Olenko "herännyt" vai sairastunut

Anonyymi

Minulla ei ole enää tavoitteita. Ne jäivät avioeroon 5 vuotta sitten. Toki olen huomannut yhä enemmän käveleväni vastavirtaan ja katsovani maailmaa kuin ulkopuolinen. En välitä enää hygieniasta, ruuasta, terveydestä. Vein telkkarin varastoon 3 vuotta sitten.

Lopetin kaiken sosiaalisen kanssakäymisen, ns ystävät juoksevat maallisten asioiden perässä, halveksin heitä. Yhä tiukemmin olen tarkastellut luontoa. Elämä on energiaa, kuten myös kuolema. Mikään ei mene luonnossa hukkaan, toisen kuolema on toisen elämä. Joka aamu se söpö pikkulintu tappaa madon ja vie sen poikasilleen syötäväksi. En pelkää enää kuolemaa, se on vain alku seuraavalle askelmalle.

Aiemmin mietin että olen täällä turhaan, johan täältä joutaa pois. Sen verran myönnyin että en yritä aktiivisesti mitään ennen kuin elareiden maksaminen loppuu eli vuoden päästä. En pelkää enää kipua tai tuskaa. En välitä omaisuudesta, mitään en saa mukaan. Koin myös "kutsun" mutta siitä en saane täällä kertoa enempää, modet poistavat koko kirjoituksen.

Oikeastaan voin tällä hetkellä ihan hyvin, talous on raiteillaan, ei alkoholi tms ongelmia. En ole edes riidoissa kenenkään kanssa. Vuosi vielä ja sitten voin ottaa seuraavan askeleen, iloiten. Omaiset surevat aikansa menneitä muistojaan, mutta heillä elämä jatkuu, minullakin on sitten kaikki hyvin ja uusi vaihe kierrossa koittaa.

3

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ero on saanut tuollaista tapahtumaan kohdallasi, niin mieti tarkkaan aiotko oikeasti hylätä omaisesi.
      Voisi ajatella, että mahdollisesti tehdessäsi itsellesi jotain pahaa, omaistesi elämä saattaa muuttua samanlaiseksi, mikä omasi on ollut eron jälkeen.

      Kirjoitat, ettet välitä enää mistään, luullakseni ongelmasi on se, että olet lakannut välittämästä itsestäsi.
      Jos tarvitsee ja siltä tuntuu, hae apua. Yksin ei yleensä kukaan jaksa mitä kauemmin tilanne jatkuu.
      On paljon asioita, jotka pystyy korjaamaan, jos niin haluaa. Toki se haluaminen on synkimmällä hetkellä alhaalla, mutta aina kannattaa yrittää.

      Tavoitteeksi olisi hyvä ottaa tutustumisen omaan itseensä, se on kaiken alku, että pystyy jatkamaan.

    • Hei,

      Itsetuhoisista ajatuksista kannattaisi keskustella ammattilaisen kanssa. On olemassa monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Näistä palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi joka viikko maanantaista torstaihin klo 15-19 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ysätävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Voisitko löytää uuden alun, katsoa vielä, mitä tässä elämässä voisit vielä tehdä. Kuolema tulee kuitenkin, mutta elämä jää vajaaksi, jos sen ennenaikaisesti keskeyttää. Et vielä ole löytänyt haluamaasi, mutta entä jos sellainen löytyisi vielä? Et ehkä saa sitä mitä juuri nyt haluat, mutta ehkä voit löytää vielä jotakin muuta. Tuskin olet ainoa ihminen, joka ajattelee elämää syvällisemmin, luonnon kautta. Jos vain löytäisit ihmisen/ihmisiä, joilla olisi samantyyppisiä ajatuksia, niin voisitte yhdessä elää elämää, joka ehkä eroaa yleisestä tavasta.

      Itsekin koitan löytää samanhenkistä seuraa. Monessa muussa seurassa tunnen olevani ulkopuolinen, kun minua ei kiinnosta sellaiset turhanpäiväiset asiat, kuin heitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe