Minulla on oireena jalkapohjien kuumotusta iltaisin. Luin että se on yleinen oire silloin kun veressä on poikkeuksellisen korkea määrä verihiutaleita eli trombosyyttejä. Sattuu olemaan niin, että minulla on koko aikuisikäni ollut trombosyytit yläkanttiin, ei paljon, mutta aina yläkanttiin. Usein 400 tuntumassa, kun viitearvojen yläraja on 360.
Veren poistaminen kehosta eli venesektio olisi hoito tähän. Sitä ei kuitenkaan tehdä näin lievissä tapauksissa, kun trombosyyttimäärä ei ole superkorkea.
Voisin muuten luovuttaa verta vaikka säännöllisesti, mutta minua ei hyväksytä luovuttajaksi, koska sairastan MS-tautia.
Ajattelin, että voisin tehdä venesektioita itselleni kotona. Eihän sen pitäisi olla vaikeaa? Saako jostain ostettua tai tilattua välineitä. Katsoin YouTubesta videon jolla asiakkaalle tehtiin venesektio, ja siinä laitettiin neula kyynärtaipeen suoneen ja siitä johdon näköistä putkea pitkin laskettiin verta pois.
Onko kukaan kokeillut?
Miten tehdä venesektio kotona itselleen?
5
3236
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikkeahan voi tehdä.
Tosin tuntuu olevan ihan koulutetuilta henkilöiltä olevan vaikeaa pistää neula suoneen.
Parikertaa ovat mullekkin sössineet ja puhkaiseet suonen.
No eihän siitä seuraa kuin mahtava mustelma. - Anonyymi
Ei kuulosta kovin hyvältä idealta ruveta laskemaan itsestään verta omatoimisesti.
Oletko kysynyt lääkäriltä tuosta jalkojen kuumotuksesta? Voihan olla, että siihen on joku muu syy.- Anonyymi
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/jalat_kuumana
Juuri ongelman taustan moninaisuuden vuoksi lääkärin tutkimus on aiheellinen hoitoa vaativien sairauksien poissulkemiseksi. Jos perussairaus on oireiden syynä, sen hoito luultavasti helpottaa.
- Anonyymi
Ehkäpä järkevämpi keino on käydä kupattavana ahkerasti.
- Anonyymi
Eikä jokin tuota ne ylimääräiset tromposiitit? Kuten levon vähyys? Jalat kylmään ennen nukkumista? Esim. itse otan toisinaan sukat pois päivän lopulla, kun on saatava viilennystä tai tuntuu epämiellyttävältä; tutkittu myös levotomia jalkoja, jotka joskus vaivannut muttei enää, mutta ilmenee edelleen yökäyrissä, vaikken itse enää huomaakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528953Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292450- 522449
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971855- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231733Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461275Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136