Vanhenen ja kuolen, mutta kukaan ei tee asialle mitään

Anonyymi

Vanhuus on sairaus.
Olen kipeä eikä kukaan paranna minua.
Kukaan ihminen osaa auttaa minua.
Minulla on parantumaton sairaus.

14

396

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on vääjäämättä meillä kaikilla tulossa.

• Anonyymi

Vanhuus sinänsä ei ole sairaus, ikääntyminen kuuluu elämään. Jossain vaiheessa tulee kaikille sairaus tai onnettouus, joka lopettaa elämän. Sairaus voi tulla nuorenakin.

Vanhuus ja sairaus ovat eri asioita. Sairauksia on nuorillakin ja toisaalta on terveitä vanhuksia.

• Anonyymi

Ei välttämätä vanhuus ole mikään sairaus. Ruotsissa oli aktiivinen nainen joka oli kuollessaan 109 vuotias,
        Vanhuus ei hänessä näkynyt mitenkään . Piti tietsikka kursseja 98 vuotiaana toisille vanhoille. Hönellä, oli oma sivu netissä minne minne ihmiset saivat kirjoittaa. Ja oli aktiivinen koko ajan .
        Tätini ja setäni elivät muutamaa kuukautta vailla 100 vuotiaaksi. Hienosti pärjäsivät .
        Joten ei saa niputtaa kaikkia vanhoja samaan nippppuun
        Joten itse vanhuus ei ole sairaus vaan erilaiset kiputilat Tekevät siitä sairaan .

• Anonyymi

Vanhuus on kamalaa. Varsinkin kun on jäänyt yksin.
      Toinen puolisoista jää yksin. En toivu koskaan
      Onneksi olen vanha ja sydän huono.
      En jaksa enää kauan kaipausta, joka tuottaa tuskaa.

• Anonyymi

Minä olen 76 v. Elän elämäni parasta aikaa! Yksin. Saan tehdä, mitä haluan.

• Anonyymi

Isolla prosentilla ihmiskunnan jäsenistä loppu lähenee jo ennen joulua. Se on luonnollinen tapahtuma. Ei huoli pelätä. Kaikki aikanaan.
      Niin Jussin jäkkäränkin kanssa, kuten muidenkin ruohokasvien ja puiden.

• Anonyymi

Sittenhän se on ohi kun henki poistuu takavasemmalle. Hallelyyja.

• Anonyymi

Kyllä aloittajan pitää itse auttaa itseään! Elämäsi on omissa käsissäsi, ei sinua kukaan muu voi auttaa.

Mutta pitää hyväksyä sekin, että elämä on rajallista. Ihan jokaisella.

• Anonyymi

Vanhuus ei ole sairaus vaan viimeinen elämänvaihe ennen kuolemaa.

• Anonyymi

Kaikki vanhenevat ja kuolevat. Sille asialle ei kukaan voi tehdä mitään, se on väistämätöntä jokaisen kohdalla.

Mutta yritä tehdä itse, minkä voit vanhenemisen hidastamiseksi ja kuoleman lykkäämiseksi, jos uskot, että jotain olisi tehtävissä.

• Anonyymi

Kun on lähellä kuolemaa se voi kauhistuttaa.

• Anonyymi

Ei se kuolema peloita mutta se että vanhukset jätetty nykyisin heitteille , kukaan ei tunnu ajattelevan taikka hoitavan heitä terveys- ja asioiden hoidossa , jonkinmoinen lain suoja pitäisi olla etteivät olisi yleinen hyväksikäytön kohde .

• Anonyymi

Vanheneminen ja kuolema kuuluvat jokaisen elämään. Ei niille kukaan mitään mahda.

• Anonyymi

Moni 80v jo haluaisi muuttaa ukkospilven reunalle täältä resuamasta.
      Vaivoja tulee iän myötä lisää. Varsinkin jätkillä.

Kerran kokeilin paikkakunnan gurun ohjetta. Menin päiväpeiton päälle lepäileen. Toivoin, että tule Hungerlan Hulda jo hakemaan illaksi Tuonenvirralle.
      Kyllä sitä pääsee ihan vaan ajattelemalla että nyt mennään.

Sitten heräsin huomaamaan, että tuon täytyy olla itte Hulda. Tuli lukituista ovista. Meni aikaa että selvisin vielä kuiville.
      Aikansa kutakin laitoin tuosta meinaten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      227
      17173
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      170
      12209
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      45
      6007
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      64
      4872
    5. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      14
      4805
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      19
      3967
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      84
      3595
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      136
      3017
    9. 260
      1452
    10. Mitä toivot joululahjaksi ja

mitä antaisit kaivatullesi? 😃
      Ikävä
      85
      1031
    Aihe