Meriahventa hiilloksella sekalaisten yrttien kera

Anonyymi

Me humaanit ateistit syömme mielellämme kalaa näin saaristoloman aikana. Saimme tänään hyvän määrän grillikelpoista ja sopivan kokoista meriahventa. Kypsennämme ahvenfileet hehkuvien hiilien päällä ja valelemme ne kevyesti humalapitoisella ohrajuomalla aromien esille tuomisen vuoksi.

Täydennämme paistoksen lisäämällä katkaravut grilliin hetki ennen tarjoilua.

Lisukkeena meillä on tänään tilliperunoita saaristomeren varhaisperunoista. :)

Korvasienikastiketta ja purjoa.

Juomana Dehours Les Vignes de Mizy 2015.

Ne ovatkin sitten viimeiset pullot tätä merkkiä. :)

Kyllä meidän humaanien ateistien kelpaa. :)

8

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No nyt on taas luettu ruokakirjoja ja kuviteltu, että mitä enemmän hienoja raaka-aineita, sen parempi. Savustettu ahven ei kaipaa enää mitään katkarapuja kyytipojaksi. Ja miksi sotkea ahven oluella? Suola riittää.

      Uudet potut ei kaipaa mitään korvasienikastiketta vaan molempien herkät aromit sekoittuvat ja menevät hukkaan. Hollandaise tai hyvin tehty voi-sipulikastike riittää. Ja jos on voi-sipulikastike niin miksi purjoa?

      • Avaaja ei sanonut savustaneensa ahvenia. Hän sanoi paistaneensa ne hiilloksella grillissä.

        Tiedätkö eron grillissä paistamisen ja savustamisen välillä? :)


      • Heinrich.Meister kirjoitti:

        Avaaja ei sanonut savustaneensa ahvenia. Hän sanoi paistaneensa ne hiilloksella grillissä.

        Tiedätkö eron grillissä paistamisen ja savustamisen välillä? :)

        "Tiedätkö eron grillissä paistamisen ja savustamisen välillä? :)"

        Jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin grillaaminen ja paistaminen ovat eri asioita. Paistaminen on ruoan kypsentämistä kuumalla pinnalla kuuman rasvan avulla. Grillaaminen on ruoan kypsentämistä säteilylämmöllä paahtamalla, tavallisesti ilman rasvaa.

        Ei siis ole olemassa käsitettä grillaamalla paistaminen.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paistaminen

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Grilli


    • Anonyymi

      Minä siirryin ateismista islamiin ja ostin kaupasta grilliin sian niskaa. Nam! Nyt kelpaa herkutella. Viinaa en tietenkään juo, koska Allah sen kieltää.

    • Anonyymi

      Ota jo taukoa netistä G4G. Olet nolo.

      • Kuka on tuo G4G, jonka nimeä täällä tuon tuostakin mainitaan?


      • Anonyymi
        Heinrich.Meister kirjoitti:

        Kuka on tuo G4G, jonka nimeä täällä tuon tuostakin mainitaan?

        Etkö se ole sinä? Sinähän olet kärppänä paikalla aina kun tuo jalo nimi mainitaan. Ja koska olet Oulusta, niin sekin sopii pirtaasi: Oulun Kärpät! Vai eikö?


    • Mielestäni otsikko ja sitä seuraava viesti ovat harhaanjohtavia, koska et mainitse niiden yrttien nimiä, joita olet käyttänyt ahvenen maustamiseen. Mitä ne mahtavat olla?

      Muuten tuo resepti on ihan peruskauraa keittiölinjan käyneelle restonomille... :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe