"Yhtään tarjousta ei ole tulliut."
https://www.is.fi/autot/art-2000008898642.html
Ihmiset eivät saa dieselautojaan kaupaksi
22
841
Vastaukset
- Anonyymi
Kolme vaihtoehtoa.
-jatkaa ajamista
-laittaa takapihalle seisomaan
-myy, hinnalla millä hyvänsä.
En oikein keksi mitä muuta vaihtoehtoja olisi- Anonyymi
Alle 4,5 litraa/100km . Valinta selvä , jatkan ajamista diiselillä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alle 4,5 litraa/100km . Valinta selvä , jatkan ajamista diiselillä .
Jos perse kestää dieselin hinnan. Paljon ajavan kannattaa laittaa sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos perse kestää dieselin hinnan. Paljon ajavan kannattaa laittaa sähköauto.
Mitä sähköautoa suosittelisit paljon ajavalle tuosta dieselien hintaluokasta (15 k€)?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos perse kestää dieselin hinnan. Paljon ajavan kannattaa laittaa sähköauto.
Dieseliä saa vielä monelta huoltoasemalta vaikka bensapumput olisi jo poistettu (raskas liikenne tarvitsee).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieseliä saa vielä monelta huoltoasemalta vaikka bensapumput olisi jo poistettu (raskas liikenne tarvitsee).
Aloituksessa oli kyse dieseli autoista joita ei saa enään myydyksi.
Eli - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksessa oli kyse dieseli autoista joita ei saa enään myydyksi.
EliEikä ostettua kun hintapyynnöt on kovia liikkeissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos perse kestää dieselin hinnan. Paljon ajavan kannattaa laittaa sähköauto.
Joo, sellaisen paljon ajavan, joka ajaa lyhyitä matkoja paljon asutuskeskuksissa tai niiden välittömässä läheisyydessä ja joilla on kotilatausmahdollisuus. Näille sähköauto on passeli. Viimeistä kohtaa lukuunottamatta taitaa valtaosa kuulua juuri näihin.
Mihin muuten se sähköauto pitäisi laittaa? Paljon ajava tarvitsee autoa ajoon eikä se laittamista johonkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos perse kestää dieselin hinnan. Paljon ajavan kannattaa laittaa sähköauto.
Kun perse kestää diiselin hinnan aivan helposti , niin sähköauton ostoa ei kannata miettiä vielä vuosiin . Varmaan seuraavakin autoni on diisel .
- Anonyymi
Kyseessä on siis hinnan romahdus suomeksi.
Se on kun niissä on diesel vero ja polttoaine on liian kallista.
Jos vaikka viime syksynä on auto maksanut 15000e niin nyt ei maksa tai voi maksaa mutta kukaan ei maksa enään,3000euroakin voi olla nyt niin ettei sitä enään huolisi kovin moni kun tietää että käsiin jää.- Anonyymi
Miksi sitten kannattaisi myydä? Dieseleissä on erinomainen ja kestävä tekniikka ja varsinkin uudemmilla ajaa helposti jopa 20 vuotta.
Vain polttoaine on kallista, mutta jos sen kestää, niin mitään järkisyytä ei ole vaihtaa monen kymppitonnin hintaiseen sähköautoon ainakaan taloudellisessa mielessä. Yleensä dieselautot ovat vieläpä suurikokoisia laatuautoja ja citymaastureita. Jos vähänkin vastaavanlaista sähköautoa haluaa, niin hintaa tulee reippaat 50.000 tai yleensä reilusti enemmän.
Sähköautojen hinnat tulevat laskemaan reippaasti, tai jo laskevatkin, joten jos nyt omistaa uudehkon dieselauton ja polttoaineen hinta ei ole esteenä, niin kannattaa odottaa jos puhtaasti talousmielessä asiaa ajattelee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten kannattaisi myydä? Dieseleissä on erinomainen ja kestävä tekniikka ja varsinkin uudemmilla ajaa helposti jopa 20 vuotta.
Vain polttoaine on kallista, mutta jos sen kestää, niin mitään järkisyytä ei ole vaihtaa monen kymppitonnin hintaiseen sähköautoon ainakaan taloudellisessa mielessä. Yleensä dieselautot ovat vieläpä suurikokoisia laatuautoja ja citymaastureita. Jos vähänkin vastaavanlaista sähköautoa haluaa, niin hintaa tulee reippaat 50.000 tai yleensä reilusti enemmän.
Sähköautojen hinnat tulevat laskemaan reippaasti, tai jo laskevatkin, joten jos nyt omistaa uudehkon dieselauton ja polttoaineen hinta ei ole esteenä, niin kannattaa odottaa jos puhtaasti talousmielessä asiaa ajattelee.Tietysti jos autolla on käyttöä niin eihän se hinnan alenema realisoidu.
Mutta on myös tilanteita että auto on käynyt syystä tai toisesta tarpeettomaksi, tai se ei sovi muuttuneeseen käyttötarkoitukseen. Tuolloin on tympeää pitää rahojaan kiinni metallikasassa jos se ei kelpaa kenellekään edes puoli-ilmaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti jos autolla on käyttöä niin eihän se hinnan alenema realisoidu.
Mutta on myös tilanteita että auto on käynyt syystä tai toisesta tarpeettomaksi, tai se ei sovi muuttuneeseen käyttötarkoitukseen. Tuolloin on tympeää pitää rahojaan kiinni metallikasassa jos se ei kelpaa kenellekään edes puoli-ilmaiseksi.Erittäin harva auto on taloudellisesti kannattava pitää. Juuri nyt polttomoottoriautot varsinkin.
Eiköhän useimmat hanki auton nimenomaan käyttöä varten eikä sijoituksena tai naapurikateuden vuoksi.
Jos sinulla on hyväkuntoinen toimiva auto, niin ei taida montaa poikkeusta olla talousmielessä, että se kannattaisi vaihtaa uuteen. Tämä kyllä koskee yhä edelleen myös polttiksia käyttövoimasta riippumatta.
Sähköautojen hinnat tulivat jokin aika sitten rajustikin alaspäin, vähän merkistä riippuen. Jos ennen tuota tuli hankkineeksi sellaisen, niin tappiota siinäkin tuli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin harva auto on taloudellisesti kannattava pitää. Juuri nyt polttomoottoriautot varsinkin.
Eiköhän useimmat hanki auton nimenomaan käyttöä varten eikä sijoituksena tai naapurikateuden vuoksi.
Jos sinulla on hyväkuntoinen toimiva auto, niin ei taida montaa poikkeusta olla talousmielessä, että se kannattaisi vaihtaa uuteen. Tämä kyllä koskee yhä edelleen myös polttiksia käyttövoimasta riippumatta.
Sähköautojen hinnat tulivat jokin aika sitten rajustikin alaspäin, vähän merkistä riippuen. Jos ennen tuota tuli hankkineeksi sellaisen, niin tappiota siinäkin tuli.Taloudellisessa mielessä periaatteessa noin, mutta vuositasolla Suomessa kuitenkin tehdään 600000 käytetyn auton kauppaa, eli joku peruste siihen vaihtoon kuitenkin on.
Useimmilla on autokaupoilla se vaihtoauto mukana, ja jos se ei kelpaa enää liikkeeseen vaihdossa niin kyllä se aika tehokkaasti torppaa autonvaihtomahdollisuudet noilta osin ja sitten on vähän niin kuin pakko ajaa sillä nykyisellä autolla halusi sitä tai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taloudellisessa mielessä periaatteessa noin, mutta vuositasolla Suomessa kuitenkin tehdään 600000 käytetyn auton kauppaa, eli joku peruste siihen vaihtoon kuitenkin on.
Useimmilla on autokaupoilla se vaihtoauto mukana, ja jos se ei kelpaa enää liikkeeseen vaihdossa niin kyllä se aika tehokkaasti torppaa autonvaihtomahdollisuudet noilta osin ja sitten on vähän niin kuin pakko ajaa sillä nykyisellä autolla halusi sitä tai ei.Niinpä. Useimmissa noissakin tapauksissa vaihdon syy ei ole taloudellinen, vaan jokin muu. Tuossa edellähän perustelut liittyivät taloudellisuuteen, kannattavuuteen ja sen semmoisiin.
Taloudellisesti ajatellen autonvaihto on harvoin järkevää.
- Anonyymi
Jotkut yksinkertaiset metsien miehet ostavat vielä uusia dieseleitä.
- Anonyymi
Itsellä diesel astra, ja vaihdossa käytettyyn bensa-, hybridi- tai sähköautoon vaihtoarvo on huono. Mutta vaihdossa vähemmän ajettuun dieseliin, vaihtoarvo on yllättävänkin hyvä. Vuodessa tulee ajettua n 25tkm, ja nyt suunnitteilla on vaihtaa diesel mersuun, a tai c-malliin. C-mallissa kiinnostaisi 220, millä voisi sitten ajaa pidempään, ja sitten voisi vaihtaa sähköautoon.
- Anonyymi
Jos vaihdat kalliimpaan niin liike saa sillä kaupalla kuitenkin pienennettyä dieseleissä kiinni olevaa rahaa/riskiä, ja siksi kauppa on liikkeelle paljon houkuttelevampi kuin vaihto esim. bensa-autoon jolloin dieselien varasto vain kasvaa.
- Anonyymi
Hyvä hyvä, minä saan sitäkin halvemmalla parhaat käyttikset. Bensoilla ei 500tkm ajella. Erittäin mukava kun köyhäkin saa parilla tonnilla vähän ajetun dieselin nykyään.
- Anonyymi
Monia asioita miksi ei mene. Kiinteät kulut hinnasta ja veroista. Jopa urea laitteiston riski ja kulut jos merkkihuollossa rahastetaan.
Itsekin tottunut ajamaan ja omistamaan edullisia autoja ja niissä on kulut niin pienet että vaikea lyödä yli 10 000eur lisää hankintaan. En saa mitään.- Anonyymi
Vuodessa menee käyttövoimamaksua vähintään 600 euroa ja vuotuista käyttömaksua 200 euroa, vaikka ei ajaisi metriäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuodessa menee käyttövoimamaksua vähintään 600 euroa ja vuotuista käyttömaksua 200 euroa, vaikka ei ajaisi metriäkään.
Farkku cliossa kokonaisvero 494€/vuosi, pakuksi muutoskatsastettuna 210€/vuosi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869