Outo syke koronan jälkeen

Hei! Sairastin koronan maaliskuussa ja sen jälkeen leposyke ei ole palautunut missään vaiheessa normaaliksi vaan jäänyt hiukan korkeammalle kuin aiemmin. Tuntuu etten ole päässyt palautumaan kuukausiin kunnolla. Sitten toinen asia, joka myös ilmaantunut koronan jälkeen; jos esimerkiksi olen päiväunilla ja joku soittaa jolloin säpsähdän hereille tai jos yöllä herään johonkin ääneen äkillisesti, syke nousee noin 100 samantien ja pysyy siellä vaihdellen puolesta tunnista kahteen tuntiin. Tuntuu paniikkikohtaukselta, mutta ainoastaan sydän on "paniikissa" ja mieli tietää ettei mitään vaaraa ole, mutta sydän ei rauhoitu.. . Joskus hereillä ollessakin tälläisiä tykytyskohtauksia tulee yllättäen, silloin syke nousee 140. Laskee kuitenkin näissä tapauksissa nopeasti. Lääkärissä käyty useampaan otteeseen eikä asialle voida kuulemma mitään tehdä. Loppuu aikanaan jos loppuu, sykkeet tasaantuu jos tasaantuu. Viimeksi lääkärillä käydessäni käski ottaa rauhassa liikunnan suhteen niin kauan kun oireita on. Se nyt oli korinan sairastamisen jälkeen sanomattakin selvää. Mutta entä jos oireet ovat tulleet jäädäkseen? Hulluksihan tässä vielä tulee kun ei ole voinut kunnolla edes urheilla pitkään aikaan ja aiemmin se oli iso osa elämää. Onko kellään samankaltaisia kokemuksia ja onko löytynyt apua vaivaan?
2505
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Tälläinen tulos on saatu eräästä tutkimuksesta koronan sairastaneilla.

"Veriryhmä AB liittyy merkittävästi jatkuvaan sydämentykytykseen ja huimaukseen verrattuna muihin veriryhmiin."

Äänestä

Mulla ollut aivan samaa.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi kirjoitti:

Hei! Sairastin koronan maaliskuussa ja sen jälkeen leposyke ei ole palautunut missään vaiheessa normaaliksi vaan jäänyt hiukan korkeammalle kuin aiemmin. Tuntuu etten ole päässyt palautumaan kuukausiin kunnolla. Sitten toinen asia, joka myös ilmaantunut koronan jälkeen; jos esimerkiksi olen päiväunilla ja joku soittaa jolloin säpsähdän hereille tai jos yöllä herään johonkin ääneen äkillisesti, syke nousee noin 100 samantien ja pysyy siellä vaihdellen puolesta tunnista kahteen tuntiin. Tuntuu paniikkikohtaukselta, mutta ainoastaan sydän on "paniikissa" ja mieli tietää ettei mitään vaaraa ole, mutta sydän ei rauhoitu.. . Joskus hereillä ollessakin tälläisiä tykytyskohtauksia tulee yllättäen, silloin syke nousee 140. Laskee kuitenkin näissä tapauksissa nopeasti. Lääkärissä käyty useampaan otteeseen eikä asialle voida kuulemma mitään tehdä. Loppuu aikanaan jos loppuu, sykkeet tasaantuu jos tasaantuu. Viimeksi lääkärillä käydessäni käski ottaa rauhassa liikunnan suhteen niin kauan kun oireita on. Se nyt oli korinan sairastamisen jälkeen sanomattakin selvää. Mutta entä jos oireet ovat tulleet jäädäkseen? Hulluksihan tässä vielä tulee kun ei ole voinut kunnolla edes urheilla pitkään aikaan ja aiemmin se oli iso osa elämää. Onko kellään samankaltaisia kokemuksia ja onko löytynyt apua vaivaan?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu