Liian ujo perustaakseen perheen?

Anonyymi

Tuntemani alle 30-vuotias nainen sanoi olevansa liian ujo perustaakseen perheen, vaikka muuten kyllä haluaisi perheen, lapsia.

Hän on sellainen, että jos naapuri soittaa ovikelloa, hän on hipihiljaa ja teeskentelee ettei ole kotona, koska on liian ujo avaamaan ovea ja kysymään mitä asiaa.

Hän kertoi lopettaneensa työharjoittelun ja vaihtaneensa alaa, koska työnkuvaan oli tullut lisäksi asiakaspalvelua. Ei uskaltanut kohdata asiakkaita.

Ei vastaa puhelimeen aina, vaikka saattaisi olla tärkeäkin puhelu tulossa. On myös muutaman kerran lyönyt luurin korvaan, kun vastasi muttei uskaltanutkaan puhua.

Ja niin edelleen.

Hän on kuitenkin kaverin kautta saanut poikaystävän, ja myös tämä on introvertti ja ujohko.

He ovat päättäneet, etteivät yksinkertaisesti voi hankkia lapsia, koska mies, joka on vähemmän ujo, ei kuitenkaan haluaisi hoitaa ihan kaikkea lapsiin liittyvää sosiaalista velvollisuutta yksin.

Joten jos heillä olisi lapsi, kukaan ei kommunikoisi päiväkodin henkilökunnan kanssa, kukaan ei voisi jutella lapsen kavereiden vanhempien kanssa, kukaan ei voisi olla yhteydessä neuvolanhoitajiin, kukaan ei voisi olla tekemisissä koulun opettajien kanssa, kukaan ei menisi vanhempainiltaan, kukaan ei veisi lasta ikinä harrastukseen, koska sielläkin voi olla jotain henkilökuntaa / valmentajia tms., joka muodostuisi esteeksi, ei koulumyyjäisiä, ei kevätjuhliin osallistumista jne.

Oletteko kuulleet tällaisesta?

21

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuossa tilanteessa kiinnostaisi tietää, mistä syystä tämä ihminen haluaa lapsia.

      Lapset ovat ihmisiä siinä missä muutkin. Etukäteen ei voi tietää, millaisen ihmisen saa itselleen lapsen muodossa. Varmaa on, että kenellä tahansa lapsella on enemmän ja vaativampia tarpeita kuin aikuisella. Jos aloituksessa kuvattu pariskunta ei ole kiinnostunut muiden ihmisten tarpeista ja haluista, voisivatko he olla kiinnostuneita lapsensa tarpeista ja haluista? Lapsi ilmaisee tarpeensa hieman äänekkäämmin kuin vain koputtamalla oveen. Ellei lapsen tarpeisiin vastaa, saa rikossyytteen.

      Tästä pääsemmekin takaisin aikuisiin. Jos aloituksessa kuvattu pariskunta kokee pystyvänsä vastaamaan lapsen tarpeisiin ja kokee pystyvänsä kysymään lapselta "Mitä asiaa sinulla on? Mitä tarvitset?", miksi he näkevät muut ihmiset niin perustavanlaatuisesti erilaisina kuin oman lapsensa? Miksi muiden ihmisten kontaktipyynnöt ovat pelottavia mutta oman lapsen pyynnöt eivät ole?! Ovathan ne muutkin ihmiset joskus olleet samanlaisia avuttomia sinappikoneita, jotka ovat pyytäneet apua kirkumalla. Miksi nyt, kun he ovat isompia ja ilmaisevat tarpeitaan koputtamalla oveen tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun, heistä on tullut pelottavia?

      🦄

      • Anonyymi

        Itse olen ääniyliherkkä ja lapsien rääkyminen on yksi karmeimmista äänistä mitä tiedän.
        Vaatia voi olla olemalla hiljaakin eikä rääkymällä.
        Ihmettelen miten evoluutio on voinut pitää ihmislajin edes hengissä, kun ihmiselo perustuu aina huutamiseen. Ensin äiti huutaa synnyttäessään ja kun äiti hiljenee alkaa lapsi huutamaan ja huutaa monta vuotta ennenkun oppii olemaan hiljaa.
        Miksi sapelihammastiikerit yms pedot eivät ole jo tappaneet huutavia luolaihmisiä sukupuuttoon vuosituhansia sitten?
        Ei luonnossa huudeta. Hirvi ei huuda, kun se synnyttää eikä vasa huuda kun se syntyy. Jänis ei huuda, kun se synnyttää eikä jäniksen poika huuda kun se syntyy. Karhu ei karju synnyttäessään eikä karhunpennut huuda synnyttyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ääniyliherkkä ja lapsien rääkyminen on yksi karmeimmista äänistä mitä tiedän.
        Vaatia voi olla olemalla hiljaakin eikä rääkymällä.
        Ihmettelen miten evoluutio on voinut pitää ihmislajin edes hengissä, kun ihmiselo perustuu aina huutamiseen. Ensin äiti huutaa synnyttäessään ja kun äiti hiljenee alkaa lapsi huutamaan ja huutaa monta vuotta ennenkun oppii olemaan hiljaa.
        Miksi sapelihammastiikerit yms pedot eivät ole jo tappaneet huutavia luolaihmisiä sukupuuttoon vuosituhansia sitten?
        Ei luonnossa huudeta. Hirvi ei huuda, kun se synnyttää eikä vasa huuda kun se syntyy. Jänis ei huuda, kun se synnyttää eikä jäniksen poika huuda kun se syntyy. Karhu ei karju synnyttäessään eikä karhunpennut huuda synnyttyään.

        "Itse olen ääniyliherkkä ja lapsien rääkyminen on yksi karmeimmista äänistä mitä tiedän."

        Sama kohtalo näillä korvilla ja samaa mieltä kyseisestä äänestä. Kun kuulen sen, ajattelen, että luontoäiti on kovin viisas: monelle tulee varmaankin äkkiä tarve saada kyseinen ääni loppumaan.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ääniyliherkkä ja lapsien rääkyminen on yksi karmeimmista äänistä mitä tiedän.
        Vaatia voi olla olemalla hiljaakin eikä rääkymällä.
        Ihmettelen miten evoluutio on voinut pitää ihmislajin edes hengissä, kun ihmiselo perustuu aina huutamiseen. Ensin äiti huutaa synnyttäessään ja kun äiti hiljenee alkaa lapsi huutamaan ja huutaa monta vuotta ennenkun oppii olemaan hiljaa.
        Miksi sapelihammastiikerit yms pedot eivät ole jo tappaneet huutavia luolaihmisiä sukupuuttoon vuosituhansia sitten?
        Ei luonnossa huudeta. Hirvi ei huuda, kun se synnyttää eikä vasa huuda kun se syntyy. Jänis ei huuda, kun se synnyttää eikä jäniksen poika huuda kun se syntyy. Karhu ei karju synnyttäessään eikä karhunpennut huuda synnyttyään.

        Eikä kaikki naisetkaan huuda, jos on jotakuinkin helppo synnytys niin ei siinä huuda, sitten on myös kivuliaita synnytyksiä joten ihan ymmärrettävää jos ei voi olla hiljaa kipujensa kanssa. Se jolla on ollut vaikea synnytys tietää mitä se on, mutta kuuloherkällä ei ole muuta kun herkkä kuulo ja siksi pitäisi muiden hänen mielestään olla hiljaa. Osta korvatulpat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse olen ääniyliherkkä ja lapsien rääkyminen on yksi karmeimmista äänistä mitä tiedän."

        Sama kohtalo näillä korvilla ja samaa mieltä kyseisestä äänestä. Kun kuulen sen, ajattelen, että luontoäiti on kovin viisas: monelle tulee varmaankin äkkiä tarve saada kyseinen ääni loppumaan.

        🦄

        Saada kyseinen ääni loppumaan ?????
        lapset jotka leikkivät ja kiljuvat ovat ihan normaaleja , se jolla on korvissa vikaa voi mennä lääkäriin viastaan ja saada apua herkkäkuuloisuuteensa , eikä vaadi ympäristön olevan hiljaa. Ei maailma pyöri herkkäkuuloisten laeilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saada kyseinen ääni loppumaan ?????
        lapset jotka leikkivät ja kiljuvat ovat ihan normaaleja , se jolla on korvissa vikaa voi mennä lääkäriin viastaan ja saada apua herkkäkuuloisuuteensa , eikä vaadi ympäristön olevan hiljaa. Ei maailma pyöri herkkäkuuloisten laeilla

        Olen ratkaissut asian toisella tavalla. Pysyn itse kaukana huutavista ihmisistä, sekä lapsista että aikuisista. Joskus sellaisiin kuitenkin törmää, mutta kestän sen hetkellisesti.

        En pidä kiljuvia lapsia normaaleina enää sen jälkeen, kun he ymmärtävät puhetta ja vanhempiensa kieltoja. Leikkiminen sen sijaan on normaalia, ja satunnaiset huudot, mutta ei kiljuminen eikä huutamalla keskusteleminen.

        En ole itse koskaan lapsena kiljunut, eikä minun olisi annettukaan tehdä niin. Minulle opetettiin, että asiat ilmaistaan normaalilla äänenvoimakkuudella, ja sitä olen noudattanut.

        🦄


    • Anonyymi

      En ole kuullut, mutta hyvä etteivät tee lapsia. Ei tuollaisten geenien pidäkään jatkua.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoiseksi tuon tilanteen tekee se, että he itse haluavat geeniensä jatkuvan ymmärtämättä, että sitä kautta he vahvistavat ongelmaansa. Katso ensimmäinen kommenttini tässä ketjussa.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoiseksi tuon tilanteen tekee se, että he itse haluavat geeniensä jatkuvan ymmärtämättä, että sitä kautta he vahvistavat ongelmaansa. Katso ensimmäinen kommenttini tässä ketjussa.

        🦄

        Onko ongelma geeneissä vai traumoissa? Ujous voi olla opittua ja siitä voi oppia pois. Kun lapsen oikeasti saa, kaikki semmonen hevonkakka häviää yleensä tuhka tuleen, kuten just typerät pelot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ongelma geeneissä vai traumoissa? Ujous voi olla opittua ja siitä voi oppia pois. Kun lapsen oikeasti saa, kaikki semmonen hevonkakka häviää yleensä tuhka tuleen, kuten just typerät pelot.

        Tarkoitin ongelman vahvistamisella eri asiaa kuin sinä. Sinä tarkoitat ilmeisesti ongelman siirtymistä lapsille. Minä tarkoitin ongelman vahvistamisella sitä, että kyseisellä pariskunnalla on haluttomuutta vastata muiden tarpeisiin, mutta silti he haluavat vapaaehtoisesti itselleen ihmisen, joka vaatii tarpeisiin vastaamista.

        Kiva kuulla, että tuollakin tavalla saa typeriä pelkojaan pois. Mielestäni siihen riittää usein myös pelkkä järkeily.

        🦄


    • Anonyymi

      Nykypäivän elämä käy muutenkin jo niin kalliiksi, että aina parempi kun ei ole lapsia siinä rahanmenona. Ei ole mitään järkeä lisääntyä, koska se tietäisi 18 vuoden velkavankeutta.
      Inflaatio on lapsettomien lapsi, koska käytännössä menot tuplaantuvat vuositasolla.

    • Ulkopuolisen ei tule millään tavalla puuttua, jos parisunta ei halua tai usko voivansa saada lapsia. Se on tyystin heidän oma asiansa. 🌹👀

    • Anonyymi

      Tuossa ei ole kyse ujoudesta vaan mielenterveysongelmista.

      • Anonyymi

        Nii, kai tuohon on jo keksitty diagnoosi, sosiaalisten tilanteiden pelko tms. Vaivoista, jos niitä haluaa vaivoiksi kutsua, voi päästä eroonkin, koska kyse ei olepysyvästä ominaisuudesta.


      • Anonyymi

        Ihan niin


    • Kuulostaa ahdistus oireilta eikä ujoudelta.

    • Anonyymi

      Ei ylisosiaaliset vanhemmat aina näytä täysillä valoilla ajelevan mikäli kuuntelee koulujen ja päiväkotien henkilökuntaa.
      Ja itsekin voi asian todeta kun menee lasten urheiluseuroihin kentän laidalle kuuntelemaan näitä "supervanhempia"

    • Anonyymi

      Palstalaiset ei halua lapsia koska muuten joutui lopettamaan palstailun. Lapsen kanssa ei olis aikaa palstailla. Ette varmaan halua parisuhdetta edes koska silloin ette voisi viettä aikaa sinkut palstalla

    • Anonyymi

      Hän siis puhui sinulle. Oli sosiaalinen.

      Ite oon tehnyt aikoinaan samanlaisia juttuja , en ole avannut ovea, en ole vastannut puhelimeen, olen valinnut työn, jossa ei ole jatkuvaa ihmiseten kanssa olemista, en nykyisinkään vastaa aina puhelimeen.

      Minnulla on kaksi aikuista lasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5085
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe