Oma piha on yksityis alue, saa olla vaikka alusvaatteisillaan

Anonyymi

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008912094.html?utm_medium=alsoreadthese&utm_campaign=hs_tf&utm_source=www.is.fi
"Alusvaatteissa lastaan valvova äiti sai ohikulkijoita pitkiä katseita. Osa ihmisistä hidasti kulkuaan ja tuijotti häntä kulmat kurtussa.
Hän istuskeli valvomassa puhallettavassa uima-altaassa pulikoivaa lastaan omakotitalonsa sivustalla olevalla terassilla. Koska Rovaniemelläkin oli maanantaina lähes 30 asteen helle, Leinonen oli terassilla alusvaatteisillaan.
Tontin edessä kulkee pyörätie. Alusvaatteissa lastaan valvova äiti sai ohikulkijoita pitkiä katseita. Osa ihmisistä hidasti kulkuaan ja tuijotti häntä kulmat kurtussa."

Oma piha kuuluu yksityis alueen piiriin, kuten asuntokin, ei ole julkinen paikka.
Monessa youtube videossa, jossa tubettaja kuvaa ostamiaan tuotteita kaupassa, niin myyjä tulee ja mulkaisee, täällä ei saa kuvata, tämä on yksityis alue, vaikka kaupassa liikkuu asiakkaita, kuten julkisella paikalla.

Omalla pihalla saa olla alusvaatteisillaan, eikä kellään sivullisella ole asiaan mitään sanomista puhumattakaan, että alkaa tuijottamaan.
Tuijottaja syyllistyy salakatseluun.
Aivan eri asia, jos tontilla puuhattaisiin jatkuvasti sellaista, joka aiheutaa häiritsevää melua, mutta alusvaatteillaan tontilla oleva ei ketään käiritse, kääntäköön katseensa muualla, jos katselijaa häiritsee.

63

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mjoo, minusta saa olla vaikka alasti omalla terassillaan eikä kuulu mitään muille. Kattelkoon kenkiinsä, jos niin pahaa tekee. Itsekin köpöttelen pihalla välillä boksereissa ja t-paidassa tai pyjamanpöksyissä. Ollut rintsikoissakin pihalla. Eikä kiinnosta tippaakaan möllöttääkö joku.

      • Anonyymi

        Rintsikoissa hehhee, hahahaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rintsikoissa hehhee, hahahaa

        Niin, vielä joutuu käyttää rintsikoitakin. Toivottavasti talvella ei enää tartte, voi heittää roskikseen rintsikat. Isot nyt muutenkin, eihän ne enää leikkauksen jälkeen ole sopivat vaan liian isot.


      • Anonyymi

        Sehän onkin kummallista jos on pienet bikinit päällä niin kukaan ei tuijota, mutta jos on rintsikat ja alushousut niin jo hidastetaan kävelyä ja katsellaan paheksuvasti, mikä näissä vaatekappaleiden on niinkuin ero .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän onkin kummallista jos on pienet bikinit päällä niin kukaan ei tuijota, mutta jos on rintsikat ja alushousut niin jo hidastetaan kävelyä ja katsellaan paheksuvasti, mikä näissä vaatekappaleiden on niinkuin ero .

        No niinpä. Pöljää.


      • PALSTANVALTAAJA: "Mjoo, minusta saa olla vaikka alasti omalla terassillaan eikä kuulu mitään muille. Kattelkoon kenkiinsä, jos niin pahaa tekee. Itsekin köpöttelen pihalla välillä boksereissa ja t-paidassa tai pyjamanpöksyissä. Ollut rintsikoissakin pihalla. Eikä kiinnosta tippaakaan möllöttääkö joku."

        Minä olen käynyt kaupassa ilman paitaa ja kerran ilman paitaa yliopistolla kesällä. Huomasin, että pelkissä shortseissa miehenkin on vaikea olla julkisella paikalla. Vähävaateisuus häiritsee muita. Mutta omassa pihassa katson olevani normaalisti ilman paitaa, vaikka se näkyisi kadulle. Huomenna meinaan mennä ilman paitaa kello 13 kerrostaloalueen kiikkukeinuun ottamaan aurinkoa. Alushoususillaan en sitä voi tehdä olen sitten nainen tai mies, mutta miesten shortseissa se on mahdollista. Joensuun keskustaan en kyllä ilman paitaa voi lähteä. Se tuntuu silloin jotenkin kielletyltä. Stadissa saatoin olla ulkona esikaupunkialueella toppavaatteissa kovalla pakkasella. Samoissa toppavaatteissa en missään nimessä voinut mennä Stadin keskustaan. Talvella Stadissa saattoi liikkua pitkässä mustassa takissa, joka ei eronnut muista nuorista juurikaan. Ehkä ne alusvaatteet rikkovat yleistä normia samoin kuin toppapuku Stadissa?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        PALSTANVALTAAJA: "Mjoo, minusta saa olla vaikka alasti omalla terassillaan eikä kuulu mitään muille. Kattelkoon kenkiinsä, jos niin pahaa tekee. Itsekin köpöttelen pihalla välillä boksereissa ja t-paidassa tai pyjamanpöksyissä. Ollut rintsikoissakin pihalla. Eikä kiinnosta tippaakaan möllöttääkö joku."

        Minä olen käynyt kaupassa ilman paitaa ja kerran ilman paitaa yliopistolla kesällä. Huomasin, että pelkissä shortseissa miehenkin on vaikea olla julkisella paikalla. Vähävaateisuus häiritsee muita. Mutta omassa pihassa katson olevani normaalisti ilman paitaa, vaikka se näkyisi kadulle. Huomenna meinaan mennä ilman paitaa kello 13 kerrostaloalueen kiikkukeinuun ottamaan aurinkoa. Alushoususillaan en sitä voi tehdä olen sitten nainen tai mies, mutta miesten shortseissa se on mahdollista. Joensuun keskustaan en kyllä ilman paitaa voi lähteä. Se tuntuu silloin jotenkin kielletyltä. Stadissa saatoin olla ulkona esikaupunkialueella toppavaatteissa kovalla pakkasella. Samoissa toppavaatteissa en missään nimessä voinut mennä Stadin keskustaan. Talvella Stadissa saattoi liikkua pitkässä mustassa takissa, joka ei eronnut muista nuorista juurikaan. Ehkä ne alusvaatteet rikkovat yleistä normia samoin kuin toppapuku Stadissa?

        Täällä näkee jatkuvasti miehiä ilman paitaa polkupyöräilemässä. Jotkut käppäilee ilman paitaa, paita olkapäällä mytyssä. Itseäni tuo ei häiritse mitenkään.

        Noi etiketit juuri missä jostain vaatteesta on tehty ongelma tai niin pyhä, ettei voi muuta kaavaa noudattaa mua kyllästyttää. Enkä niitä noudata itse, edes kenenkään mielipahan estämiseksikään. Turhaa etiketteilyä minusta.

        Kaupunkiin voi mennä missä vaan vaatteissa, vaikka ravintolaan olis rajoitukset mitä päällä saa olla.

        Ihmiset ottaa ihme asioista paineita. :)

        Tänään kannattaa muistaa aurinkirasva kun aurinkoa palvot.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Täällä näkee jatkuvasti miehiä ilman paitaa polkupyöräilemässä. Jotkut käppäilee ilman paitaa, paita olkapäällä mytyssä. Itseäni tuo ei häiritse mitenkään.

        Noi etiketit juuri missä jostain vaatteesta on tehty ongelma tai niin pyhä, ettei voi muuta kaavaa noudattaa mua kyllästyttää. Enkä niitä noudata itse, edes kenenkään mielipahan estämiseksikään. Turhaa etiketteilyä minusta.

        Kaupunkiin voi mennä missä vaan vaatteissa, vaikka ravintolaan olis rajoitukset mitä päällä saa olla.

        Ihmiset ottaa ihme asioista paineita. :)

        Tänään kannattaa muistaa aurinkirasva kun aurinkoa palvot.

        Mä en muutenkaan ymmärrä bättre folk ihmisiä, jotka vaatteiden mukaan määrittelee ihmisiä itseään huonomiksi tai nolommiksi. Keinotekoista paskaa.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mä en muutenkaan ymmärrä bättre folk ihmisiä, jotka vaatteiden mukaan määrittelee ihmisiä itseään huonomiksi tai nolommiksi. Keinotekoista paskaa.

        Tyyliin kuningas on kunigas, oli hällä puku tai toppapuku päällä. Ei ne tittelit saati kenenkään ihmisarvo miksikään vaatteiden mukaan muutu.

        Eriarvoistaminen tässäkin on kaksinaismoralismia, jos toisella on stadissa puku ja toisella toppapuku päällä. Molemmat on ihan yhtälailla tasa-arvoisia, pitäis olla jollei tasa-arvo ole vaan puhetta.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tyyliin kuningas on kunigas, oli hällä puku tai toppapuku päällä. Ei ne tittelit saati kenenkään ihmisarvo miksikään vaatteiden mukaan muutu.

        Eriarvoistaminen tässäkin on kaksinaismoralismia, jos toisella on stadissa puku ja toisella toppapuku päällä. Molemmat on ihan yhtälailla tasa-arvoisia, pitäis olla jollei tasa-arvo ole vaan puhetta.

        Ja vaikka ois syntynyt miten hienoon sukuun tahansa ja puettu kultaan ja timantteihin, niin ei ihminen ole sen parempi ihminen ja eläjä, kun hänkään joka on syntynyt navetan pankolla ja puetaan vanhoihin räsyihin ja kulkee paljain jaloin.

        Molemmat on ihmisiä, ihmisinä heitä tulee arvostaa yhtälailla. Kun kaikki kastit on tekemällä tehtyjä, ihmisen keksimää shaibaa.

        Saman arvoisina me synnytään, saman arvoisina kuollaan ja saman arvoisina tulisi saada myös elää.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Täällä näkee jatkuvasti miehiä ilman paitaa polkupyöräilemässä. Jotkut käppäilee ilman paitaa, paita olkapäällä mytyssä. Itseäni tuo ei häiritse mitenkään.

        Noi etiketit juuri missä jostain vaatteesta on tehty ongelma tai niin pyhä, ettei voi muuta kaavaa noudattaa mua kyllästyttää. Enkä niitä noudata itse, edes kenenkään mielipahan estämiseksikään. Turhaa etiketteilyä minusta.

        Kaupunkiin voi mennä missä vaan vaatteissa, vaikka ravintolaan olis rajoitukset mitä päällä saa olla.

        Ihmiset ottaa ihme asioista paineita. :)

        Tänään kannattaa muistaa aurinkirasva kun aurinkoa palvot.

        PALSTANVALTAAJA:"Tänään kannattaa muistaa aurinkirasva kun aurinkoa palvot."

        Onhan tuo Joensuussakin ultraviolettisäteilyvaroitus, mutta en minä rasvaa ota. Kohta menen ulos ja olen auringossa puolituntia paidatta. Läheiseen kahvilaan en kyllä uskalla mennä paidatta. Kävin siellä jo paita päällä.

        Hyvää päivänjatkoa. Itse olen tänään liikkeessä, en täällä netissä. Päiviä. Kiitos mietteistäsi.


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        PALSTANVALTAAJA:"Tänään kannattaa muistaa aurinkirasva kun aurinkoa palvot."

        Onhan tuo Joensuussakin ultraviolettisäteilyvaroitus, mutta en minä rasvaa ota. Kohta menen ulos ja olen auringossa puolituntia paidatta. Läheiseen kahvilaan en kyllä uskalla mennä paidatta. Kävin siellä jo paita päällä.

        Hyvää päivänjatkoa. Itse olen tänään liikkeessä, en täällä netissä. Päiviä. Kiitos mietteistäsi.

        Tiedän että olet töissä, mutta näemme kuitenkin jokatapauksessa.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        PALSTANVALTAAJA:"Tänään kannattaa muistaa aurinkirasva kun aurinkoa palvot."

        Onhan tuo Joensuussakin ultraviolettisäteilyvaroitus, mutta en minä rasvaa ota. Kohta menen ulos ja olen auringossa puolituntia paidatta. Läheiseen kahvilaan en kyllä uskalla mennä paidatta. Kävin siellä jo paita päällä.

        Hyvää päivänjatkoa. Itse olen tänään liikkeessä, en täällä netissä. Päiviä. Kiitos mietteistäsi.

        Hyviä päiviä!


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Täällä näkee jatkuvasti miehiä ilman paitaa polkupyöräilemässä. Jotkut käppäilee ilman paitaa, paita olkapäällä mytyssä. Itseäni tuo ei häiritse mitenkään.

        Noi etiketit juuri missä jostain vaatteesta on tehty ongelma tai niin pyhä, ettei voi muuta kaavaa noudattaa mua kyllästyttää. Enkä niitä noudata itse, edes kenenkään mielipahan estämiseksikään. Turhaa etiketteilyä minusta.

        Kaupunkiin voi mennä missä vaan vaatteissa, vaikka ravintolaan olis rajoitukset mitä päällä saa olla.

        Ihmiset ottaa ihme asioista paineita. :)

        Tänään kannattaa muistaa aurinkirasva kun aurinkoa palvot.

        eihän miesten paidattomuus ole mitenkään paheksuttavaa helteellä tai maaseudulla .
        mutta kaupunkialueella ei ole oikein sopivaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        eihän miesten paidattomuus ole mitenkään paheksuttavaa helteellä tai maaseudulla .
        mutta kaupunkialueella ei ole oikein sopivaa

        No esikaupunkialueella asutaan, mutta onhan tämä kylä kaupungissa.


    • Anonyymi

      Mies saisi tuosta syytteen sukupuolisiveettömyydestä. Samoin kuin nekin tapaukset joissa mies omassa kodissaan on ollut alasti ja ikkunoissa kurkkijat ovat pahoittaneet mielensä.
      Naisiahan nämä ei koske.

      • Eikä saa, mun mies on kävellyt tuossa ihan muiden nähden pelkissä boksereissa pihalla. Kukaan ei ole delannu, eikä syytellyt vaikka on nähnyt varmasti.


      • Anonyymi

        Juu, jos mies on asunnossaan alasti ja nainen kurkistelee sisälle ja pahoittaa mielensä, niin mies on viuhahtelija itsensä paljastaja.
        Jos nainen sensijaan on alasti kodissaan ja mies sattumalta sattuu vilkaisemaan alastonta naista, niin mies on tirkistelijä.


      • Anonyymi

        Önnönnöö

        ”Mieskin on ollut tässä pihassa bokserit jalassa eikä ole ollut mitään tiukkoja katseita tänne suuntaan. Naisten alusvaatteet mielletään usein seksuaalisina, mutta harvemmin puhutaan, että miehillä on seksikkäät bokserit jalassa”, Leinonen sanoo."


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Eikä saa, mun mies on kävellyt tuossa ihan muiden nähden pelkissä boksereissa pihalla. Kukaan ei ole delannu, eikä syytellyt vaikka on nähnyt varmasti.

        Huvittavia nämä jossittelijat, kun aina niillä menee hutiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavia nämä jossittelijat, kun aina niillä menee hutiin.

        Niin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavia nämä jossittelijat, kun aina niillä menee hutiin.

        En ole kävellyt pihalla pahemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavia nämä jossittelijat, kun aina niillä menee hutiin.

        Ei oo kauaakaan kun oli juttua kun miehellä oli tapana kulkea sisällä kotonaan ilman vaatteita, mutta kadulla ohi menijät pahoitti siitä mielensä. Kummia nämä kaksoisstandartit kuten edellä joku sanoi, jos saman tekisi nainen kadulla tuijottelevia syytettäisiin tirkistelystä, mutta miehen ollessa kyseessä hänet luetaan siveettömäksi ahdistelijaksi kotona ollessaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Önnönnöö

        ”Mieskin on ollut tässä pihassa bokserit jalassa eikä ole ollut mitään tiukkoja katseita tänne suuntaan. Naisten alusvaatteet mielletään usein seksuaalisina, mutta harvemmin puhutaan, että miehillä on seksikkäät bokserit jalassa”, Leinonen sanoo."

        Kyllä tuo nainen oli vaan tosi sexy sexyissä alusasuissa, ei voi muuta todeta.


    • Kokonaan alasti omalla pihallaan on vähän vaikeaselkoinen tapaus lain kannalta, sillä jos pihalle näkee esteettä julkiselta paikalta, kuten kevyen liikenteen väylältä, niin ilmoituksen saatuaan poliisi on velvollinen tulemaan paikalle ja käskemään pukemaan päälle edes jotain. ; )

      Poliisin valitettavana velvollisuutena on ollut myös tiedottaa, että yleisellä tiellä tai vaikka parkkipaikalla edes omassa autossaan ei saa olla alasti.

      Yksityisesti on poliisi kertonut heillä olevan muutenkin aivan tarpeeksi oikeaakin tekemistä, mutta aina joku paheksuva kansalainen tulee tekemään ilmoituksen niin pakkohan se on mennä pilaamaan jonkun toisen kansalaisen köllöttelypäivä.

    • Anonyymi

      Aidat on keksitty. Tosin rivitalonaapurissa asui aikoinaan niin utelias ukko että aidatkaan ei pidätellyt. Puuttui meidän ruohonpituuteet,terassin kattoon tai mitä pihallemme istutettiin .lasten pientä vesiallastakin kritisoi kun paljon vettä vie. Sillä vedellä pihaa kastelin. Itse pesi pesupaikalla autoaan lähes päivittäin ja kasteli letkulla piha nurmeaan. Hisveä kyylä ja toisten asioihin sekaantuva yhteiskunnan mätäpaise.

    • Anonyymi

      Kyllä kotipihassaan ja kotona saa käpsehtiä alusvaatteisillaan ja tosiaan, tossakin on nyt ollu ihan sama, koska bikinit ei noista tamineista eroa sitten mitenkään. On kyllä ollut niuhoa touhua. Olisin sanonut valittajalle niin suorat sanat, että muistaa lopun ikäänsä olla puuttumatta toisten asioihin!

      • Anonyymi

        Muslimimies jos asuu naapurissa nainen bikineissä yllyttää häntä?Kenen on syy uskonnon vai naisen pukeutumisen?


    • Anonyymi

      Ellei häiritse muita.

      " Jos henkilö siis häiritsee yleistä järjestystä olemalla alastomana omassa kodissaan, josta hän on kuitenkin selkeästi näkyvissä yleiseen tilaan, voi kyseessä olla järjestyslain rikkomus. "

      • Aina löytyy joku, jota häiritsee aivan kaikki.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Aina löytyy joku, jota häiritsee aivan kaikki.

        No näin juuri. Ne vasta v…ttumaisia ovatkin.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Aina löytyy joku, jota häiritsee aivan kaikki.

        Tai joku joka ehdottomasti haluaa vain häiritä muita.


    • Anonyymi

      Turha uutinen. Eukolla viheltää vintillä, tai piti vaan saada kuvat lehteen.

      • Itse en edes erota naisen pieniä alushepeneitä bikineistä. Eikä sillä ole väliäkään. ; )

        Onhan siitä tekopyhyydestä ollut toki hömppälehdissäkin, että miksi nainen saa olla biitsillä narutangoissa persvako paljaana ja se on OK, mutta jos samalta julkulta bileissä vilahtaa hiukan valkoista alushameen pistinreunaa, niin se on heti skandaalilehtien etusivuilla:

        "JENNIFER ANISTON VILAUTTI!"

        Maailma on sairas niin monella tapaa...


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Itse en edes erota naisen pieniä alushepeneitä bikineistä. Eikä sillä ole väliäkään. ; )

        Onhan siitä tekopyhyydestä ollut toki hömppälehdissäkin, että miksi nainen saa olla biitsillä narutangoissa persvako paljaana ja se on OK, mutta jos samalta julkulta bileissä vilahtaa hiukan valkoista alushameen pistinreunaa, niin se on heti skandaalilehtien etusivuilla:

        "JENNIFER ANISTON VILAUTTI!"

        Maailma on sairas niin monella tapaa...

        Vilautella voi mukamas viattomastikkin. Huomionhakemista ja jotain paljastelun halua.Kaikki tämän tietää. Menee sinne rannalle esille jos tarve vaatii. Ne rannalla olijat tietää mitä saavat. Jättäkää muut ihmiset rauhaan .


      • Anonyymi

        Ehkäpä halusi näpäyttää ääliötä, joka valitti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilautella voi mukamas viattomastikkin. Huomionhakemista ja jotain paljastelun halua.Kaikki tämän tietää. Menee sinne rannalle esille jos tarve vaatii. Ne rannalla olijat tietää mitä saavat. Jättäkää muut ihmiset rauhaan .

        Sinä kirjoitat niinkuin näet asian, mutta jos ottaa aurinkoa bikineissä omalla terassilla niin siinä eiole mitään näyttelemisen tahtoa, muuta kun saada hyvä rusketus . Joten älä vahtaa ihmisten terasseille siinä uskossa että joku muka nyt haluasi itseään näytellä , kaikki elää omaa elämäänsä omilla ehdoillaan omalla tontilla .


    • Anonyymi

      Minun vaimo halusi ostaa yhden talon kanssani mutta siinä oli pyörä ja ajotie 8 metrin päässä talosta. Sanoin että ei varmasti osteta sitä taloa koska haluan yksityisyyttä niin ettei naapuri ole ihan vieressä eikä ohikulkijoita mene talon läheltä. Se oli hyvä talo mutta väärässä paikassa joten pti etsiä toinen jossa takapihalle ei ole näkyvyyttä eikä naapurit kyylää.

      • Anonyymi

        Samaa tahdon. Yksityisyyttä.


    • Anonyymi

      Niinhän sitä luulis, että omalla pihalla saa olla miten vaan. Ainakin minun pihan ohi, siis metrin päästä, kulkevat kaikki koiran kusettajat ja muut muuten vaan uteliaat. Sitten pohditaan minun pihatöitä yms kylillä. Rasittavaa.

      • Varmaan ihmisistä kiinni, millasta väkeä kulmakunnalla asuu. Meilläkin menee asfaltoitu tie tontin rajaa pitkin mistä kaikki ajaa kotipihoilleen, asutusalue. Naapureita 4 kiinteistöä näköyhteydellä etupihaan. Takapihaan 2:lla naapurilla.

        Koirankusettajia, kävelijöitä, pyöräilijöitä, autoilijoita menee usein ees taas. Silti ihan on saanu löntsiä pihassa miten tykkää eikä soraääniä ole kuulunut.

        Ja me ei välitetä vaikka joku mölähteliskin, kun on vaatetta päällä niin ihan sama jos ohikulkijoita silmiin sattuu. Alasti olis toinen juttu tässäkin pihassa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Varmaan ihmisistä kiinni, millasta väkeä kulmakunnalla asuu. Meilläkin menee asfaltoitu tie tontin rajaa pitkin mistä kaikki ajaa kotipihoilleen, asutusalue. Naapureita 4 kiinteistöä näköyhteydellä etupihaan. Takapihaan 2:lla naapurilla.

        Koirankusettajia, kävelijöitä, pyöräilijöitä, autoilijoita menee usein ees taas. Silti ihan on saanu löntsiä pihassa miten tykkää eikä soraääniä ole kuulunut.

        Ja me ei välitetä vaikka joku mölähteliskin, kun on vaatetta päällä niin ihan sama jos ohikulkijoita silmiin sattuu. Alasti olis toinen juttu tässäkin pihassa.

        Onpas siinä mies taas kuvassa, vain erilainen perruukki päässä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onpas siinä mies taas kuvassa, vain erilainen perruukki päässä!

        Minkäs mä sille mahdan, jos näytän naisena mieheltä. Hiukset on kylläkin ihan omat. Kevättalvella otettu kuva.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Minkäs mä sille mahdan, jos näytän naisena mieheltä. Hiukset on kylläkin ihan omat. Kevättalvella otettu kuva.

        Teillä mummoilla on huono näkö, kun kaupassakin pyytävät mua auttamaan kysyen, Hei nuori mies, antaisitko tuon tuolta.

        Nuori 46? Tietysti 70v mielestä olen kakara.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Teillä mummoilla on huono näkö, kun kaupassakin pyytävät mua auttamaan kysyen, Hei nuori mies, antaisitko tuon tuolta.

        Nuori 46? Tietysti 70v mielestä olen kakara.

        Ja kuntoutuksessa onnittelivat 40v synttärien johdosta. Korjasin et eikä, kun 46v jo sentään. Niin väittivät etten näytä yhtään liki viiskymppiselle, kun ei ole ryppyjäkään. Miks pitää olla ryppyjä jo 46v? Miks?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja kuntoutuksessa onnittelivat 40v synttärien johdosta. Korjasin et eikä, kun 46v jo sentään. Niin väittivät etten näytä yhtään liki viiskymppiselle, kun ei ole ryppyjäkään. Miks pitää olla ryppyjä jo 46v? Miks?

        Joillain on ryppyjä jo nuorena, toisilla taas ei vanhanakaan, paitsi todella vanhana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joillain on ryppyjä jo nuorena, toisilla taas ei vanhanakaan, paitsi todella vanhana.

        Joo, ihmetytti vaan ikään kuin pitäisi olla jo. Kun yksilöitähän me ollaa. Minäkin kyllä vanhenen ja olen todella paljon muuttunut ulkonäöltäni ihan jo 10 vuodessa. Mutta en ole ryppyyntyvää sorttia, ihoni pikemminkin löystyy ja valahtaa, kun rypistyy.

        Käsistä kyllä jo näkee, etten ole mikään nuorukainen ja kaulan ihosta on alkanut näkymään myös ikääntyminen nyt ihan vasta tänä vuonna. Muuten on vielä suht kimmoisa ja palautuva iho.

        Äitini ja hänen äiti alkoi rypistymään vasta päälle 60 iässä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Joo, ihmetytti vaan ikään kuin pitäisi olla jo. Kun yksilöitähän me ollaa. Minäkin kyllä vanhenen ja olen todella paljon muuttunut ulkonäöltäni ihan jo 10 vuodessa. Mutta en ole ryppyyntyvää sorttia, ihoni pikemminkin löystyy ja valahtaa, kun rypistyy.

        Käsistä kyllä jo näkee, etten ole mikään nuorukainen ja kaulan ihosta on alkanut näkymään myös ikääntyminen nyt ihan vasta tänä vuonna. Muuten on vielä suht kimmoisa ja palautuva iho.

        Äitini ja hänen äiti alkoi rypistymään vasta päälle 60 iässä.

        Ja mitään ihovoiteita en ole kuunaan käyttänyt kuin vasta, jos on ihan ruutikuiva iho. Vettä vaan pesuun ja let's go.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja mitään ihovoiteita en ole kuunaan käyttänyt kuin vasta, jos on ihan ruutikuiva iho. Vettä vaan pesuun ja let's go.

        Ja tiedän toki minäkin joitakin vasta päälle parikymppisiä nuoria naisia, jotka on heikommassa hapessa ja vanhemman näköisiä kun minä nyt 46 iässä. On lerppua ja vetelää nahkaa, pullavassa kunnossa. Että alasti ei tietäs kumpiko on vanhempi.

        Nykyään syödään jo nuorena ittensä ihan heikkoon kuntoon ja pullavaksi tai selluliittiä pitkin käsivarsia yms. Kasvot on kun ikäihmisellä.

        Vaikka on vasta elämä alussa. Ja yhtään itseä korostamatta.


    • Anonyymi

      Minä olen munasillaan pihalla. Ihan sama mitä muut ajattelee.

      • Anonyymi

        On sitä nähty, vaikka millaista touhua tossa tien varrella, seuraavaksi soitan apua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sitä nähty, vaikka millaista touhua tossa tien varrella, seuraavaksi soitan apua!

        En ole ollut.


      • Anonyymi

        Kotonas saat olla.


      • Anonyymi

        Eihän se edes näy sun roikkomahan alta.


    • kynäkyöpeli

      Jos mää ottasin päällyskledjun eli lakalan pois, nii sit ei jäis mitään. Ei sillei voi olla ku pyykkipäivinä. 👻

    • Anonyymi

      Joihinkin kauppoihin ei pääse ilman paitaa.

      • Anonyymi

        Se on hyvä. Miksi kaupassa pitäisi kulkea ilman paitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä. Miksi kaupassa pitäisi kulkea ilman paitaa.

        Miksi ei, ei siinä olisi mitään outoa.


    • Anonyymi

      no jollei ihmisten tuijotus häiritse niin olkaa vaan alasti tai alusvaatteissanne pihallanne. entäs kun Googlen kartta-auto ajaa siinä tiellä ja kuvaa ympäristöä karttaansa niin saatatte joutua kameran silmään ja koko maailman nähtäväksi , itse erehdyin istumaan
      vilkkaan tien vieressä olevaan tonttini päätyyn ilman yläosaa ja Luojan kiitos ei siitä
      juuri silloin ajanut tuo Googlen auto , tai sitten joku ilkeä ihminen voi kuvata sinut
      ilkosillasi ja laittaa kuvasi Facebookiin tai lähettää sen Iltalehteen , kuka uskaltaa
      ottaa sellaisen riskin , ja lapsensa joutuu koulukiusatuksi tuon takia . julkimoiden ja rikkaidenkin lapsia kiusataan kaikkialla ....

      • Anonyymi

        Kuukkelin pakko poistaa ta blurrata kohta välttääkseen salakuvaussyytteen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      No ei saa. Ihminen ei ole hevonen jolle laitetaan silmille sivulaput. Katsoa saa! Ei pervoilla. Siinä ero pahviaivot.

    • Anonyymi

      Olen nytkin kalsarisillaan pihalla grillailemassa :)

      -keinovaginamies-

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe