Sandra, 14, eli kaksi vuotta Sakkena

Anonyymi

” Sandran ystäväpiirissä on edelleen monta transnuorta. Myös moni hänen ystävistään on käynyt läpi saman prosessin kuin Sandra ja luopunut transidentiteetistään. Sandra toivoo, ettei hänen kertomustaan tulkita kritiikiksi transihmisiä kohtaan.

”Koen tärkeäksi puhua kokemuksestani, koska jollekin muullekin on voinut käydä kuten mulle. Kun aloin muuttua Sakeksi, aloin käyttää miesten vaatteita, hupparia ja löysiä farkkuja, ettei kehoni näkyisi.

Aluksi en puhunut asiasta muille, mutta lähetin vinkkejä, että olen identifioitunut pojaksi. Pyysin, että kaverini kutsuvat mua Sakeksi. Usein tuntemattomat luulivatkin, että olen poika, ja siitä tuli hyvä ja rohkaistunut olo.

Kaikki transkaverit, joihin tutustuin somessa, voivat psyykkisesti huonosti ja me puhuttiin paljon siitä ja meidän kehovihasta ja itsetuhoisuudesta. Sitten mäkin aloin viillellä itseäni. Sen paljastuttua kerroin äidilleni, että oon oikeesti poika. Oli helpottavaa, kun pystyin puhumaan hänelle. Hän tuki mua ja sanoi, että mä olen mä, ja just hyvä sellaisena kuin oon, ja että me hankitaan mulle apua mun pahaan oloon.

Äiti vei mut lääkäriin ja pääsin juttelemaan psykologille.

Kävin myös Setan Transtukipisteessä, jossa he halusivat tukea transitiotani, mikä tuntui silloin hyvältä ja oikealta. Nykyään ajattelen, että olisin tarvinnut ihan toisenlaista apua, enkä vaan vahvistusta sille, että mä oon trans.

Tunteistani en kuitenkaan osannut puhua psykologille, kuten en Transtukipisteessäkään, joten lopetin molemmissa käynnit. Ajattelin, että hoidan asian itse. Lukkiuduin kotona omaan huoneeseeni ja aloin elää omassa pienessä kuplassani, johon kuuluivat vain netin transkaverit. Heiltä sain tukea ja vahvistusta poikana olemiselle, mutta samalla me myös vahvistettiin toistemme dysforiaa ja kehovihaa, vaikkei sitä silloin tietysti tajunnut. Sitä kesti yli vuoden, enkä oikein jaksanut käydä sinä aikana koulussakaan.

Aloin käydä uudestaan psykologin luona, josta olen saanut apua pahaan oloon. Siellä ymmärretään myös tätä transkuviota. Mulla on ollut traumoja ja sitä kautta pelkoja feminiinisyyteen liittyen. Niistä on pitänyt päästä yli, jotta olen voinut hyväksyä mun sukupuolen. Olen myös tajunnut, ettei pojaksi voi niin vaan yksinkertaisesti muuttua.

Ajan myötä mun ajatukset alkoi pikkuhiljaa muuttua. Aloin kyseenalaistaa identiteettiäni ja ajattelin, etten ehkä olekaan poika vaan muunsukupuolinen. Se oli helpottava ajatus. Noihin aikoihin sain netistä uusia kavereita, myös muita kuin transnuoria”

Kokonaan
https://lapsenmaailma.fi/artikkeli/sandra-14-eli-kaksi-vuotta-sakkena/?fs=e&s=cl&fbclid=IwAR2uwt6sRtuwVX4Yh4z-heZFsP09-_vemKpNGtf04KkSd9EamnRYI2NrHdQ

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näinkin voi käydä silloin kun asioista tehdään liian normaalia. Ei se transseksuaalisuus kuitenkaan niin yleistä ole kun annetaan ymmärtää, ja kehitysiässä olevat nuoret ovat juuri vaaravyöhykkeessä, joiden seksuaali-identiteetti ei ole vielä vahvaa.

    • Anonyymi

      Hyvä kirjotus!

      • Anonyymi

        Joo, kannattaa lukea.


      • Anonyymi

        Kyllä.


    • Anonyymi

      En yhtään ihmettele, että tytöt ei halua olla naisia. Nyrkin ja hellan välissä synnytyskoneena tai kaapuun puettuna ja silvottuna, kun naisen elämä ja seksuaalisuus on miesten ja uskovien taskussa.

      Tuokin tyttö on nyt sitten muunsukupuolinen.

    • Anonyymi

      Sad sanos mieltynyt.

    • Anonyymi

      Sandra katsoi pienenä transformers elokuvia 🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        en tykännyt oli ihan paskoja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en tykännyt oli ihan paskoja .

        Kuten sinäkin.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sinäkin.
        😁

        sen mittaa eugeniikka ja minä olen yli keskiarvon , luuletko minun säälivän ???


      • Anonyymi

        Ihmisen tuomitsee ihmisen oma synti, ei toinen ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen tuomitsee ihmisen oma synti, ei toinen ihminen.

        Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en tykännyt oli ihan paskoja .

        Olet itse ihan 💩.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet itse ihan 💩.
        😁

        Et ole tosissasi ja siksi en sinusta torsoa tee 🤣🤣🤣
        Ihminen on mitä mieltä milloinkin ja siksi ihmisiin voi luottaa normaali olosuhteissa .
        Ihminen jopa syö toisensa tietyissä olosuhteissa 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tosissasi ja siksi en sinusta torsoa tee 🤣🤣🤣
        Ihminen on mitä mieltä milloinkin ja siksi ihmisiin voi luottaa normaali olosuhteissa .
        Ihminen jopa syö toisensa tietyissä olosuhteissa 🤔

        Joko söit äitisi?
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen tuomitsee ihmisen oma synti, ei toinen ihminen.

        Juuri noin.


    • Anonyymi

      Kiitos!

      • Anonyymi

        Näitä harvoin näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä harvoin näkee.

        Niin kun yritetään antaa epärealistinen kuva asiasta.


    • Anonyymi

      Järkyttävä tarina.

    • Anonyymi

      Tälle tytölle kävi hyvin kun sai oikeaa apua.

      • Anonyymi

        Transtukipisteet saattavat viedä lapsen väärään suuntaan liian nuorena ja kun on vehkeet leikattu niin muutosta ei takaisin enää tule.
        Ehkä ei pitäisi reagoida mitenkään ala-ikäisen lapsen transu-ajatuksiin vaan antaa mielenterveyshoitoa tarvittaessa.
        Netti on saanut monen lapsen pään sekaisin ja paholaisen keksintönä internet tulee lopulta kaatumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Transtukipisteet saattavat viedä lapsen väärään suuntaan liian nuorena ja kun on vehkeet leikattu niin muutosta ei takaisin enää tule.
        Ehkä ei pitäisi reagoida mitenkään ala-ikäisen lapsen transu-ajatuksiin vaan antaa mielenterveyshoitoa tarvittaessa.
        Netti on saanut monen lapsen pään sekaisin ja paholaisen keksintönä internet tulee lopulta kaatumaan.

        He haluavat sekoittaa lasten päät eikä tukea heitä kehittymään omassa sukupuolessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He haluavat sekoittaa lasten päät eikä tukea heitä kehittymään omassa sukupuolessaan.

        Sairasta touhua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairasta touhua!

        On se.


    • Anonyymi

      Siinä on asianomaisen kertomus.

    • Anonyymi

      Näistä harvoin puhutaan.

      • Anonyymi

        Se on harmi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe