Oletteko kuolleet Pois Laista ? Ja Oletko sinä irti laista ????

Room. 7
1 Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

112

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      My-Laista olen joskus kuullut.

      • Anonyymi

        Kirjaimellisesti kirjaimen vanhassa roikkuu musteessa kiinni mitä tahansa joku kirjoittaa siinä kituu kuolee elämästä pois .


    • Minä olen lain kautta
      kuollut pois laista.

      "Sillä jos minä uudestaan rakennan sen,
      minkä olen hajottanut maahan,
      osoitan minä olevani lain rikkoja.
      Sillä minä olen lain kautta
      kuollut pois laista,
      elääkseni Jumalalle.
      Minä olen Kristuksen kanssa
      ristiinnaulittu"
      (Gal 2:18-20)

      Laki tarkoittaa ohjetta tai neuvoa.
      Paavali puhuu juutalaisena siitä,
      että on hyljännyt sen neuvon,
      että ihminen tulee vanhurskaaksi
      noudattamalla lakia.

      Jos han palaa tähän neuvoon,
      niin hän rikkoo toisen neuvon eli lain,
      jolloin hänelle ei ole mitään hyötyä
      Kristuksen kuolemasta.

      Paavali on siis kuollut
      ensimmäiselle neuvolle,
      vaikka oli päässyt erittäin pitkälle
      tuon ensimmäisen neuvon myötä
      ollen lain vanhurskauteen nähden
      nuhteeton eli täydellinen.

      Olimme kuinka nuhteettomia
      tai täydellisiä tahansa,
      niin tosiasiassa me emme ole
      syyttömiä eli vanhurskaita.
      Siksi Kristuksen täytyi kuolla.

      "En minä tee mitättömäksi
      Jumalan armoa,
      sillä jos vanhurskaus
      on saatavissa lain kautta,
      silloinhan Kristus
      on turhaan kuollut."
      (Gal 2:21)

      • Anonyymi

        Hyvää tekstiä, ku ajattelee, et kansanedustajat ei saa ku n.6000 ecua/kk.
        Järkiporukkaa, päättää omista palkoistaan.


      • Anonyymi

        Kirjaimen vanhassa.....kirjaimen....


    • Ja Paavalin Roomalaiskirjeen 7. luku seitsemännnestä jakeesta luvun loppuun:

      7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse."
      8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
      9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
      10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
      11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
      12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
      13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
      14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
      15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
      16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
      ( Room. 7)

      • Niin rakas !!! Vanha Paavali ei pystynyt muuta kun paha ja syntiä tehdä . Koska oli myyty eikä ostettu !!!!

        Mutta myöhemmin koki etta vanha syntinen aadamilainen Paavali kuoli ja Uusi Paavali on tullut tilalle..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Niin rakas !!! Vanha Paavali ei pystynyt muuta kun paha ja syntiä tehdä . Koska oli myyty eikä ostettu !!!!

        Mutta myöhemmin koki etta vanha syntinen aadamilainen Paavali kuoli ja Uusi Paavali on tullut tilalle..

        PAAVALIN KUVAAMA OPETUS PYHITYKSESTÄ ON TÄMÄN AJAN KRISTITTYJEN KESKUUDESSA KUIN AIVAN ERI MAAILMASTA
        -
        ( Room.7;19-23) Paavali kirjoittaa:

        ”Sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

        Tässä puhuu siis lihallinen mies, joka on myyty synnin alaisuuteen. (uk. ”turmeltunut ihminen, joka on synnin orjaksi myyty”). Tosiasia on se, että tällaisia me olemme kaikki, Jumalan edessä, jokainen meistä.

        Paavali toteaa, että ei hän pysty tekemään mitään hyvää, vaan hän tekee sellaista pahaa, mitä hän eniten vihaa. Hänessä ei siis ole voimaa tehdä mitään hyvää, vaan hän tekee ainoastaan pahaa, koska on niin heikko.

        Hän sanoo suoraan myös, että synti asuu hänessä. Ja tunnustaa, että tämä synti riippuu hänessä kiinni. Eikä hänellä siis ole mitään voittovoimaa tätä vastaan! Hän on synnin orja.(100 % pitalinen).

        Ei siis mikään ihme, että tätä Room. 7. luvun sanomaa ei osata ottaa vastaan. Sehän on raa’asti ristiriidassa tämän päivän pyhitysnäkemyksen ja pyhitystarpeen kanssa. Se yritetään usein selittää pois tämän päivän seurakunnissa: Sekä ns. ”tosiuskovien piireissä” että liberaalien piirissä samalla tavalla.

        Jotakin on näiden näkemysten välillä sovittamattomassa ristiriidassa. Joko Paavali on väärässä tai sitten nykyaikana erittäin suosittu käsitys pyhittymisestä ja kristityn kasvusta on väärää. Oman syntisyytensä syvyyden tajuamisesta Paavali kertoo kolme koko ajan syventyvää esimerkkiä:

        (1.Kor.15;9) Uskoon tullut Paavali sanoo: ”Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.” (Apostoleista halvin)

        15 v. myöhemmin, (Ef.3;8) Paavali ei enää vertaa itseään apostoleihin, vaan sanoo: ”Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta”. (Ei enää vain apostoleista, vaan kaikista pyhistä halvin)

        Ja vielä lopuksi (1.Tim.1:15) ”Minä olen kaikista syntisistä suurin.” Tämä ei tarkoita sitä, että hän olisi tehnyt syntiä enemmän kuin muut. Ei – vaan itse asiassa hänen synnintuntonsa oli tavattoman suuri. Se taas johtui siitä, että Pyhä Henki asui hänessä…

        Mitä tämä merkitsee meille?

        Paavali kirjoittaa siis Room. 7:ssä oman ”todistuksensa” kristityn syntisyydestä. Voi olla, että se loukkaa meitä! Meillä voi olla toisenlainen näkemys. Me emme kuitenkaan voi asettaa omaamme Paavalin opetuksen rinnalle, koska Paavalin ”näkemys” on osa Raamattua ja siis Jumalan sanaa. Paavali oli syntinen ihminen, jossa ei ollut mitään hyvää. Niin toivoisin meidänkin olevan. Silloin mekin saamme pelastua yksin Kristuksen armossa. Ja Kristus yksin saisi olla myös meidän pyhityksemme! Ja Hän saisi tehdä itse omat tekonsa meidän kauttamme…

        3.Moos.13 sanoi, että 1% omaa ansiota, omaa vanhurskautta tai omaa pyhyyttä tuhoaa myös koko uskon! Usko on Jumalan lahja. Todellisuudessa meillä ei ole mitään – on ainoastaan Kristus. Hän on meidän vanhurskautemme ja pyhyytemme.

        (Room.7;24-25) ”Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia”. Paavalilla on täydellinen rauha Jumalan kanssa, siitä huolimatta, että synti riivaa hänen lihaansa jatkuvasti!

        Hän on syntinen niin kuin mekin, ja Jumala on pyhä. Ja Jeesus on sovittanut meidät Isän edessä ja purkanut väliseinän ja vihollisuuden. Tämä tuo ihmisen elämään lepotilan, joka ei ole meidän varassamme, vaan Kristuksen varassa. Paavali oli itsessään niin pieni, niin syntinen ja niin voimaton, että hänen oli pakko julistaa Jeesuksen suuruutta, Jeesuksen pyhyyttä ja Jeesuksen voimaa. Se on evankeliumia.
        -
        ( Otelainaus: Jouko Nieminen/Synnin ja armon paradoksi - riittääkö Jeesus yksin/Raamattuopetuksia eri alueilta)


      • Anonyymi kirjoitti:

        PAAVALIN KUVAAMA OPETUS PYHITYKSESTÄ ON TÄMÄN AJAN KRISTITTYJEN KESKUUDESSA KUIN AIVAN ERI MAAILMASTA
        -
        ( Room.7;19-23) Paavali kirjoittaa:

        ”Sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

        Tässä puhuu siis lihallinen mies, joka on myyty synnin alaisuuteen. (uk. ”turmeltunut ihminen, joka on synnin orjaksi myyty”). Tosiasia on se, että tällaisia me olemme kaikki, Jumalan edessä, jokainen meistä.

        Paavali toteaa, että ei hän pysty tekemään mitään hyvää, vaan hän tekee sellaista pahaa, mitä hän eniten vihaa. Hänessä ei siis ole voimaa tehdä mitään hyvää, vaan hän tekee ainoastaan pahaa, koska on niin heikko.

        Hän sanoo suoraan myös, että synti asuu hänessä. Ja tunnustaa, että tämä synti riippuu hänessä kiinni. Eikä hänellä siis ole mitään voittovoimaa tätä vastaan! Hän on synnin orja.(100 % pitalinen).

        Ei siis mikään ihme, että tätä Room. 7. luvun sanomaa ei osata ottaa vastaan. Sehän on raa’asti ristiriidassa tämän päivän pyhitysnäkemyksen ja pyhitystarpeen kanssa. Se yritetään usein selittää pois tämän päivän seurakunnissa: Sekä ns. ”tosiuskovien piireissä” että liberaalien piirissä samalla tavalla.

        Jotakin on näiden näkemysten välillä sovittamattomassa ristiriidassa. Joko Paavali on väärässä tai sitten nykyaikana erittäin suosittu käsitys pyhittymisestä ja kristityn kasvusta on väärää. Oman syntisyytensä syvyyden tajuamisesta Paavali kertoo kolme koko ajan syventyvää esimerkkiä:

        (1.Kor.15;9) Uskoon tullut Paavali sanoo: ”Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.” (Apostoleista halvin)

        15 v. myöhemmin, (Ef.3;8) Paavali ei enää vertaa itseään apostoleihin, vaan sanoo: ”Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta”. (Ei enää vain apostoleista, vaan kaikista pyhistä halvin)

        Ja vielä lopuksi (1.Tim.1:15) ”Minä olen kaikista syntisistä suurin.” Tämä ei tarkoita sitä, että hän olisi tehnyt syntiä enemmän kuin muut. Ei – vaan itse asiassa hänen synnintuntonsa oli tavattoman suuri. Se taas johtui siitä, että Pyhä Henki asui hänessä…

        Mitä tämä merkitsee meille?

        Paavali kirjoittaa siis Room. 7:ssä oman ”todistuksensa” kristityn syntisyydestä. Voi olla, että se loukkaa meitä! Meillä voi olla toisenlainen näkemys. Me emme kuitenkaan voi asettaa omaamme Paavalin opetuksen rinnalle, koska Paavalin ”näkemys” on osa Raamattua ja siis Jumalan sanaa. Paavali oli syntinen ihminen, jossa ei ollut mitään hyvää. Niin toivoisin meidänkin olevan. Silloin mekin saamme pelastua yksin Kristuksen armossa. Ja Kristus yksin saisi olla myös meidän pyhityksemme! Ja Hän saisi tehdä itse omat tekonsa meidän kauttamme…

        3.Moos.13 sanoi, että 1% omaa ansiota, omaa vanhurskautta tai omaa pyhyyttä tuhoaa myös koko uskon! Usko on Jumalan lahja. Todellisuudessa meillä ei ole mitään – on ainoastaan Kristus. Hän on meidän vanhurskautemme ja pyhyytemme.

        (Room.7;24-25) ”Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia”. Paavalilla on täydellinen rauha Jumalan kanssa, siitä huolimatta, että synti riivaa hänen lihaansa jatkuvasti!

        Hän on syntinen niin kuin mekin, ja Jumala on pyhä. Ja Jeesus on sovittanut meidät Isän edessä ja purkanut väliseinän ja vihollisuuden. Tämä tuo ihmisen elämään lepotilan, joka ei ole meidän varassamme, vaan Kristuksen varassa. Paavali oli itsessään niin pieni, niin syntinen ja niin voimaton, että hänen oli pakko julistaa Jeesuksen suuruutta, Jeesuksen pyhyyttä ja Jeesuksen voimaa. Se on evankeliumia.
        -
        ( Otelainaus: Jouko Nieminen/Synnin ja armon paradoksi - riittääkö Jeesus yksin/Raamattuopetuksia eri alueilta)

        Ja yllä olevan lainauksen Jouko Niemisen opetuksesta lähetti "allekirjoittanut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PAAVALIN KUVAAMA OPETUS PYHITYKSESTÄ ON TÄMÄN AJAN KRISTITTYJEN KESKUUDESSA KUIN AIVAN ERI MAAILMASTA
        -
        ( Room.7;19-23) Paavali kirjoittaa:

        ”Sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

        Tässä puhuu siis lihallinen mies, joka on myyty synnin alaisuuteen. (uk. ”turmeltunut ihminen, joka on synnin orjaksi myyty”). Tosiasia on se, että tällaisia me olemme kaikki, Jumalan edessä, jokainen meistä.

        Paavali toteaa, että ei hän pysty tekemään mitään hyvää, vaan hän tekee sellaista pahaa, mitä hän eniten vihaa. Hänessä ei siis ole voimaa tehdä mitään hyvää, vaan hän tekee ainoastaan pahaa, koska on niin heikko.

        Hän sanoo suoraan myös, että synti asuu hänessä. Ja tunnustaa, että tämä synti riippuu hänessä kiinni. Eikä hänellä siis ole mitään voittovoimaa tätä vastaan! Hän on synnin orja.(100 % pitalinen).

        Ei siis mikään ihme, että tätä Room. 7. luvun sanomaa ei osata ottaa vastaan. Sehän on raa’asti ristiriidassa tämän päivän pyhitysnäkemyksen ja pyhitystarpeen kanssa. Se yritetään usein selittää pois tämän päivän seurakunnissa: Sekä ns. ”tosiuskovien piireissä” että liberaalien piirissä samalla tavalla.

        Jotakin on näiden näkemysten välillä sovittamattomassa ristiriidassa. Joko Paavali on väärässä tai sitten nykyaikana erittäin suosittu käsitys pyhittymisestä ja kristityn kasvusta on väärää. Oman syntisyytensä syvyyden tajuamisesta Paavali kertoo kolme koko ajan syventyvää esimerkkiä:

        (1.Kor.15;9) Uskoon tullut Paavali sanoo: ”Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.” (Apostoleista halvin)

        15 v. myöhemmin, (Ef.3;8) Paavali ei enää vertaa itseään apostoleihin, vaan sanoo: ”Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta”. (Ei enää vain apostoleista, vaan kaikista pyhistä halvin)

        Ja vielä lopuksi (1.Tim.1:15) ”Minä olen kaikista syntisistä suurin.” Tämä ei tarkoita sitä, että hän olisi tehnyt syntiä enemmän kuin muut. Ei – vaan itse asiassa hänen synnintuntonsa oli tavattoman suuri. Se taas johtui siitä, että Pyhä Henki asui hänessä…

        Mitä tämä merkitsee meille?

        Paavali kirjoittaa siis Room. 7:ssä oman ”todistuksensa” kristityn syntisyydestä. Voi olla, että se loukkaa meitä! Meillä voi olla toisenlainen näkemys. Me emme kuitenkaan voi asettaa omaamme Paavalin opetuksen rinnalle, koska Paavalin ”näkemys” on osa Raamattua ja siis Jumalan sanaa. Paavali oli syntinen ihminen, jossa ei ollut mitään hyvää. Niin toivoisin meidänkin olevan. Silloin mekin saamme pelastua yksin Kristuksen armossa. Ja Kristus yksin saisi olla myös meidän pyhityksemme! Ja Hän saisi tehdä itse omat tekonsa meidän kauttamme…

        3.Moos.13 sanoi, että 1% omaa ansiota, omaa vanhurskautta tai omaa pyhyyttä tuhoaa myös koko uskon! Usko on Jumalan lahja. Todellisuudessa meillä ei ole mitään – on ainoastaan Kristus. Hän on meidän vanhurskautemme ja pyhyytemme.

        (Room.7;24-25) ”Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia”. Paavalilla on täydellinen rauha Jumalan kanssa, siitä huolimatta, että synti riivaa hänen lihaansa jatkuvasti!

        Hän on syntinen niin kuin mekin, ja Jumala on pyhä. Ja Jeesus on sovittanut meidät Isän edessä ja purkanut väliseinän ja vihollisuuden. Tämä tuo ihmisen elämään lepotilan, joka ei ole meidän varassamme, vaan Kristuksen varassa. Paavali oli itsessään niin pieni, niin syntinen ja niin voimaton, että hänen oli pakko julistaa Jeesuksen suuruutta, Jeesuksen pyhyyttä ja Jeesuksen voimaa. Se on evankeliumia.
        -
        ( Otelainaus: Jouko Nieminen/Synnin ja armon paradoksi - riittääkö Jeesus yksin/Raamattuopetuksia eri alueilta)

        Pelaaks tää Paavali puolustuksessa, vai onko hyökkäyspään pelaajia, kuitenkin Suomen fudismaajoukkueeseen, tuntuu olevan pelimiehii.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Niin rakas !!! Vanha Paavali ei pystynyt muuta kun paha ja syntiä tehdä . Koska oli myyty eikä ostettu !!!!

        Mutta myöhemmin koki etta vanha syntinen aadamilainen Paavali kuoli ja Uusi Paavali on tullut tilalle..

        Ai jaa...myöhemmin? Milloinkohan? Vielä kolmannen lähetysmatkansa jälkeen hän kirjoitti tekevänsä sitä pahaa, mitä ei halua. Hän kirjoitti, että sitä ei tee hän vaan synti hänessä.


    • Anonyymi

      Room.3:19-28 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä; sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumallallisessa kärsivällisyydessaan, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vavanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. Missä siis kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta. Niin päätimme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. Ap.t.13:38-39. Room.4:4-8

      • Aivan Rakas !


    • Anonyymi

      Voi kuule! Jeesus itse sanoo, että jos ette noudata hänen käskyjään, ette pelastu. Jeesuksen käskyt olivat linjassa Mooseksen lain kanssa. Kuole vain pois laista. Pelastetut tunnistaa,Ilmestyskirjan mukaan siitä, että he pitävät Jeesuksen uskon ja Jumalan käskyt.

      • Anonyymi

        Kyllä, esim. Älä tapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, esim. Älä tapa.

        Jeesuisella oli lähes sata muutakin käskyä, mukaan lukien Mooseksen laki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, esim. Älä tapa.

        Juu älä tee mitään pahaa kuten varasta väärennä....


    • Anonyymi

      Room.4:15 Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan. Room.5:12-14 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet - sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tulena. 1Kor.15:56 Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima laki. Gal.3:10 -15

    • Anonyymi

      Olet oikeassa siinä että laki elää, mutta ihmisen tulee kuolla vapautuakseen laista.

      Niin kauan kuin olet kuollut, sinua ei voi syyttää mistään eikä edes voi esittåå sinulle vaatimuksia, tee niin, tee näin.

      Et voi myöskään kerskua uskovaisuudellsi, etkä luottaa mihinkään hyviin tekoihisi.

      Jos saat tilaisuuden todistaa, puhu Jeesuksen tomasta pelastuksesta, älä edes mainitse sitä, että olet muka tehnyt jotain hyvää.

      Kun laki sanoo, että sinun tulee rakastaa Jumalaa ja lähimmäistäsi, sano: En taida siihen pystyä: Tarvitsen armoa jotta oppisin rakastamaan. Luota kaikessa Krstuksen ansioihin ja siihen että Hän vie sinut perille. Ainut mitä voit tehdä, on antaa Hänelle mahdollisuuden muovata sinua taivasta varten, a ylistää Hänen nimeään, koska Hän voi viedä sinut perille!

      • Anonyymi

        Laki
        maa- ja puutarhatalouden kansallisista tuista annetun lain 3 §:n muuttamisesta
        Eduskunnan päätöksen mukaisesti

        muutetaan maa- ja puutarhatalouden kansallisista tuista annetun lain (1559/2001) 3 §:n 5 momentti, sellaisena kuin se on laissa 1692/2015, seuraavasti:

        3 §
        Hakijat
        Nuorille viljelijöille tarkoitettuja tukia voidaan myöntää luonnollisille henkilöille tai näiden muodostamille ryhmille. Jos tilanpito on aloitettu vuoden 2013 jälkeen, tukea myönnetään viideltä tukivuodelta edellyttäen, että nuoren viljelijän tukea koskeva hakemus on jätetty viiden vuoden kuluessa tilanpidon aloittamisesta. Jos tilanpito on aloitettu ennen vuotta 2014, tukea myönnetään enintään viideltä tukivuodelta kuitenkin siten, että tukivuosien lukumäärää vähennetään niillä vuosilla, jotka ovat kuluneet tilanpidon aloittamisen ja ensimmäisen nuoren viljelijän tukea koskevan hakemuksen jättämisen välillä. Jos hakijana on yhteisö, määräysvallan yhteisössä tulee olla yhdellä tai useammalla nuorella viljelijällä. Muille ryhmille tukea voidaan myöntää vain, jos kaikki viljelijät, jäsenet tai osakkaat ovat nuoria viljelijöitä.

        Tämä laki tulee voimaan 9 päivänä huhtikuuta 2018.

        HE 4/2018
        MmVM 1/2018
        EV 5/2018
        Euroopan parlamentin ja neuvoston asetus (EU) 2017/2393 (32017R2393); EUVL L 350


      • Anonyymi

        >>>Olet oikeassa siinä että laki elää, mutta ihmisen tulee kuolla vapautuakseen laista.<<<

        Tämä on täysin järjetön lause, joka haiskahtaa luterilaiselta hapatukselta.

        Miksi ihmisen pitää "vapautua" laista? Ihmisen pitää vapautua synnin orjuudesta, mikä tapahtuu siten, että hän alkaa noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. Lain noudattaaminen ei orjuuta ketään, mutta lain rikkominen tekee kristitystä lain orjan.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.


    • Anonyymi

      Mielisairaaloissa on ilmeisesti potilailla netti käytössä??

    • Anonyymi

      Mitä tapahtuu kristitylle jos hän ei noudata lakia?

      • Anonyymi

        Jeesus ei armahda häntä ja Jeesus lähettää laittomuuden tekijän helvettiin, vaikka hän olisi puhunut kielillä ja tehnyt ihmeitä Jeesuksen nimessä.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei armahda häntä ja Jeesus lähettää laittomuuden tekijän helvettiin, vaikka hän olisi puhunut kielillä ja tehnyt ihmeitä Jeesuksen nimessä.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Teidän sekundajuutalaisten ongelma on tämä: te ETTE NOUDATA LAKIA eli ETTE ALISTU SEN ALLE.

        Jos te ottaisitte Lain vakavasti, te suostuisitte sen julistamaan KUOLEMANTUOMIOON:

        Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja TUOMITSEMALLA synnin lihassa, 4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle KUOLEMAN, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.

        Sillä minä olen lain kautta KUOLLUT POIS LAISTA, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, 20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Niin, veljeni, teidätkin on KUOLETETTU laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne TOISEN omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

        Tästä syystä te hengellisessä (suuruuden)hulluudessanne jauhatte ja märehditte Lakia. Te olette ja pysytte Lain alaisina ettekä voi tulla Toisen eli Jeesuksen Kristuksen omiksi, mutta koska te olette harhaisen hulluutenne vallassa, te kuvittelette olevanne samanaikaisesti näiden molempien omia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän sekundajuutalaisten ongelma on tämä: te ETTE NOUDATA LAKIA eli ETTE ALISTU SEN ALLE.

        Jos te ottaisitte Lain vakavasti, te suostuisitte sen julistamaan KUOLEMANTUOMIOON:

        Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja TUOMITSEMALLA synnin lihassa, 4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle KUOLEMAN, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.

        Sillä minä olen lain kautta KUOLLUT POIS LAISTA, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, 20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Niin, veljeni, teidätkin on KUOLETETTU laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne TOISEN omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

        Tästä syystä te hengellisessä (suuruuden)hulluudessanne jauhatte ja märehditte Lakia. Te olette ja pysytte Lain alaisina ettekä voi tulla Toisen eli Jeesuksen Kristuksen omiksi, mutta koska te olette harhaisen hulluutenne vallassa, te kuvittelette olevanne samanaikaisesti näiden molempien omia.

        Vaikka ei olekaan aina helppoa ratkaista, mitä lakia Paavali tarkoittaa kirjeittensä eri kohdissa, niin ristiriitaa ei ole, jos muistetaan hänen opetuksensa periaate: Laki ei ole pelastumisen väline, vaan ohje Jumalan tahdon mukaiseen elämään. Valitettavaa on, että mainittuja Paavalin kirjeen kohtia joskus otetaan pois tekstiyhteydestään ja tulkitaan kuin kymmenen käskyn laki olisi poistettu. Pietari totesikin, että Paavalin kirjeissä on paljon vaikeatajuista. 2. Piet. 3:16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka ei olekaan aina helppoa ratkaista, mitä lakia Paavali tarkoittaa kirjeittensä eri kohdissa, niin ristiriitaa ei ole, jos muistetaan hänen opetuksensa periaate: Laki ei ole pelastumisen väline, vaan ohje Jumalan tahdon mukaiseen elämään. Valitettavaa on, että mainittuja Paavalin kirjeen kohtia joskus otetaan pois tekstiyhteydestään ja tulkitaan kuin kymmenen käskyn laki olisi poistettu. Pietari totesikin, että Paavalin kirjeissä on paljon vaikeatajuista. 2. Piet. 3:16

        >>Vaikka ei olekaan aina helppoa ratkaista, mitä lakia Paavali tarkoittaa kirjeittensä eri kohdissa<<

        Paavali puhui vain yhdestä laista Mooseksen laista. Paavali noudatti Mooseksen lakia aina ja julisti sen avulla evankeliumia. Kristuksen laki on Mooseksen laki, jonka Messias profetiat ovat toteutuneet Jeesuksessa.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        ---
        25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
        ---
        28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Vaikka ei olekaan aina helppoa ratkaista, mitä lakia Paavali tarkoittaa kirjeittensä eri kohdissa<<

        Paavali puhui vain yhdestä laista Mooseksen laista. Paavali noudatti Mooseksen lakia aina ja julisti sen avulla evankeliumia. Kristuksen laki on Mooseksen laki, jonka Messias profetiat ovat toteutuneet Jeesuksessa.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        ---
        25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
        ---
        28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.

        Jatketaan vielä. Paavalin opetus laista on kieltämättä jossain määrin vaikeaselkoinen asia. Tämä johtuu paljolti siitä, että hän käyttää sanaa laki merkitsemään eri asioita. Useimmissa kohdin tekstiyhteys osoittaa hänen tarkoituksensa. Kaikissa paikoissa asia ei kuitenkaan ole itsestään selvä. Kun Paavali kirjoittaa Jumalan laista Room. 7:22,25 tai Mooseksen laista 1. kor. 9:9 hän käyttää samaa sanaa laki. Joskus hän näyttää tarkoittavan sanalla laki Mooseksen kirjoja tai jopa koko Vanhaa testamenttia Room. 3:19,21; 1. Kor. 14:21)
        Sitten hän kutsuu laiksi myös pakanoiden tajua oikeasta ja väärästä Room. 2:14,15) Samoin hän puhuu laista viitatessaan Pyhän Hengen johdatukseen elämässä mutta toisaalta myös pahan vaikutuksesta elämään. Vielä hän puhuu tekojen laista ja uskon laista.

        Eräässä yhteydessä Paavali kirjoittaa väliaikaisesta laista Gal. 3:19) jolla hän tekstiyhteydestä päätellen tarkoittaa seremonialakia. Paavali kirjoittaa Jumalan lain oikeasta ja väärästä käytöstä. Toisaalta hän osoittaa lain tehottomuuden keinona pelastua Ef. 2:15,16 Olemmehan omassa voimassamme täysin kykemättömiä lain noudattamiseen Room. 7:15-23) Samassa yhteydessä hän kuitenkin korostaa lain pyhyyttä ja hyvyttä. Käskyjä siis tarvitaan osoittamaan mikä on oikein ja väärin. Apostoli osoittaa edelleen, että armosta pelastunut ja Jumalan voimassa uudistunut ihminen haluaa elää kuuliaisena Jumalan käskyille. Jumalan armo on näet ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja se kasvattaa meitä, hylkäämään jumalattomuuden ja maailmalliset himot ja elämään hillitysti, oikeamielisesti ja Jumalaa kunnioittaen tässä maailmassa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän sekundajuutalaisten ongelma on tämä: te ETTE NOUDATA LAKIA eli ETTE ALISTU SEN ALLE.

        Jos te ottaisitte Lain vakavasti, te suostuisitte sen julistamaan KUOLEMANTUOMIOON:

        Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja TUOMITSEMALLA synnin lihassa, 4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle KUOLEMAN, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.

        Sillä minä olen lain kautta KUOLLUT POIS LAISTA, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, 20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Niin, veljeni, teidätkin on KUOLETETTU laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne TOISEN omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

        Tästä syystä te hengellisessä (suuruuden)hulluudessanne jauhatte ja märehditte Lakia. Te olette ja pysytte Lain alaisina ettekä voi tulla Toisen eli Jeesuksen Kristuksen omiksi, mutta koska te olette harhaisen hulluutenne vallassa, te kuvittelette olevanne samanaikaisesti näiden molempien omia.

        Ei laki silti lakkaa olemasta vaikka kuinka kuolettaisit itsesi sille. Vanhurskautta vain ei enää saada lain noudattamisella.


    • Anonyymi

      Kyllä, Roomassa v. 2.0 oli kivaa.

    • Mark.1:
      14. Sen jälkeen kun Johannes oli vangittu, Jeesus tuli Galileaan ja julisti Jumalan evankeliumia.
      15. Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa evankeliumi."

    • 19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois

      Apt.3:
      17. Ja nyt, veljet, minä tiedän, että te olette toimineet tietämättömyyttänne, samoin kuin teidän hallitusmiehennekin.
      18. Mutta näin Jumala toteutti sen, minkä hän oli ennalta ilmoittanut kaikkien profeettojen suulla: hänen Voideltunsa piti kärsiä.
      19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois
      20. ja että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi teille ennalta määrätyn Voidellun, Jeesuksen.
      21. Taivaan oli määrä ottaa hänet luokseen niihin aikoihin asti, jolloin kaikki asetetaan kohdalleen. Tästä Jumala on puhunut ikiajoista asti pyhien profeettojensa suulla.

    • Paavalin kirjoitukset ovat osaalueittain.Siksi jokainen kohta laista ja armosta täytyy lukea erikseen tarkasti ja sitten tehdä kokoelma ja yhdistää ja sitten näkee kokonaisuuden.
      Paavalin kirjoitustyyli on vielä semmoinen, että moni eksyy kun ei viitsi lukea edes loppuun saakka.
      Tai sitten ymmärrys ei riitä.
      Mutta tärkeä kohta todella on ymmärtää ,että meidät on "lopetettu" laista Kristuksen ruumiin kautta.
      Kivitaulut ei ..eikä mintut meitä pelasta vaan usko ja elävä usko Kristuksessa Häneen kuuluvana.
      Ihan yhtä tärkeää silti on tajuta, että 10 käskyä on varmasti Pyhät ja hyvät ja ne ei ole meitä vastaan vaan puolella.
      Pyhät asiat on Pyhiä ja Pyhät ihmiset on Pyhiä.
      On turha luulla, että ns uskova menee tappamalla ,murhaamalla,varastamalla taivaaseen.
      Yhtä tärkeää myös on, että jokainen uskova on Yhdenveren varassa ja Pyhimmän .
      Eläinverta ei enää ole eli meidän vaellus täytyy olla Pyhää eikä sekoilua sillä niinkuin nämä edellä löytyy raamatusta niin myös sekin, että ihminen voi menettää Pyhyyden Hengen ja se on pahinta se.
      Kannattaa ottaa vakavasti perusasiat.

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti !


      • Kannattaa myös ymmärtää että kaikki on kirjoitettu meidän Uskovien sydämissä ja saamme Jumalalta Ristin kautta Voima noudattaa LähimäisenRakkauutta kaikkia kohtaab joka meidän puolella täyttää koko Lain.

        Galatalaiskirje 5



        14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kommentti !

        Mooseksen lakia ei ole koskaan annettu pakanoille ja heidän täytettäväkseen. Kymmennen käskyä on osa Mooseksen lakia, sen sydän.
        Vanhimmat päättivät Jerusalemin kokouksessaan: vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta. EI SANAKAAN KYMMENESTÄ KÄSKYSTÄ!
        Kymmenen käskyä on: Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, KUOLEMAN VIRKA.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kannattaa myös ymmärtää että kaikki on kirjoitettu meidän Uskovien sydämissä ja saamme Jumalalta Ristin kautta Voima noudattaa LähimäisenRakkauutta kaikkia kohtaab joka meidän puolella täyttää koko Lain.

        Galatalaiskirje 5



        14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"

        Jeesus on uuden liiton välimies ja yllimäinen pappi. Niille, jotka elävät uudessa liitossa, kuuluu Uuden liiton ylipapin, Jeesuksen käskyt. "tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen lakia ei ole koskaan annettu pakanoille ja heidän täytettäväkseen. Kymmennen käskyä on osa Mooseksen lakia, sen sydän.
        Vanhimmat päättivät Jerusalemin kokouksessaan: vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta. EI SANAKAAN KYMMENESTÄ KÄSKYSTÄ!
        Kymmenen käskyä on: Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, KUOLEMAN VIRKA.

        >>>Mooseksen lakia ei ole koskaan annettu pakanoille ja heidän täytettäväkseen.<<<

        Puhut valhetta.

        Herra Jeesus vaati kaikilta Mooseksen lain noudattamista. Jumala ei tee eroa pakanoiden ja juutalaisten välille, vaan vaatii kaikilta saman lain noudattamista kadotustuomion uhalla, kuten Paavali varoitti roomalaisia pakanauskovia. Jos pakanauskova ei halua noudattaa lakia, hän ei ole tehnyt parannusta, eikä saa armoa Jeesukselta.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kannattaa myös ymmärtää että kaikki on kirjoitettu meidän Uskovien sydämissä ja saamme Jumalalta Ristin kautta Voima noudattaa LähimäisenRakkauutta kaikkia kohtaab joka meidän puolella täyttää koko Lain.

        Galatalaiskirje 5



        14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"

        Jos joku ei noudata Mooseksen lakia, hän ei rakasta Jumalaa. Laittomuuden tekijöillä ei ole rakkautta, vaan he ovat lihassa ja menossa kadotukseen.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Joh 15:10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku ei noudata Mooseksen lakia, hän ei rakasta Jumalaa. Laittomuuden tekijöillä ei ole rakkautta, vaan he ovat lihassa ja menossa kadotukseen.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Joh 15:10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Kerrataanpa:

        Teidän sekundajuutalaisten ongelma on tämä: te ETTE NOUDATA LAKIA eli ETTE ALISTU SEN ALLE.

        Jos te ottaisitte Lain vakavasti, te suostuisitte sen julistamaan KUOLEMANTUOMIOON:

        Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja TUOMITSEMALLA synnin lihassa, 4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle KUOLEMAN, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.

        Sillä minä olen lain kautta KUOLLUT POIS LAISTA, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, 20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Niin, veljeni, teidätkin on KUOLETETTU laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne TOISEN omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

        Tästä syystä te hengellisessä (suuruuden)hulluudessanne jauhatte ja märehditte Lakia. Te olette ja pysytte Lain alaisina ettekä voi tulla Toisen eli Jeesuksen Kristuksen omiksi, mutta koska te olette harhaisen hulluutenne vallassa, te kuvittelette olevanne samanaikaisesti näiden molempien omia.


      • Anonyymi

        "Ihan yhtä tärkeää silti on tajuta, että 10 käskyä on varmasti Pyhät ja hyvät ja ne ei ole meitä vastaan vaan puolella."

        Erityisesti ihmetyttääkin, miksi kaikki dekalogin käskyt eivät silti ole joidenkin silmissä pyhät ja hyvät. Ehkä siksi, että he kuvittelevat olevansa Jumalan yläpuolella. Vrt. Sapatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on uuden liiton välimies ja yllimäinen pappi. Niille, jotka elävät uudessa liitossa, kuuluu Uuden liiton ylipapin, Jeesuksen käskyt. "tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut."

        Ei muuten ole ainoa käsky! Vähän ihmetyttää, miten huonosti Raamattua tunnetaan.

        Tässä vähän lisää niitä Jeesuksen käskyjä:

        1. Kääntykää Matt. 4:17 

        2. Seuratkaa minua Matt. 4:19

        3. Iloitkaa ja riemuitkaa Matt. 5:12

        4. "Niin loistakoon teidänkin valonne ihmisten edessä, että he näkisivät hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa.” Matt. 5:16

        5. Jumalan lain noudattaminen Matt. 5:17-18

        6. Sovi riitasi Matt. 5:24-25

        7. Älä tee aviorikosta Matt.5:29-30

        8. Pidä sanasi, ole totuudenmukainen Matt. 5:37 

        9. Älä tee pahalle vastarintaa. - Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka tahtoo lainata sinulta. Matt. 5:38-42

        10. Rakasta vihamiestäsi ja rukoile niiden puolesta, jotka vainoavat sinua Matt. 5:44

        11. Ole täydellinen Matt. 5:48

        12. Varo harjoittamasta hurskauttasi ihmisten edessä sitä varten, että he katselisivat sinua. Matt. 6:1-18

        13. Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle vaan kootkaa niitä taivaaseen. Matt. 6:19-21

        14. Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin teille annetaan lisäksi myös kaikki tämä. Matt. 6:33

        15. Älkää tuomitko. Matt 7:1

        16. Älä anna koirille sitä, mikä on pyhää. Matt.7:6

        17. Anokaa niin teille annetaan. Matt 7:7-8

        18. Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää myös te samoin heille. Tämä on laki ja profeetat. Matt. 7:12

        19. Menkää sisään ahtaasta portista Matt 7:13-14

        20. Varokaa vääriä profeettoja Matt 7:15

        21. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä satoa korjaamaan. Matt 9:38

        22. "Minä lähetän teidät niin kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset". Matt. 10:16

        23. Älkää pelätkö ihmisiä Matt. 10:26

        24. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta sävyisyyttä ja nöyryyttä Matt. 11:29

        25. Kunnioita vanhempiasi Matt. 15:4

        26. Karttakaa hapatusta Matt. 16:6 

        27. "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua". Luuk. 9:23

        28. "Katsokaa, ettette halveksi yhtäkään näistä pienistä". Matt.18:10

        29. "Jos veljesi tekee syntiä, mene ja nuhtele häntä kahden kesken". Matt.18:15

        30. Karta kaikenlaista ahneutta Luuk.12:15

        31. Anna anteeksi 70 x 7Matt.18:21-22

        32. Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako. Matt.19:6

        33. Joka tahtoo tulla suureksi, se olkoon palvelija. Matt.20:26-28

        34. Mitä tahansa anotte rukouksessa uskoen, te saatte. Matt. 21:21-22

        35. Kun järjestät päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita. Kun järjestät pidot, kutsu köyhiä, raajarikkoja, rampoja ja sokeita. Luuk. 14:12-14

        36. Antakaa keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on. Matt. 22:19-21

        37. Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi ja kaikella ymmärrykselläsi. Matt. 22:37-38

        38. Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näihin kahteen käskyyn sisältyy koko laki ja profeetat. Matt. 22:39,40

        39. Valvokaa, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. Olkaa valmiit. Matt. 24:42-44

        40. Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini. Juokaa tästä, te kaikki. Matt.26:26-27

        41. Joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.” Joh. 3:7 

        42. Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni. Joh. 14:15

        43. Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen. Matt. 26:41

        44. Ruoki minun karitsoitani. Joh. 21:15-16

        45. Tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Matt.28:19,20

        46. Ottakaa vastaan Pyhä Henki. Joh.20:22


        Eikä sapattikäskyäkään ole Jumalan suulla lakkautettu, joten sekin on yksi Jeesuksen käskyistä.


    • Me emme ole Lain alla ja sen kuoleman alla.
      Se on poistettu ja selvästi osoitettu, että tuomio tulee aikojen lopussa ei kivittämällä tms vaikka toki onhan maallinen laki olemassa, mutta siitäkin kuoleman tuomio on poistettu.
      Miksi 10 käskyä on hyvät ??????? No löytääkö joku niistä jotain viiltävän pahaa ja pahennusta aiheuttavaa??? Tuskin sillä ne on hyvät vaikka emme ole sen kuoleman alla.
      Toki kuten raamattu sanoo,että jos tahallamme teemme syntiä Pyhyyden Hengen pilkkaa ja teemme Hengen ensin murheelliseksi ja saamme lopulta poistumaan Hänet lopullisesti niin se tulee tahallisella sydämen pahuudesta pulppuavalla synnillä ja ei aikaa kun suusta alkaa tulla herjauksia Jumalaa vastaan ja sitten Henki poistuu.
      Siinä on ihminen kylmimmällä paikalla odottaen tuomiota ja helvetin tulijärveä.
      Pahinta mitä ihminen voi saada tässä universumissa.
      Mutta edelleen tuo lakiliitto on poissa, mutta universaalit säännöt on hyvät kaikille olipa kristitty, juutalainen, pakana villimies niin kaikilla on myös omatunto ja se kertoo ja siinäkin on poikkeus eli ihminen joka on mennyt paatumuksen yli ja tiedät varmaan sen pahuuden kun ihmisessä ei ole minkäänlaista valoa vaan saastaisia henkiä täynnä, jotka ruokkii tuon säälittävän yksilön ajatukset, sydämmen ja vaikuttaa fyysiseen olemukseen lopulta tuhoten ihmisen.Ihminen on tuolloin täysin riivaustilassa, josta raamattu kertoo myös.

      • Anonyymi

        Kymmenen käskyä kuului Mooseksen lakiin, joka tehtiin Siinailla vain juutalaisten kanssa.
        Sana todistaa: Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö...siinä oli kultainen suitsutusalttari ja liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut.
        Eli ensimmäiseen liittoon kuuluivat; manna ja Aaronin ylipappeus ja liiton taulut. Kymmenen käskyä kuuluivat Sanan mukaan ensimmäiseen, toisin sanoen vanhaan liittoon.
        Sana todistaa liittoja olevan kaksi: Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar; sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        Onko liian vaikea ymmärtää???
        Hebrelaiskirjeessä on kirjoitettu: te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn, ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi... ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen". Ne, jotka haluavat seurata Jeesusta eivät käy Siinain vuorella astuakseen Mooseksen lakiliittoon.
        Vaan ne, jotka seuraavat Jeesusta käyvät Sanan mukaan: vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö, taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
        ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
        Mooses oli vanhan liiton välimies ja Jeesus on uuden liiton välimies.
        Uuden liiton laki ei ole kirjoitettu kivitauluihin, vaan te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        Jeesus itse sanoo: minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        Omilleen Jeesus lupaa antaa toisen opettajan ja puolustajan, Pyhän Hengen, Mooses ei ole uuden liiton opettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käskyä kuului Mooseksen lakiin, joka tehtiin Siinailla vain juutalaisten kanssa.
        Sana todistaa: Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö...siinä oli kultainen suitsutusalttari ja liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut.
        Eli ensimmäiseen liittoon kuuluivat; manna ja Aaronin ylipappeus ja liiton taulut. Kymmenen käskyä kuuluivat Sanan mukaan ensimmäiseen, toisin sanoen vanhaan liittoon.
        Sana todistaa liittoja olevan kaksi: Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar; sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        Onko liian vaikea ymmärtää???
        Hebrelaiskirjeessä on kirjoitettu: te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn, ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi... ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen". Ne, jotka haluavat seurata Jeesusta eivät käy Siinain vuorella astuakseen Mooseksen lakiliittoon.
        Vaan ne, jotka seuraavat Jeesusta käyvät Sanan mukaan: vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö, taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
        ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
        Mooses oli vanhan liiton välimies ja Jeesus on uuden liiton välimies.
        Uuden liiton laki ei ole kirjoitettu kivitauluihin, vaan te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        Jeesus itse sanoo: minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        Omilleen Jeesus lupaa antaa toisen opettajan ja puolustajan, Pyhän Hengen, Mooses ei ole uuden liiton opettaja.

        >>>Kymmenen käskyä kuului Mooseksen lakiin, joka tehtiin Siinailla vain juutalaisten kanssa.<<<

        Puhut valhetta. Laki koskee kaikkia kansoja.

        Sinä jaarittelet ja opetat täysin väärin Paavalia. Paavali ei kumonnut lakia vaan itsekin vaati lain noudattamista pakanoilta.

        Herra Jeesus vaati kaikilta Mooseksen lain noudattamista. Jumala ei tee eroa pakanoiden ja juutalaisten välille, vaan vaatii kaikilta saman lain noudattamista kadotustuomion uhalla, kuten Paavali varoitti roomalaisia pakanauskovia. Jos pakanauskova ei halua noudattaa lakia, hän ei ole tehnyt parannusta, eikä saa armoa Jeesukselta.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi

        Tulinen järvi ei ole helvetti vaan paikka/tapahtuma, jossa helvetti ja kuolema lakkaavat, toinen kuolema.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käskyä kuului Mooseksen lakiin, joka tehtiin Siinailla vain juutalaisten kanssa.
        Sana todistaa: Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö...siinä oli kultainen suitsutusalttari ja liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut.
        Eli ensimmäiseen liittoon kuuluivat; manna ja Aaronin ylipappeus ja liiton taulut. Kymmenen käskyä kuuluivat Sanan mukaan ensimmäiseen, toisin sanoen vanhaan liittoon.
        Sana todistaa liittoja olevan kaksi: Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar; sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        Onko liian vaikea ymmärtää???
        Hebrelaiskirjeessä on kirjoitettu: te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn, ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi... ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen". Ne, jotka haluavat seurata Jeesusta eivät käy Siinain vuorella astuakseen Mooseksen lakiliittoon.
        Vaan ne, jotka seuraavat Jeesusta käyvät Sanan mukaan: vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö, taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
        ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
        Mooses oli vanhan liiton välimies ja Jeesus on uuden liiton välimies.
        Uuden liiton laki ei ole kirjoitettu kivitauluihin, vaan te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        Jeesus itse sanoo: minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        Omilleen Jeesus lupaa antaa toisen opettajan ja puolustajan, Pyhän Hengen, Mooses ei ole uuden liiton opettaja.

        Me emme ole laun alla ,mutta jokainen voi kysyä esim 10 käskyä ,että mikä niistä olisi huono tai surkea.Minä tykkään kyllä kaikista.
        Edelleen vaikka en ole lakiihminen.
        Se laki ja käskyt, mitä Jeesus antoi on Rakkauden kaksoiskäsky ja siinä on vain Rakasta.
        Se ei sodi 10 käskyä vastaan kun Rakkaudessa tehdään vain hyvää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Kymmenen käskyä kuului Mooseksen lakiin, joka tehtiin Siinailla vain juutalaisten kanssa.<<<

        Puhut valhetta. Laki koskee kaikkia kansoja.

        Sinä jaarittelet ja opetat täysin väärin Paavalia. Paavali ei kumonnut lakia vaan itsekin vaati lain noudattamista pakanoilta.

        Herra Jeesus vaati kaikilta Mooseksen lain noudattamista. Jumala ei tee eroa pakanoiden ja juutalaisten välille, vaan vaatii kaikilta saman lain noudattamista kadotustuomion uhalla, kuten Paavali varoitti roomalaisia pakanauskovia. Jos pakanauskova ei halua noudattaa lakia, hän ei ole tehnyt parannusta, eikä saa armoa Jeesukselta.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Teidän sekundajuutalaisten ongelma on tämä: te ETTE NOUDATA LAKIA eli ETTE ALISTU SEN ALLE.

        Jos te ottaisitte Lain vakavasti, te suostuisitte sen julistamaan KUOLEMANTUOMIOON:

        Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja TUOMITSEMALLA synnin lihassa, 4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle KUOLEMAN, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.

        Sillä minä olen lain kautta KUOLLUT POIS LAISTA, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, 20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Niin, veljeni, teidätkin on KUOLETETTU laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne TOISEN omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

        Tästä syystä te hengellisessä (suuruuden)hulluudessanne jauhatte ja märehditte Lakia. Te olette ja pysytte Lain alaisina ettekä voi tulla Toisen eli Jeesuksen Kristuksen omiksi, mutta koska te olette harhaisen hulluutenne vallassa, te kuvittelette olevanne samanaikaisesti näiden molempien omia.


    • Anonyymi

      Pitääkö Mooseksen lakia ja niitä kymmentä käskyä edelleen noudattaa?
      Myönnän rikkoneeni niitä kaikkia kymmentä vastaan.
      Paitsi en ole himoinnut naapurin karjaa.

      • Anonyymi

        Suuri eksyttäjä ja väärä profeetta, Luther toi kymmenen käskyn muodossa Mooseksen lain kristilliseen opetukseen. Mooseksen lain tuominen Uuden liiton Jumalan lapsille on Lutherin suurin ja laajimmalle levinnyt harhaoppi ja eksytys.
        "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Porttokirkko, nainen on sekoittanut hapatusta Jumalan valtakuntaan.
        Ja hän (Jeesus) sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi. Kuitenkin Herran Jeesuksen varoituksisa huolimatta, Jeesuksen seuraajat ovat leikanneet vanhasta päällysviitasta paikkoja uuteen viittaa. Näin tehden he ovat turmelleet uuden päällysviitan, Jeesuksen antaman vanhurskauden.
        Jopa ns. vapaat suunnat ovat menneet rypemään samaan rapakkoon luopiokirkon kanssa ja turmelleet uuden liiton vahurskauden vaihtaen täydellisen päällysviitan paikattuun viittaan.


      • Anonyymi

        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen lakia eikä lakiin saanut lisätä eikä myöskään ottaa mitään pois. Kymmenen käskyä ei riitä, vaan on noudatettava koko lakia, siis satoja käskyjä.
        Ns. kymmenen käskyä ei kiellä esimerkiksi valehtelua.
        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi-käsky kielsi ainoastaan oikeudessa antamasta väärä todistusta. Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva.
        Kaiken päälle Mooseksen laki, jonka liitontauluihin oli kirjoitettuna kymmenen käskysanaa, ei ole enää voimassa.
        Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.


      • Anonyymi

        >>Pitääkö Mooseksen lakia ja niitä kymmentä käskyä edelleen noudattaa?<<

        Pitää.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Pitääkö Mooseksen lakia ja niitä kymmentä käskyä edelleen noudattaa?<<

        Pitää.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        "Hän pelastaa senkin, joka ei ole viaton; sinun kättesi puhtauden tähden hän pelastuu"
        Job: 22: 30


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Pitääkö Mooseksen lakia ja niitä kymmentä käskyä edelleen noudattaa?<<

        Pitää.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Temppelillä on muslimit.....


      • Anonyymi

        Oletko palauttanut kaikki. Uhrasitko eläimiä perjantaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen lakia eikä lakiin saanut lisätä eikä myöskään ottaa mitään pois. Kymmenen käskyä ei riitä, vaan on noudatettava koko lakia, siis satoja käskyjä.
        Ns. kymmenen käskyä ei kiellä esimerkiksi valehtelua.
        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi-käsky kielsi ainoastaan oikeudessa antamasta väärä todistusta. Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva.
        Kaiken päälle Mooseksen laki, jonka liitontauluihin oli kirjoitettuna kymmenen käskysanaa, ei ole enää voimassa.
        Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

        Vaan kuten Jeesus sanoi rakasta lähimmäistä mitä se on huolehtia heikoista hoitaa sairaita antaa anteeksi ei tee mitään pahaa ei varasta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri eksyttäjä ja väärä profeetta, Luther toi kymmenen käskyn muodossa Mooseksen lain kristilliseen opetukseen. Mooseksen lain tuominen Uuden liiton Jumalan lapsille on Lutherin suurin ja laajimmalle levinnyt harhaoppi ja eksytys.
        "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Porttokirkko, nainen on sekoittanut hapatusta Jumalan valtakuntaan.
        Ja hän (Jeesus) sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi. Kuitenkin Herran Jeesuksen varoituksisa huolimatta, Jeesuksen seuraajat ovat leikanneet vanhasta päällysviitasta paikkoja uuteen viittaa. Näin tehden he ovat turmelleet uuden päällysviitan, Jeesuksen antaman vanhurskauden.
        Jopa ns. vapaat suunnat ovat menneet rypemään samaan rapakkoon luopiokirkon kanssa ja turmelleet uuden liiton vahurskauden vaihtaen täydellisen päällysviitan paikattuun viittaan.

        Vanha hapatus hapattaa. Koita siirtyä nykyaikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen lakia eikä lakiin saanut lisätä eikä myöskään ottaa mitään pois. Kymmenen käskyä ei riitä, vaan on noudatettava koko lakia, siis satoja käskyjä.
        Ns. kymmenen käskyä ei kiellä esimerkiksi valehtelua.
        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi-käsky kielsi ainoastaan oikeudessa antamasta väärä todistusta. Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva.
        Kaiken päälle Mooseksen laki, jonka liitontauluihin oli kirjoitettuna kymmenen käskysanaa, ei ole enää voimassa.
        Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

        Ja TULEVA SIEMEN TULI JEESUS SYNTYI IHMISEKSI jonka juutalaiset ristiin naulitsi.


      • Anonyymi

        kaikki mikä Vanhan liiton kirjoitukissa "kirjoitettu", toteutuu Uuden liiton kirjoitikissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Pitääkö Mooseksen lakia ja niitä kymmentä käskyä edelleen noudattaa?<<

        Pitää.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        Mutta Paavali kirjoitti myös: mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.


    • Anonyymi

      Aletaan alusta. Ymmärrätkö mitä luet. Rooma.7. Puhun LAIN TUNTEVILLE ...JUUTALAISILLE RABBEILLE SAATANA. 😈✡️

    • 10 käskyä on Universaalit joita kristitty elää todeksi tietenkin.
      Vaikka edelleen emme ole lain alla emmekä todellakaan juutalaisille annettujen käskyjen/opetuksen alla.
      Kun tutkimme sen Rakkauden kaksoiskäskyn mikä on voimassa niin huomaamme,että taakka ei ole raskas kantaa eli RAKASTA.

      • Anonyymi

        Valehtelet päin silmiä. Tässä valheesi: "10 käskyä on Universaalit" Kymmenen käskyä ei ole 'universaalit', vaan Vanhan liiton lain taulut. Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö...liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut,
        Siis kymmenen käskyn taulut kuuluivat ensimmäiseen liittoon.
        Raamattu puhuu uudesta liitosta: tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        Kymmentä käskyä ei kirjoiteta Uuden liiton Jumalan lasten sydämeen. Paavali todistaa: pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu kiviin ja säädökset muut Mooseksen lain käskyt.
        Sillä kun pakanat, joilla ei (Mooseksen) lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä (Kristuksen) laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että (Kristuksen) lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
        Jeesuksen omien sydämeen Pyhä Henki kirjoittaa uuden liiton ylipapin lain, Kristuksen lain.
        te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        Jeesuksen omat eivät ole Mooseksen lain kirja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet päin silmiä. Tässä valheesi: "10 käskyä on Universaalit" Kymmenen käskyä ei ole 'universaalit', vaan Vanhan liiton lain taulut. Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö...liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut,
        Siis kymmenen käskyn taulut kuuluivat ensimmäiseen liittoon.
        Raamattu puhuu uudesta liitosta: tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        Kymmentä käskyä ei kirjoiteta Uuden liiton Jumalan lasten sydämeen. Paavali todistaa: pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu kiviin ja säädökset muut Mooseksen lain käskyt.
        Sillä kun pakanat, joilla ei (Mooseksen) lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä (Kristuksen) laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että (Kristuksen) lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
        Jeesuksen omien sydämeen Pyhä Henki kirjoittaa uuden liiton ylipapin lain, Kristuksen lain.
        te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        Jeesuksen omat eivät ole Mooseksen lain kirja.

        Eikö mene jakeluun mitä kirjoitin ...vai eikö äly riitä yleisellä tasolla.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Eikö mene jakeluun mitä kirjoitin ...vai eikö äly riitä yleisellä tasolla.

        Tunnen Raamatun paremmin kuin yksikään täällä kirjoittava, niin älä hypi silmille!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen Raamatun paremmin kuin yksikään täällä kirjoittava, niin älä hypi silmille!

        Se joka tuntee ja osaa raamatun se ei kersku sillä.


    • Anonyymi

      Lain tunteville. Minkä eläimen uhraat perjantaina ??

    • Et kai rakkaat ole joku joka vaati että raskaita laki pykälöitä pitä pitää Mooseksen laista kuten peniksen ympärileikkaus , sapattin pitäminen joka lauantai , ja syömis vidakkoon vanhan liiton säännöt jotka ahdistaa ja kuormottaa pois Kristuksesta.

      Ap. t. 15:10

      Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

      JA KUKA SE ON JOKA RIITELE PYHÄ HENKI VASTAAN JA TYÖNTÄÄ HÄNET ULOS ELÄMÄSTÄ ?? >>>
      Ap. t. 15:28

      Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:

      • Anonyymi

        Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
        NÄETKÖ, EI MAININTAA KYMMENESTÄ KÄSKYSTÄ?


      • Eihän nuo olekkaan meidän kristien vaan vaan juutalaisten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
        NÄETKÖ, EI MAININTAA KYMMENESTÄ KÄSKYSTÄ?

        Aivan näin Rakas !!


    • Anonyymi

      Porilaista olen kyllä kuullut.

    • Anonyymi

      John Wesley Eglannin huomattavimpia herätyssaarnaajia uskoi että 10 käskyä on yhä voimassa. Samoin uskoi Billy Graham. Dwight L. Moody. CVharles Haddon Spurgeon. Aapeli Saarisalo. Erkki Kaila. Jean calvin. Osmo Tiililä. Martti Luther
      ja T. B. Barratt. helluntaiherätyksen uranuurtaja.
      10 käskyn laki ei kuitenkaan voi meitä pelastaa. Tarvitsemme pelastajaksemme syntiemme tähden Golgatalla kuollutta jeesusta. Näin Kristus on meille todellakin lain päämäärä (telos). Ihminen, joka on Jeesuksen kautta saanut armon ja anteeksiannon synneistään ja vapautuksen kadotustuomiosta, haluaa rakkaudesta häneen olla käskyille kuuliainen.
      Kirjoitetussa muodossa lakia ei ollut käytettävissä ennen kuin se juhlallisesti annettiin Siinailla. Siinä yhteydessä Herra kirjoitti kymmenen käskyä omalla sormellaan kivitauluihin vieläpä kahteen kertaan. Jumala oli kuitenkin ilmoittanut itsensä kansoille suullisesti jo aikaisemmin. Hes. 20:9)
      Jo Raamatun ensimäisessä kirjassa mainitaan lähes jokainen kymmenestä käskystä . Siunausta teille Jumala on rakkaus.

      • Anonyymi

        Luulotelkoot john wesleyt mitä tahansa.
        Sana ilmoittaa: (Jeesus) pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        Kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettuna lain tauluihin. Tämän kirjoituksen Jeesus pyyhki pois.
        Lain taulut olivat pakanoita vastaan, sillä Mooseksen käskyt olivat ja lain noudattamisesta saatava vanhurskaus vain juutalaisia varten. Laki oli myös juutalaisia vastaan ja erotti Jumalasta, sillä kukaan ei pystynyt täyttämään lakia.


      • Anonyymi

        Ai, sinulla on kuollut Jeesus? Huh!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulotelkoot john wesleyt mitä tahansa.
        Sana ilmoittaa: (Jeesus) pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        Kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettuna lain tauluihin. Tämän kirjoituksen Jeesus pyyhki pois.
        Lain taulut olivat pakanoita vastaan, sillä Mooseksen käskyt olivat ja lain noudattamisesta saatava vanhurskaus vain juutalaisia varten. Laki oli myös juutalaisia vastaan ja erotti Jumalasta, sillä kukaan ei pystynyt täyttämään lakia.

        Eihän kyse ole siitä ,että olisimme lain alla vaan onko 10 käskyä tai sanotaan lievemmin vaikka elämänoppia hyviä vai pahoja.
        Vaikka emme ole juutalaisen lain alla niin huomaamme elävämme 10 käskyn mukaan eikö.
        Eli ne on hyvät.
        Se ei tarkoita ,että olisimme laki liitossa kun siinä emme ole sillä se on lakkautettu.
        Me olemme elävän armon liitossa Kristuksessa ja Hänen Henkensä asuu jokaisessa joka on Hänen omansa .
        Tämä on se uusiliitto .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulotelkoot john wesleyt mitä tahansa.
        Sana ilmoittaa: (Jeesus) pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        Kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettuna lain tauluihin. Tämän kirjoituksen Jeesus pyyhki pois.
        Lain taulut olivat pakanoita vastaan, sillä Mooseksen käskyt olivat ja lain noudattamisesta saatava vanhurskaus vain juutalaisia varten. Laki oli myös juutalaisia vastaan ja erotti Jumalasta, sillä kukaan ei pystynyt täyttämään lakia.

        Sinuako pitäisi uskoa enemän kuin näitä kokeneita veljiä ?
        Oletko koskaan lukenut mitä he kirjoittavat ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuako pitäisi uskoa enemän kuin näitä kokeneita veljiä ?
        Oletko koskaan lukenut mitä he kirjoittavat ?

        Eikö mahdu järkeesi: kymmenen käsky oli osa Mooseksen lakia ja osa ensimmäisen liiton käskykokoelmaa?
        Etkö ole koskaan kuullut uudesta liitosta? Jeesuksen Sanat: Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan. Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuako pitäisi uskoa enemän kuin näitä kokeneita veljiä ?
        Oletko koskaan lukenut mitä he kirjoittavat ?

        Sana todistaa: Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö...siinä oli kultainen suitsutusalttari ja liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut.
        Eli ensimmäiseen liittoon kuuluivat; manna ja Aaronin ylipappeus ja liiton taulut. Kymmenen käskyä kuuluivat Sanan mukaan ensimmäiseen, toisin sanoen vanhaan liittoon.
        Sana todistaa liittoja olevan kaksi: Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar; sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        Onko liian vaikea ymmärtää???
        Hebrelaiskirjeessä on kirjoitettu: te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn, ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi... ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen". Ne, jotka haluavat seurata Jeesusta eivät käy Siinain vuorella astuakseen Mooseksen lakiliittoon.
        Vaan ne, jotka seuraavat Jeesusta käyvät Sanan mukaan: vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö, taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
        ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
        Mooses oli vanhan liiton välimies ja Jeesus on uuden liiton välimies.
        Uuden liiton laki ei ole kirjoitettu kivitauluihin, vaan te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        Jeesus itse sanoo: minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        Omilleen Jeesus lupaa antaa toisen opettajan ja puolustajan, Pyhän Hengen, Mooses ei ole uuden liiton opettaja.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Eihän kyse ole siitä ,että olisimme lain alla vaan onko 10 käskyä tai sanotaan lievemmin vaikka elämänoppia hyviä vai pahoja.
        Vaikka emme ole juutalaisen lain alla niin huomaamme elävämme 10 käskyn mukaan eikö.
        Eli ne on hyvät.
        Se ei tarkoita ,että olisimme laki liitossa kun siinä emme ole sillä se on lakkautettu.
        Me olemme elävän armon liitossa Kristuksessa ja Hänen Henkensä asuu jokaisessa joka on Hänen omansa .
        Tämä on se uusiliitto .

        Mooseksen laki oli koston laki. Myös kymmenen käsky kuuluu Mooseksen lakiin. Kostoko on elämäntaohjeesi?
        Sinun on jo aika tulla: uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Eihän kyse ole siitä ,että olisimme lain alla vaan onko 10 käskyä tai sanotaan lievemmin vaikka elämänoppia hyviä vai pahoja.
        Vaikka emme ole juutalaisen lain alla niin huomaamme elävämme 10 käskyn mukaan eikö.
        Eli ne on hyvät.
        Se ei tarkoita ,että olisimme laki liitossa kun siinä emme ole sillä se on lakkautettu.
        Me olemme elävän armon liitossa Kristuksessa ja Hänen Henkensä asuu jokaisessa joka on Hänen omansa .
        Tämä on se uusiliitto .

        Oletko koskaan edes lukenut kymmentä käskyä? Kymmeneen käskyyn sisältyy passiivinen suhtautuminen lähimmäiseen. Älä tapa, kielsi murhaamisen. Älä sano väärää todistusta, kielsi oikeudessa väärän todistuksen antamisen.
        Viimeisellä tuomiolla kysytään, ei kymmenen käskyn noudattamista, vaan kenen sydämiin on Kristuksen laki kirjoitettuna.
        Jeesuksen omat ovat luodut uudesti: pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan. Uudesti syntyneet Jumalan lapset noudattavat luonnostaan Kristuksen lakia: vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuako pitäisi uskoa enemän kuin näitä kokeneita veljiä ?
        Oletko koskaan lukenut mitä he kirjoittavat ?

        Luther ei ole veljeni, vaan hän on kansanmurhaaja ja ja veljieni vainoaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan edes lukenut kymmentä käskyä? Kymmeneen käskyyn sisältyy passiivinen suhtautuminen lähimmäiseen. Älä tapa, kielsi murhaamisen. Älä sano väärää todistusta, kielsi oikeudessa väärän todistuksen antamisen.
        Viimeisellä tuomiolla kysytään, ei kymmenen käskyn noudattamista, vaan kenen sydämiin on Kristuksen laki kirjoitettuna.
        Jeesuksen omat ovat luodut uudesti: pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan. Uudesti syntyneet Jumalan lapset noudattavat luonnostaan Kristuksen lakia: vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'

        Passiivinen suhtautuminen..... 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ei ole veljeni, vaan hän on kansanmurhaaja ja ja veljieni vainoaja.

        Et sitten maininut Billy Grahammia tai niitä muita jotka ovat paljon sinua kokeneempia Herran työssä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulotelkoot john wesleyt mitä tahansa.
        Sana ilmoittaa: (Jeesus) pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        Kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettuna lain tauluihin. Tämän kirjoituksen Jeesus pyyhki pois.
        Lain taulut olivat pakanoita vastaan, sillä Mooseksen käskyt olivat ja lain noudattamisesta saatava vanhurskaus vain juutalaisia varten. Laki oli myös juutalaisia vastaan ja erotti Jumalasta, sillä kukaan ei pystynyt täyttämään lakia.

        Näin se on rakas !!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö mahdu järkeesi: kymmenen käsky oli osa Mooseksen lakia ja osa ensimmäisen liiton käskykokoelmaa?
        Etkö ole koskaan kuullut uudesta liitosta? Jeesuksen Sanat: Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan. Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

        Hyvin sanottu Rakas !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten maininut Billy Grahammia tai niitä muita jotka ovat paljon sinua kokeneempia Herran työssä.

        Billy Graham oli ennen kaikkea bisnesmies! Tekeekö ihmisten miellyttäminen kokeneeksi Herran työssä?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Passiivinen suhtautuminen..... 😁

        Pappi ja leeviläinen noudattivat Mooseksen lakia: Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
        Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.


    • Anonyymi

      Olen kuollut pois tappelulaista, jossa velotaan toista kirkkokuntaa kumartamaan minun kirkkokunnan oppia. jne. Olen siitä kuollut pois, koska se on alkeisvoimien temmellyskenttä.
      Tässä jatkuvan kenttätyn ääressä vuosien verrella sitouttaa sydän- ihmisiä kohtaan.
      On ollut vanhuksille lumitöitä, ym. askaretta- tietenkin ilman palkkaa, jos sitä ajattelette. Käyn syöttämässä, juottamassa sairasvuoeen äärellä, ja nyt olen kuolevan kättä pitänyt - tänään viimeksi - kädestä. Soitan hengellisiä toivon lauluja- vaikka ihminen ei ole tietoisena minuun läsnä. jne. Nyt jätti syömättä ja juomatta paripäivää sitten. jne.
      Ei ole aikaa teitin tapanne mukaan elämään, vaan on sille kuoltava.
      On elettävä katsellen Kristuksen kasvoja - noissa laitoksiissa, mutta ei siellä valitettavasti ole tunkua. kun aikanne menee keskenään nujakoinnissa.

      Varmaan Isä kiittää teidän eläntavasta. Teitä.
      Itse teen tämän en palkasta, vaan siksi, kun löydän Kristuksen kasvoja monesta paikasta.

    • Room. 7
      1 Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
      2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
      3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
      4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
      5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
      6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

      • Anonyymi

        Paavali puhui juutalaisille: "veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?" Mooseksen lakia ei ole koskaan annettu pakanoitten täytettäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puhui juutalaisille: "veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?" Mooseksen lakia ei ole koskaan annettu pakanoitten täytettäväksi.

        laki ja Kristus ei voi hallita samanaikaisesti.

        "mutta nyt me olemme irti laista, ja kuolleet pois siitä, mikä meitä piti vankeina, niin että me
        palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa, emmekä kirjaimen vanhassa"
        Room: 7: 6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        laki ja Kristus ei voi hallita samanaikaisesti.

        "mutta nyt me olemme irti laista, ja kuolleet pois siitä, mikä meitä piti vankeina, niin että me
        palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa, emmekä kirjaimen vanhassa"
        Room: 7: 6

        >>>laki ja Kristus ei voi hallita samanaikaisesti.<<<

        Olet ymmärtänyt Raamatun täysin väärin.

        Jeesus noudatti itse lakia ja käski muutkin noudattamaan lakia. Jos joku ei noudata lakia, hän ei tottele Kristusta.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Roomalaiskirjeen 7. -luvun lauseita ei voi ottaa irti asiayhteydestä. Paavali puhuu siinä kohtaa vain juutalaisille, jotka ovat olleet vanhassa liitossa.

        Room 7:1 - minä puhun lain tunteville -

        Niin kuin vaimo vapautuu aviomiehestä kuoleman ja leskeyden kautta, voidaksen solmia uuden avioliitton, niin juutalaiset voivat solmia myös Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen uuden liiton. Näin juutalaiset vapautuivat vanhasta liitosta voidakseen liittyä uuteen liittoon.

        Suomalaiset ovat pakanoita, jotka eivät ole koskaan olleet vanhassa liitossa, joten he eivät ole myöskään koskaan irroneet laista. Suomalaiset liittyvät suoraan uuteen liittoon, jonka ehdoissa käsketään noudattaa lakia. Jos joku ei lakia noudata, hän ei ole liitossa Kristuksen kanssa.

        Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Jer. 31:31-34]
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: "Opi tuntemaan Herra." Silloin he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>laki ja Kristus ei voi hallita samanaikaisesti.<<<

        Olet ymmärtänyt Raamatun täysin väärin.

        Jeesus noudatti itse lakia ja käski muutkin noudattamaan lakia. Jos joku ei noudata lakia, hän ei tottele Kristusta.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Roomalaiskirjeen 7. -luvun lauseita ei voi ottaa irti asiayhteydestä. Paavali puhuu siinä kohtaa vain juutalaisille, jotka ovat olleet vanhassa liitossa.

        Room 7:1 - minä puhun lain tunteville -

        Niin kuin vaimo vapautuu aviomiehestä kuoleman ja leskeyden kautta, voidaksen solmia uuden avioliitton, niin juutalaiset voivat solmia myös Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen uuden liiton. Näin juutalaiset vapautuivat vanhasta liitosta voidakseen liittyä uuteen liittoon.

        Suomalaiset ovat pakanoita, jotka eivät ole koskaan olleet vanhassa liitossa, joten he eivät ole myöskään koskaan irroneet laista. Suomalaiset liittyvät suoraan uuteen liittoon, jonka ehdoissa käsketään noudattaa lakia. Jos joku ei lakia noudata, hän ei ole liitossa Kristuksen kanssa.

        Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Jer. 31:31-34]
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: "Opi tuntemaan Herra." Silloin he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        lue ny hemmetti mitä RAAMATTU sanoo !!!

        "Me nyt olemme IRTI laista, ja kuolleet pois siitä, mikä meitä piti vankeina, niin että me
        PALVELEMME JUMALAA Hengen uudessa tilassa, emmekä kirjaimen vanhassa"
        Room: 7: 6

        te olette joutuneet POIS KRISTUKSESTA, te jotka tahdotte LAIN KAUTTA
        vanhurskaiksi
        tulla" !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lue ny hemmetti mitä RAAMATTU sanoo !!!

        "Me nyt olemme IRTI laista, ja kuolleet pois siitä, mikä meitä piti vankeina, niin että me
        PALVELEMME JUMALAA Hengen uudessa tilassa, emmekä kirjaimen vanhassa"
        Room: 7: 6

        te olette joutuneet POIS KRISTUKSESTA, te jotka tahdotte LAIN KAUTTA
        vanhurskaiksi
        tulla" !!!

        >>>"Me nyt olemme IRTI laista, ja kuolleet pois siitä, mikä meitä piti vankeina, niin että me
        PALVELEMME JUMALAA Hengen uudessa tilassa, emmekä kirjaimen vanhassa"
        Room: 7: 6<<<

        Mitähän tämä tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että jotka eivät noudata lain käskyä uskoa Kristusta, he ovat synnin orjia ja kuolleita. Paavali koko opetuksen ydin on, ettei lain teot riitä vanhurskauteen, jos ei samalla usko Kristusta, mitä lakikin vaatii.

        >>>te olette joutuneet POIS KRISTUKSESTA, te jotka tahdotte LAIN KAUTTA
        vanhurskaiksi tulla" !!!<<<

        Lauseita ei voi ottaa irti asiayhteydestä. Paavalin mukaan lain teoilla tullaan vanhurskaaksi, kunhan muistaa myös myös täyttää lain käskyn uskoa Kristusta.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"Me nyt olemme IRTI laista, ja kuolleet pois siitä, mikä meitä piti vankeina, niin että me
        PALVELEMME JUMALAA Hengen uudessa tilassa, emmekä kirjaimen vanhassa"
        Room: 7: 6<<<

        Mitähän tämä tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että jotka eivät noudata lain käskyä uskoa Kristusta, he ovat synnin orjia ja kuolleita. Paavali koko opetuksen ydin on, ettei lain teot riitä vanhurskauteen, jos ei samalla usko Kristusta, mitä lakikin vaatii.

        >>>te olette joutuneet POIS KRISTUKSESTA, te jotka tahdotte LAIN KAUTTA
        vanhurskaiksi tulla" !!!<<<

        Lauseita ei voi ottaa irti asiayhteydestä. Paavalin mukaan lain teoilla tullaan vanhurskaaksi, kunhan muistaa myös myös täyttää lain käskyn uskoa Kristusta.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Pelkkää huulen liikettä Mooseksen lain noudattamisesi. Etsi Aaronin jälkeläinen ja ala uhrata sonneja ja lehmiä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää huulen liikettä Mooseksen lain noudattamisesi. Etsi Aaronin jälkeläinen ja ala uhrata sonneja ja lehmiä!!!

        Ei ole temppeliä, joten ei saa uhrata. Silloin kun oii temppeli, niin Paavali uhrasi muiden kristittyjen kanssa.

        “Monien vuosien jälkeen tulin tuomaan almuja kansalleni ja toimittamaan uhreja. Näitä toimittaessani muutamat Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut puhdistautuneena temppelialueella. Ei ollut mitään väentungosta eikä meteliä.” (Apt 24:17-18, FinRK)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lue ny hemmetti mitä RAAMATTU sanoo !!!

        "Me nyt olemme IRTI laista, ja kuolleet pois siitä, mikä meitä piti vankeina, niin että me
        PALVELEMME JUMALAA Hengen uudessa tilassa, emmekä kirjaimen vanhassa"
        Room: 7: 6

        te olette joutuneet POIS KRISTUKSESTA, te jotka tahdotte LAIN KAUTTA
        vanhurskaiksi
        tulla" !!!

        Ihmetelen teidän kristityjen kielen käyttöä !!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Weijo Lindroos on suuri eksyttäjä ja väärä profeetta. Älkää kuulko häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Weijo Lindroos on suuri eksyttäjä ja väärä profeetta. Älkää kuulko häntä.

        helluntailaisuudessa niitä on "tupa täynnä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Weijo Lindroos on suuri eksyttäjä ja väärä profeetta. Älkää kuulko häntä.

        "Weijo Lindroos on suuri eksyttäjä"..hahaheehehAAH HAH HEEE


    • Anonyymi

      Jos ajattelee että usko on vähänkään omaa tekoa, esim.päästä lähemmäksi Jumalaa kun luen Raamattua tmv. Se on lain alla olemista. Usko on täysin Jumalan lahja, jotta ei yksikään kerskaisi!!

      • Anonyymi

        todellakin, usko on Jumalan aito LAHJA, raamattua "tavaamalla" ei sen "uskovaisempi", eikä kaikkien tarvitse olla kirjan-oppineita,

        "te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielsestänne NIISSÄ ELÄMÄ, ja ne juuri todistavat
        MINUSTA" Joh: 5: 39

        Jeesuksen luo, "tullaan > kasteessa,

        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te
        saatte Pyhän Hengen LAHJAN" Apt: 2: 38

        selkeästi Raamattu sanoo > "LAHJAN", eihän lahjoja missään itse oteta, vaan ne
        ANNETAAN.


    • Anonyymi

      Laista kuoleminen. Riippuu siitä, että alkaako sammuttamaan lamppuja.
      Eri kirkkojen opetuslamput, ne kannattaa sammutella, pääsee paremmin kohtaamaan Vapahtajan kasvot.
      Kun tänään katselin ihmisen kehon lamppujen hiljaista sammuttelua, käsittää erinomaisesti, miten tyhjää on yleisuskontojen riita-asiat.
      Kun kuoleman enkeli siinä sängynpäädyssä odottaa saalistaan, keskustelee hoitohenkilön kanssa, ja lääkärin kanssa - ei perintö oppien lait ole elämänantaja.
      Kuolema on tosi, silmän lasittuminen näkyy - kun silmä ei enää valon ärsytyksiin ota kantaa. Tapelkaahan keskenänne, tuo vaihe, kun on kohdallanne, täälläkin savuaminen käy aivan tyhjänpäiväiseksi elämässä.
      Varsinkin perhanointi - se on typerintä, mitä ihmisen edustuksellinen selittely on aivotonta elämälleen.

    • No ,,, Onko täällä joku Uudestisyntynyt Rakas Uskova , joka olis kuollut pois lihasta ja synneistä ?????

      Vai oletteko vielä myytyjä synnin alaisuuteen , niin että teidän täytyy tehdä syntiä ???

    • Siis pois lihasta , synneistä , laki ja oma minä, Julista tuomio itselle ettei sua toinen tuomitse sitten kerran,,

      Se on Ristin tarkoitus viedä ihminen orjatilasta vapauteen..

    • Anonyymi

      Se joka on kuollut Kristuksen kanssa, on vapautunut omatekoisesta jumalanpalveluksestaan.

      Se ei merkitse sitä, että ihmisestä tulisi välinpitämätön, vaan sellainen ihminen antaa Jeesuksen johtaa elämäänsä, eikä enää yritä vanhurskauttaa itseään, koska hän on vanhurskas Jeesuksen ansioiden tähden. Siksi hän mielellään kertoo Jeesuksen rakkaudesta ja Jumalan hyvyydestä, mutta ei koskaan omasta hyvyydestään.

      Sellainen henkilö, joka kerskaa vapaudestaan tehdä syntiä kristityn vapauden nojalla, ei ole ymmärtänyt alkuunkaan mitä tarkoittaa kuolla pois laista. Hän elää ja ylpeilee omilla teoillaan, siitä kuinka hän saa tehdä mitä vain.

      Se joka antaa Jeesuksen johtaa elämäänsä, ei koskaan halveksi sitä lakia jonka rikkomisen seurauksena Jeesuksen täytyi kuolla! Hän ei ylpeile siitä, ettei laki koske häntä.

      Tilannetta voisi verrata vaikka sotilaan oloon juoksuhaudassa: Niin kauan kuin ei korota itseään toisten yläpuolelle ja kuvittele olevansa vapaa tekemään mitä haluaa, hän on turvassa. Kun hän korottaa päätään, hän on vailla suojaa.

      Joten olkaamme Jeesuksen ristin suojassa!

      • Siihen voi vain sanoa aivan näin Rakas.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe