Sain huonoa hoitoa terveyskeskuksen hammaslääkäriltä. Kyseessä oli vanhan paikan paikkaustarve, hammas oli ehjä ja ilman kariesta, mutta pieni lohkeama oli terävä kielelle. Nuori kesäsijainen, kandi, ei ryhtynyt korjaamaan vanhaa amalgaamipaikkaa ja vetosi kiireeseen, vaan hioi nopeasti lohkeaman. Käsittely oli kovanpuoleista.
Seuraavana päivänä koko hammas halkesi syödessäni.
Hakeuduin jomotuksen takia uudelleen hammaslääkäriin, kokeneemmalle, ja oli suuri yllätys ja kauhu, ettei hampaalle voitu enää tehdä muuta kuin sen poisto. Lääkäri poisti koko hampaan, ja nyt on suussa ammottava aukko puruhampaistossa. Minulla on paha nivelrikko leukanivelissä ja käytän purentakiskoja. Hampaat on muut kaikki tallella ja hoidetut asianmukaisesti.
Rahaa ei ole implanttiin ja olen raivoissani nyt. Hyvän hoidon tilalle menetin tärkeän poskipuruhampaan. Mietin vahinkoilmoituksen tekemistä.
Onko kokemusta hammaslääkärien virheistä? Miten tällaiset idioottimaiset väärät toimenpiteet käsitellään potilasvahinkona?
Poiston tehnyt lääkäri vain pahoitteli asiaa. Käsittämätöntä!
potilasvahinko hampaaseen
1
286
Vastaukset
- Anonyymi
Lääkäri suositteli implanttia, mutta koska sellaista ei korvata ollenkaan, uuden purupinan saaminen on täysin mahdotonta pienillä tuloilla. Perusimplantti maksaa noin 2000 euroa hoitotoimet. Miten on mahdollista tällainen puolinainen hoito Suomessa?
Jos nivelrikon takia polvilumpioni tai lonkkanivel joudutaan operoimaan, odotan tietysti uutta keinoniveltä ennen kotiutumista. Aika karua, jos vanhan poiston jälkeen tarjottaisiin vain pyörätuolia loppuelämäksi.
Mitä eroa on oikeastaan eri nivelissä (lonkka versus leuka), jos rappeumasairaus tarvitsee oikean hoidon ja no. ennalta ehkäisevän tukitoimenpiteen? Suu on elintärkeä vehje ja ylläpitää ihmisen kokonaisterveyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu128956Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli37877Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi47829Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva143724Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus50721- 54721
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e32703Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy187660Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42656Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali136655