Hyvää äitienpäivää sinulle äiti

tyttösi

Aamulla itkin. Jo kolmas äitienpäivä ilman sinua, äiti. Tämä on vuoden vaikein päivä. Kaikki muut menevät katsomaan äitejään ja vievät kukkia...minä vien kukkia hautakiven juureen.
Olen miettinyt sinua äiti tänään paljon!! Olet ajatuksissani kauniina ja elinvoimaisena, ihanana ihmisenä. On niin kauhea ikävä!!! Jotenkin sitä vain odottaa että nähdään taas sitten jossain...odotathan minua siellä?
Sinusta äiti otan oppia, millainen äiti haluan olla omalle tyttärelleni. Näethän sinä äiti miten hän on kasvanut! Seuraat meidän elämää sieltä ylhäältä.......
Toivottavasti näen sinut ensi yönä unessa. Se on niin lohduttavaa.

11

3674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eva

      Kylläpä oli koskettavasti ja kauniisti kirjoitettu! Kyyneleet tulvahtivat silmiin ihan väkisinkin. Toivon sinulle lohdutusta tulevaisuudessakin tänä "vaikeana päivänä".

      Äitini oli aikoinaan 9v. kun hänen äitinsä kuoli ja haudattiin juuri äitienpäivänä. Siitä on aikaa lähes 70v. ja edelleen hän suree ja muistaa asian... Omat lapset olemme vuosien saatossa kuulemma auttaneet tietysti häntä uudelleen pitämään äitienpäivästä, jolloin se on saanut toisenlaisen merkityksen. Mutta ruukkuruusun hän vie edelleenkin äitinsä haudalle joka äitienpäivä...

    • Äidin tyttö

      Oman äitini kuolemasta tulee pian viisi vuotta. Suurin suru on jo väistynyt, mutta jatkuva kaipaus on jäljellä. Koen usein hetkiä, jolloin aivan valtava ikävä lyö lujasti päälle.

      Näen myöskin usein äitini unissa terveenä ja hyvinvoivana ja niistä unista tulee levollinen olo, joskus tunnen myös hänen läsnäolonsa kun olen vaikkapa vaikeassa tilanteessa ja se rauhoittaa ja rohkaisee.Ymmärrän siis hyvin suruasi ja toivon sinulle voimia jaksaa eteenpäin.

    • elämä jatkuu

      Mun äiti nukkui pois neljä kuukautta sitten. Tällainen parikymppinen tyttö olisi vanhempiaan vielä tarvinnut kun isäkin nukkui pois viime elokuussa. Silti mä ajattelen järkevästi enkä kieriskele surussa vaikka äitien- ja isänpäiviä tulee ja menee. Yksin on pärjättävä, koska muuta vaihtoehtoa ei ole. Kyllä mä kaipaan vanhempiani,vien kukkia haudalle jne., mutta en halua vaikeroida koko ikääni...ihmisiä kuolee ja piste. Jokainen tyylillään.

    • äiti<3

      Tämä tulee olemaan toinen äitienpäivä ilman äitiä .. :'( Ikävä on niin suuri ja tämä ihana kirjoitus toi kyyneleet silmiini...

    • yhä itkien

      Hyvää Äitienpäivää rakas, urhea, esimerkillinen äitini.
      Ensimmäinen äitienpäivä ilman Sinua.
      Kiitos ohjeistasi, tuestasi, läsnäolostasi. Äideistä parhain.

    • Äiti on kappelissa

      Lauantaina haudataan rakas äitini ja pienten lasteni ihana mamma. 7-vuotias itkee suuria, vuolaita kyyneleitä ja 5-vuotias yrittää tehdä sopimusta mamman palauttamiseksi vielä edes yhdeksi vuodeksi. Ei tarvitse kuulemma tulla edes omaan taloonsa, vaan jokin muukin paikka kelpaa.

      Tämä kaikki on lähes mahdotonta kestää. En tiedä kumpi viiltää pahemmin, oma menetykseni vai lasten tuska mamman menetyksestä.

      Sunnuntain äitienpäivän olen yrittänyt työntää mielestäni ja selittää itselleni sen olevan vain yksi päivä muiden joukossa. Päivä tulee, on ja menee. Sen ajatuksen voimalla jaksan. Yritän ajatella, että viikon päästä molemmat hirvitykset, lauantai ja sunnuntai ovat menneet.

    • Äiditön äitienpäivä

      Hautasimme tänään, äitienpäivän aattona rakkaan äitini.Meitä oli muitakin sisarruksia perheineen saattamassa häntä rakasta mummua ja äitiä.
      Mutta minulle perheen nuorimmalle hän oli kuitenkin kaikkein läheisin.
      Se tosi asia, että hän on mennyt, eikä koskaan enää palaa.Silloin jo hänen pois nukkuessaan ajattelin.Miten voi olla niin vaikea ymmärtää tämä todeksi.
      Koskahan sen ymmärrän lopullisesti.Olen kuin unessa, josta toivon herääväni.
      Kun katselin arkkua, ajattelin siellä olevan vain se sielun ja hengenvaate, jossa äiti eli elämänsä.Äitini ajattelin ja uskoin olevan jossakin ihan muualla, siellä missä hänellä on nyt hyvä olla.Silti tuntui niin kauhealta jättää äidin arkku sinne kylmään hautaan.Joka pian peitetään.
      Kevät on kauneimmillaan ja äitienpäivä on huomenna.Voin viedä tästä edespäin kukkia ja kynttilöitä, enää ainoastaan hänen haudalleen.
      Voin vain jutella itsekseni äidille ikävääni.Kiittää äitiä kaikista niin kauniista muistoista.Katsella kaivaten hänen kehystettyä kuvaansa, jonka vieressä poltan kynttilää ja vaihdan maljakkoon kokoajan tuoreita kukkia.
      Olen itsekin äiti ja koetan viettää jonkinlaista äitienpäivää, jo lähes aikuisten lasteni ja heidän isänsä kanssa.Elävien on kuitenkin jatkettava elämääsä, niin kauan kunnes on meidän aikamme lähteä.
      Jotenkin vaistoan, että näin äitinikin olisi halunnut.Ettemme jää loputtomiin surun valtaan.Mutta nyt, hän ymmärtäisi ikävämme ja kyyneleemme.
      Koetetaan jaksaa me kaikki äideittä ensimmäistä äitienpäiväämme viettävät.
      Kuin myös te, jotka olette menettäneet äitinne jo aikaisemmin.
      Voimia kaikille, surunkevääseen ja keväiseen juhlaan.

    • JK

      TOIVOTAVASTI INÄ NÄENNSINUT ENSI YÖNÄUNESA

    • siksi olit

      Muistojen portti aukeaa
      muistamme opit
      kuulemme unen viestin
      siirrämme sukupolville tietoa ja tapoja
      ennenkaikkea rakkautta.

    • Anonyymi

      Ilman äitiä eka äitienpäivä
      Ilman isää kolme isänpäivää
      Kyllä 18 vuotias olisi tarvinnut teitä molempia vielä, vaikka en saanut asua teidän kanssa. Rakkaus on hirveää, kun välissä on huumeet...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe