Lääkkeiden uusinta kestää 8 vrk?

Anonyymi

Lasketaanko tähän arkipäivät vai siitä päivästä kun kirjautunut omakantaan pyyntö? Jätin pyynnon viime su eikä ole uusittu (juhannuskiireitä?) ja mietin pitääkö ma soittaa ja kysyä?

ELi ma tulisi täyteen 8vrk mutta kuitenkin vasta 5 arkipäivää?

6

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei pitäisi jättää uusimista viimetippaan. Minä uusin reseptin aina kun käyn hakemassa apteekista kolmen kk lääkkeeni. En jätä siihen että on viikon lääkkeet jäljellä. Mutta mitä tulee kysymykseesi niin vissiin 8 arkipäivää

• Anonyymi

Aikaisemmin tullut uusinta jopa päivässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikaisemmin tullut uusinta jopa päivässä.

Minulle taas ei ole uusittu jos olen jättänyt liian aikaisin uusintapyynnön ja on katsottu että lääkettä on vielä vaikka ei sitä paljoa ole!

• Anonyymi

Minulla on reseptit uusittu vaihtelevasti uusintapyynnön jälkeen (omakannassa), Ilmeisesti riippuu siitä onko lääkkeen edellisen kerran määrännyt lääkäri töissä vai vapaalla.

• Anonyymi

No psyykenlääkkeistä hoitaja sanoi, että uusii sitten kun on 4-5 tablettia jäljellä.

Monesti on ihan päivässä uusittu, mutta nuo pitää soittaa poliklinikalle ja jättää uusimispyyntö lääkärille. Sit tulee vielä tekstiviesti.

Kerran yritin uusia omakannassa, mutta se ei onnistu. Sitten oli vain pari jäljellä ja pääsiäinen. Soitin sitten päivystysnumeroon ja sieltä suostuttiin antamaan Jorvissa sitten puuttuva annos. Tosin pienempinä tableteina.

• Anonyymi

Kyllä mulla on Ketipinor yms. uusittu aivan normaalisti Omakannan kautta. Eihän sitä voi jättää jonkin 4 tabun varaan vaan pitää uusia ajoissa esim. ennen vkonloppua tai lomaa. Silloin lääkäri voi kirjoittaa reseptiin milloin sen voi noutaa ja näin on minulle tehtykin. Esim. saa hakea aikaisintaan x.x.2022.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      3013
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1467
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1326
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1151
    6. 37
      1021
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1012
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      957
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      877
    Aihe