Mitkä ovat kriteerit että pääsee ylöstempaukseen?

Anonyymi

Tai millaiset uskovat eivät pääse tempaukseen?

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainoa kriteeri on Jeesuksen oma valinta: kenet Hän ylösnostaa. Hän On Herra.

      • Kysymys on tapahtumasta,
        jossa Ylkä eli Sulhanen
        noutaa Morsiamensa
        Isän Kotiin,
        jossa tapahtuu vihkiminen.
        Hääjuhlaa vietetään
        vähän myöhemmin
        tämän maan päällä.

        Tämän armotalouskauden ihmiset
        on valittu Kristuksen Morsiameksi
        ja tulevaksi Vaimoksi.

        Hän on jo valinnut meidät.
        Hän on jo sanonut:
        "Tahdon".
        Hän on jopa maksanut
        lunastushinnan meistä.

        Mutta jos me kieltäydymme
        tuosta suhteesta,
        niin silloin emme
        tietenkään kuulu tuohon
        Morsiusjoukkoon,
        jonka Hän vie vihille.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Kysymys on tapahtumasta,
        jossa Ylkä eli Sulhanen
        noutaa Morsiamensa
        Isän Kotiin,
        jossa tapahtuu vihkiminen.
        Hääjuhlaa vietetään
        vähän myöhemmin
        tämän maan päällä.

        Tämän armotalouskauden ihmiset
        on valittu Kristuksen Morsiameksi
        ja tulevaksi Vaimoksi.

        Hän on jo valinnut meidät.
        Hän on jo sanonut:
        "Tahdon".
        Hän on jopa maksanut
        lunastushinnan meistä.

        Mutta jos me kieltäydymme
        tuosta suhteesta,
        niin silloin emme
        tietenkään kuulu tuohon
        Morsiusjoukkoon,
        jonka Hän vie vihille.

        Sapatin Herra Jeesus on omiensa kanssa 1000 vuotta taivaassa, ei täällä tuhotun maan päällä.

        1234567---


    • Anonyymi

      Ylöstempaukseen pääsee vain viisaat neitsyet, jotka ovat messiaanisia juutalaisia ja heihin liittyneitä pakanoita. Ylös temmataan vain sellaiset Jeesuksen Kristukseen uskovat, jotka myös noudattavat Mooseksen lakia Jeesuksen käskystä. Sen takia Jerusalemin kolmanteen temppeliin kokoontuu 144000 messiaanista juutalaista, koska he ovat Jeesuksen esikoislahja, pelastuneiden ensihedelmä.

      Jeesus opetti, ettei hän pelasta niitä Jeesuksen nimessä ihmeitä tehneitä, jotka eivät noudatta lakia. Laittomuus on este päästä tempaukseen. Sen takia kristityistä pääsee tempaukseen vain hyvin pieni osa, koska lähes kaikki kristityt ovat hylänneet lain, vaikka Jeesus käski noudattaa lakia.

      Matt 21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
      ---
      25:8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
      9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
      10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
      11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
      12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

      • Anonyymi

        Lain käskyt on juutalaisille, ovathan he luvattu kansa. Paljon on annettu ja paljon vaaditaan. Pakanasyntyiset armahdetut syntiset sen sijaan on vapautettu lain orjuudesta Jumalan lasten kirkkauteen ja vapauteen Jeesuksessa Kristuksessa. Niin olisivat myös juutalaiset mutta tavoista on vaikea luopua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lain käskyt on juutalaisille, ovathan he luvattu kansa. Paljon on annettu ja paljon vaaditaan. Pakanasyntyiset armahdetut syntiset sen sijaan on vapautettu lain orjuudesta Jumalan lasten kirkkauteen ja vapauteen Jeesuksessa Kristuksessa. Niin olisivat myös juutalaiset mutta tavoista on vaikea luopua.

        >>Pakanasyntyiset armahdetut syntiset sen sijaan on vapautettu lain orjuudesta Jumalan lasten kirkkauteen ja vapauteen Jeesuksessa Kristuksessa.<<

        Olet väärässä. Et taida edes ymmärtää Paavalin vaiketajuisia kirjoituksia, kun käännät evankeliumin opetuksen ylösalaisin.

        Evankeliumin mukaan lain noudattaminen ei johda mihinkään orjuuteen vaan vapauteen, kun lakia noudatetaan uskossa Jeesukseen Kristukseen. Evankeliumin mukaan lain rikkominen johtaan aina synnin orjuuteen, vaikka väittäisi uskovansa Jeesukseen. Tämä kaikki pätee myös pakanauskoviin.

        Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

        Mooseksen laki koskee myös pakanauskovia. Jumala ei erottele juutalaisia ja pakanoita vaan kaikilta vaaditaan saman lain noudattamista, kuten Paavali opetti asian roomalaisille pakanoille. Vain lakia noudattavat ovat vanhurskaita, kunhan se tehdään uskossa Jeesukseen Kristukseen. Vanhurskaus edellyttää aina lain noudattamista ja uskoa. Ota näistä toinen pois, niin et ole vanhurskas etkä pyhä.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."


    • Anonyymi

      Ylöstempaukseen pääsee uudestisyntynyt, siis Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tullut ihminen, jolla on asiat kunnossa myös ihmisten kanssa eikä elä tavallaan synnissä. (en tarkoita heikkouttaan lankeamista) vaan joka puolustelee syntiään.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset kielilläpuhujat eivät ole uudestisyntyneitä, koska he elävät tahallaan laittomuudessa. Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, hän on lihassa ja erossa Kristuksesta, vaikka olisi puhunut kielillä ja tehnyt ihmeitä Jeesuksen nimessä. Uudestisyntyminen edellyttää parannuksen tekemistä laittomuudesta.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      Sinulleko on annettu tuomiovalta ? Kyllähän Jumala on tuomari. Kilvoitelkaa pääsatäksenne ahtaasta portista sisälle, on Jeesus sanonut opetuslapsille kun he esittivät tuollaisen kysymyksen.

      • Anonyymi

        Miehillä pitää olla portilla myös se lerpunnahka pois leikattuna.
        Muuten ei ole kelvollinen.
        Sellainen pieni muotoseikka, kiivaille ja etukenoisille kilvoittelijoillekkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehillä pitää olla portilla myös se lerpunnahka pois leikattuna.
        Muuten ei ole kelvollinen.
        Sellainen pieni muotoseikka, kiivaille ja etukenoisille kilvoittelijoillekkin.

        Juuri luterilainen kävi keskussairaalassa sen lerpukan leikkauttamassa, sokeritaudin takia.
        Eli hän varmaankin pääsee - juttusi mukaan perille, mutta miten ne muut kastetut - oliko siellä ne vauva- esinahkaleikatut mukana, näkyykö siinä tyttölapsien luteris- leikkaus myös.
        Miten se lerpukka on leikelty - mietin tässä --- sattukohan.
        Minun muijan tavaraan eivät ole koskeneet, ehkä hän ei ollutkaan pentuna siinä jonossa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuka sitten voi päästä taivaisiin? Se mikä ihmiselle on mahdotonta, on Jumalalle mahdollista.

      • Anonyymi

        No, Jumalalle mahdollista? ; ))) Eikös se Jumala olekaan taivaissa. Mielestäni kyllä, tuonpuoleisuudessa - joka on PYHÄ


    • Anonyymi

      Ylöotto on elämäänsyntyneille aina olemassa.
      On autuaitten ylösotto ja sitten tuomittujen, eli aina ole se - Jumalan eteen meno.
      Sieltähän löytyy niin lampaat, kuin vuohetkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      71
      3240
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2832
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2658
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2618
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2486
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2325
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1783
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1737
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1600
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1456
    Aihe