Marko Paanasen restauroima ravintola

Anonyymi

Onko ravintola auki kun ei ole kuulunut mitään sen alun hehkutuksen jälkeen. Eikös hänen sisko suunnitteli tuovansa eväät.

4

1448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taitaa olla ravintolalle täällä vähän tarvetta.Kesän jälkeen hiljenee entisestään.

    • Anonyymi

      Tulipa mieleen, onko se Marko Paanasen ravintola auki. Ohi ajetaan monta kertaa niin ootettu että voisi poiketa Viitasaarelle kerrankin.

    • Anonyymi

      Muistan hämärästi sumuisen syyskuun aamun, kun soudin suovanniemestä kirkonkylälle myymään biisamin nahkoja. Vuosi oli 1943, sen verran muistan, että tuohivirsut eivät tulleet kyseeseen tuona aamuna kelin koleuden vuoksi. Teeren etäinen kukerrus nousevan auringon aikana, sekä kessutupakan tuoksu jäivät elävästi mieleen tuosta aamusta, joka oli eräänlainen vedenjakaja eloni alkavalla tiellä. Olin juuri saapunut venevalkamalle, kun torin suunnalta kuului selkäpiitä karmivaa jylisevää huutoa. Minun, 15-vuotiaan nuoren miehen, joka joutui myöhemmin nostoväkeen, ja antoi vasemman jalkansa isänmaansa puolesta, uteliaisuus heräsi välittömästi ja juoksin ääntä kohti. Vauhoontunut hevonen hyppi kiljuen ja turpa vaahdoten takajaloillaan riimun päässä, sitä näkyä en koskaan pysty unohtamaan, hätääntynyt eläin raastoi sydänalasta. Kohta äänenlähde selvisi. Mies, jota luulin aluksi humalaiseksi kulkuriksi, vääristyi yhtäkkiä niin hurjaan asentoon, että en kykene kuvailemaan sitä sanoin. Seuraava mitä tapahtui, luulen että minut olisi viety niuvanniemeen, mikäli olisin tästä tuolloin kenelläkään kertonut. Jonkinlainen kirkas säde, niin kirkas, että sitä katsoessa, saattoi maistaa tuon valon karvaana, metallisena makuna, osui mieheen. Valon osuessa tähän nukkavieruun kulkuriin, hän alkoi kohota säteessä kohti taivasta. Loin katseeni kohti säteen alkupäätä, ja hämmästyksekseni näin valtavan ilma-aluksen joka leijuu aivan äänettömästi aloillaan. Ylitseni pyyhkäisi todella raju pahan olon tunne. Säikähdys oli vasta alkua sillä nyt tuo säde alkoi liikkua minua kohti varsin vauhdikkaasti. En kyennyt kuitenkaan järkytykseltäni liikkumaan, aivan kuten tyypillisessä painajaisessa. Seuraava muistikuva onkin melko erikoinen. Olen tilassa joka on pelkkää valkoista valoa. En pelkää mitään, oloni on päinvastoin todella seesteinen, ja koen euforiaa. Siellä on muitakin ihmisiä, ja koen voimakkaasti rakkautta ja yhteenkuuluvuutta heidän kanssaan, vaikka en ole koskaan aikaisemmin nähnyt heitä. Kukaan ei varsinaisesti puhunut mitään, mutta jollain telepaattisella tavalla olimme kaikki kuin yhtä ajatusvirtaa. Kaikki paikalla olevista ihmisistä näkivät toistensa ajatukset, ja meillä oli näin ollen mieltemme symbioosi. Olisin halunnut jäädä sinne ikuisesti, ajatuskin omaan maalliseen ruumiiseen paluusta kiinnosti yhtä paljon kuin oksennuksensa syöminen. Ja kuten arvata saattaa, olin yhtäkkiä taas yhteiskoulun edessä, kovasti pahoinvoivana ja tärisevänä. Luullakseni olin viipynyt noin puoli tuntia tuolla ihanassa valossa, valossa jonka luulen hakevan minut silloin kun, kun maallinen taival päättyy.

      • Anonyymi

        Viitasaaren kristillisdemokraattien pääjehu siinä muistelee ensimmäistä homoseksuaalista kokemustaan? Kaapissa koko perhe.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe