Lääkkeiden uusinta kestää 8 vrk?

Anonyymi

Lasketaanko tähän arkipäivät vai siitä päivästä kun kirjautunut omakantaan pyyntö? Jätin pyynnon viime su eikä ole uusittu (juhannuskiireitä?) ja mietin pitääkö ma soittaa ja kysyä?

ELi ma tulisi täyteen 8vrk mutta kuitenkin vasta 5 arkipäivää?

6

75

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei pitäisi jättää uusimista viimetippaan. Minä uusin reseptin aina kun käyn hakemassa apteekista kolmen kk lääkkeeni. En jätä siihen että on viikon lääkkeet jäljellä. Mutta mitä tulee kysymykseesi niin vissiin 8 arkipäivää

      • Anonyymi

        Aikaisemmin tullut uusinta jopa päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikaisemmin tullut uusinta jopa päivässä.

        Minulle taas ei ole uusittu jos olen jättänyt liian aikaisin uusintapyynnön ja on katsottu että lääkettä on vielä vaikka ei sitä paljoa ole!


    • Anonyymi

      Minulla on reseptit uusittu vaihtelevasti uusintapyynnön jälkeen (omakannassa), Ilmeisesti riippuu siitä onko lääkkeen edellisen kerran määrännyt lääkäri töissä vai vapaalla.

    • Anonyymi

      No psyykenlääkkeistä hoitaja sanoi, että uusii sitten kun on 4-5 tablettia jäljellä.

      Monesti on ihan päivässä uusittu, mutta nuo pitää soittaa poliklinikalle ja jättää uusimispyyntö lääkärille. Sit tulee vielä tekstiviesti.

      Kerran yritin uusia omakannassa, mutta se ei onnistu. Sitten oli vain pari jäljellä ja pääsiäinen. Soitin sitten päivystysnumeroon ja sieltä suostuttiin antamaan Jorvissa sitten puuttuva annos. Tosin pienempinä tableteina.

      • Anonyymi

        Kyllä mulla on Ketipinor yms. uusittu aivan normaalisti Omakannan kautta. Eihän sitä voi jättää jonkin 4 tabun varaan vaan pitää uusia ajoissa esim. ennen vkonloppua tai lomaa. Silloin lääkäri voi kirjoittaa reseptiin milloin sen voi noutaa ja näin on minulle tehtykin. Esim. saa hakea aikaisintaan x.x.2022.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1797
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      77
      1659
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      779
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe