Kristillinen suhtautuminen islamilaiseen terrorismiin?

Anonyymi

Uudessa Testamentissa on jokunen maininta siitä, miten kristityt pakenivat vainoja, mutta ei yhtään mainintaa siitä, miten kristityt aseistautuivat ja tappoivat vainoajat. Tämä jälkimmäinen vaihtoehto on oikeastaan tullut käyttöön vasta valtiouskontovaiheessa.

Esimerkiksi Nigeriassa muslimit tulevat häiritsemään kristillisiä jumalanpalveluksia ampumalla kirkkoväkeä. Mikä olisi oikea kristillinen toimintatapa, että kuolleiden määrä jäisi vähäiseksi tai muutoin saataisiin hyvä lopputulos?

30

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käsky nro 5:Älä tapa.

    • Anonyymi

      Entä venäläinen terrorismi, jota nimitetään sodaksi tai sotilaalliseksi operaatioksi?

      • Anonyymi

        Voinet tehdä siitä oman alaoituksen, jos tämän keskustelun aihe ei kiinnosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voinet tehdä siitä oman alaoituksen, jos tämän keskustelun aihe ei kiinnosta?

        venäläinen terrorosmi on pian suomessa arkipäivää, jos ei Jumala varjele


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        venäläinen terrorosmi on pian suomessa arkipäivää, jos ei Jumala varjele

        Tai jos se kristittyjen Jumala toisin päättää. Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Anonyymi

      Venäläinen hulluus on suurinta mitä maailmassa on koskaan ollut. Siitä ei ole mitään esimerkkiä Raamatussa. Niin hullu ihmiskunta ei ole koskaan aikaisemmin ollut kuten venäläiset nyt. Islamissakin on joku järki tai ajatus takana. Ehkä tyhmä tai typerä, mutta kuitenkin on joku päämäärä. Nyt venäläisillä ei ole muuta päämäärää kuin raiskata, tappaa ja ryöstää. Ja mihinkään hyvään he eivät tule tuolla tavalla pääsemään.

      • Anonyymi

        en ole samaa mieltä sentään venäläisistä, mutta sota tulee suomeen, sille ei voi enää mitään


    • Anonyymi

      Voisivat rukoilla suojelusta tai kokoontua kodeissa eikä kirkoissa.

      • Anonyymi

        jos tul eeulkonaliikkumis--kielto, niin mistä sinä haet ruokaa??


    • Anonyymi

      Joskus mietin viekö länsi vain uskonnollisuutta afrikkaan, luterilaista traditiota tyhjiä rituaaleja, ne ei ketään suojele eikä pelasta.

      Toki vainot ovat tosiasia. Mutta tappaa ei kai silti saa.
      Paavali sanoi että esivalta kantaa miekkää joten oikeusistuin saa tappaa. Kivittivät rikollisen yhteisenä tuomiona ei yksilön tekona.

      VT sanoo jotain että "älköön ihmisen käsi häneen koskeko". Eli teloitus täytyy tehdä etäisesti kuten ampumalla se kai vastaisi kivitystä.

      Amerikkalaisten myrkkypiikkiteloitukset ovat "kädellä koskemista" siksi lienee se maa täynnä riivaajia.

      • Anonyymi

        natsku ei suomea pelasta,koska venäjätulee ja tappaamonia


    • Anonyymi

      KRISTILLISET eivät tietääkseni ole vainoajia MUTTA kristityillä on raamatunkin mukaan sellaista toimintaa.

      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

      Lainattua teksiä kristittyjen historiasta:
      "Kristityt ovat vainonneet runsaasti myös toisiaan historiansa aikana. [[Ristiretket]] innostivat hyökkäykseen myös kristittyä [[Konstantinopoli]]a [[Neljäs ristiretki|neljännen ristiretken]] aikana vastaan vuonna 1204. Katolisen kirkon piirissä oli [[inkvisitio]] kerettiläisesti ajattelevia kohtaan. [[Ranska]]ssa katolilaiset vainosivat 1500-luvulla [[hugenotit|hugenotteja]]<ref>[http://www.huguenot.netnation.com/general/huguenot.htm History]. The National Hugenot Society.</ref>, minkä johdosta suuri osa Ranskan protestanteista pakeni [[Saksa]]an, [[Englanti]]in ja [[Alankomaat|Alankomaihin]]. Englannissa alettiin [[Uskonpuhdistus|Uskonpuhdistuksen]] jälkeen puolestaan vainota katolilaisia. 1500–1600-luvut olivat Euroopassa katolisten ja protestanttien välisten uskonsotien aikaa. Suurimpana tämän kauden sotana oli [[kolmikymmenvuotinen sota]] 1600-luvun alkupuolella. Uskonnonvapautta ei ollut, vaan kunkin maan hallitsija määräsi uskonnon harjoittamisesta."

      • Anonyymi

        Otan tämän saman kohdan kuin sinä, koska se liittyy oikeasti tämän ihmisen ihmettelyyn, miten juuri hän tuli uskoon,ja miksi.

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

        ei se pelkästään vainonnut, vaan heitti niitä vankeuteen ja etsimällä etsi ja vainosi, ja sitten niitä tapettiin, sen takia se ihmetteli kun tulikin oikeasti uskoon, eikä teennäisesti


    • Anonyymi

      Ei mikään ole muuttunut kun ajattelemme tämän päivän Venäjää. Se ei ole sivistysvaltio eikä siellä päde mikään oikeiden ihmisen logiikka, vaan järjestelmä lähentelee hulluuden maailmanennätystä.

      • Anonyymi

        silti olemme pikkuinen maa joka on kiinni venäjässä,ja--me olemme liittymässä---natoon, halusimme tai emme,kun olemme liian---köyhiä vastustamaan----eduskuntaa ja sen pää---töksiä


    • Anonyymi

      se on rukous, koska Jumala on suurempi kuin ihmisen viisainkaan järki

      • Anonyymi

        minä rukoilin naapuristani miljonäärin , ei kun se olikin johtavassa asemassa kirkossa 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Anteeksianto 🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Omia kristittyt ovat paenneet...:
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

      Lainattua teksiä kristittyjen historiasta:
      "Kristityt ovat vainonneet runsaasti myös toisiaan historiansa aikana. [[Ristiretket]] innostivat hyökkäykseen myös kristittyä [[Konstantinopoli]]a [[Neljäs ristiretki|neljännen ristiretken]] aikana vastaan vuonna 1204. Katolisen kirkon piirissä oli [[inkvisitio]] kerettiläisesti ajattelevia kohtaan. [[Ranska]]ssa katolilaiset vainosivat 1500-luvulla [[hugenotit|hugenotteja]]<ref>[http://www.huguenot.netnation.com/general/huguenot.htm History]. The National Hugenot Society.</ref>, minkä johdosta suuri osa Ranskan protestanteista pakeni [[Saksa]]an, [[Englanti]]in ja [[Alankomaat|Alankomaihin]]. Englannissa alettiin [[Uskonpuhdistus|Uskonpuhdistuksen]] jälkeen puolestaan vainota katolilaisia. 1500–1600-luvut olivat Euroopassa katolisten ja protestanttien välisten uskonsotien aikaa. Suurimpana tämän kauden sotana oli [[kolmikymmenvuotinen sota]] 1600-luvun alkupuolella. Uskonnonvapautta ei ollut, vaan kunkin maan hallitsija määräsi uskonnon harjoittamisesta."

    • Anonyymi

      Aloittaja ei sitten kommentoinutkaan enempää kuin aloituksen?

      Vastaajat siirtyivät väittelemään venäjästä mikä ei taaskaan liittynyt aiheeseen. 😕

    • Anonyymi

      Jaa, vainiin!!!
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

      Kristillisten vainoista sen verran tietoa, että heidän Kristillisten Kaikkivaltiasta Jeesusta vainottiin, ilmeisesti tapettavaksi jo ennen syntymää. Viisaat miehet johti harhaan vainojat ja pelastivat Kaikkivaltiaan....

      Matteuksen evankeliumi: 2:16 Silloin Herodes, nähtyään, että tietäjät olivat hänet pettäneet, vihastui kovin ja lähetti tappamaan kaikki poikalapset Beetlehemistä ja koko sen ympäristöstä, kaksivuotiaat ja nuoremmat, sen mukaan kuin hän oli aikaa tietäjiltä tarkoin tiedustellut."

      Lainattua teksiä kristittyjen historiasta:
      "Kristityt ovat vainonneet runsaasti myös toisiaan historiansa aikana. [[Ristiretket]] innostivat hyökkäykseen myös kristittyä [[Konstantinopoli]]a [[Neljäs ristiretki|neljännen ristiretken]] aikana vastaan vuonna 1204. Katolisen kirkon piirissä oli [[inkvisitio]] kerettiläisesti ajattelevia kohtaan. [[Ranska]]ssa katolilaiset vainosivat 1500-luvulla [[hugenotit|hugenotteja]]<ref>[http://www.huguenot.netnation.com/general/huguenot.htm History]. The National Hugenot Society.</ref>, minkä johdosta suuri osa Ranskan protestanteista pakeni [[Saksa]]an, [[Englanti]]in ja [[Alankomaat|Alankomaihin]]. Englannissa alettiin [[Uskonpuhdistus|Uskonpuhdistuksen]] jälkeen puolestaan vainota katolilaisia. 1500–1600-luvut olivat Euroopassa katolisten ja protestanttien välisten uskonsotien aikaa. Suurimpana tämän kauden sotana oli [[kolmikymmenvuotinen sota]] 1600-luvun alkupuolella. Uskonnonvapautta ei ollut, vaan kunkin maan hallitsija määräsi uskonnon harjoittamisesta."

    • Anonyymi

      Kirjoitit siis, että ne menivät sisälle kirkkoon ja alkoivat ampua? Eihän kirkossa kenelläkään ole aseita mukana, Jumala kyllä tietää jokaisen uskovaisen elinpäivien määrän, ja myös sen, kun ne tulee täyteen.

      • Anonyymi

        jos viattomat kuolevat jeesustelusi seurauksena niin saatanasi on mukava kaveri minuun verrattuna 😠


      • Anonyymi

        No miksi tietäväisenä et kerro totuutta kivikirkkojen asehuoneista ja alueen korkeasta kiviaidasta? Ei niitä koristeeksi rakennettu....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos viattomat kuolevat jeesustelusi seurauksena niin saatanasi on mukava kaveri minuun verrattuna 😠

        Kristityt uskovaiset rahoittavat ja tukevat omaa laittomuuttaan KRISTILLISTEN KAIKKIVALTIAIDEN NIMEEN vaikka Kaikkivaltias Jeesus ei lähettänyt kristittyjä maailmalle tappamaan ja tapattamaan syyttömiä ihmisiä, lapsiakin:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ensimmäinen_ristiretki
        ..
        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt uskovaiset rahoittavat ja tukevat omaa laittomuuttaan KRISTILLISTEN KAIKKIVALTIAIDEN NIMEEN vaikka Kaikkivaltias Jeesus ei lähettänyt kristittyjä maailmalle tappamaan ja tapattamaan syyttömiä ihmisiä, lapsiakin:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ensimmäinen_ristiretki
        ..
        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        Näiden joukossa ei ollut Paavalia eikä kristittyjä:

        Matteuksen evankeliumi:
        10:1 " Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
        10:2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
        10:3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
        10:4 Simon Kananeus ja Juudas Iskariot, sama, joka hänet kavalsi.
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,


    • Anonyymi

      käännä toinenkin poski ja pääset taivaaseen 🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Kristittyjen raamattu ei ole kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan sanaa joten raamattu on kristittyjen kirjoittama....

      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

      kristittyjen historiasta:
      Lainattua teksiä kristittyjen historiasta:
      "Kristityt ovat vainonneet runsaasti myös toisiaan historiansa aikana. [[Ristiretket]] innostivat hyökkäykseen myös kristittyä [[Konstantinopoli]]a [[Neljäs ristiretki|neljännen ristiretken]] aikana vastaan vuonna 1204. Katolisen kirkon piirissä oli [[inkvisitio]] kerettiläisesti ajattelevia kohtaan. [[Ranska]]ssa katolilaiset vainosivat 1500-luvulla [[hugenotit|hugenotteja]]<ref>[http://www.huguenot.netnation.com/general/huguenot.htm History]. The National Hugenot Society.</ref>, minkä johdosta suuri osa Ranskan protestanteista pakeni [[Saksa]]an, [[Englanti]]in ja [[Alankomaat|Alankomaihin]]. Englannissa alettiin [[Uskonpuhdistus|Uskonpuhdistuksen]] jälkeen puolestaan vainota katolilaisia. 1500–1600-luvut olivat Euroopassa katolisten ja protestanttien välisten uskonsotien aikaa. Suurimpana tämän kauden sotana oli [[kolmikymmenvuotinen sota]] 1600-luvun alkupuolella. Uskonnonvapautta ei ollut, vaan kunkin maan hallitsija määräsi uskonnon harjoittamisesta."

      Ja raamatunkin mukaan kristityt itse ovat vainonneet EIKÄ kristilliset.:
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

      2.Korinttolaiskirje:11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
      Ja näin se tieto vahvistetaan raamatussa, ohje:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
      -
      Kristityillä ei ole kristillisten Kaikkivaltiaan ja Hänen opetuslasten perustamia seurakuntia raamatun tiedon mukaan elleivät ole rikollisesti miekkoineen ryöstäneet jonkun näistä tai tuhonneet ja antaneet omalle seurakunnalleen tuhotun seurakunnan nimen:
      Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.

    • Anonyymi

      Kun laittomuutta tukevat kristityt uskovaiset todistavat toisen kulttuurin laittomuuksia niin molemmat laittomuuden edustajina ovat tuomittuja.
      Kristittyjen laittomuuden tukeminen; rahoittamallakin saattaa koitua epämiellyttäväksi seurauksineen:
      2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

      Näin opettaa kristillisten Kaikkivaltias Jeesus laittomuuden tukijoille tiedoksi:
      Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1877
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1286
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe