suostu myöntämäänkään.
Tuorein esimerkki tulee Russian Business newsilta, sen mukaan venäläinen hiilikaivojätti SUEK tilasi United Railcar Building yhtiöltä 12 000 junanvaunua hiilikuljetuksia varten. Venäläinen yhtiö pystyi toimittamaan ainoastaan 16 uutta vaunua. Sopimusrikkomuksesta on määrätty 965 miljoonan ruplan sakko.
Siis tarvetta olisi ainakin 12 000 uudelle rahtivaunulle, mutta venäläinen yhtiö pystyy toimittamaan vain 16 kappaletta.
Ja pakotteet eivät toimi, eikös vain tiltuseni?
- Anonyymi
Scholz-hiiri saisi vihdoinkin antaa Taurus-ohjukset Kertsin salmen rautatiesilan tuhoamiiseen.
- Anonyymi
venäjä jo rakentaa varasiltaa Donin Rostovista Mariupoliin
- Anonyymi
Taurukset ratkaisisivat monta ongelmaa, kun pakotteet näkyvät vuotavan kuin seula, muista diktatuureista.
Kiinalla olisi ratkaisijan osa, mutta haluaa vielä kupata Venäjää, ja samalla tuhota suhteita länteen. - Anonyymi
Tuorein esimerkki mitä tulee venäjän rautatiekaluston kulumiseen ja ongelmiin sen uusimisessa tai huollossa esimerkki Russian Business Newsin uusimmasta katkauksesta, sen mukaan venäläinen hiilikaivojätti SUEK tilasi samaten venäläiseltä United Railcar Building yhtiöltä 12 000 junanvaunua hiilikuljetuksia varten. Venäläinen yhtiö pystyi toimittamaan ainoastaan 16 uutta vaunua. Sopimusrikkomuksesta on määrätty 965 miljoonan ruplan sakko.
Siis tarvetta olisi ainakin 12 000 uudelle rahtivaunulle, mutta venäläinen yhtiö pystyy toimittamaan vain 16 kappaletta.
Ja pakotteet eivät toimi, eikös ne Z-tiltuset aina niin laula?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358