Jos on rikas eli omistaa suuren pakastimen niin saa halvalla ruokaa.

Anonyymi

Voi ostaa pakastimeen paljon -30% tarjoustuotteita, mutta jos on köyhä ja vain pieni pakastelokero jääkaapissa, ei voi ostaa paljon halpoja ruokia, on pakko ostaa kalliita.

Ei mahdu paljon halpoja ruokia pakastimeen, köyhän on pakko ostaa kalleinta.

Rikas saa ostaa halpoja.

42

859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Me ollaan köyhiä ja hankittiin pakastin ilmaiseksi kodinkoneliikkeen roskalavalta, saatiin se luvan kanssa sieltä hakea. Ihan hyvä kaappipakastin, tekee kylmää -24°C, mutta termostaatti ei toimi, joten ostin Tokmannilta 4,99€ maksavan kellokytkimen, laitoin siihen sopivat käyntivälit, eli pakastin käynnistyy sopivin välein ja ja käy kerrallaan 15 minuuttia. Hyvin pitää kylmän!
      Toinen pieni arkkupakastin hankittiin 40€ käytettynä, on ollut meillä 15 vuotta, hyvin on toiminut.

      • Anonyymi

        Tuo voi olla hyvä konsti. Minulla oli kerran lisäsähkölämmitin joka oli aina päällä täysillä - Lämpötilan säätö nupista ei auttanut. Tuli sitten vietyä se roskiin.


    • Anonyymi

      Jos ei pakastinta käytössä niin valmistaa ruokia peruselintarvikkeita sillaiten että 2 päiväks aina ruoka. Mikä hyöty siitä aletuotteista on jos muuten laittaa haiseen rahat.

      • Anonyymi

        Ja viikonkin säilyy kylmässä jääkaapissa, kun mahd. nopeesti jäähdyttää sitä ennen ja pöydällä about 3 h tai sitten vesihauteessa sekä joskus ulkona jäähdyttänyt. Itse olen monta kertaa syönyt 6-7 pv vanhaa lasagnee, bolognesea. juures-liha -pataa, keittoa yms, vaikka olen melko herkkämahainen (taikka oikeastaan herkkäsuolinen😳) Toki olen välillä syönyt muuta.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Oikeassa olet. Vain rikkaalla on vara maksaa suuren pakastimen sähkökulut.

      • Anonyymi

        Vain rikkaalla on varaa syödä

        Köyhä kuolee nälkään


    • Miksi niitä alennustuotteita pitää pakastimeen ostaa? Eiköhän niitä -30% ja jopa -50% tuotteita ole jatkossakin saatavissa.

    • Anonyymi

      Niin ostaa alennetun tuotteen ja syö pois.......minkä ihmeen takia tarvii pakastaa.

    • Anonyymi

      Voi elämä, suomessa ei ole varmasti yhtään perhettä jossa ei olisi pakastinta!!!!! Pakastin on ollut jo 70-80 luvulla lhes kaikilla, eikä se nykyään ole rikkauden merkki!

      Jos nyt vsta hokasit että pitäisi olla pakastin niin olet kyll hidas elämässäsi.

      Onko sulla sähköhellaa, mikroa, puhelinta, tietokone on kun täällä olet.... onko kahvinkeititntä, vai tajusitko että neki olisi hydäyllisiä.

      Monet ovat ostaneet kodinkoneet ennen käyhytttä. etkä sinä ole tajunnut? Onneksi sulla on tietkone... heh.... miten olet sen ymmärtänyt ostaa???

      • Anonyymi

        Ei minullakaan ole ollut (jääkaappi-)pakastinta vuosikausiin. Kulutti vain paljon sähköä (n. puolet kaikesta kulutuksesta), eikä sille ollut oikein mitään käyttöä. Niinpä ostin tilalle pelkän jääkaapin pakastelokerolla, ja tienasin parissa vuodessa sen hinnan säästyneenä sähkönä. Nykyään kerrostaloasunnossani kuluu sähköä noin 40 kWh/kk.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minullakaan ole ollut (jääkaappi-)pakastinta vuosikausiin. Kulutti vain paljon sähköä (n. puolet kaikesta kulutuksesta), eikä sille ollut oikein mitään käyttöä. Niinpä ostin tilalle pelkän jääkaapin pakastelokerolla, ja tienasin parissa vuodessa sen hinnan säästyneenä sähkönä. Nykyään kerrostaloasunnossani kuluu sähköä noin 40 kWh/kk.

        Pitkäaikatyötön

        "Niinpä ostin tilalle pelkän jääkaapin pakastelokerolla, ja tienasin parissa vuodessa sen hinnan säästyneenä sähkönä. "

        Aiemmassa laitteessasi oli siis laitevika.

        Ehjä pakastin oikein käytettynä ei kovin paljon sähköä kuluta.
        Toki, jos esim. oven/kannen tiivisteet ovat rikki, niin silloin sähkönkulutus on moninkertainen ehjään laitteeseen verrattuna.

        Myös epäkuntoinen termostaatti voi huomattavasti lisätä sähkönkulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niinpä ostin tilalle pelkän jääkaapin pakastelokerolla, ja tienasin parissa vuodessa sen hinnan säästyneenä sähkönä. "

        Aiemmassa laitteessasi oli siis laitevika.

        Ehjä pakastin oikein käytettynä ei kovin paljon sähköä kuluta.
        Toki, jos esim. oven/kannen tiivisteet ovat rikki, niin silloin sähkönkulutus on moninkertainen ehjään laitteeseen verrattuna.

        Myös epäkuntoinen termostaatti voi huomattavasti lisätä sähkönkulutusta.

        Uusi jääkaappi maksoi 200 euroa, ja tarkemmin sanoen 2½ vuotta meni sen tienaamiseen.

        Vanha oli arvioni mukaan 1980-luvulta, ja säädin sen pakastinosan niin lämpimäksi kuin mahdollista. Pakastinpuolella ei valitettavasti ollut omaa virtakytkintä.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Olet köyhyyspalstalla niin älä ihmettele mitä ihmiset ei voi tehdä kun ovat omasta mielestään köyhiä. ja hölmöydet on totta.

    • Anonyymi

      Aleruoan säilytys voi olla kaupan kylmäaltaassa. Miksi yli ikäistä pakastaisi? Aleruoka on tarkoitettu heti käyttöön. Pakastinhan on sellaisille tarvikkeille, joita ei sesonkina ole ja joita pidetään tärkeinä.

      • Anonyymi

        Niimpä, marjoja ja sitten tarjouksista ostettuja tuotteita ei mitään päiväys vanhoja. Leipä ostaa isomman määrän ja pakastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä, marjoja ja sitten tarjouksista ostettuja tuotteita ei mitään päiväys vanhoja. Leipä ostaa isomman määrän ja pakastaa.

        Juu, marjoja, vihanneksia, tarjousjäätelöö ja näin. Leipää pakastan yksinasuvana lähinnä vain jostain isommasta pussista heti, kun muuten menisi vanhaksi. Näin kesän lämmöillä jopa ruisleipä voi homehtua jo ennen päiväysmerkintää. On kokemusta ja onpa käynyt niinkin, että olen ottanut leipäpussin pöydälle sulaan ja tiiviisti pöytää vasten ollut pohja muutaman tunnin päästä homeessa (ja joskus märkkä&pehmeää mössöä)! Otankin usein pari palaa kerrallaan tai ainakin ns. esikuivaan leivän pussi auki ritilän päällä - se vaan tahtoo unohtua sinne ja leipä kuivuu😣

        Painotan myös paljon makua ym. eikä ruoka ole vain energiaa, kun taas toisilla hyvätuloisillakin voi olla joku ihme neuroosi säästää juuri ruoasta ja hamstrata kaikki tarjoukset ja ilmaiset! Ruokahävikki noin muuten äärimmäisen pientä ja tämä on loistava säästökeino, kuten myös se mitä syö!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Sossusta saa pakastimeen rahaa. Hakekaa täydentävää tukea.

    • Köyhän pakasteettoman kannattaa opetella säilömisen ja kuivaamisen niksit.

    • Anonyymi

      No, rikas ja rikas mut mun erään tuttavani (ei köyhä) rohmuaa kassikaupalla kaikkia tämmösiä varsinkin silloin tällöin vaikkei ollenkaan tarttisi, tänään viimeksi haettiin leipomosta -autolla useamman kymmenen km päästä!. Mä olen yrittänyt kysyä että mitä vi**ua sä siitä hyödyt jos silloin tällöin säästät muutaman euron safkassa?

      Mulla kanssa sen verran pieni pakastin tila (ns. 2,5 lokeroo) ettei mahdu paljon muuta kuin ne mitkä välttämättä pitää pakastaa ja vähän jotain varalla mitä voi lämmittää. Harvoin löydän omasta Prismasta edes mitään tarjoustuotteita itselleni ja leipäkin niinku kaikki muu parempaa, kun ei kierrätä pakkasen kautta. Pääsiäisen ja koulujen päättäjäisten aikaan olisi leipää saanut valtavasti, mut esim. lihaa mikä kalliimpaa ei koskaan. No, jos kävis joka aamu ja ilta voi löytää, kun huomioi paistopisteen ja tuoretiskin, mitkä kai joka ilta -60%. Mä en jaksa tollasia, säästän sitten muulla tavoin.

      lajijasuris

      • Anonyymi

        Niin mä ostin ite vaan yhen pussin, kun ei pienessä pakkasessa tilaa. Olis saanu esim. ison pussin viipaleleipää eurolla! Pidän mieluummin tilaa näin kesällä vaikka tarjous Aino-jäätelölle, jota tulee huomenna. Tämäkin aika yhtä tyhjän kanssa, kun niin harvoin on myöskään itelle sopivaa jäätelötarjousta. Ja itse asiassa en kauheesti syö sämpylää, pullaa yms.

        Sinänsä olisi varmaan ihan hyvä, jos sairana ja köyhänä hyödyntää kaikkia tarjouksia. Mutta itse asiassa mulle ruoan hinta on aika pieni ongelma sen rinnalla millaiset terveysongelmat on. Tätä ei tietenkään pidä käsittää niin, että olisi ikäänkuin ylimääräistä rahaa, vaan kyse on ennen muuta menojen priorisoinnista ja suunnitelusta sekä impulssien hallinnasta.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mä ostin ite vaan yhen pussin, kun ei pienessä pakkasessa tilaa. Olis saanu esim. ison pussin viipaleleipää eurolla! Pidän mieluummin tilaa näin kesällä vaikka tarjous Aino-jäätelölle, jota tulee huomenna. Tämäkin aika yhtä tyhjän kanssa, kun niin harvoin on myöskään itelle sopivaa jäätelötarjousta. Ja itse asiassa en kauheesti syö sämpylää, pullaa yms.

        Sinänsä olisi varmaan ihan hyvä, jos sairana ja köyhänä hyödyntää kaikkia tarjouksia. Mutta itse asiassa mulle ruoan hinta on aika pieni ongelma sen rinnalla millaiset terveysongelmat on. Tätä ei tietenkään pidä käsittää niin, että olisi ikäänkuin ylimääräistä rahaa, vaan kyse on ennen muuta menojen priorisoinnista ja suunnitelusta sekä impulssien hallinnasta.

        lajijasuris

        Kuinkahan monella lapissa asuvalla on poroa pakastimessa toki kelpais itsellekki mutta eipä kerrostalossa kun asun niin kaappipakastin mikään kauheen iso ole. Leipää kun ostan joskus vähän enemmän ni laitan pakkaseen mutta toki avustuksistakin saa leipiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan monella lapissa asuvalla on poroa pakastimessa toki kelpais itsellekki mutta eipä kerrostalossa kun asun niin kaappipakastin mikään kauheen iso ole. Leipää kun ostan joskus vähän enemmän ni laitan pakkaseen mutta toki avustuksistakin saa leipiä.

        Mulla just jääkaappi-pakastin missä pakkanen max 40% kokonaistilavuudesta. Alin lokero ns. puolikas, johon käytännössä saa vain pusseja, jäätelötuutteja ja sitten yksi matala laatikko ja yksi syvempi. Riittää ihan hyvin ja uusi niin ei sähköäkään mene paljon.

        Turhaa sitä on pakkaseen suuria määriä kerätä, kun kaupat lähellä ja on joka päivä auki. Aletuotteitakin tulee yhä uudestaan myyntiin. Tiedän semmosia, joilla useampi arkkupakastin, missä vuosikausiakin vanhoja aletuotteita,ei tuossa ole mitään tolkkua😏

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Merestä saa kalaa ja voi laittaa pakastimeen ja sitten syö talvella. Itse aion syksyn aikana kalastaa ahvenia paljon ja teen niistä fileitä ja 15 kg olis tarkoitus saada pakastimeen niin on koko talveksi ruokaa.

      • Anonyymi

        Varmasti ketä asuu sillai sopivasti. Luulenpa vaan ettei monikaan osaa tehdä kalalle yhtään mitään. No, en itsekään, kun kädessä paljon kremppaa enkä syökää enää, kun on niin paljon saanut oksennella ruotoja! Ihmisistä on tullut monessa suhteessa todella uusavuottomia. Huomaa joskus jutellessa miten pieniä ja simppeleitä perusjuttujakin saa käydä läpi. Tosin osalla se on semmosta minun mielestä ärsyttävää pilkuntarkkoihin yksityiskohtiin menemistä.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      MInä taas olen valinnut kokonaan toisenlaisen linjan.
      Olen ulkoistanut pakastamisen keskusliikkeille ja kaupoille.
      Sitten vaan haen niiden laareista tarvittavan määrän pakasteita.
      Toki meillä on jk-pakastin, mutta se pakkanen on varsin pieni, joten
      ei se tavaran rohmuamiseen riitä.

    • Anonyymi

      Et ole ainakaan mikään talousihminen. Pakastimeen ei tungeta mitään vanhaksi menevää
      ruokaa. Sinne laitetaan vaan kaikkein parhaimmat ja tuoreimmat ruuat. Ei sitä kuulu millään vanhoilla ja huonoilla alennuslihoilla täyttää. Hyi!

      Erilaiset tarjouslihat ostan ja katson, että varmasti on tuoretta, neljän-viiden kuukauden välein isomman satsin (noin 10 -15 kiloa). Leikkaan ja käsittelen lihat sopivan kokoisiksi, enkä mitään roiskeita pakasta. Jokaiseen pussukkaan pakastuspäiväys ja tuotteen nimi päälle. Pääpakkasessa on kylmää- 30 astetta, pienemmässä esipakastukseen käytettävässä keittiön pakkasessa miinusta on n.18-20 astetta. Älä valita, että menee paljon sähköä. Ei mene, jos pakastimet on kunnossa ja ovat saavuttaneet halutun kylmyystason. Nyt on totaalinen tyhjennys menossa, koska pitää sulattaa pakastimet marjoja muita kausiherkkuja varten. Heinäkuun lopussa taas teen lihaostoja muutaman kuukauden tarpeiksi.

      Jos ostan punalappuista lihaa, niin se syödään heti, eikä sitä säilötä mihinkään. Tuon pitäisi jo sanoa järkikin.

      Ja en ole rikas, vaan eläkkeeni on alle köyhyysrajan.

      • Anonyymi

        Järki sanoo myös että sen 30pros alennuselintarvikkeenkin voi pakastaa kun ikäänkuin se vanheneminen loppuu. Joksikin aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järki sanoo myös että sen 30pros alennuselintarvikkeenkin voi pakastaa kun ikäänkuin se vanheneminen loppuu. Joksikin aikaa.

        Paljonko pakastin vie sähköä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järki sanoo myös että sen 30pros alennuselintarvikkeenkin voi pakastaa kun ikäänkuin se vanheneminen loppuu. Joksikin aikaa.

        Pakastimeen ei laiteta mitään vanhaa. Se opetettiin meille jo koulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko pakastin vie sähköä?

        Jos ei vanha romu missä tiivsteet vuotaa niin vuositasolla 150 - yli 500 kWh koosta riippuen. Ei siis mitenkään hirveesti, jos pakkaskapasiteetti vähänkään fiksusti suhteutettu käyttötarpeeseen. Mulle ainakin riittää aivan hyvin vähän jenkkikaapin pakastinta isompi, kun en marjasta tai metsästä, vaan haen sitä mukaa kuin kuluu ja tietty hyödynnän tarjoukset siltä osin, kun voin. Vaikka olis mitä tarjouksia, en silti ostaisi mielin määrin vaaleeta leipää, pullaa, munkkia.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakastimeen ei laiteta mitään vanhaa. Se opetettiin meille jo koulussa.

        30 pros alennustuotteet eivät ole vanhoja vaan vanhenemassa. Tietysti normioloissa kannattaa toimia niinkuin koulussa opetettiin.

        Joka tapauksessa kun ostan alennustuotteita hinnan vuoksi melkoisen paljon en ala niitä väkisin syömään vaan laitan pakasteeseen ja syön vielä melkein kuukaudenkin päästä. Ovat yleensä käyttökelpoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakastimeen ei laiteta mitään vanhaa. Se opetettiin meille jo koulussa.

        Siihen aikaan ei suomi ollutkaan EU kurimuksessa. Nyt on ajat paljon kovemmat.


    • Anonyymi

      Tosi köyhä kun laittaa homeisen leivän pakkaseen sitten kun ottaa pois niinkuin suoraa leipomon uunista.Jos jotain päiväys juttuja ostaa ni syö samantien.En tosiaan osta jotain broilerinkoipia missä päiväykset kun joskus menin ostaan huh se lemahdus....olkoon vaan suojakaasu.kyllä tuoreet broilerinkoivet menee. Tuoreita tuotteita kun pakastimeen laittaa esim tekee isomman määrän ruokaa.

    • Anonyymi

      Siinäs näet.

    • Anonyymi

      voihan nyt esim punalaputettuja lihatuotteita laittaa suoraan pakastimeen tai sitten kypsentää/paistaa tuote valmiiksi ja sitten pakastaa sen

    • Anonyymi

      Perunoita pakastamalla tulee hyvät kiljutarpeet kun ei tarvitse sokuria laittaa.
      Säästyneillä rahoilla voi sitten käydä ravintelissa syömässä.🥘🥗🍻

    • Anonyymi

      Ei lihaa kannata pakastaa. Vihanneksia ja juureksia, pysyvät tuoreina.

      • Anonyymi

        Niinpä, paljon kivampi paistaakin. Marjojakin voi ostaa kaupasta suunnilleen samalla hinnalla kuin torilta, joten miksi ihmeessä ainakaan ostomarjoilla täyttää. Moni ihminen elää kuin ruoka olisi jotenkin loppumassa, kun pitää niin hamstrata. Jäätelöä pitää olla kesällä reilusti ja pitääpä korjata aiempaa väitettä ettei tarjousjäätelöitä, vaan olen jo muutaman kerran ostanut tänä kesänäkin 😊

        Monella on muutenkin keittiön tiedot ja taidot niin hukassa , että saa ihan kaikki yksinkertaiset perusasiatkin opettaa ja tällöin ei oikein huvita paneutua ruoanlaittoon, mutta tilat ja välineet saattaa olla viimeisen päälle. Voi kauhia, jos jääkaappi ja pakastin on tupaten täynnä kaikkea umpimähkään ostettua!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, paljon kivampi paistaakin. Marjojakin voi ostaa kaupasta suunnilleen samalla hinnalla kuin torilta, joten miksi ihmeessä ainakaan ostomarjoilla täyttää. Moni ihminen elää kuin ruoka olisi jotenkin loppumassa, kun pitää niin hamstrata. Jäätelöä pitää olla kesällä reilusti ja pitääpä korjata aiempaa väitettä ettei tarjousjäätelöitä, vaan olen jo muutaman kerran ostanut tänä kesänäkin 😊

        Monella on muutenkin keittiön tiedot ja taidot niin hukassa , että saa ihan kaikki yksinkertaiset perusasiatkin opettaa ja tällöin ei oikein huvita paneutua ruoanlaittoon, mutta tilat ja välineet saattaa olla viimeisen päälle. Voi kauhia, jos jääkaappi ja pakastin on tupaten täynnä kaikkea umpimähkään ostettua!

        lajijasuris

        Kun on toimivat tavat ja rutiinit, säästää itsestään. Pakastimesta puheen ollen on paljon merkitystä onko kaikki sekaisin vai järjestyksessä ja mitä pussissa mitkä rasiassa jne, joihin vaikuttaa myös omat mahdolliset rajoitteet, ja niin myös itsellä. Jonkusia suorastaan naurattaa, kun olen niin "tyhmä" etten jotain yksinkertaistakaa osaa, vaikka syy on motoriikassa!

        Ei se halpuus ole sitä, että tuijotetaan vain yksikköhintaa ja pahimmillaan ostetaan pelkkää pa*kaa hiilari-ja rasvapitoisen ruoan muodossa. Ja sitten, jos pari tuntia sitten on syönyt, mutta taas on nälkä, ei pidä olla niin hölmö, että taas ahtaa ruokaa sisään, vaan miettii ja ottaa selvää mistä muusta vois olla kyse - esim janosta!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Ostan pakastimeen aina paljon ruokaa. Ainakin 3-4 viikoksi. Vihanneksia, jauhelihaa, kanaa. Ihan perusruokaa. Lisäksi kalastan niin ahven fileitä on aina. Ei tarvii hakea leipäjonosta koska suunnittelen mitä syön kuukauden aikana niin aina on ruokaa. Kuivakaapissa on myös riisiä, makarooneja, jauhoja, mausteita, puuroa ja kaikenlaista niin saan aina hyvää ruokaa.

    • Anonyymi

      Häpeää ei pitäisi jäädyttää samoin tein, muuten on väärin toivottu 😂🤣😅

    • Anonyymi

      Miksi tarjoustuotteita pitää säilöä kotona pakastimessa, kun niitä saa aina tarvittaessa suoraan kaupasta. Pakastaminen ja sulattaminen vie sähköä ja myös maku kärsii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      424
      2588
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      90
      2447
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      227
      1725
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      180
      1567
    5. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      75
      1459
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      86
      1341
    7. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      89
      1305
    8. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      91
      1296
    9. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      1105
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      286
      1085
    Aihe