Naapuri osti uuden auton..

Anonyymi

Uusi auto on Nissanin Qashqai uudella 1,3 bensiinimoottorilla. On kuulemma pieniruokainen ja hyvä auto. Kysyin millaisiin kulutuksiin hän on päässyt uutukaisellaan. Menee kuulemma jopa alle 7 litran maantiellä ja kaupungissa hörppää 10litran lukemiin.
Kysäisin naapurilta, eikös käy hiukan kalliiksi tuollainen bensa-auto nykyisillä bensan hinnoilla? No naapuri änkkäsi takaisin ja arveli pääsevänsä pienemmillä bensalaskuilla kuin minä. Minullahan on henkilökohtaisena kulkineena vanha jo 480.000km ajettu 2007 vuoden pösö 407 2,0HDi. Naapurin ilme oli paljon puhuva, kun kerroin pääseväni alle 6 litran lukemiin niin kaupungissa kuin moottoritiellä.
Naapuri on juuri näitä iltapäivälehtien lööppien uhreja. Diesel sitä ja diesel tätä.

184

1779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo ihmisiä huijataan. Se on sitä punavihreää virhettä. Suurta kysetyst'ä.
      Paras yhdistelmä autoissa on, olen huomannut 2 - 2.2 litr diesel. <nissä on paino voimasuhde oikea ja halvalla pääsee ja tehokkaasti.. Peugeot on hyvä auto dieselinä. Ihan huippu. Kohtuu edullisia ostaakin. Sul on hyvä auto.

      • Anonyymi

        Joo, naapuri huijannut pösömiestä oikein kunnolla :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, naapuri huijannut pösömiestä oikein kunnolla :)

        Ai, ja millähän tavalla?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselautojen hinta on romahtanut todella alas kertoo Iltasanomat

        https://www.is.fi/autot/art-2000008881564.html

        Ekonomisti Sanna Kurrosen näkemys helmikuussa 2021:

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/02609d9d-a636-4c7e-8ff0-91bd0df453e4

        Vai niin, ostin autoni 12.500 eurolla jo vuonna 2009, kun sen mittarissa oli 68.000km. Luulenpa, että on melkoisen harvassa ne, joilla on ollut haölvemmat kilometrit, kun nyt autoni matkamittarissa lähestyy puoli miljoonaa kilometriä ja tekniikka on toistaiseksi alkuperäistä settiä. Kas, kun pösömies onkin automies 😉😉😉.


    • Anonyymi

      Naapurisi ei maksakaan sitä noin 500€ käyttövoimaveroa vuosittain, ajoneuvoveron päälle. Silläkin ostaa muutaman litran bensaa.

      • Anonyymi

        On siinä valtava ero Peugeotin hyväksi ihan miten vain laskien.
        Lasketaanpa vaikka 3 litraa satasella pösön hyväksi. Se tekee10 euroa per satanen, josta saadaan 100 euroa per tonni ja 1000 euroa per 10.000km.
        Lisäksi kun muistetaan, että nuo pikku-Nissanit eivät ole niitä kaikkein pisimmälle kulkevia autoja..
        Itse ajan vaatimattomat 30.000km vuodessa. Arvaappa ajaisinko sitä millään Nissanin paskalla?
        Ei, ajan mieluummin pieniruoikaisella ja nopealla Peugeotilla, heh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä valtava ero Peugeotin hyväksi ihan miten vain laskien.
        Lasketaanpa vaikka 3 litraa satasella pösön hyväksi. Se tekee10 euroa per satanen, josta saadaan 100 euroa per tonni ja 1000 euroa per 10.000km.
        Lisäksi kun muistetaan, että nuo pikku-Nissanit eivät ole niitä kaikkein pisimmälle kulkevia autoja..
        Itse ajan vaatimattomat 30.000km vuodessa. Arvaappa ajaisinko sitä millään Nissanin paskalla?
        Ei, ajan mieluummin pieniruoikaisella ja nopealla Peugeotilla, heh!

        Itse en ostaisi minkään merkkistä noin pienellä koneella, mutta Nissanit varmasti luotettavimmasta päästä, eikä ne paljoa kuluta vaikka kuinka revittäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ostaisi minkään merkkistä noin pienellä koneella, mutta Nissanit varmasti luotettavimmasta päästä, eikä ne paljoa kuluta vaikka kuinka revittäisi.

        Muuten hyvä mutta tossa Nissanissa on Rellun kone. Pieni korkeavireinen turbokone isossa autossa joutuu normiajossa kovalle kuormitukselle. Siksi kuluttaa paljon vaikka ei edes revittelisi. Tässä lisää ulkomaankielellä:

        https://www.youtube.com/watch?v=9aO2vC_iMTI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä mutta tossa Nissanissa on Rellun kone. Pieni korkeavireinen turbokone isossa autossa joutuu normiajossa kovalle kuormitukselle. Siksi kuluttaa paljon vaikka ei edes revittelisi. Tässä lisää ulkomaankielellä:

        https://www.youtube.com/watch?v=9aO2vC_iMTI

        En tiedä noista pienistä turbokoneista, tutulla on kai joku 1.6 ilman turboa ja se kestänyt hyvin, ei kyllä revittelekään, mutta vahvojahan ne omat olleet aina ja sillä kestäisi varmaan vaikka olisi rellun kone kun vaan huoltaa. Toinen osti jonkun litraisen Opelin turbolla, en uskaltaisi kun ei ne isommatkaan kestä.

        Hondan, Nissanin ja Toyotan omat moottorit taitaa olla luotettavimmat, muttahihnoja joutuu uusimaan kaikissa jos on, joissakin ei kestä edes ketjut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä valtava ero Peugeotin hyväksi ihan miten vain laskien.
        Lasketaanpa vaikka 3 litraa satasella pösön hyväksi. Se tekee10 euroa per satanen, josta saadaan 100 euroa per tonni ja 1000 euroa per 10.000km.
        Lisäksi kun muistetaan, että nuo pikku-Nissanit eivät ole niitä kaikkein pisimmälle kulkevia autoja..
        Itse ajan vaatimattomat 30.000km vuodessa. Arvaappa ajaisinko sitä millään Nissanin paskalla?
        Ei, ajan mieluummin pieniruoikaisella ja nopealla Peugeotilla, heh!

        ihme vaan, pösöjen kauppa ei ole koskaan suomessa sujunut.
        jos hyvä. miksi ei osteta.
        jo useaan vuoteen ei liisinki autoinakaan ole saanut valita pösöä.
        on nimittäin jo 5 työsuhdeauto ja huhtikuussa tulee taas uusi se on iso skoda tietysti sähkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ostaisi minkään merkkistä noin pienellä koneella, mutta Nissanit varmasti luotettavimmasta päästä, eikä ne paljoa kuluta vaikka kuinka revittäisi.

        Nissan kaskai edustaa tyypillistä ranskalaista auton valmistusta. Niin hyvässä kuin pahassa. En laittaisi omaa rahaa tuollaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nissan kaskai edustaa tyypillistä ranskalaista auton valmistusta. Niin hyvässä kuin pahassa. En laittaisi omaa rahaa tuollaiseen.

        Hienoa jos Renaultinkin laatu jo Nissanin tasolla, muista ranskalaisista en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ostaisi minkään merkkistä noin pienellä koneella, mutta Nissanit varmasti luotettavimmasta päästä, eikä ne paljoa kuluta vaikka kuinka revittäisi.

        Nissanin ongelma on se, että se kuluttaa yllättävän paljon kokoisekseen ja toinen ongelma on sen tekniikan ranskalainen rapeus. Itse ajoin 2019 mallin tekelettä vajaan vuoden ja korjaamo tuli kyllä tutuksi. Ei ikunas enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nissanin ongelma on se, että se kuluttaa yllättävän paljon kokoisekseen ja toinen ongelma on sen tekniikan ranskalainen rapeus. Itse ajoin 2019 mallin tekelettä vajaan vuoden ja korjaamo tuli kyllä tutuksi. Ei ikunas enää.

        Olisit ostanut Niisanin eikä rapeaa pösoä. Minä ajoin samalla Nissanilla 19 vuotta eikä korjaamolla tarvinnut käydä juuri ollenkaan. Niin halpoihin kilometreihin tuskin enää pääsen ikinä. Ja oli mukavan kulkevakin, toki minun ajotyylillä kulutti keskimäärin 8 litraa, mutta nykyinen saksalainen samalla kiihtyvyydellä vie 10.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä noista pienistä turbokoneista, tutulla on kai joku 1.6 ilman turboa ja se kestänyt hyvin, ei kyllä revittelekään, mutta vahvojahan ne omat olleet aina ja sillä kestäisi varmaan vaikka olisi rellun kone kun vaan huoltaa. Toinen osti jonkun litraisen Opelin turbolla, en uskaltaisi kun ei ne isommatkaan kestä.

        Hondan, Nissanin ja Toyotan omat moottorit taitaa olla luotettavimmat, muttahihnoja joutuu uusimaan kaikissa jos on, joissakin ei kestä edes ketjut.

        Nämä pienet bensa-moottorit, joissa on turbo-boostaus ovat tyypillisesti lyhytikäistä tavaraa. Nykyään alkaa olla hiinä ja hiinä kannattaako näihin alimittaisella moottorilla varustettuihin perusautoihin lähteä vaihtamaan edes turboa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihme vaan, pösöjen kauppa ei ole koskaan suomessa sujunut.
        jos hyvä. miksi ei osteta.
        jo useaan vuoteen ei liisinki autoinakaan ole saanut valita pösöä.
        on nimittäin jo 5 työsuhdeauto ja huhtikuussa tulee taas uusi se on iso skoda tietysti sähkö.

        Ihme vaan itsellesi. Kärpäset ovat yleensä paskan perässä.
        Mutta ihan oikeasti näissä ihmisten mielikuvissa vaikuttaa merkittävästi kolme asiaa: Markkinointi, markkinointi ja markkinointi. Oikeilla toimenpiteillä saadaan itäblokin halpa ja heikkolaatuinen perusautokin (=skoda) kaupaksi täällä Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa jos Renaultinkin laatu jo Nissanin tasolla, muista ranskalaisista en tiedä.

        Taisit nyt ymmärtääkin vähän väärin.. kokeileppa uudestaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit ostanut Niisanin eikä rapeaa pösoä. Minä ajoin samalla Nissanilla 19 vuotta eikä korjaamolla tarvinnut käydä juuri ollenkaan. Niin halpoihin kilometreihin tuskin enää pääsen ikinä. Ja oli mukavan kulkevakin, toki minun ajotyylillä kulutti keskimäärin 8 litraa, mutta nykyinen saksalainen samalla kiihtyvyydellä vie 10.

        Minäkin ajoin taannoin uutta Nissan Sunnya kaksi viikkoa. Se riitti mainiosti minulle. Toista ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit ostanut Niisanin eikä rapeaa pösoä. Minä ajoin samalla Nissanilla 19 vuotta eikä korjaamolla tarvinnut käydä juuri ollenkaan. Niin halpoihin kilometreihin tuskin enää pääsen ikinä. Ja oli mukavan kulkevakin, toki minun ajotyylillä kulutti keskimäärin 8 litraa, mutta nykyinen saksalainen samalla kiihtyvyydellä vie 10.

        Voi kuule kun vanha pösöni taitaa olla aivan eri kategorian auto kuin sinun vanha Sunnysi, ei millään pahalla. Pieni kulutus, kestävyys, vääntävä moottori, ajomukavuus motareilla ja edelleenkin silmää hivelevä muotoilu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihme vaan, pösöjen kauppa ei ole koskaan suomessa sujunut.
        jos hyvä. miksi ei osteta.
        jo useaan vuoteen ei liisinki autoinakaan ole saanut valita pösöä.
        on nimittäin jo 5 työsuhdeauto ja huhtikuussa tulee taas uusi se on iso skoda tietysti sähkö.

        Näin Suomessa , mutta Euroopassa Pösö jatkuvasti myydyimpien joukossa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule kun vanha pösöni taitaa olla aivan eri kategorian auto kuin sinun vanha Sunnysi, ei millään pahalla. Pieni kulutus, kestävyys, vääntävä moottori, ajomukavuus motareilla ja edelleenkin silmää hivelevä muotoilu.

        Voi kuule, ei millään pahalla, mutta Sunnya ei ole valmistettu pitkiin aikoihin. Minulla oli 2.0 Primera ja harva perheauto nykyäänkään sen paremmin kiihtyy ja kulkee. Vähissä oli vaihtoautot, tai olisi pitänyt ostaa paljon isommalla moottorilla, turbolla tai kallis urheiluauto. Pienellä moottorilla ja heikolla kiihtyvyydellä olisi sitäkin enemmän, samoin dieseleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä pienet bensa-moottorit, joissa on turbo-boostaus ovat tyypillisesti lyhytikäistä tavaraa. Nykyään alkaa olla hiinä ja hiinä kannattaako näihin alimittaisella moottorilla varustettuihin perusautoihin lähteä vaihtamaan edes turboa.

        Kierroskoneita kaupungissa imee bensaa kuin sieni....


    • Anonyymi

      Uutta bensa-Nissania voi olla hiukan vaikea kyllä perustella tällaisena aikana..

      • Anonyymi

        Kerropas millaisen sähköauton sillä Nissanin hinnalla olisi voinut ostaa. Paljonko olisi maksanut latausjärjestelmän laittaminen omakotitaloon (??) ja mitä muuta sen sähköauton vuoksi olisi pitänyt hommata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropas millaisen sähköauton sillä Nissanin hinnalla olisi voinut ostaa. Paljonko olisi maksanut latausjärjestelmän laittaminen omakotitaloon (??) ja mitä muuta sen sähköauton vuoksi olisi pitänyt hommata.

        Nissan nyt vaan olisi kannattanut jättää sinne kauppaan. Siinä haukkaa syvältä ja paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nissan nyt vaan olisi kannattanut jättää sinne kauppaan. Siinä haukkaa syvältä ja paljon.

        Ei kateutesi sitä naapuria haittaa yhtään :)


    • Anonyymi

      Mitä siinä rutisette jostakin polttoaineiden hinnoista, kunnon moottori on 5-litrainen v8, joka hörppii vain 25 litraa bensaa sadalla kilometrillä, jos vain on maltia esim. moottoritiellä ajaa rauhallisesti.

      • Anonyymi

        Kuka kehtaa tuommoista pikkukasia mainita keskustelussa.
        Sama kuin kaks'litrasten nelosien keskusteluun joku tarjoaisi 1,3 litrasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka kehtaa tuommoista pikkukasia mainita keskustelussa.
        Sama kuin kaks'litrasten nelosien keskusteluun joku tarjoaisi 1,3 litrasta.

        Juuri näin, kaikki pienemmät kuin V12-moottorilla varustetut ajokit ovat ainoastaan riisitautisten leluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, kaikki pienemmät kuin V12-moottorilla varustetut ajokit ovat ainoastaan riisitautisten leluja.

        Ottaisin ennemin 2-pyttyisen wankeilin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaisin ennemin 2-pyttyisen wankeilin.

        ts wankelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaisin ennemin 2-pyttyisen wankeilin.

        Kolme pyttyisestä olen kuullut mutta onko niitä 2-pyttyisiäkin ? Miten se toimii ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme pyttyisestä olen kuullut mutta onko niitä 2-pyttyisiäkin ? Miten se toimii ?

        Wikipediasta voit käydä katsomassa. Wankelin pytyssä on monta kammiota, kahdella pytyllä saa enemmän tehoa ja käy tasaisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wikipediasta voit käydä katsomassa. Wankelin pytyssä on monta kammiota, kahdella pytyllä saa enemmän tehoa ja käy tasaisemmin.

        "Wankelin pytyssä on monta kammiota, kahdella pytyllä saa enemmän tehoa ja käy tasaisemmin."

        Ei aivan noin. Se kammio on se pytty. Palotiloja on tyypillisesti kolme siinä kammiossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka kehtaa tuommoista pikkukasia mainita keskustelussa.
        Sama kuin kaks'litrasten nelosien keskusteluun joku tarjoaisi 1,3 litrasta.

        Kiekkamiehet tietenkin! Pikkulohko rähisee korkeammalla nuotilla kuin 7-litrainen isolohkon lotkotin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Wankelin pytyssä on monta kammiota, kahdella pytyllä saa enemmän tehoa ja käy tasaisemmin."

        Ei aivan noin. Se kammio on se pytty. Palotiloja on tyypillisesti kolme siinä kammiossa.

        Vähän ois hieno kaks'pyttyinen kolmikammioinen Wankel.
        Oisko se vähän niin kuin kutoskone silloin?

        Mutta jos ois kolmepyttynen, niin vois kylillä kehua, että minullapa on ysipyttyinen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Wankelin pytyssä on monta kammiota, kahdella pytyllä saa enemmän tehoa ja käy tasaisemmin."

        Ei aivan noin. Se kammio on se pytty. Palotiloja on tyypillisesti kolme siinä kammiossa.

        Ei aivan noin. Yksi palotila yhdellä männällä vaan on vaikka voi ollakin kaksi sytytystulpaa, niitä mäntiä voi sitten olla useampi, Mersulla ollut neljä.

        Joskus rakennettu muistaakseni sellainenkin ihme kuin vastaiskumoottori missä kaksi mäntää samassa sylinterissä ja yhteinen palotila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aivan noin. Yksi palotila yhdellä männällä vaan on vaikka voi ollakin kaksi sytytystulpaa, niitä mäntiä voi sitten olla useampi, Mersulla ollut neljä.

        Joskus rakennettu muistaakseni sellainenkin ihme kuin vastaiskumoottori missä kaksi mäntää samassa sylinterissä ja yhteinen palotila.

        Joskus rakennettu muistaakseni sellainenkin ihme kuin vastaiskumoottori missä kaksi mäntää samassa sylinterissä ja yhteinen palotila.

        Varmaan merssussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus rakennettu muistaakseni sellainenkin ihme kuin vastaiskumoottori missä kaksi mäntää samassa sylinterissä ja yhteinen palotila.

        Varmaan merssussa.

        Commer diesel.
        Muunnelma deltic -moottori, missä kolme tuollaista kolmioksi kasattuna ja kolme kampiakselia. Käytetty ainakin sotalaivoissa ja Neukkulan atomivoimaloitten hätädieseleinä. Wikipediasta tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Commer diesel.
        Muunnelma deltic -moottori, missä kolme tuollaista kolmioksi kasattuna ja kolme kampiakselia. Käytetty ainakin sotalaivoissa ja Neukkulan atomivoimaloitten hätädieseleinä. Wikipediasta tarkemmin.

        Muistelen olleen henkilöautossakin bensiinimoottori joskus kymmeniä vuosia sitten. Täytyy vilkasta tuotakin jossain vaiheessa.


    • Anonyymi

      Bensiini käyttöisen auton omistajat ei yleensä tajua dieselin pientä kulutusta .Dieselin ja bensiinin kulutus ero vain kasvaa mitä kylmempi on ulkona ja taajama ajossa on myös dieseli paikallaan !!

    • Anonyymi

      Itsellä 2019 Qashqai 1.3 DIG-T. Kevyesti jää alle 6 L/100km keskikulutus reippaamissakin käsissä, testattu on. Pidin tuota aika kohtuullisena joten testasin vähän kevyemmällä kaasujalalla 1000 km, jolloin keskikulutus 5,1 L. Senkin alle vielä menis tosioptimoinnilla. Sun naapuri (mukamas) ilmoitti keskikulutukseksi 8-9 L, heh no joo.

      • Anonyymi

        Sille sinun apinarummullesi luvataan yhdistettyä kulutusta 7,5l/100km. On muuten hämmästyttävän kova lukema. Vaihda nyt jo kunnon autoon sinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sille sinun apinarummullesi luvataan yhdistettyä kulutusta 7,5l/100km. On muuten hämmästyttävän kova lukema. Vaihda nyt jo kunnon autoon sinäkin.

        Ja sitten faktaa: "5.3-5.7 l/100 km"

        https://www.auto-data.net/fi/nissan-qashqai-ii-j11-facelift-2017-1.3i-140hp-34520

        Ja yllättävän kivasti pitää kutinsa.

        "Minullahan on henkilökohtaisena kulkineena vanha jo 480.000km ajettu 2007 vuoden pösö 407 2,0HDi. Naapurin ilme oli paljon puhuva..."

        Heh, varmaan on paljon puhuva ilme. Aika kohtuullisesti ajettu, varmaan kiva peli ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten faktaa: "5.3-5.7 l/100 km"

        https://www.auto-data.net/fi/nissan-qashqai-ii-j11-facelift-2017-1.3i-140hp-34520

        Ja yllättävän kivasti pitää kutinsa.

        "Minullahan on henkilökohtaisena kulkineena vanha jo 480.000km ajettu 2007 vuoden pösö 407 2,0HDi. Naapurin ilme oli paljon puhuva..."

        Heh, varmaan on paljon puhuva ilme. Aika kohtuullisesti ajettu, varmaan kiva peli ;)

        Näkyy olevan aika monessa paikkaa yhdistetty kulutus ko. apinarummulle 7,5l/100km:
        https://www.auto1.fi/nissan/qashqai/119807
        Kyllä naapuri kertoi avoimesti, että 10l/100km tuntuu kaupunkioloissa varsin kalliilta.
        Tokihan markkinointiosasto laatii omat speksit, jotta ropukoita saadaan tolloille myydyksi, selvähän se!
        Mutta kas, kun vanha 480.000km ajettu Peugeot tarjoaa paremmat kyydit kuin tuliterä Qashqai. Hiljaisempi, mukavampi, nopeampi. (Tottakai auton pitää olla kunnossa vaikka onkin paljon ajettu.)

        Onko muuten Qashqain ratti kestänyt kiinni?


      • Anonyymi

        liekö noilla kulutuksilla oikeasti merkitystä

        autosi arvonalennus hakkaa mennen tullen niin kovia lukuja tiskiin että se on ihan sama mitä se kuluttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        liekö noilla kulutuksilla oikeasti merkitystä

        autosi arvonalennus hakkaa mennen tullen niin kovia lukuja tiskiin että se on ihan sama mitä se kuluttaa

        autosi arvonalennus hakkaa mennen ..... mitä pirun tekemistä arvonalennuksella tuossa enää on kun autolla on jo ajettu melkein 500000km . se on jo palvellut hintansa eestä ja matka saattaa jatkua pitkäänkin vielä kun tuo 2,0 Hdi on todella hyvä kone. Tuskin nissanilla mennään noihin kilometreihin kun se on jo tämänpäivän tekniikka härpäkkeillä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy olevan aika monessa paikkaa yhdistetty kulutus ko. apinarummulle 7,5l/100km:
        https://www.auto1.fi/nissan/qashqai/119807
        Kyllä naapuri kertoi avoimesti, että 10l/100km tuntuu kaupunkioloissa varsin kalliilta.
        Tokihan markkinointiosasto laatii omat speksit, jotta ropukoita saadaan tolloille myydyksi, selvähän se!
        Mutta kas, kun vanha 480.000km ajettu Peugeot tarjoaa paremmat kyydit kuin tuliterä Qashqai. Hiljaisempi, mukavampi, nopeampi. (Tottakai auton pitää olla kunnossa vaikka onkin paljon ajettu.)

        Onko muuten Qashqain ratti kestänyt kiinni?

        Jos mä joutuisin tuollaisella loppunajetulla pösöllä ajeleen, ei tulis mieleen paljoa hehkutella ja höystää höpöpuheilla. Tietty vanhempikin menopeli itse asian hoita mutta miksi ajaa loppuunajetulla? Sijoitat vaikka 1000 e ja haet tilalle asiallisen pelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mä joutuisin tuollaisella loppunajetulla pösöllä ajeleen, ei tulis mieleen paljoa hehkutella ja höystää höpöpuheilla. Tietty vanhempikin menopeli itse asian hoita mutta miksi ajaa loppuunajetulla? Sijoitat vaikka 1000 e ja haet tilalle asiallisen pelin.

        han mukava oli ajella 2.0l -97 Nissanillakin, eikä tosiaan vanhoissa arvo enää alene, mutta jos on varaa ostaa uusi niin ostaisin itsekin, onhan ne aina luotettavampia ja ruosteettomia eikä paikat kitise.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        autosi arvonalennus hakkaa mennen ..... mitä pirun tekemistä arvonalennuksella tuossa enää on kun autolla on jo ajettu melkein 500000km . se on jo palvellut hintansa eestä ja matka saattaa jatkua pitkäänkin vielä kun tuo 2,0 Hdi on todella hyvä kone. Tuskin nissanilla mennään noihin kilometreihin kun se on jo tämänpäivän tekniikka härpäkkeillä !!

        "mitä pirun tekemistä arvonalennuksella tuossa enää on kun autolla on jo ajettu melkein 500000km . se on jo palvellut hintansa eestä ja matka saattaa jatkua pitkäänkin vielä kun tuo 2,0 Hdi on todella hyvä kone."

        Nii, se nissanin arvonalennus laukkaa. Sori jos et nyt näinkin yksinkertaista asiaa ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mitä pirun tekemistä arvonalennuksella tuossa enää on kun autolla on jo ajettu melkein 500000km . se on jo palvellut hintansa eestä ja matka saattaa jatkua pitkäänkin vielä kun tuo 2,0 Hdi on todella hyvä kone."

        Nii, se nissanin arvonalennus laukkaa. Sori jos et nyt näinkin yksinkertaista asiaa ymmärtänyt.

        Mutta vähemmän kuin jos ostaisi jonkun kalliimman merkin ja mallin, saati dieselin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mä joutuisin tuollaisella loppunajetulla pösöllä ajeleen, ei tulis mieleen paljoa hehkutella ja höystää höpöpuheilla. Tietty vanhempikin menopeli itse asian hoita mutta miksi ajaa loppuunajetulla? Sijoitat vaikka 1000 e ja haet tilalle asiallisen pelin.

        Ai pyöränkö ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mä joutuisin tuollaisella loppunajetulla pösöllä ajeleen, ei tulis mieleen paljoa hehkutella ja höystää höpöpuheilla. Tietty vanhempikin menopeli itse asian hoita mutta miksi ajaa loppuunajetulla? Sijoitat vaikka 1000 e ja haet tilalle asiallisen pelin.

        " Jos mä joutuisin tuollaisella loppunajetulla pösöllä ajeleen, ei tulis mieleen paljoa hehkutella ja höystää höpöpuheilla"

        Millä sinä sitten ajelet. Varmaan sellaisella isolla ja pitkällä, kaupunkibussin kyydillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten faktaa: "5.3-5.7 l/100 km"

        https://www.auto-data.net/fi/nissan-qashqai-ii-j11-facelift-2017-1.3i-140hp-34520

        Ja yllättävän kivasti pitää kutinsa.

        "Minullahan on henkilökohtaisena kulkineena vanha jo 480.000km ajettu 2007 vuoden pösö 407 2,0HDi. Naapurin ilme oli paljon puhuva..."

        Heh, varmaan on paljon puhuva ilme. Aika kohtuullisesti ajettu, varmaan kiva peli ;)

        Ihmisille tuntuu olevan vaikea käsittää, kuinka autollani on voitu jo rullata lähes puoli miljoonaa kilometriä. Kiiltävä, lähes virheetön maalipinta, ehjä, linjakkaan ryhdikäs auto.
        Jotkut vaan kestää paremmin kilometrejä kuin toiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mä joutuisin tuollaisella loppunajetulla pösöllä ajeleen, ei tulis mieleen paljoa hehkutella ja höystää höpöpuheilla. Tietty vanhempikin menopeli itse asian hoita mutta miksi ajaa loppuunajetulla? Sijoitat vaikka 1000 e ja haet tilalle asiallisen pelin.

        Niinpä, mutta kun Peugeottini ei ole lainkaan loppuun ajettu, vaikka se onkin erittäin paljon ajettu. Osaatkos ymmärtää?
        Voin sen verran sanoa, että huushollissani on puolenkymmentä henkilöautoa, joista omassa aktiivikäytössä oleva pösö on ylivoimaisesti vanhin. Varmaan sekin jotakin kertoo Pösön ominaisuuksista ja kestävyydestä, eikös?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mä joutuisin tuollaisella loppunajetulla pösöllä ajeleen, ei tulis mieleen paljoa hehkutella ja höystää höpöpuheilla. Tietty vanhempikin menopeli itse asian hoita mutta miksi ajaa loppuunajetulla? Sijoitat vaikka 1000 e ja haet tilalle asiallisen pelin.

        Mitä tuosta, Minulla volvo V70 2.5 litranen diesel ajettu vain 580000 km. Kuluttaa rauhallisessa ajossa noin 6-6,5 L/100 km. Ei kannata vaihtaa kun tietää missä kunnossa on ja vaihdokeista ei tiedä. Oma on säännöllisesti huollettu
        Ei nissanit paljon kiinnosta.


    • Anonyymi

      Qasqai on japseista se viimeinen. Eikös se ole Renaultin tekele.

      • Anonyymi

        Renuissakin laatu parantunut yhteistyön ansiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renuissakin laatu parantunut yhteistyön ansiosta.

        Uuteen Jukeen tulee Renault -tekniikkaa. Renault on hyvä auto. Tutuilla oli aikanaan iso edustusluokan Renault 25 bensakoneella. 500 - 600 tkm ajoivat niillä ja todella luotettavia ja mukavia kilsoja. Ja tuonkin ajomäärän jälkeen koneet edelleen kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuteen Jukeen tulee Renault -tekniikkaa. Renault on hyvä auto. Tutuilla oli aikanaan iso edustusluokan Renault 25 bensakoneella. 500 - 600 tkm ajoivat niillä ja todella luotettavia ja mukavia kilsoja. Ja tuonkin ajomäärän jälkeen koneet edelleen kunnossa.

        Renut olleet tunnettuja heikosta laadustaan, Nissanit taas erittäin kestäviä, yhden mallin moottoriongelmia lukuunottamatta yli 10v sitten. Ei Nissan kelpuuta huonoja osia, jos jotain ottavat niin laatu varmistettu, mutta Renulla kelpaa varmasti kaikki mitä saavat. Sukulaisella ollut Qashqai pitkään, muistaakseni jollain pienellä koneella eikä mitään ongelmia. Ei ne olisi suosittuja elleivät kestäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuteen Jukeen tulee Renault -tekniikkaa. Renault on hyvä auto. Tutuilla oli aikanaan iso edustusluokan Renault 25 bensakoneella. 500 - 600 tkm ajoivat niillä ja todella luotettavia ja mukavia kilsoja. Ja tuonkin ajomäärän jälkeen koneet edelleen kunnossa.

        Todellakin aikanaan, Renu 25 valmistettu 1983 - 1992. Silloin bensa oli halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renut olleet tunnettuja heikosta laadustaan, Nissanit taas erittäin kestäviä, yhden mallin moottoriongelmia lukuunottamatta yli 10v sitten. Ei Nissan kelpuuta huonoja osia, jos jotain ottavat niin laatu varmistettu, mutta Renulla kelpaa varmasti kaikki mitä saavat. Sukulaisella ollut Qashqai pitkään, muistaakseni jollain pienellä koneella eikä mitään ongelmia. Ei ne olisi suosittuja elleivät kestäisi.

        "Renut olleet tunnettuja heikosta laadustaan, Nissanit taas erittäin kestäviä, yhden mallin moottoriongelmia lukuunottamatta yli 10v sitten. "

        Voi ne tunnettuja olla, mutta jos niiden muutaman perusongelman kanssa pystyy elämään, niin saakin pienellä rahalla mukavan auton itselleen.


    • Anonyymi

      Nissan on paska ja diesel on paska.

      • Anonyymi

        Ylivoimaisesti luotettavin ja mukavin auto mitä minulla ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylivoimaisesti luotettavin ja mukavin auto mitä minulla ollut.

        Tuo ei paljon kerro kun et kerro mitä muita sinulla on ollut. Jos muut on olleet 1974 moschwitch ja 353w warre niin sittenhän asia on ihan ymmärrettävissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei paljon kerro kun et kerro mitä muita sinulla on ollut. Jos muut on olleet 1974 moschwitch ja 353w warre niin sittenhän asia on ihan ymmärrettävissä

        Saabeja, Volvo, Opeleita, Mazda, VW.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saabeja, Volvo, Opeleita, Mazda, VW.

        Ai niin, Honda oli myös erittäin miellyttävä, pienikulutuksinen ja pidin kauan, mutta ruostui todella pahasti.


      • Anonyymi

        No kerroppas mikäs se sinua miellyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei paljon kerro kun et kerro mitä muita sinulla on ollut. Jos muut on olleet 1974 moschwitch ja 353w warre niin sittenhän asia on ihan ymmärrettävissä

        On ollut tässä vuosien aikana reilu 50 erilaista autoa.


    • Anonyymi

      Tottakai uudehkon auton arvo tippuu mutta mitä sitten? Ei mulle ole mikään vaihtoehto ajaa loppuun ajetulla, epävarmalla nakuranskiksella. En näe sitä edes säästönä koska elämä on kestoltaan rajallinen. Miksi hankkia turhia ongelmia pihistämällä äärimmilleen auton hankinnassa?

      • Anonyymi

        Jos sinulla on tuohon varaa niin anna mennä vaan. Kaikilla meillä ei ole.

        Tai sitten joku arvottaa sitä uutta autoa enemmän matkailun tärkeyden tai jokun kalliimman harrastuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulla on tuohon varaa niin anna mennä vaan. Kaikilla meillä ei ole.

        Tai sitten joku arvottaa sitä uutta autoa enemmän matkailun tärkeyden tai jokun kalliimman harrastuksen.

        Kukin tekee omat valintansa mutta turha alkaa rehenteleen vanhalla ritsalla etenkin kun juttu on puppua. Oikeastaan alkuperäinen kirjoitus on tosi nolo. Siinä haiskahtaa kateus joten miksi kirjoittaa moista?


    • Anonyymi

      Kyllä pitää olla köyhä kun pikkukoneisesta QashQaista on kateellinen.
      Anna naapurin tehdä omat valintantsa. Sinä et ole yhtään enemmän oikeassa kuin hän ja kysehän on hänen asioistaan ei sinun.

    • Anonyymi

      Kaikki alle 2litraiset on mopoja oli sitten turbolla tai millä tahansa. Mulla vanha 500000km ajettu bensa volvo ja keskikulutus 7,4/100km. Vaunu perässä menee vähän enemmän mutta ei sitä aina vedetä. Parhaillaan kesällä kulutus alle 7l/100km.

      • Anonyymi

        Vähällä menee vai onko kulutus ajotietokoneen perusteella? Mulla oli V70 2.5T ja siinä ajotietokone kaunisteli lukemia jopa 1,5 litraa. Kesällä saattoi optimaalisissa olosuhteissa 80 km/h köröttelemällä päästä 7 litran tuntumaan, mutta fakta on että ympärivuotinen keskikulutus pyöri siellä 10-11 litran tienoilla. Muuten kyllä aikanaan kiva auto, mutta ei enää nykyisillä bensanhinnoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähällä menee vai onko kulutus ajotietokoneen perusteella? Mulla oli V70 2.5T ja siinä ajotietokone kaunisteli lukemia jopa 1,5 litraa. Kesällä saattoi optimaalisissa olosuhteissa 80 km/h köröttelemällä päästä 7 litran tuntumaan, mutta fakta on että ympärivuotinen keskikulutus pyöri siellä 10-11 litran tienoilla. Muuten kyllä aikanaan kiva auto, mutta ei enää nykyisillä bensanhinnoilla.

        Mulla on se 140heppainen perusmoottori ja kulutuslukemat pitää paikkaansa. Turbo vie aina 0,5 - 1,5 l/100km enemmän. Ei ole koskaan ollut kulutus yli 8l/100km mutta vain vaunu perässä tietenkin.


      • Anonyymi

        Ja ikivanha kaksilitrainen vapaastihengittävä volvo ei ole "mopo" ?

        Olen ajanut jopa huikealla 2,4 litraisella moottorilla varustettua 240 mallia ja niin laiskaa ja suurikulutuksista autoa on toista vaikea löytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on se 140heppainen perusmoottori ja kulutuslukemat pitää paikkaansa. Turbo vie aina 0,5 - 1,5 l/100km enemmän. Ei ole koskaan ollut kulutus yli 8l/100km mutta vain vaunu perässä tietenkin.

        Jos ajaa sillä 2.4/2.5-litraisella 140 -heppaisella peruskoneella niin en kyllä nimittelisi alle 2-litraisia mopoiksi. Ihan kiva perusauto, mutta suhteessa moottorin kokoon laiskempaa autoa tuskin löytyy. Mutta näköjään kun on riittävän vahvat Volvo -lasit niin tuokin moottori on a) tehokas ja b) taloudellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähällä menee vai onko kulutus ajotietokoneen perusteella? Mulla oli V70 2.5T ja siinä ajotietokone kaunisteli lukemia jopa 1,5 litraa. Kesällä saattoi optimaalisissa olosuhteissa 80 km/h köröttelemällä päästä 7 litran tuntumaan, mutta fakta on että ympärivuotinen keskikulutus pyöri siellä 10-11 litran tienoilla. Muuten kyllä aikanaan kiva auto, mutta ei enää nykyisillä bensanhinnoilla.

        Niin ne tekee kaikki, ainakin sakut. 2.2 litraisessa keskikulutus muka 7l paikkeilla, vaikka todellisuudessa n. 10l kun lähes pelkästään kaupunkiajoa. Välillä menee 5l, mutta kiihdytyksessä jopa yli 30l. Oikean kulutuksen näkee kun laskee itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa sillä 2.4/2.5-litraisella 140 -heppaisella peruskoneella niin en kyllä nimittelisi alle 2-litraisia mopoiksi. Ihan kiva perusauto, mutta suhteessa moottorin kokoon laiskempaa autoa tuskin löytyy. Mutta näköjään kun on riittävän vahvat Volvo -lasit niin tuokin moottori on a) tehokas ja b) taloudellinen.

        En olekaan kehunut autoa miksikään raketiksi se on aivan täysin karvalakkimalli.
        Mutta kyllä nuo 1000cc - 1300cc papattajat on aivan naurettavia moottoreita. Ne ääntääkin kun joku pilalle veivattu kahvimylly tai ruostunu rännäri.
        Olin kaverin kanssa pohjoisessa menossa 4tiellä sellaisella kahvimyllyllä ja kun saatiin rekka kiinni kun se meni 89km/h. niin kaveri jäi ajamaan sihhen taakse. kysyin, että mennäänkö ohi, hän sanoi että ei tällä pääse ohi kun traktorista. Se ei tosiaankaan lähtenyt siitä 89 vauhdista kiihtymään yhtään mitenkään. Naurettavia nuo pikku moottorit.

        Laittakaapa vielä perään 1400kg painava asuntovaunu niin tervetuloa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ikivanha kaksilitrainen vapaastihengittävä volvo ei ole "mopo" ?

        Olen ajanut jopa huikealla 2,4 litraisella moottorilla varustettua 240 mallia ja niin laiskaa ja suurikulutuksista autoa on toista vaikea löytää.

        240 ssä on 2l tai 2.1.moottori jos ei ole muuteltu. On sekin parempi kun joku alle tonninen mopoauto. Volvossa on ilmanvastuskin sama kun panssarivaunussa mutta silti parempi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        240 ssä on 2l tai 2.1.moottori jos ei ole muuteltu. On sekin parempi kun joku alle tonninen mopoauto. Volvossa on ilmanvastuskin sama kun panssarivaunussa mutta silti parempi

        Aina löytyy "huonompi" vaihtoehto, jos noin perustelee niin mikä vaan on aina parempi kuin joku toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olekaan kehunut autoa miksikään raketiksi se on aivan täysin karvalakkimalli.
        Mutta kyllä nuo 1000cc - 1300cc papattajat on aivan naurettavia moottoreita. Ne ääntääkin kun joku pilalle veivattu kahvimylly tai ruostunu rännäri.
        Olin kaverin kanssa pohjoisessa menossa 4tiellä sellaisella kahvimyllyllä ja kun saatiin rekka kiinni kun se meni 89km/h. niin kaveri jäi ajamaan sihhen taakse. kysyin, että mennäänkö ohi, hän sanoi että ei tällä pääse ohi kun traktorista. Se ei tosiaankaan lähtenyt siitä 89 vauhdista kiihtymään yhtään mitenkään. Naurettavia nuo pikku moottorit.

        Laittakaapa vielä perään 1400kg painava asuntovaunu niin tervetuloa mukaan.

        "Laittakaapa vielä perään 1400kg painava asuntovaunu niin tervetuloa mukaan."

        Meilläpäin ostetaan autot tarpeen mukaan, eikä sen mukaan että ne jaksaa vetää asuntovaunua.

        Jos ei koskaan ole tarvetta ohitella eikä vetää asuntovaunua niin on aikalailla turhaa maksaa parituhatta euroa ekstraa vanhan volvon bensa- käyttö- ja vakuutusmaksuja vuodessa, sen vuoksi että naurattaa pienemmät moottorit.

        Toki jokainen tekee miten haluaa rahoillaan, mutta itse ostan kodinkoneeni tarpeen mukaan enkä sen mukaan miten sillä ei pärjäisi jos tapahtuisi sitä tätä ja tota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        240 ssä on 2l tai 2.1.moottori jos ei ole muuteltu. On sekin parempi kun joku alle tonninen mopoauto. Volvossa on ilmanvastuskin sama kun panssarivaunussa mutta silti parempi

        "240 ssä on 2l tai 2.1.moottori jos ei ole muuteltu. "

        kyllä sitä on myyty myös 2.3 litraisella moottorilla, jota tuossa aiemmin erheellisesti sanoin 2.4 litraiseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Laittakaapa vielä perään 1400kg painava asuntovaunu niin tervetuloa mukaan."

        Meilläpäin ostetaan autot tarpeen mukaan, eikä sen mukaan että ne jaksaa vetää asuntovaunua.

        Jos ei koskaan ole tarvetta ohitella eikä vetää asuntovaunua niin on aikalailla turhaa maksaa parituhatta euroa ekstraa vanhan volvon bensa- käyttö- ja vakuutusmaksuja vuodessa, sen vuoksi että naurattaa pienemmät moottorit.

        Toki jokainen tekee miten haluaa rahoillaan, mutta itse ostan kodinkoneeni tarpeen mukaan enkä sen mukaan miten sillä ei pärjäisi jos tapahtuisi sitä tätä ja tota.

        Tarpeen mukaan ne vehkeet laitetaankin, olet ymmärtänyt ihan oikein. Toiset vetää vaunua toiset laittaa kodinkoneita. Toiset tuhlaa toiset säästää. Näin se menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa sillä 2.4/2.5-litraisella 140 -heppaisella peruskoneella niin en kyllä nimittelisi alle 2-litraisia mopoiksi. Ihan kiva perusauto, mutta suhteessa moottorin kokoon laiskempaa autoa tuskin löytyy. Mutta näköjään kun on riittävän vahvat Volvo -lasit niin tuokin moottori on a) tehokas ja b) taloudellinen.

        Ehkä se kuitenkin on sopiva eikä mitään noista mitä manasit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olekaan kehunut autoa miksikään raketiksi se on aivan täysin karvalakkimalli.
        Mutta kyllä nuo 1000cc - 1300cc papattajat on aivan naurettavia moottoreita. Ne ääntääkin kun joku pilalle veivattu kahvimylly tai ruostunu rännäri.
        Olin kaverin kanssa pohjoisessa menossa 4tiellä sellaisella kahvimyllyllä ja kun saatiin rekka kiinni kun se meni 89km/h. niin kaveri jäi ajamaan sihhen taakse. kysyin, että mennäänkö ohi, hän sanoi että ei tällä pääse ohi kun traktorista. Se ei tosiaankaan lähtenyt siitä 89 vauhdista kiihtymään yhtään mitenkään. Naurettavia nuo pikku moottorit.

        Laittakaapa vielä perään 1400kg painava asuntovaunu niin tervetuloa mukaan.

        Jos nuo 1000cc -1300cc on vapaasti hengittäviä niin sitten tilanne varmaan on tuo.

        Turbokoneisena asia on kuitenkin täysin toisin, useimmat noista liikkuu mitatusti 0-100 km/h noin 10s ja huippunopeus luokkaa 200 km/h. Jos tuollaisella ei pääse Suomen olosuhteissa rekan ohi niin vika löytyy ratin ja penkin välistä eikä autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nuo 1000cc -1300cc on vapaasti hengittäviä niin sitten tilanne varmaan on tuo.

        Turbokoneisena asia on kuitenkin täysin toisin, useimmat noista liikkuu mitatusti 0-100 km/h noin 10s ja huippunopeus luokkaa 200 km/h. Jos tuollaisella ei pääse Suomen olosuhteissa rekan ohi niin vika löytyy ratin ja penkin välistä eikä autosta.

        Kyllä nollata sataan mutta ei 90:stä 120:ppiin mitenkään, katsos siinä on se tilanne että tarvitaan voimaa. Kun se voima on jo käytetty siinä nollasta sataan niin sen jälkeen siellä ei ole kun pelkkää pörinää ja sillä ei mennä 35metrisen rekan ohi oli ratin ja penkin välissä sinä tai joku muu täydellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nollata sataan mutta ei 90:stä 120:ppiin mitenkään, katsos siinä on se tilanne että tarvitaan voimaa. Kun se voima on jo käytetty siinä nollasta sataan niin sen jälkeen siellä ei ole kun pelkkää pörinää ja sillä ei mennä 35metrisen rekan ohi oli ratin ja penkin välissä sinä tai joku muu täydellinen.

        Höpö höpö, jos huiput on 200 km/h niin 90-120 välillä on voimaa vaikka muille jakaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nollata sataan mutta ei 90:stä 120:ppiin mitenkään, katsos siinä on se tilanne että tarvitaan voimaa. Kun se voima on jo käytetty siinä nollasta sataan niin sen jälkeen siellä ei ole kun pelkkää pörinää ja sillä ei mennä 35metrisen rekan ohi oli ratin ja penkin välissä sinä tai joku muu täydellinen.

        " 90:stä 120:ppiin mitenkään"

        Miksei moottoritiellä pääsisi? Vasen kaista vetää.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " 90:stä 120:ppiin mitenkään"

        Miksei moottoritiellä pääsisi? Vasen kaista vetää.

        Eiku ohi vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, jos huiput on 200 km/h niin 90-120 välillä on voimaa vaikka muille jakaa.

        Voihan ne huiput ilmoittaa vaikka 300km/h jos ei jaksa kulkea. Laskennallinen huippu on ihan eri kun se mitä mopo kulkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi paljon hidastuu pikkuturbot satasen jälkeen pienellä korillakin, tuossa 1.4 Corsa.
        https://www.youtube.com/watch?v=8JK6hKvWnsY

        1.0 Corsa dieselinä sitten onkin järkyttävän hidas.
        https://www.youtube.com/watch?v=9vEd0-AUaMc

        2.0 Nissan ilman turboa oli parhaimillaan 140-180 km/h.

        Kulkee ihan niin kuin voi 100-heppaisen auton kuvitella kulkevan, eli satasen jälkeen alkaa kiihtyvyys hiipua.

        Suomessa kuitenkin nuo 1.4 pikkuturbo-Corsat ovat 150 -heppaisia versioita jolloin kulkukin on eri luokkaa:
        https://www.youtube.com/watch?v=Rp4-ObcoW10

        Jos tuollaisella ei pääse Suomessa rekoista ohi niin täytyy olla aika tumpelo kuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulkee ihan niin kuin voi 100-heppaisen auton kuvitella kulkevan, eli satasen jälkeen alkaa kiihtyvyys hiipua.

        Suomessa kuitenkin nuo 1.4 pikkuturbo-Corsat ovat 150 -heppaisia versioita jolloin kulkukin on eri luokkaa:
        https://www.youtube.com/watch?v=Rp4-ObcoW10

        Jos tuollaisella ei pääse Suomessa rekoista ohi niin täytyy olla aika tumpelo kuski.

        2019 lähtien on vain 130 heppaisia tehokkaimmat ja nuo vanhemmatkin ovat jo täysiä pommeja jos rääytetty tuolla tavalla. Vähänkin isompi kori niin ei edes kiihdy enää paljon mitään.

        Oli hupaisaa pari päivää sitten kun joku pikkuauto kiihdytti rinnalla täysillä, hirveä meteli ja nyökki kun yritti vaihtaa nopeasti, itse kiihdytin kevyesti, ei äänen voimistumista edes huomaa ja jos polkaisisi kovempaa niin kiihtyisi silti siististi. Huiput vajaa 220 ja edelleen hiljainen, en tällä ole tosin viitsinyt vielä kokeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, jos huiput on 200 km/h niin 90-120 välillä on voimaa vaikka muille jakaa.

        niinpä niin , että oikein muille jakaa, huiputhan sen tekeekin. Kannattaisi ensin opetella vähän asoita ettei tulisi ihan nolatuksi muiden silmissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2019 lähtien on vain 130 heppaisia tehokkaimmat ja nuo vanhemmatkin ovat jo täysiä pommeja jos rääytetty tuolla tavalla. Vähänkin isompi kori niin ei edes kiihdy enää paljon mitään.

        Oli hupaisaa pari päivää sitten kun joku pikkuauto kiihdytti rinnalla täysillä, hirveä meteli ja nyökki kun yritti vaihtaa nopeasti, itse kiihdytin kevyesti, ei äänen voimistumista edes huomaa ja jos polkaisisi kovempaa niin kiihtyisi silti siististi. Huiput vajaa 220 ja edelleen hiljainen, en tällä ole tosin viitsinyt vielä kokeilla.

        Tänään olin "pikkuautossa" Mazda 2 2010vm. Vieressä oli Kaskai nissan , siellä se mieskuljettaja tuijotti minua ja kuskia ja eipä siitä tullu mitään kun vihreät valot vaihtuivat ja kyseinen ihminen Kaskailla yritti kiihdytyskisaa, tietenkään emme välittäneet siitä ensin, mutta päähän alkoi jo pistää ja siitä vain kevyt kiihdytys 68heppaisella Diesel " pikkuautolla" Kaskain ohi, ja sitruuna hapannaama vielä takana Kaskain kyydissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään olin "pikkuautossa" Mazda 2 2010vm. Vieressä oli Kaskai nissan , siellä se mieskuljettaja tuijotti minua ja kuskia ja eipä siitä tullu mitään kun vihreät valot vaihtuivat ja kyseinen ihminen Kaskailla yritti kiihdytyskisaa, tietenkään emme välittäneet siitä ensin, mutta päähän alkoi jo pistää ja siitä vain kevyt kiihdytys 68heppaisella Diesel " pikkuautolla" Kaskain ohi, ja sitruuna hapannaama vielä takana Kaskain kyydissä.

        En minäkään olisi kiinnostunut kisaamaan rimpulasi kanssa, mutta varmasti huomasi että halusit kisata :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään olin "pikkuautossa" Mazda 2 2010vm. Vieressä oli Kaskai nissan , siellä se mieskuljettaja tuijotti minua ja kuskia ja eipä siitä tullu mitään kun vihreät valot vaihtuivat ja kyseinen ihminen Kaskailla yritti kiihdytyskisaa, tietenkään emme välittäneet siitä ensin, mutta päähän alkoi jo pistää ja siitä vain kevyt kiihdytys 68heppaisella Diesel " pikkuautolla" Kaskain ohi, ja sitruuna hapannaama vielä takana Kaskain kyydissä.

        Varmaan voittaja fiilis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinpä niin , että oikein muille jakaa, huiputhan sen tekeekin. Kannattaisi ensin opetella vähän asoita ettei tulisi ihan nolatuksi muiden silmissä.

        Kyllä asia sinullekin valkenee kunhan ensiksi saat sen ajokortin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä asia sinullekin valkenee kunhan ensiksi saat sen ajokortin.

        Mulla on ollu ajokortti ennen kuin sinun isällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollu ajokortti ennen kuin sinun isällä

        Siinä tapauksessa olisit yli 75 -vuotias ja kirjoitustyylisi perusteella sitä on erittäin vaikea uskoa. Toisin sanoen juttusi ovat pelkkää p**kanjauhantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        240 ssä on 2l tai 2.1.moottori jos ei ole muuteltu. On sekin parempi kun joku alle tonninen mopoauto. Volvossa on ilmanvastuskin sama kun panssarivaunussa mutta silti parempi

        240 volvossa oli jossain vuosimallissa 2.3 kaasarikonekkin
        136 heppaiseksi väittivät.
        meni se sievässä matka ajossa kai karvan alle 8L/100
        Ei kyllä minun ajamana


    • Anonyymi

      Siis kyllä bensa-autoilla keskikulutus on jäänyt kuuteen litraan. Mulla oli viime kesänä ajossa Ocu ja Citikka ja sitä kuutta litraa se oli. Ajo enemmänkin motarilla.

    • Anonyymi

      Itsellä harrasteautona 1996 civic. Sillä pääsee sekalaisessa ajossa kevyesti 6 l/100km pintaan. Tosin kesäajossa, talvisin sillä ei ajella. Vähän on moottoritekniikka kehittynyt n. 30 vuodessa polttoaineen kulutuksen suhteen.

      • Anonyymi

        -83 1.6 kaasari Accord meni aina kuudella vaikka kaahasin miten tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -83 1.6 kaasari Accord meni aina kuudella vaikka kaahasin miten tahansa.

        Olisko honda tehnyt jo 80-luvulla pienikulutuksisia moottoreita? Itsellä oli -83 1.3 civikki ajoautona ja kulutus oli poikkeuksellisen pieni.


      • Anonyymi

        Ajan edelleen uutena ostamallani Taunuksella.
        Kun juuttuvakurkkuinen vaihdettiin kunnon Weberiin, niin ei ole tankkaus/kilometrit laskukaavalla tarvinnut yli kuuden litran kulutuksista kärsiä.

        Kirjanpitoa on vajaan 40 vuoden ajalta ja jokainen tankkaus / kilometrit on merkattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan edelleen uutena ostamallani Taunuksella.
        Kun juuttuvakurkkuinen vaihdettiin kunnon Weberiin, niin ei ole tankkaus/kilometrit laskukaavalla tarvinnut yli kuuden litran kulutuksista kärsiä.

        Kirjanpitoa on vajaan 40 vuoden ajalta ja jokainen tankkaus / kilometrit on merkattu.

        onhan se vähän laiska kyllä sillä 1.3 litraisella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan edelleen uutena ostamallani Taunuksella.
        Kun juuttuvakurkkuinen vaihdettiin kunnon Weberiin, niin ei ole tankkaus/kilometrit laskukaavalla tarvinnut yli kuuden litran kulutuksista kärsiä.

        Kirjanpitoa on vajaan 40 vuoden ajalta ja jokainen tankkaus / kilometrit on merkattu.

        Taunuksessa ei ole koskaan ollut juuttuvakurkkuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -83 1.6 kaasari Accord meni aina kuudella vaikka kaahasin miten tahansa.

        -84 vm Accord 1.6 0/100 Yli kahdeksan litraa, sinun juttusi on täyttä tuubaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -84 vm Accord 1.6 0/100 Yli kahdeksan litraa, sinun juttusi on täyttä tuubaa.

        Jollakin saattanut viedä jopa 10l/100km, ainahan viallisia löytyy. Säädin itse seoksen laihalle, merkkihuollossa väittivät vettiilien palavan niin laihalla, mutta eihän noita saa millään hajalle. Läksi vaivattomasti liikkeelle vitosellakin ja siihen aikana kun kyttiä ja kameroita ei paljon ollut niin alin nopeus taajaman ulkopuolella oli aina yleensä vähintään 140km/h, silti kulutus n. 6l/100km. Varsinaista taajama-ajoa tai ainakaan ruuhkia ei ollut paljoa pikkukaupungissa ja työmatkallakin pystyi kiertämään. Usko mitä haluat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollakin saattanut viedä jopa 10l/100km, ainahan viallisia löytyy. Säädin itse seoksen laihalle, merkkihuollossa väittivät vettiilien palavan niin laihalla, mutta eihän noita saa millään hajalle. Läksi vaivattomasti liikkeelle vitosellakin ja siihen aikana kun kyttiä ja kameroita ei paljon ollut niin alin nopeus taajaman ulkopuolella oli aina yleensä vähintään 140km/h, silti kulutus n. 6l/100km. Varsinaista taajama-ajoa tai ainakaan ruuhkia ei ollut paljoa pikkukaupungissa ja työmatkallakin pystyi kiertämään. Usko mitä haluat.

        " Säädin itse seoksen laihalle, merkkihuollossa väittivät vettiilien palavan niin laihalla, mutta eihän noita saa millään hajalle. "

        Kaasuttimessa ei pysty (helposti) säätämään kuin tyhjäkäyntiseosta, jolla ei ole paljonkaan merkitystä kulutuksen kanssa.

        Tietysti jos asianomainen on vaihtanut pääsuuttimet kaasuttajaan niin sittenhän se vaikuttaa kulutukseenkin. Kyseinen toimenpide vaatii kaasuttajan irrottamisen ja purkamisen, johon kaikki ei ryhdy.


    • Anonyymi

      Ilmankos noi Kaskait on aina tien tukkeena hynnäilemässä! Kyllähän ne vähän kuluttaa jos tuhnuilee satasen tiellä 70:ä. Onneksi PSA:n hodari-pannussa on woimaa! Mulla sama mutta 2.2-litrasella "isolohkolla". Keskikulutus kutosen pintaan ja maantiellä matalia vitosia (Huom! Tankkauksista mitattuja!). Hynnäilevistä wokkipannujen ym. tuhnujen vetämistä jonoista pääsee heittämällä ohi ja vähillä menee siitä huolimatta.

      Mielenkiintoinen yksityiskohta, että ko. Pögöttimessä 1,6-litranen Hdi kuluttaa saman tai jopa enemmän kuin nuo isommat.

      • Anonyymi

        "Mielenkiintoinen yksityiskohta, että ko. Pögöttimessä 1,6-litranen Hdi kuluttaa saman tai jopa enemmän kuin nuo isommat."

        Tuo ei aivan pidä paikkaansa, mutta saat toki väittää niin.

        Sen lisäksi se sun ikivanha HDi ei omaa mitään saastelaitteita, joita noissa pienemmissä on, joka nostaa kulutusta kyseisissä moottoreissa.


    • Anonyymi

      Perhetuttavani ajaa Skodalla, ja 7vuotta sitten tuli vaihdossa Nissan kaskai, kun Skoota oli huollossa. Hänen mukaansa oli karsea/hirveä ajettava ja oli hieman pienikin auto, kun hän on tottunut ajamaan Skootalla. Itse olin nuori silloin ja (paljon) kaarevat takaikkunat olivat vähän huono keksintö. Oli vaikeampi nähdä ulos, kuin yleensä. Varusteita siinä oli ikäisekseen ihan suhteellisen verran (2014-2015vm, tuolloin uusi) vakkari siinä taisi olla kuitenkin... Ruma se oli hänen mielestään ja ,se taitaa ollakkin totta, en ole ihan varma, mutta muotoilu ei nyt ollut kohdillaan, esim...ikkunoiden kohdalla. Sisustus oli hieman muovista ja tummaa, mutta penkit oli mielestäni ihan tukevat, mutta perhetuttavni mukaan penkitkin olivat huonot, kaipa pitää häntä uskoa, kun oli kuskinakin. Minun mielestäni oli ihan ok auto, mutta en minä Kaskaita ostaisi... Uusin malli taitaa olla samantyyppinen.🙂

      • Anonyymi

        Johan oli selostus ;) Oikea vannoutunut automies kehuu aina omaa autoaan ja mielellään haukkuu tietty muut. Tällaiset tyypit usein ajaa ikänsä saman merkkisillä autoilla tai vaihtaa Skodan välillä Corollaan.

        Kuitenkin Nissan Qashqai on ollut ilmestymisensä jälkeen myydyimpien autojen kärkiviisikossa tai ihan siinä tuntumassa ja mm. vuonna 2017-2018 se oli ykkönen. Ja omassa luokassaan se on ollut ilmestymisestään alkaen no 1.

        Tokihan nämä kaikki myydyimmät merkit/mallit ovat nimenomaan massoille suunniteltuja kompromissejä. Qashqaista ja Corollasta on kokemuksia käyttöautona, mutta Skodaa olen vain kokeillut - ei ole ainakaan vielä sytyttänyt.


      • Anonyymi

        "kaarevat", mitähän tuo tarkoittaa ja taka- vai takasivuikkunoita?
        Monessakin autossa huono näkyvyys taakse, mutta Qashqaissa taitaa olla peruutuskamerat, ainakin P12 Primeroissa oli. Peilit myös kaikissa autoissa, vaikka itsekin tykkään kääntää pään peruuttaessa. Primera P11 myös paras penkki missä olen istunut, ristiselän säädettävää tukea ei ole vieläkään kaikissa. P12 oli kyllä aika ruma.


    • Anonyymi

      Oikealla bensiinimoottorisella autolla ajelu ei olekaan persaukisten puuhaa.

    • Anonyymi

      Itselläni ei ole koskaan ollut peräkkäin kahta samaa automerkkiä.

      Jos haluaa naimisiin, voi ottaa vaimon (tai miehen), mutta pidetään autot autoina. EI niihin tarvitse eikä edes kannata rakastua.

      • Anonyymi

        Ei minullakaan ja lähes 20v jälkeen tekee mieli kokeilla muuta merkkiä vaikka olisi ollutkin tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minullakaan ja lähes 20v jälkeen tekee mieli kokeilla muuta merkkiä vaikka olisi ollutkin tyytyväinen.

        Yli 30 autoa olen kokeillut ja yksi merkki on noussut parhaaksi minulle. Sillä merkillä ajellut nyt yli 8 v. Seuraavakin tulee olemaan samaa merkkiä. Ei ole toijota.


    • Anonyymi

      Vittu:
      Naapuri osti uuden auton?

      'Memispä edes rikki!"

      Anteeksi Mikko Alatalo.

    • Anonyymi

      Uskaltaako sillä Pösöllä lähteä kotikylästä kauemmas ilman työkalupakkia, varaosia ja haalareita?

      • Anonyymi

        No ei !😆


      • Anonyymi

        Vaikka afrikkaan ja varaosia löytyy joka majasta.


      • Anonyymi

        Hyvä tunkki on Pösön paras kaveri.


    • Anonyymi

      Naapuri saa muutaman vuoden päästä myytyä autonsa kun sun ei kelpaa edes romuttamolle nytkään.

      • Anonyymi

        Sain ainakin itse aivan romusta 500€, uuden auton arvo laskee paljon enemmän vuodessa. Laittaahan ihmiset rahaa turhempaankin, vaikkapa tupakointiin. Jos polttaa askin päivässä niin menee n. 7000€/vuosi, voiko hullumpaa olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain ainakin itse aivan romusta 500€, uuden auton arvo laskee paljon enemmän vuodessa. Laittaahan ihmiset rahaa turhempaankin, vaikkapa tupakointiin. Jos polttaa askin päivässä niin menee n. 7000€/vuosi, voiko hullumpaa olla.

        "Jos polttaa askin päivässä niin menee n. 7000€/vuosi"

        matematiikka ei näytä olevan vahvuutesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos polttaa askin päivässä niin menee n. 7000€/vuosi"

        matematiikka ei näytä olevan vahvuutesi

        Kympin paikkeillahan nuo näyttääkin olevan aski, mutta melkoisesti noussut kun markka-aikaan olivat jotain 24mk, nyt siis jo 50mk. Kaksi askia kun polttaa päivässä niin sitten saa kulumaan sen 20€ tai 100mk/päivä ja 7000€/vuosi, mutta onhan tuokin 3500€ paljon, enemmän kuin annoin väliin viimeksi autokaupassa. Edellinen auto tuli maksamaan 20 vuoden aikana n. 500€/vuosi kaikkine kuluineen bensat.


    • Anonyymi

      "Uusi auto on Nissanin Qashqai uudella 1,3 bensiinimoottorilla. "

      kyllä se nissan menee maantiellä alta 5l/100 km ja kaupungissa vaikuttaa tietysti matkan pituus yms.

      Mulla menee kaupungissa 10 litraa sadalla jopa 12 litraa. Ajan 900 metrin matkaa Prismaan ja takaisin. otan sen kerrostalon tallista ja suljen ovet ja tullessa ajan talliin.

      Mutta ne Nissanin ajo-ominaisuudet eivät ole hääppöset, toki aktiivinen nuori ajaa, mutta näin 80 äijälle ne on hyvin heikot ja jo 200 km ajo väsyttää ja rasittaa.

      maantiellä kuljenkin aina tyttären teslalla, se on kuin juna , on kuin olisi omalla soffalla, kunhan melun saisi pois.

      • Anonyymi

        Totta, tesla menee kuin juna, autopilotilla vaikka junan alle, ei käänny mutkassa kuin hiljaisessa vauhdissa, todella surkeat ajat radalla. Nissanit pärjänneet hyvin testeissä, mutta niitähän tekeekin nuoret tai keski-ikäiset eikä vanhukset.


    • Anonyymi

      Jokainen ostettu bensa/diesellitra pullistaa ainakin välillisesti Puttepossun kukkaroa ja tappaa siviilejä Ukrainassa.

      • Anonyymi

        Niin myös kaasu, sähkö ja sähköä varten ostettu hiili ja uraani, onneksi saatiin se ydinvoimala torpattua.


    • Anonyymi

      Joko Kaskaissa ovat ratit alkaneet pysymään kiinni? Ruostuminen noissa on kuitenkin ennallaan, kuten arvattavasti muukin tekninen laatu.
      Tässä Kaskai huonoimpien joukossa https://www.is.fi/autot/art-2000008925261.html
      Mieluummin vanhempi laatuauto, kuin uusi Kaskai.

      • Anonyymi

        Ei ollenkaan huonoimpien joukossa koska ne ruostesuojataan Suomessa, aika outoa ellei Ruotsissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollenkaan huonoimpien joukossa koska ne ruostesuojataan Suomessa, aika outoa ellei Ruotsissakin.

        Pohjaan porataan reikiä ja koteloihin suihkautetaan jotain sattumanvaraisesti.
        Minulla oli kaskas 2015 ja ruostuminen oli yksi ongelma. Siinä oli kyllä paljon muutakin sanottavaa. Heikkolaatuinen tekele, vaikka uutena lupaili jotain muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollenkaan huonoimpien joukossa koska ne ruostesuojataan Suomessa, aika outoa ellei Ruotsissakin.

        Aika outoa on, sillä kaskai ruostuu yllättävän nopasaan. Lienee maalikalvossa löydetty jokin halpa ja ohut versio??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika outoa on, sillä kaskai ruostuu yllättävän nopasaan. Lienee maalikalvossa löydetty jokin halpa ja ohut versio??

        Em ole nähnyt liikenteessä vielä yhtään ruosteista eikä sukulaisella ole ollut mitään ongelmia. Jossain vaiheessa tietysti alkaa kaikki ruostua, yleensä 10-20v, jotkut jo aikaisemmin varsinkin jos ajaa paljion suolatuilla teillä eikä pese koko talvena.


    • Anonyymi

      Testien mukaan Qashqai ruostuu lähes silmissä. Ruosteenesto on surkealla tasolla, sen näkee liikenteessäkin.

      "Nissan Qashqai. Suomen myyntikuningas vuonna 2018 on altis ruostumiselle, vaikka autossa on hyvä kiveniskemäsuojaus edessä ja takana. Kynnyksissä eikä pitkittäis- ja poikittaistuissa ei ole lainkaan ruostesuojausta, vaan ainoastaan paljasta peltiä. Konepellin ja takakannen sisäpinnoilla ei ole myöskään sisäpintojen suojausta."

      (IS.fi)

      • Anonyymi

        Mikset laittanut linkkiä pöljä. Mikä vaan ruostuu Suomen suolateillä ellei ruostesuojata, eikä konepeltiä ja takakantta ruostesuojata missään. Pitkittäis- ja poikittaistuet kestää normaalisti auton iän joka vehkeessä ellei kulumisen takia vaihdeta, maahnatuoja suojaa ne paikat mitkä pitääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset laittanut linkkiä pöljä. Mikä vaan ruostuu Suomen suolateillä ellei ruostesuojata, eikä konepeltiä ja takakantta ruostesuojata missään. Pitkittäis- ja poikittaistuet kestää normaalisti auton iän joka vehkeessä ellei kulumisen takia vaihdeta, maahnatuoja suojaa ne paikat mitkä pitääkin.

        Opettele lukemaan.

        (IS.fi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele lukemaan.

        (IS.fi)

        Opettele linkittämään, pääsivulta ei takuulla löyty tuollaista ja tuskin mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele linkittämään, pääsivulta ei takuulla löyty tuollaista ja tuskin mistään.

        Et taida olla mikään penaalin terävin kynä. Oletko Kaskai-kuski?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida olla mikään penaalin terävin kynä. Oletko Kaskai-kuski?

        Leppäkertut syö kaskaita, mutta tuskin niillä ratsastaa kukaan. Et taida olla mikään penaalin terävin kynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leppäkertut syö kaskaita, mutta tuskin niillä ratsastaa kukaan. Et taida olla mikään penaalin terävin kynä.

        Menikö Kaskaan kuskilla homma ihon alle? No meni kyllä. Ei kukaan muu muuten jaksaisi jostakin huonosta linkistä suuttua.

        Siis se paska ruostuu. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menikö Kaskaan kuskilla homma ihon alle? No meni kyllä. Ei kukaan muu muuten jaksaisi jostakin huonosta linkistä suuttua.

        Siis se paska ruostuu. Piste.

        Suutut siis kun et osaa linkittää keksimiäsi juttuja, ihan vapaasti :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suutut siis kun et osaa linkittää keksimiäsi juttuja, ihan vapaasti :)

        Osaan linkittää, mutta kaltaisellesi Kaskas-nihilistitille se on turhaa. Sinua kiinnostaa vain pilkunnusaus ja riita.

        Ruostuva romu se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaan linkittää, mutta kaltaisellesi Kaskas-nihilistitille se on turhaa. Sinua kiinnostaa vain pilkunnusaus ja riita.

        Ruostuva romu se on.

        Siis osaat, mutta et voi linkittää olematonta juttua, haluat vain katkerana jauhaa paskaa koska oma romusi ruostuu, ok.


    • Anonyymi

      mulla 20v vanha vw bora bensa 80-90 km/h suoralla reilusti alle 6l/satasella et repikää siittä ja auto makso 500e

      • Anonyymi

        Mikset aja dieselillä? Vanha bensapora ei kestä kilometrejä kuitenkaan kunnialla.
        Nämä ennen Adblue-aikaa dieselit kestävät järkiään sen puolimiljoonaa ilman moottoriremontteja. Toki volkkarit pitää katsoa tarkemmin ja ehkä jättää ostamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset aja dieselillä? Vanha bensapora ei kestä kilometrejä kuitenkaan kunnialla.
        Nämä ennen Adblue-aikaa dieselit kestävät järkiään sen puolimiljoonaa ilman moottoriremontteja. Toki volkkarit pitää katsoa tarkemmin ja ehkä jättää ostamatta.

        Toki mieluummin saksalainen Volkswagen kuin mikään Nissan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki mieluummin saksalainen Volkswagen kuin mikään Nissan.

        Mikä tahansa Nissan ennen kuin öljysyöppö ja moniongelmainen saku. Edellisestä opelista hajosi vähälle aikaa sytysyksikkö, kytkin ja polttoainetankki ruostui puhki, vielä erehdyin ostamaan toisen.


    • Anonyymi

      Kuka ääliö juttelee käytännössä ventovieraan naapurin kanssa autoasioista??? Minua ei ainakaan naapurin papan automieltymykset kiinnosta.

    • Anonyymi

      Kyllä dieselillä pitää päästä alle 5 litran.

      • Anonyymi

        Nissania pidetään heikkolaatuisena merkkinä noin niinkuin yleisesti japsien keskuudessa.
        Kaskailla lisäksi ranskalaiset sukujuuret. Entisenä merkkihuollon asiantuntijana jättäisin kaskait ostamatta. Parempia ja kestävämpiä autoja löytyy pilvin pimein.


      • Anonyymi

        Audilla en päässyt alle 6L ja kyseessä 2018 malli 2L dieselillä ja DSG:llä (S-tronic).
        Ei sille kovin pientä kulutusta edes luvattukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nissania pidetään heikkolaatuisena merkkinä noin niinkuin yleisesti japsien keskuudessa.
        Kaskailla lisäksi ranskalaiset sukujuuret. Entisenä merkkihuollon asiantuntijana jättäisin kaskait ostamatta. Parempia ja kestävämpiä autoja löytyy pilvin pimein.

        Hahah, päinvastoin renut parantaneet laatuaan Nissan yhteistyön ansiosta. Ei Qasqai aiheetta ole myydyin auto Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahah, päinvastoin renut parantaneet laatuaan Nissan yhteistyön ansiosta. Ei Qasqai aiheetta ole myydyin auto Suomessa.

        Et vain tiedä millaista rimpuilua kaskaitten pitäminen liikenteessä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vain tiedä millaista rimpuilua kaskaitten pitäminen liikenteessä on.

        Ei kaskaista pahemmin haittaa ole puutarhassa, vesisuihku tai myrkytys riittää jos haluaa ne pois.

        Hassua miten joku voi ola noin kateellinen Suomen suosituimmasta autosta, minulle kävisi ennemin kateeksi G-TR, mutta en ole yleensäkään kateellinen.


    • Anonyymi

      Datsun Cherry 130A GL, sillä uudella moottorilla on paras auto!

    • Anonyymi

      Naapurin olisi kannattanut ottaa Tesla.

      • Anonyymi

        Juurikin näin, tai jokin muu sähköllä liikkuva peli. Nyt uuden bensa-auton ostaminen on tyhmää rahan polttamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin, tai jokin muu sähköllä liikkuva peli. Nyt uuden bensa-auton ostaminen on tyhmää rahan polttamista.

        Jos ei ole uuteen tai käytettyynkään sähköautoon tai hybridiinkään varaa, kannattaa ajaa jo olemassaoleva bensa- tai dieselauto ihan loppuun. Jos hajoaa, kannattaa ostaa vain joku halpa käytetty polttomoottoriauto tilalle, uutta ei kannata ostaa jos ei ole joku lottovoittaja jolle uuden auton hinta ei tunnu missään.


      • Anonyymi

        Kenenkään ei kannattaisi ostaa teslaa ja riittääköhän sähkö mihinkään sähköautoihin ensi talvena jos eivät saa ydivoimalaa käyntiin tai siitä huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenenkään ei kannattaisi ostaa teslaa ja riittääköhän sähkö mihinkään sähköautoihin ensi talvena jos eivät saa ydivoimalaa käyntiin tai siitä huolimatta.

        Ja sallitaanko sähköautojen käyttöä ylipäätään ensi talvena.
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008951320.html


    • Anonyymi

      Ajoin yli 100 heppasella bensalla ( ahtamattomalla) äsken 5,3L kulutusmittariin 100km. Kohta 20 vuotta ikää ja yli 300 000km mittarissa. Ostohinta oli 1500eur 3 vuotta sitten.

      Vie vähemmän kuin nissan

    • Anonyymi

      Oikeasti 7 litran kulutus on Qashqaille vielä alakanttiin edes sillä kevythybridillå. En ymmärrä miksi noita vielä ostetaan.

      • Anonyymi

        Qashqai on vaihtoehto lonkkaleikkauspelkoisille.


      • Anonyymi

        Menisipä omakin auto yhtä vähällä, vie vähintään 10 litraa satasella, hetkellinen näyttää yli 30l.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Qashqai on vaihtoehto lonkkaleikkauspelkoisille.

        Eikä kyllä siihenkään, ellei omista setelipainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kyllä siihenkään, ellei omista setelipainoa.

        Varmaan olisit kuollut kateudesta jos naapurisi olisi ostanut jonkun oikeasti kalliin auton :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan olisit kuollut kateudesta jos naapurisi olisi ostanut jonkun oikeasti kalliin auton :)

        Ainahan sellainenkin vaara tietysti on olemassa, mutta hyvä näin 😉😉😉.


    • Anonyymi

      Naurattaa tuollainen Nissan. Oikein huono, ei tarvitse edes linkkiä asiaan.

      • Anonyymi

        Alat olla melkoisen nolo.


      • Anonyymi

        Surkea auto, ruostuu silmissä, kova kulutus - ei jatkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkea auto, ruostuu silmissä, kova kulutus - ei jatkoon.

        Vaikuttaa että käytät liikaa alkoholia ja tulee näköhäiriöitä. Oleko harkinnut siirtymistä alkoholittomiin juomiin?


      • Anonyymi

        Totta. Olen töissä erään autojen huoltoliikkeen naapurissa. Sinne hinataan suhteettoiman paljon tuota Nissanin mallia, eli nuo hinattavat eivät siis ole ajattavissa ja ovat umpiruosteessa. Sen näkee jo kaukaa. Kannattaa välttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Olen töissä erään autojen huoltoliikkeen naapurissa. Sinne hinataan suhteettoiman paljon tuota Nissanin mallia, eli nuo hinattavat eivät siis ole ajattavissa ja ovat umpiruosteessa. Sen näkee jo kaukaa. Kannattaa välttää.

        Trollailusi menee koko ajan huonommiksi.

        P12 Primerat ova t hävinneet ihmeen nopeasti, harvoin näkee liikenteessä ja romuttamoilla aivan ruosteettomina. Oli se kyllä ruma malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Olen töissä erään autojen huoltoliikkeen naapurissa. Sinne hinataan suhteettoiman paljon tuota Nissanin mallia, eli nuo hinattavat eivät siis ole ajattavissa ja ovat umpiruosteessa. Sen näkee jo kaukaa. Kannattaa välttää.

        Pahoja ovat ruostumaan.


    • Anonyymi

      Ei vie noin paljoa itsellä vanhemman mallinen 1.2 menee maantiellä 5 ja taajamassa 6

      • Anonyymi

        Paskan myivät.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2820
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      45
      2574
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1291
    Aihe