No niin, tulihan se sieltä! Sinkuille oma asuin-alue... Espooseen

65

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalainen täällä joutuu ällistelemään miten rikkaita espoolaiset ovat. Oliko nämä nyt asuntoja vai koirankoppeja?

      • Pussauskoppeja?


      • Mää sitä kans kattosin, että hitto mitkä vuokrat. Mutta kai jollakulla on tuohonkin lystiin varaa...


    • Anonyymi

      Etelä-helsnki ja heernesaa siellä jo asucarkin sekä Vantaaq

    • Anonyymi

      viinamies on hyvä todistaja miten yökerhoista kinä naisia, kun aina manku,massa ;D

    • Anonyymi

      Helsingissä vielä kalliimpaa. Oma terassikin.

      • Ainahan siellä on. Terassilla vastaava laatikko Helsingin puolella, miltei missä tahansa siellä, olisi varmaan helposti 2300€/kk ja tuskin edes riittäisi.


    • Eikös se Kauniainen ole siinä Espoon kupeessa?

      • No itse asiassa Espoo on ympäröinyt Kauniaisen kuin ameeba 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No itse asiassa Espoo on ympäröinyt Kauniaisen kuin ameeba 😂

        Aa, okei. Kysyin vaan kun koitin hahmottaa vähän karttakuvaa päähäni ja etäisyyttä. Mulle kun yks entinen työkaveri tyrkytti päiväkoti työpaikkaa Kauniaisista ja jostain Helsingin keskustasta, meni se alueen nimi ohi mikä siellä keskustassa on. Niin en nyt pysty tarkentamaan, mutta keskusta on liian kaukana.

        On kyllä Kauniainenkin joka päivä ajaa ees taas nyt kun on lapset pieniä. Työmatkaan menis aikaa. Aattelin vaan, että palkat olis teilläpäin parempia, kun meilläpäin. :P


      • Bätääs kirjoitti:

        Aa, okei. Kysyin vaan kun koitin hahmottaa vähän karttakuvaa päähäni ja etäisyyttä. Mulle kun yks entinen työkaveri tyrkytti päiväkoti työpaikkaa Kauniaisista ja jostain Helsingin keskustasta, meni se alueen nimi ohi mikä siellä keskustassa on. Niin en nyt pysty tarkentamaan, mutta keskusta on liian kaukana.

        On kyllä Kauniainenkin joka päivä ajaa ees taas nyt kun on lapset pieniä. Työmatkaan menis aikaa. Aattelin vaan, että palkat olis teilläpäin parempia, kun meilläpäin. :P

        En mä mikään ahne oo, muuten vaan raha kiinnostaa. :"D


      • Bätääs kirjoitti:

        Aa, okei. Kysyin vaan kun koitin hahmottaa vähän karttakuvaa päähäni ja etäisyyttä. Mulle kun yks entinen työkaveri tyrkytti päiväkoti työpaikkaa Kauniaisista ja jostain Helsingin keskustasta, meni se alueen nimi ohi mikä siellä keskustassa on. Niin en nyt pysty tarkentamaan, mutta keskusta on liian kaukana.

        On kyllä Kauniainenkin joka päivä ajaa ees taas nyt kun on lapset pieniä. Työmatkaan menis aikaa. Aattelin vaan, että palkat olis teilläpäin parempia, kun meilläpäin. :P

        Tuossa linkin kartassa näkyis ne minitalot:
        https://www.google.com/maps/place/Leppävaara, Espoo/@60.2128574,24.7939327,17z/data=!4m5!3m4!1s0x468df67f5517aac9:0xa00b553b98e2b00!8m2!3d60.2138601!4d24.8104553

        Kauniainen on muutaman kilometrin länteen, oisko ehkä kolme-neljä km tms. Keskustaan on sitten ehkä 10km tosta minitaloilta. Mutta junalla pääsis hiton helposti molempiin paikkoihin melkein 24/7 15-20min välein. Kesällä menee hyvin polkypyörälläkin, on myös hyvät pyöräilyreitit.


      • Bätääs kirjoitti:

        En mä mikään ahne oo, muuten vaan raha kiinnostaa. :"D

        No joo, mutta kyllä täällä sitten eläminenkin maksaa, lähinnä nyt siis asuminen.


      • randombypasser kirjoitti:

        Tuossa linkin kartassa näkyis ne minitalot:
        https://www.google.com/maps/place/Leppävaara, Espoo/@60.2128574,24.7939327,17z/data=!4m5!3m4!1s0x468df67f5517aac9:0xa00b553b98e2b00!8m2!3d60.2138601!4d24.8104553

        Kauniainen on muutaman kilometrin länteen, oisko ehkä kolme-neljä km tms. Keskustaan on sitten ehkä 10km tosta minitaloilta. Mutta junalla pääsis hiton helposti molempiin paikkoihin melkein 24/7 15-20min välein. Kesällä menee hyvin polkypyörälläkin, on myös hyvät pyöräilyreitit.

        Mitekähän Lahdesta pääsis junalla, en ole yhtään junalla kulkemiseen tutustunut? Katonpa karttaa. :)

        Se työkamu sano, että juna-asema on lähellä päiväkotia, joku uudempi päiväkoti kerrostaloalueella?!


      • randombypasser kirjoitti:

        No joo, mutta kyllä täällä sitten eläminenkin maksaa, lähinnä nyt siis asuminen.

        Juu, mut jos kävis täältä käsin. Työkaveri se entinen asuu itse nykyään Espoossa jossain, ennen Jäkessä. Ja Mäntsälässä oltiin työkamuja.


      • Bätääs kirjoitti:

        Mitekähän Lahdesta pääsis junalla, en ole yhtään junalla kulkemiseen tutustunut? Katonpa karttaa. :)

        Se työkamu sano, että juna-asema on lähellä päiväkotia, joku uudempi päiväkoti kerrostaloalueella?!

        Lahdesta junalla, niin vaihto Pasilassa ja siitä 15-20min Kauniaisiin junasta riippuen. Kauniaisten juna.asema on keskellä Kauniaisia ja pieni kylä kun on, niin etäisyydet on tosi lyhyitä sitten asemalta.

        Keskustaan pääsee Lahdesta tietty helpommin, kun ei tartte vaihtoja, mutta melko varmasti joutuis kuitenkin asemalta loppumatkan menemään ratikalla tai bussilla, niin aika sama.


      • Bätääs kirjoitti:

        Juu, mut jos kävis täältä käsin. Työkaveri se entinen asuu itse nykyään Espoossa jossain, ennen Jäkessä. Ja Mäntsälässä oltiin työkamuja.

        No se muuttais kyllä asian, kuukausilippu ei taida ihan hirveitä Lahdesta maksaa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Lahdesta junalla, niin vaihto Pasilassa ja siitä 15-20min Kauniaisiin junasta riippuen. Kauniaisten juna.asema on keskellä Kauniaisia ja pieni kylä kun on, niin etäisyydet on tosi lyhyitä sitten asemalta.

        Keskustaan pääsee Lahdesta tietty helpommin, kun ei tartte vaihtoja, mutta melko varmasti joutuis kuitenkin asemalta loppumatkan menemään ratikalla tai bussilla, niin aika sama.

        Juu. Omalla autolla joku tunti ja vartti?


      • randombypasser kirjoitti:

        No se muuttais kyllä asian, kuukausilippu ei taida ihan hirveitä Lahdesta maksaa.

        Täytyypä pohtia tuota. Syksyllä kuulemma on aina töitä. :)


      • Bätääs kirjoitti:

        Juu. Omalla autolla joku tunti ja vartti?

        Se riippuu ihan kaasujalan painavuudesta 😂

        Mapsin mukaan Lahti-Kauniaine olis sen tunti ja vartti, mutta kun siinä joutuu ajamaan pitkän pätkän Kehä 1:stä, joka on ruuhkainen, niin voi olla että menee enemmänkin.


      • Bätääs kirjoitti:

        Täytyypä pohtia tuota. Syksyllä kuulemma on aina töitä. :)

        Aivan varmasti on töitä, se on joka vuosi sama homma, kun on ne minimimitoitukset ja sitten kun muksujen todellinen määrä selviää, niin tarvitaan äkkiä lisää käsiä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Se riippuu ihan kaasujalan painavuudesta 😂

        Mapsin mukaan Lahti-Kauniaine olis sen tunti ja vartti, mutta kun siinä joutuu ajamaan pitkän pätkän Kehä 1:stä, joka on ruuhkainen, niin voi olla että menee enemmänkin.

        Ainiin kun sekin perkele. ':D

        Jalka on kyllä raskas. Taitaa olla peltipoliisejakin välillä. :D


      • randombypasser kirjoitti:

        Aivan varmasti on töitä, se on joka vuosi sama homma, kun on ne minimimitoitukset ja sitten kun muksujen todellinen määrä selviää, niin tarvitaan äkkiä lisää käsiä.

        Just se. Kuulemma aina on huutava pula tekijöistä vaikka pääkaupunkiseudulla, niin ei ole innokkaita kulkijoita.


      • Bätääs kirjoitti:

        Just se. Kuulemma aina on huutava pula tekijöistä vaikka pääkaupunkiseudulla, niin ei ole innokkaita kulkijoita.

        Lapsettomana sinkkunahan se olis kohtuu helppoa muuttaa mihin vaan työn perässäkin, mutta nyt on pikkasen pakko harkita.


      • Bätääs kirjoitti:

        Ainiin kun sekin perkele. ':D

        Jalka on kyllä raskas. Taitaa olla peltipoliisejakin välillä. :D

        Niin, se Kehä 1... Ja koko sen matkalta kameraa niin maan pirruusti nykysin. Jos muistelen, niin Lahdenväylän päästä Turun motarille asti Kehä 1:llä vois olla joku 12 kameraa, suunnilleen. Mutta ei se haittaa, kun ei ruuhka-aikoihin kuitenkaan pysty luukuttamaan. Lahdenväylällähän saakin sitten enimmäkseen vetää sen kun autosta irtoaa 😁


      • Bätääs kirjoitti:

        Lapsettomana sinkkunahan se olis kohtuu helppoa muuttaa mihin vaan työn perässäkin, mutta nyt on pikkasen pakko harkita.

        Edellisestä asuinpaikasta näky etäisyys Kauniaisiin olevan 89km. Ei paha. Kuljin ennenkin 50km suunta 5-6 vrk/vko. 100km päivä.


      • Bätääs kirjoitti:

        Just se. Kuulemma aina on huutava pula tekijöistä vaikka pääkaupunkiseudulla, niin ei ole innokkaita kulkijoita.

        On varmaan ja kun Espoossa julkinen liikenne tökkii, jos pitää vaihtaa pitkittäisliikenteestä poikittiaiseen tai toisinpäin, sillon menee paljon aikaa matkaan. Se karkottaa monia nopeesti.


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, se Kehä 1... Ja koko sen matkalta kameraa niin maan pirruusti nykysin. Jos muistelen, niin Lahdenväylän päästä Turun motarille asti Kehä 1:llä vois olla joku 12 kameraa, suunnilleen. Mutta ei se haittaa, kun ei ruuhka-aikoihin kuitenkaan pysty luukuttamaan. Lahdenväylällähän saakin sitten enimmäkseen vetää sen kun autosta irtoaa 😁

        Heh, no ei tollanen vanha 1.8l farmari Avensis onneksi ihan tykki ole. :D


      • Bätääs kirjoitti:

        Edellisestä asuinpaikasta näky etäisyys Kauniaisiin olevan 89km. Ei paha. Kuljin ennenkin 50km suunta 5-6 vrk/vko. 100km päivä.

        Ei ainakaan, jos palkka on selvästi parempi täällä kuin siellä teilläpäin.
        Itelläkin oli työpaikka, jossa ajoa oli aina sen 55km suuntaansa, mutta enimmäkseen moottoriteitä, vajaan tunnin otti ruuhkassakin.


      • Bätääs kirjoitti:

        Heh, no ei tollanen vanha 1.8l farmari Avensis onneksi ihan tykki ole. :D

        No ei raketti, mutta kun sen saa vauhtiin, niin kyllähän se kulkee :)


      • randombypasser kirjoitti:

        On varmaan ja kun Espoossa julkinen liikenne tökkii, jos pitää vaihtaa pitkittäisliikenteestä poikittiaiseen tai toisinpäin, sillon menee paljon aikaa matkaan. Se karkottaa monia nopeesti.

        Joo, niin se sano työkamukin samaa. Ja sijaisista tapellaan, kun hyviä sijaisia ei ole aina tarjolla.

        Välillä kuulemma pitäis tulla aamusta jonkun, mutta se soittaakin ettei tuu kun tuli muualle lähemmäs työkeikkaa. On se villiä.


      • Bätääs kirjoitti:

        Joo, niin se sano työkamukin samaa. Ja sijaisista tapellaan, kun hyviä sijaisia ei ole aina tarjolla.

        Välillä kuulemma pitäis tulla aamusta jonkun, mutta se soittaakin ettei tuu kun tuli muualle lähemmäs työkeikkaa. On se villiä.

        Joo, täällä on olllut pitkään haasteita tekijöiden kanssa, ainakin sen 10 vuotta. Joten tänne vaan, eiköhän sitä palkkaa saa sovittua kohdilleen :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei ainakaan, jos palkka on selvästi parempi täällä kuin siellä teilläpäin.
        Itelläkin oli työpaikka, jossa ajoa oli aina sen 55km suuntaansa, mutta enimmäkseen moottoriteitä, vajaan tunnin otti ruuhkassakin.

        On paljon parempi palkka ikälisineen. Bensa nyt on kallista, mutta matkakulut sitten verotukseen.

        Ainoo mutta on miehen työpäivät, nekin kun voi olla mitä vaan. Et muksut pitäs olla isovanhempien vahtimina sitten koulupäivien jälkeen tai ainakin toinen.


      • Bätääs kirjoitti:

        On paljon parempi palkka ikälisineen. Bensa nyt on kallista, mutta matkakulut sitten verotukseen.

        Ainoo mutta on miehen työpäivät, nekin kun voi olla mitä vaan. Et muksut pitäs olla isovanhempien vahtimina sitten koulupäivien jälkeen tai ainakin toinen.

        Ok, sehän on sitten hyvä. Joo, bensa on nyt ongelma, se Avensiskin hörppää ihan kivasti :|

        No eiköhän tuo muksuasia järjesty melko kivuttomasti, äkkiähän ne kasvaa ja ikinä ei tiedä miten asiat on vuoden päästä.


      • randombypasser kirjoitti:

        No ei raketti, mutta kun sen saa vauhtiin, niin kyllähän se kulkee :)

        Mahtaako sitten enää pysähtyä. No ei vaan, tuli vaan jarruremppa siihen on vaihdettava taakke levyt ja palat, loppu molemmat. Jarruista tuli hylky katadtuksessa. Ens viikolla meen isäukon pajalle ja vaihdetaan, osat jo ostettu. 117 euroa yhteensä. Ja uusintanäyttö 25 ekee.


      • randombypasser kirjoitti:

        Joo, täällä on olllut pitkään haasteita tekijöiden kanssa, ainakin sen 10 vuotta. Joten tänne vaan, eiköhän sitä palkkaa saa sovittua kohdilleen :)

        Ans kattoo. Houkuttas kyllä. :)


      • Bätääs kirjoitti:

        Mahtaako sitten enää pysähtyä. No ei vaan, tuli vaan jarruremppa siihen on vaihdettava taakke levyt ja palat, loppu molemmat. Jarruista tuli hylky katadtuksessa. Ens viikolla meen isäukon pajalle ja vaihdetaan, osat jo ostettu. 117 euroa yhteensä. Ja uusintanäyttö 25 ekee.

        Se on kätsyä, kun ne voi itte vaihtaa, olkoonkin että on siinä hiukan hommaa, etenkin jos on nasahtaneet kunnolla kiinni.


      • Bätääs kirjoitti:

        Ans kattoo. Houkuttas kyllä. :)

        Joo, syksyyn on aikaa, ehkä heinäkuussa kannattaa alkaa oleen hereillä ja kilautella sille kaverilles :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Ok, sehän on sitten hyvä. Joo, bensa on nyt ongelma, se Avensiskin hörppää ihan kivasti :|

        No eiköhän tuo muksuasia järjesty melko kivuttomasti, äkkiähän ne kasvaa ja ikinä ei tiedä miten asiat on vuoden päästä.

        Jees. Kyllä se hörppää. Viikonloppuna on lännen keikka, niin kyllä se tankki siinä hupenee nopsaan.

        Niinpä. 👍

        Nyt tarttee pakata reissuun vaatetta yms. Mukavaa iltaa, jos katoat sillä välin. Piipahdan kyllä vielä myöhemmin. :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Se on kätsyä, kun ne voi itte vaihtaa, olkoonkin että on siinä hiukan hommaa, etenkin jos on nasahtaneet kunnolla kiinni.

        Jep. Kyllä ne ne irti saa, eri juttu mitä pitää rikkoa. xD

        Isällä on autokorjaamo ollu, niin löytyy kaikenlaista lelua pajalta. Ja mun onni, että on vielä riuska isä joka jaksaa ja viitti jelppiä mua. ❣️


      • randombypasser kirjoitti:

        Joo, syksyyn on aikaa, ehkä heinäkuussa kannattaa alkaa oleen hereillä ja kilautella sille kaverilles :)

        Näin tehhään! :)


      • Bätääs kirjoitti:

        Jees. Kyllä se hörppää. Viikonloppuna on lännen keikka, niin kyllä se tankki siinä hupenee nopsaan.

        Niinpä. 👍

        Nyt tarttee pakata reissuun vaatetta yms. Mukavaa iltaa, jos katoat sillä välin. Piipahdan kyllä vielä myöhemmin. :)

        Saatan kadotakin, mutta ans kattoo. Kiitos, hyviä pakkaamisia ja reissuja :)


      • Bätääs kirjoitti:

        Jep. Kyllä ne ne irti saa, eri juttu mitä pitää rikkoa. xD

        Isällä on autokorjaamo ollu, niin löytyy kaikenlaista lelua pajalta. Ja mun onni, että on vielä riuska isä joka jaksaa ja viitti jelppiä mua. ❣️

        Niinhän se tuppaa niitten pirun levyjen kanssa aina olemaan 😂
        Eikähän papan pajalta löydy tarvikkeet ja voimaa 👍


      • Bätääs kirjoitti:

        Jep. Kyllä ne ne irti saa, eri juttu mitä pitää rikkoa. xD

        Isällä on autokorjaamo ollu, niin löytyy kaikenlaista lelua pajalta. Ja mun onni, että on vielä riuska isä joka jaksaa ja viitti jelppiä mua. ❣️

        Noo jos jää Ave pajalle, niin otan isältä yhden sen kolmesta sutosra lainaksi tai pöräytän mun vanhalla Ninjalla himaan sieltä. Mun moottoripyörä on isällä ajossa, niin kuulemma joutaa aina jos tartten. :)


      • Bätääs kirjoitti:

        Noo jos jää Ave pajalle, niin otan isältä yhden sen kolmesta sutosra lainaksi tai pöräytän mun vanhalla Ninjalla himaan sieltä. Mun moottoripyörä on isällä ajossa, niin kuulemma joutaa aina jos tartten. :)

        *autosta.. Hiphip hipasu.... Nyt mään.


      • Bätääs kirjoitti:

        Noo jos jää Ave pajalle, niin otan isältä yhden sen kolmesta sutosra lainaksi tai pöräytän mun vanhalla Ninjalla himaan sieltä. Mun moottoripyörä on isällä ajossa, niin kuulemma joutaa aina jos tartten. :)

        Turha kai sanoa, että aja hiljaa, jos sen Ninjan nappaat 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Turha kai sanoa, että aja hiljaa, jos sen Ninjan nappaat 😁

        Hahah. Joo-o. 😇


    • Anonyymi

      Ai, nyt käy kyllä kateeksi 😖Tuo vois olla ihana pikkukoti, mutta tuo vuokra on niin suolainen, etten välittäisi edes maksaa puoliksi. Tuolla alueella on ilmeisesti vielä väljempää ja vihreyttä.

      Luin innostuneesti kerran ilmoituksesta, jossa kyseltiin kiinnostuksesta "edullisten" pikkutalojen hankintaan. Pelkkää harhaa vain ja turhaa toivoa. Oikeastaan tosi pettynyt olen 😑

      • Juu, räävittömän hintaista, sitä se on näillä seuduin.

        No tuossa kohdassa on osittain ympärillä Kilon kartanopuiston jäänteet ja metsälämpäreitä, kilometri pohjoiseen on Leppävaaran urheilupuisto lenkkipolkuineen jne. Ja kaatumisen verran itään on Leppävaara ja kauppakeskus Sello. Kyllä mä ton vuokran sinällään ymmärrän, sijainti on todella hyvä, mutta on se kova.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Juu, räävittömän hintaista, sitä se on näillä seuduin.

        No tuossa kohdassa on osittain ympärillä Kilon kartanopuiston jäänteet ja metsälämpäreitä, kilometri pohjoiseen on Leppävaaran urheilupuisto lenkkipolkuineen jne. Ja kaatumisen verran itään on Leppävaara ja kauppakeskus Sello. Kyllä mä ton vuokran sinällään ymmärrän, sijainti on todella hyvä, mutta on se kova.

        Jep, paikka ei voisi olla parempi minulle. Siitä on lyhyt matka tarpeellisiin palveluihin, helpot pääsyt kehä Turkuun ja Itään, ja jopa vehreyttä ja metsää.

        Voihan toki olla, että siihen muodostuu kymmenessä vuodessa noiden tötteröiden kylä ja se käy näyttämään kaikkien silmissä tosi nololta... Hah, ollen lopulta jopa 2020-luvun alun sinkkusuomen noloin kokeilu ja kaikki purettaviksi! Siis näin sitä mieltään tyynnytetään :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep, paikka ei voisi olla parempi minulle. Siitä on lyhyt matka tarpeellisiin palveluihin, helpot pääsyt kehä Turkuun ja Itään, ja jopa vehreyttä ja metsää.

        Voihan toki olla, että siihen muodostuu kymmenessä vuodessa noiden tötteröiden kylä ja se käy näyttämään kaikkien silmissä tosi nololta... Hah, ollen lopulta jopa 2020-luvun alun sinkkusuomen noloin kokeilu ja kaikki purettaviksi! Siis näin sitä mieltään tyynnytetään :)

        Espoo on niin innokas rakentamaan, että yllättyisin jos ei siihen tulis lisää rakennuksia lähivuosina, ehkä jopa samoja tintinpönttöjä :)


    • Anonyymi

      Kivoja taloja ehdottomasti. Hinta vain aika huikea. Mutta espoolaisilla lienee varaa maksaa...

      Toisaalta jos vertaa uuteen 25 neliön kerrostaloasunnon vuokraan, 535 euroa, niin pitäähän nyt omakotitalosta enemmän maksaa, eikö niin.

      - Sheena

      • Hinta on kova. Mä luulen, että siihen vuokraan sisältyy rahoitusosuus eli sillä maksetaan rakentamisen lainoja pois. Näppituntumalta arvaisin, että pelkästään markkinaehtoinen vuokra noille olis jossain 1200€/kk luokassa.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Hinta on kova. Mä luulen, että siihen vuokraan sisältyy rahoitusosuus eli sillä maksetaan rakentamisen lainoja pois. Näppituntumalta arvaisin, että pelkästään markkinaehtoinen vuokra noille olis jossain 1200€/kk luokassa.

        Toivo Grouppi aika uusi toimija alalla. Onko toiminnassa kuinka riskirahaa? First North- listalla lähes ja vuoden olleena yrityksenä. Riskit on vielä suuria, kuinka lyö itsensä läpi. Näillä hinnoilla onnistuessaan kaikki on mahdollista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivo Grouppi aika uusi toimija alalla. Onko toiminnassa kuinka riskirahaa? First North- listalla lähes ja vuoden olleena yrityksenä. Riskit on vielä suuria, kuinka lyö itsensä läpi. Näillä hinnoilla onnistuessaan kaikki on mahdollista.

        Varmaan on riskejä, mutta eiköhän nuo linnunpöntöt valmiiksi tule, kun ei ole enää pitkä aika valmistumiseen. Eri asia sitten saavatko mökit täyteen vuokralaisia...


    • Anonyymi

      Meren rantaan noin pari kilsaa.

    • Anonyymi

      Minä sdun rsalli-juyudds erli diidsx jkil mmä-ralleiddedn luona heh :D

    • Ei järkee tehdä noin pieniä. Liian paljon ulkoseinää ja liikaa vesikattoa neliötä kohden. Järkevämpää tehdä kerrostalo tai omakotitalo noin sata neliötä. Mulla on nyt kerrostalo 66 neliötä. Asumiskulu noin 400 euroo kuussa. En muutenkaan ymmärrä mikä Helsingissä tai Espoossa on niin ihanaa, että asumisesta pitää maksaa niin paljon. Vaikka täällä palkat pienemmät niin elämiseen jää silti enemmän. Vaikka en oo ees koulutusta vastaavassa työssä, jää silti rahaa säästöön. Ja päivät kuluu mukavasti töitä tehden ja näkee heti työnsä tuloksen, eikä tarvi stressata itseensä toimistotöissä.

      • Anonyymi

        Jostain syystä nuo kaninkopit näyttää kiinnostavan joitakin ihmisiä, asuvat vuokralla ja rikastuttavat rakennuttajan pankkitiliä. Turun Hirvensaloon noita paritaloja rakennetaan 18 kpl, yhteensä 37 asuntoa, kooltaan n. 30 m² ja 10 m² makuuparvella. Paritalon puolikkaan vuokra on samaa tasoa kuin Turun keskustakaksion. Hoh hoijaa...

        Mulla on omakotitalo n. 130 m² ja ylläpitokustannuksia n. 700€/kk talviaikaan, kesällä hieman pienemmät, kun sähköä kuluu vähemmän. Lisäksi saan kasvatettua jonkin verran puutarhatuotteita omaan käyttöön tontillani, säästöä tulee siinäkin. Noiden pikku asuntojen asukkaat kasvattavat korkeintaan basilikaa tai persiljaa kukkapurkissa. Auton saa parkkiin asunnon ulko-oven edustalle... ja siinä kaikki asumisis edut sitten olivatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä nuo kaninkopit näyttää kiinnostavan joitakin ihmisiä, asuvat vuokralla ja rikastuttavat rakennuttajan pankkitiliä. Turun Hirvensaloon noita paritaloja rakennetaan 18 kpl, yhteensä 37 asuntoa, kooltaan n. 30 m² ja 10 m² makuuparvella. Paritalon puolikkaan vuokra on samaa tasoa kuin Turun keskustakaksion. Hoh hoijaa...

        Mulla on omakotitalo n. 130 m² ja ylläpitokustannuksia n. 700€/kk talviaikaan, kesällä hieman pienemmät, kun sähköä kuluu vähemmän. Lisäksi saan kasvatettua jonkin verran puutarhatuotteita omaan käyttöön tontillani, säästöä tulee siinäkin. Noiden pikku asuntojen asukkaat kasvattavat korkeintaan basilikaa tai persiljaa kukkapurkissa. Auton saa parkkiin asunnon ulko-oven edustalle... ja siinä kaikki asumisis edut sitten olivatkin.

        Siitä on hyvä laskea sijoitetun pääoman tuottoa. Paljonko omakotitalo maksoi, että sait sen omistukseen ja jos hyöty on noin 1000 euroa/kk. Onko järkevä sijoitus vai ei? Omistaminen Suomessa yleensä ottaen on kannattavaa. Siksi meillä on paljon asuntosijoittajiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä on hyvä laskea sijoitetun pääoman tuottoa. Paljonko omakotitalo maksoi, että sait sen omistukseen ja jos hyöty on noin 1000 euroa/kk. Onko järkevä sijoitus vai ei? Omistaminen Suomessa yleensä ottaen on kannattavaa. Siksi meillä on paljon asuntosijoittajiakin.

        Ostin suurehkon peltotontin, puutarhamaaksi. Maapohja tutkimus tehtiin ja perustukset luotiin sopiviksi. Valmistalo paketti, säältä suojaan pystytyksineen kuului sopimukseen.
        Hieman muunneltiin alkuperäistä mallia, mun mieleni mukaiseen suuntaan ja siinä tuli muutama neliö lisätilaa.
        En ole maksanut paljoakaan yli 210000 € kaikenkaikkiaan, sähkö ja vesiliittymineen sekä viemäriliittymineen.

        Taloni on muutaman vuoden vanha, olen nähdäkseni tehnyt hyvän valinnan... arvo on noussut huomattavasti. Jos jostain syystä joutuisin myymään asuntoni, mulle jäisi pelkästään hankinnastani voittoa. Keskustasta saisin ostettua 3 h k sauna ja parveketta ja vielä jäisi rahaa yhtiövastikkeisiinkin.

        Ensimmäinen oma asuntoni oli Portsasta pieni puutalo-osake, jonka myin pois -> ostaakseni puutarhaani varten peltotontin. (joka oli unelmani) Muutin vanhempieni kanssa asumaan... (siipeilin jossain määrin)
        Mä kuitenkin onnistuin saamaan omistusasunnon ja nyt se tuottaa mulle jo voittoa... koska kaikki asumisessa; on kallistunut vaan vuosien myötä.


    • Anonyymi

      Kaupunkilaisten murheita.

    • sinkkutarha?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      50 neliössä voi asua jo 500 eurolla kk Ei tuollainen koppero ole sen parempi kuin kerrostalo asunto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1775
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1385
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1222
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1187
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      85
      1008
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      987
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      923
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      808
    10. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      185
      736
    Aihe