Työmarkkinatuki nousee 41 euroa

Anonyymi

Elokuussa. Näin ne kelassa sanoi mutta sitten toimeentulotuki pienenee.

115

966

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin se menee, kun ei itse omasta toimeentulostaan huolehdi.

      • Anonyymi

        Minulle on ihan sama jos työttömyystukea nostetaan muutaman kymmentä euroa, koska minä voin halutessani ottaa sen pois antamalla työttömälle karenssia
        Työttömien tukia voidaan siis korottaa, mutta vain sen verran että pysyvä minua alempana sosiaalisessa arvoasteikossa

        Tulee muistaa että työttömistä ja ja köyhistä on myös hyötyä. Ilman köyhiä ei olisi sosiaalivirastoja. Siksikään tämä korotus ei ole haitallinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on ihan sama jos työttömyystukea nostetaan muutaman kymmentä euroa, koska minä voin halutessani ottaa sen pois antamalla työttömälle karenssia
        Työttömien tukia voidaan siis korottaa, mutta vain sen verran että pysyvä minua alempana sosiaalisessa arvoasteikossa

        Tulee muistaa että työttömistä ja ja köyhistä on myös hyötyä. Ilman köyhiä ei olisi sosiaalivirastoja. Siksikään tämä korotus ei ole haitallinen

        Hahahaah sä et anna karenssia muutaku unissas, joten lopeta paskan puhuminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahahaah sä et anna karenssia muutaku unissas, joten lopeta paskan puhuminen

        Voin leikata toimeentulotukea 20% tai 40%

        Sosiaalivirkailijana minulla on laillinen oikeus tehdä se


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin leikata toimeentulotukea 20% tai 40%

        Sosiaalivirkailijana minulla on laillinen oikeus tehdä se

        Ja lehmät lentää, uskoo kuka tahtoo mutta sä et ole mikää sosiaalivirkailija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lehmät lentää, uskoo kuka tahtoo mutta sä et ole mikää sosiaalivirkailija.

        sinä et tajua elämän realiteetteja..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on ihan sama jos työttömyystukea nostetaan muutaman kymmentä euroa, koska minä voin halutessani ottaa sen pois antamalla työttömälle karenssia
        Työttömien tukia voidaan siis korottaa, mutta vain sen verran että pysyvä minua alempana sosiaalisessa arvoasteikossa

        Tulee muistaa että työttömistä ja ja köyhistä on myös hyötyä. Ilman köyhiä ei olisi sosiaalivirastoja. Siksikään tämä korotus ei ole haitallinen

        Työttömyystukea voisi nostaa pari sataa euroa, sen päälle voisi tehdä töitä 600 euroa menettämättä tukia ja toimeentulotukea voisi pienentää, mutta ei. Kun ei haluta että ihmiset tekee töitä varsinkaan osa-aikatöitä. Pitää olla työtöntyötön ja odotella kotona kattoon syljeskellen milloin joku tukee hakemaan kotoa töihin johonkin valtion virastoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin leikata toimeentulotukea 20% tai 40%

        Sosiaalivirkailijana minulla on laillinen oikeus tehdä se

        Toimeentulotuki voisi poistaa kokonaan, työttömyystukea nostaa hieman ja tulorajaa voisi nostaa reilusti paljonko saa tehdä työttömyystuet päälle menettämättä tukia (vähintään 500 netto).


      • Anonyymi

        Kyllähän työtön huolehtii vaikka mistä. Pimeesti kun tekee niin se o kaikki tselle . On hienoa että etuudet nousee, toista se on palkat, ne ei nouse koskaan. Hoitajatkin taistelee vielä palkoistaan kohta vuosi vierähtänyt, mutta poliitikot nsotaa samana päivänä omia 20 000 e kk. Hih, on ne teinit aika veijareita...mutta pitää saada aamupalaa, ja sehän maksaa tonnin ainakin kuussa... Marinilla anakin, kallis dieetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin leikata toimeentulotukea 20% tai 40%

        Sosiaalivirkailijana minulla on laillinen oikeus tehdä se

        Taidat ollakkin juuri se sossuvirkailija, joka kurjuutti elämääni 2013- 2015, kun jouduin ikikarenssiin. Jouduin siksi, etten mennyt ehdotettuun koulutukseen, vaan hain palkkatukityöhön lounasbaariin. Baariin ei sitte päässytkään, kun yrityksellä oli verovelkaa. Olin tyhmä. No onneksi se sosiaalivirkaililijakin on jo muissa hommissa ja minäkin opin selvitymisen keinot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin leikata toimeentulotukea 20% tai 40%

        Sosiaalivirkailijana minulla on laillinen oikeus tehdä se

        Sosiaalivirkailijat eivät tee näitä päätöksiä. Kelan etuuskäsittelijät tekevät päätökset toimeentulotuen leikkauksista työvoimavirkailijoiden lausuntojen perusteella.

        Kaikki valta on siis käytännössä työvoimavirkailijalla. Eli sama kuin oma_ valmentelija tai te- asiantuntija tai millä nimillä näitä nyt kulloinkin kutsutaankin kun eivät osaa edes sitä päättää. työvoimavirkailija voi kiusanteon ilosta päättää tarjota työttömälle mitä tahansa orjuutta tai pelleilyä. Jos kieltäydyt eikä virkailija hyväksy perusteluasi kieltäytymiselle, hän pistää sinusta työvoimapoliittisen lausunnon Kelaan. Kelan etuuskäsittelijä tekee sitten päätöksen tuen leikkauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalivirkailijat eivät tee näitä päätöksiä. Kelan etuuskäsittelijät tekevät päätökset toimeentulotuen leikkauksista työvoimavirkailijoiden lausuntojen perusteella.

        Kaikki valta on siis käytännössä työvoimavirkailijalla. Eli sama kuin oma_ valmentelija tai te- asiantuntija tai millä nimillä näitä nyt kulloinkin kutsutaankin kun eivät osaa edes sitä päättää. työvoimavirkailija voi kiusanteon ilosta päättää tarjota työttömälle mitä tahansa orjuutta tai pelleilyä. Jos kieltäydyt eikä virkailija hyväksy perusteluasi kieltäytymiselle, hän pistää sinusta työvoimapoliittisen lausunnon Kelaan. Kelan etuuskäsittelijä tekee sitten päätöksen tuen leikkauksesta.

        He tekevät päätöksen sosiaalivirkailijoiden ilmoituksen perusteella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He tekevät päätöksen sosiaalivirkailijoiden ilmoituksen perusteella

        Eiväthän tee. Kela tekee tukien leikkauspäätökset työvoimavirkailijoiden tekemien työvoimapoliittisten lausuntojen perusteella. Sosiaalivirkailijat eivät ole työvoimavirkailijoita.

        Sosiaalivirkailija puolestaan päättää harkinnanvaraisesta toimeentuotuesta. Sitä joko saa tai sitten ei tipu riippuen sosiaalivirkailijan harkinnasta. Sosiaalivirkailijan harkinta ei kuitenkaan vaikuta toimeentulotukien leikkauspäätöksiin millään tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalivirkailijat eivät tee näitä päätöksiä. Kelan etuuskäsittelijät tekevät päätökset toimeentulotuen leikkauksista työvoimavirkailijoiden lausuntojen perusteella.

        Kaikki valta on siis käytännössä työvoimavirkailijalla. Eli sama kuin oma_ valmentelija tai te- asiantuntija tai millä nimillä näitä nyt kulloinkin kutsutaankin kun eivät osaa edes sitä päättää. työvoimavirkailija voi kiusanteon ilosta päättää tarjota työttömälle mitä tahansa orjuutta tai pelleilyä. Jos kieltäydyt eikä virkailija hyväksy perusteluasi kieltäytymiselle, hän pistää sinusta työvoimapoliittisen lausunnon Kelaan. Kelan etuuskäsittelijä tekee sitten päätöksen tuen leikkauksesta.

        Kelan työvoimavirkailijat ovat sosiaalivirkailijoita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat ollakkin juuri se sossuvirkailija, joka kurjuutti elämääni 2013- 2015, kun jouduin ikikarenssiin. Jouduin siksi, etten mennyt ehdotettuun koulutukseen, vaan hain palkkatukityöhön lounasbaariin. Baariin ei sitte päässytkään, kun yrityksellä oli verovelkaa. Olin tyhmä. No onneksi se sosiaalivirkaililijakin on jo muissa hommissa ja minäkin opin selvitymisen keinot.

        IKI-karenssi , no sehän on loistava keksintö. Käyttöä on laajennettava viipymättä.
        Se pitää kohdentaa täsmällisesti varsinaisiin änkyrätyöttömiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelan työvoimavirkailijat ovat sosiaalivirkailijoita

        Kela, työllisyyspalvelut (TE- toimisto/kuntakokeilu), ja sosiaalitoimi ovat kaikki eri lafkoja. Kussakin toimivat eri virkailijat.

        Työllisyyspalveluiden piirissä toimivat tyypit ovat työvoimavirkailijoita, sosiaalitoimessa toimivat heebot ovat sosiaalivirkailijoita, Kelassa päätöksiä tuistasi tekevät henkilöt ovat etuuskäsittelijoitä.

        Työvoimavirkailijalla tarkoitetaan joko TE- toimistossa tai kuntakokeilun piirissä työskenteleviä "asiantuntijoita". Heille ei ole vielä keksitty edes pysyvää nimikettä. Joten heitä sanotaan esimerkiksi OMA- valmentajiksi.

        Työvoimavirkailijat eivät työskentele Kelassa eivätkä sosiaalitoimessa.

        Tässä nähdään taas kun kaikki tahot sotketaan keskenään söheltämään työttömien asioia heitä niin kovasti palvellen eivät työttömät asiakkaat edes tiedä kuka edustaa mitäkin lafkaa ja mikä ammattihenkilö tekee itseä koskevia päätöksiä.

        Ja oho muuten oma- valmentajina kuntakokeilussa toimivat työvoimaperseilijätkään eivät aina tiedä omaa työnkuvaansa ja vaikutusta mikä heidän päätöksillään voi olla työttömän toimeentuloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin leikata toimeentulotukea 20% tai 40%

        Sosiaalivirkailijana minulla on laillinen oikeus tehdä se

        heheeee. sinä et leikkaa yhtään mitään, eikä yksikään virkailija leikkaa yhtään mitään, eduskunta ne sulta vie välikäsien kautta... itselleen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela, työllisyyspalvelut (TE- toimisto/kuntakokeilu), ja sosiaalitoimi ovat kaikki eri lafkoja. Kussakin toimivat eri virkailijat.

        Työllisyyspalveluiden piirissä toimivat tyypit ovat työvoimavirkailijoita, sosiaalitoimessa toimivat heebot ovat sosiaalivirkailijoita, Kelassa päätöksiä tuistasi tekevät henkilöt ovat etuuskäsittelijoitä.

        Työvoimavirkailijalla tarkoitetaan joko TE- toimistossa tai kuntakokeilun piirissä työskenteleviä "asiantuntijoita". Heille ei ole vielä keksitty edes pysyvää nimikettä. Joten heitä sanotaan esimerkiksi OMA- valmentajiksi.

        Työvoimavirkailijat eivät työskentele Kelassa eivätkä sosiaalitoimessa.

        Tässä nähdään taas kun kaikki tahot sotketaan keskenään söheltämään työttömien asioia heitä niin kovasti palvellen eivät työttömät asiakkaat edes tiedä kuka edustaa mitäkin lafkaa ja mikä ammattihenkilö tekee itseä koskevia päätöksiä.

        Ja oho muuten oma- valmentajina kuntakokeilussa toimivat työvoimaperseilijätkään eivät aina tiedä omaa työnkuvaansa ja vaikutusta mikä heidän päätöksillään voi olla työttömän toimeentuloon.

        Haen peruspäivärahaa - Kelasta, mutta Te-toimiston lausunnon perusteella.
        Haen toimeentulotukea - Kelasta.
        Haen työmarkkinatukea - Kelasta, mutta olen siirtynyt kuntakokeilun alaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela, työllisyyspalvelut (TE- toimisto/kuntakokeilu), ja sosiaalitoimi ovat kaikki eri lafkoja. Kussakin toimivat eri virkailijat.

        Työllisyyspalveluiden piirissä toimivat tyypit ovat työvoimavirkailijoita, sosiaalitoimessa toimivat heebot ovat sosiaalivirkailijoita, Kelassa päätöksiä tuistasi tekevät henkilöt ovat etuuskäsittelijoitä.

        Työvoimavirkailijalla tarkoitetaan joko TE- toimistossa tai kuntakokeilun piirissä työskenteleviä "asiantuntijoita". Heille ei ole vielä keksitty edes pysyvää nimikettä. Joten heitä sanotaan esimerkiksi OMA- valmentajiksi.

        Työvoimavirkailijat eivät työskentele Kelassa eivätkä sosiaalitoimessa.

        Tässä nähdään taas kun kaikki tahot sotketaan keskenään söheltämään työttömien asioia heitä niin kovasti palvellen eivät työttömät asiakkaat edes tiedä kuka edustaa mitäkin lafkaa ja mikä ammattihenkilö tekee itseä koskevia päätöksiä.

        Ja oho muuten oma- valmentajina kuntakokeilussa toimivat työvoimaperseilijätkään eivät aina tiedä omaa työnkuvaansa ja vaikutusta mikä heidän päätöksillään voi olla työttömän toimeentuloon.

        Toivoimavirkailijat ovat sosiaalivirkailijoita


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi minulle merkattu kelan sivuille että saisin 593 euroa työmarkkinatukea. Hain toimeentulootukea. Saan sitä 6.83 euroa. Päätöksessä lukee työmarkkinatuki tulo tiedoissa 593.40 euroa vaikka sain viikko sitten 552 euroa

      • Anonyymi

        Voi poloista. Sinä maksat veroa, jotta yritystukien rahoitus hoituisi.


      • Anonyymi

        Koska toimeentulotuki haetaan kuukausittain, työmarkkinatuki maksetaan neljän viikon välein.


      • Anonyymi

        Se on varmaan laskettu vanhoilla tiedoilla. Eivät välttämättä osaa laskea vielä korotettua tukea kun eivät vielä tiedä mikä se on?


    • Anonyymi

      Ihanaa, kaikki nousu joka itselle tulee on positiivista ja ihanaa. On hienoa että tulot nousee, palkansaajilla ne kun alenee. On taas kiva kun voi nauttia olosta.

      Se mikä tulee on hieno asia, ei pid valittaa, minä ainakin olen kiitollinen että kela suo kotona olon. Nautin siitä.

      Monesti kun myy kirpparilla, saa 800- 100 e lisää kelan tukien päälle, niitä kun ei tarvi ilmoitella eikä veroja maksella, ne on kaikki lisänä.

      • Anonyymi

        Ihan noin vinkkinä: älä kerro omalla ip:llä kelahuijauksista ja veronkierroista. Voi tulla (ja luultavasti tuleekin) seuraamuksia, vaikka olisivat ihan mielikuvitusta.


      • Anonyymi

        Säännöllinen kirpparitulo katsotaan säännölliseksi tuloksi, josta pitää maksaa veroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan noin vinkkinä: älä kerro omalla ip:llä kelahuijauksista ja veronkierroista. Voi tulla (ja luultavasti tuleekin) seuraamuksia, vaikka olisivat ihan mielikuvitusta.

        Minulta ulosottomies nussi viimeisestä palkasta 180e. Ylimääräistä. Kun kyselin asian perään heti 30.6, hän vastasi että virhe on tapahtunut ja liikaa otettu osuus kyllä palautetaan.
        Kun kyselin asiaa loman jälkeen, olikin yllätys kun hän ilmoitti että ylimaksua ei voida palauttaa koska se jo tilitetty velkojille, minun olisi pitänyt hänen mukaansa reklamoida asiasta ennen 29.6, mikäli olisin halunnut välttää virheen. Sain luonnollisesti tiedon asiasta vasta palkkalaskelmasta 30.6!!
        Olisi siis pitänyt olla meedio että tietää etukäteen ulosottomiehen tekemän virheen.
        Lisäksi summa olisi voitu vähentää veronpalautuksen ulosmittauksesta, mutta ei, byrokraattille ei tullut tämö mieleen.
        Nyt siellä joku vinkuu että eikös ole sama minkä summan ulosotto ottaa kun velka pienentyy.
        Asia ei ole näin. Ulosoton määrä palkasta perustuu lakiin, ei mielivaltaan. Muutenhan ulosotto voisi vahingossa ulosmitata koko palkan.


    • Anonyymi

      Mutta kun vaalit on ensi vuonna niin orpo haluaa että tuet tulee laskemaan noin 100 eurolla ainakin. Köyhät on laiska pummeja eivätkä mene töihin niin orpo ja kokoomus akoo laskea tukia reippaasti jotta työhön olis kannatavaa mennä. Se on just tulee olemaan kokoomuksen vaaliteema että köyhiltä pois rahat koska ne laiskottelee eivätkä hae töitä.

      • Anonyymi

        Ei niitä tukia tarvitse edes laskea. Jäädytetään ne vain 10:ksi vuodeksi eli kunnes
        talous elpyy toden teolla. Jos 500.000 työtöntä saa toimeentulotukea lisää joka kuukausi
        sen 41 € eli 12 x 41 € niin siitähän syntyy järkyttävän suuri menoerä.


      • Anonyymi

        Tukea nostetaan sillä tavoin, että lasketaan milloin sitä tukea nostaa vähiten ihmisiä niin nostetaan sitä tukea silloin eniten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä tukia tarvitse edes laskea. Jäädytetään ne vain 10:ksi vuodeksi eli kunnes
        talous elpyy toden teolla. Jos 500.000 työtöntä saa toimeentulotukea lisää joka kuukausi
        sen 41 € eli 12 x 41 € niin siitähän syntyy järkyttävän suuri menoerä.

        Talous elpyy kun nostetaan ansiotulorajaa työttömyystuet kohdalla 279 eurosta 600 euroon menettämättä tukia, ulosotto ei saa koskea tuohon 600 euroon eikä asumistukiin, työttömyystukiin niin kuin oli joskus ennen vanhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talous elpyy kun nostetaan ansiotulorajaa työttömyystuet kohdalla 279 eurosta 600 euroon menettämättä tukia, ulosotto ei saa koskea tuohon 600 euroon eikä asumistukiin, työttömyystukiin niin kuin oli joskus ennen vanhaan.

        Silloin ei myöskään tarvitse kenenkään hakea toimeentulotukea eikä tarvitse palkata toimeentulotukeen etuuskösittelijöitä.


    • Anonyymi

      Työmarkkinatuen taso on käytännössä sama kuin vuonna 1994. Siihen on tehty vain pieniä indeksitarkistuksia vuosien varrella. Usein tuo indeksi ollut "jäädytettynä" useita vuosia.

      Työmarkkinatuen korotuksen pitäisi olla luokkaa 500 euroa kuukaudessa, jos sen tasoa päivitettäisiin vastaamaan hintojen ja muiden kustannusten indeksien nousua.

      • Anonyymi

        Sittenhän ollaan samoissa ongelmissa kuin eläkeläiset, joiden ansioita tarkistetaan
        sillä indeksillä vuosittain. Eli lukuisia vuosia 0,5-1,5 %:n verran vain.
        Nyt kun inflaatio lähti laukkaamaan, niin saattaa tulla ensimmäinen todellinen "tarkistus"
        eläkkeisiin heti vuodenvaihteen jälkeen.
        Vai keksiikö Marin jonkin puolituksen siihenkin niin että eläkeläinen ei vaan pääse "rikastumaan". Tuleeko Lipposen "leikkaus II "


      • Anonyymi

        Pienten indeksitarkistusten lisäksi työmarkkinatukea on korotettu reilusti vuoden 2012 alusta. Edeltävien eduskuntavaalien seurauksena v. 2011 nimittäin syntyi Kataisen hallitus, jossa vasemmistopuolueilla oli niukka enemmistö. Niillä oli teemana etuuksien nostaminen sadalla eurolla netto, joka toteutettiinkin niin nopeasti kuin tavallinen lainmuutos vain voitiin.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienten indeksitarkistusten lisäksi työmarkkinatukea on korotettu reilusti vuoden 2012 alusta. Edeltävien eduskuntavaalien seurauksena v. 2011 nimittäin syntyi Kataisen hallitus, jossa vasemmistopuolueilla oli niukka enemmistö. Niillä oli teemana etuuksien nostaminen sadalla eurolla netto, joka toteutettiinkin niin nopeasti kuin tavallinen lainmuutos vain voitiin.

        Pitkäaikatyötön

        Mutta rikastuivatko köyhät tuon tempun johdosta. Tuskin, vaan köyhtyivät lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta rikastuivatko köyhät tuon tempun johdosta. Tuskin, vaan köyhtyivät lisää.

        Eli mielestäsi työmarkkinatuella tulisi rikastua?


      • Anonyymi

        Mikähän maaginen vuosiluku tuo 1994 on? Kun Estonia upposi? Opettajilta vähennettiin samalla työtunteja ja työpäiviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta rikastuivatko köyhät tuon tempun johdosta. Tuskin, vaan köyhtyivät lisää.

        Ei vaan vuonna 2011 palkattiin valtiolle kaasuputkihankekäsittelijöitä EU-tuella ja siitä saakka on ollut suorastaan sairaana pakkomiekteenä ostaa, lahjoa ja pitää ihmisiä joko työttömänä kortistossa tai palkata valtiolle töihin käsittelemään kaasuputkihankepapereita eli joko tai, joko kotona täysin työttömänä tai valtiolla töissä, mutta mitään muuta ei saa tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta rikastuivatko köyhät tuon tempun johdosta. Tuskin, vaan köyhtyivät lisää.

        Eihän sosiaaliturvan tarkoituksena ole rikastuttaa tuensaajia, vaan pitää heidät menossa mukana. Syksyllä 2011 ansiosidonnainen päivärahani oli loppunut ja jouduin syömään säästöjäni. Toimeentulotukihakemukseeni annettiin kielteinen päätös niiden viimeisten satasten takia. Katkeroituminen oli lähellä, kun elin päihteettä & pelaamatta, ja olin tupakoinninkin lopettanut jo kaksi vuotta aiemmin, mutta silti eivät rahat riittäneet. Ei siinä sähkömyyjien kilpailuttaminen paljoa auttanut.

        Uuden hallituksen lainsäädäntö korjasi tilanteen siedettäväksi 1.1.2012 kuukausittaisella lisäsatasella, jolloin taloudellisesta pinteestä aiheutunut ahdistus helpotti. Sipilän hallitus palasi taas kurjistamislinjalle, mutta Rinteen/Marinin hallitus paikkasi tilanteen uudestaan.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Olen aina ihmetellyt näitä puheita kannustinloukusta , keitä ne koskevat ? suomi saa moitteita eu:lta jatkuvasti alimitoitetusta sosiaaliturvasta , ovatko yksinhuoltajia tms ? Ei ainakaan tavallinen yksineläjä ja parisuhteessahan otetaan molemmat huomioon.

      • Anonyymi

        Kannustinloukku koskee niitä työttömiä joiden ei kannata ottaa työtä vastaan. Yhden päivän työ tai viikon työ viivyttää tukien saamista, kun ne laseketaan uduelleen ja oetaan huomioon se palkka. Myös se että tuet voiat olla isompia kuin palkka, on kannustinlukku ansa.

        Työmarkkinatuki tulee täsmällisesti neljän viikon välien, mutta jos siinä on päiväin työntekoa, se maksu viivästyy. Moesti myös lasketaan muut tuet uudelleen päivän takia, jottei kela vaan maksa liikaa.
        Byrokratian takia ei työtä kannata työttömänä ottaa vastaan muutamaa päivää. Se on tehty niin vaikeaksi että nälkä tulee ja laskut myöhästyy jos tulot ei ole täsmällisesti tilillä.


      • Anonyymi

        Ei ole EU:lta tullut moitteita, vaan Euroopan neuvostolta. Ja sieltä on moitittu suurin piirtein kaikkia maita samasta asiasta.


      • Anonyymi

        Nimenomaan tavallisia, sinkkuja yksineläviä lapsettomia yksinään asujia ovat he, joille vähiten annetaan tukia ja eniten annetaan rahaa tavallisille ydinheteroperheille, joilla on lapsia ja jotka asuvat yhdessä ja seuraavaksi annetaan eniten tukea yksinhuoltajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannustinloukku koskee niitä työttömiä joiden ei kannata ottaa työtä vastaan. Yhden päivän työ tai viikon työ viivyttää tukien saamista, kun ne laseketaan uduelleen ja oetaan huomioon se palkka. Myös se että tuet voiat olla isompia kuin palkka, on kannustinlukku ansa.

        Työmarkkinatuki tulee täsmällisesti neljän viikon välien, mutta jos siinä on päiväin työntekoa, se maksu viivästyy. Moesti myös lasketaan muut tuet uudelleen päivän takia, jottei kela vaan maksa liikaa.
        Byrokratian takia ei työtä kannata työttömänä ottaa vastaan muutamaa päivää. Se on tehty niin vaikeaksi että nälkä tulee ja laskut myöhästyy jos tulot ei ole täsmällisesti tilillä.

        Samalla tavoin määräaikaisen tai vakituisen kokoaikaisen työn ottaminen vastaan tarkoittaa sitä, että seuraava raha on siis palkka, joka maksetaan vasta kuukauden tai puolentoista kuukauden kuluttua töiden aloittamisesta ja jos maksetaan eli kuukauden päästä vasta rahaa ruokaan jos sitäkään … Voihan olla, että työnantaja ei maksakaan palkkoja niin mitäs sitten…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole EU:lta tullut moitteita, vaan Euroopan neuvostolta. Ja sieltä on moitittu suurin piirtein kaikkia maita samasta asiasta.

        Onko se joku kommunistien johtama lafka ?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannustinloukku koskee niitä työttömiä joiden ei kannata ottaa työtä vastaan. Yhden päivän työ tai viikon työ viivyttää tukien saamista, kun ne laseketaan uduelleen ja oetaan huomioon se palkka. Myös se että tuet voiat olla isompia kuin palkka, on kannustinlukku ansa.

        Työmarkkinatuki tulee täsmällisesti neljän viikon välien, mutta jos siinä on päiväin työntekoa, se maksu viivästyy. Moesti myös lasketaan muut tuet uudelleen päivän takia, jottei kela vaan maksa liikaa.
        Byrokratian takia ei työtä kannata työttömänä ottaa vastaan muutamaa päivää. Se on tehty niin vaikeaksi että nälkä tulee ja laskut myöhästyy jos tulot ei ole täsmällisesti tilillä.

        Vaan miten sitten se kannustinloukku poistuu tukia leikkaamalla , joita usein esitetään kannustinloukusta puhuessa ratkaisuksi jos ei byrokratia poistu tai työpaikat lisäänny ja niihin palkata muitakin kuin juuri siihen haettuun hommaan pätevöityneitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan miten sitten se kannustinloukku poistuu tukia leikkaamalla , joita usein esitetään kannustinloukusta puhuessa ratkaisuksi jos ei byrokratia poistu tai työpaikat lisäänny ja niihin palkata muitakin kuin juuri siihen haettuun hommaan pätevöityneitä.

        Työpaikkoja on tällä hetkellä vaikka miten paljon. Jos ongelmana on pätevyys, niin sitten takaisin koulunpenkille muutamaksi vuodeksi.

        Ja sitten odotellaan, kun joku kohta esittää jonkun tekosyyn, miksei opiskelu ole mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannustinloukku koskee niitä työttömiä joiden ei kannata ottaa työtä vastaan. Yhden päivän työ tai viikon työ viivyttää tukien saamista, kun ne laseketaan uduelleen ja oetaan huomioon se palkka. Myös se että tuet voiat olla isompia kuin palkka, on kannustinlukku ansa.

        Työmarkkinatuki tulee täsmällisesti neljän viikon välien, mutta jos siinä on päiväin työntekoa, se maksu viivästyy. Moesti myös lasketaan muut tuet uudelleen päivän takia, jottei kela vaan maksa liikaa.
        Byrokratian takia ei työtä kannata työttömänä ottaa vastaan muutamaa päivää. Se on tehty niin vaikeaksi että nälkä tulee ja laskut myöhästyy jos tulot ei ole täsmällisesti tilillä.

        Sanoja käytetään tarkoituksella asioita vääristävällä tavalla. Tukiriippuvaisista halutaan luoda negatiivinen mielikuva. Heitä yritetään syyllistää, ja näin kömpelösti patistaa "menemään töihin". Edelleen on niin tyhmiä ihmisiä joiden harhaisen kuvitelman mukaan sosiaaliturvan varassa elävät pitkäaikaistyöttömät voisivat milloin tahansa vain "mennä töihin" ja tehdä jotain parantaakseen asemaansa tuosta noin vain helposti. Mutta kun ansiotulot joiden avulla voisi elää elämänsä, toteuttaa unelmiaan, suunnitellla tulevaisuuttaan, eivät houkuttele. Toimeentulotukikerjäläisyys ja päivästä toiseen kituuttaminen houkuttelee.

        Jotkut aivan oikeasti uskovat näin.

        Verbaliikalla luodaan vääriä mielikuvia siitä millaista köyhien tukiorjien elämä on. "Kannustin"- loukuilla saadaan aikaan käsitys että tuet ovat niin suuria, että köyhiä jotenkin houkuttaa jäädä lepäilemään leveästi kotiin laiskottelemaan ja lomailemaan mieluummin kuin mennä töihin.

        Myöskin tuista puhuminenn "etuuksina" luo vääriä mielikuvia. Ikään kuin sosiaaliturvaorjat olisivat suorastaan etuoikeutettuja ihmisiä.

        Sosiaaliturvan varassa eläminen on kerjäläisyyttä. Orjuus ei ole etuoikeus.

        Toimeentulotuki kerjätään joka kuukausi erikseen. Ja niiden viimesijaisimpien tukien saamisen ehtona on sellaisista yksityisyyteen liittyvistä asioista luopuminen joka normaalille ihmiselle on itsestään selvää. Kuka työssäkäyvä normaali voi edes kuvitella esimerkiksi paljastavansa joka kuukausi omat tiliotteensa jollekin random virkailijalle joka syynää siellä suurennuslasilla rahankäyttöäsi? Eivät tavalliset työssäkäyvät ihmiset ymmärrä ollenkaan millaisen jatkuvan elämään tunkeutumisen kohteena tukiorjat oikeasti elävät. Jos joudut kerjäämään harkinnanvaraista pääset vielä yksityiskohtaisemman yksityiselämäsi syynäämisen kohteeksi sosiaalitoimeen. Sosiaalitoimeen vaikka sinulla ei muita ongelmia olisi kuin köyhyys.

        Ei se ole mitään kivaa kun on jonkun sosiaalitädin tai - sedän nokka koko ajan perseessä vain jotta saat kerjättyä almut joiden varassa sinnittelet vuodesta toiseen kun sinua ei huolita mihinkään ansiotöihin.

        Ei ole myöskään millään tavoin etuoikeutettu olo elää koko elämänsä yhteiskunnan paskalaarin osassa. Sosiaaliturvan varassa elävät ovat jo niin alhaista kastia että jopa YLE kokee aivan oikeutetuksi suoltaa jatkuvaa vihapropagandaa soiaaliturvaorjia vastaan ja ruokkia yleistä ilmapiiriä yhteiskunnassa vihamieliseksi "vapaamatkustajia" kohtaan.

        Tukiorjuus on kaikkea muuta kuin lomailua. Koko ajan saa pelätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannustinloukku koskee niitä työttömiä joiden ei kannata ottaa työtä vastaan. Yhden päivän työ tai viikon työ viivyttää tukien saamista, kun ne laseketaan uduelleen ja oetaan huomioon se palkka. Myös se että tuet voiat olla isompia kuin palkka, on kannustinlukku ansa.

        Työmarkkinatuki tulee täsmällisesti neljän viikon välien, mutta jos siinä on päiväin työntekoa, se maksu viivästyy. Moesti myös lasketaan muut tuet uudelleen päivän takia, jottei kela vaan maksa liikaa.
        Byrokratian takia ei työtä kannata työttömänä ottaa vastaan muutamaa päivää. Se on tehty niin vaikeaksi että nälkä tulee ja laskut myöhästyy jos tulot ei ole täsmällisesti tilillä.

        "Kannustinloukku koskee niitä työttömiä joiden ei kannata ottaa työtä vastaan."

        Tuossa myös yksi sanoilla perseily- esimerkki. Että sosiaaliturvariippuvaisen ei kannata "ottaa töitä vastaan"? Voi vittu joku luulee tosissaan että pitkäaikaistyöttömille tyrkytetään hyväpalkkaista työtä koko ajan ovista ja ikkunoista. Että sosiaaliturvaorja voisi milloin tahansa vain "ottaa vastaan". Mutta ku ei työttömälle työ kelpaa.

        Ongelma ei ole ettei työtön ota töitä vastaan. Ongelma on etteivät työnantajat ota työtöntä vastaan. Ongelma ei ole ettei työ kelpaa työttömälle. Ongelma on ettei työtön kelpaa työnantajalle.

        Ongelma on työnantajien asenteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan tavallisia, sinkkuja yksineläviä lapsettomia yksinään asujia ovat he, joille vähiten annetaan tukia ja eniten annetaan rahaa tavallisille ydinheteroperheille, joilla on lapsia ja jotka asuvat yhdessä ja seuraavaksi annetaan eniten tukea yksinhuoltajille.

        Suomen kotitalouksista lähes 40% on yhden hengen talouksia. Mutta tämä suuri joukko ihmisistä jää joka keskustelussa jalkoihin kun ikäihmiset ja lapsiperheet poseerataan julkisessa keskustelussa suurimpana köyhyyden kärsijäryhmänä.

        Tee lapsi niin pääset etuajo- oikeudella kaikkien jonojen ohi. Ole sinkku, niin sinun oletetaan olevan jotenkin hyväosainen ja tulevan toimeen yksinäsi koska ei ole muita huolehdittavia kuin oma itse. Kukaan ei ota huomioon, että yksin eläviltä usein puuttuu se perheen tuoma sosiaalien tuki, ja taloudellinen pelivara mitä usemman henkilön kotitalouteen tulevat tulot tuovat elämään.

        Yksin elävä sinkku tukiriippuvainen jolta puuttuu sosiaalinen verkosto sinnittelee yksin, selviytyy elämässä yksin, eikä hätätilanteessa ole käsiä auttamassa eikä kaveria vippaamassa. Mutta tämä suuri köyhien ryhmä sivuutetaan kaikissa köyhyyskeskusteluissa aivan kuni he olisivat parempiosaisia kuin perheelliset ja ikäihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kotitalouksista lähes 40% on yhden hengen talouksia. Mutta tämä suuri joukko ihmisistä jää joka keskustelussa jalkoihin kun ikäihmiset ja lapsiperheet poseerataan julkisessa keskustelussa suurimpana köyhyyden kärsijäryhmänä.

        Tee lapsi niin pääset etuajo- oikeudella kaikkien jonojen ohi. Ole sinkku, niin sinun oletetaan olevan jotenkin hyväosainen ja tulevan toimeen yksinäsi koska ei ole muita huolehdittavia kuin oma itse. Kukaan ei ota huomioon, että yksin eläviltä usein puuttuu se perheen tuoma sosiaalien tuki, ja taloudellinen pelivara mitä usemman henkilön kotitalouteen tulevat tulot tuovat elämään.

        Yksin elävä sinkku tukiriippuvainen jolta puuttuu sosiaalinen verkosto sinnittelee yksin, selviytyy elämässä yksin, eikä hätätilanteessa ole käsiä auttamassa eikä kaveria vippaamassa. Mutta tämä suuri köyhien ryhmä sivuutetaan kaikissa köyhyyskeskusteluissa aivan kuni he olisivat parempiosaisia kuin perheelliset ja ikäihmiset.

        Meillä on tälläkin hetkellä hallitus joka luulee, että työttömät tukiorjat ovat työttömiä tukiorjia koska ovat ressukoia, jotka eivät halua tehdä töitä elääkseen.

        Työministeri haataiset ja valtionvaraimnisteri saarikot kyttäävät silmät savuten jotain YLE:n sosiaaliturvaorjiin kohdistamaan propagandaa ja luulevat että se se on se totuus tukiriippuvaisista ihmisistä. Että tommosia ne on töttöttöö.

        Saarikko pää kenossa kimeällä äänellä moralisoi köyhiä tivaamalla mitä olet yrittänyt tehdä parantaaksesi asemaasi. Koska eiväthän puoli miljoonaa toimeentulotukiriippuvaista ole koskaan yrittäneet tehdä mitään elämälleen. Verkkokalvoilla killuu se näky YLE:n suoltamasta itsetuhoisen sosiaaliturvaorjan kuvasta joka ilmoittaa olevansa tyytyväinen elämäänsä oman paskakasansa päällä.

        Ästeepee- haatainen luulee että työministerin tehtävä on jaella sääliä ja sympatiaa työttömille sosiaalipornoileva tunteisiin vetoava sydänpinssi rintapieluksissa kun sitä ästeepeeläistä politiikkaa tehdään sydämmellä. Työministerimme luulee että työministerin homma on hoidettu kunhan niille ressukoille työttömille tulee tunne että joku välittää heistä.

        Tuollaiset vajakit heiluu puikoissa ja sitten kaikki ongelmat pistetään työttömien sosiaaliturvaorjien kontolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kannustinloukku koskee niitä työttömiä joiden ei kannata ottaa työtä vastaan."

        Tuossa myös yksi sanoilla perseily- esimerkki. Että sosiaaliturvariippuvaisen ei kannata "ottaa töitä vastaan"? Voi vittu joku luulee tosissaan että pitkäaikaistyöttömille tyrkytetään hyväpalkkaista työtä koko ajan ovista ja ikkunoista. Että sosiaaliturvaorja voisi milloin tahansa vain "ottaa vastaan". Mutta ku ei työttömälle työ kelpaa.

        Ongelma ei ole ettei työtön ota töitä vastaan. Ongelma on etteivät työnantajat ota työtöntä vastaan. Ongelma ei ole ettei työ kelpaa työttömälle. Ongelma on ettei työtön kelpaa työnantajalle.

        Ongelma on työnantajien asenteissa.

        ""Kannustinloukku koskee niitä työttömiä joiden ei kannata ottaa työtä vastaan."
        Tuossa myös yksi sanoilla perseily- esimerkki. Että sosiaaliturvariippuvaisen ei kannata "ottaa töitä vastaan"?"

        Jotkut työttömät ovat olleet niin hyvässä asemassa, että työn vastaanottaminen ei ole ollut kannattavaa. Silloin on kyse nelinumeroista ansiosidonnaista päivärahaa saavasta henkilöstä, jonka täytyisi töihin mennessään alkaa maksamaan lastensa päivähoitomaksuja, jotka syövät työssäkäynnistä tulevan hyödyn. Tilanne ei siis koske työttömien enemmistöä.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Kannustinloukku koskee niitä työttömiä joiden ei kannata ottaa työtä vastaan."
        Tuossa myös yksi sanoilla perseily- esimerkki. Että sosiaaliturvariippuvaisen ei kannata "ottaa töitä vastaan"?"

        Jotkut työttömät ovat olleet niin hyvässä asemassa, että työn vastaanottaminen ei ole ollut kannattavaa. Silloin on kyse nelinumeroista ansiosidonnaista päivärahaa saavasta henkilöstä, jonka täytyisi töihin mennessään alkaa maksamaan lastensa päivähoitomaksuja, jotka syövät työssäkäynnistä tulevan hyödyn. Tilanne ei siis koske työttömien enemmistöä.

        Pitkäaikatyötön

        Tilanteesta kuitenkin puhutaan ikäänkuin se koskisi työttömien enemmistöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanteesta kuitenkin puhutaan ikäänkuin se koskisi työttömien enemmistöä.

        Väärää yleistämistä kyllä tapahtuu tuossa. Sitä tapahtuu valitettavasti monessa paikassa, ja sen väheneminen olisi erittäin toivottavaa.

        Myös köyhien olisi syytä lopettaa yleistäminen esimerkiksi poliitikkojen kohdalla, sillä kaikki heistä eivät ole väärintekijöitä. Jos joku jää kiinni, ei se ole merkki toisten rikollisuudesta. Samoin hyvätuloisten nimittelyä ahneiksi tulisi välttää, sillä veronmaksun lisäksi monet heistä lahjoittavat paljon rahaa hätää kärsiville.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Ongelma on se kun nortmasli nryyopslkks piyäidi olls yunnidds 980RIT

    • Anonyymi

      Paljonko takuueläke nousee?

      • Anonyymi

        Työttömyysetuuksiin korotuksia
        Peruspäivärahan ja työmarkkinatuen määrä suurenee 34,50 euroon päivässä (33,78 e/pv vuonna 2021).

        Myös työttömyysetuuden korotusosa ja lapsikorotukset suurenevat. Työttömyysetuuden korotusosa on 4,91 e/pv.

        Lapsikorotukset ovat

        yhdestä lapsesta 5,41 e/pv
        kahdesta lapsesta yhteensä 7,95 e/pv
        vähintään kolmesta lapsesta yhteensä 10,25 e/pv.

        Toimeentulotuen perusosa suurenee
        Toimeentulotuen perusosa suurenee hieman ensi vuonna. Vuonna 2021 perusosan määrä yksin asuvalla henkilöllä on ollut 504,06 e/kk. Vuoden 2022 alusta alkaen se on 514,82 e/kk.

        Korotuksia eläkkeisiin
        Täysimääräinen kansaneläke on yksin asuvalle 679,50 e/kk ja parisuhteessa elävälle 606,65 e/kk (665,29 e/kk ja 593,97 e/kk vuonna 2021).

        Takuueläkkeen täysi määrä ja täysimääräinen eläketuki ovat 855,48 e/kk (837,59 e/kk vuonna 2021).

        Lesken alkueläke on 335,76 e/kk ja jatkoeläkkeen perusmäärä 105,17 e/kk. Lapseneläkkeen perusmäärä on 61,78 e/kk.

        Eläkeläisen saama lapsikorotus alle 16-vuotiaasta huollettavasta lapsesta on 22,71 e/kk.

        Rintamalisän määrä on 128,13 e/kk ja ylimääräisen rintamalisän määrä on yksin asuvalle 263,64 e/kk ja parisuhteessa elävälle 230,86 e/kk.

        Myös työkyvyttömyyseläkkeen ja takuueläkkeen lepäämäänjättämisen ansaintaraja nousee. Työkyvyttömyyseläkkeen ohella voi vuonna 2022 ansaita 855,48 e/kk ilman, että se vaikuttaa työkyvyttömyyseläkkeen tai takuueläkkeen maksun jatkumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyysetuuksiin korotuksia
        Peruspäivärahan ja työmarkkinatuen määrä suurenee 34,50 euroon päivässä (33,78 e/pv vuonna 2021).

        Myös työttömyysetuuden korotusosa ja lapsikorotukset suurenevat. Työttömyysetuuden korotusosa on 4,91 e/pv.

        Lapsikorotukset ovat

        yhdestä lapsesta 5,41 e/pv
        kahdesta lapsesta yhteensä 7,95 e/pv
        vähintään kolmesta lapsesta yhteensä 10,25 e/pv.

        Toimeentulotuen perusosa suurenee
        Toimeentulotuen perusosa suurenee hieman ensi vuonna. Vuonna 2021 perusosan määrä yksin asuvalla henkilöllä on ollut 504,06 e/kk. Vuoden 2022 alusta alkaen se on 514,82 e/kk.

        Korotuksia eläkkeisiin
        Täysimääräinen kansaneläke on yksin asuvalle 679,50 e/kk ja parisuhteessa elävälle 606,65 e/kk (665,29 e/kk ja 593,97 e/kk vuonna 2021).

        Takuueläkkeen täysi määrä ja täysimääräinen eläketuki ovat 855,48 e/kk (837,59 e/kk vuonna 2021).

        Lesken alkueläke on 335,76 e/kk ja jatkoeläkkeen perusmäärä 105,17 e/kk. Lapseneläkkeen perusmäärä on 61,78 e/kk.

        Eläkeläisen saama lapsikorotus alle 16-vuotiaasta huollettavasta lapsesta on 22,71 e/kk.

        Rintamalisän määrä on 128,13 e/kk ja ylimääräisen rintamalisän määrä on yksin asuvalle 263,64 e/kk ja parisuhteessa elävälle 230,86 e/kk.

        Myös työkyvyttömyyseläkkeen ja takuueläkkeen lepäämäänjättämisen ansaintaraja nousee. Työkyvyttömyyseläkkeen ohella voi vuonna 2022 ansaita 855,48 e/kk ilman, että se vaikuttaa työkyvyttömyyseläkkeen tai takuueläkkeen maksun jatkumiseen.

        Tässä ketjussa puhutaan tulevista elokuun 2022 korotuksista. Ei noita viime vuodenvaihteen korotuksia kannata täällä mainita.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Eli noin 6% voi nousta, josta kaikki menee veroihin ja inflaatio on jo syönyt -9% eli tappiolle menee rankalla kädellä.

      • Anonyymi

        Palkat ei tänä vuonna nousseet noinkaan paljon, joten koska köyhyysraja määritellään prosentteina mediaanituloista, niin köyhyys vähenee.


      • Anonyymi

        Ei kun se inflaatioluku, josta tiedotusvälineissä puhutaan, on vuosi-inflaatio. Elokuussa tulee kesken vuotta lisätarkistus korkean inflaation vuoksi, ja sitten taas vuodenvaihteessa uusi.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Toimeentulotuki pienee koska jätetään tahalleen maksamatta tuet.

      • Anonyymi

        TT nousee 10 e!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TT nousee 10 e!

        Kun maltilla odottaa yli vuodenvaihteen, niin työeläke nousee roimasti eli
        pitkälti toista sataa ihan tavalliselle ihmiselle eli duunarille. Jihaa !


    • Anonyymi

      Meillä nousee kaikki etuudet mitä kelasta tulee. Ki potti yhtensä. Ei palkoista jälkeen jää kun kaikki edut laskee 2x. Jipii, kotona saa olla ja palkka juoksee.

    • Anonyymi

      Meidän yhteinen tukipotti on 7 tonnia kuussa. Aika hyvä. Kyllä sillä perhe elää hyvin vaikka työttömiä ollaankin. Kun ei ole yhtäänv elkaa niin vot vot!!!

      • Anonyymi

        7 tonnia, ei helvetti.


    • Anonyymi

      Vetelehtijöiden tuet nousee ja työssäkäyvien verotus kiristyy.

      • Anonyymi

        Mitä sitten? Sinä olet työssä kun et jaksa kotitöitä tehdä ja pakenet töihin huilimaan ja kahvittelemaan, olemaan vaan. Ei se oikeuta löhöilyyn, että löhöilee töissä, ei yhtään arvokkaampaa löhöilyä kuin kotonakaan.
        Kotona sentään on tekemistä ja kotitöiä joita sinä pakenet löhöilemään töihin, jos nyt töissä olet.

        Jospa joskus kellottaisit minuutin tarkkuudella, mikä on työn teon osuus töissä, se ei ole montaa minuuttia päivässä.

        Minusta kellokortit saisi tulla töihin jokaseen paikkaan, ja maksettaisiinpalkkaa vaan tekemistä minuuteista. Hullua yrityksenmaksaa löhäilystä ja kahvittelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten? Sinä olet työssä kun et jaksa kotitöitä tehdä ja pakenet töihin huilimaan ja kahvittelemaan, olemaan vaan. Ei se oikeuta löhöilyyn, että löhöilee töissä, ei yhtään arvokkaampaa löhöilyä kuin kotonakaan.
        Kotona sentään on tekemistä ja kotitöiä joita sinä pakenet löhöilemään töihin, jos nyt töissä olet.

        Jospa joskus kellottaisit minuutin tarkkuudella, mikä on työn teon osuus töissä, se ei ole montaa minuuttia päivässä.

        Minusta kellokortit saisi tulla töihin jokaseen paikkaan, ja maksettaisiinpalkkaa vaan tekemistä minuuteista. Hullua yrityksenmaksaa löhäilystä ja kahvittelusta.

        hahaah muka kellokortit takasin salli mun nauraa, semmosilla tee yhtään mitään. Mikäs sen parempaa ku palkka juoksee ja minä en, kahvit tauot venyy meidän työpaikalla aina samoin ruokatauot ja palkka senku juoksee, kun otetaan rennosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hahaah muka kellokortit takasin salli mun nauraa, semmosilla tee yhtään mitään. Mikäs sen parempaa ku palkka juoksee ja minä en, kahvit tauot venyy meidän työpaikalla aina samoin ruokatauot ja palkka senku juoksee, kun otetaan rennosti.

        Heh, no tätä arvelinkin. Sinun mielestä töissä saa lusmuilla palkkaa vastaan mutta kotona ei? Mikä siitä tekee erilaisen?

        Sinulla näyttää olean erityisen sairas mieli. Teet sitä mitä halveeraat tositen tekevän. Onneksi me kotona olevat nauramme sinulle ja ja sinun jutuillesi. Luulet niiden loukkaavaan, mutta eniten loukkaaannut tse ja osoitat myös sen miten sairas ja mätä olet mieleltäsi. Niin... olet äidin nurkissa elelevä vanha lökäpöksy poika joka ei osaa edes puuroa syödä ellei äiti syötä.

        Hyvä kuintenkin ett purat pahaa mieltäsi tänne. Anna tulla vaan.


    • Anonyymi

      Taas on kela laskenut omat tuet väärin minulla. Olivat laittaneet työttömyysrahaa enemmän mitä saan niin silloin vähenee toimeentulotuki. Piti taas tehdä valitus kelaan ja aika mone skerta jo niin yksinkertaisesta asiasta. Niillä on tietokoneet ja kaikki mutta eivät osaa laskea mitä työtön saa toimeentulotukea vaan menee kymmeniä euroja väärin. Tai sitten se on tahallista ja toivovat ettei työtön huomaa eikä jaksa valittaa jos huomaa.

    • Anonyymi

      Asumistuki vähenee vastaavasti, että ei hyödytä rahallisesti.

      • Anonyymi

        Kyllä hyödyttää, kun en saa muuta tukea kuin työmarkkinatukea.


    • Anonyymi

      entä jos työn tekeminen on vienyt kaikki rahasi niin mitä sitten? enemmän työtä ja enemmän velkaa?

    • Anonyymi

      Kpd ro pör oy',oy''m yo,rrmyiöpyilrs. bsolls åudyuodo yrlr,''m yäoy' ,oy' doyyrm?

    • Anonyymi

      Suomenssa politiikka on aina Hölmölisten hommaa. Annetan toisella kädellä ja otetaan toiselle, joten lopputlos etuuksiin on 0 e. Hassuinta ettei nämä poliitikot itse sitä huomaa, ettei siinä ole mitään järkeä eikä se johda mihinkään. Ei, koska he itse nostavat omaia palkkoja ja etuuksia kymmeniilä tuhansilla, eikä verota niitä senkun nettoaa vaan.

      Teinit vaanm ei ymmärrä, kun ei ole koulutusta niin eihän sitä voi osata ja tietää. MOni heistä on puskasta ja työttömyydestä nousseita.

      Olisi kiva kun kaupassakin vaikka jäätelö ensin nousisi 5 e litra ja sitten kun menet kassalle se laskee 5 e litra???Ihan sama.

      • Anonyymi

        Tämähän on sitä demareiden tiedoituspolitiikkaa. Monesta tuutista uutisoidaan kuinka tuet nousee ja kaikki on hyvin ja elämä on auvoista. Sitä EI kerrota, että samalla leikataan
        joitakin tukia vähemmäksi, joten duunarin käteen jää rahan sijasta vain känsiä.
        Mutta kun duunari ei tätä huijausta tajua, niin se taas äänestää väärää puoluetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän on sitä demareiden tiedoituspolitiikkaa. Monesta tuutista uutisoidaan kuinka tuet nousee ja kaikki on hyvin ja elämä on auvoista. Sitä EI kerrota, että samalla leikataan
        joitakin tukia vähemmäksi, joten duunarin käteen jää rahan sijasta vain känsiä.
        Mutta kun duunari ei tätä huijausta tajua, niin se taas äänestää väärää puoluetta.

        Kyllä duunari sen huomaa, muta ei nämä lainlaatijat ymmärrä. Jos ymmärtäisi niin ymmärtäisi olla sitä tekemättä.

        Näin he kuvittelevat että kansa ei tajua. ja he antavat näin ymmärtää että ovat jotain tekemässä? Politiikka on asioiden pyörittämistä, ei sillä olekkaan tarkoitus johtaa mihinkään, eikä auttaa ketään.

        Otetaan esimerkki: Työttömyyttä n yritetty nujertaa jo lasmasta -90 asti, vieläkin pyöritellään samoja asioita.
        Hoitajamitoitusta on yritetty samasta vuodesta asti kun se Kusenina oli ministeri, ja pyöritteli sitä, eikä vieläkään ole asia kohdallaan.

        Ainoastaan heikennyksiä on saatu voimaan, vanhusten palvelutalot on lopetettu ja vanhukset on heitteillä kotonaan, taksikuljetukset on vaarallisia, kukaan ei uskalla enää mennä taksilla, palkat on alentuneet ja työttömyys on romahtanut, ihmisten käyhyys on kasvanut, autoilusta tehty helvetti, ilmaistyö on lisääntynyt, sairaalat on osin ajettu alas... ja näitä riittää

        MUTTA Ylijohtajien ja poliitikojen pakkoja on nostettu. Miljoonat valuu heille...


    • Anonyymi

      Ei nouse kun 25 euroa jotain. Asumistuki pienenee joten nousu on pelkkää huijausta.

      • Anonyymi

        Mutta työeläke nousee vuoden vaihteen jälkeen ainakin 120-150 € riippuen
        siitä inflaatiotarkistuksen prosenttimäärästä. Kyllä kelpaa olla eikä tarvitse
        välittää vaikka asumistuki poistuisi kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta työeläke nousee vuoden vaihteen jälkeen ainakin 120-150 € riippuen
        siitä inflaatiotarkistuksen prosenttimäärästä. Kyllä kelpaa olla eikä tarvitse
        välittää vaikka asumistuki poistuisi kokonaan.

        Höpsis, ei ikinä nouse! Heheeee... herääppäs todellisuuteen, raha asioissa ei kannata kovin haaveilla. Varsinkaan sellasissa, jossa kansalle luvataan lisää, yleensä se tarkoittaa aina tulojen laskemista.

        Kun parannetaan palveluita, se tarkoittaa aina, että palvelut huononee tai loppuu kokonaan.

        Kun puhleinvastaaja kelaa samaa " puhelu äänitetään ja paranne palveluita" se tarkoittaa aina sitä että odotat entistä kauemmin ja minuutti taksa raksuttaa.

        Kun tedään taksiuudistus, tarkottaa se että taksikyydit muuttuu vaarallisemmaksi ja huippuhintaisiksi, tai ei tule ollenkaan kun kuski ei osaa suunnistaa. Tai voit saada hevoskärryt, kun kaikilla kulkupeleillä voi harjottaa taksi i toimintaa...


      • Anonyymi

        Mun työeläke 9 800 e kk ja korotusta tulee 900 e, että alkaa sullakin tuo silmä kostumaan ja hampaat tippumaan suusta... hähääää... lisäksi osinkotulot, siotuksist a ukratulot... voi joko itket????


    • Anonyymi

      KELAn henkiläkunta roviolle!

    • Anonyymi

      Joo tuo on ihan normi paskaa virastoilta ja yhteiskunnalta ylipäätään.
      Kehutaan niin kovin, että nyt parannetaan heikkojen asemaa nostamalla jotain tukea, mutta vastaavasti toinen tuki sitten pienenee juurikin tuon korotuksen verran ja tilanne pysyy yhtä surkeana kuin siihenkin asti.
      Kyseistä toimintaa voisi kutsua ihan syystäkin silkaksi vittuiluksi.

    • työmarkkinatuki on nyt 552euroa..se siis kasvaa 593. jos näin on HYVÄ..kun ruoka kallistuu enkä paljoa tuhlaile..

      • Anonyymi

        TUHLAATHAN!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        TUHLAATHAN!!!

        jos viittaatte kaljoitteluihini niin sen minkä määrän juo sen ruuassa säästää. Voi tulla halvemmaksikin. Mutta nyt en tuhlaile kun on KIHTI!


      • Anonyymi
        pervokki kirjoitti:

        jos viittaatte kaljoitteluihini niin sen minkä määrän juo sen ruuassa säästää. Voi tulla halvemmaksikin. Mutta nyt en tuhlaile kun on KIHTI!

        Kihti on elintasosairaus eli olet syönyt liikaa kaljaa, herneitä ja silakoita .
        Nyt vaan kalja pois ja tilalle terveellistä liikunta , jos varvas sallii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kihti on elintasosairaus eli olet syönyt liikaa kaljaa, herneitä ja silakoita .
        Nyt vaan kalja pois ja tilalle terveellistä liikunta , jos varvas sallii.

        kaljasta se johtuu..ja sen vuoksi saakin kalja jäädä. kämpän vankina muiden armoilla ei ole kova olla. olisin jo lenkkeillyt hyrymykky jos jos pystyisi. menny kesää hukkaan. silakoita en ole syönyt kuin kerran tänä vuonna. herneskeittoa useammin.


    • tässä kuussa vaan noin 3 euroa..näähh

    • Anonyymi

      Eihän korotuksessa ole mitään mieltä, jos toimeentulotukea ei koroteta saman verran.

      Yleensä KELAssa pitäisi tämä huomioida, koska muutenhan korotus on pelkästään kosmeettinen.

      En jaksa nyt etsiä tämän hetkistä tietoa toimeentulotuen mahdollisesta korotuksesta, pitäshän senkin olla tulossa. KELAn sivulta varmaan löytyy tietoa.

      • Anonyymi

        Hallitukset heiluttelevat julkisuudessa kaikenlaisia todellisuutta vääristeleviä "faktoja".

        Toimeentulotuki nousi elokuussa 18 euroa. Mikä ei kompensoi yhtään mitään elinkustannusten nousuja. Viimeistään vuoden vaihteessa hallituksen ON PAKKO korottaa toimeentulotukea. Inflaatio ja varsinkin vuokrat tulevat taas nostamaan elinkustannuksia niin ettei toimeentulotuella elävälle jää enää käteen kuin luu. Aivan turha heilutella julkisuudessa jotain 514 euroa kun se ei todellakaan ole toimeentulotukilaiselle käteen jäävä summa välttämättömiin menoihin. Asumisen kohtuurajoja Kela ei tietenkään tule edelleenkään nostamaan ensi vuonna. Kelalla ei jostakin syystä ole ollut tarvetta päivittää asumiskustannusten kohtuurajoja vaikka vuokrat nousevat säännöllisesti joka vuosi.

        Kosmeettista oli myöskin aktiivimallin poistamisen tuoma nosto työmerkkinatukiinkin koska se kompensoitiin toimeentulotuesta. Toisin sanoen jos olit aktiivimallin leikkurin kohteena, työmarkkinatuen näennäinen palautus aktiivimallia edeltävälle tasolle ei vaikuttanut mitenkään koska korotus vähennettiin toimeentulotuesta. Toimeentulotukilaisilla aktiivimallileikkuri siis jäi voimaan.

        Tämä hallituksen työllisyyden kasvun hehkutuskin on pelkkää fuulaa. Tilastollisesti työllisyys kasvaa eläköitymisen ja suhteellisten työllisten määrän kasvun myötä. Ei suinkaan siksi että työttömät olisivat oikeasti työllistyneet massoittain. Saati että heidän toimeentulonsa olisi parantunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallitukset heiluttelevat julkisuudessa kaikenlaisia todellisuutta vääristeleviä "faktoja".

        Toimeentulotuki nousi elokuussa 18 euroa. Mikä ei kompensoi yhtään mitään elinkustannusten nousuja. Viimeistään vuoden vaihteessa hallituksen ON PAKKO korottaa toimeentulotukea. Inflaatio ja varsinkin vuokrat tulevat taas nostamaan elinkustannuksia niin ettei toimeentulotuella elävälle jää enää käteen kuin luu. Aivan turha heilutella julkisuudessa jotain 514 euroa kun se ei todellakaan ole toimeentulotukilaiselle käteen jäävä summa välttämättömiin menoihin. Asumisen kohtuurajoja Kela ei tietenkään tule edelleenkään nostamaan ensi vuonna. Kelalla ei jostakin syystä ole ollut tarvetta päivittää asumiskustannusten kohtuurajoja vaikka vuokrat nousevat säännöllisesti joka vuosi.

        Kosmeettista oli myöskin aktiivimallin poistamisen tuoma nosto työmerkkinatukiinkin koska se kompensoitiin toimeentulotuesta. Toisin sanoen jos olit aktiivimallin leikkurin kohteena, työmarkkinatuen näennäinen palautus aktiivimallia edeltävälle tasolle ei vaikuttanut mitenkään koska korotus vähennettiin toimeentulotuesta. Toimeentulotukilaisilla aktiivimallileikkuri siis jäi voimaan.

        Tämä hallituksen työllisyyden kasvun hehkutuskin on pelkkää fuulaa. Tilastollisesti työllisyys kasvaa eläköitymisen ja suhteellisten työllisten määrän kasvun myötä. Ei suinkaan siksi että työttömät olisivat oikeasti työllistyneet massoittain. Saati että heidän toimeentulonsa olisi parantunut.

        Jep. Suomessa onkin surkealla tasolla perustoimeentulotuki, siitä huomautettukin.

        Harkintaakin pitäisi käyttää paljon enemmän, ottaa ihmisten henkilökohtainen tilanne, sairaudet sun muut huomioon. Tuollaiset kohtuuvuokrarajatkin vääristävät tilanteen, ei kukaan köyhä päätä vuokransa suuruutta, niitä nostetaan surutta joka vuosi. Helsingissäkin kohtuuvuokraksi katsotaan yksinasuvalla, kuten minunkin kohdallani, muistaakseni vajaa 670 euroa, oma vuokrani oli sen verran 9 vuotta sitten, nyt se on jo hieman yli 800 euroa ja vesimaksu päälle. Harkintaa pitäs käyttää siis, eikä vaatia halvempaan muuttamista, jos olet vaikka mamu, niin KELA tuskin alkaa vaatimaan muuttoa halvempaan, esim. somaliperheen tapauksessa, vaan käyttää harkintaa, eli positiivista syrjintää, mikä pitäisi saada loppumaan, koska ketään ei saa tasa-arvoisessa yhteiskunnassa enää suosia.

        Korotetaan ensisijaisesti toimeentulotukea, koska se on reilu peli kaikkia kohtaan. Mulla ei onneksi ole enää tarvetta siihen, kun pääsin luojan kiitos sairaseläkkeelle, vaikkei sairaudessa mitään kiittämistä voi olla. Nyt on eläkkeensaajan korkeampi asumistukinkin laskin, että jopa 140 euroa yleistä suurempi, joten ei ylisuuri vuokrakaan pahemmin harmita, paremmasta voikin maksaa, varsinkin naapureista, asuinalueesta, ne ovat nykyisin tärkeämpiä, kuin ennen, koska ns. monikulttuurisuus on tehnyt meluisampaa, ja muutenkin rauhattomampaa, epäsiistimpääkin. Ja edellisessä vuokrakämpässäni oli päässyt käymään niin, ja maksoin vielä sikavuokraa, jopa yli 30 euroa neliöltä siinä, kehitys ajautui vaan vuosien aikana siihen. Nyt on toisin, monikulttuurisuus ei ole vielä saapunut tähän taloon kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallitukset heiluttelevat julkisuudessa kaikenlaisia todellisuutta vääristeleviä "faktoja".

        Toimeentulotuki nousi elokuussa 18 euroa. Mikä ei kompensoi yhtään mitään elinkustannusten nousuja. Viimeistään vuoden vaihteessa hallituksen ON PAKKO korottaa toimeentulotukea. Inflaatio ja varsinkin vuokrat tulevat taas nostamaan elinkustannuksia niin ettei toimeentulotuella elävälle jää enää käteen kuin luu. Aivan turha heilutella julkisuudessa jotain 514 euroa kun se ei todellakaan ole toimeentulotukilaiselle käteen jäävä summa välttämättömiin menoihin. Asumisen kohtuurajoja Kela ei tietenkään tule edelleenkään nostamaan ensi vuonna. Kelalla ei jostakin syystä ole ollut tarvetta päivittää asumiskustannusten kohtuurajoja vaikka vuokrat nousevat säännöllisesti joka vuosi.

        Kosmeettista oli myöskin aktiivimallin poistamisen tuoma nosto työmerkkinatukiinkin koska se kompensoitiin toimeentulotuesta. Toisin sanoen jos olit aktiivimallin leikkurin kohteena, työmarkkinatuen näennäinen palautus aktiivimallia edeltävälle tasolle ei vaikuttanut mitenkään koska korotus vähennettiin toimeentulotuesta. Toimeentulotukilaisilla aktiivimallileikkuri siis jäi voimaan.

        Tämä hallituksen työllisyyden kasvun hehkutuskin on pelkkää fuulaa. Tilastollisesti työllisyys kasvaa eläköitymisen ja suhteellisten työllisten määrän kasvun myötä. Ei suinkaan siksi että työttömät olisivat oikeasti työllistyneet massoittain. Saati että heidän toimeentulonsa olisi parantunut.

        "Toimeentulotuki nousi elokuussa 18 euroa. Mikä ei kompensoi yhtään mitään elinkustannusten nousuja."
        Kyllähän se kompensoi tuon 18 euron verran joka kuukausi.

        "Viimeistään vuoden vaihteessa hallituksen ON PAKKO korottaa toimeentulotukea."
        Näin se todennäköisesti tekeekin.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Voisitko olla viljelemättä näitä vaheita joku voi vielä uskoa. Työmarkkinatukikaan ei noussut elokuussa kuin pari kymppiä. Mistä te näitä lukuja revitte?

    • Anonyymi

      Valtio pistää rahaa taskusta toiseen , työmarkkinatuesta 20% veroa ,pienempi vero niin ei tarvitsis tollasi pikku korotuksia tehdä

    • Anonyymi

      KELA oli tästä korotuksesta niin innoissaan, että päättivät vähentää sen jo kesä- ja heinäkuun toimeentulotuesta.

      • Anonyymi

        Jospa kelan virkailijoilla onkin bonuspalkkaus tai jopa tulospalkkaus säästöistä.


    • Anonyymi

      Kyllähän tämä touhu on kuin Hölmöläisten peitonleikkaus yläpäästä alapäähän .

    • Anonyymi

      Totta kai se on pois toimentulotuestasi, aina ollut!Siitä ei julkisesti puhuta eikä tuoda esille.Aivan samoin saat lahja rahan Tililesi 50-100e. SE VÄHENETÄN POIS SERAAVAN KUKAUDEN TOIMENTULO TUOESTA,KOSKA ON TULOA SINULLE.

      • Anonyymi

        Ja se ON OIKEIN kaikkia osapuolia kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se ON OIKEIN kaikkia osapuolia kohtaan.

        Ai se että sun äiti laittaa sulle 100 e tilille, ja sossu vie sen??? Okei, on sulla omituinen ajatusmaailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai se että sun äiti laittaa sulle 100 e tilille, ja sossu vie sen??? Okei, on sulla omituinen ajatusmaailma.

        Sossu ei vie sun tililtäsi mitään. Kela väähentää toimeentulotuestasi jos saat ylimääräisiä tuloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sossu ei vie sun tililtäsi mitään. Kela väähentää toimeentulotuestasi jos saat ylimääräisiä tuloja.

        Sossu toimii nykysin kelan sisällä, tt tuen osalta.


      • Anonyymi

        Kuka hölmö sitten laittaa tilillesi mitään, kun tämä on tiedossa?

        50 euroa käsittääkseni voi vielä joskus laittaa, sitä ei oteta huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sossu toimii nykysin kelan sisällä, tt tuen osalta.

        Eihän toimi. Toimeentulotuki on osa Kelan tukia. Ainoastaan harkinnanvarainen kerjätään sossusta. Harkinnanvarainen toimeentulotuki on eri asia kuin Kelan myöntämä toimeentulotuki.


      • Eikö lahjarahan voi saada suoraan käteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai se että sun äiti laittaa sulle 100 e tilille, ja sossu vie sen??? Okei, on sulla omituinen ajatusmaailma.

        Eipä ole äiti laittanut tililleni mitään ainakaan 50:een vuoteen, sillä pärjään itsekin.


    • Anonyymi

      Kela maksanut minulle väärin oimeentulotukea 2.5 vuoden ajan. Valitukseni takia kela joutuu maksamaan minulle 1434 euroa.
      Kannattaa teidänki katsoa tarkkaan ne kelan päätökset. Ne voi päättää mitä tahtoo kelan hyväksi ettekä huomaa. Itse huomasin ja vuoden kestäneen selvityksen jälkeen sain tuet.

      • Anonyymi

        Tilillesi on tullut noin valtava yllätystulo, mikä varmaan vähennetään seuraavien kuukausien toimeentulotuesta pois. Näin on syytä menetellä pikimmiten.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe