Olen vain 12 vuotias, mutta minua pelottaa ulostaminen. Olen saanut pelon ripulista. Pelkään siis ulostaa kun tunnen että ripuli on tulossa. Olen pidättänyt ripulia nyt 2 vrk ja 6 tuntia. Pelkään myös, että saan ummetusta ja en uskalla mennä vessaan. Pelkkä ajatus saa minut melkein oksentamaan ripulin ulostamisesta. Mietin vain, että tietääkö joku voiko ripulista "muuttaa" normaalia ulostetta ilman lääkkeitä? Äitini tietää asiasta, mutta minua ei huvita kertoa hänelle, etten uskalla mennä vessaan. Äitini vain sanoi "mene vain vessaan muut ovat ulkona/mene ihan rauhassa" siltikään rauhaa ei saa missään ja tuntuu siltä että laitan pöntön tukkoon jos käyn, ja olen vielä ystävälläni perheen kanssa. Mitä tekisin?! 😭😩
Ulostus pelottaa
8
542
Vastaukset
- Anonyymi
Anteeksi. Olen tosi myöhässä! Ite olen 012 ja ulostaminen muakin on pelottanut. Mutta aina oon pelännyt turhaan. Itekkin pelkään ripulia. Kannattaa rohkeasti puhua jollekin asiasta!
- Anonyymi
Tarpeettomasti ei kannata ulostamista pantata samoin kuin pierua pidätellä. Siinä tekee vain vahinkoa itselleen ja saattaa vanhemmiten joutua sairaalaan suolitukosten takia, kuten ystävälleni kävi. Jo alakoulussa joutui pidättelemään kun ei uskaltanut pyytää opettajalta lupaa vessaan kesken tunnin, kun se vessahätä ei välitunnin aikana tullut vaan aina kesken tunnin. Sitä jatkui koko kouluajan ja myöhemmin vielä töissäkin kun ei aina ollut mahdollisuutta heti päästä vessaan. Sitten tulikin päivä kun vietiin ambulanssilla sairaalaan kesken työpäivän valtavien kouristusten ja kipujen takia ja syynä oli suolitukokset.
- Anonyymi
paskanna rauhassa,lue vaikka aku ankkaa samalla kun sonnit
- Anonyymi
voisit käydä luotaiskaupassa kysymässä olisiko niillä maitohappopakteeri pillereitä .ps ne laittaa sun mahas kuntoon
- Anonyymi
apteekista ainakin saa ja parempia maitohappobakteeri pillereitä. Kokemusta on.
- Anonyymi
ehdotus,nopee paskantaminen ja sitten vikkelästi kartsalle vakaisiin jengin kassa
- Anonyymi
Kun menet pytylle niin sanot vain ääneen taikasanan "jambalaya" ja annat paukkua.
- Anonyymi
Juustoa kannattaa lisätä ruokavalioon, pillerit ovat kusetusta!💩
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619534Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde493020Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja412789- 572601
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1982028- 1031929
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251873Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä511433Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121266- 281241