Sähköauton akku kestää ainoastaan 6-8 vuotta

Anonyymi

Tarkkaan ne ovat siellä Teslalla tuonkin asian tutkineet, kun ovat määritelleet takuuehtoja ja takuuaikoja. Kaiken huipuksi akun kapasiteetti saa heikentyä jo takuuaikana 30%, ilman että kuluttajalla on mitään oikeutta tehdä asiasta reklamaatiota.

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/01681a37-670e-4a8f-be44-07643f93d35b

https://www.tesla.com/fi_FI/support/vehicle-warranty

21

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos on yhtään hoksnokkaa, nyt kannattaa ostaa diesel-käyttöinen hinausauto. Hölmöille myydään patteriautoja kaksinkertaisilla hinnoilla. Muutaman vuoden kuluttua voi olla ruuhka hinauspalveuissa kun patteriautoista juicet loppuvat. Diesel-käyttöiset voivat vähetä liikenteessä, mutta eivät lopu koskaan.

    • Anonyymi

      Tesla roadsterin akut alkaa olla finaalissa 14 vuoden jälkeen kertoo gubermotors. Autoja tulee enemmän huoltoon.

      Alkuperäiset Teslan pääakun suunnittelijat tavoittelivat 10 vuoden käyttöikää, ja olemme kaikki iloisesti yllättyneitä huomatessamme, että suurin osa Roadstereista edelleen ajaa ja toimii.

      Tämänpäiväisessä videossa perehdymme trendiin, jota olemme alkaneet nähdä Roadsterin pääakkujen korjauksissa, joita olemme tehneet vuosia, äskettäistä akkupakkausten nousua kiihdytetyllä kantaman menetyksellä, mikä johtuu yksittäisten kennojen resistanssista.

      Vaikka se on korjattavissa, uskomme, että tämä voi olla varhainen merkki käyttöiän päättymisen vikatilasta ja ennustaa samankaltaista pääakun loppumista seuraavan sukupolven Teslassa, Model S:ssä.
      https://www.youtube.com/watch?v=k0UlLVl2JNE

      • Anonyymi

        14 vuotta on tosi hyvä kesto kun akku kehittiin tyhjästä. Lämpötilan hallinta on mitä on. Kennokemiakin suoraan läppäreistä. Melkoinen saavutus kun tarkemmin ajattelee.


    • Anonyymi

      Hohhoijaa, otetaan YKSI viallinen Tesla esimerkiksi, leimataan "kaikki" Teslat huonoiksi autoiksi, kehutaan vetyautoja, mitään faktaa ei mollaus kampanjalle pystytä esittämään esim. linkkejä kuinka monta akkua on vaihdettu 100 000 Teslaa kohti, vain mielikuvilla koitetaan taas EPÄTOIVOISESTI perustella vetyautojen "järkevyyttä".... on se Tesla selvästi uhka vetyautoille ;)

      Löytyy niitä toisenlaisiakin tutkimuksia ihan tekniikan maailman kirjoituksena.

      "Akkujen kestoikä näyttää olevan paljon pidempi kuin autovalmistajatkaan ovat uskoneet. Eniten dataa on kertynyt Nissanin ja Teslan akuista, ja näyttää, että normaalin auton elinkaaren jälkeen akun energiasisällöstä on yleensä jäljellä yli 80 prosenttia. Nissanin tutkimuksien mukaan sen akut kestävät käyttökelpoisina keskimäärin 22 vuotta. Tämä on selvästi pidempään kuin valmistajat haluavat millään autoilla ajettavan."

      https://tekniikanmaailma.fi/sahkoauton-akun-vaihtaminen/

      Facebook sähköautot nyt kyselyissä välillä on dataa tavallisilta ihmisiltä, joka myös tukee sitä että ei ne akut alle 10v ole loppu vaan jopa 20v voi olla mahdollista. En löytänyt tähän hätään sitä viestiketjua, mutta ehkä joku löytää.

      Aika yleinen luku on että 10v kohdalla on akkua jäljellä noin 80%. Onko se nyt sitten todellakin loppu? 200km uutena ja sitten sillä pääsee 160km 10v kohdalla, niin pitää ehdottomasti vaihtaa? Tai 300km uutena ja 240km elämä loppuu jos ei vaihda? Jotain suhteellisuuden tajua pitää myös olla.

      • Anonyymi

        2012 mallisella Nissan Leafilla ei välttämättä pääse kuin 50 km latauksella.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      eli jos käytetyn ostaa niin ennen ostoa pyydä samaan hintaan uusi akku ja takuu sille 6 vuotta

      näin se käy

    • Anonyymi

      Niin, mikä katsotaan akun kestämiseksi. Nettiautossa on myynnissä vain 158 tkm ajettu Nissan Leaf, jonka akku on ”kestänyt” jo 10 vuotta, mutta sen kapasiteetista on jäljellä enää 58%, ja latauksella pääsee myyjän mukaan 50-80 km kesäkelissä. Se ei paljon ole, eikä sellainen enää sovellu siihen käyttöön, mihin suurin osa suomalaisista henkilöautoa tarvitsee, eli huolettomaan matkantekoon. Suurimman osan aikaa sähköverkkoon kahlittu auto ei enää voi olla vapauden symboli, kuten polttomoottoriauto aikoinaan oli.

      • Anonyymi

        Tulevaisuudessa suurin osa kansasta joutuu ajamaan vehkeillä, joiden akun kapasiteetista on jäljellä 30 - 60%. Pitää vaan unohtaa ilmastointi, talvella sisätilojen lämmitys ja yli 60km/h nopeudet, niin niillä voi ajaa jopa työmatkoja, jos on alle 20km.
        Köyhille tulee kovat ajat, maaseutu tyhjenee, kun on muutettava slummiin, jossa kaupat lähellä.


      • Anonyymi

        Otetaan sitten nettiauton tarjonnasta se YKSI huonoin yksilö ja leimataan kaikki yhtä huonoiksi tapauksiksi. Samaan tapaan varmaan arvostelet polttomoottoriautot kun sattuu moottori kilahtamaan 5v iässä, niin sitten kaikki on niitä joissa se kestää vain 5 vuotta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevaisuudessa suurin osa kansasta joutuu ajamaan vehkeillä, joiden akun kapasiteetista on jäljellä 30 - 60%. Pitää vaan unohtaa ilmastointi, talvella sisätilojen lämmitys ja yli 60km/h nopeudet, niin niillä voi ajaa jopa työmatkoja, jos on alle 20km.
        Köyhille tulee kovat ajat, maaseutu tyhjenee, kun on muutettava slummiin, jossa kaupat lähellä.

        Hahaa, köyhät erottaa tulevaisuudessa helposti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaa, köyhät erottaa tulevaisuudessa helposti...

        Kyllähän nuo köyhät erottaa nykyäänkin, ne ajaa velkarahoitteisella sähköautolla.


        💪💪💪💪💪💪


    • Anonyymi

      Jossain ekan generaation Leaffissa taisi olla akussa ilmajäähdytys. Sen kennot korkkaa aina tietystä kohtaa akustoa. Aikansa prototyyppi.

    • Anonyymi

      Miksi facebook sähköauto nyt ryhmässä (jäseniä melkein 27 000) ei ole jatkuvasti kyselyjä että missä voi vaihtaa ajoakun autoon X ja mihin hintaan jos ajoakku kestää vain 6-8 vuotta? Ei tunnuta siellä olevan kovinkaan huolissaan, mutta sähköautovastaiset ihmiset tuntuvat kyllä olevan. Miksi käytetyt sähköautot menee myös hyvin kaupaksi 6v ikäisenä vaikka "pitäisi" akku vaihtaa? Miksi ei medioissa ja netissä ole mainoksia useammista firmoista jotka tekevät sähköautojen ajoakkujen vaihtoja jos niin tiheästi pitäisi vaihtaa? Aloittaja puhuu ihan potaskaa.

    • Anonyymi

      Ryhmässä vety puolestaan melkein 1100 jäsentä ja tuntuu sähköautojen ryhmä kasvavan noin 10 kertaa enemmän samassa ajassa. Vetyautot ei selvästikkään kiinnosta.

    • Anonyymi

      "Niin, mikä katsotaan akun kestämiseksi. Nettiautossa on myynnissä vain 158 tkm ajettu Nissan Leaf, jonka akku on ”kestänyt” jo 10 vuotta, mutta sen kapasiteetista on jäljellä enää 58%, ja latauksella pääsee myyjän mukaan 50-80 km kesäkelissä. "

      Tuon ajan akkutekniikka on hieman toisenlaista kuin nykyään 2020-luvulla valmistettujen sähköautojen. Parannusta on tapahtunut huomattavasti esim. aktiivisen lämmönhallinnan ja akkukemian osalta.

    • Anonyymi

      Monesti ei kestä sitäkään.

    • Anonyymi

      Akkutakuuton sähköauto pitää myydä korjattavaksi ja hinta on sen mukainen.

    • Anonyymi

      Polttomoottoriautojen takuut ovat paljon lyhyempiä.

    • Anonyymi

      Valmistaja antaa usein akkutakuuksi 7-8 vuotta, tässä ajassa maksimilataustaso saa tippua maksimissaan 30%. On aivan selvä asia, että akkutehtailijat tekevät kaikkensa, että akkujen kestoikää saadaan lyhennettyä ja voittoja kasvatettua niin, että jatkossa 7-8 vuoden ikäisissä sähköautoissa maksimikapasiteetti on luokkaa 71-75% nykyisen 80-90% sijasta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe