Miten luonnehtisitte Raamatun Jumalan luonteenpiirteitä? Onko Hän rakastava, kannustava, hellä, kiivas, pitkävihainen, murhanhimoinen, psykopaatti, ehkä jotain muuta?
Raamatun Jumalan luonne
85
589
Vastaukset
- Anonyymi
2Moos.20:3-6 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
- Anonyymi
Jumalan luonteenpiirteenä rakkaus on hallitseva ominaisuus.
Jumala on rakkaus
1Joh4:7. Rakkaani, rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta. Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan.
8. Joka ei rakasta, ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
9. Siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meille, että Jumala lähetti ainutsyntyisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttaan.
10. Siinä on rakkaus - ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
11. Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, mekin olemme velvollisia rakastamaan toisiamme.
- Anonyymi
2Moos.34:14 Älä kumarra muuta jumalaa; sillä Herra on nimeltänsä Kiivas, hän on kiivas Jumala. 3Moos.26:25-33
- Anonyymi
Jumalan rakkaus rinnastetaan äidin rakkauteen.
Jes66:13. Niin kuin äiti lohduttaa lastaan, niin minäkin lohdutan teitä; Jerusalemissa te saatte lohdutuksen. - Anonyymi
Siis mustasukkainen kiivailija..
- Anonyymi
Isä Jumala on yleensä laupias ja armahtavainen häntä kunnioittaville, mutta vastaan känittäjille saattaa ropsauttaa piiskalla persuksille, niinkuin maallinenkin isä kurittaa lapsiaan..
- Anonyymi
Jos maallinen isä ropsauttaa piiskalla persuksille, niin se on sitten linnareissu.
Vai vieläkö teidän lahkossane lapsia saa pahoinpidellä? Ne ajat, jolloin se oli Suomen lain mukaan ok. ovat kaukana takana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos maallinen isä ropsauttaa piiskalla persuksille, niin se on sitten linnareissu.
Vai vieläkö teidän lahkossane lapsia saa pahoinpidellä? Ne ajat, jolloin se oli Suomen lain mukaan ok. ovat kaukana takana.Entäs kun taivaallinen Isä ropsauttaa piiskalla persuksille.. Joutuuko hän siitä linnaan..
- Anonyymi
Jumala on uskollinen.
Hän on luja kuin kallio.
Hän on vanhurskas ja oikeamielinen.
5Ms5:3. sillä minä julistan Herran nimeä.
Ylistäkää meidän Jumalamme suuruutta!
4. Hän on kallio, hänen tekonsa ovat täydelliset,
kaikki hänen tiensä ovat oikeat.
Hän on uskollinen Jumala, vääryyttä hänessä ei ole,
hän on vanhurskas ja oikeamielinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs kun taivaallinen Isä ropsauttaa piiskalla persuksille.. Joutuuko hän siitä linnaan..
Jumala on armollinen.
Hän armahtaa syntinsä tunnustavat ja Jeesukseen turvautuvat.
Jumala on myös huolehtivainen.
Hän puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1Joh1:9. Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
- Anonyymi
5Moos.6:13-17 Pelkää Herraa, sinun Jumalaasi, ja palvele häntä ja vanno hänen nimeensä. Älkää kulkeko muiden jumalien perässä, niiden kansain jumalien, jotka asuvat teidän ympärillänne - sillä Herra, sinun Jumalasi, on kiivas Jumala sinun keskelläsi - ettei Herran, sinun Jumalasi, viha syttyisi sinua vastaan ja hän hävittäisi sinua maasta.
- Anonyymi
Joos.24:19 Niin Joosua sanoi kansalle: Te ette voi palvella Herraa, sillä hän on pyhä Jumala; hän on kiivas Jumala, hän ei anna anteeksi teidän rikoksianne ja syntejänne. 2Moos.23:20-25
- Anonyymi
kirjoitukset kertovat (2Mo 23:20-25)
Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.
Mutta jos sinä kuulet häntä ja teet kaikki, mitä minä käsken, niin minä olen sinun vihollistesi vihollinen ja vastustajaisi vastustaja. Sillä minun enkelini käy sinun edelläsi ja johdattaa sinut amorilaisten, heettiläisten, perissiläisten, kanaanilaisten, hivviläisten ja jebusilaisten maahan, ja minä hävitän heidät.
Älä kumarra heidän jumaliansa, älä palvele niitä äläkä tee, niinkuin he tekevät, vaan kukista ne maahan ja murskaa niiden patsaat.
Palvelkaa Herraa, Jumalaanne, niin hän siunaa sinun ruokasi ja juomasi, ja minä pidän puutteen sinusta kaukana. (2Mo 23:20-25)
- Anonyymi
Jumala ei ole kuin ihminen, johon aloittajan mainitsemat luonteenpiirteet yhdistetään. Jeesuksen vertaus tuhlaajapojasta (Luukkaan evankeliumin kohdassa 15:11-32) kertoo, millainen Jumala on häntä hellittämättä etsivälle ihmiselle.
>>> Jumala ei ole kuin ihminen...
Ramattu ilmoittaa, että Jumala on Elävä. Elävät olennot eivät ole tunteettomia robotteja, joten voidaan hyvin puhua Jumalan luonteenpiirteistä.
>>> Jeesuksen vertaus tuhlaajapojasta (Luukkaan evankeliumin kohdassa 15:11-32) kertoo, millainen Jumala on häntä hellittämättä etsivälle ihmiselle.
Vertaus tuhlaajapojasta ei oikein sovi tähän yhteyteen. Kuten kaikki hyvin tiedämme tuhlaajapoika ei missään vaiheessa etsinyt Jumalaa, vaan joutui palamaan takaisin tuhlattuaan omaisuuden.- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Ramattu ilmoittaa, että Jumala on Elävä. Elävät olennot eivät ole tunteettomia robotteja, joten voidaan hyvin puhua Jumalan luonteenpiirteistä.
>>> Jeesuksen vertaus tuhlaajapojasta (Luukkaan evankeliumin kohdassa 15:11-32) kertoo, millainen Jumala on häntä hellittämättä etsivälle ihmiselle.
Vertaus tuhlaajapojasta ei oikein sovi tähän yhteyteen. Kuten kaikki hyvin tiedämme tuhlaajapoika ei missään vaiheessa etsinyt Jumalaa, vaan joutui palamaan takaisin tuhlattuaan omaisuuden.Kommenteista käy ilmi ihmisten omien ajatusten kielteisyys Raamatun ilmoitusta vastaan.
>>Vertaus tuhlaajapojasta ei oikein sovi tähän yhteyteen. Kuten kaikki hyvin tiedämme tuhlaajapoika ei missään vaiheessa etsinyt Jumalaa, vaan joutui palamaan takaisin tuhlattuaan omaisuuden. >>
Tuossa tekstikohdassahan ( Luuk 15) on kysymys juuri siitä, kuinka syntisten tehtyä parannuksen taivaassa iloitaan.
7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
10 Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen."
Myös tuhlaajapoika vertauksessa.
17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.
22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.
Kuten kaikki hyvin voimme lukea, tuhlaajapojan parannuksen teko kohdistui ensisijaisesti syntiin taivasta vastaan, eli Jumalaa vastaan.
Tuhlaajapoika etsi Jumalaa tunnustaessaan syntisyytensä Jumalaa vastaan.
Jos hän ei olisi etsinyt Jumalaa, ei hän olisi tarvinnut parannuksen tekemistäkään "taivasta kohtaan".
Tuhlaajapojankaan "järki" ei käsittänyt, että millainen Jumala on.
Kuten kukaan ei voi käsittää yli ymmärryksen meneviä asoita.
11 Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät. ( Ps 103)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Henki kirjoitti:
Vertaus tuhlaajapojasta ei oikein sovi tähän yhteyteen. Kuten kaikki hyvin tiedämme tuhlaajapoika ei missään vaiheessa etsinyt Jumalaa, vaan joutui palamaan takaisin tuhlattuaan omaisuuden.Ihan pieleen taas kerran "henki" !
Tuhlaajapoika oli PERILLINEN !!!
Eli siis Jumalan lapsi eli uskova !
Tuhlaajapoika kertoo Jumalasta loitontuneesta uskovasta siis !
Mutta ethän sinä "henki" näitä asioita käsitä, ne kun ovat Hengellisiä "kuvia" ! Anonyymi kirjoitti:
Kommenteista käy ilmi ihmisten omien ajatusten kielteisyys Raamatun ilmoitusta vastaan.
>>Vertaus tuhlaajapojasta ei oikein sovi tähän yhteyteen. Kuten kaikki hyvin tiedämme tuhlaajapoika ei missään vaiheessa etsinyt Jumalaa, vaan joutui palamaan takaisin tuhlattuaan omaisuuden. >>
Tuossa tekstikohdassahan ( Luuk 15) on kysymys juuri siitä, kuinka syntisten tehtyä parannuksen taivaassa iloitaan.
7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
10 Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen."
Myös tuhlaajapoika vertauksessa.
17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.
22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.
Kuten kaikki hyvin voimme lukea, tuhlaajapojan parannuksen teko kohdistui ensisijaisesti syntiin taivasta vastaan, eli Jumalaa vastaan.
Tuhlaajapoika etsi Jumalaa tunnustaessaan syntisyytensä Jumalaa vastaan.
Jos hän ei olisi etsinyt Jumalaa, ei hän olisi tarvinnut parannuksen tekemistäkään "taivasta kohtaan".
Tuhlaajapojankaan "järki" ei käsittänyt, että millainen Jumala on.
Kuten kukaan ei voi käsittää yli ymmärryksen meneviä asoita.
11 Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät. ( Ps 103)
Usko ToivonenUsko Toivonen, tuhlaajapojan kohdalla on väärin puhua parannuksenteosta.
Aloitetaan parannuksenteon määritelmästä, mitä on parannuksenteko? Sitä on yritetty selvittää, mutta laihoin tuloksin:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17479440
Jos edetään tässä kymyksessä loogisin askelin, voidaan rakentaa taahtumanketjun, joka perustuu faktoihin:
1. Onko tuhlaajapoika tehnyt parannuksen kun hänellä oli taskussa koko omaisuus? Ei - ei tehnyt.
2. Onko tuhlaajapoika tehnyt parannuksen kun hänellä oli taskussa puolet omaisuudesta? Ei - ei tehnyt.
3. Onko tuhlaajapoika tehnyt parannuksen kun hänellä oli taskussa enää yksi kolikko? Ei - ei tehnyt.
4. Olisiko tuhlaajapoika palannut isänsä luo, jos isä olisi ollut köyhä? Ei - ei olisi.
Näiden faktojen valossa on selvää, että tuhlaajapoika teki ainoastaan sovinnon isänsä kanssa, muttei itse parannusta. Omien tekojen tunnustaminen on synnintunnustus, ei parannuksenteko.- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Vertaus tuhlaajapojasta ei oikein sovi tähän yhteyteen. Kuten kaikki hyvin tiedämme tuhlaajapoika ei missään vaiheessa etsinyt Jumalaa, vaan joutui palamaan takaisin tuhlattuaan omaisuuden.Vertauksessa tuhlaajapoika on elänyt isänsä (Jumala) luona. Hän on isänsä perillinen ja pyytää mikä hänelle on tuleva. Omansa saatuaan poika lähtee kauas pois elääkseen elämää, jonka maailma tarjoaa. Kun hän viimein huomaa, mitä hän on menettänyt hän päättää yrittää palata isänsä taloon. Poika ei toivo muuta kuin päästä palvelijaksi.Mutta kun poika kohtaa isänsä, tämä ei moiti poikaansa ja sano "Sait jo osasi ja mitä halusit, miksi tänne enää tulet?" Sen sijaan isä iloitsee poikansa paluusta. Hän järjestää suuret pidot. Pidot ovat niin loisteliaat, että se harmittaa tuhlaajapojan veljeä.
Vertaus kertoo Jumalan armahtavaisuudesta ja rakkaudesta ihmistä kohtaan, joka kääntyy pois tieltä, joka vie kadotukseen. Kaikki on Jumalan ja Hän antaa armahdetuilleen, kaiken mitä he tarvitsevat. - Anonyymi
Henki kirjoitti:
Usko Toivonen, tuhlaajapojan kohdalla on väärin puhua parannuksenteosta.
Aloitetaan parannuksenteon määritelmästä, mitä on parannuksenteko? Sitä on yritetty selvittää, mutta laihoin tuloksin:
Jos edetään tässä kymyksessä loogisin askelin, voidaan rakentaa taahtumanketjun, joka perustuu faktoihin:
1. Onko tuhlaajapoika tehnyt parannuksen kun hänellä oli taskussa koko omaisuus? Ei - ei tehnyt.
2. Onko tuhlaajapoika tehnyt parannuksen kun hänellä oli taskussa puolet omaisuudesta? Ei - ei tehnyt.
3. Onko tuhlaajapoika tehnyt parannuksen kun hänellä oli taskussa enää yksi kolikko? Ei - ei tehnyt.
4. Olisiko tuhlaajapoika palannut isänsä luo, jos isä olisi ollut köyhä? Ei - ei olisi.
Näiden faktojen valossa on selvää, että tuhlaajapoika teki ainoastaan sovinnon isänsä kanssa, muttei itse parannusta. Omien tekojen tunnustaminen on synnintunnustus, ei parannuksenteko.Älä kirjoita ihan vastoin selvää Raamatun Sanaa, eli mitä hän tässä sanoikaan !!!
Olet "henki" ihan pihalla, etkä tuonkaan vertaa vaivautunut tuota vertausta lukemaan !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä kirjoita ihan vastoin selvää Raamatun Sanaa, eli mitä hän tässä sanoikaan !!!
Olet "henki" ihan pihalla, etkä tuonkaan vertaa vaivautunut tuota vertausta lukemaan !!!Mistä sinä minun lukemiseni tiedät? Kuitenkin vastaat vihamielisesti. Missä kirjoitan vastoin Raamatun sanaa? Jos selitän vertausta, miksi antaisin selitykseksi Raamatun sanaa, jota olisi selittävä? Voi yksinkertaisen yksinkertaisuutta. En ole "henki" joksi luulet, etkä itsekään ole, miksi itseäsi luulet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan pieleen taas kerran "henki" !
Tuhlaajapoika oli PERILLINEN !!!
Eli siis Jumalan lapsi eli uskova !
Tuhlaajapoika kertoo Jumalasta loitontuneesta uskovasta siis !
Mutta ethän sinä "henki" näitä asioita käsitä, ne kun ovat Hengellisiä "kuvia" !"Tuhlaajapoika oli PERILLINEN !!!"
Hauskasti viännetty! Oletko savolainen? Perillinen ei suomenkielessä sisällä uskonnollista konnotatiota. Anonyymi kirjoitti:
Vertauksessa tuhlaajapoika on elänyt isänsä (Jumala) luona. Hän on isänsä perillinen ja pyytää mikä hänelle on tuleva. Omansa saatuaan poika lähtee kauas pois elääkseen elämää, jonka maailma tarjoaa. Kun hän viimein huomaa, mitä hän on menettänyt hän päättää yrittää palata isänsä taloon. Poika ei toivo muuta kuin päästä palvelijaksi.Mutta kun poika kohtaa isänsä, tämä ei moiti poikaansa ja sano "Sait jo osasi ja mitä halusit, miksi tänne enää tulet?" Sen sijaan isä iloitsee poikansa paluusta. Hän järjestää suuret pidot. Pidot ovat niin loisteliaat, että se harmittaa tuhlaajapojan veljeä.
Vertaus kertoo Jumalan armahtavaisuudesta ja rakkaudesta ihmistä kohtaan, joka kääntyy pois tieltä, joka vie kadotukseen. Kaikki on Jumalan ja Hän antaa armahdetuilleen, kaiken mitä he tarvitsevat.Puhumme eri asioista. Ensinnäkin, Raamattu kertoo, että tuhlaajapoika ei mennyt takaisin isänsä luo heti, vaan yritti ensin selviytyä muualla. Mitä tieto kertoo tarinan päähenkilöstä? On selvää, että jopa hädän hetkellä tuhlaajapoika ei etsinyt isää, vaan haki turvaa ja pelastusta vieraiden ihmisten ja sikojen seurasta.
Toiseksi, poika palasi kotiin nähtyään isän rikkaudet. Mammonan toivossa, ei puhtaasta sydämestä, hän mateli isänsä eteen jne.
Tiivitettynä: syntien tunnustaminen ei ole parannus.Anonyymi kirjoitti:
Älä kirjoita ihan vastoin selvää Raamatun Sanaa, eli mitä hän tässä sanoikaan !!!
Olet "henki" ihan pihalla, etkä tuonkaan vertaa vaivautunut tuota vertausta lukemaan !!!Omien tekojen tunnustaminen on synnintunnustus, ei parannuksenteko.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Näiden faktojen valossa on selvää, että tuhlaajapoika teki ainoastaan sovinnon isänsä kanssa, muttei itse parannusta. Omien tekojen tunnustaminen on synnintunnustus, ei parannuksenteko.Toki tuhlaajapoika vertauksessa Jeesus puhuu parannuksenteosta, onhan se yhtä ja samaa puhetta samasta teemasta. Parannuksen tekemisestä.
Raamatun ilmoitusta ei voida kumota omilla päätelmillä.
Parannuksen tekeminen edellyttää syntisyytensä tuntemisen, tietoisuuden syntisyydestään.
Koko Jeesuksen puhe ko. luvussa on samaa teemaa, parannuksen tekemistä.
Parannuksen teko on juurikin synnintunnossa Jumalan puoleen kääntymistä.
Parannuksen tekemisen kautta armahdus armosta, ilman omaa ansiota, kuten tuhlaajapojankin tapauksessa.
Usko Toivonen Anonyymi kirjoitti:
Toki tuhlaajapoika vertauksessa Jeesus puhuu parannuksenteosta, onhan se yhtä ja samaa puhetta samasta teemasta. Parannuksen tekemisestä.
Parannuksen tekeminen edellyttää syntisyytensä tuntemisen, tietoisuuden syntisyydestään.
Parannuksen tekemisen kautta armahdus armosta, ilman omaa ansiota, kuten tuhlaajapojankin tapauksessa.
Usko Toivonen>>> Parannuksen tekeminen edellyttää syntisyytensä tuntemisen, tietoisuuden syntisyydestään.
Sekoitat Usko Toivonen edelleen (tarkoituksella? ) eri asioita keskenään. Ihmisen käsitys synnistä ei ole este synnin tekemiselle. Onhan oikein kätevää saada synnit aina anteeksi ja jatkaa synnin tekemistä. Parannuksenteko ei ole pelkästään syntien tunnustamista silloin kuin huvittaa tai on pakko.- Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Parannuksen tekeminen edellyttää syntisyytensä tuntemisen, tietoisuuden syntisyydestään.
Sekoitat Usko Toivonen edelleen (tarkoituksella? ) eri asioita keskenään. Ihmisen käsitys synnistä ei ole este synnin tekemiselle. Onhan oikein kätevää saada synnit aina anteeksi ja jatkaa synnin tekemistä. Parannuksenteko ei ole pelkästään syntien tunnustamista silloin kuin huvittaa tai on pakko.Tuhlaajapoika tunnisti syntisyytensä eli ns.omatunto alkoi kolkuttaa. Vain silloin se on parannusta. Ei kai kukaan pakosta voikaan uskoa? Kyllä se on tultava omalta sydämeltä se halu parannukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki tuhlaajapoika vertauksessa Jeesus puhuu parannuksenteosta, onhan se yhtä ja samaa puhetta samasta teemasta. Parannuksen tekemisestä.
Usko Toivonen"Raamatun ilmoitusta ei voida kumota omilla päätelmillä."
Mikä se Raamatun ilmoitus itse kullekin sitten onkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuhlaajapoika tunnisti syntisyytensä eli ns.omatunto alkoi kolkuttaa. Vain silloin se on parannusta. Ei kai kukaan pakosta voikaan uskoa? Kyllä se on tultava omalta sydämeltä se halu parannukseen.
Missä kohden Raamattua lukee, että: "Tuhlaajapoika tunnisti syntisyytensä "
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohden Raamattua lukee, että: "Tuhlaajapoika tunnisti syntisyytensä "
Oletko sokea, tässä:
18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi - Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Parannuksen tekeminen edellyttää syntisyytensä tuntemisen, tietoisuuden syntisyydestään.
Sekoitat Usko Toivonen edelleen (tarkoituksella? ) eri asioita keskenään. Ihmisen käsitys synnistä ei ole este synnin tekemiselle. Onhan oikein kätevää saada synnit aina anteeksi ja jatkaa synnin tekemistä. Parannuksenteko ei ole pelkästään syntien tunnustamista silloin kuin huvittaa tai on pakko.Siis, Jeesus ei sekoillut, kun Hän asiayhteytenä, kokonaisuutena puhuu parannuksen tekemisestä ko. luvussa.
Siis koko Luukkaan evankeliumin 15. luku on Jeesuksen puhetta syntisten parannuksen tekemisestä.
1 Ja kaikki publikaanit ja syntiset tulivat hänen tykönsä kuulemaan häntä.
2 Mutta fariseukset ja kirjanoppineet nurisivat ja sanoivat: "Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan".
3 Niin hän puhui heille tämän vertauksen sanoen:
4 "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?
5 Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten.
6 Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'.
8 Tahi jos jollakin naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän sytytä lamppua ja lakaise huonetta ja etsi visusti, kunnes hän sen löytää?
9 Ja löydettyään hän kutsuu kokoon ystävättärensä ja naapurinaiset ja sanoo: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut'.
11 Vielä hän sanoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa.
12 Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva'. Niin hän jakoi heille omaisuutensa.
13 Eikä kulunut montakaan päivää, niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti.
14 Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta.
15 Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja.
16 Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.
Parannuksen teosta koko Herran Jeesuksen Kristuksen puhe, eikä Hän sekoile.
Synnin tekeminen ja sen rakastaminen ei saa aikaan parannuksen tekemistä, vaan synnin tunto, kuten tuhlaajapoikakin tuli tässä synnintuntoon.
"21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'."
Usko Toivonen Anonyymi kirjoitti:
Siis, Jeesus ei sekoillut, kun Hän asiayhteytenä, kokonaisuutena puhuu parannuksen tekemisestä ko. luvussa.
Siis koko Luukkaan evankeliumin 15. luku on Jeesuksen puhetta syntisten parannuksen tekemisestä.
1 Ja kaikki publikaanit ja syntiset tulivat hänen tykönsä kuulemaan häntä.
2 Mutta fariseukset ja kirjanoppineet nurisivat ja sanoivat: "Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan".
3 Niin hän puhui heille tämän vertauksen sanoen:
4 "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?
5 Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten.
6 Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'.
8 Tahi jos jollakin naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän sytytä lamppua ja lakaise huonetta ja etsi visusti, kunnes hän sen löytää?
9 Ja löydettyään hän kutsuu kokoon ystävättärensä ja naapurinaiset ja sanoo: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut'.
11 Vielä hän sanoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa.
12 Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva'. Niin hän jakoi heille omaisuutensa.
13 Eikä kulunut montakaan päivää, niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti.
14 Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta.
15 Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja.
16 Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.
Parannuksen teosta koko Herran Jeesuksen Kristuksen puhe, eikä Hän sekoile.
Synnin tekeminen ja sen rakastaminen ei saa aikaan parannuksen tekemistä, vaan synnin tunto, kuten tuhlaajapoikakin tuli tässä synnintuntoon.
"21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'."
Usko ToivonenUsko Toivonen, yrität omassa mielessäsi niputtaa Jeesuksen kertomat vertauskuvat yhteen ja myydä ne eteenpäin yhtenä teoksena, mutta kertomukset eivät liity yhteen.
Ensimmäisessä vertauksessa Jeesus puhuu siitä, että Jumala lähestyy ihmistä (jakeet 4-5), joka kaipaa ja tarvitsee Häntä. Tämä on se sydämen tasolla tehty parannus, jota Jeesus tarkoittaa.
Toisessa vertauksessa (tuhlaajapoika) Jeesus puhuu omien syntien tunnustamisen tärkeydestä eikä sanallakaan mainitse parannuksentekoa.- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Usko Toivonen, yrität omassa mielessäsi niputtaa Jeesuksen kertomat vertauskuvat yhteen ja myydä ne eteenpäin yhtenä teoksena, mutta kertomukset eivät liity yhteen.
Ensimmäisessä vertauksessa Jeesus puhuu siitä, että Jumala lähestyy ihmistä (jakeet 4-5), joka kaipaa ja tarvitsee Häntä. Tämä on se sydämen tasolla tehty parannus, jota Jeesus tarkoittaa.
Toisessa vertauksessa (tuhlaajapoika) Jeesus puhuu omien syntien tunnustamisen tärkeydestä eikä sanallakaan mainitse parannuksentekoa.Parannuksen teosta Jeesus puhuu koko luvun ajan.
Eikä minun tarvitse siihen mitään niputusta tehdä, vaan hyväksyä Jeesuksen sanat sellaisinaan, ilman omaa selitystäni.
Alusta loppuun, myös vanhemman veljen osalta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Henki kirjoitti:
Näiden faktojen valossa on selvää, että tuhlaajapoika teki ainoastaan sovinnon isänsä kanssa, muttei itse parannusta. Omien tekojen tunnustaminen on synnintunnustus, ei parannuksenteko."4. Olisiko tuhlaajapoika palannut isänsä luo, jos isä olisi ollut köyhä? Ei - ei olisi."
Tuhlaajapoika on tuhlannut joka ainoan kolikkonsa.
Hän oli siis rutiköyhä.
Sai lopulta työtä sikopaimenena. Siat olivat saastaisia eläimiä juutalaisille.
Ruoakseen hän kerjäsi sianruokaa.
"Näiden faktojen valossa on selvää, että tuhlaajapoika teki ainoastaan sovinnon isänsä kanssa, muttei itse parannusta. Omien tekojen tunnustaminen on synnintunnustus, ei parannuksenteko."
Kertomuksen faktojen valossa on selvää:
Sitten hän "meni itseensä".
Katui kaikkea entistä syntielämäänsä ja päätti lähteä tyhkätaskuna kotiin.
Hän siis teki parannuksen rutiköyhänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tuhlaajapoika oli PERILLINEN !!!"
Hauskasti viännetty! Oletko savolainen? Perillinen ei suomenkielessä sisällä uskonnollista konnotatiota."Nyt hukka perii" ei myöskään sisällä uskonnollista konnotaatiota ?
- Anonyymi
Turhautumiseen asti miellyttämisen haluinen. Näin ainakin Vanhan testamentin puolella.
Toistan vielä, että avauksen kysymys oli "Miten (itse) luonnehtisitte", ei "Mitä Raamattu sanoo" Jumalan luonteenpiirtei(s)tä.
- Anonyymi
Aloittaja on ihan pihalla Jumalasta.
Kaikkein tärkeintä on käsittää kuka on luterilaisen Kirkkoraamatun Jumala?
Selvittäkää ensin tuo ennenkuin yhtäkään kommenttia julkaisette!!!Esitin kysymyksen, millaiseksi uskovat itse kokevat Jumalan omassa elämässään, Raamatun ulkopuolella. Ole rohkea ja kerro sinä oma kokemuksesi.
Onko mielestäsi olemassa montakin eri Raamattua, joissa kaikissa on eri Jumala?- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Esitin kysymyksen, millaiseksi uskovat itse kokevat Jumalan omassa elämässään, Raamatun ulkopuolella. Ole rohkea ja kerro sinä oma kokemuksesi.
Onko mielestäsi olemassa montakin eri Raamattua, joissa kaikissa on eri Jumala?Raamatusta löytyy kolme eri Jumalaa: Elohim, Jahve ja Jeesus. Jeesus toki tehtiin jumalaksi vasta 200-luvulla.
Jahve on kiivas ja kiukkuinen. Elohim mukava ja ymmärtävä. Jeesus inhiminen.
Siinä sulle analyysiä. Anonyymi kirjoitti:
Raamatusta löytyy kolme eri Jumalaa: Elohim, Jahve ja Jeesus. Jeesus toki tehtiin jumalaksi vasta 200-luvulla.
Siinä sulle analyysiä.Mutta mikä on Pyhä Henki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatusta löytyy kolme eri Jumalaa: Elohim, Jahve ja Jeesus. Jeesus toki tehtiin jumalaksi vasta 200-luvulla.
Siinä sulle analyysiä.>>Siinä sulle analyysiä.>>
Toinen asia, Mikä on totuus?
Kaikkein tärkeintä on käsittää kuka on luterilaisen Kirkkoraamatun ainoa ja todellinen elävä Jumala--vanhan ja uuden liiton Jumala? Anonyymi kirjoitti:
>>Siinä sulle analyysiä.>>
Kaikkein tärkeintä on käsittää kuka on luterilaisen Kirkkoraamatun ainoa ja todellinen elävä Jumala--vanhan ja uuden liiton Jumala?Kerro sinä, mikä on Totuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkein tärkeintä on käsittää kuka on luterilaisen Kirkkoraamatun ainoa ja todellinen elävä Jumala--vanhan ja uuden liiton Jumala?jatkan vielä...>>ainoa ja todellinen elävä Jumala--vanhan ja uuden liiton Jumala>>
ja vasta tuon jälkeen voidaan aloittaa kommentointi Raamatun Jumalan luonteesta, kun keskustelusta poistetaan luterilaiseen Kirkkoraamattuun kirjoitetut epäjumalat ja harhaopit ja unelma-jumalat. Anonyymi kirjoitti:
jatkan vielä...>>ainoa ja todellinen elävä Jumala--vanhan ja uuden liiton Jumala>>
ja vasta tuon jälkeen voidaan aloittaa kommentointi Raamatun Jumalan luonteesta, kun keskustelusta poistetaan luterilaiseen Kirkkoraamattuun kirjoitetut epäjumalat ja harhaopit ja unelma-jumalat.Ookkei. Kerro suosikki jumalasi koko nimi ja kerro sen luonteesta.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Ookkei. Kerro suosikki jumalasi koko nimi ja kerro sen luonteesta.
Etkö tunne Jumalaasi oikeesti???kun kyselet täällä..
>>Ookkei. Kerro suosikki jumalasi koko nimi ja kerro sen luonteesta.>>
heti aloituskommentin jälkeen on 5-6 kommenttia, jotka ovat kirjoitetut elävästä Jumalasta ja Jumalan luonteesta.
Oletkos huomannut nuo? Et ole mitenkään osannut reagoida tuohon asiaan, miksi???
Miksi et reagoi? ja nyt kyselet minulta suosikeista !!! - Anonyymi
Henki kirjoitti:
Mutta mikä on Pyhä Henki?
Ei mikään. Pyhä Henki on yksi Jumalan olomuodoista Raamatussa. Välillä Jumala esiintyy ihmisenä, välillä henkenä, joskus myös enkelinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkein tärkeintä on käsittää kuka on luterilaisen Kirkkoraamatun ainoa ja todellinen elävä Jumala--vanhan ja uuden liiton Jumala?"Kaikkein tärkeintä on käsittää kuka on luterilaisen Kirkkoraamatun ainoa ja todellinen elävä Jumala--vanhan ja uuden liiton Jumala?"
Joillekin voi olla. Minulla on muita prioriteetteja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kaikkein tärkeintä on käsittää kuka on luterilaisen Kirkkoraamatun ainoa ja todellinen elävä Jumala--vanhan ja uuden liiton Jumala?"
Joillekin voi olla. Minulla on muita prioriteetteja.juu..sulla on joku muu jumala
>>Minulla on muita prioriteetteja.>>
tosiasiassa sulla on valehteleva yksilön moraali!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mikään. Pyhä Henki on yksi Jumalan olomuodoista Raamatussa. Välillä Jumala esiintyy ihmisenä, välillä henkenä, joskus myös enkelinä.
älä viitti höpöttää ja valehdella olomuodoista,
Sinä olet tosi nenästä vedetty ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juu..sulla on joku muu jumala
tosiasiassa sulla on valehteleva yksilön moraali!!Ei hajuakaan mitä yrität sanoa. Minulla ei ole tapana valehdella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä viitti höpöttää ja valehdella olomuodoista,
Sinä olet tosi nenästä vedetty ihminen.Kukahan sinua on nenästä vetänyt, jos uskot Pyhän Hengen olevan joku Jumalasta erillinen persoona. Yksikään Raamatun kohta ei opeta moista teologiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juu..sulla on joku muu jumala
tosiasiassa sulla on valehteleva yksilön moraali!!Pitääkö sinusta kaikkien uskoa luterilaiseen jumalaan?
Anonyymi kirjoitti:
Etkö tunne Jumalaasi oikeesti???kun kyselet täällä..
>>Ookkei. Kerro suosikki jumalasi koko nimi ja kerro sen luonteesta.>>
heti aloituskommentin jälkeen on 5-6 kommenttia, jotka ovat kirjoitetut elävästä Jumalasta ja Jumalan luonteesta.
Oletkos huomannut nuo? Et ole mitenkään osannut reagoida tuohon asiaan, miksi???
Miksi et reagoi? ja nyt kyselet minulta suosikeista !!!>>> heti aloituskommentin jälkeen on 5-6 kommenttia...
Jos tarkoitat suoria lainauksia Raamatusta, niin avaus ei koske niitä. Tarkemmin tuolla:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17487865/raamatun-jumalan-luonne#comment-115240280- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukahan sinua on nenästä vetänyt, jos uskot Pyhän Hengen olevan joku Jumalasta erillinen persoona. Yksikään Raamatun kohta ei opeta moista teologiaa.
älä höpötä omiasi...Teidän oppikirjassanne Pyhä Henki on erillinen persoona , kolmas persoona, seuraavasti--
>>ote luterilaisesta Kirkkoraamatusta:
Joh. 14:26
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Joh. 15:21
Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
Joh. 15:26
Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
Joh. 16:7
Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. >>
Tuossa on tuota saastaista luterilaista valhetta kolmannesta persoonasta Pyhästä Hengestä.
Totean, että ette tunne tuota oppikirjaanne ja valheitanne.
Yhteenveto: Totean, että Teitä S24-palstan lukijoita on vedetään nenästä Johanneksen evankeliumissa, eikä minun nenääni ole vedetty.
Varokaa ettei nokkanne veny yli 10 cm, tuolloin tuosta tulee toisia ihnisiä häiritsevä liian pitkä nenä!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä höpötä omiasi...Teidän oppikirjassanne Pyhä Henki on erillinen persoona , kolmas persoona, seuraavasti--
>>ote luterilaisesta Kirkkoraamatusta:
Joh. 14:26
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Joh. 15:21
Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
Joh. 15:26
Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
Joh. 16:7
Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. >>
Tuossa on tuota saastaista luterilaista valhetta kolmannesta persoonasta Pyhästä Hengestä.
Totean, että ette tunne tuota oppikirjaanne ja valheitanne.
Yhteenveto: Totean, että Teitä S24-palstan lukijoita on vedetään nenästä Johanneksen evankeliumissa, eikä minun nenääni ole vedetty.
Varokaa ettei nokkanne veny yli 10 cm, tuolloin tuosta tulee toisia ihnisiä häiritsevä liian pitkä nenä!!!En minä ole minkään kirkon jäsen. Enkä ole koskaan ollut luterilainen. Voit keksiä vaikka mitä valheita mutta valheiden toisteleminen ei tee niistä totuutta.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> heti aloituskommentin jälkeen on 5-6 kommenttia...
Jos tarkoitat suoria lainauksia Raamatusta, niin avaus ei koske niitä. Tarkemmin tuolla:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17487865/raamatun-jumalan-luonne#comment-115240280nuo 5-6 kommenttia ovat vastauksia aloituksen kysymykseen.
Sinä et tajua asioita. Kysymys ja vastaus on asiaa. Anonyymi kirjoitti:
nuo 5-6 kommenttia ovat vastauksia aloituksen kysymykseen.
Sinä et tajua asioita. Kysymys ja vastaus on asiaa.Luehan uudestaan, mitä kirjoitin. Tällä kertaa ymmärryksellä.
- Anonyymi
Aina kiitoksen ja kehumisen puutteessa!
- Anonyymi
Elävän Jumalan luonne
Tärkeää on käsittää, että Apostolit kirjoittivat kirjeensä vuosina 30 -90. Yhtään alkuperäistä apostolien kirjettä ei ole säilynyt käytettäväksi luterilaisen Kirkkoraamatun tekstien pohjaksi.
Apostolien kirjeet ovat muuttuneet manipulaatioiksi Alkukirkon [Vanhan kirkon] toimesta 100-500 luvuilla.
Luterilaisen Kirkkoraamatun tekstit perustuvat Alkukirkon [Vanhan kirkon] Kirkkoraamattuihin eli manipulaatioihin.
Vanhan kirkon ja luterilaisen Kirkon manipulaatiot [ kusetus] on luterilaisessa Kirkkoraamatussa ilmenevää tarkoituksellista ihmisopin, perinnäissääntöjen ja perinnäisopin, luterilaisen Itsepetoksen eli teologi Martti Lutherin Pelastusopin [Vanhurskauttamisopin] sekä Sana / Poika / lihaan tullut Jeesus / Kristuksen Kirkon Ylipappi ja Ekumeniajohtaja / luterilainen Kirkkoraamattu / Raamatun Sana - unelmansa esilletuomista sekä uskonelämään sisältyväksi tarkoitettua kirjallista valhetta [kusetusta].
Tuo on tarkoituksellista [tahallista] ohjaamista ja johtamista pois Herra Jumalan käskyistä ja Hänen tahdosta ja opista, jota oppia ovat Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit v30-68.
Tuossa mainitut henkilöt, Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit, ovat Herran palvelijoita ja vaelsivat Herra Jumalan valtatiellä nöyrästi ja oikeamielisesti.
Luterilaisessa Kirkkoraamatussa ilmenevät ihmisopit, perinnäissäänöt ja perinnäisopit ovat johtamista pois Herra Jumalan käskyistä ja Hänen tahdosta ja Hänen tottelemisestaan.- Anonyymi
kreikankieliset Raamatun KÄSIKIRJOITUKSET, = säilytys 300-luku alkaen, Lontoo Leipizigin yliopiston kirjasto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kreikankieliset Raamatun KÄSIKIRJOITUKSET, = säilytys 300-luku alkaen, Lontoo Leipizigin yliopiston kirjasto.
VOI VOI..KUN SÄILYTYS OLIS PITÄNYT TAPAHTUA V30 ALKAEN.
>>kreikankieliset Raamatun KÄSIKIRJOITUKSET, = säilytys 300-luku alkaen, Lontoo Leipizigin yliopiston kirjasto.>>
Myöhässä on säilytys!!
Miksi säilytys alkoi 270 vuotta myöhässä???? >>> Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit, ovat Herran palvelijoita ja vaelsivat Herra Jumalan valtatiellä nöyrästi ja oikeamielisesti...
Ovatko lapsettomiksi jääneet Apostolit ja profeetat juuri niitä kaikkein oikeamielisimpiä ja miltä maailma näyttäisi nyt, jos kaikki ihmiset olisivat yhtä oikeamielisiä?- Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit, ovat Herran palvelijoita ja vaelsivat Herra Jumalan valtatiellä nöyrästi ja oikeamielisesti...
Ovatko lapsettomiksi jääneet Apostolit ja profeetat juuri niitä kaikkein oikeamielisimpiä ja miltä maailma näyttäisi nyt, jos kaikki ihmiset olisivat yhtä oikeamielisiä?älä viitti höpöttää tuollaisilla asioilla, typeriä kysymyksiä, mutta jotka ovat sinulle tyypillisiä..
Anonyymi kirjoitti:
älä viitti höpöttää tuollaisilla asioilla, typeriä kysymyksiä, mutta jotka ovat sinulle tyypillisiä..
Esitetty kysymys on juuri aiheeseen sopiva. Toistan kysymyksen, ehkä tällä kertaa ymmärrät sen paremmin:
Miten kävisi ihmiskunnan, jos kaikki kulkisivat Apostolijen ja profeettojen jalanjäljissä (lue olisivat yhtä oikeamielisiä) ja jättäisivät jälkeläisiä hankkimatta?
- Anonyymi
3Moos.26:18-29 Jos ette sittenkään kuule minua, niin minä vielä kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden. Ja minä murran teidän ylpeän uhmanne; minä teen teidän taivaanne raudankovaksi ja maanne vasken kaltaiseksi. Ja teidän voimanne kuluu hukkaan, sillä teidän maanne ei anna satoansa eivätkä maan puut anna hedelmäänsä. Ja jos te sittenkin käytte minua vastaan ettekä tahdo kuulla minua, niin minä lyön teitä vielä seitsenkertaisesti, teidän syntienne mukaan. Minä lähetän teidän sekaanne metsän pedot riistämään teitä lapsenne, raatelemaan karjanne ja vähentämään teidän lukuanne, niin että teidän tienne tulevat autioksi. Jos te ette vielä tästäkään minun kurituksestani ota ojentuaksenne, vaan yhä käytte minua vastaan, niin minäkin käyn teitä vastaan ja lyön teitä seitenkertaisesti teidän syntienne tähden. Minä saatan teidän kimppuunne miekan, joka kostaa rikotun liiton; ja kun te kokonnutte kaupunkeihinne, niin minä lähetän teidän sekaanne ruttotaudin, ja teidän on antautuminen vihollisen valtaan. Kun minä murran teiltä leivän tuen, niin kymmenen vaimoa paistaa teidän leipänne yhdessä uunissa, ja he tuovat kotiin teidän leipänne vaa'alla punnittuna; ja kun te syötte, ette tule ravituksi. Ja jos te ette vielä sittenkään kuule minua, vaan yhä käytte minua vastaan, niin minäkin kiivastuksessani käyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitseskertaisesti taidän syntienne tähden. Ja te syötte poikienne lihaa, ja tyttärienne lihaa te syötte. 5Moos.28:53. 2Kun.6:28-29. Jer.19:9. Val.4:10
- Anonyymi
hei hei...Haloooo,,,liian yksipuolista, höööö..
ja tulee tuoda esiin oikeita v2022 asioita kuin nyt tuotte tänne näkyville Israelin historiasta>>3Moos.26:18-29 >>>>5Moos.28:53. 2Kun.6:28-29. Jer.19:9. Val.4:10>>
Tuo on rumaa esittelyä, kommentointia..pidän tuota Herran vastaisena esittelynä.
Mutta, mutta Elävän Jumalan luonteesta pitää tuoda esille myös muuta.
Nyt 8.7. 2022 tulee julkituoda myös tosi-Jeesuksesta asiaa ja tuoda esille myös Paavalin kirjoittamat perusteelliset, kristillisyyden tärkeimmät kirjeet 1 Kor. ja 2. Kor.-kirjeet.
Nuo Paavalin kirjeet on laadittu yhdessä Herran ja Jeesuksen kanssa.
S24-kommentoijien tulee tuntea ja totella Herraa Jumalaanne ja hallita VT ja UT.
- Anonyymi
Jumalaa en rupea määrittelemään. Liian suuri ja käsittämätön pienen ihmisen määriteltäväksi.
Mutta eri kristillisten suuntauksien jumala-käsitys on kyllä määriteltävissä.
Se muistuttaa kyllä enemmänkin enemmän luomisessaa epäonnistunutta psykopaattia kuin Jumalaa.
Tämä epäonnistuneesta luomisestaan katkeroitunut psykopaatti on valmis tuomitsemaan suuremmasta tai pienemmästä ajallisesta synnistä pienen ihmispoloisen ikuiseen helvettiin, ellei hän älyä tarttua tämän psykopaatin hänelle tarjoamaan täkyyn.
Voi voi.... - Anonyymi
Mustanaamio on hyville hyvä ja pahoille paha. Sama pätee Jumalaan.
- Anonyymi
Miksi sanot minua hyväksi? Vain Jumala on hyvä. -Jeesus
- Anonyymi
Jeesuksen jumaluus-oppi on valhetta.
Onko mielestänne Jumala peloton? Vai onko olemassa asioista, tilanteita tms, joita myös Jumala pelkää?
- Anonyymi
En usko Jumalassa olevan sellaisia inhimillisiä vikoja ja puutteita kuin ihmisissä.
Mukava "nähdä" sinua 🙂
LS Anonyymi kirjoitti:
En usko Jumalassa olevan sellaisia inhimillisiä vikoja ja puutteita kuin ihmisissä.
Mukava "nähdä" sinua 🙂
LSEhkä Jumalassa on sitten joitakin epäinhimillisiä pelon, ahdistuksen tms. piirteitä. Raamatun mukaan Jumala on älykäs henkiolento ja älykkyyden ja ahdistuksen välillä on selvä korrelaatio.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Ehkä Jumalassa on sitten joitakin epäinhimillisiä pelon, ahdistuksen tms. piirteitä. Raamatun mukaan Jumala on älykäs henkiolento ja älykkyyden ja ahdistuksen välillä on selvä korrelaatio.
Miten niin? 🙂
LS
- Anonyymi
Jumala on rakkaus ja kaikkialtias, minkä seurauksena Hän haluaa kaikki ihmiset totuuden tuntoon ja pelastukseen. Niinpä lopulta kaikki pelastuvat.
Ne, jotka tästä ajatuksesta kimmastuvat, edustavat tuhlaajapojan tarinan isoaveljeä.
Mutta kun ilta tuli, sanoi viinitarhan herra tilansa hoitajalle: 'Kutsu työmiehet ja maksa heille palkka, viimeisistä alkaen ensimmäisiin asti'. 9Kun nyt tulivat ne, jotka olivat saapuneet yhdennentoista hetken vaiheilla, saivat he kukin denarin. 10Ja kun ensimmäiset tulivat, luulivat he saavansa enemmän; mutta hekin saivat kukin denarin. 11Kun he sen saivat, napisivat he perheenisäntää vastaan 12ja sanoivat: 'Nämä viimeiset ovat tehneet työtä vain yhden hetken, ja sinä teit heidät meidän vertaisiksemme, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen'. 13Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä tee sinulle vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista? 14Ota omasi ja mene. Mutta minä tahdon tälle viimeiselle antaa saman verran kuin sinullekin. 15 Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon? Vai onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?' 16 Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."
Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi. 33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti!
Tätä Jumalan KAIKKIVALTIASTA RAKKAUTTA eivät tämän maailman uskotoivoset ja nellieolesonit voi sulattaa.- Anonyymi
Kuvitelkaa: näiden tuhlaajapojan isoveljien eli uskotoivosten ja nellieolesonien silmä on nurja - minkä tähden? Sen tähden, että JUMALA ON HYVÄ.
Heitä puistattaa tässä maailman kaikkeudessa tasan yksi asia:
JUMALAN HYVYYS. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitelkaa: näiden tuhlaajapojan isoveljien eli uskotoivosten ja nellieolesonien silmä on nurja - minkä tähden? Sen tähden, että JUMALA ON HYVÄ.
Heitä puistattaa tässä maailman kaikkeudessa tasan yksi asia:
JUMALAN HYVYYS.Kuinka kukaan voi olla nurja Jumalan HYVYYTTÄ kohtaan?
Mikä taustalla oleva ajatus voi johtaa tällaiseen asenteeseen?
Paavali paljastaa tuon ajatuksen esittäessään kysymyksen:
Kuka on ensin antanut hänelle (Jumalalle) jotakin, joka olisi tälle korvattava?
Pellolla raataneen isoveljen mielestä isän olisi tullut palkita hänen raadantansa niin, että pikkuveljen RAADANNAN PUUTE olisi käynyt ilmi. Isoveljen mielestä Jumala oli korvausvelvollinen HÄNELLE eikä pikkuveljelle. Samoin viinitarhassa pitkään työskennelleet katsoivat antaneensa työpanoksellaan isännälleen jotakin sellaista, mikä oikeutti heidät hänen neuvonantajikseen - kertomaan hänelle, kuinka hänen tuli käyttää rahojaan!!!
Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai KUKA ON OLLUT HÄNEN NEUVONANTAJANSA? 35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti!
Kun Paavali julistaa kaikkien pelastumista, hän puhkeaa riemulliseen ylistykseen, sillä hän voi antaa KAIKEN kunnian Jumalalle, koskapa Jumalan rakkaus ja kaikkivaltius on vapauttanut hänet kuvittelemasta, että hän muka voisi ANTAA Jumalalle jotakin, mikä Jumalan tulisi hänelle jotenkin korvata, saatikka, että hän voisi muka neuvoa Jumalaa yhtikäs missään. >>> Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi...
Kuulostaa turhan monimutkaiselta ja ennen kaikkea itsekkäältä suunnitelmalta. Sulkea ensin kaikki ihmiset vankilaan ja leikkiä sen jälkeen armollista - katsokaas nyt kaikki, kuinka hyvä olen!- Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi...
Kuulostaa turhan monimutkaiselta ja ennen kaikkea itsekkäältä suunnitelmalta. Sulkea ensin kaikki ihmiset vankilaan ja leikkiä sen jälkeen armollista - katsokaas nyt kaikki, kuinka hyvä olen!"kuinka hyvä olen"
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
2 Kor: 5: 19
"Minä, minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi
itseni tähden,
enkä sinun syntejäsi muista"
Jes: 43: 25 - Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi...
Kuulostaa turhan monimutkaiselta ja ennen kaikkea itsekkäältä suunnitelmalta. Sulkea ensin kaikki ihmiset vankilaan ja leikkiä sen jälkeen armollista - katsokaas nyt kaikki, kuinka hyvä olen!Sinä varmaan ajattelisit noin. Siis sinä.
- Anonyymi
Herttailija Kristuksessa Jeesuksessaan.
- Anonyymi
Kemiat kohdillaan?
- Anonyymi
Jaksaako kerkeääkö henki rukoilla vanhan kuolevan miehen puolesta hänellä on sydämessä vikaa. Saattaa kuolla tänä yönä muutamia päiviä elin aikaa. Että Jeesus kutsuisi pelastaisi ja parantaisi jos se hänen tahtonsa on.
- Anonyymi
Rukoilu ei enää auta koska hän kuoli illalla.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1226079- 292140
- 1771972
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101153Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.701151- 731007
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241007Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24922Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42907Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12775