Ketipinorin lopetus apuja!

Anonyymi

Kaipaisin vertaistukea ketipinorin lopetukseen liittyen.

Itse syönyt ketipinorin yli 14 vuotta enemmän tai vähemmän. Nyt olen tiputtanut 200mg.Pääsin jo 25mg mutta lääkäri käski himmata laskua yöunien takia.

Muuten on mennyt helposti, mutta yöunet alkoi häiriintyä ja ahdistus alkoi lisääntymään 50mg tienoilla ja tilanne paheni 25mg päästyäni. Nyt olen mm. huomannut, mielialanlaskua, lisääntynyttä ahdistusta,että pääni ei yksinkertaisesti toimi kunnolla, en ymmärrä lukemaan helposti, en muista asioita, mitkä olen muistanut tähän asti, keskittyminen on heikkoa. Hieman jännittää, korjaantuuko tilanne.

Kaipailen kokemuksia kovasti.

17

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun lasket annosta niin pidä se siinä jokin aika. Ihan viikkoja. Älä tiputa liian nopeasti vaan anna sivojesi tottua pienempään määrään ennenkuin lasket lisää

    • Anonyymi

      Kiitos. Näin pitää tehdä.

    • Anonyymi

      https://madinfinland.org/toiminta/taho-helsinki/ssri-ryhma/

      https://madinfinland.org/toiminta/taho-tampere/vieroitusryhma/

      Moni kokee, että hoitotaho ei ota psyykenlääkkeistä koituvia haittavaikutuksia ja lopettamisyrityksistä koituvia vieroitusoireita tosissaan. Psyykenlääkevieroituksen tukiryhmässä voit saada vertaistukea sekä jakaa kokemuksia ja vinkkejä psyykenlääkkeiden vähentämiseen sekä lopettamiseen liittyen. Ryhmässämme on hyvä ilmapiiri ja mukaan voi tulla mukaan matalalla kynnyksellä yksin tai vaikkapa kaverin kanssa.

      Ryhmässä suositellaan lähtökohtaisesti maltillista 10%:n kuukausittaista lääkevähennystä kuukausittain, eli edellisen kuukauden annoksen kertomista luvulla 0,9, mutta jotkut kestävät nopeampaakin pudotusta. Vieroituksen eteneminen on varsin yksilöllinen prosessi.

    • Anonyymi

      Nostan tätä.
      Onko kohtalontovereita?

      • Anonyymi

        Itse olen syönyt ko lääkettä noin 7 vuotta. Psykiatrin määräys. Aluksi 100 mg annos ja sitten vähensin puoleen. Haluaisin kovasti tästä lääkkeestä eroon. Minulla lääke vaikuttaa syömiseen. Siis otan lääkkeen ja menen nukkumaan. Torkahdan ja herään nälkään. Menen syömään ja taas nukahdan . Yleensä kolme kertaa käyn syömässä. Paino noussut 15 kiloa. Ja aamulla kun herään, en tunne itseäni levänneeksi. Masentaa nousta ylös . Kaikki masentaa. Kertokaa, miten olette onnistuneet pääsemään eroon tästä lääkkeestä. ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen syönyt ko lääkettä noin 7 vuotta. Psykiatrin määräys. Aluksi 100 mg annos ja sitten vähensin puoleen. Haluaisin kovasti tästä lääkkeestä eroon. Minulla lääke vaikuttaa syömiseen. Siis otan lääkkeen ja menen nukkumaan. Torkahdan ja herään nälkään. Menen syömään ja taas nukahdan . Yleensä kolme kertaa käyn syömässä. Paino noussut 15 kiloa. Ja aamulla kun herään, en tunne itseäni levänneeksi. Masentaa nousta ylös . Kaikki masentaa. Kertokaa, miten olette onnistuneet pääsemään eroon tästä lääkkeestä. ?

        Lisään vielä, että en tunne juurikaan mielihyvää enää mistään ja luulen että se on tuon lääkkeen syytä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen syönyt ko lääkettä noin 7 vuotta. Psykiatrin määräys. Aluksi 100 mg annos ja sitten vähensin puoleen. Haluaisin kovasti tästä lääkkeestä eroon. Minulla lääke vaikuttaa syömiseen. Siis otan lääkkeen ja menen nukkumaan. Torkahdan ja herään nälkään. Menen syömään ja taas nukahdan . Yleensä kolme kertaa käyn syömässä. Paino noussut 15 kiloa. Ja aamulla kun herään, en tunne itseäni levänneeksi. Masentaa nousta ylös . Kaikki masentaa. Kertokaa, miten olette onnistuneet pääsemään eroon tästä lääkkeestä. ?

        Heräsitkö syömiseen myös silloin kun annos oli 100mg?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heräsitkö syömiseen myös silloin kun annos oli 100mg?

        Kyllä heräsin. ☹️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä heräsin. ☹️

        Tänään kokeilen sellasta coctailia kun, diapam 5 mg, ketipinor 50 mg, cabrion 600 mg, ja melatooni 1,9 mg. Eiköhän uni tuu ja jos en jaksais/pääsis jääkaapille . Hyvää yötä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään kokeilen sellasta coctailia kun, diapam 5 mg, ketipinor 50 mg, cabrion 600 mg, ja melatooni 1,9 mg. Eiköhän uni tuu ja jos en jaksais/pääsis jääkaapille . Hyvää yötä

        Hengissä ollaan 😁. Ja aika hyvin nukuttu. Kävin vain kerran syömässä. Aamulla kyllä on pikkasen vetämätön olo .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengissä ollaan 😁. Ja aika hyvin nukuttu. Kävin vain kerran syömässä. Aamulla kyllä on pikkasen vetämätön olo .

        Hiukka väsyttänyt koko päivän. Nukuin päikkäritkin. Katotaanpa miten ens yö. Jos ottais cabrionia vain 300 mg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiukka väsyttänyt koko päivän. Nukuin päikkäritkin. Katotaanpa miten ens yö. Jos ottais cabrionia vain 300 mg

        Eikö ketään kiinnosta????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että en tunne juurikaan mielihyvää enää mistään ja luulen että se on tuon lääkkeen syytä !

        Pitää paikkansa,mikään ei tunnu miltään.


    • Anonyymi

      Pyydä mirtazapiinia ja diapamia tueksi kun lopetat. Säästä diapamit siihen kun lopetat ketipinorin kokonaan. Palauta edellinen annos joka oli hyvä. Eikö se ollut 50mg? Syö sitä joitakin viikkoja kunnes oireet/viekkarit vähenevät. Sen jälkeen voit myös jonkin aikaa ottaa joka toinen päivä 50mg ja joka toinen 25mg. Voimia. Itsellä tällänen strategia toimi kun vähensin lääkkeitä. Hitaasti hyvä tulee.

    • Anonyymi

      25mg pitkä vai lyhyt vaikutteinen.

    • Anonyymi

      Vaihda 50mg pitkävaikutteisiin ja ota 1/2 tai 1/4 juu tiedän lääkärit vittuilee.

    • Anonyymi

      Muita nukahtamiseen.2 pullo keskaria.sauna.luonto maaseutu.ilta pilvi savut.syöminen illalla.ei kännykkää makkariin.17 'c makkarin lämpötilä.rauhoittava tee.diapam.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2012
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1225
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1040
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      996
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe