Marko Paanasen restauroima ravintola

Anonyymi

Onko ravintola auki kun ei ole kuulunut mitään sen alun hehkutuksen jälkeen. Eikös hänen sisko suunnitteli tuovansa eväät.

4

1748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Taitaa olla ravintolalle täällä vähän tarvetta.Kesän jälkeen hiljenee entisestään.

• Anonyymi

Tulipa mieleen, onko se Marko Paanasen ravintola auki. Ohi ajetaan monta kertaa niin ootettu että voisi poiketa Viitasaarelle kerrankin.

• Anonyymi

Muistan hämärästi sumuisen syyskuun aamun, kun soudin suovanniemestä kirkonkylälle myymään biisamin nahkoja. Vuosi oli 1943, sen verran muistan, että tuohivirsut eivät tulleet kyseeseen tuona aamuna kelin koleuden vuoksi. Teeren etäinen kukerrus nousevan auringon aikana, sekä kessutupakan tuoksu jäivät elävästi mieleen tuosta aamusta, joka oli eräänlainen vedenjakaja eloni alkavalla tiellä. Olin juuri saapunut venevalkamalle, kun torin suunnalta kuului selkäpiitä karmivaa jylisevää huutoa. Minun, 15-vuotiaan nuoren miehen, joka joutui myöhemmin nostoväkeen, ja antoi vasemman jalkansa isänmaansa puolesta, uteliaisuus heräsi välittömästi ja juoksin ääntä kohti. Vauhoontunut hevonen hyppi kiljuen ja turpa vaahdoten takajaloillaan riimun päässä, sitä näkyä en koskaan pysty unohtamaan, hätääntynyt eläin raastoi sydänalasta. Kohta äänenlähde selvisi. Mies, jota luulin aluksi humalaiseksi kulkuriksi, vääristyi yhtäkkiä niin hurjaan asentoon, että en kykene kuvailemaan sitä sanoin. Seuraava mitä tapahtui, luulen että minut olisi viety niuvanniemeen, mikäli olisin tästä tuolloin kenelläkään kertonut. Jonkinlainen kirkas säde, niin kirkas, että sitä katsoessa, saattoi maistaa tuon valon karvaana, metallisena makuna, osui mieheen. Valon osuessa tähän nukkavieruun kulkuriin, hän alkoi kohota säteessä kohti taivasta. Loin katseeni kohti säteen alkupäätä, ja hämmästyksekseni näin valtavan ilma-aluksen joka leijuu aivan äänettömästi aloillaan. Ylitseni pyyhkäisi todella raju pahan olon tunne. Säikähdys oli vasta alkua sillä nyt tuo säde alkoi liikkua minua kohti varsin vauhdikkaasti. En kyennyt kuitenkaan järkytykseltäni liikkumaan, aivan kuten tyypillisessä painajaisessa. Seuraava muistikuva onkin melko erikoinen. Olen tilassa joka on pelkkää valkoista valoa. En pelkää mitään, oloni on päinvastoin todella seesteinen, ja koen euforiaa. Siellä on muitakin ihmisiä, ja koen voimakkaasti rakkautta ja yhteenkuuluvuutta heidän kanssaan, vaikka en ole koskaan aikaisemmin nähnyt heitä. Kukaan ei varsinaisesti puhunut mitään, mutta jollain telepaattisella tavalla olimme kaikki kuin yhtä ajatusvirtaa. Kaikki paikalla olevista ihmisistä näkivät toistensa ajatukset, ja meillä oli näin ollen mieltemme symbioosi. Olisin halunnut jäädä sinne ikuisesti, ajatuskin omaan maalliseen ruumiiseen paluusta kiinnosti yhtä paljon kuin oksennuksensa syöminen. Ja kuten arvata saattaa, olin yhtäkkiä taas yhteiskoulun edessä, kovasti pahoinvoivana ja tärisevänä. Luullakseni olin viipynyt noin puoli tuntia tuolla ihanassa valossa, valossa jonka luulen hakevan minut silloin kun, kun maallinen taival päättyy.

• Anonyymi

Viitasaaren kristillisdemokraattien pääjehu siinä muistelee ensimmäistä homoseksuaalista kokemustaan? Kaapissa koko perhe.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe