Työllisen tilitys

Anonyymi

Nämä työttömyydellään hehkuttavat turhautuneet eivät luultavasti käsitä, että omalla aktiivisuudella voi tavoittaa töitä jotka haasteellisuudessaan antavat onnistumisen iloa. Perustellun tunteen omasta tarpeellisuudesta. Mahdollisuuden kehittyä sillä alalla tai saa valmiuksia vaihtaa toisen tyyppiseen työhön.
Noilla periaatteilla saa myös asiallista palkkaa josta kertyy työeläkettä.
Kunnolliset tulot mahdollistavat myös vapauden päättää milloin kytkee lopullisesti vapaalle ilman tukiaisia.
Tosin se vaatii hieman pitkäjännitteisyyttä ja suunnittelua.

Takana monipuolinen, antoisa työura. Menossa yli 20 vuotta kestäneet lokopäivät joita ensin varjosti korona ja nykyään vaimon heikentynyt terveys.

17

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taitavat olla nämä työttömänä olijat matalasti koulutettuja ja niiden työt eivät juurikaan tuo noit hyviä asioita mitä mainitsit.
      Matalapalkka vielä edesauttaa sitä, että työnteko, raskas raataminen ei tunnu mukavalta.

      • Anonyymi

        Aina voi etsiä parempaa.
        Valita suunta ja pyrkiä kehittämään itseään.
        Ainakin joissakin paikoissa uusi työnantaja ehdokas kysäisee hakijan edellisen työnantajan mielipidettä työtä hakevasta henkilöstä.
        Edellyttää, että on ollut töissä.
        Edellyttää myös, että on hoitanut hommansa hyvin.

        "Ei tunnut mukavalta"?! Aina ei kaikki voi olla mukavaa. Raskauden ja epämukavuuden voi ottaa haasteena ja panostaa onnistumiseen. Piru vie! Minä tein sen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina voi etsiä parempaa.
        Valita suunta ja pyrkiä kehittämään itseään.
        Ainakin joissakin paikoissa uusi työnantaja ehdokas kysäisee hakijan edellisen työnantajan mielipidettä työtä hakevasta henkilöstä.
        Edellyttää, että on ollut töissä.
        Edellyttää myös, että on hoitanut hommansa hyvin.

        "Ei tunnut mukavalta"?! Aina ei kaikki voi olla mukavaa. Raskauden ja epämukavuuden voi ottaa haasteena ja panostaa onnistumiseen. Piru vie! Minä tein sen!

        Jaa, että mahtavaa minä tein sen ja palkka siitä on roposia kouraan, niin ei tuollaista kovin kauan jaksaisi.
        Työn teosta ja jos se vielä on raskasta, niin siitä on saatava todella hyvä korvaus raadannalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, että mahtavaa minä tein sen ja palkka siitä on roposia kouraan, niin ei tuollaista kovin kauan jaksaisi.
        Työn teosta ja jos se vielä on raskasta, niin siitä on saatava todella hyvä korvaus raadannalle.

        Perusta yritys ja maksat helkkarin isoa palkkaa työntekijöille.Nykypäivänä on vaatimustasot kenelle sitä hyvää palkkaa maksetaan.


      • Anonyymi

        Vanhat ajat eivät palaa. Silloin ei ollut vuokrafirmoja, jotka pitävät hakukierroksia samasta työpaikasta kuukauden välein, ei vaan kelvolista porukkaa löydy töihin.
        Toisin oli ennen internettiä ja vuokrafirmat oli kiellettyjä. Avoimia työpaikkoja etsittiin päivän lehdestä. Mutta niitä piilotyöpaikosta ei tiennyt muuten kun soittamalla firmaan ja jos hyvin kävi niin pääsit haastatteluun ja sitä kautta töihin. Entäs sitten rakennustyömaat, jokaisella työmaalla oli työmaakoppi, jossa luki töihinotto. Sinne suuntasivat sekä työpaikanhakijat että jo työpaikan saaneet jotka tulivat ensi kertaa töihin, tosin he tulivat aamu 8. Jos firmassa oli työntekijän puute, niin kyllä ainakin koeajaksi pääsi ja tiesi että saa olla töissä ainakin 3 kuukautta, jos ei aivan ranttaliksi heittäydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusta yritys ja maksat helkkarin isoa palkkaa työntekijöille.Nykypäivänä on vaatimustasot kenelle sitä hyvää palkkaa maksetaan.

        Siitenhän sinä vasta lisissä olet jos yrityksen perustisit! Ehei... siihen liriin ei kukaan halua.

        MIKSI SINÄ USUTAT IHMISIÄ PERUSTAMAAN YRITYKSEN KUN EI HALUTA TEHDÄ SITÄ TYÖTÄ. EI YKSI EIKÄ KENENKÄÄNPALV ELUKSESSA, ETKÖ SINÄ NYT YMMÄRRÄ????

        Eihän yrittäjät mitään helkkarin isoa palkkaa maksa, sehän näkyy, ei kukaan halua mennä ilmaseksi töihin. En minä yritäjänä kehtaa olla maksamatta palkkaa kenellekkään enkä halua että kukaan tekee orjatöitä minulle, En myöskään itse siihen suostu.
        Miksi perustaa jos ei pysty maksaa palkkaa????? Tehkäät yrittäjä työt itse, jos ei palkkaa tule.
        Ennemmin sitä on kotona kuin orjatöissä missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitenhän sinä vasta lisissä olet jos yrityksen perustisit! Ehei... siihen liriin ei kukaan halua.

        MIKSI SINÄ USUTAT IHMISIÄ PERUSTAMAAN YRITYKSEN KUN EI HALUTA TEHDÄ SITÄ TYÖTÄ. EI YKSI EIKÄ KENENKÄÄNPALV ELUKSESSA, ETKÖ SINÄ NYT YMMÄRRÄ????

        Eihän yrittäjät mitään helkkarin isoa palkkaa maksa, sehän näkyy, ei kukaan halua mennä ilmaseksi töihin. En minä yritäjänä kehtaa olla maksamatta palkkaa kenellekkään enkä halua että kukaan tekee orjatöitä minulle, En myöskään itse siihen suostu.
        Miksi perustaa jos ei pysty maksaa palkkaa????? Tehkäät yrittäjä työt itse, jos ei palkkaa tule.
        Ennemmin sitä on kotona kuin orjatöissä missään.

        Työntekijän on työllään ansaittava riittävästi lisäarvoa työnantajalleen ehtona toiminnan jatkuvuudelle ja palkan maksamisen mahdollisuudelle.
        Siis ensin tuottava työ ja sen jälkeen asiallinen palkka!
        Perse edellä puuhun nouseminen ei vaan tahdo onnistua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työntekijän on työllään ansaittava riittävästi lisäarvoa työnantajalleen ehtona toiminnan jatkuvuudelle ja palkan maksamisen mahdollisuudelle.
        Siis ensin tuottava työ ja sen jälkeen asiallinen palkka!
        Perse edellä puuhun nouseminen ei vaan tahdo onnistua!

        Ei vaan, työntantaja jos haluaa työntekijöitä firmalleen, kun ei itse viitsi niitä thedä, on velvollinenmaksamaa n palkkaa jolla tulla toimeen. 2700 alin palkka, siitä alle ei saa palkata.

        Työtä ei tarvi tehdä ilman palkkaa. Kelasta ei kuulu sillon hake etuuksia kun on töissä, se ei ole palkkatyön tarkoitus, vaan palkalla tulee elää.

        Siksi en mene töihin ennekuin 5 tonnia kk tulee käteen. Kiitos. Kotona on hauskempaa ja tykkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan, työntantaja jos haluaa työntekijöitä firmalleen, kun ei itse viitsi niitä thedä, on velvollinenmaksamaa n palkkaa jolla tulla toimeen. 2700 alin palkka, siitä alle ei saa palkata.

        Työtä ei tarvi tehdä ilman palkkaa. Kelasta ei kuulu sillon hake etuuksia kun on töissä, se ei ole palkkatyön tarkoitus, vaan palkalla tulee elää.

        Siksi en mene töihin ennekuin 5 tonnia kk tulee käteen. Kiitos. Kotona on hauskempaa ja tykkään.

        Ajattelehan itseäsi työnantajana! Otat työhön ennestään tuntemattoman henkilön ko. henkilön sanelemilla ehdoilla joihin kuuluu korkea palkka.
        Sen jälkeen odotat josko tuo korkeapalkkainen henkilö suostuisi tekemäänkin jotain.
        Onko se "jotain" yrityksesi tuloksen kannalta järkevää, riittävää ja edullista vai tekijän kannalta kivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina voi etsiä parempaa.
        Valita suunta ja pyrkiä kehittämään itseään.
        Ainakin joissakin paikoissa uusi työnantaja ehdokas kysäisee hakijan edellisen työnantajan mielipidettä työtä hakevasta henkilöstä.
        Edellyttää, että on ollut töissä.
        Edellyttää myös, että on hoitanut hommansa hyvin.

        "Ei tunnut mukavalta"?! Aina ei kaikki voi olla mukavaa. Raskauden ja epämukavuuden voi ottaa haasteena ja panostaa onnistumiseen. Piru vie! Minä tein sen!

        Mutta kuka etsii? Ei kukaan.
        Tuo on vaan tyhmä sanonta että voi etsiä parempaa mutta oikeesti kukaan ei etsi, vaan jymähtää siihen orjatyöhön vuosikaudeksi. Ei vaan ojratöissä jaksa.

        Palkka pitää saada heti eikä viiden vuoden päästä tai toisessa paikassa.

        Minä olen siksi työtön kun tienaan näin paremmin. Kelasta tulee aina sovitusti rahat oikeana päivänä, ja itse saa tienaa lisää kuin paljo huvittaa pimeesti. Ei sitä kukaan kyttää jos ei makseta tilille. ja maksella veroja.

        Veroja ei kannata maksaa kaikista tuloista, jos olet liian rehellinen, menetät kaiken.

        Katsoppas eduksuntalaisia, siellä ei kaikista tuloista kerrota, ja asutaan saunassa niin saa asumitukee... otetaan pimeesti vastaan... ei siellä veroja maksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelehan itseäsi työnantajana! Otat työhön ennestään tuntemattoman henkilön ko. henkilön sanelemilla ehdoilla joihin kuuluu korkea palkka.
        Sen jälkeen odotat josko tuo korkeapalkkainen henkilö suostuisi tekemäänkin jotain.
        Onko se "jotain" yrityksesi tuloksen kannalta järkevää, riittävää ja edullista vai tekijän kannalta kivaa.

        En ajattele kun en ole perustamassa yritystä. JOS TÖITÄ TEHDÄÄN TOISEN PALVELUKSESSA, SIIHEN KUULUU PALKKA JOLLA TULEE TOIMEEN.
        Ei kukaan fiksu mene töihin jos ei saa palkkaa.

        Jos perustat yrityksen, tee työsi itse, miski perustit jos et pysty maksamaan hyvää palkkaa? Luulit siis itse tienaavasi toisen työllä????? Käytät hyväksi muita ihmisiä jotta itse saat rahaa??? Törkeää. Siihen en kehtiaisi itse lähteä, että raadatan sut henkihiveriin jollain kutuisella rahalla, ja itse nauttisin työsi tuloksista, ja rahasta. Ei ole minua tuollanen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ajattele kun en ole perustamassa yritystä. JOS TÖITÄ TEHDÄÄN TOISEN PALVELUKSESSA, SIIHEN KUULUU PALKKA JOLLA TULEE TOIMEEN.
        Ei kukaan fiksu mene töihin jos ei saa palkkaa.

        Jos perustat yrityksen, tee työsi itse, miski perustit jos et pysty maksamaan hyvää palkkaa? Luulit siis itse tienaavasi toisen työllä????? Käytät hyväksi muita ihmisiä jotta itse saat rahaa??? Törkeää. Siihen en kehtiaisi itse lähteä, että raadatan sut henkihiveriin jollain kutuisella rahalla, ja itse nauttisin työsi tuloksista, ja rahasta. Ei ole minua tuollanen.

        Jos teet töitä toisen palveluksessa niin panoksesi on oltava palkkasi arvoinen henkilösivukulut työnantajan kiinteät kulut riittävä tuotto toiminnan kehittämiseksi tai ainakin jatkuvuuden turvaamiseksi.
        Väänsin tätä yksinkertaista rautalankaa siltä varalta, ettei kommenttisi olisikaan pelkkä provo, vaan takana olisi uskomatonta tietämättömyyttä, jolle on rumempikin sana, tai sitten joku trauma joka on vääristänyt asennemaailman!

        Aivan sairas asenne. Maksan ruhtinaallisen palkan joten jospa tuo tyyppi tekisi jotain sen eteen.


    • Anonyymi

      Aikuiskoulutus mahdollisuuksia on vaikka mitä j ukkeleitakin näkyy kaupoissa töissä. Huonosti sillä käy kuka alkaa kaljotteleen niinkuin se mukamas ratkasee jotain.

      • Anonyymi

        Onhan noita hilipali kursseja, ei viitsi sellasita, ihan tyhjänpäiväistä.

        Kotona on niin paljon hommaa ja omaehtoista, että kela maksaa mulle siitä. Onneksi maksaa, hyvät raha tlee, ja kun vähän valittaa selkää, taas saa rahaa.


    • Anonyymi

      Kun eläkeikä vaan jatkaa nousemistaan, niin kyllä kenen tahansa kannattaa hankkia työn loppuessa uusi paikka tai kokonaan eri alan ammatti.
      Muuten käy niin että joutuu loppuiäkseen niiden Kelan almujen varaan.

    • Anonyymi

      Kelan korvaukset ovat todella surkeita. Eläkkeelläkin tienaa tuplasti sen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe