Minulla on oireena jalkapohjien kuumotusta iltaisin. Luin että se on yleinen oire silloin kun veressä on poikkeuksellisen korkea määrä verihiutaleita eli trombosyyttejä. Sattuu olemaan niin, että minulla on koko aikuisikäni ollut trombosyytit yläkanttiin, ei paljon, mutta aina yläkanttiin. Usein 400 tuntumassa, kun viitearvojen yläraja on 360.
Veren poistaminen kehosta eli venesektio olisi hoito tähän. Sitä ei kuitenkaan tehdä näin lievissä tapauksissa, kun trombosyyttimäärä ei ole superkorkea.
Voisin muuten luovuttaa verta vaikka säännöllisesti, mutta minua ei hyväksytä luovuttajaksi, koska sairastan MS-tautia.
Ajattelin, että voisin tehdä venesektioita itselleni kotona. Eihän sen pitäisi olla vaikeaa? Saako jostain ostettua tai tilattua välineitä. Katsoin YouTubesta videon jolla asiakkaalle tehtiin venesektio, ja siinä laitettiin neula kyynärtaipeen suoneen ja siitä johdon näköistä putkea pitkin laskettiin verta pois.
Onko kukaan kokeillut?
Miten tehdä venesektio kotona itselleen?
5
4281
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikkeahan voi tehdä.
Tosin tuntuu olevan ihan koulutetuilta henkilöiltä olevan vaikeaa pistää neula suoneen.
Parikertaa ovat mullekkin sössineet ja puhkaiseet suonen.
No eihän siitä seuraa kuin mahtava mustelma. - Anonyymi
Ei kuulosta kovin hyvältä idealta ruveta laskemaan itsestään verta omatoimisesti.
Oletko kysynyt lääkäriltä tuosta jalkojen kuumotuksesta? Voihan olla, että siihen on joku muu syy.- Anonyymi
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/jalat_kuumana
Juuri ongelman taustan moninaisuuden vuoksi lääkärin tutkimus on aiheellinen hoitoa vaativien sairauksien poissulkemiseksi. Jos perussairaus on oireiden syynä, sen hoito luultavasti helpottaa.
- Anonyymi
Ehkäpä järkevämpi keino on käydä kupattavana ahkerasti.
- Anonyymi
Eikä jokin tuota ne ylimääräiset tromposiitit? Kuten levon vähyys? Jalat kylmään ennen nukkumista? Esim. itse otan toisinaan sukat pois päivän lopulla, kun on saatava viilennystä tai tuntuu epämiellyttävältä; tutkittu myös levotomia jalkoja, jotka joskus vaivannut muttei enää, mutta ilmenee edelleen yökäyrissä, vaikken itse enää huomaakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1946610Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto1065503Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT2743487Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1273473Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat872455Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku32155Läppärit kahviloissa
Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi531903Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191896Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val631782- 1011447