Lapsuuden muisto

Anonyymi

Varhaisista kouluajoista 70 vuoden takaa muistan että vain köyhillä oli huonot ja mädät hampaat. Onko nykyään näin myös?

3

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itsellä samanlaiset muistot vaikka jo silloin oli myös kouluhammaslääkärin tarkastukset jota aina pelättiin.

• Anonyymi

Nykyään kaikille lapsille ja nuorille on sosiaaliseen asemaan katsomatta ilmainen hammashoito. Risat hampaat kertovat tyhmyydestä, ei köyhyydestä, vaikka nämä usein onkin sama asia.

• Anonyymi

Viellä on kaunis hymy , vaikka olen syntynyt köyhässä perheessä 50 luku.Jäännyt orvoksi 1964. Omat hampaani on minulla yhä,tulen 70v!Tilaston mukaan yksin elävänä,kuulu suomen köyhin. Työeläkkeni on ainoa tulon lähde mumona. Siti käyn yksityinen hammaslääkäri joka vuosi.Omista valinosta,pystyn säästämän rahan. Omat kaunit hyvät hampaat on 2 aikisella lapsellani 50v ja 46v. Eli 70 luvun lasilla.Vaikka emme oleet rikaita! Sama heidän jälikipolevella eli lapsen lapsilla hyvät hampaat.Hampaat toki kini geenit. Suurin tuhooja makea.limpsat,karkti sipsit.jatkuva napostelu ja ei hammasläkärissä käynit.Tupakka tuhoaa ajan kanss hampaat. Kuin sokeritauti vie ne. Jos ei käy ajalla hammaslääkäri tarkistuttaa hampaita. Esim. varakas henkilö tupakoi.Tupakointi eli nikotiini ,estää ikenien veren vuodon.Sillä ien rajan siälle kerty tupakasta plakkia ja paktereita. Et näe sitä itse et tunne. Vain hammasläkäri välineillä ne löytyy., Ihminen vaikka rahaa ei menen suun hampaiden terveystarkitus.Tai lääkäri. Hän sai sydis,selvis. Löyty kolestrolit, sokeri tauti. Edeleen ei hoidatanut hampaat. sokeri tauti vei hampaita,tupakoi ja lopulta hänen toidnen sydis vei hänen henkensä55v.Rahasta ei puute. mutta hän seltti elossa.hammaslääkäri kallista.Kun teke matkan eropan ulkopuolelle. Menen laitaa halvalla ipladit.Ei tarvinut mennä kun kuoli hoitamatomin hampaiden takia.Suusta leviää pakterit aivoihin ja veren kierton.Terv.HYMYILEVÄ VANHA MUTSIKAUNINE HOIDETUINE OMINEN HAMPAINEN, EI RIKAS TILASTOJEN MUKAAN, VAAN KÖYHÄ.TERV.PÄÄKAUPUNKI SEUTU. anteeksi lukihäiriöisen teksit virheet tai huono ilmaisu taito.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3347
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe