Oma kokemus kun vähensin lääkkeiden määrää

Anonyymi

Se meni huonosti. Sitäpaitsi menin omin päin härkäpäisesti vähentään lääkkeiden määrää ja siinä kävi niin hullusti että kovan laihdutusbuumin ja lääkkeiden vähentämisen seurauksena mulle tuli paniikkihäiriö johon sain toki lääkkeet mutta sain myös rauhoittavat lääkkeet. Lääkkeiden nimet opamax ja propram. Tunnistan milloin pitää ottaa propramia ja milloin pitää ottaa tuota toista. Onneksi ei ole tarvinnut kovin usein syödä noita lääkkeitä. Esim osaan välttää hyvin stressiä ja jos iskee pieni kohtaus niin usein selvinnyt ilman noita lääkkeitä ihan siten että rauhoitan äkkiä tilanteen ja hengitän syvempään. Mutta siis tuo lääkkeiden vähentämisoperaatio, niin se ei ole mikään helppo juttu. Oon kuullu muidenkin kokemuksia että huonosti on voinut käydä. Mun piti mm ambulanssi soittaa kerran kotiin kun nuo paniikkioireet iski. Luultiin ekana että tulee sydänkohtaus. Minua tutkittiin terveyskeskuksessa tarkkaan eli lääkärit selvitti että onko jostain muusta sairaudesta kyse. Ei aluksi löydetty mitään vaan jätettiin tulkinnaksi selittämätön sairaus kunnes sitten menin yksityiselle joka totesi mun potevan paniikkihäiriösairautta. Epäilen että myös kehoni myös kovan painonpudotusoperaation seurauksesta hieman sekaisin, koska vaikka siitä on aikaa 4 vuotta niin vieläkin kehossa on se tunne, ettei kaikki ole täysin ok jos harrastan rankempaa liikuntaa. Toki paniikkioire voi iskeä raskaan liikunnan seurauksesta mutta epäilen että kehossani on joku muukin häiriötila ja veikkaan jotakin ylirasitustilaa. Ylirasistustilasta en maininnut koskaan lääkärillä. Harmittaa jälkeenpäin ettei sitä selvitetty. Kuitenkin oon pärjännyt 4 vuoden aikana terveydellisesti ihan ok, ettei kuoleman vakavaa niin en usko että aion lähteä nyt asiaa uudelleen tutkimaan koska en koe että mulla on olemassa kuoleman riski. Mitä ajatuksia herättää tämä postaus? Onko joku teistä sitä mieltä että mun pitäs mennä vielä uudelleen lekurin pakeille? Joskus nykyäänkin jos ravinnnon määrä on jääny hieman pieneksi niin voi iskeä se heikko tila sydämen kohdalle. Se sama tunne oli silloin 4 vuotta sitten lisänä se paniikkioire. Oon kuyllä yleensä lähes aina syönyt hyvin suhteessa liikuntaan eli pidän kyllä huolen siitä että syön tarpeeksi ja lisään syöntimäärää sitä mukaan mitä enempi treenaan. On se mun liikunta aikalailla aika usein ihan melkeinpä treenaamisen tasolla. Eli ei siis kannata välttämättä teidän kenenkään mennä omin päin lopettamaan lääkkeiden syöntiä vaan siitä pitäs jutella aina psykologin kanssa.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis silloin 4 vuotta sitten kaikki lääkärit ja sairaanhoitajat oli huolissaan tilastani ja ne oli äimen käkenä kun eivät löytäneet minusta mitään sairautta paitsi sitten se yksityinen lääjkäri joka totesi mun potevan paniikkihäiriötä mutta sama yksityinen lääkäri sanoi että on sulla myös todennäköisesti selittämätön sairaus mutta en osaa löytää sitä.

    • Anonyymi

      Jos meinaa vähentää lääkkeitä niin siitä jutellaan psykiatrin kanssa. Ei psygologin

      • Anonyymi

        Joo tiiän tiiän, mutta vahingossa kirjoitin psykologi vaiukkatarkotin psykiatria.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe