Palvotko sapatti vai juhannusta ?

Meillä kaikki päivät samanlaisia ihania ja Jumalalta luotu meille nautittavaksi Kesällä. Äsken käytiin uimassa . Ja miten ihana ja virkistävä se oli. Nyt otan pienen tuppluuri ja sitten töihin. Aj oliko se saptti sulla . No älä sitten me töihin jos teet itselle laki siitä. Minä en tee.

Mutta mulla on jatkuva sapatti juhla sisäisesti joka Jumala teki kun minä tulin uskoon ja joka on vertauskuva sapayista ettäs nyt tiedätte Rakkaat !!!

58

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Adventistit ainakin ovat niin lääpällään huomisesta lauantai päivästä, etteivät tahdo nahoissaan pysyä.
      jeesus, jota adventistit käyttävät pahuutensa verhona, ei ole Sanan ilmoittama Jeesus,
      sillä Jeesus on sama tänään niin kuin huomennakin, lauantaina ja Jeesus sama kuin eilen torstaina ja Jeesus sama ikuisesti.

      • Anonyymi

        Minulle huominen päivä on sapatti. En palvo Jussia.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle huominen päivä on sapatti. En palvo Jussia.

        1234567---

        Palvot siis lauantaita, minkään viikonpäivän palvominen ei kuulu kristillisyyteen.


      • Niin rakas !! Jos on sapattin orja niin ei ole saanut lahjaksi vapauden Vapauttajlata !!!!


      • Savis kirjoitti:

        Niin rakas !! Jos on sapattin orja niin ei ole saanut lahjaksi vapauden Vapauttajlata !!!!

        Vapauttajalta


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Niin rakas !! Jos on sapattin orja niin ei ole saanut lahjaksi vapauden Vapauttajlata !!!!

        Sapattina voi palvoa Jumalaa ihan niin kuin muinakin viikonpäivinä. Se, että viettää aikaansa Jumalaansa keskittyen levossa, ei tee uskovasta orjaa. Päin vastoin, se on sangen vapauttavaa. Luulisi sinun ymmärtävän kuinka tärkeää lepo Herrassa on. Mutta kaikki eivät sitä näköjään ymmärrä syvällisesti...

        Kyse onkin vain väärästä asenteesta... jos sinä teet sapatista itsellesi orjuuttavan asian, niin se orjuuttaa sinua. Minä, joka en tee siitä itseäni orjuuttavaa, en ole sapatin orja. On sitä paljon huonompiakin tapoja olla Herransa edessä, vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapattina voi palvoa Jumalaa ihan niin kuin muinakin viikonpäivinä. Se, että viettää aikaansa Jumalaansa keskittyen levossa, ei tee uskovasta orjaa. Päin vastoin, se on sangen vapauttavaa. Luulisi sinun ymmärtävän kuinka tärkeää lepo Herrassa on. Mutta kaikki eivät sitä näköjään ymmärrä syvällisesti...

        Kyse onkin vain väärästä asenteesta... jos sinä teet sapatista itsellesi orjuuttavan asian, niin se orjuuttaa sinua. Minä, joka en tee siitä itseäni orjuuttavaa, en ole sapatin orja. On sitä paljon huonompiakin tapoja olla Herransa edessä, vai mitä?

        Itse uskon Elävään Jumalaan enkä "palvo" Häntä kuin puu-ukkoa.

        Nuo "palvontamenonne" ovat suoraan new agestä otettua ja lähtevät ajatuksesta, että noilla rituaaleillanne ikäänkuin ostatte jumalaltanne erilaisia asioita. Tämä on epäjumalanpalvonnan tarkoitus. Viette jumalallenne peräti rahaa "uhrilahjaksi".

        Kristityt tunnustavat yksin Kristuksen uhria, eikä Häntä palvota. Hän itse on kieltänyt tuollaiset menot Elävän Jumalan edessä.

        Te menette aina vain syvemmälle pahuudessanne ja noituuksissanne.

        Nyt palvotte jopa tiettyjä päiviä, luullen näin ansaitsevanne pelastuksenne, ohi Kristuksen sovitustyön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse uskon Elävään Jumalaan enkä "palvo" Häntä kuin puu-ukkoa.

        Nuo "palvontamenonne" ovat suoraan new agestä otettua ja lähtevät ajatuksesta, että noilla rituaaleillanne ikäänkuin ostatte jumalaltanne erilaisia asioita. Tämä on epäjumalanpalvonnan tarkoitus. Viette jumalallenne peräti rahaa "uhrilahjaksi".

        Kristityt tunnustavat yksin Kristuksen uhria, eikä Häntä palvota. Hän itse on kieltänyt tuollaiset menot Elävän Jumalan edessä.

        Te menette aina vain syvemmälle pahuudessanne ja noituuksissanne.

        Nyt palvotte jopa tiettyjä päiviä, luullen näin ansaitsevanne pelastuksenne, ohi Kristuksen sovitustyön.

        Ei lepopäivän pitäminen ole mikään palvontameno.


    • Anonyymi

      En palvo mitään päiviä.
      Palvonta on helluntailaisuutta, epäraamatullista.

      Vietän tiettyjä pyhä- ja juhlapäiviä, mutten palvo niitä.

    • Anonyymi

      Rauhaa veli Savis ! Jeesus on tulossa ! Uudessa maassa saadaan iloita ja ylistää Jeesusta ! Siunausta sinulle toivoo yks. advari veli.

      • Kiitos rakas !!

        Aivan Jeesus on tulossa ja vain Isä tietää milloin Hän lähettää Poikansa takaisin..


      • Anonyymi

        advari veli, et ole kenenkään Jeesuksen oman veli. EIKÖ MENE KALLOOSI!!!! Olet niitten veli, jotka palvovat epäjumalia ja noudattavat riivaajien oppeja! OLET ITSE VALINNUT TIESI!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        advari veli, et ole kenenkään Jeesuksen oman veli. EIKÖ MENE KALLOOSI!!!! Olet niitten veli, jotka palvovat epäjumalia ja noudattavat riivaajien oppeja! OLET ITSE VALINNUT TIESI!!!!

        Sinä se et ymmärrä, että kakki uskovat ovat Jeesuksessa yhtä ja siksi toistensa sisaria ja veljiä. Paitsi ne, jotka vihaavat toisia Jeesuksessa olevia, kuten sinä näköjään teet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        advari veli, et ole kenenkään Jeesuksen oman veli. EIKÖ MENE KALLOOSI!!!! Olet niitten veli, jotka palvovat epäjumalia ja noudattavat riivaajien oppeja! OLET ITSE VALINNUT TIESI!!!!

        Jeesus rakastaa sinua ! minä siunaan sinua !

        Kyllä Jeesus on hyvä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se et ymmärrä, että kakki uskovat ovat Jeesuksessa yhtä ja siksi toistensa sisaria ja veljiä. Paitsi ne, jotka vihaavat toisia Jeesuksessa olevia, kuten sinä näköjään teet.

        MITEN TUO SINUN VÄITTEESI VOI OLLA TOTTA >>kakki uskovat ovat Jeesuksessa yhtä >>

        PUHUMALLA EI OLLA KRISTUKSESSA!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MITEN TUO SINUN VÄITTEESI VOI OLLA TOTTA >>kakki uskovat ovat Jeesuksessa yhtä >>

        PUHUMALLA EI OLLA KRISTUKSESSA!!!

        Jos et sitä ymmärrä, et ymmärrä suomenkieltä. Siinähän oli kerottu selitys lapsillekin aukeavalla tavalla.


    • Anonyymi

      En tee töitä sapattisin. Eikä se kuulu sulle paskan vertaa!

      • Älä sä vaan sano että olet uskovainen kun kiroilet ja raivoat keskellä yötä. Et kai juhlit maailman kanssa ja pidät sapatti samalla ja olet niiiiin tyytyväinen itsestä ??


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Älä sä vaan sano että olet uskovainen kun kiroilet ja raivoat keskellä yötä. Et kai juhlit maailman kanssa ja pidät sapatti samalla ja olet niiiiin tyytyväinen itsestä ??

        Joku toinen joutuu tekemään töitä esim. sairaaloissa myös lauantaisin...


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Älä sä vaan sano että olet uskovainen kun kiroilet ja raivoat keskellä yötä. Et kai juhlit maailman kanssa ja pidät sapatti samalla ja olet niiiiin tyytyväinen itsestä ??

        Savis vastasit trollille !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku toinen joutuu tekemään töitä esim. sairaaloissa myös lauantaisin...

        Adventistit ovat vuorollaan töissä sairaaloissa myöskin sapattisin. Sairaat täytyy hoitaa myöskin sapattina.
        Jeesuskin meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan opettamaan ja samalla paransi myöskin sairaita.
        Härkä on myöskin nostettava kaivosta, jos sapattina putoaa kaivoon. Tulipalot sammutettava sapattisin. Poliisit ja vartijat vuorollaan töissä sapattisin, sillä elämme maailmassa, jossa tehdään paljon laittomia tekoja. Tässä muutama esimerkki.

        1234567---


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Älä sä vaan sano että olet uskovainen kun kiroilet ja raivoat keskellä yötä. Et kai juhlit maailman kanssa ja pidät sapatti samalla ja olet niiiiin tyytyväinen itsestä ??

        No on siinä itseään uskovaisena pitävällä pahoja ennakkoluuloja ja stereotypioita!

        Paska ei ole kirosana. Ilman paskaa on vaikea kasvattaa luomua. Sinäkään et eläisi ilman paskallakäymistä.

        Ja kuten sanoin, se ei kuulu sinulle paskan vertaa. Minun ei tarvitse selitellä sinulle omia eläkepäiviäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistit ovat vuorollaan töissä sairaaloissa myöskin sapattisin. Sairaat täytyy hoitaa myöskin sapattina.
        Jeesuskin meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan opettamaan ja samalla paransi myöskin sairaita.
        Härkä on myöskin nostettava kaivosta, jos sapattina putoaa kaivoon. Tulipalot sammutettava sapattisin. Poliisit ja vartijat vuorollaan töissä sapattisin, sillä elämme maailmassa, jossa tehdään paljon laittomia tekoja. Tässä muutama esimerkki.

        1234567---

        Missään Mooseksen lain kohdassa ei sallita härän nostamista kaivosta SAPATTASIN. Järkesi on haihtunut ellen-houruihin.
        OPETTELE NUMERORIVI TAIVUTTAMAAN OMA HERRASI NIMI OIKEIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savis vastasit trollille !

        Niin Rakas taisin. Mutta haittaako se sitten mittään . Jospa Jumala hänetkin halua vapauttaa sapatista ja ihmispalvonnasta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistit ovat vuorollaan töissä sairaaloissa myöskin sapattisin. Sairaat täytyy hoitaa myöskin sapattina.
        Jeesuskin meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan opettamaan ja samalla paransi myöskin sairaita.
        Härkä on myöskin nostettava kaivosta, jos sapattina putoaa kaivoon. Tulipalot sammutettava sapattisin. Poliisit ja vartijat vuorollaan töissä sapattisin, sillä elämme maailmassa, jossa tehdään paljon laittomia tekoja. Tässä muutama esimerkki.

        1234567---

        Meni meni rakas..
        Vanhan liion aikana ,, johon sä haaveilet ,, mutt ei pääsee enää. Ja nyt sun lihasi itkee ,,, kun ei pääsee toteuttamaan itsesi sapattivalheseen. ... Mutta hieno vertauskuva sinänsä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on siinä itseään uskovaisena pitävällä pahoja ennakkoluuloja ja stereotypioita!

        Paska ei ole kirosana. Ilman paskaa on vaikea kasvattaa luomua. Sinäkään et eläisi ilman paskallakäymistä.

        Ja kuten sanoin, se ei kuulu sinulle paskan vertaa. Minun ei tarvitse selitellä sinulle omia eläkepäiviäni.

        No yritä sitten selitellä noin Jumalalle ja käytä silloinkin sun kirosana tyytyväisenä kun se ei kuuluu Hänelle ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään Mooseksen lain kohdassa ei sallita härän nostamista kaivosta SAPATTASIN. Järkesi on haihtunut ellen-houruihin.
        OPETTELE NUMERORIVI TAIVUTTAMAAN OMA HERRASI NIMI OIKEIN.

        Puhut essealaisten hourupäisiä tulkintojasi. Jeesushan tuon opetuksen meille antoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No yritä sitten selitellä noin Jumalalle ja käytä silloinkin sun kirosana tyytyväisenä kun se ei kuuluu Hänelle ???

        Ja vitutkuuluu. Jumala ei ole kertonut Raamatussa, että olisi jotain tiettyjä kirosanoja. Ne on sinun keksintöäsi Savis. Kulttuurisidonnaisia kuvitelmia kaikki tyynni.


    • Anonyymi

      Siunaa leipäsi ja tiedä nauttia ehtoollisella. Ei tarvitse ajatella.
      -member-

    • Anonyymi

      Psykoosisairaus
      Ryhmään kuuluvat skitsofrenia, skitsotyyppinen häiriö ja harhaluuloisuushäiriöt riippumatta siitä, mitä lääkettä henkilö käyttää. Lisäksi ryhmään kuuluvat henkilöt, joilla on klotsapiinihoito johonkin muuhun mielenterveyshäiriöön.

      • Anonyymi

        Keskussairaalan siivooja taas opettamassa lääketiedettä.

        Psykoosi ei ole sairaus.
        Se on jonkin aikaa kestävä sairaalloinen tila, muttei sairaus.


    • Anonyymi

      Kaiholla muistellen Kallioniemen ihania kesiä 1960-1970 luvulla näin jälkeenpäin vielä etenkin. Nykyään eläkeläisenä täällä pääkaupungin kivierämaassa joiskin kädet täynnä työtä likimain yötäpäivää.. Perheellisellä vaikka entisellä puuhaa riittää loputtomiin tai ainaakin melkein.

    • Anonyymi

      Kun Jeesus rikkoi sapattia, niin juuri sen vuoksi fariseukset halusivat tappaa Hänet.

      Se oli Jeesuksen esimerkki siitä että meidät on vapautettu Mooseksen laista ja tuotu vapauden lain mukaan tuomittavaksi. Ja siinä tuomio itseasiassa on kovempi kuin Mooksen lain mukaan. Mooseksen lakia voi yrittää olla noudattavinaan kuten fariseukset ja syytellä sen kautta muita. Vapauden lain kautta se ei onnistu, koska siinä tuomio tulee Hengen kautta ja siten onko Pyhä Henki ihmisessä ja hänen teoissaan.

    • Anonyymi

      Juuri tuollaisten näennäisesti viattomien uskonnollisten pyrkimysten kautta harhaopit tulevat. Onhan se vain olevinaan hienoa kun pyhittää yhden päivän Herralle, onhan se niin kivaa ja vetää siihen muitakin mukaan. Mitä se nyt sitten haittaa, ollaan silti yhtä Kristuksessa ja kaikilla on kivaa.

      Mutta noin salakavalasti käännetään huomio omaan itseen ja omiin tekemisiin. MINÄ vietän sapattia, MINÄ osaan lukea Raamatusta miten sapattia ei ole kumottu, MINÄ tiedän sapatin oikein merkityksen, MINÄ tutkiskelen oikein Raamattua ja keskiössä onkin omat tekemiset ja oman erinomaisuuden ylistäminen muihin verrattuna ja Jumalalla on vain sivurooli ja Jeesuskin vain sijaisnäyttelijä kun korostetaan omaa itseään ja omaa oikeaa uskoaan.

    • Anonyymi

      MINÄuskontoon liittyy voimakkaasti myös kiistely ja väittely siitä että MINÄ olen oikeassa ja muut väärässä. Se on sitä sanakiistojen kipeyttä mitä Paavali ei pidä hyvänä asiana. Se on harhaoppien erityispiirre. Kiistellään omasta erinomaisuudesta.

      Jos usko nojaa Jumalaan, Kristuksen tarjoamaan pelastukseen ja Pyhään Henkeen, niin aivan niin paljon ei kiistanaiheita löydy Jumalasta ja Jeesuksesta. Taitavasti sekin onnistuu, mutta silloin kuitenkaan ei kiistassa ole kyse siitä että olenko minä niin erinomainen, vaan muista tulkinnoista.

      Eli mitä enemmän kinastellaan sitä lähempänä harhaoppia ollaan ja sitä kauempana Kristuksesta.

      • Anonyymi

        Jos on olemassa oikea raha, niin on väärennettyjä rahojakin. ollut ajoittaen liikkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on olemassa oikea raha, niin on väärennettyjä rahojakin. ollut ajoittaen liikkeellä.

        vai ollut ajoittaen liikkeellä. Minusta on ollut liikeellä siitä kun uotiin tuo henki Amerikoista ja Canadasta.


    • Anonyymi

      Tärkeintä on tänään käsittää, että v2022 ollaan harhassa ja on pakko palata alkuun vuosiin 30-68 ja tuohon Jeesuksen ja apostolien opetukseen, koska tuo on Jeesuksen antaman lähetyskäskyn tarkoitus, että nimenomaan tuota ajankohtaista sanomaa viedään maailman ääriin. Tuo on täysin unohdettu työmääräys, maahanpoljettu käsky!!!
      Tuo Jeesuksen, apostoli Paavalin, Pietarin, Jaakobin ja Juudan opetus on totuus v30-68.
      Kaiken pahuuden alku on alkukirkon toiminta, joka pahuus on saanut jatkua tähän päivään v2022 saakka.

      Nyt on aika panna poikki tuo nykykristillinen Ekumeniatouhu ja puhaltaa pilliin loppuvihellys ja lopettaa tuo sekundaopin levitys ja sekundauskominen!!!
      [Tässä Paavalin opetus tuohon edellä kirjoittamaani tekstiin:
      Room. 6:13
      Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
      Room. 6:19
      Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.]

      • Anonyymi

        jatkan vielä vähäisen ...

        HARHAOPPI ON KUIN VÄÄRÄ RAHA

        Pois oppiminen vanhasta on paljon vaikeampaa kuin uuden tiedon omaksuminen. Monet rakastavat enemmän kirkkonsa perinteitä kuin Jumalan sanaa. Se estää heitä ymmärtämästä JUMALAN TAHTOA JA NOUDATTAMASTA SITÄ, koska silloin joutuu tunnustamaan, että oma seurakunta on ollut koko ajan harhassa.

        Monet rakastavat enemmän omaa seurakuntaansa kuin Jumalan poikaa. Se estää heitä lähtemästä ulos sellaisesta uskonnollisuudesta, joka ei pelasta.
        Harhaoppi on kuin väärennetty seteli. Se lupaa paljon, mutta lopulta pettää hänet, joka erehtyi ottamaan sen vastaan. Kirkollisten perinnäissääntöjen hylkääminen ja kääntyminen uskomaan totuudellista Jumalan sanaa on kuitenkin jokaiselle uskovalle pelastuskysymys. Kuten Jeesus opetti, niin kilvoitelkaa, sillä tie Taivasten Valtakuntaan on kapea ja vain harva pääsee ahtaasta portista sisälle.

        Matt. 7:13-14: "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!"

        Ilm. 22:14-15 (Biblia): "Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät. Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

        On paljon niitä, jotka eivät halua tehdä parannusta lain rikkomisesta eikä lapsikasteestaan ja ota uskovien upotuskastetta. Heitä voisi verrata niihin kirjanoppineisiin fariseuksiin ja lainopettajiin, jotka eivät suostuneet ottamaan Johannekselta upotuskastetta. Huorat ja korruptoituneet virkamiehet menivät heidän ohitse Taivasten valtakuntaan, koska he tekivät parannuksen ja ottivat Johannekselta upotuskasteen syntien anteeksisaamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkan vielä vähäisen ...

        HARHAOPPI ON KUIN VÄÄRÄ RAHA

        Pois oppiminen vanhasta on paljon vaikeampaa kuin uuden tiedon omaksuminen. Monet rakastavat enemmän kirkkonsa perinteitä kuin Jumalan sanaa. Se estää heitä ymmärtämästä JUMALAN TAHTOA JA NOUDATTAMASTA SITÄ, koska silloin joutuu tunnustamaan, että oma seurakunta on ollut koko ajan harhassa.

        Monet rakastavat enemmän omaa seurakuntaansa kuin Jumalan poikaa. Se estää heitä lähtemästä ulos sellaisesta uskonnollisuudesta, joka ei pelasta.
        Harhaoppi on kuin väärennetty seteli. Se lupaa paljon, mutta lopulta pettää hänet, joka erehtyi ottamaan sen vastaan. Kirkollisten perinnäissääntöjen hylkääminen ja kääntyminen uskomaan totuudellista Jumalan sanaa on kuitenkin jokaiselle uskovalle pelastuskysymys. Kuten Jeesus opetti, niin kilvoitelkaa, sillä tie Taivasten Valtakuntaan on kapea ja vain harva pääsee ahtaasta portista sisälle.

        Matt. 7:13-14: "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!"

        Ilm. 22:14-15 (Biblia): "Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät. Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

        On paljon niitä, jotka eivät halua tehdä parannusta lain rikkomisesta eikä lapsikasteestaan ja ota uskovien upotuskastetta. Heitä voisi verrata niihin kirjanoppineisiin fariseuksiin ja lainopettajiin, jotka eivät suostuneet ottamaan Johannekselta upotuskastetta. Huorat ja korruptoituneet virkamiehet menivät heidän ohitse Taivasten valtakuntaan, koska he tekivät parannuksen ja ottivat Johannekselta upotuskasteen syntien anteeksisaamiseksi.

        tarjoilen Teille vielä tämän opiksi ja ojennukseksi..

        Matt. 21:23, 31-32: "Kun Jeesus oli mennyt temppeliin ja opetti siellä, sinne tuli ylipappeja ja kansan vanhimpia... ..Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te. Johannes avasi teille vanhurskauden tien, mutta te ette uskoneet häntä. Portot ja publikaanit sen sijaan uskoivat, ja vaikka te sen näitte, te ette jälkeenpäinkään tulleet katumukseen ettekä uskoneet häntä."

        Luuk. 7:29-30: "Kaikki, jotka kuulivat Johannesta, publikaanitkin, taipuivat tunnustamaan, että Jumalan vaatimus oli oikea, ja ottivat Johannekselta kasteen. Mutta fariseukset ja lainopettajat asettuivat Jumalan tahtoa vastaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta."

        Totuus tekee vapaaksi ne, jotka pystyvät hylkäämään oman seurakuntansa perinnäissäännöt. Abraham lähti ulos Babylonian maallisista mukavuuksista kulkemaan kohti luvattua maata.

        Pystytkö sinä lähtemään ulos Babyloniasta? Jos pystyt irtautumaan kaikesta väärästä, niin vasta sitten olet vapaa synnin orjuudesta. [Yleisesti ottaen ”Babylon” tarkoittaa Jumalan vastaista maailman menoa.]
        Kristittyjä kehotetaan erottautumaan ”Babylonin” arroganssista [röyhkeys, kopea, julkea, röyhkeä] ja rikkauden palvonnasta.
        Sellaisen seuraaminen ei tosiasiassa tuo ihmiselle hyvää vaan Jumalan vihan. Babylon ei sitä kuitenkaan tajua, vaan kuvittelee ylpeänä ja itseriittoisena pärjäävänsä ja kestävänsä ikuisesti:
        ” Leski en ole, surua en ikinä koe.”

        Ilmestyskirjassa ja Jesajassa on enemmän tuosta Babylonista kirjoitusta [Ilm. 18:1-8].
        Taustalla on Jesajan kuvaus Babylonin tuhosta:
        Ja hän huusi: ”Kaatunut, kaatunut on Babylon, kaikki sen jumalien patsaat ovat murskana maassa!”[(Jes. 21:9]
        Niin käy Babylonin, kuningaskuntien kruunun, kaldealaisten ylpeyden ja ihmeen, kuten kävi Sodoman ja Gomorran, jotka Jumala pyyhkäisi pois.
        Koskaan siellä ei asuta, se jää autioksi polvesta polveen. Ei arabi pystytä sinne telttaansa, ei yksikään paimen lepuuta siellä laumaansa. Vain aavikon eläimet
        siellä lepäilevät, huuhkajat pesivät huoneissa, strutsit ovat asettuneet taloksi ja villivuohet hyppelevät talojen välissä.Sakaalit ulvovat sen palatseissa, huvilinnoissa kaikuu hyeenan nauru. [Jes. 13:19-22]


        Babylonista tulee kiviröykkiö, sakaalien olinpaikka, niin autio, että kaikki sitä kavahtavat. Kukaan ei jää sinne asumaan [Jer. 51:37].

        Tässä yhteydessä on jälleen syytä lainata Jukka Norvannon kommentaaria: missä tuo on???
        Babylonin tärkeimpiä tunnusmerkkejä on ollut Raamatun alkulehdiltä saakka ihmisen korottaminen kaiken keskipisteeksi. Elänkö siis itsekin sillä tavalla?
        Pidänkö itseäni kaiken keskuksena, ja arvioin itseni perusteella, mikä on hyvää
        tai pahaa? Minun on kovin helppoa nostaa oma itseni Jumalan rinnalle ja hänen yläpuolelleenkin. Näin kutsu lähteä Babylonista on kutsua tehdä tiliä elämästämme Jumalan sanan äärellä, sillä Babylonia emme pääse pakoon muuttamalla paikkakuntaa tai edes kokonaista maata. Babylonin henki elää omassa itsessämme, ja se näkyy kaikenlaisena jumalanvastaisuutena. Siksi
        Raamattu kehottaa meitä tunnustamaan syntimme ja hylkäämään sen. Sitä
        taistelua omaa itseämme vastaan kestääkin loppuun asti. [s. 145].

        Kun tämä kaikki pidetään mielessä, voi sanoa, että teologisesti tässäkin Ilmestyskirjan tuomionjulistuksessa on kyse siitä, että Jumalan viha tulee kerran tuhoamaan ne, jotka
        tuhoavat Jumalan hyvää luomakuntaa. Tästä on puhuttu luvussa 11????mitä Jukka Narvanto tarkoittaa vaiko 12:
        On tullut aika tuhota ne, jotka tuhoavat maata Ilm. 11:8 vaiko ?? [Ilm. 12: 9-12].

        Myös Paavali osaltaan kertoo asiasta [Room. 1 : 18-32]. josko tuosta mitään käsitätte!!!


    • Anonyymi

      En, vaan syvälle sukeltaessa mielen valtaa houkutteleva rauha 🌊

    • Anonyymi

      Fariseukset kyllä olisivat tulleet Johanneksen kasteelle, mutta Johanne ei suostunut kastamaan heitä, koska he eivät tulleet tunnustamaan syntejään, vaan kaste oli vain lisä heidän erinomaisuuteensa. Johannes sanoi heille pahasti, että kuka teitä on neuvonnut pakenemaan tulevaista vihaa te kyykäärmeen sikiöt, tehkää parannuksen soveliaita hedelmiä.

      Aina se ei vain riitä Jumalan edessä että kuvittelemme olevamme niin tavattoman erinomaisia sekä tietäväisiä. Se ei vain riitä eikä Jumalan katso meidän erinomaisen tietäväsyytemme ja itseriittoisuutemme puoleen. Tai jos katsoo, Hän ajattelee että noin rikkiviisaat eivät tarvitse Jumalalta mitään.

    • Anonyymi

      Sapattifariseukset yäk.
      Kyllä adventistit palvovat sapattiiaan,

      • Niin !!! Sapatti on ovi lain alle menemästä.. Siellä löytyy sitten monenlaista ja jopa omia keksittyjäkin lakeja..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Niin !!! Sapatti on ovi lain alle menemästä.. Siellä löytyy sitten monenlaista ja jopa omia keksittyjäkin lakeja..

        Keksintöjä riittää !
        Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta Sanomissa 5.11.1999 Vapaa sana seuraavasti:

        Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo VARHAIN KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.

        Luterilainen katekismus vuodelta 1948. Artikkeli Sapatti ja sunnuntai: Sunnuntai ALKOI VÄHITELLEN MUODOSTUA kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi SYRJÄYTTÄEN lopulta täysin lauantaisen sapatin vieton.

        Nämä niitä omia keksittyjä lakeja !

        1234567---


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Niin !!! Sapatti on ovi lain alle menemästä.. Siellä löytyy sitten monenlaista ja jopa omia keksittyjäkin lakeja..

        Lain alaisuus on raamatussa sitä, että rikotaan Jumalan tahto, eli tehdään syntiä.
        Synnin alla on lain alla, koska laki tuomitsee synnin.
        Ei pidä alkaa puhumaan pehmosia, että ikäänkuin oma laittomuuden henki onkin sittenkin oikeaa pyhyyttä.
        Jos tee haureuden, olet lain alla. Jos et kumarra Herraa - sinun Jumalaasi, vaan teet epäjumalan - olet lain alla. Eli laki tuomitsee silloin väärästä.
        Mutta, kun elää Hengessä Jumalan tahdon mukaan hän EI OLE lain alla. Hän on vapaa!
        Sapatti julistaa Sapatin Herran Jeesuksen vapautta. Jumala tekee valtakunnan omin töin ja siksi sapatin lepo on Herran omalle tosi, eli tunnustaa Luojan työn - sekä kumartaa näin Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lain alaisuus on raamatussa sitä, että rikotaan Jumalan tahto, eli tehdään syntiä.
        Synnin alla on lain alla, koska laki tuomitsee synnin.
        Ei pidä alkaa puhumaan pehmosia, että ikäänkuin oma laittomuuden henki onkin sittenkin oikeaa pyhyyttä.
        Jos tee haureuden, olet lain alla. Jos et kumarra Herraa - sinun Jumalaasi, vaan teet epäjumalan - olet lain alla. Eli laki tuomitsee silloin väärästä.
        Mutta, kun elää Hengessä Jumalan tahdon mukaan hän EI OLE lain alla. Hän on vapaa!
        Sapatti julistaa Sapatin Herran Jeesuksen vapautta. Jumala tekee valtakunnan omin töin ja siksi sapatin lepo on Herran omalle tosi, eli tunnustaa Luojan työn - sekä kumartaa näin Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.

        Oli niitä Paavalin veljiä,, jotka yritti viedä heikkoja uskovia Lain alle ja hän moitti heitä ankarasti >>>

        Gal. 5:4

        Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli niitä Paavalin veljiä,, jotka yritti viedä heikkoja uskovia Lain alle ja hän moitti heitä ankarasti >>>

        Gal. 5:4

        Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta

        Vanhurskaiksi tulevat näin ollen ne, jotka murhaavat, varastavat, jne... He eivät tule vanhurskaikki lain kautta.


    • Anonyymi

      Astuinko ja tallasinko sinun sapatti lelun päälle ??

      Mutta niin sinäkin tallaat Jeesuksen Pyhän veren kun vietät uhritilaisuus mielyttäkseen lihasi.

      Mutta lain noudattamiseen pääset vapaiksi vain kun kuolet ja nouset Hänessä jonka kanssa jo nyt kannattaa alkaa viettää aikaa Uudessa Liitossa missä kaikki entinen on mennyt ja vain Rakkaus jää..

      Room, 7
      1 Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?

      Room.6
      3Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
      5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
      6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
      8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,

      • Anonyymi

        Onko 10 käskyä voimassa ? toisten mielestä ei ja toisten on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko 10 käskyä voimassa ? toisten mielestä ei ja toisten on.

        Itsestään selvä asia ! Kymmenenkäskyn laki on voimassa. Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen.

        1234567---


    • Anonyymi

      Älä savis käy ehtoollisellakaan, eli sapatin Herran valtakuntaa katsomassa.
      Alussa Jumala loi taivaan ja maan - kaikki oli sangen hyvä ja se siunattiin meille levoksi - Adamia varten. Eli sapatti julistaa Luojan töitä.
      Sapatti julistaa lepoa - kerran lopullinen sapatinlepo on tosi - ja jos Jumalan antama ei kelpaa tänään, niin eihän silloin muotouskonnossa kannata lähteä edes varastamaan sapatin Herralta anteeksiannon sovitustakaan, koska se juuri julistaa Hänen siunaustaan. Pakanuudessa saa olla pakana- epäjumalanpalvelija.
      Herralla on Yksi kansa ja sapatin Hän antoi kansalleen, eli levon.

      niin minä annoin heille käskyni ja tein heille tiettäviksi oikeuteni: se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät. Mutta Israelin heimo niskoitteli minua vastaan erämaassa: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, ylenkatsoivat minun oikeuteni, jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi, ja >>>minun sapattini<<< >>he kovin rikkoivat. <<< ketkä he? Herran oma kansa!
      Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä erämaassa ja lopettaa heidät. (Hes 20:11-13)

      1Mo 1:31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä. ...
      ts. luomisessa Jumala katsoi KAIKKEA, mitä HÄN oli tehnyt.
      No, mitä oli Jumalantyön tulos? Sangen hyvä ja ihmiselle paratiisinomainen paikka, johon tuli elämä - ehdollisesti - iankaikkisesti elettävänä.
      Eli tuo paratiisi palaa - Jumalantyönä takaisin. ja se siunattiin meille antaman ymmärrettävän sanan muodossa, joka on tuonpuoleisuudesta annettu PYHÄ - jota me emme voi muuttaa, poistaa, eikä ylenkatsoakaan, kajoamatta oman sydämen tilaan. ---ketä kumarramme.--- Kumartakaa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.

      Ts., Kun Jumala tekee jotain se on täydellistä ja siksi seitsemän lukukin kertoo siitä, että ko. Jumalan aluetta, - täydellisyys--..
      Sapatin kohdalla sen kumartaminen, kertoo ihmisestä sen, että hän kunnioitaa Jumalan itsensä asettamia asioita, eli koko pelastuksen sanoman.
      Valtakunta on HÄNEN.
      Eikä Jumalan lepoa tarvitse käsittää, että Hän olisi ollut niiiiin väsynyt --- että siksi lepäsi, vaan opetuksen metafora on siinä, että meitä opetetaan käsittämään mistä astuksessa on kyse. Aina Jumalan täydellinen työ - se toteuttaa valtakunnan.
      Hän senPYHITTÄÄ.

      Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
      (1Mo 2:2-3)
      Ja aina Sanassa Jumala sapatista sanoo, että se on HÄNEN. Siksi pyhyys on tuonpuoleisuuden suojissa, jolle ihminen ei voi mitään, ei edes muuttaa sitä.
      korvausoppi - pakanuudessa sen on tehnyt vahingokseen. Mutta sapatti ei muutu.
      Manna-ihmekin kertoo sapatista. Manna on arkissa, Jumalan tahdon ilmaisu, sormellaan kirjoittamat laintaulut on arkissa- armoistuimen alla
      ja kerran tuomiollakin näemme taivaissa tuon kokonaisuuden.
      Lähdemmekkö me sitten lihassa muuttamaan Jumalan lain ja opin käsitteitä, sitä kannattaa miettiä, kenelle puhuu!

      Pakanat pauhaavat ja puhuvat pehmosia, mutta ei pakanuus mitään pelasta.
      Vain Herran kansa on uskollinen Luojalleen.

      • Höpö höpö Rakas. Jos sulla ei sisällä ole sapattilepo sisäisesti ,vaan joudut uhramaan pelossa sapatti uhri Jumalalle , niin olet kaukana pelastuksesta ,
        joka sapatti kuvaa..


    • Anonyymi

      UT:sta on vain niin vaikea löytää sapattikäskylle perusteita. Tai yleensäkään sille että uskovan elämä olisi käskyä käskyn päälle. Juuri sitä mistä jumalattomat heitä pilkkaavat ja kyselevät voiko uskova tehdä sitä tai tätä Raamatun mukaan.

      UT ohjaa meitä Hengen elämään pois lakihenkisyydestä ja sen tuomasta nurjasta uskonnollisuudesta, jossa ei ole mitään hyvä. Siinä on vain kiistoja eikä mitään Hengen hedelmiä. Lakihenkisyys halveksii Hengen mukaan syntynyttä kuten Raamattu Paavali vertaa, että oli vapaan lapsia ja oli orjattaren lapsia. Me olemme vapaan lapsia vaeltamaan Hengessä hyvää tehden eikä harhaopin pahuudessa.

      • Anonyymi

        Adventismi on riivaajien palvojaa. Adventistit käyttävät omasta jumalastaan nimeä: sapatti. Adventistit pystyvät valehtelemaan ilman häpeää ja syyllisyyttä päin silmiä. He pystyvät näyttelemään oikeaa ja jumalista vuosikymmeniä, MUTTA ADVENTISTIT EIVÄT PYSTY KIELTÄMÄÄN HERRAANSA PERKELETTÄ.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Adventismi on riivaajien palvojaa. Adventistit käyttävät omasta jumalastaan nimeä: sapatti. Adventistit pystyvät valehtelemaan ilman häpeää ja syyllisyyttä päin silmiä. He pystyvät näyttelemään oikeaa ja jumalista vuosikymmeniä, MUTTA ADVENTISTIT EIVÄT PYSTY KIELTÄMÄÄN HERRAANSA PERKELETTÄ.

        Aina kun on vaatimassa >> seura laki , niin se on perkeleestä .Koska Kun eletään uusi aika eikä vanhassa.
        Jumala moitti kovasti niitä joka vaati peniksen ympärileikkausta joka on yksi tärkeä laki vertauskuva joka jouduttiin seura silloin kun ei vielä ollut oikea ympärileikkausta...


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Aina kun on vaatimassa >> seura laki , niin se on perkeleestä .Koska Kun eletään uusi aika eikä vanhassa.
        Jumala moitti kovasti niitä joka vaati peniksen ympärileikkausta joka on yksi tärkeä laki vertauskuva joka jouduttiin seura silloin kun ei vielä ollut oikea ympärileikkausta...

        Näethän Savis edelisen kirjoitajan sisimpään ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näethän Savis edelisen kirjoitajan sisimpään ?

        Aina rakas kun uskovat houkuttelee toisia uskovia lakiin ja alle, Niin näemme jotain järkyttävä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe