Feministinen pakkotasapäisyysoppi

Vaikka feministit eivät todellisuudessa ajakaan edes keskinäistä tasa-arvoisuutta naistenkaan kesken, vaan valtahegemoniaa, niin ajavat kuitenkin PAKKOTASAPÄISYYTTÄ. Ysikään nainen ei saa kauniimpi kuin toinen, muuten alkaa ankara kateus.

Tärkeä feminismin motiivi on myös ALEMMUUDENTUNTO, jota yritetään piilottaa tasapäisyyden vaatimuksen alle. 🌹👀

107

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei voi taas kun ihmetellä, että missä feministiseurassa sä oikein pyörit. Mahtavatko olla oikeita feministejäkään. Itse en ole tollaseen tasapäistämiseen koskaan törmännyt, vaan päinvastoin hyvin kannustavaan ilmapiiriin. Vaan ehkä se sitten on siellä teilläpäin noin kun sanot.

      • Anonyymi

        Ihan sama kokemus kuin sulla. Mä olen saanut vain tukea ja luvan olla ihan oma itseni. Koskaan ei ole yritetty tasapäistää, eikä tunkea mihinkään muottiin.

        Vaan kai tollasta Kyniksen kuvaamaa sitte jossain on. Mä vaan mietin, että miks Kyni pyörii tollasten ihmisten kanssa, jota se noin inhoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama kokemus kuin sulla. Mä olen saanut vain tukea ja luvan olla ihan oma itseni. Koskaan ei ole yritetty tasapäistää, eikä tunkea mihinkään muottiin.

        Vaan kai tollasta Kyniksen kuvaamaa sitte jossain on. Mä vaan mietin, että miks Kyni pyörii tollasten ihmisten kanssa, jota se noin inhoo.

        Ei se missään pyöri, yli 80 vuotias ihminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se missään pyöri, yli 80 vuotias ihminen

        Pyöriihän se täälläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöriihän se täälläkin.

        Ei sillä pyöri kuin päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama kokemus kuin sulla. Mä olen saanut vain tukea ja luvan olla ihan oma itseni. Koskaan ei ole yritetty tasapäistää, eikä tunkea mihinkään muottiin.

        Vaan kai tollasta Kyniksen kuvaamaa sitte jossain on. Mä vaan mietin, että miks Kyni pyörii tollasten ihmisten kanssa, jota se noin inhoo.

        No totta helvetissä samoissa piireissä pyörivät ovat ystävällisiä toisilleen.

        Moni julkifeministi on lihava ja ruma. Pää ajetaan siiliksi, ja vedetään siniseksi.

        Hoikkia ja kauniita naisia ei kestetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No totta helvetissä samoissa piireissä pyörivät ovat ystävällisiä toisilleen.

        Moni julkifeministi on lihava ja ruma. Pää ajetaan siiliksi, ja vedetään siniseksi.

        Hoikkia ja kauniita naisia ei kestetä.

        Taisin jo sanoa, ettei ole koskaan ollut ongelmia. Se millasia sä kuvittelet kaikkien feministien olevan, taas on ihan sun oma ongelmas. Todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No totta helvetissä samoissa piireissä pyörivät ovat ystävällisiä toisilleen.

        Moni julkifeministi on lihava ja ruma. Pää ajetaan siiliksi, ja vedetään siniseksi.

        Hoikkia ja kauniita naisia ei kestetä.

        Ai että suakin jaksaa feminismi ahistaa. Älä tunge itseäsi feministien seuraan, jos niin hatuttaa. Et kiinnitä heihin mitään huomiota ja problem solved.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No totta helvetissä samoissa piireissä pyörivät ovat ystävällisiä toisilleen.

        Moni julkifeministi on lihava ja ruma. Pää ajetaan siiliksi, ja vedetään siniseksi.

        Hoikkia ja kauniita naisia ei kestetä.

        Ai kuten Sanna Marin, tai Li Anderson. Komeita miehiäkin löytyy pilvin pimein. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No totta helvetissä samoissa piireissä pyörivät ovat ystävällisiä toisilleen.

        Moni julkifeministi on lihava ja ruma. Pää ajetaan siiliksi, ja vedetään siniseksi.

        Hoikkia ja kauniita naisia ei kestetä.

        Onpas tuoretta alkaa haukkumaan toisten ulkonäköä. NAISVIHAAJA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että suakin jaksaa feminismi ahistaa. Älä tunge itseäsi feministien seuraan, jos niin hatuttaa. Et kiinnitä heihin mitään huomiota ja problem solved.

        Miksi sitten feministit pyörii miesten lähettyvillä, kun löytävät aina heistä pelkkiä vikoja ja kokevat vihaa? Pysyisivät omissa piireissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas tuoretta alkaa haukkumaan toisten ulkonäköä. NAISVIHAAJA!

        Sun kommenttejas kun täällä lukee se on pelkkää MIESVIHAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten feministit pyörii miesten lähettyvillä, kun löytävät aina heistä pelkkiä vikoja ja kokevat vihaa? Pysyisivät omissa piireissään.

        Tuskinpa kovin moni feministi missään miesten piireissä pyöriikään. Kunhan nyt elävät normaalia elämää. Anna heidän elää rauhassa. Eivät he ole susta kiinnostuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas tuoretta alkaa haukkumaan toisten ulkonäköä. NAISVIHAAJA!

        Eiväthän nämä osaa oikein puhua mistään alkamatta arvostella naisten ulkonäköä. Jotenkin uskomatonta miten rajoittunut joidenkin maailmankuva on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiväthän nämä osaa oikein puhua mistään alkamatta arvostella naisten ulkonäköä. Jotenkin uskomatonta miten rajoittunut joidenkin maailmankuva on.

        Näytä yksikin kommenttini, jossa olen arvostanut "nämä" naisten ulkonäköä täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytä yksikin kommenttini, jossa olen arvostanut "nämä" naisten ulkonäköä täällä.

        arvostellut tarkoitin. Tuli broidilainen lipsahdus tekstiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytä yksikin kommenttini, jossa olen arvostanut "nämä" naisten ulkonäköä täällä.

        Olenko puhunut sinusta tai sinulle? Jos et ole kirjoittanut:

        "No totta helvetissä samoissa piireissä pyörivät ovat ystävällisiä toisilleen.

        Moni julkifeministi on lihava ja ruma. Pää ajetaan siiliksi, ja vedetään siniseksi.

        Hoikkia ja kauniita naisia ei kestetä."

        niin viestini ei kosketa sinua millään tavalla, eikä sen ole väitettykään koskettavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko puhunut sinusta tai sinulle? Jos et ole kirjoittanut:

        "No totta helvetissä samoissa piireissä pyörivät ovat ystävällisiä toisilleen.

        Moni julkifeministi on lihava ja ruma. Pää ajetaan siiliksi, ja vedetään siniseksi.

        Hoikkia ja kauniita naisia ei kestetä."

        niin viestini ei kosketa sinua millään tavalla, eikä sen ole väitettykään koskettavan.

        No ketä kaunista ja hoikkaa ei kestetä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ketä kaunista ja hoikkaa ei kestetä?

        En tiedä. Kohdista kysymyksesi hänelle, joka tuon alkuperäisen lainatun kirjoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko puhunut sinusta tai sinulle? Jos et ole kirjoittanut:

        "No totta helvetissä samoissa piireissä pyörivät ovat ystävällisiä toisilleen.

        Moni julkifeministi on lihava ja ruma. Pää ajetaan siiliksi, ja vedetään siniseksi.

        Hoikkia ja kauniita naisia ei kestetä."

        niin viestini ei kosketa sinua millään tavalla, eikä sen ole väitettykään koskettavan.

        Sanoit "nämä" eli yleistit kuten Teillä on tapana. Miksi et käyttänyt termiä Tämä, jos et halunnut tarkoituksella yleistää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit "nämä" eli yleistit kuten Teillä on tapana. Miksi et käyttänyt termiä Tämä, jos et halunnut tarkoituksella yleistää?

        Kyllä, tuon lainaamani tekstin kirjoittaneen kaltaiset "nämä". Sinusta ei kukaan ole puhunut, jos et ole tuota tekstiä kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit "nämä" eli yleistit kuten Teillä on tapana. Miksi et käyttänyt termiä Tämä, jos et halunnut tarkoituksella yleistää?

        Ja miksi ei "tämä" ... koska tuon kirjoittaneen kaltaisia on useita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No totta helvetissä samoissa piireissä pyörivät ovat ystävällisiä toisilleen.

        Moni julkifeministi on lihava ja ruma. Pää ajetaan siiliksi, ja vedetään siniseksi.

        Hoikkia ja kauniita naisia ei kestetä.

        "Julkifeministi" :D Onko siis piilofeministejäkin?? :D:D :D:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Julkifeministi" :D Onko siis piilofeministejäkin?? :D:D :D:D

        Kyniksen teksteistä on pikemmin saanut kuvan, että on olemassa paljon "piiloepäfeministejä". Kynishän selittää jatkuvasti miten feministinen paine on niin kova, että "normaalit" joutuvat sen alla esittämään olevansa feministejä. Miten tuohon maailmankuvaan muka voisivat sopia piilofeministit? Sellainen piilotteluhan olisi sosiaalinen itsemurha.


    • Anonyymi

      Sinun kannattaisi hakea ammattiapua noihin kaunoihin ja harhoihin, jotka sinua pitävät vallassaan.

      • Anonyymi

        Mutta kun niihin ei usko, niin eivät ne auta.


    • Anonyymi

      Yhä pahempaa naiskaunaa tuuppaa. Vaikutat paykoottiselta, kannattaisi mennä päivystykseen.

      • Anonyymi

        Aivan näin.


    • Anonyymi

      Sinulla todellisuus on päivä päivältä enemmän kateissa. Harhoja, mielikuvitelmia.

    • Anonyymi

      Ai että alottajaa vaan jaksaa feminismi ahdistaa. Elä ole feministien kanssa tekemisissä ja sillä se ongelma ratkeaa. Miksi pakolla tunkea itseään sellaseen seuraan, joka hatuttaa?

      • Anonyymi

        Kuten myös feministeillä. Pysyisivät omissa porukoissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten myös feministeillä. Pysyisivät omissa porukoissaan.

        Niinhän he pitkälti pysyvätkin. Ne ovat nämä maailman Kynikset, jotka ahdistuvat ja huutelevat vieraisiin pöytiin, vaikkei heitä ole siellä edes huomattu. Tai ehkä juuri siksi, kun ei ole huomattu.


    • Anonyymi

      Nyt kyllä puhut silkkaa kakkaa 🙈

    • Anonyymi

      Höpöhöpö taas. Feminismiin kuuluu nimenomaan vapaus olla mitä haluaa, sukupuolestaankin huolimatta.

    • Joo mutta feministisyyteen liitty se mun aloittama käsityökeskustelukin täällä. ja sitä oon kovasti miettiny, enkä löytäny ratkasua. Se tekninen työ on monelle poikalapselle vaan niin tärkee. Ja nyt se on otettu pois. Periaatteessa yhteinen käsityö on ihan sama jos jokaiselle annetaan vapaus suuntautua mihin haluaa. Ja opettajilla on kokemusta tasapäisesti kaikista materiaaleista. Että enemmänkin feministien kannattais suunnata katseet niiden maiden naisten asemaan, jonne ompelutyötä on siirretty. Eihän se saa missään tapauksessa olla asuinpaikasta kiinni.

      • Anonyymi

        Teknistä työtä voi olla valinnaisaineena. Jos koululaiset sitä haluavat ja valitsevat, niin sitähän tarjotaan koulussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teknistä työtä voi olla valinnaisaineena. Jos koululaiset sitä haluavat ja valitsevat, niin sitähän tarjotaan koulussa.

        Juu, semmosta oon kuullu, mutta joku hässäkkä siellä on meneillään. Kuulemma kuntakohtainen päätös. että jossain menee huonommin jossain paremmin. Pääongelma on kai se opettajakoulutus josta on juuri teknistä osaamista karsittu. Varmaan enemmän kustannus syyt kuin mitkään feministiset. Mutta selvittelen lisää ja kirjottelen teille sitten. Tästähän vois saada vaikka kandityön.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Juu, semmosta oon kuullu, mutta joku hässäkkä siellä on meneillään. Kuulemma kuntakohtainen päätös. että jossain menee huonommin jossain paremmin. Pääongelma on kai se opettajakoulutus josta on juuri teknistä osaamista karsittu. Varmaan enemmän kustannus syyt kuin mitkään feministiset. Mutta selvittelen lisää ja kirjottelen teille sitten. Tästähän vois saada vaikka kandityön.

        Tiedostat siis että koulujen resurssipula on todennäköisempi syy kurssitarjonnan muutokselle kuin feminismi, mutta syytät kuitenkin mieluummin feminismiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedostat siis että koulujen resurssipula on todennäköisempi syy kurssitarjonnan muutokselle kuin feminismi, mutta syytät kuitenkin mieluummin feminismiä?

        Mutta mä peruin sen aloituksen, aattelin vaan että saan enemmän lukijoita tähän. Kokemus vaan on se ettei näistä koulutus asioista oikein kukaan halua puhua. Mielellään ollaan pää pensaassa, eikä huomata kuinka nää kouluasiat menee huonompaan suuntaan. Ei osata laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. Se että oon jääny parittomaksi on todella pieni asia verrattuna vaikka tähän koulutusongelmaan.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mutta mä peruin sen aloituksen, aattelin vaan että saan enemmän lukijoita tähän. Kokemus vaan on se ettei näistä koulutus asioista oikein kukaan halua puhua. Mielellään ollaan pää pensaassa, eikä huomata kuinka nää kouluasiat menee huonompaan suuntaan. Ei osata laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. Se että oon jääny parittomaksi on todella pieni asia verrattuna vaikka tähän koulutusongelmaan.

        No jos tuo taktiikka tuntuu sinusta toimivalta niin mikäpä siinä. Monella saattaa kyllä lopahtaa kiinnostus lukemiseen ja/ tai keskusteluun kanssasi tuollaisia tehokeinoja käyttäessä, mutta varmaankin tarkoituksesi on löytää tietynlainen yleisö jutuillesi. Siinä tapauksessa tuo on mainio keino karsia muut lukijat/ keskustelijat.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mutta mä peruin sen aloituksen, aattelin vaan että saan enemmän lukijoita tähän. Kokemus vaan on se ettei näistä koulutus asioista oikein kukaan halua puhua. Mielellään ollaan pää pensaassa, eikä huomata kuinka nää kouluasiat menee huonompaan suuntaan. Ei osata laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. Se että oon jääny parittomaksi on todella pieni asia verrattuna vaikka tähän koulutusongelmaan.

        Koulujen säästöpäätökset tehdään tuolta osin kunnissa. Kannattaa lähteä mukaan kunnallispolitiikkaan tai lähestyä oman kunnan/kaupungin valtuutettuja. Yksittäisten valinnaisaineiden tarjonta ei ole valtakunnanpolitiikkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jos tuo taktiikka tuntuu sinusta toimivalta niin mikäpä siinä. Monella saattaa kyllä lopahtaa kiinnostus lukemiseen ja/ tai keskusteluun kanssasi tuollaisia tehokeinoja käyttäessä, mutta varmaankin tarkoituksesi on löytää tietynlainen yleisö jutuillesi. Siinä tapauksessa tuo on mainio keino karsia muut lukijat/ keskustelijat.

        Eikö siinä aloituksessa minkä tein. En syyttänyt ketään. Asetin sen kysymysmuotoon. Ja niin kun huomasit. Tää ketju ei oo mun alottama. Ja se miks puolustan teknisiä töitä ja luonnontieteitä johtuu omasta taustasta. Ja esim. Kieltwn opetuksella on omat puolesta puhujansa. En ota siihen kantaa. Viranomaiset hoitaa se lopullisen jaon sitten. Mutta sitä ennen käydään keskustelua.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Eikö siinä aloituksessa minkä tein. En syyttänyt ketään. Asetin sen kysymysmuotoon. Ja niin kun huomasit. Tää ketju ei oo mun alottama. Ja se miks puolustan teknisiä töitä ja luonnontieteitä johtuu omasta taustasta. Ja esim. Kieltwn opetuksella on omat puolesta puhujansa. En ota siihen kantaa. Viranomaiset hoitaa se lopullisen jaon sitten. Mutta sitä ennen käydään keskustelua.

        Täytyy todeta, että omana kouluaikanani (josta toki on aikaa) molemmat sekä tekninen, että rättikässä olivat jo valinnaisia. Niitä ei kuitenkaan monikaan valinnut ja useita kursseja ei lopulta pidetty niin vähäisestä suosiosta johtuen. Ei sinne tekniseenkään mitään tunkua ollut, vaan valtaosa valitsi ihan muita juttuja. Meillä toki oli hyvin laaja valikoima valinnaisia, kun olin koulussa, joka oli silloin pilottikouluna juuri laajan valinnaisuuden kohdalla. Eli sopii kysyä onko sinne tekniseen nykyään monessakaan paikassa mitään suurta tunkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy todeta, että omana kouluaikanani (josta toki on aikaa) molemmat sekä tekninen, että rättikässä olivat jo valinnaisia. Niitä ei kuitenkaan monikaan valinnut ja useita kursseja ei lopulta pidetty niin vähäisestä suosiosta johtuen. Ei sinne tekniseenkään mitään tunkua ollut, vaan valtaosa valitsi ihan muita juttuja. Meillä toki oli hyvin laaja valikoima valinnaisia, kun olin koulussa, joka oli silloin pilottikouluna juuri laajan valinnaisuuden kohdalla. Eli sopii kysyä onko sinne tekniseen nykyään monessakaan paikassa mitään suurta tunkua.

        Pointtina tässä se, että tulevien vuosien kurssitarjontaa suunnitellaan hyvin usein edellisten vuosien kokemusten perusteella. Jos oppilaat eivät jotain asiaa valitse, niin sen tarjonta putoaa minimiin.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mutta mä peruin sen aloituksen, aattelin vaan että saan enemmän lukijoita tähän. Kokemus vaan on se ettei näistä koulutus asioista oikein kukaan halua puhua. Mielellään ollaan pää pensaassa, eikä huomata kuinka nää kouluasiat menee huonompaan suuntaan. Ei osata laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. Se että oon jääny parittomaksi on todella pieni asia verrattuna vaikka tähän koulutusongelmaan.

        Hyvä että peruit feminismisyytöksen ko asiassa 👍 Vaikkakin vielä minun kouluaikana teknisiä töitä kutsuttiin nimellä "poikien käsityöt" ja tekstiilitöitä "tyttöjen käsityöt". Tämä oli väärin, hyvä että korjattiin. Myöhemmin jopa sallittiin tyttöjen osallistuminen poikien käsitöihin ja poikien osallistuminen tyttöjen käsitöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulujen säästöpäätökset tehdään tuolta osin kunnissa. Kannattaa lähteä mukaan kunnallispolitiikkaan tai lähestyä oman kunnan/kaupungin valtuutettuja. Yksittäisten valinnaisaineiden tarjonta ei ole valtakunnanpolitiikkaa.

        On asukasrakenteesta hyvin paljon kiinni mitä kunta/kaupunki pystyy tarjoamaan opetuksessaan koulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On asukasrakenteesta hyvin paljon kiinni mitä kunta/kaupunki pystyy tarjoamaan opetuksessaan koulussa.

        Vielä enemmän on kiinni tahdosta.

        nm. kotoisin hieman reilun 8000 asukkaan kunnasta, jossa peruskoulussa on hyvin laaja valinnaisuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä enemmän on kiinni tahdosta.

        nm. kotoisin hieman reilun 8000 asukkaan kunnasta, jossa peruskoulussa on hyvin laaja valinnaisuus

        lisäys ... Pohjois-Suomesta, eli ei raharikkaiden kunta.


    • Anonyymi

      Kääntäkääs se normaaliajatus-säätö avoimen puolelle ja hups, mitä huomaattekaan- Ei tässäkään ajatuskuviossa metsässä olla ollenkaan.

      • Anonyymi

        Normaaliajatussäätöni on luonnostaa avoimessa. En ole ikinä törmännyt aloittajan ongelmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaaliajatussäätöni on luonnostaa avoimessa. En ole ikinä törmännyt aloittajan ongelmaan.

        Ei sitä mihinkään törmäillä tarvitsekaan, otsaparkahan siinä kärsii...Tarkoitan lähinnä sitä mitä jää jäljelle kun riisutaan pois tyyli ja pakkomielteisyys pois ydinajatuksen ympäriltä, ei esitettyä voi täysin kieltääkään tai tuomita mahdottomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä mihinkään törmäillä tarvitsekaan, otsaparkahan siinä kärsii...Tarkoitan lähinnä sitä mitä jää jäljelle kun riisutaan pois tyyli ja pakkomielteisyys pois ydinajatuksen ympäriltä, ei esitettyä voi täysin kieltääkään tai tuomita mahdottomaksi.

        En mä ole nähnyt tuota ydinajatusta ikinä omalla kohdallani, enkä ympärilläni. En siis voi sitä lainkaan allekirjoittaan. Kyllä sekin jotain kertoo, että muun sukupuoliset ja erilaiset seksuaalivähemmistöjen edustajat, tulevat usein mielellän nimenomaan feminismin ja feministien piireihin. Ei se ainakaan tasapäistämisestä kerro.


    • Anonyymi

      Musta on hassua miten aloittaja, joka on sanonut olevansa kahdeksankymppinen mies, kertoo feministien sorsivan kauniita naisia. Kuitenkaan minä, kaunis nainen, en ole koskaan tuohon ilmiöön törmännyt. Mä olen aina saanut tukea ja apua ja hyvin ystävällisen vastaanoton kaikissa naisverkostoissa, joihin olen mukaan mennyt.

      Eikä siellä todellakaan ole muut olleet mitään toisen kirjoittajan kuvaamia rumia ja lihavia, sinisellä siilitukalla varustettuja naisia. Suurin osa on täysin tavallisia naisia. Joukossa on niin hyvin kauniita ja naisellisia, kuin myös noita siilitukkia (jotka kyllä minusta ovat myös kauniita). Ja siis eiväthän kaikki noissakaan tosiaana ole naisia, vaan löytyy myös miehiä ja muunsukupuolisia.

      • Anonyymi

        Monestiko sinua on sanottu narsistiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monestiko sinua on sanottu narsistiksi?

        Ei kertaakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monestiko sinua on sanottu narsistiksi?

        Narsistin nyt muutenkin pitäis kai olla itsekeskeinen ja itseään täynnä, tai jotain vastaavaa. Eli se nyt ei edes lainkaan sopisi minuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistin nyt muutenkin pitäis kai olla itsekeskeinen ja itseään täynnä, tai jotain vastaavaa. Eli se nyt ei edes lainkaan sopisi minuun.

        Epäilen kun kommenttiasi lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen kun kommenttiasi lukee.

        Saat vapaasti epäillä. Mä taas epäilen joko sinun lukutaitoasi tai kykyä ymmärtää luettua, jos saat tuon ymmärrettyä narsismiksi.


      • Anonyymi

        Saman todennut. Feministit eivät tosiaan syrji naisia millään perusteella, ei myöskään miehiä.


    • Anonyymi

      Tämä👍 Hyvin sanottu.

    • Anonyymi

      Kyl naisilla menee herneet nenään jos eivät saa työpaikkaa ulkonäkönsä takia ja joku rumempi vie työpaikan sen takia että osaa enemmän tai on paremmin koulutettu.

      • Anonyymi

        Taitaa sitä naisten ulkonäköä kuitenkin miehet miettiä enemmän, kuin naiset itse.


      • Anonyymi

        Suurempi ongelma on se, jos joku vie pelkällä ulkonäöllä paikan sopivampien hakijoiden edestä. Paitsi tietysti silloin, jos ulkonäkö on työtehtävän kannalta jotenkin oleellinen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurempi ongelma on se, jos joku vie pelkällä ulkonäöllä paikan sopivampien hakijoiden edestä. Paitsi tietysti silloin, jos ulkonäkö on työtehtävän kannalta jotenkin oleellinen asia.

        Todellakin. En ole koskaan kuullut natinaa tuohon suuntaan, että rumempi ja osaavampi on valittu. Toiseen suuntaan kyllä, joskus aiheesta ja joskus aiheetta.


      • Anonyymi

        Miehillä se vasta herne uppoaakin nenään ja syvälle, jos nainen palkataan miehen pomoksi.

        Siinä kohtaa ihan sama minkä näköinen nainen on, vesiautomaatilla vaan poikain kanssa kuiskutellaan että varmana edennyt reittä myöten. Kun eihän yksikään nainen ikinä voi olla miestä pätevämpi missään asiassa. Ainoastaan seksillä ne naiset voi miehiä korkeampiin asemiin edetä.

        /s


    • Anonyymi

      Maaniakausi menossa sinulla, ylipäinen mieletön naisvihakausi.

    • Anonyymi

      Kyllä se tapaa eniten miehiä hiertämään, elleivät naiset täytä heidän kauneusihanteitaan. Meikitöntä naista nälvitään sairaan tai väsyneen näköiseksi.

      Moni mies kokee henkilökohtaisena loukkauksena sen, jos naiset ympärillään eivät ole pynttäytyneet parhaimpiinsa.

      • "Meikitöntä naista nälvitään sairaan tai väsyneen näköiseksi."

        Teen poikkeuksen kun vastaan tähän.

        Suloinen vaimoni on kaunein sisko, jonka KOSKAAN olen tavannut. Koko 80-vuotisena ikänään hän ei ole IKINÄ käyttänyt pienintäkään meikkiä, ei edes korvakoruja. Ei ole värjännyt tukkaansa. Tukka on edelleen nuoruuden (!) värinen. Ei ole vähääkään ehostanut, ei ennen kuin tapasimme, eikä sen jälkeen.

        Mutta se täytyy ikäväkseni sanoa, että on joutunut myös kateuden kohteeksi. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        "Meikitöntä naista nälvitään sairaan tai väsyneen näköiseksi."

        Teen poikkeuksen kun vastaan tähän.

        Suloinen vaimoni on kaunein sisko, jonka KOSKAAN olen tavannut. Koko 80-vuotisena ikänään hän ei ole IKINÄ käyttänyt pienintäkään meikkiä, ei edes korvakoruja. Ei ole värjännyt tukkaansa. Tukka on edelleen nuoruuden (!) värinen. Ei ole vähääkään ehostanut, ei ennen kuin tapasimme, eikä sen jälkeen.

        Mutta se täytyy ikäväkseni sanoa, että on joutunut myös kateuden kohteeksi. 🌹👀

        Vaimosi on siskosi?


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        "Meikitöntä naista nälvitään sairaan tai väsyneen näköiseksi."

        Teen poikkeuksen kun vastaan tähän.

        Suloinen vaimoni on kaunein sisko, jonka KOSKAAN olen tavannut. Koko 80-vuotisena ikänään hän ei ole IKINÄ käyttänyt pienintäkään meikkiä, ei edes korvakoruja. Ei ole värjännyt tukkaansa. Tukka on edelleen nuoruuden (!) värinen. Ei ole vähääkään ehostanut, ei ennen kuin tapasimme, eikä sen jälkeen.

        Mutta se täytyy ikäväkseni sanoa, että on joutunut myös kateuden kohteeksi. 🌹👀

        Se on erittäin kiva jos vaimosi on säästynyt miesten nälvinnältä ehostamattomuutensa vuoksi, mutta arvaat varmaan hänen olevan tuossa asiassa varsin harvinainen poikkeus.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        "Meikitöntä naista nälvitään sairaan tai väsyneen näköiseksi."

        Teen poikkeuksen kun vastaan tähän.

        Suloinen vaimoni on kaunein sisko, jonka KOSKAAN olen tavannut. Koko 80-vuotisena ikänään hän ei ole IKINÄ käyttänyt pienintäkään meikkiä, ei edes korvakoruja. Ei ole värjännyt tukkaansa. Tukka on edelleen nuoruuden (!) värinen. Ei ole vähääkään ehostanut, ei ennen kuin tapasimme, eikä sen jälkeen.

        Mutta se täytyy ikäväkseni sanoa, että on joutunut myös kateuden kohteeksi. 🌹👀

        Ikävä poksauttaa kuplasi, mutta yhdelläkään 80-vuotiaalla ei ole ilman värjäämistä samanvärinen tukka kuin nuoruudessa. Ilmeisesti on sitten sulta salaa värjännyt tukkaansa, oletkohan niin pelottava puoliso ettei kehtaa kertoa sulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä poksauttaa kuplasi, mutta yhdelläkään 80-vuotiaalla ei ole ilman värjäämistä samanvärinen tukka kuin nuoruudessa. Ilmeisesti on sitten sulta salaa värjännyt tukkaansa, oletkohan niin pelottava puoliso ettei kehtaa kertoa sulle?

        Tai ehkä harmaa on hänen luonnollinen värinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai ehkä harmaa on hänen luonnollinen värinsä.

        Silti nuorella se maantienharmaa on erisävyinen, kuin kasikymppisellä. Hiuslaatu ja sen väri kun ei vaan pysy tasalaatuisena kehdosta hautaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti nuorella se maantienharmaa on erisävyinen, kuin kasikymppisellä. Hiuslaatu ja sen väri kun ei vaan pysy tasalaatuisena kehdosta hautaan.

        Toiset harmaantuvat jo hyvin nuorina. Jo alle parikymppisellä voi olla "vanhentuneella" tavalla harmaat hiukset. Harvinaista, mutta ihan mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset harmaantuvat jo hyvin nuorina. Jo alle parikymppisellä voi olla "vanhentuneella" tavalla harmaat hiukset. Harvinaista, mutta ihan mahdollista.

        Ehkä kyniksen juttujen kuuntelu harmaannutti suloisen vaimo-raasun jo varhain? En ihmettelisi yhtään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on erittäin kiva jos vaimosi on säästynyt miesten nälvinnältä ehostamattomuutensa vuoksi, mutta arvaat varmaan hänen olevan tuossa asiassa varsin harvinainen poikkeus.

        Hän on ainoa poikkeus, josta olen edes kuullut. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Hän on ainoa poikkeus, josta olen edes kuullut. 🌹👀

        Eli: tiedostat että suurin osa naisilta saa osakseen miehiltä nälvintää, jos ulkonäkö ei ole viimeisen päälle puunattu miehiä miellyttäväksi?


    • Anonyymi

      Mikä siinä naisten tasa-arvoistumisessa teitä joitain miehiä niin pelottaa?

      Pelottaako se ettei teidän sana ole yksiselitteisesti laki vain siksi, että satuitte syntymään kikuli jalkovälissä?
      Vai se että seksuaalisissa kanssakäymisissä täytyy olla naisenkin suostumus?
      Vai se että naiset voi yletä teidän esimiehiksi töissä, käykö se ajatus luonnon päälle?

      Miksi?

      • Anonyymi

        Harvoin kukaan haluaa luopua saavutetuista eduistaan.

        Pekka saa palkkaa 3000e.
        Marja on ollut yhtä pitkään töissä ja saa samasta työstä palkkaa 2000e.
        Tasa-arvoista olisi pistää molempien palkka 2500e.

        Pekka ei halua luopua saavutetusta edustaan tasa-arvon hyväksi ja kokee sen ehdottamisenkin epäreiluna.
        Pekka ei koe epäreiluna sitä, että samaan aikaan palkattu Marja saa samasta työstä tonnin vähemmän liksaa.
        Pekan mielestä on miesvihaa ehdottaakaan sellaista, että hän joutuisi palkkatasolla tasa-arvoiseen asemaan Marjan kanssa.

        On ihan luonnollista että Pekkaa vatuttaa, koska Pekka on ehtinyt jo tottua saavutettuun etuunsa.
        Tasa-arvoasioiden ajaminen ei kiinnosta, jos se merkitsee että joutuu jostain saavutetusta edustaan LUOPUMAAN.
        Tasa-arvoasioiden ajaminen kiinnostaa, jos se merkitsee että pääsee NOUSEMAAN tasa-arvoiseen asiaan.

        Tasa-arvo on OK niin kauan, kun toisen etuuksien nousu ei tarkoita omien etuuksien laskua. Heti jos joutuisi itse jostain luopumaan jotta tasa-arvo saavutettaisiin, niin alkaa uhriutuminen ja vastustus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvoin kukaan haluaa luopua saavutetuista eduistaan.

        Pekka saa palkkaa 3000e.
        Marja on ollut yhtä pitkään töissä ja saa samasta työstä palkkaa 2000e.
        Tasa-arvoista olisi pistää molempien palkka 2500e.

        Pekka ei halua luopua saavutetusta edustaan tasa-arvon hyväksi ja kokee sen ehdottamisenkin epäreiluna.
        Pekka ei koe epäreiluna sitä, että samaan aikaan palkattu Marja saa samasta työstä tonnin vähemmän liksaa.
        Pekan mielestä on miesvihaa ehdottaakaan sellaista, että hän joutuisi palkkatasolla tasa-arvoiseen asemaan Marjan kanssa.

        On ihan luonnollista että Pekkaa vatuttaa, koska Pekka on ehtinyt jo tottua saavutettuun etuunsa.
        Tasa-arvoasioiden ajaminen ei kiinnosta, jos se merkitsee että joutuu jostain saavutetusta edustaan LUOPUMAAN.
        Tasa-arvoasioiden ajaminen kiinnostaa, jos se merkitsee että pääsee NOUSEMAAN tasa-arvoiseen asiaan.

        Tasa-arvo on OK niin kauan, kun toisen etuuksien nousu ei tarkoita omien etuuksien laskua. Heti jos joutuisi itse jostain luopumaan jotta tasa-arvo saavutettaisiin, niin alkaa uhriutuminen ja vastustus.

        Palkkaharmonisoinneissa ei yleensä kenenkään palkkaa lasketa, vaan kaikki nostetaan piikkipalkan tasolle. En ole kuullut, että koskaan olisi edes ehdotettu palkanlaskua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaharmonisoinneissa ei yleensä kenenkään palkkaa lasketa, vaan kaikki nostetaan piikkipalkan tasolle. En ole kuullut, että koskaan olisi edes ehdotettu palkanlaskua.

        Palkkausta käytettiin tässä vain esimerkkinä osoittamaan miten saavutetuista eduista ei haluta luopua tasa-arvon hyväksi.
        Esimerkiksi kelpaa mikä tahansa muukin epätasa-arvoinen tilanne, jossa ihmisten eriarvoisuus johtuu vain ja ainoastaan sukupuolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkausta käytettiin tässä vain esimerkkinä osoittamaan miten saavutetuista eduista ei haluta luopua tasa-arvon hyväksi.
        Esimerkiksi kelpaa mikä tahansa muukin epätasa-arvoinen tilanne, jossa ihmisten eriarvoisuus johtuu vain ja ainoastaan sukupuolesta.

        Mistä saavutetuista eduista sitten oikeasti voisi edes teoriassa joutua luopumaan tasa-arvon vuoksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkausta käytettiin tässä vain esimerkkinä osoittamaan miten saavutetuista eduista ei haluta luopua tasa-arvon hyväksi.
        Esimerkiksi kelpaa mikä tahansa muukin epätasa-arvoinen tilanne, jossa ihmisten eriarvoisuus johtuu vain ja ainoastaan sukupuolesta.

        Jatkan, sukupuolen lisäksi eriarvoisuuden esimerkkinä voisi toimia myös rotu ja orjuus.

        Orjanomistajat eivät halunneet luopua orjuudesta ihmisten tasa-arvoisuuden hyväksi, koska siinä menetettiin etuoikeutettu asema.
        Orjanomistajat eivät kokeneet orjia samanarvoisina ihmisinä, eivätkä siis halunneet näille yhtäläisiä oikeuksia.
        Oli totuttu siihen että oli ilmaisia palvelijoita, joita ei tarvinnut kohdella ihmisinä.
        Moisesta etuoikeudesta luopuminen syletti orjanomistajia valtavasti.

        Yhä edelleen törmätään siihen että jotkut miehet kokevat, että naiset eivät ole samanarvoisia ihmisiä. He hyväksyvät tasa-arvoistumista, kunhan säilyttävät etuoikeutetun asemansa - esim. naisten työssäkäynti on OK, kunhan eivät nouse miehiä korkeampiin asemiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaharmonisoinneissa ei yleensä kenenkään palkkaa lasketa, vaan kaikki nostetaan piikkipalkan tasolle. En ole kuullut, että koskaan olisi edes ehdotettu palkanlaskua.

        Tuokin riippuu miten se palkka on muodostunut. Kiinteää kuukausipalkkaa harvemmin lasketaan, mutta jos merkittävä osa palkasta on muodostunut erilaisista lisistä niin palkka voi hyvin laskea, kun aletaan katsoa kuka on tehnyt mitä ja miksi. Ei se ole mitenkään epätavallista, että jotain urakoita ja projekteja on teetetty ja tarjottu naamakertomen mukaan ja sen perusteella, kun tuo tyyppi on nämä ennenkin tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan, sukupuolen lisäksi eriarvoisuuden esimerkkinä voisi toimia myös rotu ja orjuus.

        Orjanomistajat eivät halunneet luopua orjuudesta ihmisten tasa-arvoisuuden hyväksi, koska siinä menetettiin etuoikeutettu asema.
        Orjanomistajat eivät kokeneet orjia samanarvoisina ihmisinä, eivätkä siis halunneet näille yhtäläisiä oikeuksia.
        Oli totuttu siihen että oli ilmaisia palvelijoita, joita ei tarvinnut kohdella ihmisinä.
        Moisesta etuoikeudesta luopuminen syletti orjanomistajia valtavasti.

        Yhä edelleen törmätään siihen että jotkut miehet kokevat, että naiset eivät ole samanarvoisia ihmisiä. He hyväksyvät tasa-arvoistumista, kunhan säilyttävät etuoikeutetun asemansa - esim. naisten työssäkäynti on OK, kunhan eivät nouse miehiä korkeampiin asemiin.

        Eli tasa-arvon ja feminismin vastustus perustuu mutu-tietoon tai oman elämän tapahtumiin, ei suinkaan mihinkään todelliseen. Aika rajua kyllä sanoa, että oikeasti on vielä miehiä, joiden mielestä naiset eivät olisi samanarvoisia ihmisiä. Mutta uskottava kai se on, koska tasa-arvon vastustus on niin äänekästä. Vähäistä toki laajemmin katseltuna, mutta paikallista räväkkää esiintymistä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin riippuu miten se palkka on muodostunut. Kiinteää kuukausipalkkaa harvemmin lasketaan, mutta jos merkittävä osa palkasta on muodostunut erilaisista lisistä niin palkka voi hyvin laskea, kun aletaan katsoa kuka on tehnyt mitä ja miksi. Ei se ole mitenkään epätavallista, että jotain urakoita ja projekteja on teetetty ja tarjottu naamakertomen mukaan ja sen perusteella, kun tuo tyyppi on nämä ennenkin tehnyt.

        Millä alalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saavutetuista eduista sitten oikeasti voisi edes teoriassa joutua luopumaan tasa-arvon vuoksi?

        Esimerkiksi raiskauksen kriminalisointi avioliitossa oli lakimuutos, jonka tullessa voimaan harmittavan moni mies koki joutuvansa luopumaan saavutetusta edustaan harjoittaa vaimon tahdonvastaista seksiä rangaistuksetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä alalla?

        Hyvin monella alalla, joilla tuollaisia projekti ja urakkatöitä on. Omalla työpaikallani, it-alalla, noita löytyin paljon, kun siirryttiin palkka-avoimuuteen. Hyvällä bonuksilla varutetut urakkamuotoiset projektit olivat rajastaan valuneet automaatiolla tietyille henkilöille, ilman että muita vaihtoehtoja olisi edes pohdittu. Noin oli jopa siinä määrin, että ne yksilöt tekivät niitä urakoitaan ylitöinä ja saivat siitäkin lisää.

        Tiedän myös ensikäden tietona tapauksia, parista eri teollisuusyrityksestä, joissa erittäin rahakkaita ulkomaan korjausreissuja on pyöritetty varsin epämääräisin perustein tietyissä pienissä porukoissa, Niihin ole muilla, pätevyydestä huolimatta, ollut pääsyä. Se, että noita avataan ei tietenkään vaikuta vain naisten palkoihin, eikä sen kuulukaan. Se vaikuttaa myös epämääräisin perustein heikommin palkattujen miesten asemaan. Vaan ne aiemmin etuoikeutetut, tietämissäni tapauksissa pääosin miehet, voivat joutua vähän luopumaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saavutetuista eduista sitten oikeasti voisi edes teoriassa joutua luopumaan tasa-arvon vuoksi?

        Jos koko maailman mittakaavassa mietitään, niin esimerkiksi:
        - autolla ajamisen rajoittaminen vain miehille
        - oikeus valita vaimo ilman kyseisen naisen suostumusta liittoon
        - koulutuksen ulottaminen myös naisille

        Valitettavan monessa maassa koulutus on yhä suunnattu vain miehille, eikä naisia haluta päästää opiskelemaan. Koulutetut naiset nähdään uhkana, sillä he saattavat alkaa vaatia sitten muissakin asioissa tasa-arvoa. Esim noissa avioliitto- ja jopa lapsiasioissa. Koulutetut naiset eivät helpolla suostu pakkonaitettaviksi, ja todennäköisemmin synnyttävät vähemmän lapsia koska tietävät ehkäisystä ja mistä sitä voi saada.

        Siihen on painavat syyt miksi eräissä maissa kansalaisten internetin käyttöä pyritään rajoittamaan. Sieltä voisi saada harmillisia tasa-arvoisia ajatuksia, jotka eivät sovi patriarkaalisten luokkayhteiskuntien agendaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi raiskauksen kriminalisointi avioliitossa oli lakimuutos, jonka tullessa voimaan harmittavan moni mies koki joutuvansa luopumaan saavutetusta edustaan harjoittaa vaimon tahdonvastaista seksiä rangaistuksetta.

        Ihan jo pelkät kotityöt ja vaikka lastenhoito tuntuvat olevan monille miehille arka paikka. Ura- ja palkkakehitys, jos vanhempainvapaita jyvitetään vanhempien kesken, tuntuu myös olevan arka paikka. Osa miehistä ottaa ilolla vastaan, osa ei todellakaan. Monien työpaikkojen ja alojen vapautuminen myös naisille, esimerkkinä vaikka armeija, on ollut pois osalta miehistä. Joku mies on jäänyt saamatta paikan, kun siihen onkin valittu nainen. Onhan näitä esimerkkejä vaikka ja kuinka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saavutetuista eduista sitten oikeasti voisi edes teoriassa joutua luopumaan tasa-arvon vuoksi?

        Kaikkia tasa-arvoon johtavia askeleita on vastustettu kiivaasti, kaikkia. Nyt viimeisimpänä tätä, että seksiin pitäisi olla jopa kummankin suostumus ja translakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan jo pelkät kotityöt ja vaikka lastenhoito tuntuvat olevan monille miehille arka paikka. Ura- ja palkkakehitys, jos vanhempainvapaita jyvitetään vanhempien kesken, tuntuu myös olevan arka paikka. Osa miehistä ottaa ilolla vastaan, osa ei todellakaan. Monien työpaikkojen ja alojen vapautuminen myös naisille, esimerkkinä vaikka armeija, on ollut pois osalta miehistä. Joku mies on jäänyt saamatta paikan, kun siihen onkin valittu nainen. Onhan näitä esimerkkejä vaikka ja kuinka.

        Urheilulähetyksissä on asiantuntijana nainen ja sekös tuntuu osaa miehistä korpeavan niin pirusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan jo pelkät kotityöt ja vaikka lastenhoito tuntuvat olevan monille miehille arka paikka. Ura- ja palkkakehitys, jos vanhempainvapaita jyvitetään vanhempien kesken, tuntuu myös olevan arka paikka. Osa miehistä ottaa ilolla vastaan, osa ei todellakaan. Monien työpaikkojen ja alojen vapautuminen myös naisille, esimerkkinä vaikka armeija, on ollut pois osalta miehistä. Joku mies on jäänyt saamatta paikan, kun siihen onkin valittu nainen. Onhan näitä esimerkkejä vaikka ja kuinka.

        Tuo armeija esimerkki tuli mieleen ihan omaan sukuun liittyvän esimerkin kautta. Sukulaiseni, nainen, nimitettiin tuossa jokin aika sitten varsin korkeaan asemaan tuossa laitoksessa ja jessus sen paskamyskyn määrää, kun osaa miehistä ..tutti. Siinä mesoamisessa eivät painaneet lainkaan kaikki ne aiemmat petsit, joita hän oli erinomaisesti hoitanut, joista toki ihan jokaisesta oli aikanaan myöskin mesottu, kun hänet oli niihin nimitetty. Olisi pitänyt olla munat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan jo pelkät kotityöt ja vaikka lastenhoito tuntuvat olevan monille miehille arka paikka. Ura- ja palkkakehitys, jos vanhempainvapaita jyvitetään vanhempien kesken, tuntuu myös olevan arka paikka. Osa miehistä ottaa ilolla vastaan, osa ei todellakaan. Monien työpaikkojen ja alojen vapautuminen myös naisille, esimerkkinä vaikka armeija, on ollut pois osalta miehistä. Joku mies on jäänyt saamatta paikan, kun siihen onkin valittu nainen. Onhan näitä esimerkkejä vaikka ja kuinka.

        Hyviä pointteja.

        Vaikka perheen molemmat vanhemmat käy kodin ulkopuolella palkkatöissä, katsovat jotkut miehet yhä että kotityöt ja lapsista huolehtiminen on naisen hommaa.
        Eli tavallaan työssäkäynnin tasa-arvoistuminen hyväksytään, koska tällöin talouden tulonlähteet tuplaantuvat, mutta kotitöissä tasa-arvoistumista ei haluta.
        Lisäetuja siis mielellään otetaan, mutta lisätöistä ei haluta ottaa vastuuta.

        Alleviivataan vielä sitä, että nyt ei todellakaan puhuta kaikista miehistä. Kehitys on tässä asiassa mennyt jatkuvasti positiivisempaan suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos koko maailman mittakaavassa mietitään, niin esimerkiksi:
        - autolla ajamisen rajoittaminen vain miehille
        - oikeus valita vaimo ilman kyseisen naisen suostumusta liittoon
        - koulutuksen ulottaminen myös naisille

        Valitettavan monessa maassa koulutus on yhä suunnattu vain miehille, eikä naisia haluta päästää opiskelemaan. Koulutetut naiset nähdään uhkana, sillä he saattavat alkaa vaatia sitten muissakin asioissa tasa-arvoa. Esim noissa avioliitto- ja jopa lapsiasioissa. Koulutetut naiset eivät helpolla suostu pakkonaitettaviksi, ja todennäköisemmin synnyttävät vähemmän lapsia koska tietävät ehkäisystä ja mistä sitä voi saada.

        Siihen on painavat syyt miksi eräissä maissa kansalaisten internetin käyttöä pyritään rajoittamaan. Sieltä voisi saada harmillisia tasa-arvoisia ajatuksia, jotka eivät sovi patriarkaalisten luokkayhteiskuntien agendaan.

        Pakko tunnustaa, että kysymyksessäni ajattelin vain suomalaisia tasa-arvon ja feminismin vastustajia. Maailmalla tilanne on tietenkin toinen. Mutta noissakin esimerkeissä ei miehiltä vietäisi oikeutta ajaa autoa tai kouluttautua. Toki tilanne on se, että vallitsevista tavoista ei todellakaan haluta luopua. Muutosta tapahtuu kuitenkin vähitellen sielläkin. Niin kuin täälläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan jo pelkät kotityöt ja vaikka lastenhoito tuntuvat olevan monille miehille arka paikka. Ura- ja palkkakehitys, jos vanhempainvapaita jyvitetään vanhempien kesken, tuntuu myös olevan arka paikka. Osa miehistä ottaa ilolla vastaan, osa ei todellakaan. Monien työpaikkojen ja alojen vapautuminen myös naisille, esimerkkinä vaikka armeija, on ollut pois osalta miehistä. Joku mies on jäänyt saamatta paikan, kun siihen onkin valittu nainen. Onhan näitä esimerkkejä vaikka ja kuinka.

        Olisiko saavutettu etu se, että ei tarvitse tehdä kotitöitä tai hoitaa lapsia. Voihan niin ajatella tosiaankin. Ja naisetkin pääsevät sotilasuralle. Eipä ihme, että miehet vastustavat feminismiä ja tasa-arvoa (sarkasmia).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko tunnustaa, että kysymyksessäni ajattelin vain suomalaisia tasa-arvon ja feminismin vastustajia. Maailmalla tilanne on tietenkin toinen. Mutta noissakin esimerkeissä ei miehiltä vietäisi oikeutta ajaa autoa tai kouluttautua. Toki tilanne on se, että vallitsevista tavoista ei todellakaan haluta luopua. Muutosta tapahtuu kuitenkin vähitellen sielläkin. Niin kuin täälläkin.

        Totta, ei vietäisi oikeutta ajaa tai kouluttautua.

        Miehet kuitenkin joutuisivat jatkossa mm. kilpailemaan naisten kanssa niistä opiskelupaikoista. Kouluttautunut nainen on usein myös itsenäisempi, hän luultavasti työllistyy paremmin, saa parempaa palkkaa, kykenee elättämään itsensä, ei ole pakotettu huolimaan vain jotakin miestä elättäjäkseen, hän ymmärtää asioita ja syy-yhteyksiä paremmin, hän osaa etsiä tietoa tehokkaammin ja hän ei yleisesti ottaen ole niin voimakkaasti miehen "armoilla".

        Naisten autolla ajamisen estäminen tai rajoittaminen taas on monissa paikoissa hyvinhyvtehokas tehokas keino rajoittaa naisen liikkumista. Jos julkista liikennettä ei ole tai sen käyttö on jopa vaarallista (kuten se monissa paikoissa on) niin naisen liikumisalue on hyvin rajoitettu. Jo pelkkä liikkumisen vaikeus rajoittaa naisten opiskelua ja työssäkäymistä ja sosiaalista kanssakäymistä jopa omien sukulaisten kanssa (jotka voisivat jopa välittää naisen hyvinvoinnista). Liikkumisen rajoittaminen on erinomaisen tehokas kontrollointikeino.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko saavutettu etu se, että ei tarvitse tehdä kotitöitä tai hoitaa lapsia. Voihan niin ajatella tosiaankin. Ja naisetkin pääsevät sotilasuralle. Eipä ihme, että miehet vastustavat feminismiä ja tasa-arvoa (sarkasmia).

        Sun kannattaa ilmeisesti tutustua enemmän miehiin ja kuunnella heidän mielipiteitään, jos nuo asiat todella olivat sinulle yllätys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun kannattaa ilmeisesti tutustua enemmän miehiin ja kuunnella heidän mielipiteitään, jos nuo asiat todella olivat sinulle yllätys.

        Vaikka kaikki tietosi rajoittuisi tähän palstaankin, niin tämä palstakin pursuaa viestejä, joissa miehet valittavat kun naiset eivät enää kiltisti ja hiljaa hoidakaan yksinään kaikkia kotitöitä, vaan kehtaavat odottaa miehen osallistuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka kaikki tietosi rajoittuisi tähän palstaankin, niin tämä palstakin pursuaa viestejä, joissa miehet valittavat kun naiset eivät enää kiltisti ja hiljaa hoidakaan yksinään kaikkia kotitöitä, vaan kehtaavat odottaa miehen osallistuvan.

        Lisätään nyt vielä, että onneksi kyseessä on miesten vähemmistö. Pieni, mutta sitäkin äänekkäämpi vähemmistö. Tilanne on jatkuvasti menossa parempaan suuntaan ja siitä kiitos kuuluu hyvin suuresti mm. feminismille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun kannattaa ilmeisesti tutustua enemmän miehiin ja kuunnella heidän mielipiteitään, jos nuo asiat todella olivat sinulle yllätys.

        Ei tietenkään ole yllätys, mutta vastustavatko miehet tasa-arvoa ja feminismiä näiden "etujen" menettämisen pelossa. Oikeasti? Ja juuri sen takia haukkuvat täällä feministejä kiihkeästi? Tuollasiet miehet ovat aina jossain muualla kuin siellä, missä minä olen.

        Palstalla olen yrittänyt kuunnella ja ymmärtää juuri näitä feministivihamielisiä kirjoittelijoita. Ei ole irronnut mitään konkreettista. Mutta nämäkö olisi oikeasti niitä syitä, miksi he feminismiä vastustavat. Ihan oikeasti?

        Minusta monilla miehillä menee tosi paskasti. Monilla jo heti elämänsä alkuvaiheissa, kun pojat tuntuvat jäävän sivuraiteille jo koulussakin. Ymmärrän hyvin, että miesten yleistä tilannetta halutaan parantaa ja sitä feministitkin ajavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään ole yllätys, mutta vastustavatko miehet tasa-arvoa ja feminismiä näiden "etujen" menettämisen pelossa. Oikeasti? Ja juuri sen takia haukkuvat täällä feministejä kiihkeästi? Tuollasiet miehet ovat aina jossain muualla kuin siellä, missä minä olen.

        Palstalla olen yrittänyt kuunnella ja ymmärtää juuri näitä feministivihamielisiä kirjoittelijoita. Ei ole irronnut mitään konkreettista. Mutta nämäkö olisi oikeasti niitä syitä, miksi he feminismiä vastustavat. Ihan oikeasti?

        Minusta monilla miehillä menee tosi paskasti. Monilla jo heti elämänsä alkuvaiheissa, kun pojat tuntuvat jäävän sivuraiteille jo koulussakin. Ymmärrän hyvin, että miesten yleistä tilannetta halutaan parantaa ja sitä feministitkin ajavat.

        Muutosvastarintakin on ihmisissä hyvin tavallinen ominaisuus. Asia voi olla paha, ihan vain koska se on uusi. Vaikka se olisi lopputulokseltaa kuinka paljon parempi tahansa, niin moniin muutos sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään ole yllätys, mutta vastustavatko miehet tasa-arvoa ja feminismiä näiden "etujen" menettämisen pelossa. Oikeasti? Ja juuri sen takia haukkuvat täällä feministejä kiihkeästi? Tuollasiet miehet ovat aina jossain muualla kuin siellä, missä minä olen.

        Palstalla olen yrittänyt kuunnella ja ymmärtää juuri näitä feministivihamielisiä kirjoittelijoita. Ei ole irronnut mitään konkreettista. Mutta nämäkö olisi oikeasti niitä syitä, miksi he feminismiä vastustavat. Ihan oikeasti?

        Minusta monilla miehillä menee tosi paskasti. Monilla jo heti elämänsä alkuvaiheissa, kun pojat tuntuvat jäävän sivuraiteille jo koulussakin. Ymmärrän hyvin, että miesten yleistä tilannetta halutaan parantaa ja sitä feministitkin ajavat.

        Kyllä, on todellakin niin että poikalapsilla on suurempi todennäköisyys pärjätä koulussa tyttöjä huonommin. Koulussa yleensä mennään keskiarvon ehdoilla - jos sattuu olemaan keskimääräistä hitaampi tai nopeampi oppimaan, saattaa ajautua vaikeuksiin.

        Vapailla vuokra-asuntomarkkinoilla miehen on vaikeampi saada vuokra-asuntoa kuin naisten, vaikka syrjintä sukupuolen perusteella onkin kiellettyä niin kukapa yksityisten vuokranantajia vuokrausperusteita vahtaa.

        Eroperheissä on valitettavasti yhä ongelmia sopia tasa-arvoisesti lasten kanssa vietetyn ajan pelisäännöt. Edelleen se on usein aika automaattisesti äiti josta tulee se lähivanhempi. Moni mies jää tahtomattaan "viikonloppuisäksi" koska järjestelmä on vanhanaikainen, eikä vielä tasa-arvoinen.

        Feministit ovat pitkään peräänkuuluttaneet isien tasa-arvoisia oikeuksia, poikalasten tukemista koulussa ja sukupuolittuneeseen syrjintään puuttumista. Kaikki jotka luulevat että feminismi ajaa vain naisten asiaa, ovat tarkoituksella tainneet sulkea korvansa tältä. Feministit eivät halua naisille mitään enemmän kuin miehille, vaan kaikille sukupuolille samoja oikeuksia.

        Naisten ongelmien esiin nostaminen ei tietenkään saa tarkoittaa sitä, että suljetaan silmät miesten ongelmilta. Molemmista tärkeistä aiheista pitää pystyä puhumaan, ilman tarpeetonta sukupuolten sotaa.


    • Anonyymi

      saatamam hengenvaristä porukkaa... :D

    • Anonyymi

      Missä olet törmännyt feministien esittämään vaatimukseen, että kaikkien tulisi olla tasan yhtä hyvännäköisiä, eikä kukaan saa olla erityisen kaunis?

      • Anonyymi

        Joillain miehillä näkyy edelleen elävän vahvana se harhaluulo, että naiset arvottaisivat toisiaan ulkonäön perusteella.

        Kateus on loppumaton luonnonvara, ja ihan siinä missä moni mies on kateellinen toisille miehille milloin mistäkin, niin kyllä naisetkin osaavat olla toisilleen kateellisia.

        Feminismiin liittyen en ole koskaan törmännyt siihen, että aatteen kannattajat sorsisivat kauniita naisia. Feministeissä on paljon kauniita naisia, tämän huomaa mm. uutisia lukiessa kun julkkis-feministit ovat otsikoissa.

        Kynis on monesti täällä väittänyt, että itseään feministiksi sanovat kauniit (julkkis)naiset eivät ole oikeasti feministejä. Hänen mielestään kauniit naiset eivät voi olla tasa-arvon ajamisen kannalla.

        Hän lienee samaa kastia kuin ne miehet, jotka kuvittelevat "korjaavansa" lesbot heteroiksi panemalla. Kynis "korjaa" kauniit feministinaiset kertomalla näille, että he eivät olekaan feministejä kun ei kauniit naiset voi olla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe