Sakramenteissa on synninpäästö

Anonyymi

kuulin äsken saarnan Bosundin isoista seuroista. PG Vasara puhui aivan oikein. Terveisin rauhan sanalainen kokkolasta.

136

1346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pikkuesikoisuudessa on kahdenlaista opetusta sakramenteista. Alkuperäinen käsitys on, että sakramentit uskoa vahvistavia, eivät synninpäästön välineitä.

      • Anonyymi

        Täydennän sen verran, että alkuseurakunnassa oli kolmenlaista opetusta sakramenteista. Jeesus ilmestyi heille ja kertoi tämän alkuperäisen tarkoituksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täydennän sen verran, että alkuseurakunnassa oli kolmenlaista opetusta sakramenteista. Jeesus ilmestyi heille ja kertoi tämän alkuperäisen tarkoituksen.

        Kerro missä sakramentti esiintyy alkuseurakunnassa?
        Oliko paikalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täydennän sen verran, että alkuseurakunnassa oli kolmenlaista opetusta sakramenteista. Jeesus ilmestyi heille ja kertoi tämän alkuperäisen tarkoituksen.

        Älä tähdennä.

        Sakramentti on mysteerio, eikä sitä ole koskaan ollut Jeesuksen seuraajilla.

        Ne tuli vasta Konsiilissa luokkaa 400 luvulla Roomaan, näin saatiin kansa hiljaiseksi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä tähdennä.

        Sakramentti on mysteerio, eikä sitä ole koskaan ollut Jeesuksen seuraajilla.

        Ne tuli vasta Konsiilissa luokkaa 400 luvulla Roomaan, näin saatiin kansa hiljaiseksi.

        Samassa keksittiin että Pyhä Henki on osa kolminaisuusjumalaa, Jumalan ja Jeesuksen lisäksi. Todellisuudessa ne eivät ole samaa hahmoa,niin kuin uskotaan. Jumala ja Jeesus oli tehty samaksi jo 300luvulla. Silloin kun uskovaiset yrittivät kertoa Raamatunmukaisen uskon, niin heidät julistettiin harhaoppisiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samassa keksittiin että Pyhä Henki on osa kolminaisuusjumalaa, Jumalan ja Jeesuksen lisäksi. Todellisuudessa ne eivät ole samaa hahmoa,niin kuin uskotaan. Jumala ja Jeesus oli tehty samaksi jo 300luvulla. Silloin kun uskovaiset yrittivät kertoa Raamatunmukaisen uskon, niin heidät julistettiin harhaoppisiksi.

        Yhtä on Jumala ja Jeesus.

        Tuosta Jeesuksen ja Jumalan yhteydestä on Jeesuksen itsensä sanoma arameaksi; joka kuuluu; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yksi."

        Myöhemmissä Käännöksissä se on; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Nämä on Jeesuksen itsensä sanomaa, jota ei konsiini käsitellyt.

        Mikä on mielestäsi Raamatun mukainen usko, josta mainitset?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Yhtä on Jumala ja Jeesus.

        Tuosta Jeesuksen ja Jumalan yhteydestä on Jeesuksen itsensä sanoma arameaksi; joka kuuluu; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yksi."

        Myöhemmissä Käännöksissä se on; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Nämä on Jeesuksen itsensä sanomaa, jota ei konsiini käsitellyt.

        Mikä on mielestäsi Raamatun mukainen usko, josta mainitset?

        Raamatun mukainen usko: Jeesus on välimies ihmisen ja Jumalan välillä, Hän rukoilee meidän puolestamme ISÄÄ Jumalaa. Jeesus istuu Jumalan Isän oikealla puolella. Kerro,miten he voivat olla sama hahmo?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukainen usko: Jeesus on välimies ihmisen ja Jumalan välillä, Hän rukoilee meidän puolestamme ISÄÄ Jumalaa. Jeesus istuu Jumalan Isän oikealla puolella. Kerro,miten he voivat olla sama hahmo?

        Perustele asiasi Raamatulla, ei suupuheilla?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Perustele asiasi Raamatulla, ei suupuheilla?

        1.tim.2:5 Sillä yksi on Jumala, ja yksi välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jesus

        hepr.7:24 Mutta tällä, että hän pysyy ijankaikkisesti, on katoomatoin pappeus,
        25 Josta hän myös taitaa ne ijankaikkisesti autuaiksi tehdä, jotka hänen kauttansa Jumalan tykö tulevat, ja elää aina ja rukoilee alati heidän edestänsä.
        26 Sillä senkaltainen ylimmäinen Pappi meille sopii, pyhä, viatoin, saastatoin, syntisistä eroitettu ja korkeammaksi taivaita tullut,

        room8:31 Mitäs me siis näihin sanomme? Jos Jumala on meidän edestämme, kuka voi meitä vastaan olla?
        32 Joka ei omaakaan Poikaansa armahtanut, vaan antoi hänen kaikkein meidän edestämme, eikös hän myös lahjoita meille kaikkia hänen kanssansa?
        33 Kuka tahtoo Jumalan valittuin päälle kantaa? Jumala on, joka tekee vanhurskaaksi.
        34 Kuka on, joka tahtoo kadottaa? Kristus on kuollut. Ja, hän on myös herätetty ylös, on myös Jumalan oikialla kädellä, joka myös rukoilee meidän edestämme.


        Vastaa nyt miten he ovat sama hahmo?


      • Anonyymi kirjoitti:

        1.tim.2:5 Sillä yksi on Jumala, ja yksi välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jesus

        hepr.7:24 Mutta tällä, että hän pysyy ijankaikkisesti, on katoomatoin pappeus,
        25 Josta hän myös taitaa ne ijankaikkisesti autuaiksi tehdä, jotka hänen kauttansa Jumalan tykö tulevat, ja elää aina ja rukoilee alati heidän edestänsä.
        26 Sillä senkaltainen ylimmäinen Pappi meille sopii, pyhä, viatoin, saastatoin, syntisistä eroitettu ja korkeammaksi taivaita tullut,

        room8:31 Mitäs me siis näihin sanomme? Jos Jumala on meidän edestämme, kuka voi meitä vastaan olla?
        32 Joka ei omaakaan Poikaansa armahtanut, vaan antoi hänen kaikkein meidän edestämme, eikös hän myös lahjoita meille kaikkia hänen kanssansa?
        33 Kuka tahtoo Jumalan valittuin päälle kantaa? Jumala on, joka tekee vanhurskaaksi.
        34 Kuka on, joka tahtoo kadottaa? Kristus on kuollut. Ja, hän on myös herätetty ylös, on myös Jumalan oikialla kädellä, joka myös rukoilee meidän edestämme.


        Vastaa nyt miten he ovat sama hahmo?

        Minä annan Raamatun ratkaista; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Tämä on Jeesuksen vastus, sinä etsit ihmisten vastuksia.

        Näin ne pakanat tekee.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Minä annan Raamatun ratkaista; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Tämä on Jeesuksen vastus, sinä etsit ihmisten vastuksia.

        Näin ne pakanat tekee.

        Tuo jae ei kerro, ovatko he sama hahmo. Vain sen että ovat yhtä/yksi. Ja siitä taas on monta tulkintaa että mitä se konkreettisesti tarkoittaa. Sitä vain yritin kysellä, mutta jos et itsekään tiedä niin eipä mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jae ei kerro, ovatko he sama hahmo. Vain sen että ovat yhtä/yksi. Ja siitä taas on monta tulkintaa että mitä se konkreettisesti tarkoittaa. Sitä vain yritin kysellä, mutta jos et itsekään tiedä niin eipä mitään.

        Kertooko alkuteksti; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yksi.

        Muista se, että se on Jeesuksen kertomaa, ei suviseurojen ajanvietettä.

        Minä en sille voi mitään, jos älykkyytesi ei salli Sinun ymmärtää sanomaa.

        Pitääkö tuota Jeesuksen itsensä sanomaa "tulkita", ja millä opiskelupohjalla aiheesta.

        En kylläkään tietäsi jos ei olisi Raamattua.


    • Se on totta että ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi. Näin on tietääkseni aina opetettu pikkuesikoisuudessa. Näin vanhoillislestadiolaisetkin opettavat, vaikka he ajattelevat että synninpäästö tapahtuu ehtoolliskäynnin edeltävän absoluution julistuksessa.

      Näin Vähäkatekismus opettaa Alttarin sakramentista:

      Mikä on alttarin sakramentti? Vastaus:
      Se on leipään ja viiniin sisältyvä Herramme Jeesuksen Kristuksen todellinen ruumis ja veri. Hän on sen itse asettanut meidän, kristittyjen, syötäväksi ja juotavaksi.
      Missä se on kirjoitettuna? Vastaus:
      Pyhät evankeliumin kirjoittajat Matteus, Markus ja Luukas sekä pyhä Paavali sanovat näin:
      "Herramme Jeesus Kristus, sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti, mursi ja antoi opetuslapsilleen ja sanoi: Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen, kiitti ja antoi opetuslapsilleen ja sanoi: Ottakaa ja juokaa tästä kaikki; tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."
      Mitä tällainen syöminen ja juominen hyödyttää? Vastaus:
      Se käy ilmi sanoista "teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi". Meille annetaan näillä sanoilla tässä sakramentissa synnit anteeksi, elämä ja autuus, sillä missä on syntien anteeksianto, siinä on myös elämä ja autuus.
      Miten ruumiillinen syöminen ja juominen voi saada aikaan jotain näin suurta? Vastaus:
      Syöminen ja juominen eivät sitä saakaan aikaan, vaan tässä olevat sanat "teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi". Nämä sanat yhdessä ruumiillisen syömisen ja juomisen kanssa ovat sakramentin keskeinen kohta. Se joka nämä sanat uskoo, omistaa sen mitä ne sisältävät ja lausuvat, nimittäin "syntien anteeksiannon".
      Kuka sitten vastaanottaa tämän sakramentin kelvollisesti? Vastaus:
      Paastoaminen ja ruumiillinen valmistautuminen ovat kyllä hyvää ulkonaista kurinalaisuutta, mutta todella kelvollinen ja hyvin valmistautunut on se, joka uskoo nämä sanat: "teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi". Kelvoton ja valmistautumaton on taas se, joka ei näitä sanoja usko tai joka epäilee niitä, sillä sana "teidän edestänne" ei vaadi muuta kuin uskovaa sydäntä.

      • Käsittääkseni eivät opeta synnin sovitusta ehtoollisessa.
        Sitä ei ole minulle kukaan myöntänyt, sillä kaikki heillä käy VAIN toisen ihmisen välityksellä. Asia joka on paradoksaalinen pelastusta ajatellen.

        Eihän ristilläkään terveesti jutelleet, kun juuri Jeesukseen uskova RR ja Jeesus, eivät keskenään, toinen, sekulaari vain pilaili Jeesuksesta.

        Jeesukseen uskovat Jeesus panee oikeaan jonoon, ja meillä on vainaastaan Palkkatuomio, koska jokaisen on käytävä tuomion kautta Pyhyyteen.

        Ehtoollinen ei ole sakramentti (mysteero) vaan Jeesuksen annattama tapahtumaa, joka on tarkoitettu VAIN Hän omilleen, ei muiden omille.

        Siinä kunnioitetaan Jeesusta muistaen Hänen suuruuttaan ja saadaan synnit anteeksi, kuten Raamattu sen sanoo.

        Koen, että se on hyvä nauttia kuukausistani.

        Sekulaarille käynti ehtoollispöytään on Pyhän häväistystä.

        Se pitää tietää itse, jakajat eivät sitä pysty määrittelemään.

        Alkuseurakunta aterioi ehtoollisella, siihen varautuen ja erottaen sen normaalista. ruokailusta.

        Teokraateille se on kielletty.


    • Kerro mitä sakramentti on ja miten se liittyy synninpäästöön, sanaan, jota ei Raamattu edes tunne?

      • Anonyymi

        Oh hoh: "Se on totta että ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi. "

        Missä tuollaista taikauskoa opetetaan? Ei ainakaan Raamatussa. Että syömällä tai juomalla saisi synnit anteeksi. On siinä leipurit ja viinakauppa pantu paljon vartijaksi.
        Raamatun mukaan synnit saa anteeksia vain parannuksen teon eli uskon kautta:
        Ap 10
        "Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»

        Paitsi lestadiolaiset!


      • Anonyymi

        Niin, lahkoissa ei tunneta sakramentteja, mutta meille joka olemme kirkon traditiossa, sakramentti on Jumalan meille antama armoväline.

        Synninpäästö perustuu seuraaviin Raamatunkohtiin:

        Joh. 20:
        21 Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
        22 Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
        23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

        Matt. 18:
        18 Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Luuk. 10:
        17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat ilolla, sanoen: Herra, perkeleetkin ovat sinun nimes kautta meidän allemme annetut.
        18 Niin hän sanoi heille: minä näin saatanan taivaasta lankeevan niinkuin pitkäisen tulen.

        Luuk. 24:
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.
        48 Te olette tämän todistajat.

        Matt. 16:
        19 Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh: "Se on totta että ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi. "

        Missä tuollaista taikauskoa opetetaan? Ei ainakaan Raamatussa. Että syömällä tai juomalla saisi synnit anteeksi. On siinä leipurit ja viinakauppa pantu paljon vartijaksi.
        Raamatun mukaan synnit saa anteeksia vain parannuksen teon eli uskon kautta:
        Ap 10
        "Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»

        Paitsi lestadiolaiset!

        > On siinä leipurit ja viinakauppa pantu paljon vartijaksi.

        Ei ole ihme että ei saada synnit anteeksi jos uskotaan että ehtoollisessa vain nautitaan leipää ja viiniä. Me lestadiolaiset uskomme kuten tunnustuskirjat opettavat, että ehtoollisessa nautitaan Jeesuksen todellinen liha ja veri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh: "Se on totta että ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi. "

        Missä tuollaista taikauskoa opetetaan? Ei ainakaan Raamatussa. Että syömällä tai juomalla saisi synnit anteeksi. On siinä leipurit ja viinakauppa pantu paljon vartijaksi.
        Raamatun mukaan synnit saa anteeksia vain parannuksen teon eli uskon kautta:
        Ap 10
        "Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»

        Paitsi lestadiolaiset!

        Se on vaikea löytää, jos ei ole Raamattua, mutta kristityille, se on kun pala kakkua.
        Lue Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        Vahvistukset; 2. Moos. 24:8; Sak. 9:11; Hepr. 9:15 | Jes. 53:12; Hepr. 9:28.

        Eikö ole jännää???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, lahkoissa ei tunneta sakramentteja, mutta meille joka olemme kirkon traditiossa, sakramentti on Jumalan meille antama armoväline.

        Synninpäästö perustuu seuraaviin Raamatunkohtiin:

        Joh. 20:
        21 Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
        22 Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
        23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

        Matt. 18:
        18 Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Luuk. 10:
        17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat ilolla, sanoen: Herra, perkeleetkin ovat sinun nimes kautta meidän allemme annetut.
        18 Niin hän sanoi heille: minä näin saatanan taivaasta lankeevan niinkuin pitkäisen tulen.

        Luuk. 24:
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.
        48 Te olette tämän todistajat.

        Matt. 16:
        19 Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.

        Kerro ensin, mikä on sakramentti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        > On siinä leipurit ja viinakauppa pantu paljon vartijaksi.

        Ei ole ihme että ei saada synnit anteeksi jos uskotaan että ehtoollisessa vain nautitaan leipää ja viiniä. Me lestadiolaiset uskomme kuten tunnustuskirjat opettavat, että ehtoollisessa nautitaan Jeesuksen todellinen liha ja veri.

        Uskotko tunnuskirjoihin ilman Raamatun tuntemusta.
        Käyttikö Jeesus ihmisten tekemiä tunnuskirjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh: "Se on totta että ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi. "

        Missä tuollaista taikauskoa opetetaan? Ei ainakaan Raamatussa. Että syömällä tai juomalla saisi synnit anteeksi. On siinä leipurit ja viinakauppa pantu paljon vartijaksi.
        Raamatun mukaan synnit saa anteeksia vain parannuksen teon eli uskon kautta:
        Ap 10
        "Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»

        Paitsi lestadiolaiset!

        "missä tuollaista taikauskoa"

        "Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää,
        tämä on minun ruumiini."
        "Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki; sillä TÄMÄ ON
        minun
        vereni, joka monen edestä vuodatetaan SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI"
        Mt: 26: 26-28


      • Anonyymi kirjoitti:

        "missä tuollaista taikauskoa"

        "Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää,
        tämä on minun ruumiini."
        "Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki; sillä TÄMÄ ON
        minun
        vereni, joka monen edestä vuodatetaan SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI"
        Mt: 26: 26-28

        Juuri näin Jeesus sanoi.
        Hän ei koskaan tee mitään, ettei omillensa ilmoittaisi.
        Lestadiolaiset eivät sitä tajua, kun He eivät seuraa Jeesusta, ja hakeudu kasteelle Häneen.

        Paljon jää sakramentteja heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > On siinä leipurit ja viinakauppa pantu paljon vartijaksi.

        Ei ole ihme että ei saada synnit anteeksi jos uskotaan että ehtoollisessa vain nautitaan leipää ja viiniä. Me lestadiolaiset uskomme kuten tunnustuskirjat opettavat, että ehtoollisessa nautitaan Jeesuksen todellinen liha ja veri.

        miksi pitää kuvitella syövänsä Jeesusta, ajatushan on järjetön, ei selliseen Jeesus missään opeta sanallakaan !

        Jeesus opettaa mm; uskokaa Minuun... ei siinä puhuta hänen syömisestään, ihmissyönti ja Jumalan syönti on hullutusta joka seuraa sakramentalistejä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        miksi pitää kuvitella syövänsä Jeesusta, ajatushan on järjetön, ei selliseen Jeesus missään opeta sanallakaan !

        Jeesus opettaa mm; uskokaa Minuun... ei siinä puhuta hänen syömisestään, ihmissyönti ja Jumalan syönti on hullutusta joka seuraa sakramentalistejä!

        Johanneksen evankeliumi:
        6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä


      • Anonyymi kirjoitti:

        miksi pitää kuvitella syövänsä Jeesusta, ajatushan on järjetön, ei selliseen Jeesus missään opeta sanallakaan !

        Jeesus opettaa mm; uskokaa Minuun... ei siinä puhuta hänen syömisestään, ihmissyönti ja Jumalan syönti on hullutusta joka seuraa sakramentalistejä!

        Ei siinä, mutta tässä on;

        Luuk. 22:19
        Sitten hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."

        1. Kor. 11:24 kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."

        1. Kor. 11:25 Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."

        Sitten verestänsä; Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Eikö Jeesuksen veri kelpaa Welluille, vai onko puhvelit niin paljon korkeammalla, että jakelevat mm pedofiilien synnit anteeksi, jotka Jeesus kirosi, -myllynkivi kaulaan ja mereen.

        On se jengi, vai miten se teillä menee?


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi:
        6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä

        Amen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh: "Se on totta että ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi. "

        Missä tuollaista taikauskoa opetetaan? Ei ainakaan Raamatussa. Että syömällä tai juomalla saisi synnit anteeksi. On siinä leipurit ja viinakauppa pantu paljon vartijaksi.
        Raamatun mukaan synnit saa anteeksia vain parannuksen teon eli uskon kautta:
        Ap 10
        "Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»

        Paitsi lestadiolaiset!

        Pari täsmennystä;

        Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Toinen, Jeesus on tuomari, ei Jumala; Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,

        Kyllä ne ovat Raamatussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, lahkoissa ei tunneta sakramentteja, mutta meille joka olemme kirkon traditiossa, sakramentti on Jumalan meille antama armoväline.

        Synninpäästö perustuu seuraaviin Raamatunkohtiin:

        Joh. 20:
        21 Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
        22 Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
        23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

        Matt. 18:
        18 Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Luuk. 10:
        17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat ilolla, sanoen: Herra, perkeleetkin ovat sinun nimes kautta meidän allemme annetut.
        18 Niin hän sanoi heille: minä näin saatanan taivaasta lankeevan niinkuin pitkäisen tulen.

        Luuk. 24:
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.
        48 Te olette tämän todistajat.

        Matt. 16:
        19 Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.

        Niin. Se on vain lähetyskäsky.

        Kerro yksikään tapahtuma tai nimi, jolle synnit jaettiin ihmisen toimesta anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh: "Se on totta että ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi. "

        Missä tuollaista taikauskoa opetetaan? Ei ainakaan Raamatussa. Että syömällä tai juomalla saisi synnit anteeksi. On siinä leipurit ja viinakauppa pantu paljon vartijaksi.
        Raamatun mukaan synnit saa anteeksia vain parannuksen teon eli uskon kautta:
        Ap 10
        "Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»

        Paitsi lestadiolaiset!

        Miten kommentoit Jeesuksen puhetta; Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi

        Näyttääkö tutulta?

        Taas, mitä Jeesus sanoo tuomarista; Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,

        Kai tämä on Sinulle tuttu?


    • Anonyymi
      • Kuka muu päästi syntisen synnittömäksi, kun ainoastaan Jeesus.
        Kukaan muu ei asiaan osallistunut, kohauttivat ainoastaan olkapäitään.

        Luuk. 5:20 Kun Jeesus näki heidän uskonsa, hän sanoi: "Ystäväni, sinun syntisi on annettu anteeksi.

        Kukaan muu ihminen ei mennyt Jeesuksen yli, mutta Wellut sen muka taitaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuka muu päästi syntisen synnittömäksi, kun ainoastaan Jeesus.
        Kukaan muu ei asiaan osallistunut, kohauttivat ainoastaan olkapäitään.

        Luuk. 5:20 Kun Jeesus näki heidän uskonsa, hän sanoi: "Ystäväni, sinun syntisi on annettu anteeksi.

        Kukaan muu ihminen ei mennyt Jeesuksen yli, mutta Wellut sen muka taitaa.

        Ei meistä synnittömiä tullut, vaan vanhurskaita eli Jumalalle kelpaavia, Jeesuksen sovitustyön takia. Syntisiä olemme loppuun asti täällä maan päällä. Jos olisimme jo nyt synnittömiä niin emmekö olisi jo taivaassa? Miksi meidän pitäisi täällä vielä vaeltaa ja kilvoitella. Johan sen sanoo järkikin että syntiä teemme joka päivä ajatuksin sanoin ja teoin. Vasta taivaassa olemme synnittömiä. Jeesus ei tuossa tehnyt ystävää synnittömäksi, vaan antoi hänen synnit anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei meistä synnittömiä tullut, vaan vanhurskaita eli Jumalalle kelpaavia, Jeesuksen sovitustyön takia. Syntisiä olemme loppuun asti täällä maan päällä. Jos olisimme jo nyt synnittömiä niin emmekö olisi jo taivaassa? Miksi meidän pitäisi täällä vielä vaeltaa ja kilvoitella. Johan sen sanoo järkikin että syntiä teemme joka päivä ajatuksin sanoin ja teoin. Vasta taivaassa olemme synnittömiä. Jeesus ei tuossa tehnyt ystävää synnittömäksi, vaan antoi hänen synnit anteeksi.

        Se on totoisinta totta, että synnillisiä ollaan, mutta usko ja parannuksen teko Jeesukseen, uudestisynnyttää ja samalla vanhurskauttaa, joka mahdollistaa pääsyn Jumalan Valtakuntaan, sen aikoinaan tullessa.
        Joh 3;3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
        Se vaatii myös kasteen; 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan
        Näin Jeesus jatkaa Nikodemukselle.
        Joten voin myös sanoa Sinulle, -7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'
        Kilvoittelua on kuitenkin "turvassakin" eläessä, siitä ei pääse pois syntisessä maailman järjestyksessä mitenkään.
        Kirjoitat; Vasta Taivaassa????
        Miten Sinä sinne menet, esikoisenako? Ei, sinne ei mene yksikään ihminen Uuden Testamentin aikana, Jumalan Valtakunta tulee Ilm 21:1-6 lukujen vahvistamana Uutena Israelina maan päälle ja sitä johtaa Jumala.
        Joh 3;12 Jos te ette usko, kun puhun teille tämän maailman asioista, kuinka voisitte uskoa, kun puhun taivaallisista!
        13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se on totoisinta totta, että synnillisiä ollaan, mutta usko ja parannuksen teko Jeesukseen, uudestisynnyttää ja samalla vanhurskauttaa, joka mahdollistaa pääsyn Jumalan Valtakuntaan, sen aikoinaan tullessa.
        Joh 3;3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
        Se vaatii myös kasteen; 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan
        Näin Jeesus jatkaa Nikodemukselle.
        Joten voin myös sanoa Sinulle, -7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'
        Kilvoittelua on kuitenkin "turvassakin" eläessä, siitä ei pääse pois syntisessä maailman järjestyksessä mitenkään.
        Kirjoitat; Vasta Taivaassa????
        Miten Sinä sinne menet, esikoisenako? Ei, sinne ei mene yksikään ihminen Uuden Testamentin aikana, Jumalan Valtakunta tulee Ilm 21:1-6 lukujen vahvistamana Uutena Israelina maan päälle ja sitä johtaa Jumala.
        Joh 3;12 Jos te ette usko, kun puhun teille tämän maailman asioista, kuinka voisitte uskoa, kun puhun taivaallisista!
        13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.

        Missä sitten ovat Aabraham,mooses,elia ja muut jos eivät taivaassa? Mooses ja Eliahan ilmestyivät vuorelle puhumaan Jeesuksen kanssa ja sitten katosivat, mihin he menivät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä sitten ovat Aabraham,mooses,elia ja muut jos eivät taivaassa? Mooses ja Eliahan ilmestyivät vuorelle puhumaan Jeesuksen kanssa ja sitten katosivat, mihin he menivät?

        Kirjoitin; Uuden testamentin aikaan sinne meni vain Jeesus, luvattu Messias. Matt. 17:4
        Pietari puuttui puheeseen ja sanoi Jeesukselle: "Herra, on hyvä, että me olemme täällä. Jos tahdot, teen tänne kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle."
        Osan mainitsemistasi on Taivaassa, ja kävivät ennen Jeesuksen kuolemaa "majaretkellä" korkealla Vuorella.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kirjoitin; Uuden testamentin aikaan sinne meni vain Jeesus, luvattu Messias. Matt. 17:4
        Pietari puuttui puheeseen ja sanoi Jeesukselle: "Herra, on hyvä, että me olemme täällä. Jos tahdot, teen tänne kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle."
        Osan mainitsemistasi on Taivaassa, ja kävivät ennen Jeesuksen kuolemaa "majaretkellä" korkealla Vuorella.

        Osa mainitsemistani? Miten sinulle on niin vaikea puhua suoraan? Onko aabraham, elia ja mooses nyt taivaassa vaiko eivät ole? Ja miksi Vt:n uskovat ovat yhtään erilaiset kuin Ut:n uskovat? Jos Vt:n uskovat ovat taivaassa, silloin siellä on myös Ut:n uskovat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osa mainitsemistani? Miten sinulle on niin vaikea puhua suoraan? Onko aabraham, elia ja mooses nyt taivaassa vaiko eivät ole? Ja miksi Vt:n uskovat ovat yhtään erilaiset kuin Ut:n uskovat? Jos Vt:n uskovat ovat taivaassa, silloin siellä on myös Ut:n uskovat?

        Ei ole minun vika, kun et ymmärrä.
        Raamatun mukaan Heidät otettiin pois maallisesta Haudasta, Mooseksen hautaa ei edes löydetty.
        Tuo UT;n aika koskee vain sinne nousseita Uuden Liiton aikana, sinne on noussut vain ja ainoastaan Jeesus, ei yhtään VL:ää.
        Missään ei Uusi Testamentti tue tuota ihmisuskoa, lahkoa tuossakaan asiassa, Pakanallista soopaa.
        Laitako paikan, missä asia ilmenee, niin perun puheeni.


    • Anonyymi

      Syntien anteeksisaamisessa tärkeintä on se, että ihminen kokee sydämessään saaneensa anteeksi syntinsä.

      Syntien anteeksisaaminen ei ole mikään rituaali.

      • Olet menossa oikeaan suuntaan.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Ja se on Pyhän hengen työ.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Ja se on Pyhän hengen työ.

        Näytä se kohta Raamatusta.
        Älä väärennä PH;n työtä, se on kirkastaa Jeesusta.
        Joh. 15:26 "Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta.
        On hyvä tutkia sanaa, ennekuin siitä puhuu jotain.


    • Olen kysynyt pariin kertaan, - mikä on sakramentti?
      Vastausta en ole saanut,
      Valistan Teitä, Sakramentti on Rooman kirkon ja osin myös Konstantinopolin kirkon yhteinen päätös Konsiinissa 3-400 luvulla panna nimi asioille, joita He eivät tajunneet, eli se on mysteerio?
      Eli selittämätön ilmiö, salaisuus myös sopii selitykseksi?

      Jeesus ei jättänyt yhtään asiaa, joita Henki ei Hänen seuraajilleen selitä.
      Mutta jos ei ole Jeesusta, elää selittämättömissä illuusioissa. Asioissa jata ei edes tajua.

      • Anonyymi

        sakramentteja on useita, kaste on yksi kaskramentti,
        = armoa välittävä salaisuus eli sakramentti.

        "Tuuli puhaltaa , missä tahtoo ja sinä kuulet sen huminan, mutta ET TIEDÄ, mistä se tulee ja
        minne se menee; NIIN on jokaisen joka on Hengestä syntnyt"
        Joh: 3: 8

        >"Jeesus ei jättänyt yhtään asiaa, joita Henki ei hänen seuraajilleen selitä"<
        Jeesus sanoo: "et tiedä, mistä se tulee, ja minne se menee" Joh: 3:8


      • Anonyymi kirjoitti:

        sakramentteja on useita, kaste on yksi kaskramentti,
        = armoa välittävä salaisuus eli sakramentti.

        "Tuuli puhaltaa , missä tahtoo ja sinä kuulet sen huminan, mutta ET TIEDÄ, mistä se tulee ja
        minne se menee; NIIN on jokaisen joka on Hengestä syntnyt"
        Joh: 3: 8

        >"Jeesus ei jättänyt yhtään asiaa, joita Henki ei hänen seuraajilleen selitä"<
        Jeesus sanoo: "et tiedä, mistä se tulee, ja minne se menee" Joh: 3:8

        Lääkärille selitellään.
        Sakramentti on ihmisuskoa, Rooman kirkon ala- lahko Lut kirkon käytössä, ei kristityissä seurakunnissa.
        On Kansankirkon perinne, salata ihmisiltä totinen Jumala. Asia oli niin pahalla mallilla, että ennen pidettiin saarnatkin latinaksi, joka ei kuulu edes alkukieliin, Abrahamin ja Iisakin Jumalan suhteen.
        Se on totta, kun ei ole Pyhää Henkeä, josta Jeesus sanoo; Joh 3;Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Kaste uupuu kokonaan VL liikkeeltä, ja koko Lut kirkolta, näin Pyhä Henki ei ole mukana, näin kaikki uskon asiat ovat mysteerioita.

        En jaksaisi elää, jos en tiedä, miksi elän.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Lääkärille selitellään.
        Sakramentti on ihmisuskoa, Rooman kirkon ala- lahko Lut kirkon käytössä, ei kristityissä seurakunnissa.
        On Kansankirkon perinne, salata ihmisiltä totinen Jumala. Asia oli niin pahalla mallilla, että ennen pidettiin saarnatkin latinaksi, joka ei kuulu edes alkukieliin, Abrahamin ja Iisakin Jumalan suhteen.
        Se on totta, kun ei ole Pyhää Henkeä, josta Jeesus sanoo; Joh 3;Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Kaste uupuu kokonaan VL liikkeeltä, ja koko Lut kirkolta, näin Pyhä Henki ei ole mukana, näin kaikki uskon asiat ovat mysteerioita.

        En jaksaisi elää, jos en tiedä, miksi elän.

        "kun ei Pyhää Henkeä",

        "Tuuli puhaltaa missä tahtoo, sinä kuulet sen huminan, mutta ET TIEDÄ mistä se tulee, ja
        se menee, NIIN on jokaisen joka on Hengestä syntynyt" Joh: 3: 8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kun ei Pyhää Henkeä",

        "Tuuli puhaltaa missä tahtoo, sinä kuulet sen huminan, mutta ET TIEDÄ mistä se tulee, ja
        se menee, NIIN on jokaisen joka on Hengestä syntynyt" Joh: 3: 8

        niin siinä on sanakokoelma vailla kotia ja ymmärrystä.

        miten liittyy sakramentteihin ja mihin yleensä hohoijaa.

        pyöreä on melko lailla pyöreä.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Lääkärille selitellään.
        Sakramentti on ihmisuskoa, Rooman kirkon ala- lahko Lut kirkon käytössä, ei kristityissä seurakunnissa.
        On Kansankirkon perinne, salata ihmisiltä totinen Jumala. Asia oli niin pahalla mallilla, että ennen pidettiin saarnatkin latinaksi, joka ei kuulu edes alkukieliin, Abrahamin ja Iisakin Jumalan suhteen.
        Se on totta, kun ei ole Pyhää Henkeä, josta Jeesus sanoo; Joh 3;Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Kaste uupuu kokonaan VL liikkeeltä, ja koko Lut kirkolta, näin Pyhä Henki ei ole mukana, näin kaikki uskon asiat ovat mysteerioita.

        En jaksaisi elää, jos en tiedä, miksi elän.

        Bill Clinton on oikeaoppisesti kastettu ja häneltä saa hyviä seksivinkkejä.
        😄😄😄😄😄


      • PasiToivonen3 kirjoitti:

        Bill Clinton on oikeaoppisesti kastettu ja häneltä saa hyviä seksivinkkejä.
        😄😄😄😄😄

        Niin, Wellujahan kiinnostaa seksi, enimmän kun Jeesus, ja tuokkosetkin sen jo kertoo.


    • Anonyymi

      miksi vapaissa suunnissa ei ole piispoja ja pappeja näitähän oli jo alkukirkossa siellä on tarkat ohjeet miten pappisvihkimys toimitetaan ja kuka kelpaa papiksi

      • Missä se siellä kerrotaan?
        Mutta ei siellä kerrota seuroista eikä Kirkkoherroista, ei lapsien ripottelusta eikä toisen ihmisen toiselle synnin anteeksi antamisesta?
        Auta hieman, kuka siellä kelpaa papiksi?


    • Anonyymi

      lestalaiset ei tiedä raamatusta mitään, he elävät täysin niistä muutamasta edestä puhutusta fraasista, joita eivät ymmärrä puhujat ei kuulijat eikä kukaan.

      mutta uskomassa ollaan silti ihan täysillä.

      löytyykö mistään viidakosta hassumpaa.

      • He ovat tiellä jota he luulevat taivastieksi, mutta oikeampi nimi sille tielle on highway to hell.

        He sanovat olevansa uskomassa, tarkoittaen tuolla helvetintiellä vaeltamista, mutta Jeesukseen uskomisen he kieltävät systemaattisesti. Jeesus on heille puhdistusrätti taikauskoisessa Armoa halveksivassa mantrassa!


    • >>Jeesus ei jättänyt yhtään asiaa, joita Henki ei Hänen seuraajilleen selitä.
      Mutta jos ei ole Jeesusta, elää selittämättömissä illuusioissa. Asioissa jata ei edes tajua.>>

      Evankeliumi Johanneksen mukaan, luku 10.

      Minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. 28 Minä annan heille iankaikkisen elämän. He eivät ikinä joudu hukkaan, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. 29 Isäni, joka on antanut heidät minulle, on kaikkia muita suurempi, eikä kukaan voi ryöstää heitä Isäni kädestä. 30 Minä ja Isä olemme yhtä.”

      Kolminaisuusoppi = Mysteerio.
      Ihmisjärjen päätelmät = Roskaa.

      • Evankelinen kristillisyys perustuu ihmisjärjen päätelmiin.

        USA = yli miljoona Covid19-tautiin kuollutta. Löydä tästä sitten ihmisjärkeä.
        😄😄😄😄😄


    • >>Syntien anteeksisaaminen ei ole mikään rituaali.>>

      Kyllä siitäkin rituaalin saa.

    • Anonyymi

      Me uskovaiset ruukaamme sanua, jotta ei tässä mitään sakramentteja tarvita!
      Riittää, kunhan tulee paikalliselle RY:lle ja nostaa kättä pystyyn.

    • Anonyymi

      Viattomuus on kristillisyyden koko sisältö. Se on täysin henkilökohtainen mielentila jota kenenkään ei pitäisi kyseenlaistaa. Viattomuus on ristiriidattomuutta ja elämänilooa. Sitä ei omista mikään seurakunta eikä se perustu saarnoihin, sakramntteihin , lakeihin tai minkään kirjan lauseisiin. Yrittäkää olla ehdollistamatta toisten elämää ja henkistä hyvinvointia.

    • Anonyymi

      nyt on tass Bosundissa helluntaiseurat siellä on kahdenlaista oppia pyhästä kasteesta samoin ehtoollisesta. Pikkuesikoiset opettavat kahdella eri tavalla ei ole yhtenäistä linjaa

      • Anonyymi

        "Se on totta että ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi. "?????

        Pakanauskonnoissa on tuollaista opetusta, että materia voisi antaa syntejä anteeksi tai johtaa Jumalan yhteyteen. Hinduilla on vesi, Afrikan pakanoilla puu- ja kivijumalat jne, ja eräillä kristinuskon nimellä kulkevilla pakanauskonnoilla on leipä ja viini.
        Raamatun opetus on kuitenkin yksinkertainen ja selvä:
        Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä.

        Jumalan henki ei tarvitse mitään materiaa avukseen, vaan Jeesus sanoi:
        "Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä mistä se tulee tai minne se menee. Samoin on jokaisen, joka on hengestä syntynyt."

        Siksi, mikään mekaaninen toimitus tai aterian nauttiminen ei anna syntejä anteeksi, vaan siihen tarvitaan yksinkertainen usko Herraan Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se on totta että ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi. "?????

        Pakanauskonnoissa on tuollaista opetusta, että materia voisi antaa syntejä anteeksi tai johtaa Jumalan yhteyteen. Hinduilla on vesi, Afrikan pakanoilla puu- ja kivijumalat jne, ja eräillä kristinuskon nimellä kulkevilla pakanauskonnoilla on leipä ja viini.
        Raamatun opetus on kuitenkin yksinkertainen ja selvä:
        Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä.

        Jumalan henki ei tarvitse mitään materiaa avukseen, vaan Jeesus sanoi:
        "Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä mistä se tulee tai minne se menee. Samoin on jokaisen, joka on hengestä syntynyt."

        Siksi, mikään mekaaninen toimitus tai aterian nauttiminen ei anna syntejä anteeksi, vaan siihen tarvitaan yksinkertainen usko Herraan Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä.

        Jumala toimii materian kautta. Kaste ja ehtoollinen on syntien anteeksiantamiseksi uskon kautta. Se on vaikea joillekin tajuta kun puhuvat materiasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala toimii materian kautta. Kaste ja ehtoollinen on syntien anteeksiantamiseksi uskon kautta. Se on vaikea joillekin tajuta kun puhuvat materiasta

        Jumala toimii Pyhän hengen kautta, eikä siihen tarvita materiaa. Epäuskoinen ihminen tarvitsee näkyvää materiaa, mutta uskova luottaa Jumalan sanaan:
        Ap 10
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Siihen ei tarvita vettä eikä leipää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Se on totta että ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi. "?????

        Pakanauskonnoissa on tuollaista opetusta, että materia voisi antaa syntejä anteeksi tai johtaa Jumalan yhteyteen. Hinduilla on vesi, Afrikan pakanoilla puu- ja kivijumalat jne, ja eräillä kristinuskon nimellä kulkevilla pakanauskonnoilla on leipä ja viini.
        Raamatun opetus on kuitenkin yksinkertainen ja selvä:
        Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä.

        Jumalan henki ei tarvitse mitään materiaa avukseen, vaan Jeesus sanoi:
        "Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä mistä se tulee tai minne se menee. Samoin on jokaisen, joka on hengestä syntynyt."

        Siksi, mikään mekaaninen toimitus tai aterian nauttiminen ei anna syntejä anteeksi, vaan siihen tarvitaan yksinkertainen usko Herraan Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä.

        Miksi vänkäät vastaan; Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Asia on siinä eksakti. Synnit tulee anteeksi Jeesuksen muistoaterialla,

        Eihän kukaan ota, tai ei edes saa ehtoollista, ellei tunnusta Jeesusta luvatuksi Messiaaksi.

        Mistä tempasit tuon; - syntynyt Hengestä?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi vänkäät vastaan; Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Asia on siinä eksakti. Synnit tulee anteeksi Jeesuksen muistoaterialla,

        Eihän kukaan ota, tai ei edes saa ehtoollista, ellei tunnusta Jeesusta luvatuksi Messiaaksi.

        Mistä tempasit tuon; - syntynyt Hengestä?

        Ehtoollinen ei anna mitään anteeksi, syömällä ja juomalla ei mikään synti liikahda mihinkään suuntaan.

        Jumalan Pyhä Henki joka asuu uudestisyntyneen sydämessä antaa anteeksi kaiken aikaa asiat jotka Hänelle tunnustetaan ja hylätään, siihen ei tarvita ruokajärjestelmää eikä odotusta ehtoollishetkeen.

        mitäs jos sattuu kuolema yllättämään just ennen ehtoollista, jääkö synnit sopimatta ja hoovetti edessä niinkö !?

        mitä tempaisua on Hengestä syntymisessä, sehän on kaiken uudestisyntymisen perustus !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala toimii materian kautta. Kaste ja ehtoollinen on syntien anteeksiantamiseksi uskon kautta. Se on vaikea joillekin tajuta kun puhuvat materiasta

        KAIKKI ihmisen ja Jumalan välisyydessä on uskon asiaa ja uskon kautta toimivaa.

        vai kuvitteleeko joku todella että jollain rukousnauhan näpläämisellä olisi jokin vaikutus asioihin ja syntikö sillä kaikkoaa hah mitä taikauskoa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi vänkäät vastaan; Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Asia on siinä eksakti. Synnit tulee anteeksi Jeesuksen muistoaterialla,

        Eihän kukaan ota, tai ei edes saa ehtoollista, ellei tunnusta Jeesusta luvatuksi Messiaaksi.

        Mistä tempasit tuon; - syntynyt Hengestä?

        Se keksii noita omiaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehtoollinen ei anna mitään anteeksi, syömällä ja juomalla ei mikään synti liikahda mihinkään suuntaan.

        Jumalan Pyhä Henki joka asuu uudestisyntyneen sydämessä antaa anteeksi kaiken aikaa asiat jotka Hänelle tunnustetaan ja hylätään, siihen ei tarvita ruokajärjestelmää eikä odotusta ehtoollishetkeen.

        mitäs jos sattuu kuolema yllättämään just ennen ehtoollista, jääkö synnit sopimatta ja hoovetti edessä niinkö !?

        mitä tempaisua on Hengestä syntymisessä, sehän on kaiken uudestisyntymisen perustus !?

        Ei syömällä vaan uskon kautta typerys ei sitä tajua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAIKKI ihmisen ja Jumalan välisyydessä on uskon asiaa ja uskon kautta toimivaa.

        vai kuvitteleeko joku todella että jollain rukousnauhan näpläämisellä olisi jokin vaikutus asioihin ja syntikö sillä kaikkoaa hah mitä taikauskoa.

        Usko ja materia ei ole poissulkevia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei syömällä vaan uskon kautta typerys ei sitä tajua

        Ei usko vaadi syömistä .Etkö sitä tajua.
        "Usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan, ojentautumista sen mukaan mikä EI NÄY"!!!
        Hebr 11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei usko vaadi syömistä .Etkö sitä tajua.
        "Usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan, ojentautumista sen mukaan mikä EI NÄY"!!!
        Hebr 11

        Ei, eikä ehtoollinen ole vain syömistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehtoollinen ei anna mitään anteeksi, syömällä ja juomalla ei mikään synti liikahda mihinkään suuntaan.

        Jumalan Pyhä Henki joka asuu uudestisyntyneen sydämessä antaa anteeksi kaiken aikaa asiat jotka Hänelle tunnustetaan ja hylätään, siihen ei tarvita ruokajärjestelmää eikä odotusta ehtoollishetkeen.

        mitäs jos sattuu kuolema yllättämään just ennen ehtoollista, jääkö synnit sopimatta ja hoovetti edessä niinkö !?

        mitä tempaisua on Hengestä syntymisessä, sehän on kaiken uudestisyntymisen perustus !?

        > Ehtoollinen ei anna mitään anteeksi, syömällä ja juomalla ei mikään synti liikahda mihinkään suuntaan.

        Sillä ei ole merkitystä sinulle että Raamattu ja kirkon tradition ihan ensimmäisistä vuosista asti todistaa että saadaan synnit anteeksi ehtoollisessa?

        Miksi sinä olisit oikeassa ja muut kristityt kautta vuosisatoja väärässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, eikä ehtoollinen ole vain syömistä

        ehtoollinen on myös juomista.
        Siinä uskovainenkin pääsee alkoholin makuun.
        Sangen moni eli usea on ratkennut ryyppäämään ehtoollisviinin maistelun myötä.
        Siihen pätee ns. porttiteoria: yksi hörppy ehtoollisviiniä tänään, huomenna Alkosta pullo kossua.

        Montakohan promillea sen jeesuksen veressä muuten oli? Sehän joi viiniä jatkuvasti ja koko ajan. Ilmankos sen jututkin oli sitten mitä oli....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ehtoollinen ei anna mitään anteeksi, syömällä ja juomalla ei mikään synti liikahda mihinkään suuntaan.

        Sillä ei ole merkitystä sinulle että Raamattu ja kirkon tradition ihan ensimmäisistä vuosista asti todistaa että saadaan synnit anteeksi ehtoollisessa?

        Miksi sinä olisit oikeassa ja muut kristityt kautta vuosisatoja väärässä?

        Siksi koska kirkon traditio ei pohjaudu uudestisyntyneiden toimintaan vaan politisoituneeseen uskonnollisuuteen eli suomeksi kansojen hallintaan vetoamalla mukajumalallisiin mysteerioihin, joita ei oikeasti ole olemassa terveessä kristillisyydessä.

        kirkon traditiot pitävät sisälään niin suuria kauheuksia että en paljoa viitsisi vedota siihen elementtiin missään terveen opin asioissa.

        kaikki kolahtaa oikeisiin mittoihin kunhan pysytellään siinä mikä oli ehtoollinen, eli se on uskoontulleiden yhteinen muistoateria siitä missä on heidän pelastuksensa avaimet.
        jos ei ymmärrä Jeesuksen vertauskuvallista puhetta, niin sitten alkaa mysteeriot laukata ympäriinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se keksii noita omiaan

        Siinähän oli suoraan Raamatun sanomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska kirkon traditio ei pohjaudu uudestisyntyneiden toimintaan vaan politisoituneeseen uskonnollisuuteen eli suomeksi kansojen hallintaan vetoamalla mukajumalallisiin mysteerioihin, joita ei oikeasti ole olemassa terveessä kristillisyydessä.

        kirkon traditiot pitävät sisälään niin suuria kauheuksia että en paljoa viitsisi vedota siihen elementtiin missään terveen opin asioissa.

        kaikki kolahtaa oikeisiin mittoihin kunhan pysytellään siinä mikä oli ehtoollinen, eli se on uskoontulleiden yhteinen muistoateria siitä missä on heidän pelastuksensa avaimet.
        jos ei ymmärrä Jeesuksen vertauskuvallista puhetta, niin sitten alkaa mysteeriot laukata ympäriinsä.

        Tuollaista väittää vain uudestisyntymätln uudestikastaja

        Eli sodomiittikäkätys

        Ehtoollinen on muistoateria jossa synnit saa anteeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska kirkon traditio ei pohjaudu uudestisyntyneiden toimintaan vaan politisoituneeseen uskonnollisuuteen eli suomeksi kansojen hallintaan vetoamalla mukajumalallisiin mysteerioihin, joita ei oikeasti ole olemassa terveessä kristillisyydessä.

        kirkon traditiot pitävät sisälään niin suuria kauheuksia että en paljoa viitsisi vedota siihen elementtiin missään terveen opin asioissa.

        kaikki kolahtaa oikeisiin mittoihin kunhan pysytellään siinä mikä oli ehtoollinen, eli se on uskoontulleiden yhteinen muistoateria siitä missä on heidän pelastuksensa avaimet.
        jos ei ymmärrä Jeesuksen vertauskuvallista puhetta, niin sitten alkaa mysteeriot laukata ympäriinsä.

        > Siksi koska kirkon traditio ei pohjaudu uudestisyntyneiden toimintaan vaan

        Olet siis sitä mieltä että kristillisyys on ollut väärässä tästä ihan ensimmäisistä vuosikymmenistä asti, kun sinun tulkinta joka ei voida perustella Raamatulla eikä millään muulla on oikea?

        Ensimmäiset kristityt perustelivat uskoaan ehtoollisen reaalipreesenssiin (todelliseen läsnäoloon) Raamatun opetuksen perusteella. He viittasivat erityisesti Jeesuksen sanoihin viimeisellä ehtoollisella, kun hän otti leivän ja viinin ja sanoi, että ne ovat hänen ruumiinsa ja verensä. Evankeliumeissa (Matt. 26:26-28, Mark. 14:22-24, Luuk. 22:19-20) ja apostolien teoissa (Apt. 2:42, 1. Kor. 11:23-25) kuvataan tämä tapahtuma ja Jeesuksen antamat ohjeet ehtoollisen viettämiselle.

        Ensimmäisen vuosisadan kristityt olivat suorassa yhteydessä Jeesuksen opetuslapsiin ja apostoleihin. Heidän perimätietonsa ja opetuksensa välittivät heille uskon ehtoollisen reaalipreesenssiin. Esimerkiksi varhaiset kirkkoisät, kuten Ignatius Antiokialainen, Justinus Marttyyri ja Ireneus, puhuivat ehtoollisen todellisesta läsnäolosta.

        Ensimmäisen vuosisadan kristityt käyttivät ehtoollista jatkuvasti ja se oli keskeinen osa heidän jumalanpalveluksiaan. Tämä osoittaa, että he ymmärsivät ehtoollisen olevan enemmän kuin symbolinen muistoateria. Varhaiset kristityt puhuivat siitä, että ehtoollinen on Jeesuksen ruumiin ja veren vastaanottamista uskon ja sakramentaalisen toimituksen kautta.

        Varhaiset kirkkoisät, kuten Ireneus, Tertullianus, Cyprianus ja Augustinus, opettivat ehtoollisen todellista läsnäoloa. He vahvistivat uskoa Jeesuksen ruumiin ja veren läsnäoloon ehtoollisessa sekä sen merkitystä pelastuksen ja yhteyden sakramenttina.


    • Anonyymi

      Sonnalla käydessä saa synninpäätön. Helpotus on valtaisa

      • Anonyymi

        "Mistä tempasit tuon; - syntynyt Hengestä?"!!!

        Vastaus: Jumalan sanasta:
        Joh 3
        "Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        Siihen ei tarvita vettä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mistä tempasit tuon; - syntynyt Hengestä?"!!!

        Vastaus: Jumalan sanasta:
        Joh 3
        "Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        Siihen ei tarvita vettä!

        Vedestä ja hengestä sanoi Jeesus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedestä ja hengestä sanoi Jeesus

        Totta ja tuo vesi kuvaa JUmalan sanaa:
        "Te olette uudestisyntyneet elävän sanan kautta."

        Siihen ei tarvita vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta ja tuo vesi kuvaa JUmalan sanaa:
        "Te olette uudestisyntyneet elävän sanan kautta."

        Siihen ei tarvita vettä.

        Vesi kuvaa mitään vaan Vesi on vesi ja Henki on henki

        Jeesuksen mukaan vettä tarvitaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesi kuvaa mitään vaan Vesi on vesi ja Henki on henki

        Jeesuksen mukaan vettä tarvitaan

        Jeesuksen sanojen mukaan vettä ei tarvita! Hän sanoi: "Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa eikä ikinä janoa, vaan se vesi hänessä tulee sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

        Kastevesi ei kumpua minnekään vaan heitetään viemäriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen sanojen mukaan vettä ei tarvita! Hän sanoi: "Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa eikä ikinä janoa, vaan se vesi hänessä tulee sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

        Kastevesi ei kumpua minnekään vaan heitetään viemäriin.

        mutta sillä omatekoisella traditiolla ihmisten rahat on heitetty kirkon kirstuun josta on riittänyt monen palkkapaimenen palkkoihin ja kullattuihin esineisiin jotka lopulta heitetään yököille ja lepakoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen sanojen mukaan vettä ei tarvita! Hän sanoi: "Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa eikä ikinä janoa, vaan se vesi hänessä tulee sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

        Kastevesi ei kumpua minnekään vaan heitetään viemäriin.

        Tuo on eri kohta!!!!

        Vesi on vesi ha Henki on henki käsiteltävässä kohdassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta sillä omatekoisella traditiolla ihmisten rahat on heitetty kirkon kirstuun josta on riittänyt monen palkkapaimenen palkkoihin ja kullattuihin esineisiin jotka lopulta heitetään yököille ja lepakoille.

        Kun ihmispoloinen vetää vimeisen henkäyksensä ja laitetaan happanemaan haudan pohjalle aika syvään, siinöä ei kirkon traditioilla ole paljoa voimaa, laho syö arkun ja toukat asukkaan, siinä se on kirkon tradition päätepiste.

        ellei Jumalan Pyhä Henki ole saanut asuinsijaa potilaan opissa ja elämässä niin heikosti on eväät lähdön hetkillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta sillä omatekoisella traditiolla ihmisten rahat on heitetty kirkon kirstuun josta on riittänyt monen palkkapaimenen palkkoihin ja kullattuihin esineisiin jotka lopulta heitetään yököille ja lepakoille.

        Niinpä kun heitetään Jeesuksen sanat romukoppaan ja muutellaan niitä kuten tuo yksikin tekee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on eri kohta!!!!

        Vesi on vesi ha Henki on henki käsiteltävässä kohdassa

        Jeesus puhui tuossa "syntymisetä ylhäältä" eikä alhaalta vedestä. "Vesi" tarkoittaa siinä Jumalan sanaa, joka myös on ylhäältä!
        "Niinkuin lumi ja vesi, joka taivaasta tulee, on minun sanani."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus puhui tuossa "syntymisetä ylhäältä" eikä alhaalta vedestä. "Vesi" tarkoittaa siinä Jumalan sanaa, joka myös on ylhäältä!
        "Niinkuin lumi ja vesi, joka taivaasta tulee, on minun sanani."

        Hahahahhahaha "alhaalta vedestä", on sillä jutut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus puhui tuossa "syntymisetä ylhäältä" eikä alhaalta vedestä. "Vesi" tarkoittaa siinä Jumalan sanaa, joka myös on ylhäältä!
        "Niinkuin lumi ja vesi, joka taivaasta tulee, on minun sanani."

        Vesi tarkoittaa vettä ja henki henkeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesi tarkoittaa vettä ja henki henkeä

        Juuri noin, kenenkään ei tarvita muutella Jeesuksen sanoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin, kenenkään ei tarvita muutella Jeesuksen sanoja

        niinpä, konkreettinen oksa on aina konkreettinen oksa Jeesuspuussa !

        tietoksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinpä, konkreettinen oksa on aina konkreettinen oksa Jeesuspuussa !

        tietoksi

        Näin se on. Uskova on osa Kristuksen ruumista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinpä, konkreettinen oksa on aina konkreettinen oksa Jeesuspuussa !

        tietoksi

        Olen noita jeesuspuita etsiskellyt useammastakin taimitarhasta.
        Ei semmoisia ole kuulemma olemassakaan.
        Banaanipuita, pippuripuita ja kahvipuita kyllä kuulemma löytyisi.


    • Anonyymi

      miksi foorumiropotti yrittää estää kommentoinnin !

      sanoo tämä on vain kirjautuneille haha onko siellä sakastissa etäpääte siihenkin lonkeroon, mitäs se sellainen sananvapaus on jota huudetaan joka tuutista häh!?



      aivan !

      Jeesus ammentaa syykkarin kaivolla vaikka ei ole ammennusastiaakaan, mutta vesi on aina vettä !

      tietoksi

      • Anonyymi

        kannattaa kellerissa kirjoittaa sellaista ettei fooruibotti sitä poista. Kellarissa ei kannata tulla tänne vikisemään turhaan. Teille on omat palstat

        Niin teki Jeesus, siiihen on helppo sanoa aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kannattaa kellerissa kirjoittaa sellaista ettei fooruibotti sitä poista. Kellarissa ei kannata tulla tänne vikisemään turhaan. Teille on omat palstat

        Niin teki Jeesus, siiihen on helppo sanoa aamen.

        Totta: "Vesi tarkoittaa vettä ja henki henkeä", mutta kasteesta tuossa ei puhuta mitään. Ei pidä muuttaa Jeesuksen sanoja.
        Miksihän tuo neropatti ei juo sitä kastevettä, vaikka Jeesus sanoo: "Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan..."?
        Mutta todella Jeesuksen tarjoamaa vettä voi juoda ilman ammennusastiaa, kuten Jeesus sanoi.
        Tyhmempi ei sitä vaan tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Vesi tarkoittaa vettä ja henki henkeä", mutta kasteesta tuossa ei puhuta mitään. Ei pidä muuttaa Jeesuksen sanoja.
        Miksihän tuo neropatti ei juo sitä kastevettä, vaikka Jeesus sanoo: "Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan..."?
        Mutta todella Jeesuksen tarjoamaa vettä voi juoda ilman ammennusastiaa, kuten Jeesus sanoi.
        Tyhmempi ei sitä vaan tajua.

        Jeesus ei puhu mitään kasteveden juomisesta vaan se on helluntailaisen keksintö. Jeesus puhui siinä ikuisen elämän vastaanottamisesta.
        Vedestä ja Hengestä puhuessaan Jeesus puhui vedestä ja Hengestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei puhu mitään kasteveden juomisesta vaan se on helluntailaisen keksintö. Jeesus puhui siinä ikuisen elämän vastaanottamisesta.
        Vedestä ja Hengestä puhuessaan Jeesus puhui vedestä ja Hengestä

        eli vähän päijännettä ja vähän henkeä, niinkö?

        kuka se sanoo että vesi on päijännettä tuossa kohtaa raamattua?

        lutteriko sanoo vaiko leevi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli vähän päijännettä ja vähän henkeä, niinkö?

        kuka se sanoo että vesi on päijännettä tuossa kohtaa raamattua?

        lutteriko sanoo vaiko leevi?

        sitä päijännettähän se sodomiitille on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei puhu mitään kasteveden juomisesta vaan se on helluntailaisen keksintö. Jeesus puhui siinä ikuisen elämän vastaanottamisesta.
        Vedestä ja Hengestä puhuessaan Jeesus puhui vedestä ja Hengestä

        Antaa hellarien jouda kastevettään jos niin haluavat. Ei ne usko Jeesusta muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei puhu mitään kasteveden juomisesta vaan se on helluntailaisen keksintö. Jeesus puhui siinä ikuisen elämän vastaanottamisesta.
        Vedestä ja Hengestä puhuessaan Jeesus puhui vedestä ja Hengestä

        Eikä Jeesus puhu tuossa mitään kasteesta!
        Kasteenpalvojien mielikuvitus vaan tekee tepposet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä Jeesus puhu tuossa mitään kasteesta!
        Kasteenpalvojien mielikuvitus vaan tekee tepposet!

        Totta. Jeesus puhuu siinä siitä, kuinka ihminen uudestisyntyy ylhäältä elävän sanan ja Pyhän hengen kautta.
        "Usko tulee kuulemisesta"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä Jeesus puhu tuossa mitään kasteesta!
        Kasteenpalvojien mielikuvitus vaan tekee tepposet!

        Jeesus puhuu vedestä ja Hengestä, jotka ovat läsnä vain kasteessa. Symbolinpalvoja ei usko Jeesuksen sanoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Jeesus puhuu siinä siitä, kuinka ihminen uudestisyntyy ylhäältä elävän sanan ja Pyhän hengen kautta.
        "Usko tulee kuulemisesta"!

        Jeesus ei puhunut elävästä sanasta vaan vedestä ja Hengestä. Symbolinpalvoja ei sitä tajua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei puhunut elävästä sanasta vaan vedestä ja Hengestä. Symbolinpalvoja ei sitä tajua

        Ehkä se voisi mennä symboleineen juomaan kastevettänsä kun se höpöttää sellaisesta vähän joka foorumilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se voisi mennä symboleineen juomaan kastevettänsä kun se höpöttää sellaisesta vähän joka foorumilla.

        oletko ehtinyt jo vähän joka foorumille !

        huimaa moinen toimellisuus.

        ethän mene navetan katolle kuitenkaan herraa odottamaan ethän!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei puhunut elävästä sanasta vaan vedestä ja Hengestä. Symbolinpalvoja ei sitä tajua

        Nuo symbolipalvojat kuvittelevat, että vesi tuossa yhteydessä tarkoittaisi kastetta. Eihän Jeesus edes kastanut Nikodeemusta, joka kyseli tietä pelastukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oletko ehtinyt jo vähän joka foorumille !

        huimaa moinen toimellisuus.

        ethän mene navetan katolle kuitenkaan herraa odottamaan ethän!!

        khä khä sodomia selvästi

        oletko kiivennyt navetan katolle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo symbolipalvojat kuvittelevat, että vesi tuossa yhteydessä tarkoittaisi kastetta. Eihän Jeesus edes kastanut Nikodeemusta, joka kyseli tietä pelastukseen.

        Symbolinpalvojat eli helluntailaiset saattaat tosiaan luulla vettä kasteeksi mutta kristityt opettavat että vesi on tuossa vesi. Ja Henki on Henki. Erittäin simppeliä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Symbolinpalvojat eli helluntailaiset saattaat tosiaan luulla vettä kasteeksi mutta kristityt opettavat että vesi on tuossa vesi. Ja Henki on Henki. Erittäin simppeliä

        Ja yhtä simppeliä on Jeesuksen sana:
        "Teidän tulee syntyä uudesti YLHÄÄLTÄ"!!! Ei alhaalta tai maan päältä vedestä.
        Joh 3
        "Henki tekee eläväksi, ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen puhunut teille, ovat henki ja elämä."

        Eräät kuvittelevat että lihaa kastelemalla ihmisestä tulisi synnitön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja yhtä simppeliä on Jeesuksen sana:
        "Teidän tulee syntyä uudesti YLHÄÄLTÄ"!!! Ei alhaalta tai maan päältä vedestä.
        Joh 3
        "Henki tekee eläväksi, ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen puhunut teille, ovat henki ja elämä."

        Eräät kuvittelevat että lihaa kastelemalla ihmisestä tulisi synnitön.

        Hahahaha " Ei alhaalta tai maan päältä vedestä"???? Kukaan ei oel väittänyt uudestisy6ntymisen tapahtuvat alhaalta! Vaan ylhäältä vedestä ja Hengestä!

        Kastelemalla kukaan ei tule synnittömäksi, sen parmmin kuin uskon ratkaisua tekemälläkään. Uudestikastajat vain puhuvat jostakin kastelemisesta, ehkä liittyy niiden endaumentteihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahahaha " Ei alhaalta tai maan päältä vedestä"???? Kukaan ei oel väittänyt uudestisy6ntymisen tapahtuvat alhaalta! Vaan ylhäältä vedestä ja Hengestä!

        Kastelemalla kukaan ei tule synnittömäksi, sen parmmin kuin uskon ratkaisua tekemälläkään. Uudestikastajat vain puhuvat jostakin kastelemisesta, ehkä liittyy niiden endaumentteihin

        Tuo hirnuja on tajunnut jo puolet Jumalan sanan ilmoituksesta:
        "Kastelemalla kukaan ei tule synnittömäksi, sen parmmin kuin uskon ratkaisua tekemälläkään"

        Otsaa kastelemalla ei kukaan tule synnittömäksi, vaan tarvitaan sydämen muutos eli usko Herraan Jeesukseen.
        Uskonratkaisu on se lääke, joka poistaa synnin:
        "Ap 10
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Siihen ei tarvita vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo hirnuja on tajunnut jo puolet Jumalan sanan ilmoituksesta:
        "Kastelemalla kukaan ei tule synnittömäksi, sen parmmin kuin uskon ratkaisua tekemälläkään"

        Otsaa kastelemalla ei kukaan tule synnittömäksi, vaan tarvitaan sydämen muutos eli usko Herraan Jeesukseen.
        Uskonratkaisu on se lääke, joka poistaa synnin:
        "Ap 10
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Siihen ei tarvita vettä.

        Usko Jeesukseen ei tee kenestäkään synnitöntä. Usko ja kaste tekevät meistä armahdetun. Ihmisen ratkaisu ei sitä tee

        Kastamiseen tarvitaan vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo hirnuja on tajunnut jo puolet Jumalan sanan ilmoituksesta:
        "Kastelemalla kukaan ei tule synnittömäksi, sen parmmin kuin uskon ratkaisua tekemälläkään"

        Otsaa kastelemalla ei kukaan tule synnittömäksi, vaan tarvitaan sydämen muutos eli usko Herraan Jeesukseen.
        Uskonratkaisu on se lääke, joka poistaa synnin:
        "Ap 10
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Siihen ei tarvita vettä.

        <<< Siihen ei tarvita vettä.

        Raamatussa kukaan ei hoe tuollaista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<< Siihen ei tarvita vettä.

        Raamatussa kukaan ei hoe tuollaista

        Ehkä ei, mutta kasteenpalvojat suuttuvat siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ei, mutta kasteenpalvojat suuttuvat siitä.

        Uudestikasteenpalvoja sitä koko ajan hokee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikasteenpalvoja sitä koko ajan hokee

        Ehkä se pelkää vettä ku hokee sitä koko ajan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se pelkää vettä ku hokee sitä koko ajan?

        Ehkä, ja siksi kasteenpalvojat suuttuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, ja siksi kasteenpalvojat suuttuvat.

        Ehkä siksi tuo helluntailainen sontakasa sitä hokee kun muut suuttuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä siksi tuo helluntailainen sontakasa sitä hokee kun muut suuttuu

        Pitäisiköhän hänen juoda kastevettänsä? Ehkä se voisi vähentää sitä vesipelkoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Jeesukseen ei tee kenestäkään synnitöntä. Usko ja kaste tekevät meistä armahdetun. Ihmisen ratkaisu ei sitä tee

        Kastamiseen tarvitaan vettä.

        Uskon että jeesus on huorinteon tuotos. Kastelin äsken hiukseni. Olen nyt taivaskelpoinen, sillä uskon ja kastoin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisiköhän hänen juoda kastevettänsä? Ehkä se voisi vähentää sitä vesipelkoa

        Kastevedellä on hyvä tehdä alapesut, onhan siinä puhdistavaa jeesuksen verta mukana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä siksi tuo helluntailainen sontakasa sitä hokee kun muut suuttuu

        Nytkö jo suutuit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytkö jo suutuit?

        Roomalaiskatolinen kirkko on keksinyt vielä tehokkaamman "sakramenttipelastuksen" kuin luterilainen kirkko. Heillä on seitsemän sakramenttia, joten kyllä taivaaseen tulee hurjasti porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roomalaiskatolinen kirkko on keksinyt vielä tehokkaamman "sakramenttipelastuksen" kuin luterilainen kirkko. Heillä on seitsemän sakramenttia, joten kyllä taivaaseen tulee hurjasti porukkaa.

        Jeesus sielläkin pelastaa.

        Sen sihaan uudestikastajat ovat keksinet endaumenttipelastuksen, joka on tehokas mutta ainoa tie Jumalan luo, hehe.

        Siellä ei kyllä paljon sitten porukkaa ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastevedellä on hyvä tehdä alapesut, onhan siinä puhdistavaa jeesuksen verta mukana

        Nonko uudestikastajat tekee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        khä khä sodomia selvästi

        oletko kiivennyt navetan katolle

        no eihän sinne mahdu kun se on luterilaisia trulleja jo täynnä !

        pitää odottaa jos muutama tippuu niin katotaan sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sielläkin pelastaa.

        Sen sihaan uudestikastajat ovat keksinet endaumenttipelastuksen, joka on tehokas mutta ainoa tie Jumalan luo, hehe.

        Siellä ei kyllä paljon sitten porukkaa ole!

        Mitähän tuo yksi pelle höpöttää jostain endaumenteista? Onko se vauvakasteen hienompi nimi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no eihän sinne mahdu kun se on luterilaisia trulleja jo täynnä !

        pitää odottaa jos muutama tippuu niin katotaan sitten.

        mene vain sinne katolla

        siellä sinua odotetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tuo yksi pelle höpöttää jostain endaumenteista? Onko se vauvakasteen hienompi nimi?

        Hävettääkö sinua endaumenttiseremonia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hävettääkö sinua endaumenttiseremonia?

        Katolisessa kirkossa eräs sakramentti on avioliitto. Siinäkö muka saa synnit anteeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katolisessa kirkossa eräs sakramentti on avioliitto. Siinäkö muka saa synnit anteeksi?

        Kylläpä palsta meni hiljaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä palsta meni hiljaiseksi.

        Sehän tarkoittaa vain sitä. että luterilaisetkaan eivät usko, että sakramentit poistaisivat syntiä, vaan siihen tarvitaan usko Herraan Jeesukseen eli uskoontulo:
        Ap 10
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän tarkoittaa vain sitä. että luterilaisetkaan eivät usko, että sakramentit poistaisivat syntiä, vaan siihen tarvitaan usko Herraan Jeesukseen eli uskoontulo:
        Ap 10
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Hauskaa kun juttelet täällä itsellesi


    • Anonyymi

      jeesus antoi opetuslapsilleen mämmiä ja sanoi: tämä on minun ulostettani. Niin usein kuin te tätä syötte, tehkää se minun muistokseni.
      Samoin antoi hän opetuslapsilleen simaa ja sanoi: tämä on minun virtsaani.
      Niin usein kuin te sitä juotte, tehkää se minun muistokseni.

      Em. asioista johtuen Suomessa syödään mämmiä ja juodaan simaa.

    • Anonyymi

      Meditaatiollakin pääsee synneistään. Menetelmä se ei kuitenkaan ole, kuten usein luullaan. Mietiskelyssä on se hyvä puoli ettei jää riippuvaiseksi toisten mielipiteistä. Ensin pitää tietysti huomata että ei elä totuudenmukaisesti vaan on sanojen ja kokemustensa vanki. Pääasia on olla oma itsensä, eikä mitä toiset haluavat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe