Mitä musiikkia

Anonyymi

soitetaan hautajaisissanne? Hautaustestamentti tehty?

31

54

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No varsinaisia jautajaisia ei pidetä. Perheenjäsenet ripottelee tuhkani vesistöön tai luvalla jonnekin luontoon.

      Haluan siis tuhkauksen ja tuhkani luontoon, en haustausmaalle. Ja kun paperiarkkuni lipuu krematorion kuumuuteen, niin voivat soitella samalla vaikka tämän.

      https://youtu.be/tY0YEY4fTzU

      Mitään en siitä tiedä, mutta kunhan nyt..

      Ja jos pitää muistella niin vain lähipiirissä ja kotona.

      • Eikä mitään kuolinilmoituksia mihinkään lehteen tms. Riittää, että omaiset tietää kun olen ripannut eli potkassut tyhjää. Muita se tuskin edes kiinnostaa.


      • Bätääs kirjoitti:

        Eikä mitään kuolinilmoituksia mihinkään lehteen tms. Riittää, että omaiset tietää kun olen ripannut eli potkassut tyhjää. Muita se tuskin edes kiinnostaa.

        Ja joillekin sukulaisille ja tuttaville olen sanonut jo aikoja sitten, että muistakaa mua mun eläessäni. Kun kuolen ei jää mitään muistokiviä mihin tulla ulisemaan. Että näin.


      • Bätääs kirjoitti:

        Ja joillekin sukulaisille ja tuttaville olen sanonut jo aikoja sitten, että muistakaa mua mun eläessäni. Kun kuolen ei jää mitään muistokiviä mihin tulla ulisemaan. Että näin.

        Kuulosti ehkä vähän tylyltä, kun luin tuon mutta mä ajattelen, että jos ei ole ihmisen eläessäkään ihmisestä kiinnostunut, on vaan kusisukassa ja välttelee, niin mitä sitä sen kuoltuakaan tulee mihkään jollottamaan?


    • Anonyymi

      Hoitotahtoa vasta miettinyt.
      Ens viikolla menossa yhen asiakkaan muistotilaisuuteen. Kerroin omaisille hänen lempimusiikistaan.
      Olin yksissä hautajaisissa, siellä soi metallican nothing else matters, oli aika hieno, tippa tuli linssiin.

      • Anonyymi

        En mä itse välitä mistään muodollisuuksista, en ees haluu hautajaisia ja kaikki tietää sen. En käy kenenkään haudalla ikinä itsekään. Kun mun kaveri kuoli äkillisesti, kävin pari kertaa haudalla viemässä kukkia. Mut muistin mitä oltiin puhuttu aiemmin, et jos haluu muistaa voi sytyttää vaikka kotona kynttilän ja muistella.
        Me nyt sitte oltiin yhteyksissä myöhemmin lähes pari vuotta hänen kuolemansa jälkeen ja se on nyt sitte eri juttu taas. Tiedän et hänellä kaikki hyvin, tuli vaan kertoo, et kaikki mistä oltiin puhuttu piti paikkansa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Joo. Tuo on hyvä. Minulla myös Järnefeltin Kehtolaulu. Se on ihan uskomattoman kaunis..


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ukko-Nooa

    • Anonyymi

      Soi kunniaksi Luojan ja ,niin kaunis on maa. Eikä niitä tarvii soitella.toivomansa hautajaisetkin on viimeisiä yrityksiä pönkittää egoa.

      • Anonyymi

        Jatkan. Tämä typy ei hautajaisia kautta hautajaisvieraita kaipaa. Omat lapset korkeintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan. Tämä typy ei hautajaisia kautta hautajaisvieraita kaipaa. Omat lapset korkeintaan.

        Eikö olekin siis hienoa, että sä et tule olemaan siellä elävänä paikalla?


    • Anonyymi

      Paranoidi

    • Anonyymi

      Jotain kiitollisuudesta voi joku lurauttaa. On niitä lauluja.

    • Anonyymi

      Aivan yksi. Soittavat sitä mikä itsestään hyvältä tuntuu. ei sillä silloin ole enää mulle mitään väliä.

    • Anonyymi

      Täytyy sanoa että vähän ottaisin nokkiin jos hautajaisiini tultaisiin hillumaan. Ihan papin kanssa, ja korkeintaan lasten, minä lähden. Yksinkertaisesti. Polttohaudattuna. Tämä on toiveeni❤kiitos.

    • Anonyymi

      Kovin on pakkomielteistä touhua, jos omat hautajaisetkin pitää valmiiksi suunnitella. Hautajaiset on eläviä varten, ei kuolleita. Hautajaiset on jäljelle jääviä varten ja niiden on tarkoitus lohduttaa heitä, ei minua (jos olen kuollut).

      Haluaisin tulla polttohaudatuksi jne, mutta ei niillä musiikeilla ja muilla ole mulle mitään väliä. Jos nou elävät kokevatkin itselleen tärkeäksi vaikka hautakiven, jonne kukkia tuoda, niin sitten laittavat. Ei se minua kiinnosta enää siinä kohtaa. Järjestäköön vaikka viimeisen prameasti ja papit ja kaikki, jos se heitä lohduttaa.

      • Anonyymi

        Juuri näin😊


      • Anonyymi

        Mä ymmärrän tuon silloin, jos tarkoitus on vilpittömästi helpottaa niiden elävien oloa oman kuoleman jälkeen. Tehdä asiat helpommiksi, kun heidän ei tarvitse tehdä päätöksiä. Vaan eiväthän nuo toiveet monenkaan osalta kuulosta siltä, että haluaisi helpottaa toisten tuskaa. Pikemmin mahdollisuudelta viimeisen kerran määrätä ja päällepäsmäröidä.

        Mulle on on myös aivan sama mitä soitetaan. En mä ole sitä musiikkia kuulemassa. Sen kuuluu lohduttaa heitä, jotka surevat. He päättävät mitä se on. Ei mulle ole väliä hautaustavalla, -paikalla, arkuilla, kivillä, kirkolla, papilla, kukilla, ruoalla tai vieraillakaan. Eivät ne ole minua varten. Monilla noilla rituaaleilla on kuitenkin merkitys sureville. Niillä on ollut merkitys minullekin, kun olen omia rakkaitani hautaan saatanut. Vaikka niitä valmisteluita on raskaskin miettiä, niin ne myös vievät ajatuksia muualle surusta. Ne pistävät muistamaan myös niitä hyviä hetkiä ja muistelemaan vainajaa, kuka ja mitä hän oli, mistä hän piti ja mitä hän halusi, miten häntä halutaan muistaa ja miten hänet muistetaan.


    • Anonyymi

      Jaa, ei väliä mitä omissa hautajaisissa tehdään tai jätetään tekemättä, huoh!

    • Anonyymi

      Joku hautaustestamentti ei ole lainkaan juridisesti pitävä paperi. Ihan täysin turha lippunen. Elävät tekevät kuitenkin halutessaan juuri miten itse haluavat ja vainaja ei sille asialle mitään mahda.

    • Anonyymi

      Suositus on, että veisaavat virren Maa on niin kaunis. Muuta en vielä ole suunnitellut. Pitäisi varsinaiseen testamenttiinkin tehdä muutoksia.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Koska en kuulu kirkoon ja omaiset ei minusta paskaakan välitä kuin siloin jos tuta heille ilmaista palvelua. Joten rumishuonelat suraan krematorioon tuhka pussi HARMAJAN MAJAKALLE JA ÄLYPUHELIMESTA SOTILAS MUSIKKIA: ILTA SOITTO!

    • Hautajaisten rooli on paljon muuttunut. Nykyisin ne ovat pieniä, ennen suuria, joissa ihmiset tapasivat toisiaan. Ikävä vainajaa kohtaan tuskin kuitenkaan on vähentynyt.

      Luterilaisessa kirkossa tai siunauskappelissa soitetaan tavallisesti urkumusiikkia, ortodoksisessa on vain vain pappi ja ehkä kuoro, ja vain kirkkolauluja ihmisäänin.

      Jos muistotilaisuus pidetään esimerkiksi ravintolassa, voidaan soittaa muutakin musiikkia.

      Itselleni olen toivonut hautajaisvieraiksi vain oman perheeni jäseniä, jottei heille tule suurta vaivaa järjestelyistä. Musiikkitoiveita minulla ei ole. 🌹👀

    • Anonyymi

      Jatsihan on tehty juuri sitä varten.

    • Anonyymi

      Motörheadia

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Polttohautaus ja jos uurnaa laskettaessa on joku virsi laulettava... Vaikka mä en kuulu kirkkoon, niin saattoväeltä en halua virrenlaulantaa kieltää. Osa ystävistäni on uskossaan vahvoja ja valitsemani virsi on minusta kaunis..toivoa antava!

      Päivä vain ja hetki kerrallansa...
      https://www.youtube.com/watch?v=erYyzpxPFbQ&list=RDerYyzpxPFbQ&index=1

      trollikka

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4966
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2761
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1975
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1668
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1523
    6. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      51
      1390
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      63
      1387
    8. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1367
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1334
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe