Luukkaan 6:12 ja muiden raamatunkohtien mukaan Jeesus rukoili Jumalaa...

Anonyymi

...mutta miksi se sellaista olisi tehnyt kun kolminaisuusopin mukaan Jeesus ON Jumala. Vai onko se vaan epäjumalanpalvontaa?

17

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ja kuka muka herätti Jeesuksen kuolleista jos hän oli Jumala ja oikeasti kuollut?

      • Anonyymi

        Ongelma on kolminaisuusoppi joka harhaoppisesti tekee Jeesuksesta Jumalan


    • Anonyymi

      Eikä pidä unohtaa Johanneksen 14:28 jossa Jeesus sanoi
      "Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi."

      Kolminaisuusopin mukaan Jeesus = Jumala = Pyhä Henki ovat kaikki YKSI JUMALA. Jos näin olisi ne olisivat kaikki yhtä suuria (samaa Jumalaa).

    • Anonyymi

      Tietääkseni sitä ei ole vielä tieteellistä faktaa muttakait siihenkin voisi myöntää EU:n määrä rahaa niin tulis sekin asia selväksi.Samanlainen pulliainen se on tähänkin asti ollut kuin me.

      • Anonyymi

        MitäPaskaasinä jauhat täälllä, jamiksi kummassa?menepois,turhake,vai kysytko jotain tosissasi vai vaan pilkataksesi-asioita??


    • Anonyymi

      Siksi että sinulla ja minulla olisi esimerkki siitä miten rukoilla oikein ja Jumalan tahdon mukaan. Miten hän tällaisesta tietäisi ellei itse ole Jumala?

    • Anonyymi

      totuus sitten ristillä paljastui , jumalani miksi minut hylkäsit 🤣

      • Anonyymi

        Taivaan Isä, otti Jeesuksen täydellisen sovitustyön vastaan ihmis Jeesuksen sovittamana. Kun kaikki maailman synnit tulivat Jeesuksen päälle, Hän jäi yksin ihmisenä sovittamaan maaillman synnit. Isä käänsi selkänsä Jeesukselle, ettei mitään Jumaluutta olisi sovituksen välissä. Tietenkin ihminen Jeesus, tunsi tuon valtavan pimeyden voimien saastan tulevan päällensä ja ihmisenä tunsi jääneensä yksin ja hylätyksi.


      • Anonyymi

        Ei Jeesus ole Raamatun mukaan Jumala, vaan hän kertoi että hänen isänsä on.


      • Anonyymi

        herjaajalletämä kyllä on

        🤣NIINKÖ?

        sinulle.

        tyhmältänäyttää


    • Anonyymi

      Jeesus oli 100%:sesti ihminen, ollessaan tässä maailmassa. jotta Hän voisi sovittaa ihmisenä ihmisten synnit. Ennen tänne tuloaan Hän oli Jumalan poika, isänsä luona taivaassa. Helatorstaina Hän nousi takaisin Isänsä luokse ja sai väliaikaisesti kaikkivaltiaan aseman, aikakautemme loppuun asti, jolloin Hän luovuttaa valtansa takaisin Isälleen. Helluntaina Jeesus lähetti Pyhän Hengen kristityille, joka kirkastaa Jeesuksen roolia janoaville ihmisille. Jeesus toimii armon välimiehenä ihmisen ja Isän välillä, koska Hän käski rukoilemaan, Jeesuksen nimessä kaikkea, mitä tarvitsemme. Mutta kyllä Taivaan Isämme ymmärtää, vaikka pyytäisimme suoraan Jumalaltamme. Loppujen lopuksi, onko se teologian täydellinen osaaminen, niin tärkeää. Jumala kuulee huokauksenkin.

    • Anonyymi

      No ei kolminaisuusoppi Raamattuun perustukaan!

    • Anonyymi

      Minun Raamattunikir-joi-te-taani-sollaalkukir-jai-mella-
      Miten sinun?
      Mistä-sait Raamatun jakeita, kun kirjoitatkin sen nimen pienellä?
      Hienoa että oletlähtenyt tutkimaan
      Kysyvä ei tiel--tä eksy

      • Anonyymi

        🤣 Tyhmyys sekä näkyy että kuuluu 🤣🤣🤣🤣🤣 pahvipääteoriat EIVÄT ole se minun juttuni, mutta viisaus kiinnostaa, jota Raamattu opettaa!


    • Anonyymi

      Tässä seuraa joitain esimerkkejä siitä mitä Raamattu sanoo Jeesuksen asemasta Isäänsä, Jumalaan, nähden. Nämä on Suomen kirkkoraamatusta mutta löytyvät ihan samoin muistakin Raamatun käännöksistä.

      Johannes 8:42
      "Tähän Jeesus sanoi: »Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.»"

      (Ennen Jeesuksen päätöstä tulla ihmiseksi hän oli taivaassa. Jos hän olisi ollut siellä Jumala, hänen päätöksensä olisi ollut hänen oma päätöksensä. Koska hän ei kuitenkaan ollut Jumala, hän ei tehnyt tätä päätöstä itse vaan totteli Isänsä päätöstä)

      **********

      Matteus 24:36
      "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä."

      (Jos Jumala ja Jeesus olisivat yksi ja sama, Jeesus olisi tiennyt sen päivän ja hetken ihan samoin kuin Jumala)

      **********

      Luukas 22:41,42
      "Itse hän meni vähän edemmäs, kivenheiton päähän, polvistui ja rukoili: »Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun.»"

      (Jos Jumala ja Jeesus olisivat yksi ja sama, Jeesus olisi tässä rupatellut itsekseen ja pyytänyt itseltään että hänen oman tahtonsa sijaan tapahtuisi hänen oma tahtonsa)

      **********

      Johannes 14:28
      "Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi."

      (Jos Jumala ja Jeesus ovat yksi ja sama, Isä ei olisi suurempi kuin Jeesus)

      **********

      Matteus 20:23
      "Silloin hän sanoi heille: »Minun maljani te vielä juottekin, mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille Isäni on ne tarkoittanut.»"

      (Jos Jumala ja Jeesus olisivat kummatkin sama jumala, toisella ei olisi enemmän päätösvaltaa kuin toisella)

    • Anonyymi

      Kyllä, nimenomaan teologinen oikeaoppisuus on kaiken perusta, koska kysymyksessä on Jumalalle kuuluva palvonta. Uskomme ja siihen liittyvät hengelliset toimemne ovat osa palvontaamme hänelle. Jumalalla on ollut kaikkina aikoina kun hän on ollut kanssakäymisessä ihmisten kanssa palvontajärjestelmä. On ollut ilmestysmajat, kaikkein pyhin, temppelit jne. Ne olivat Jumalan hyväksymiä tapoja palvella ja olla yhteydessä hänen kanssaan. Kuvia hän ei ole koskaan hyväksynyt ja sama on tänään. Luuletteko että Jumala siunaa katolilaisia heidän kumartaessaan Marian patsaita ja kuvia?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe