HYVÄSSÄ HOIVASSA

Pyhä Henki ottaa joskus Raamatusta pienen lauseen tai lauseenosan ja sen kautta lohduttaa meitä. Siinä oleva ajatus tulee läheiseksi ja todelliseksi. Saamme aivankuin käsin tarttua vaatimattomien sanojen todistamaan asiaan. En rohkene sanoa, että tunnen silloin välittömästi Pyhän Hengen kosketuksen, mutta koen sanan alkavan elää ja puhuttelevan.

Onkin lohdullista, ettei minun tarvitse etsiä jotain erityistä ja yliluonnollista Jumalan puhuttelua. Se olisi liian suurta minulle. En ansaitse sitä enkä kestäisi sellaista, olen liian mitätön siihen. Saattaisin käyttäytyä väärin, laiminlyödä jotain, olla kovakorvainen. Mutta on niin turvallista olla kirjoitetun sanan koskettama. Voin kerrata sanaa, palata siihen uudelleen ja tarkistaa, olenko kuullut ja ymmärtänyt oikein. Sana on jatkuvasti lähelläni, se pysyy

Yksi tällainen lämmin, puhutteleva Raamatun sivulause on Room 15:7:ssä: "Niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut. " Sama asia vielä toistetaan, että se tulisi kahden todistuksen vakuuttamana oikein varmaksi: "Sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa" (Room 14:3). Vaikka tässä käytetään sanoja "teidät" ja "hänet", en tee väärin, jos omistan ne omalle kohdalleni.

En koskaan tee virhettä, jos uskolla omistan Raamatun lupaukset itselleni. Saan siis uskoa, että Kristus on ottanut minutkin hoivaansa. Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Ei varpunen putoa oksalta hänen tietämättään eikä pääni hiustenkaan luku ole häneltä salassa.

Ottaa hoivaansa merkitsee ottaa luokseen, suojaansa, taloonsa. Saan siis uskoa, että hän on ottanut minut omaan suureen sairashuoneeseensa. Siellä on paikka minullekin valmistettuna. Siellä on tilaa. Nyt hän tuntee minut nimeltä. Hän tietää, kuka olen, mikä on minun tilani ja tilanteeni. Hän tietää, mitä minulle on tapahtunut ja tapahtuu. Minun vartijani ei torku. Hänen vartiointinsa ei ole kuitenkaan vanginvartijan silmälläpitoa, vaan ikään kuin lääkärin ja sairaanhoitajan potilaan valvontaa.

Kukaan ei voi hoivata toista, ellei ole tätä lähellä, nopeasti avuksi kutsuttavissa. Siis Herra on lähellä minua, tuntuu miltä tuntuu. Hän kuulee minua aina, kun häntä avukseni huudan. Hän rientää auttamaan. Häneltä riittää aikaa ja voimia. Itse en voi määrätä, mihin toimenpiteisiin hän ryhtyy minua hoitaessaan.

Minun on vain opeteltava luottamaan kaikissa tilanteissa häneen ja sallittava hänen toimia omalla tavallaan. Olen mieletön, jos kapinoin. Hän hoivaa silloinkin, kun on tuskallinen olo, kun pelkään, kun en ymmärrä, miksi tapahtuu se, mikä tapahtuu.

Elämäni ja kaikkeni on nyt hänen varmassa hoidossaan, olen millainen olen. Mikään ei kohtaa minua sattumalta. Hänen hoivaamisensa on siitä ihmeellistä, että jokainen hänen käsiinsä päässyt on kerran täysin terve. Hän ei koskaan jätä hoivaamistaan kesken. Hän on alkanut hyvän työn, ja hän on sen täyttävä (Fil. 1:6).

Hän ei kyllästy eikä hänen viisautensa eikä taitonsa lopu kesken. Toki minä voin riistäytyä kesken kaiken irti ja paeta omille teilleni oman voimani tunnossa. Mutta hän on ihmeellisen kärsivällinen ja varma lopputuloksesta.

Siksi, Herra, suo minun olla hiljaa käsissäsi, luottaa kaikessa sinuun ja antaa sinun hoivata loppuun asti.
-
( Otelainaus: Olavi Peltola/Evästä vuoden jokaiselle viikolle)

39

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjoititi:
      #
      Yksi tällainen lämmin, puhutteleva Raamatun sivulause on Room 15:7:ssä: "Niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut. " Sama asia vielä toistetaan, että se tulisi kahden todistuksen vakuuttamana oikein varmaksi: "Sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa" (Room 14:3). Vaikka tässä käytetään sanoja "teidät" ja "hänet", en tee väärin, jos omistan ne omalle kohdalleni.
      #
      Miksi tietoisesti eksytät ihmisiä kristittyjen laittomuun opeilla?

      kristittyjen Jumala ja Jeesus ovat Paavalin teksteissä:
      Kristittyjen uskoon liittyvää;
      Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala...
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      --
      Ja kristillisten Kaikkivaltias Jeesus opettaa näin:
      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      28:18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

      28:20 opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Jeesuksen evankeliumia;
      Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

      • "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."

        1 Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
        5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
        6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
        13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
        14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
        19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
        20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
        22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
        26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
        28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
        29 Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu.
        30 En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
        31 Mutta että maailma ymmärtäisi minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä."
        ( Joh. 14)


    • Anonyymi

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä ja pelastuksesta.
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

    • Anonyymi

      Sain vastaan ottaa kysymyksen:
      "Onko helvetti vain maalinen?"

      Ja vastaan vain, että se on molempia!
      Maallinen Laki ei saa olla ristiriidassa raamatun Kaikkivaltiaan antaman Lain suhteen.
      MUTTA, erikoisen tärkeää on ottaa huomioon lapset. Lapsena kastetut EIVÄT SAANEET SUOMEN PERUSTUSLAIN USKONVAPAUTTA SUOJAAVAA LAILLISTA OIKEUTTA:

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
      Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
      2 luku
      Perusoikeudet
      6 §
      Yhdenvertaisuus
      "Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
      Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
      Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
      Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään."
      -
      Tämän on törkeä vaatimus, ellei jopa muistutuksena laittomuuden rajalla;
      Kirkkolaki 15 §
      "Kirkon jäsenten tulee saattaa lapsensa kastettavaksi ilman tarpeetonta viivytystä. Jos lapsen kastaminen viivästyy, kirkkoherran asiana on muistuttaa siitä lapsen vanhempia tai huoltajia.
      Milloin toinen tai kumpikaan vanhemmista ei kuulu kirkkoon tai milloin lapsi ei ole vanhempiensa kasvatettavana, hänet voidaan kastaa ottaen huomioon, mitä lapsen kuulumisesta kirkkoon erikseen säädetään."

      Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
      ...........................................
      Lakien hierarkia:
      -Jumalan ja Jeesuksen Laki, korkein Laki
      -Suomen Perustuslaki
      -kirkkolaki (ei saa olla ristiriidassa yllä olevien Lakien suhteen)

      Mm nämä teot rikkovat kahta Lakia kristillisten Kaikkivaltiaiden Pyhään Nimiin esiintyen:
      "Älä tapa" https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      Ja
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

      https://mvlehti.net/2021/10/06/tutkintakomitea-jopa-330-000-lasta-papiston-seksuaalisen-hyvaksikayton-uhreina-ranskan-katolisessa-kirkossa/

      Varmaa on, ettei kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin laittomasti kohtelevien kristittyjen laittomuuden jäseniksi.
      Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville antoin samassa tilaisuudessa myllynkivien käyttöohjeet0.
      Matteuksen evankeliumi:
      18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
      Markuksen evankeliumi:
      9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
      Luukkaan evankeliumi:
      17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä."

    • Anonyymi

      Metkaa, että me emme saa itsemme ja koko maailman puolesta kuitenkaan nojata sellaisiin Raamatun paikkoihin kuin:

      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."

      "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois MAAILMAN synnin."

      "Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa."

      "Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi. 33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti!"

      "Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, 2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. 3Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, 4 joka tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden. 5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, 6 joka antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, 7 ja SITÄ VARTEN minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa."

      • Anonyymi

        Matteuksen evankeliumi:
        12:31 "Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta."

        Ja kun HE ovat yhtä, niin pilkkauksien seuraukset ovat ilmeisesti samat:
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."


      • Anonyymi

        Ota huomioon, että...;
        #
        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."
        Oppina nuo eivät ole kristillisten Kaikkivaltiaan oppia.:
        "2.Korinttolaiskirje:
        5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Ja tässä on kyseessä tulkinta ylläolevasta;
        "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois MAAILMAN synnin."
        Johanneksen evankeliumi:
        1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!"
        -
        Ja jos vaikka molemmat olisi oiken, niin kristittyjen laittomuuden maailmassa ovat kristittyjen oman itse hankkiman historiansa mukaan niin valtavat, ettei niistä voi syyttää kristilliaten Kaikkivaltiata ja Heidän Pyhää Henkeä vaikka rikoksia tehdään Heidän Pyhään Nimeen pilkaten.
        Joten laittomuutta ei voi puolustaa toisilla laittomuuksilla:
        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."


      • Anonyymi

        Synti - tuo maailmanhistorian turhin käsite, keksitty ihmisten alistamiseksi.


    • Anonyymi

      Kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan ja kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antamien tietojen muuttaminen laittomuuden laittomuuden Herroja palvelevien eksytykseksi ei ole hyväksyttävää. Ja Pyhän Hengen pilkkaamista ei raamatun mukaan saa anteeksi.
      MUTTA
      Suomen Perustulain uskonvapautta koskeva LAKI ei kiellä palvelemasta Saatanaa ja Barjeesusta JOS niiden omiin nimiin toimii. Niinhän väittävät Vapaamuurareiden ja Jesuiittojen tekevän ja heidän jäseninä on mm kristittyjen papistoa ja henkilökuntaa kuten lehdistö kirjoittelee.

      Huomatkaa, ETTÄ Pyhän Hengen pilkkaamista ei anneta anteeksi.
      Matteuksen evankeliumi:
      12:31 "Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan
      ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta."

      JOTEN;
      1.Joh. 3:4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja laittomuus on rikos."
      Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei raamatun mukaan syntejä=rikoksia sovittanut.

      • Anonyymi

        Kuten huomaatte, niin raamattu EI OLE AINOASTAAN KRISTILLISTEN JUMALAN PYHÄÄ SANAA vaan se on tulkittu kristittyjen eksytykseksi.


    • Anonyymi

      Sovituksen poikkeuksena voi olla se, että JOS, siis JOS
      se ristillä oleva kristillisten Jeesusta pilkannut ryöväri olisi sovittanut kristittyjen laittomuuden rikokset.
      Se ajatuksenakin on kaukaa haettua mutta teoreettisesti mahdollista mutta siihen en itse luottaisi.

      • 17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
        20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."
        ( 1 Kor. 1)

        Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
        ( 2 Kor. 10:5)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
        20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."
        ( 1 Kor. 1)

        Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
        ( 2 Kor. 10:5)

        Siis kyseessä on kristittyjen laittomuuden laatimaa oppia.
        Ja kristityt tuntevat todelliset herransa joiden nimeä eivät tunnusta niinkuin Paavalinne teki mm ruokoilemalla Herrastaan eroa Saatanan enkeleiden seurasssa kolme kertaa. EROA SAAMATTA:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

        JA
        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

        Lakien rikkomisen seurauksista armoton kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen anatama tuomio...
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
        20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."
        ( 1 Kor. 1)

        Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
        ( 2 Kor. 10:5)

        #Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
        ( 2 Kor. 10:5)#

        Paavali ei saanut eroa Herrastaan raamatun mukaan vaikka ruokoili Saatanan enkeleiden seurassa kolme kertaa; eroa raamatun mukaan saamatta!

        Kristilliset
        Matt.23:15 "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        Ketä laittomuuden kristityt rakastavat tukemalla laittomuutta:
        Joh. 14:15 "Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni."


    • Anonyymi

      Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen vainot alkoivat jo ennen Hänen syntymää laittomuuden Herrojaan palvelevien toimesta:
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

      Kristillisten vainoista sen verran tietoa, että heidän Krisllisten Kaikkivaltiasta Jeesusta vainottiin, ilmeisesti tapettavaksi jo ennen syntymää. Viisaat miehet johti harhaan vainojat ja pelastivat Kaikkivaltiaa....

      Matteuksen evankeliumi: 2:16 Silloin Herodes, nähtyään, että tietäjät olivat hänet pettäneet, vihastui kovin ja lähetti tappamaan kaikki poikalapset Beetlehemistä ja koko sen ympäristöstä, kaksivuotiaat ja nuoremmat, sen mukaan kuin hän oli aikaa tietäjiltä tarkoin tiedustellut."

    • Anonyymi

      Kun rehellisesti haluaa syventyä kristittyjen ja kristillisten oppeihin niin keskustelijan raamatulla osoittamia tieto käyttävänä joutuu sananvapauden riiston estetään kirjoittamasta vaikka raamatun mukaan sen totuuden valossa olevia tietoja käyttää.

      Esimerkiksi tämän raamatullisen eron mukaan kristitty ei ole kristillinen:
      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      .....................
      Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
      Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.

      Ja tuossa raamatullisesti todistettu, että kristillisten Kaikkivaltiaiden Lakia ja oppeja noudattavat ovat KRISTILLISIÄ
      ja, että paavalilaisuuden oppeihin koulutettuja ovat kristillisistä eronneita kristittyjä kun heille ei kelpaa kristillisten Lait ja Kaikkivaltiaat oppeineen käytännössäkään.

      Ja Kaikkivaltiaiden sekä Heidän Pyhän Hengen Nimeen laittomuuden kristityt antavat itse todistuksen mm "älä tapa" Lain rikkojina SEKÄ JUMALANPILKKA RIKOS esiintymällä Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen rikollisina:
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
      mm tällä tavalla;
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

      Mitä Lakia ihmisenä rikkoo jos tuon kristittyjen ja kristillisten välisen eron tuo julki sillä sehän on kaikkien löydettävissä raamatullisena selvyytenä??

    • Anonyymi

      Usko ja kaste ei pelasta. Ei uskossa ollut, kastamattoman ryövärin kristillisten Kaikkivaltias otti mukaansa Paratiisiin todistaen kasteoppikin kristittyjen väärennökseksi eikä Hän ole laittomuuden kristittyjä lähettänyt kehytysmaihin tappamaan ja tapattamaan syyttömiä ihmisiä, lapsiakaan KRISTILLISTEN KAIKKIVALTIAIDEN PYHÄÄN NIMEEN ESIINTYVINÄ laittomuuden edustajina.

      Vielä 2000-luvulla kristittyjen laittomuus tappaa ja tapataa syyttömiä ihmisiä, lapsiakin kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen JA USKOVAISET USKOVAT NIITÄ TEKOJA TEKEVIEN OLEVAN KAIKKIVALTIAIDEN LÄHETTÄMIÄ:
      Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus EI LÄHETTÄNYT kristittyjä kehitysmaihin HEIDÄN JA HEIDÄN PYHÄN HENGEN nimiin tappamaan ja tapattamaan syyttömiä ihmisiä, lapsiakin:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

      NÄIDEN kahdentoista joukossa ei laittomuuden kristittyjä ollut:
      Matteuksen evankeliumi:
      10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
      10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."

      Pitäisi uskovaisillekkin olla selvää mitä uskoo ja ketä todellisuudessa rahoittaa ja puolustaa mutta kuten Laki sallii niin laittomuuden Herroja saa palvella mutta se ei kerro seurauksista mitään eikä ota vastuuta jonka uskostaan saa.

    • Anonyymi

      Keneltä laittomuus on saanut oikeuden käyttää rippi ja salarippi rituaalein rikoksista sovituksia?

      Kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen ei saa raamatun mukaan rikoksia tehdä. Rippi ja Salarippi eivät ole raamatullisia oppeja. Eikö silloin ole olemassa vaara, että viattomat; raiskatut lapset joutuvat kärsimään kun ei ole oikeudettu omaan juristiin puolustajaksi?
      Ja ripin asettajahan voi itse olla rikoksen tekijänä ja se pahentaisi tilannetta edelleen JOS rikollinen antaa ripillä itse itselleen sovituksen laittomuudestaan!

      # https://fi.wikipedia.org/wiki/Rippi#Rippi_luterilaisessa_kirkossa
      Rippi on kristinuskossa synnintunnustus ja siihen liittyvä synninpäästö. Usein ripittäytyminen tapahtuu yksityisrippinä, jossa ripittäytyjä tunnustaa syntinsä ripittäjälle, joka on usein pappi. Yhteiseksi tai yleiseksi ripiksi nimitetään tilannetta, jossa (usein jumalanpalveluksessa) seurakunta tunnustaa valmista tunnustustekstiä käyttäen syntinsä ja pappi julistaa yleisen synninpäästön.[1]#

      1.Joh. 3:4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja laittomuus on rikos."
      Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei raamatun mukaan syntejä/rikoksia sovittanut.

      11 § (24.7.1998/563
      "Rikoksentekijän suojeleminen
      Joka saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava rikoksentekijän suojelemisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi."

      Onko lupa kristittyjen laittomuuden Herralta ellei niin keneltä?
      #
      Lasten seksuaalisesti hyväksi käytöstä:
      "Jeesus on tie 1.7.2011 20:09
      Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
      Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
      Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
      Jumalalta!"
      #

      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

      Nuo kaikki uskovaisena olette ilmeisesti hyväksyneet ja tiedätte uskonne olevan Lain tuen mutta on se olemassa toinenkin mahdollisuus, sekin, että laittomuuskin tuomitaan mm Kaikkivaltiaiden Pyhään Nimiin esiintyvänä uskovaisineen!

      • >>Lisää Häneen jotain tai ota Hänestä pois jotain, jäljelle ei jää mitään.
        Jeesus Kristus plus jotain on EI MITÄÄN.
        Jeesus Kristus pois jotain on EI MITÄÄN.

        1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        ( 1 Kor. 2)

        Yksin Jumalan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, meidän syntiemme sovittajaan ja lunastajaamme, Herraamme ja Vapahtajaamme, me saamme olla pelastetut.

        Jeesuksessa Kristuksessa on meillä KAIKKI.
        Ilman Jeesusta Kristusta meillä EI OLE MITÄÄN.

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ( Joh. 3:16)>>

        ( Nimimerkki "Saviseutulainen"/JEESUS KRISTUS YKSIN RIITTÄÄ 04.08.2020 15:25)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        >>Lisää Häneen jotain tai ota Hänestä pois jotain, jäljelle ei jää mitään.
        Jeesus Kristus plus jotain on EI MITÄÄN.
        Jeesus Kristus pois jotain on EI MITÄÄN.

        1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        ( 1 Kor. 2)

        Yksin Jumalan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, meidän syntiemme sovittajaan ja lunastajaamme, Herraamme ja Vapahtajaamme, me saamme olla pelastetut.

        Jeesuksessa Kristuksessa on meillä KAIKKI.
        Ilman Jeesusta Kristusta meillä EI OLE MITÄÄN.

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ( Joh. 3:16)>>

        ( Nimimerkki "Saviseutulainen"/JEESUS KRISTUS YKSIN RIITTÄÄ 04.08.2020 15:25)

        Miksi kieroilet? Sinä itse siteeraat oitis jaetta, joka mielestäsi rajaa pelastuvien joukkoa. Sinähän olet monesti käyttänyt Joh. 3:16:a perustellaksesi paskaoppisi siitä, kuinka "kaikki EIVÄT suinkaan pelastu", vaikka tuossa jakeessa ei mainita sellaisesta sanallakaan.

        Jos siis Jeesus Kristus itsessään on KAIKKI, silloin KAIKKI pelastuvat koskapa

        hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy KAIKKI voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kieroilet? Sinä itse siteeraat oitis jaetta, joka mielestäsi rajaa pelastuvien joukkoa. Sinähän olet monesti käyttänyt Joh. 3:16:a perustellaksesi paskaoppisi siitä, kuinka "kaikki EIVÄT suinkaan pelastu", vaikka tuossa jakeessa ei mainita sellaisesta sanallakaan.

        Jos siis Jeesus Kristus itsessään on KAIKKI, silloin KAIKKI pelastuvat koskapa

        hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy KAIKKI voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa.

        Anteeksi mutta tieteen mukaan maailman eri kulttuureilla on mukaan yli 11-miljoonaa Jumalaa. Yhteistä niille kaikille on se, ettei yksikään niistä ole maailman kaikkeutta pystynyt luomaan.
        Joten, uskommalla et sitä tietoa kumoa väärää tietoa antamatta.


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        >>Lisää Häneen jotain tai ota Hänestä pois jotain, jäljelle ei jää mitään.
        Jeesus Kristus plus jotain on EI MITÄÄN.
        Jeesus Kristus pois jotain on EI MITÄÄN.

        1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        ( 1 Kor. 2)

        Yksin Jumalan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, meidän syntiemme sovittajaan ja lunastajaamme, Herraamme ja Vapahtajaamme, me saamme olla pelastetut.

        Jeesuksessa Kristuksessa on meillä KAIKKI.
        Ilman Jeesusta Kristusta meillä EI OLE MITÄÄN.

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ( Joh. 3:16)>>

        ( Nimimerkki "Saviseutulainen"/JEESUS KRISTUS YKSIN RIITTÄÄ 04.08.2020 15:25)

        Usko kautta ei ole kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen palvelija!

        Kristillisten Jeesuksen evankeliumia;
        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        Siis uskominen on kielletty kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen tekstissä ja syy miksi!

        Näitä uskossa uskotaan ja palvelleen laittomuuden eksyttäminä.....
        Kristittyjen uskoon liittyvää;
        Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala...
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Usko kautta ei ole kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen palvelija!

        Kristillisten Jeesuksen evankeliumia;
        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        Siis uskominen on kielletty kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen tekstissä ja syy miksi!

        Näitä uskossa uskotaan ja palvelleen laittomuuden eksyttäminä.....
        Kristittyjen uskoon liittyvää;
        Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala...
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        "Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        ( Ap.t. 10:42-43)

        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
        ( Ap.t. 16)

        Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        ( Ef. 2:8-9)

        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        "Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        ( Ap.t. 10:42-43)

        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
        ( Ap.t. 16)

        Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        ( Ef. 2:8-9)

        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

        Et ole ymmärtänyt sitä, että raamatun mukaan on olemassa kristittyjen laittomuudelle omat Herransa ja kristillisten Kaikkivaltiaalla Jumalalla ja Kaikkivaltiaalle Jeesuksella omansa.
        ....
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita.
        -
        Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen Laille kuuliaisten Pyhän Hengen avulla raamatun mukaan:
        Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.
        -
        Uskomalla kristitty uskovainen tunnustaa laittomuuden Paavalin tekstien Jumalaksi Saatanan ja Barjeesuksen omaksi Herrakseen kristillisten Kaikkivaltiaista ja Heidän Pyhästä Hengestä luopuneena.
        2.Korinttolaiskirje:
        11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        >>Lisää Häneen jotain tai ota Hänestä pois jotain, jäljelle ei jää mitään.
        Jeesus Kristus plus jotain on EI MITÄÄN.
        Jeesus Kristus pois jotain on EI MITÄÄN.

        1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        ( 1 Kor. 2)

        Yksin Jumalan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, meidän syntiemme sovittajaan ja lunastajaamme, Herraamme ja Vapahtajaamme, me saamme olla pelastetut.

        Jeesuksessa Kristuksessa on meillä KAIKKI.
        Ilman Jeesusta Kristusta meillä EI OLE MITÄÄN.

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ( Joh. 3:16)>>

        ( Nimimerkki "Saviseutulainen"/JEESUS KRISTUS YKSIN RIITTÄÄ 04.08.2020 15:25)

        Matt.23:15 "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        Ketä laittomuuden kristityt rakastavat:
        Joh. 14:15 "Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni."


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        "Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        ( Ap.t. 10:42-43)

        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
        ( Ap.t. 16)

        Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        ( Ef. 2:8-9)

        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        SILLÄ....
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Kysymys: Kuinka Saatana on tämän maailman jumala (2. Kor. 4:4)?
        Vastaus: Ilmaisu "tämän maailman jumala" (tai "tämän ajan jumala") kertoo Saatanalla olevan suuren vaikutuksen ihmisten ihanteisiin, mielipiteisiin, tavoitteisiin ja toiveisiin. Hänen vaikutusvaltansa ulottuu maailmamme elämänkatsomuksiin, koulutukseen ja kaupankäyntiin. Maailman ajatukset, olettamukset ja väärät uskonnot ovat hänen valvonnassaan ja ovat alkuisin hänen punomistaan valheista ja petoksista.
        Saatanaa kutsutaan myös "avaruuden henkivaltojen hallitsijaksi" (Ef. 2:2). Hän on "tämän maailman ruhtinas" (Joh. 12:31). Nämä nimet ja monet muut kuvailevat Saatanan kykyjä. Kun esim. sanomme hänen olevan "avaruuden henkivaltojen hallitsijan", ilmaisee se hänen jollakin tavoin ohjaavan maailmaa ja sen asukkaita.
        Se ei kuitenkaan merkitse, että hänellä on täysi valta, sillä ainoastaan Jumala kaikkivaltainen. Mutta se merkitsee, että Jumala kaikessa viisaudessaan sallii Saatanan toimia maailmassamme asettamiensa rajojen puitteissa. Kun Raamattu toteaa Saatanan hallitsevan maailmaa, meidän on muistettava, että se koskee ainoastaan uskottomia. Uskovat eivät enää ole Saatanan vallassa (Kol. 1:13). Uskottomat puolestaan ovat "Paholaisen ansassa" (2. Tim. 2:26) ja "Paholaisen vallassa" (1. Joh. 5:19; Ef. 2:2).

        Vaikka Raamattu opettaa, että Saatana on tämän maailman jumalan, se ei merkitse hänellä olevan rajaton valta. Sen sijaan on kysymys siitä, että Saatana hallitsee uskotonta maailmaa jollakin tavalla. Uskottomat seuraavat 2. Kor. 4:4 mukaan Saatanan ohjelmaa: "Tarkoitan niitä, joiden mielen tämän maailman jumala on sokaissut, niin että he epäuskossaan eivät näe Kristuksen evankeliumin kirkkaudesta säteilevää valoa, Kristuksen, joka on Jumalan kuva" (2 Kor. 4:4). Saatanan juonitteluihin kuuluu väärien oppien edistäminen maailmassa, koska ne sokaisevat uskottomat evankeliumin totuudelle. Saatanan elämänkatsomukset pitävät lukemattomia ihmisiä vankeinaan ja ainoastaan Kristus voi vapauttaa heidät.
        Esimerkkinä tällaisesta näkemyksestä on usko siihen, että ihminen voi jotenkin ansaita Jumalan mielisuosion teoillaan. Melkein kaikissa väärissä uskonnoissa Jumalan suosion ansaitseminen on hallitseva aihe. Pelastus tekojen kautta on vastoin Raamatun opetuksia. Ihminen ei voi ansaita Jumalan suosiota ja iankaikkinen elämä on ilmainen lahja (Ef. 2:8-9). Tämä lahja on saatavissa yksin Jeesuksen Kristuksen kautta (Joh. 3:16; 14:6). Saatat pohtia, miksi ihmiskunta ei halua vastaanottaa ilmaista pelastuksen lahjaa (Joh. 1:12). Vastaus tähän on Saatana, tämän maailman jumala, joka sen sijaan houkuttelee ihmiskuntaa seuraamaan häntä. Saatanalla on oma asialistansa, jota uskoton maailma seuraa ja ihmiskunta sallii petoksen jatkuvan. Näin ollen ei ole mikään ihme, että Saatanaa kutsutaan valehtelijaksi (Joh. 8:44)."


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        "Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        ( Ap.t. 10:42-43)

        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
        ( Ap.t. 16)

        Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        ( Ef. 2:8-9)

        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

        "....18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)"

        Mutta uskominen kristittyjen laittomuuden Herroihin ei olekkaan sama asia!
        Puolustatte paavalilais-luterilaisuuden laittomuutta oppeineen eksytettyinä uskovaisina ja se on Laillinen oikeus uskonvapautta koskevan Lain mukaan.
        MUTTA
        uskokaa herrojenne omiin nimiin sillä kristillisten Kaikkivaltiaat oppeineen olette ilmeisesti hyljänneet kun Heidän opit ja Nimet kelpaavat vain laittomuuden Herrojanne ja oppejanne tukemaan ja ne teot osoittavat eksytyksen jonka olette hyväksyneet vaikka....:
        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ....JOTEN teille on ilmeisesti uskominen tärkeämpi kuin KRISTILLISTEN KAIKKIVAILTIAIDEN ANTAMAT OPIT JA LAIT!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi mutta tieteen mukaan maailman eri kulttuureilla on mukaan yli 11-miljoonaa Jumalaa. Yhteistä niille kaikille on se, ettei yksikään niistä ole maailman kaikkeutta pystynyt luomaan.
        Joten, uskommalla et sitä tietoa kumoa väärää tietoa antamatta.

        Saat anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat anteeksi.

        Sinulla on totuuden ymmärrystä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        SILLÄ....
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Kysymys: Kuinka Saatana on tämän maailman jumala (2. Kor. 4:4)?
        Vastaus: Ilmaisu "tämän maailman jumala" (tai "tämän ajan jumala") kertoo Saatanalla olevan suuren vaikutuksen ihmisten ihanteisiin, mielipiteisiin, tavoitteisiin ja toiveisiin. Hänen vaikutusvaltansa ulottuu maailmamme elämänkatsomuksiin, koulutukseen ja kaupankäyntiin. Maailman ajatukset, olettamukset ja väärät uskonnot ovat hänen valvonnassaan ja ovat alkuisin hänen punomistaan valheista ja petoksista.
        Saatanaa kutsutaan myös "avaruuden henkivaltojen hallitsijaksi" (Ef. 2:2). Hän on "tämän maailman ruhtinas" (Joh. 12:31). Nämä nimet ja monet muut kuvailevat Saatanan kykyjä. Kun esim. sanomme hänen olevan "avaruuden henkivaltojen hallitsijan", ilmaisee se hänen jollakin tavoin ohjaavan maailmaa ja sen asukkaita.
        Se ei kuitenkaan merkitse, että hänellä on täysi valta, sillä ainoastaan Jumala kaikkivaltainen. Mutta se merkitsee, että Jumala kaikessa viisaudessaan sallii Saatanan toimia maailmassamme asettamiensa rajojen puitteissa. Kun Raamattu toteaa Saatanan hallitsevan maailmaa, meidän on muistettava, että se koskee ainoastaan uskottomia. Uskovat eivät enää ole Saatanan vallassa (Kol. 1:13). Uskottomat puolestaan ovat "Paholaisen ansassa" (2. Tim. 2:26) ja "Paholaisen vallassa" (1. Joh. 5:19; Ef. 2:2).

        Vaikka Raamattu opettaa, että Saatana on tämän maailman jumalan, se ei merkitse hänellä olevan rajaton valta. Sen sijaan on kysymys siitä, että Saatana hallitsee uskotonta maailmaa jollakin tavalla. Uskottomat seuraavat 2. Kor. 4:4 mukaan Saatanan ohjelmaa: "Tarkoitan niitä, joiden mielen tämän maailman jumala on sokaissut, niin että he epäuskossaan eivät näe Kristuksen evankeliumin kirkkaudesta säteilevää valoa, Kristuksen, joka on Jumalan kuva" (2 Kor. 4:4). Saatanan juonitteluihin kuuluu väärien oppien edistäminen maailmassa, koska ne sokaisevat uskottomat evankeliumin totuudelle. Saatanan elämänkatsomukset pitävät lukemattomia ihmisiä vankeinaan ja ainoastaan Kristus voi vapauttaa heidät.
        Esimerkkinä tällaisesta näkemyksestä on usko siihen, että ihminen voi jotenkin ansaita Jumalan mielisuosion teoillaan. Melkein kaikissa väärissä uskonnoissa Jumalan suosion ansaitseminen on hallitseva aihe. Pelastus tekojen kautta on vastoin Raamatun opetuksia. Ihminen ei voi ansaita Jumalan suosiota ja iankaikkinen elämä on ilmainen lahja (Ef. 2:8-9). Tämä lahja on saatavissa yksin Jeesuksen Kristuksen kautta (Joh. 3:16; 14:6). Saatat pohtia, miksi ihmiskunta ei halua vastaanottaa ilmaista pelastuksen lahjaa (Joh. 1:12). Vastaus tähän on Saatana, tämän maailman jumala, joka sen sijaan houkuttelee ihmiskuntaa seuraamaan häntä. Saatanalla on oma asialistansa, jota uskoton maailma seuraa ja ihmiskunta sallii petoksen jatkuvan. Näin ollen ei ole mikään ihme, että Saatanaa kutsutaan valehtelijaksi (Joh. 8:44)."

        "Jeesuksen evankeliumia-"

        Missä kohtaa Raamatussa Jeesuksen sanotaan julistavan evankeliumia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksen evankeliumia-"

        Missä kohtaa Raamatussa Jeesuksen sanotaan julistavan evankeliumia?

        Kristillisten Kaikkivaltiaana Jeesus opettaa kutsukaa sitä sitten evankelimin julistamiseksi tai Lain asettamien ehtojen opetettamiseksi mutta kristillisten opetuslapset saarnaa ja julistavat Kaikkivaltiaan antaman opetuksien mukaan. Tosin niitä raamatullisesti ovat kristityt väärin tulkinneet ja sovitelleet omiin tarpeisiin väärentämällä; esimerkiksi lapsikaste jne. Kaikkivaltiaana Hän ei ole käskenyt kastaa KETÄÄN, lapsiakaan, kristittyjen laittomuuden jäseniksi.


    • Anonyymi

      Tällaisia laittomuuden rikoksia ei krisrillisten Kaikkivaltias Jumala ja Kaikkivaltias Jeesus ole käskenyt tehdä.

      Mm nämä teot rikkovat kahta Lakia kristillisten Kaikkivaltiaiden Pyhään Nimiin esiintyen, ja pilkkaaminen rikoksia Heidän Nimeen tehtyinä vaikka kristittyjen ei ole lähetetty maailmalle syyttämiä ihmisiä, lapsiakin tappamaan:
      "Älä tapa" Lain rikokset https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

      Joten uskovaisina yritätte todistaa laittomuudenne herroja palvelevina laittomuudet kristillisten Kaikkivaltiaiden syyksi ilman pienintäkään todistusta!
      Joten tunnette herranne ja sen että eksytettyinä olette harhassa...
      Hävetkää ja tutkikaa asiat tarkemmin ennenkuin tuomitsette syyttömän Kaikkivaltiaan....

    • Anonyymi

      Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei ole lähettänyt raamatun mukaan kristittyjä maailmalle tekemään rikoksia, jopa omia uskovaisia uhraamalla.
      Joten, KUKA on lähettänyt ja käskenyt?

      Uskolla ei voi desavoida rikoksia joista on näyttöä ja tietoa toduudesta.
      Kristittyjen Paavikin sen huomasi ja tunnusti itsensä vainoajaksi...
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

      Kristillisten vainoista sen verran tietoa, että heidän Krisllisten Kaikkivaltiasta Jeesusta vainottiin, ilmeisesti tapettavaksi jo ennen syntymää. Viisaat miehet johti harhaan vainojat ja pelastivat Kaikkivaltiaan....

      Matteuksen evankeliumi: 2:16 Silloin Herodes, nähtyään, että tietäjät olivat hänet pettäneet, vihastui kovin ja lähetti tappamaan kaikki poikalapset Beetlehemistä ja koko sen ympäristöstä, kaksivuotiaat ja nuoremmat, sen mukaan kuin hän oli aikaa tietäjiltä tarkoin tiedustellut."

      Lainattua teksiä kristittyjen historiasta:
      "Kristityt ovat vainonneet runsaasti myös toisiaan historiansa aikana. [[Ristiretket]] innostivat hyökkäykseen myös kristittyä [[Konstantinopoli]]a [[Neljäs ristiretki|neljännen ristiretken]] aikana vastaan vuonna 1204. Katolisen kirkon piirissä oli [[inkvisitio]] kerettiläisesti ajattelevia kohtaan. [[Ranska]]ssa katolilaiset vainosivat 1500-luvulla [[hugenotit|hugenotteja]]<ref>[http://www.huguenot.netnation.com/general/huguenot.htm History]. The National Hugenot Society.</ref>, minkä johdosta suuri osa Ranskan protestanteista pakeni [[Saksa]]an, [[Englanti]]in ja [[Alankomaat|Alankomaihin]]. Englannissa alettiin [[Uskonpuhdistus|Uskonpuhdistuksen]] jälkeen puolestaan vainota katolilaisia. 1500–1600-luvut olivat Euroopassa katolisten ja protestanttien välisten uskonsotien aikaa. Suurimpana tämän kauden sotana oli [[kolmikymmenvuotinen sota]] 1600-luvun alkupuolella. Uskonnonvapautta ei ollut, vaan kunkin maan hallitsija määräsi uskonnon harjoittamisesta."

    • Anonyymi

      Kristillisillä Kaikkivaltiaita seuranneilla ei ole omaa raamattua.
      MUTTA
      Kristillisillä on omat edut joista kristityt jää ilman....:
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."

      Tuo kristillisten "Puolustaja" "totuuden Henki" ei ole aivan sama kuin kristittyjen "Pyhä Henki" sillä kyseessä on usko eikä sielullinen totuus.

    • Anonyymi

      Hyvässä hoivassa olevat nauttivat tänäänkin ehtoollisensa tosi uskovaisina luottavaisina pelastuksiinsa. Mutta kuinka moni todellisuudessa pelastuukaan?
      Matteuksen evankeliumi:
      15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
      15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
      15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
      15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
      15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
      15:20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
      15:21 Ja Jeesus lähti sieltä ja vetäytyi Tyyron ja Siidonin tienoille."

      Barjeesusta palvelevien "herra ehtoollinen joka ehtoollisenna on laitettu korvaamaan Lait antaneen kaikki valtiaan Jeesuksen opin ehtoollisen ja siitä tietoisena Paavali antoi vakavan varoituksen TUOMIOSTA sitä haluaville joten ilmeisesti todellisuudessa ehtoollisessa tarjotaan Barjeesuksen lihaa ja verta.

      HUOM!!!
      1. Kor. 11:28–29 "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."

    • Anonyymi

      Ilmeisesti uskovaisten joukossa on sellaisia, jotka EIVÄT USKO KRISTILLISTEN KAIKKIVALTIAAN JEESUKSEN LAIN JA OPPIEN TIETOJA.
      Ja eksytettyinä, asettavat kristittyjen laittomuuden Herransa kristillisten Kaikkivaltiasta suuremmaksi ja uskovat Heitä eksytettyinä.
      MUTTA
      kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan ja Kaikkivaltiaan Jeesuksen sekä Heidän Pyhän Hengen Nimeen laittomuuden Herrajaan uskovat rikkovat tätä Lakia:
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
      JOTEN; kuka laittomaksi eksytetyn pelastaa????
      Paavalin Parjeesusko? Sillä ei ole Kaikkivaltiaan oikeuksia joten Kaikkivaltiaan antama tieto jää voimaan:
      Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
      ..
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      "Kuinka Saatana on tämän maailman jumala (2. Kor. 4:4)?
      Vastaus
      Ilmaisu "tämän maailman jumala" (tai "tämän ajan jumala") kertoo Saatanalla olevan suuren vaikutuksen ihmisten ihanteisiin, mielipiteisiin, tavoitteisiin ja toiveisiin. Hänen vaikutusvaltansa ulottuu maailmamme elämänkatsomuksiin, koulutukseen ja kaupankäyntiin. Maailman ajatukset, olettamukset ja väärät uskonnot ovat hänen valvonnassaan ja ovat alkuisin hänen punomistaan valheista ja petoksista.
      ...
      Tähän uskominen ei pelasta:
      Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      Ja tuota palveleminen kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen Nimeen on edellä mainitus pilkkaus Lain voimalla rikos.
      ................
      Siis on otettava huomioon tarkoin hierarkia kuka sano ja mitä JA KENELLÄ ON VALTUUDET MM TUOMITA!

      Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      Joh. 14:15 "Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni."

    • Anonyymi

      On todella lohdullista ettei tarvitse etsiä mitään yliluonnollista kuten jumalaa. Viisaampi vain hyväksyä tosiasiat ilman satuiluja.

      • Anonyymi

        Viisaudesta tutkimuksien tietoa lyhyesti...:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Usko_ja_järki
        "Uskon ja järjen suhteesta voidaan erottaa kolme eriävää näkemystä.[3]lähde tarkemmin?
        Usko ja järki ovat niin läheisesti sidoksissa toisiinsa, että järjen luotettavuutta ei voi perustella ilman uskoa siihen, että järjen alkuperä on järjellinen, eli että järjellä on järjellinen Luoja.[4] Tätä näkemystä edustavat esimerkiksi professori Michael C. Rea ja professori Alvin Plantinga tietoteoriaa käsittelevässä trilogiassaan.[5]
        Usko ja järki ovat sidoksissa toisiinsa siinä heikommassa mielessä, että uskon ja järjen suhde on harmoninen, eli usko ja järki eivät ole ristiriidassa. Usko on järjen vastakohta.[6]"
        ...
        Tiede
        "Usko ja äly
        Professori Richard Lynnin mukaan älykkäät ihmiset ovat muita harvemmin uskossa. Älykkyys vähentää uskon merkitystä paitsi yksilölle myös kokonaisille yhteiskunnille. Viime vuosisadalla kiihtynyt länsimaisten yhteiskuntien maallistuminen on yhteydessä keskimääräisen älykkyysosamäärän kasvuun. Professorin mukaan uskonnollisuus väheni ja keskimääräinen älykkyys lisääntyi 137 kehittyneessä maassa 1900-luvulla.[22] Kehityspsykologi Satoshi Kanazawan tutkimuksen mukaan ateistit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin muu väestö."


    • Anonyymi

      JK.
      Ei ihmisen tarvitse olla ateisti ollakseen järkevä sillä viisaudesta ei ole kenenkään pakko luopua kuten uskontunnustuksen seurauksena tapahtuu nk tosi uskovaisille joiden joukossa on myös vakavan narsismisuuden ominaisuudet...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe