Onko tämä universumi kaikki mitä on olemassa?

Anonyymi

Me ateistit uskomme lujasti, että tämä universumi on kaikki, mitä on olemassa. Se sai alkunsa tuntemattomalla tavalla noin 13, 82 miljardia vuotta sitten. Silloin syntyi tämän universumin aika-avaruus. Se oli alussa täysin tyhjä ja hyvin kylmä, mutta laajeni muutaman pikosekunnin ajan valoa nopeammin. Sitten tapahtui kuuma alkuräjähdys ja universumin materia syntyi hyvin kuumaan ja tiheään pisteeseen.

Heh !

Koska aikaa ja avaruutta ei ollut ennen universumin aika-avaruuden syntyä, niin silloin ei ollut olemassa mitään. Mitään ei voinut myöskään tapahtua, koska kaikki tapahtumat edellyttävät vähintään aikaa ja todennäköisesti myös tilaa (avaruuden). Me uskomme siis lujasti, että tämä universumi ja sen aika-avaruus ovat syntyneet spontaanisti tuntemattomalla tavalla ilman mitään sitä edeltävää tai sen ulkopuolista.

Me hylkäämme oletukset siitä, että tätä universumia olisi edeltänyt jokin olevaisuus ja sen tapahtumat jossakin "toisessa ulottuvuudessa", jossa ei ole aikaa ja avaruutta. ei materiaa, lämpöä, säteilyä tai energiaa - ei mitään fyysistä. Me pysymme "isien uskossa", jonka mukaan tämä universumi on kaikki, mitä on olemassa, eikä sitä ennen tai sen ulkopuolella ole mitään. Tämän vanhan uskon ovat monet "veljet" hylänneet...

Toisaalta – uskovaisia ateisteja kun olemme – me olemme valmiit siirtämään maalitolppia siten, että se tuntematon olevaisuus tapahtumineen voidaan sijoittaa osaksi fyysistä maailmaa, vaikka siellä ei ole aikaa, avaruutta, materiaa, lämpöä, säteilyä tai energiaa – ei mitään fyysistä. Se on silti fyysinen maailma, jonka fysiikan ja luonnon lakeja me emme vielä tunne, mutta kyllä me varmasti joskus ne tunnemme...

Sitä odotellessa me piirrämme numeroita, kirjaimia ja matemaattisia symboleita paperille ja sanomme niiden kuvaavan todellisuutta, mutta vain viisaat ymmärtävät niitä. Tyhmät eivät ymmärrä ja pitävät totena kuka mitäkin typerää uskomusta. Joten ollaksesi viisas pitää sinun ymmärtää se, että... (pistä tähän mikä tahansa tähtitaru).

14

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe