Kumiallergikko on ihmeissään

Niin, kun kärsii lateksiallergiasta, niin luulisi, että normaaleiden kondomeiden kanssa tulee ongelmia. Silti käytimme mieheni kanssa eilen Sultan Conturea, ja kas kummaa...ei mitään oireita vieläkään, paikat eivät ole hiertyneet rikki ja muutenkin on hyvä olo..Miten voi olla mahdollista..Minä kun luulin etten voi käyttää muuta kuin Durex Avanteja, ja kumikäsineistä ainakin kasvoihini tulee todella inhottavaa ihottumaa, joten mitenkähän nyt ei mitään merkkejä tästä vaivasta.
Muilla samanlaisia kokemuksia?
3525
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

vaan johtuu siitä, että elimistösi kesti moisen lateksimäärän.Jos vaikka käyttäisit joka päivä esim. lateksikumeja, niin varmasti oireet taas riehaantuisivat. Vähän sama kuin esim. koivuallergiassakin, ainakin mulla, niin joka vuosi ei tule oireita, ja joskus taas on niin kamala vuosi, että...

Hyvää kesää sulle!

Äänestä

mainitsemissasi sultan contureissa on luonnonkumin määrää vähennety koskapa itsekkään en oireita ole niistä saanut enää..mutta voithan varmistaa asian sivulta www.sultan.fi

Äänestä

kaikki, missä on luonnonkumia, ärsyttää mun ihoa,silmiä, hengitystä. Iholle nousee valkoisia paukamia.
Mutta, yllättäen kondomit passaavat. Tätä olen suunnattomasti ihmetellyt.Ja kumminkin niin, että kondomin käsittelyn jälkeen on pakko pestä kädet, koska jos saan sitä "kumin hajua" silmiin tai suuhun, niin raapiminen alkaa välittömästi.Joten, ei niissä niin matala ole se lateksipitoisuus kumminkaan,jostain syystä se ei vain aiheuta mitään ongelmaa.
Nykyisin en tosin tarvikaan niitä, kun kävin äskettäin sterilisaatiossa.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Ihme ja kumma kirjoitti:

Niin, kun kärsii lateksiallergiasta, niin luulisi, että normaaleiden kondomeiden kanssa tulee ongelmia. Silti käytimme mieheni kanssa eilen Sultan Conturea, ja kas kummaa...ei mitään oireita vieläkään, paikat eivät ole hiertyneet rikki ja muutenkin on hyvä olo..Miten voi olla mahdollista..Minä kun luulin etten voi käyttää muuta kuin Durex Avanteja, ja kumikäsineistä ainakin kasvoihini tulee todella inhottavaa ihottumaa, joten mitenkähän nyt ei mitään merkkejä tästä vaivasta.
Muilla samanlaisia kokemuksia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu