Ketipinorin lopetus apuja!

Kaipaisin vertaistukea ketipinorin lopetukseen liittyen.

Itse syönyt ketipinorin yli 14 vuotta enemmän tai vähemmän. Nyt olen tiputtanut 200mg.Pääsin jo 25mg mutta lääkäri käski himmata laskua yöunien takia.

Muuten on mennyt helposti, mutta yöunet alkoi häiriintyä ja ahdistus alkoi lisääntymään 50mg tienoilla ja tilanne paheni 25mg päästyäni. Nyt olen mm. huomannut, mielialanlaskua, lisääntynyttä ahdistusta,että pääni ei yksinkertaisesti toimi kunnolla, en ymmärrä lukemaan helposti, en muista asioita, mitkä olen muistanut tähän asti, keskittyminen on heikkoa. Hieman jännittää, korjaantuuko tilanne.

Kaipailen kokemuksia kovasti.
17222
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 17

Vanhimmat

Kun lasket annosta niin pidä se siinä jokin aika. Ihan viikkoja. Älä tiputa liian nopeasti vaan anna sivojesi tottua pienempään määrään ennenkuin lasket lisää

Äänestä

Kiitos. Näin pitää tehdä.

Äänestä

https://madinfinland.org/toiminta/taho-helsinki/ssri-ryhma/https://madinfinland.org/toiminta/taho-tampere/vieroitusryhma/Moni+kokee,+että+hoitotaho+ei+ota+psyykenlääkkeistä+koituvia+haittavaikutuksia+ja+lopettamisyrityksistä+koituvia+vieroitusoireita+tosissaan.+Psyykenlääkevieroituksen+tukiryhmässä+voit+saada+vertaistukea+sekä+jakaa+kokemuksia+ja+vinkkejä+psyykenlääkkeiden+vähentämiseen+sekä+lopettamiseen+liittyen.+Ryhmässämme+on+hyvä+ilmapiiri+ja+mukaan+voi+tulla+mukaan+matalalla+kynnyksellä+yksin+tai+vaikkapa+kaverin+kanssa.Ryhmässä+suositellaan+lähtökohtaisesti+maltillista+10%:n+kuukausittaista+lääkevähennystä+kuukausittain,+eli+edellisen+kuukauden+annoksen+kertomista+luvulla+0,9,+mutta+jotkut+kestävät+nopeampaakin+pudotusta.+Vieroituksen+eteneminen+on+varsin+yksilöllinen+prosessi.

Äänestä

Nostan tätä.
Onko kohtalontovereita?

Äänestä
  • Itse olen syönyt ko lääkettä noin 7 vuotta. Psykiatrin määräys. Aluksi 100 mg annos ja sitten vähensin puoleen. Haluaisin kovasti tästä lääkkeestä eroon. Minulla lääke vaikuttaa syömiseen. Siis otan lääkkeen ja menen nukkumaan. Torkahdan ja herään nälkään. Menen syömään ja taas nukahdan . Yleensä kolme kertaa käyn syömässä. Paino noussut 15 kiloa. Ja aamulla kun herään, en tunne itseäni levänneeksi. Masentaa nousta ylös . Kaikki masentaa. Kertokaa, miten olette onnistuneet pääsemään eroon tästä lääkkeestä. ?

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Itse olen syönyt ko lääkettä noin 7 vuotta. Psykiatrin määräys. Aluksi 100 mg annos ja sitten vähensin puoleen. Haluaisin kovasti tästä lääkkeestä eroon. Minulla lääke vaikuttaa syömiseen. Siis otan lääkkeen ja menen nukkumaan. Torkahdan ja herään nälkään. Menen syömään ja taas nukahdan . Yleensä kolme kertaa käyn syömässä. Paino noussut 15 kiloa. Ja aamulla kun herään, en tunne itseäni levänneeksi. Masentaa nousta ylös . Kaikki masentaa. Kertokaa, miten olette onnistuneet pääsemään eroon tästä lääkkeestä. ?

    Lisään vielä, että en tunne juurikaan mielihyvää enää mistään ja luulen että se on tuon lääkkeen syytä !

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Itse olen syönyt ko lääkettä noin 7 vuotta. Psykiatrin määräys. Aluksi 100 mg annos ja sitten vähensin puoleen. Haluaisin kovasti tästä lääkkeestä eroon. Minulla lääke vaikuttaa syömiseen. Siis otan lääkkeen ja menen nukkumaan. Torkahdan ja herään nälkään. Menen syömään ja taas nukahdan . Yleensä kolme kertaa käyn syömässä. Paino noussut 15 kiloa. Ja aamulla kun herään, en tunne itseäni levänneeksi. Masentaa nousta ylös . Kaikki masentaa. Kertokaa, miten olette onnistuneet pääsemään eroon tästä lääkkeestä. ?

    Heräsitkö syömiseen myös silloin kun annos oli 100mg?

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Heräsitkö syömiseen myös silloin kun annos oli 100mg?

    Kyllä heräsin. ☹️

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Kyllä heräsin. ☹️

    Tänään kokeilen sellasta coctailia kun, diapam 5 mg, ketipinor 50 mg, cabrion 600 mg, ja melatooni 1,9 mg. Eiköhän uni tuu ja jos en jaksais/pääsis jääkaapille . Hyvää yötä

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Tänään kokeilen sellasta coctailia kun, diapam 5 mg, ketipinor 50 mg, cabrion 600 mg, ja melatooni 1,9 mg. Eiköhän uni tuu ja jos en jaksais/pääsis jääkaapille . Hyvää yötä

    Hengissä ollaan 😁. Ja aika hyvin nukuttu. Kävin vain kerran syömässä. Aamulla kyllä on pikkasen vetämätön olo .

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Hengissä ollaan 😁. Ja aika hyvin nukuttu. Kävin vain kerran syömässä. Aamulla kyllä on pikkasen vetämätön olo .

    Hiukka väsyttänyt koko päivän. Nukuin päikkäritkin. Katotaanpa miten ens yö. Jos ottais cabrionia vain 300 mg

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Hiukka väsyttänyt koko päivän. Nukuin päikkäritkin. Katotaanpa miten ens yö. Jos ottais cabrionia vain 300 mg

    Eikö ketään kiinnosta????

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Lisään vielä, että en tunne juurikaan mielihyvää enää mistään ja luulen että se on tuon lääkkeen syytä !

    Pitää paikkansa,mikään ei tunnu miltään.

    Äänestä

Pyydä mirtazapiinia ja diapamia tueksi kun lopetat. Säästä diapamit siihen kun lopetat ketipinorin kokonaan. Palauta edellinen annos joka oli hyvä. Eikö se ollut 50mg? Syö sitä joitakin viikkoja kunnes oireet/viekkarit vähenevät. Sen jälkeen voit myös jonkin aikaa ottaa joka toinen päivä 50mg ja joka toinen 25mg. Voimia. Itsellä tällänen strategia toimi kun vähensin lääkkeitä. Hitaasti hyvä tulee.

Äänestä

25mg pitkä vai lyhyt vaikutteinen.

Äänestä

Vaihda 50mg pitkävaikutteisiin ja ota 1/2 tai 1/4 juu tiedän lääkärit vittuilee.

Äänestä

Muita nukahtamiseen.2 pullo keskaria.sauna.luonto maaseutu.ilta pilvi savut.syöminen illalla.ei kännykkää makkariin.17 'c makkarin lämpötilä.rauhoittava tee.diapam.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi kirjoitti:

Kaipaisin vertaistukea ketipinorin lopetukseen liittyen.

Itse syönyt ketipinorin yli 14 vuotta enemmän tai vähemmän. Nyt olen tiputtanut 200mg.Pääsin jo 25mg mutta lääkäri käski himmata laskua yöunien takia.

Muuten on mennyt helposti, mutta yöunet alkoi häiriintyä ja ahdistus alkoi lisääntymään 50mg tienoilla ja tilanne paheni 25mg päästyäni. Nyt olen mm. huomannut, mielialanlaskua, lisääntynyttä ahdistusta,että pääni ei yksinkertaisesti toimi kunnolla, en ymmärrä lukemaan helposti, en muista asioita, mitkä olen muistanut tähän asti, keskittyminen on heikkoa. Hieman jännittää, korjaantuuko tilanne.

Kaipailen kokemuksia kovasti.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu