Raamattu sanoo, mikä on harhaoppia:

Anonyymi

Harhaoppi on pääosin sitä, että joku vääristää pelastuksen tien. Esimerkiksi luterilaisuuden virallinen oppi väittää, että pelastus saadaan lapsikasteessa. Siinä ihmisteossa muka lapsi saa Pyhän Hengen ja uudestisyntyy. Vakava eksytys. Tämän mukaan luterilaisuus on siis hyvin selvästi harhaoppia.
Raamattu sanoo sen myös näin:
"Mutta jos joku meistä – tai vaikka enkeli taivaasta – julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Kuten olemme ennenkin sanoneet, niin sanon nyt taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu." Gal. 1:8,9. / Tämä ei siis ole minun mielipiteeni, vaan Jumalan Sana.

31

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämä on selviö. Raamatun opetus on vankkumaton.

• Anonyymi

Raamattu sanoo että pelastus saadaan kasteessa koska sinä liitytään Kristukseen. Uskolla pelastus vastaanotetaan

• Anonyymi

Aamen! Raamattu on tuossa selkeä.

• Anonyymi

Ei Raamautn mukaan ole noin.

• Anonyymi

Kyllä Raamatun sana on selkeä, että pelastuksen lahjaa ei saada ilman vastaan ottamista:
      "Jumalan työtovereina me kehotamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sanoohan hän: ”Sopivalla ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut.” Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä." 2 Kor. 6:1,2.
      Jumalan armo jää siis turhaksi sellaisen kohdalla, joka ei ota lahjaa vastaan.

• Anonyymi

Aloittaja vääristää luterilaista oppia, väittäen tuota jopa luterilaisuuden "viralliseksi opiksi".

• Anonyymi

luterilaisuudessa kylläkin opetuksena

"kaste ja usko"

"usko", jonka JUMALA synnyttää kasteen saaneille,

"Te ETTE valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"
      Joh: 15:16

"Se on JUMALAN teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
      Joh: 6: 29
      Jumala antaa kasteessa Pyhän Henkensä, ja Jumala on se joka aidon sydämen
      uskon synnyttää.

Jeesus sanoo: "Jos MINÄ tahdon, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee ? Seuraa sinä minua" Joh: 21:22

"Jos minä tahdon", - ei ole siis ihmisen OMA teko.

KAIKKI, ei koskaan tule uskoon, - Raamattu sanoo:
      "Niin HÄN on siis armollinen , kenelle tahtoo, ja paaduttaa kenen tahtoo"
      Room: 9: 18

• Ei Raamatussa ole, että " "usko", jonka JUMALA synnyttää kasteen saaneille," Tuo on vain Katolinen oppi .

Ef.1:
        13. Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
        14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.

Kaste otetaan vapaaehtoisesti, kun on ymmärtänyt tulla uskoon ja haluaa kasteelle.

Ef.2:
        4. Mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, on rakastanut meitä ja suuressa rakkaudessaan
        5. tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikkomustemme tähden, eläviksi yhdessä Kristuksen kanssa. Armosta te olette pelastettuja.
        6. Jumala on herättänyt meidät yhdessä hänen kanssaan ja asettanut yhdessä hänen kanssaan istumaan taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina ylenpalttisen runsasta armoaan hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        8. Armosta te olette pelastettuja uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9. ette tekojen kautta, ettei kukaan voisi kerskailla.
        10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa niitä hyviä töitä varten, jotka Jumala on ennalta valmistanut, vaeltaaksemme niissä.

• Anonyymi

Sitten kun tulet rippikouluikään, mene luterilaisen kirkon rippikouluun kuuntelemaan, mitä siellä opetetaan pelastuksen tiestä tai käy kysymässä lähikirkon papilta OIKEAA tietoa. Nyt olet käynyt vain trollikoulua ja senkin kovin heppoisin tuloksin. Olet liian läpinäkyvä trolli!

• Anonyymi

Aloittajalla ei ole mitään käsitystä asiasta, jota hän kuitenkin on ryhtynyt opettamaan.

• Anonyymi

Et ole näköjään lukenut katekismustasi, jossa sanotaan, että sylilapsi
        SAA KASTEESSA
        - syntinsä anteeksi
        - uudestisyntyy
        - saa Pyhän Hengen.

Onko se harhaoppia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole näköjään lukenut katekismustasi, jossa sanotaan, että sylilapsi
        SAA KASTEESSA
        - syntinsä anteeksi
        - uudestisyntyy
        - saa Pyhän Hengen.

Onko se harhaoppia?

KAIKKI synnit annetaan kasteessa anteeksi ,

"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, syntienne anteeksisaamiseksi ,
        silloin te
        saatte Pyhän Hengen lahjan,
        sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu" Apt. 2: 38-29

"jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
        Joh: 3: 5

Jeesus sanoo selkeästi "jos ei synny vedestä ja Hengestä, EI HÄN VOI PÄÄSTÄ SISÄLLE Jumalan valtakuntaan"
        = Kaste Kristukseen,

"Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette KRISTUKSEN päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27

katekismuksesta en ole lukenut, vaan RAAMATUSTA:

• Anonyymi

Olet kai helluntailainen?!
      Kiroat luterilaiset!
      Kristittyjen lukumäärä väheni!
      Kiroat vielä muitakin kristinuskon suuntia?!
      Kristittyjen lukumäärä väheni enstisestään!
      Muut kristinuskon haarautumat puolestaan kiroavat teidät helluntailaiset ja ne loputkin sinulta kiroamattomiksi jääneet lahkot!
      Montako oikeaoppista kristittyä jotka pääsevät taivaaseen?
      0 !
      Nolla !
      Ei ainuttakaan !

Kiitos siitä sinulle ja kaltaisillesi muiden, "vääräoppisten mielestänne" kristittyjen kiroajille!
      Kohta rätittävät pakolaisina tänne tulleet perjantaipyllistelijät teidätkin omaan rättipää-akka-laumaansa kun olette itse kironneet itsenne kristittyinä!!!
      Hallelujaakaan ei siinä sitten enään auta noin keskenään riitaista ja toisiaan helvettiin toivottelevaa kristittylaumaa!!! Häpeäisitte edes!!!

• Anonyymi

Raamatullinen kaste on kokonaan eri asia kuin kirkonkaste:

”UUDESTISYNTYMISEN PESU”. Tiitus 3:3.
      ”Kun Jumalan, meidän pelastajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, Hän pelasti meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta vaan laupeutensa tähden uudestisyntymisen pesun ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta. Tämän Hengen Hän vuodatti runsaasti päällemme Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, jotta me, vanhurskautettuina Hänen armostaan, tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi.” Tiit. 3:4-7.

Mutta mitä tarkoittaa uudestisyntyneen pesu? Sillä on liittymäkohta Raamatun opetukseen VANHAN IHMISEN HAUTAAMISESTA kasteessa. Rm. 6:3,4.
      Adamin suvun jäsenyydessä elänyt synti-ihminen on haudattava. Rm. 6:1-11. Filip. 3:10. Ja kasteen haudasta nostetaan Kristuksessa oleva (2 Kor. 5:17) UUSI luomus, joka elää ikuisesti Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuselämän osallisuudessa.
      Järjestys on tämä:
      Kuullessamme sanoman ristintyöstä ja ottaessamme sen vastaan, Jeesus pelasti, paransi ja antoi Pyhän Hengen sydämiimme. Room. 8:9. Efes. 1:13. Tulimme sisälle elämänyhteyteen Jeesuksen kanssa. Entinen syntielämämme pyyhkiytyi pois Jeesuksen veren kautta. Tunnustimme rehellisesti katuen syntimme (1 Joh. 1:7-9. Sananl. 28:13,14) ja lopetimme synnissä elämisen. Annoimme kastaa itsemme upotuskasteella vedessä Jeesuksen Kristuksen nimeen. Apt. 19:1-6.

Esimerkiksi sopii lapsen syntymä:
      Lapsi kuuluu perheeseen heti kun hän on syntynyt. Mutta hänet myös pestään välittömästi. Syntynyttä lasta ei viedä pesemättä kotiin. Samoin kaste on uudestisyntyneen kohdalla vastaava tapahtuma eli pesu. Pesemättömälle, eli kastamattomalle Jumalan lapselle ei pueta puhtaita vanhurskauden vaatteita.
      ”Uusi luomus” on siis syntynyt, alkanut elää Pyhässä Hengessä ja sitten pesty. 2 Kor. 5:17. Room. 6.luku.
      Sama siunauksen tie kuuluu meille kaikille.
      ”Ja nyt, mitä viivyttelet! Nouse ja huuda avuksi Hänen nimeään, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.” Apt. 22:16.

Raamatun mukaan kasteella käyminen tarvitaan, jotta ihminen voi olla samassa uskossa, jossa alkuseurakunnan uskovatkin olivat. Raamattuhan opettaa, ettei seurakunnan alkuaikana kukaan jäänyt kastamattomaksi. Sellaista mahdollisuutta Raamattu ei tunne. Kastekäskyn antamisen jälkeen asiaan ei ole jätetty neuvotteluvaraa. Mark. 16:16. Apt. 2:38,41.
      ”Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä!” Apt. 10:48.
      Mutta siis, vain uskoon tulleet kastettiin, jotka kykenivät kuulemaan ja ymmärtämään pelastussanoman.

Siunausta Jumalan armon ja rakkauden tiellä Totuuden Sanassa.

• Anonyymi

Kyllähän Raamatun mukaan harhaoppia on sellainen, jos joku keksii valheen pelastukseksi Luojajumalan paratiisista, että tosi Jumala olisi Saatanan avulla johdattanut ihmisen perisyntii, mistä syystä Jumala itse olisi uhrattava teurastettuna lampaana. Järki käteen! Luojajumalan sanoin ihminen tuli jumalien kaltaiseksi. Löytyy 1.Moos.3:22. Kiertäkää kaukaa nämä Jumalaa herjaavat Saatanan lähettiläät.

• Anonyymi

"luojajumala" Jehova saa ihan luvallisesti siirtyä sinne Jehovien eksytykseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"luojajumala" Jehova saa ihan luvallisesti siirtyä sinne Jehovien eksytykseen.

Näin on! Jehova eli Jahve, jolle te uhraatte 'pelastukseksi' Jeesuksen Jumalana, ei olekaan Luojajumala, vaan saa mennä helvettiinsä takaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on! Jehova eli Jahve, jolle te uhraatte 'pelastukseksi' Jeesuksen Jumalana, ei olekaan Luojajumala, vaan saa mennä helvettiinsä takaisin.

Ja ottaa teidät jehovalaisineen mukaan - Jeesuksen sanoin - Perkeleen palvojat hänen teurastuksellaan.

• Anonyymi

Ymmärinkö oikein, että ainoastaan Raamatussa kerrottu kaste siis ei ilmeisesti ole aloituksen mukaan harhaoppia?
      Tarkoittaako aloitus, että ainoastaan Juutalaisessa Seurakunnassa heidän muotomenojaan noudattaen kyse ei olisi harhaopista?

Käsittääkseni yksikään suomalainen uskonnollinen toimija ei kaikessa elämässään elä Raamatussa kerrotulla tavalla kirjaintakaan muuttamatta, joten aloittajan antaman esimerkin mukaan kaikki vähänkin Raamatussa kerrotusta uskovaisuudesta poikkeava olisi harhaoppia?

• Anonyymi

Aloittaja tarkoitti käsittääkseni rajata harhaopiksi vain pelastumisopetuksen vääristämisen. Ja se on juuri niin kuin kirjoitettu on.

• Anonyymi

Huom jae 47.

Luuk. 24 :
      44. Jeesus sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, jotka puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne. Kaiken sen pitää käydä toteen, mitä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa, profeetoissa ja psalmeissa."
      45. Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään Kirjoitukset.
      46. Ja hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä ja kolmantena päivänä nousta kuolleista,
      47. ja parannusta syntien anteeksiantamiseksi on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
      48. Te olette tämän todistajat.
      49. Ja minä lähetän teille sen, minkä minun Isäni on luvannut. Mutta pysykää te tässä kaupungissa, kunnes teidät puetaan voimalla korkeudesta."

• Anonyymi

Eihän kukaan ole edes väittänyt tuollaisia "saa pyhän hengen"
      Noihan on ihan uudesti kastettujen katkeruuden värittämiä juttuja. Sillä juuri katkeruutta se on niitä ihmisiä kohtaan jotka on ns. kirkko uskovia. Ihmisiä joilla hommat on sujuneet elämässä ilman suurempia kupruja niin tuosta sitten mokama hellareiden sontasakki on kateellisia. Ihan samat mahdollisuudet oli teilläkin, olisitte laittanet ykkösellä sisään. Ei kukaan pakottanut kiertämään kaikkia ojia ja muita allikoita mutta niin olla luusereita loppuun asti vaikka muka pyhä henki ja monta muuta pessyt puhtaaksi, että kadehditte elämänsä kohtuullisesti eläneitä.

• Kaste Ei pelasta, ei edes vaika uskoiosi ja kastettaisiin jollei ...
      Noita Simon Apt.8:13. Simon itsekin uskoi, ja kun hänet oli kastettu, hän pysytteli .... Lue alla osa aiheesta Raamatunkohta . Lue omasta Raamatusta koko luku kokonaisuus.

Apt.8:
      12. Mutta kun he nyt uskoivat Filipposta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
      13. Simon itsekin uskoi, ja kun hänet oli kastettu, hän pysytteli Filippoksen seurassa. Nähdessään ihmeitä ja suuria voimatekoja hän hämmästyi.
      14. Pietari ja Johannes Samariassa
      Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat, että samarialaiset olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan, he lähettivät heidän luokseen Pietarin ja Johanneksen.
      15. Perille tultuaan nämä rukoilivat heidän puolestaan, että he saisivat Pyhän Hengen,
      16. sillä hän ei ollut vielä tullut heidän kenenkään päälle. Heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.
      17. Niin apostolit panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.
      18. Kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, hän toi heille rahaa
      19. ja sanoi: "Antakaa minullekin tuo valta, että kenen päälle minä panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
      20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet, että Jumalan lahja on rahalla saatavissa!
      21. Sinulla ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan, sillä sinun sydämesi ei ole vilpitön Jumalan edessä.
      22. Käänny siis pahuudestasi ja rukoile Herraa. Ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi.
      23. Minä näen, että sinä olet täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
      24. Simon vastasi: "Rukoilkaa puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä sanoitte."

• Anonyymi

Harhaoppi on nimetty väärä oppi.

Ei kuka ja hän mitä tahansa voi vain nimitellä jotain mihin ei itse usko "harhaopiksi". Helluntailaiset, joilta itseltä puuttuu määritelty oppi ja joka perustuu löysästi lähes kaikkiin kristinuskon kieltämiin harhaoppeihin, muinaisiin filosofioihin, okkultismiin ja uususkontoihin, kuitenkin itse kovin kerkeästi puhuu muista harhaopettajina, vaikkeivät kysyttäessä sitten kykene vastaamaan edes kysymyksiin, minkä nimisestä harhaopista on kysymys, he kun eivät ole koskaan olleet niin rehellisiä, että olisivat määritelleet opetuksiaan niin että pysyisivät aina sanojensa takana, eivätkä tietenkään oppiinsa nähden harhaoppeja. Helluntailaisuus muuttuu jatkuvasti, "kunkin maailmanajan mukaan", eikä ole edes aito uskonto. Sitä mitä he opettivat 50 vuotta sitten, sen he tänä päivänä kieltävät, talousrikollinen huijaripulju muuttaa jatkuvasti muotoaan.

Kristinuskoa kokonaisuudessaan he pitävät "vääränä". Kyseessä on kuitenkin eri uskonto. Harhaopiksi nimitetään tietyn uskonnon sisällä vaikuttavia harhaoppeja. Toinen uskonto ei itsessään ole "harhaoppi", vaikka olisikin alunperin jopa tietoisen rikollisessa tarkoituksessa koostettu eri harhaopeista, kuten helluntailaisuus on.

Harhaoppi edellyttää ensin tarkoin määritellyn, "oikean opin". Rehellisillä kirkkokunnilla on tarkoin määritelty oppi, jonka puitteissa opetetaan Jumalan sanaa. Rehellinen kirkkokunta puuttuu omalla kohdallaan välittömästi oppiin tai opetukseen, joka ei pitäydy tässä opissa.

Kristillinen kirkko on jo alkuajoista asti määritellyt kristinuskon opin sekä nimennyt tietyt, sen vastaiset opit harhaopeiksi, niiden kehittäjien ja opettajien nimen mukaan.

• Anonyymi

No johan tuo tulee vaikkapa kielillä puhumisessa esiin. Raamattu oikeasti kieltää tuon ellei tulkkia ollut paikalla koska kohdalla todennäköisesti tarkoitetaan oikeaa vierastakieltä. Ei noita helluntain porukoiden mongerruksia joihin ei tulkkia löydy kun itse puhujakin on jossain delirium psykoosi afaasiatilassa ettei tajua itsekkään jankkauksiin.

Jankkaus siksi, että vaikkapa Tukiainen https://www.youtube.com/watch?v=hg3q2zelTkI
        Toistaa kivasti jotain ulkoa opittua. Olkookin, että siansaksaa mutta Tukiainen rytminaisena kehitti tuollaisen . Toisaalta eihän tuo vielä mitään kaiken muunhan tuo nainen olikin jo kaikelle kansalle näyttänyt. Virkistäväähän oli tuossa, että piti vaatteet päällään.

• Anonyymi

Vain Katolinen kirkko voi(si) nimetä luterilaisuuden harhaopiksi, sillä luterilaisuus alkoi toimia ensin Room.kat.kirkon sisällä, mutta itse paavin (= Rooman piispa) toimesta kirottiin ja erotettiin tuosta kirkosta.

Anabaptismi syntyi Lutherin aloittaman uskonpuhdistuksen jälkeen ja sitä vastustamaan, joten helluntailaisilla ei pitäisi olla mitään teologisesti juridisia "oikeuksia" kutsuta luterilaisuutta harhaopiksi, muutoin se tällä toiminnallaan tunnustaa todellisuudessa olevansakin jonkinlainen Room.katolisen kirkon hämäräpappien (ne kaikkeen pahaan osalliset jesuiitat?) luomus, kuten on noilla jessuilla sormensa pelissä ilm. myös itse vapaamuurarienkin oppien kanssa.

"Ympäri käydään ja yhteen tullaan".

Helluntailaisuus itsessään on joskus 1800-luvun lopuilla USA:ssa, kaikista kristinuskon kieltämistä harhaopeista koostettu lume-uususkonto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain Katolinen kirkko voi(si) nimetä luterilaisuuden harhaopiksi, sillä luterilaisuus alkoi toimia ensin Room.kat.kirkon sisällä, mutta itse paavin (= Rooman piispa) toimesta kirottiin ja erotettiin tuosta kirkosta.

Anabaptismi syntyi Lutherin aloittaman uskonpuhdistuksen jälkeen ja sitä vastustamaan, joten helluntailaisilla ei pitäisi olla mitään teologisesti juridisia "oikeuksia" kutsuta luterilaisuutta harhaopiksi, muutoin se tällä toiminnallaan tunnustaa todellisuudessa olevansakin jonkinlainen Room.katolisen kirkon hämäräpappien (ne kaikkeen pahaan osalliset jesuiitat?) luomus, kuten on noilla jessuilla sormensa pelissä ilm. myös itse vapaamuurarienkin oppien kanssa.

"Ympäri käydään ja yhteen tullaan".

Helluntailaisuus itsessään on joskus 1800-luvun lopuilla USA:ssa, kaikista kristinuskon kieltämistä harhaopeista koostettu lume-uususkonto.

Luterilaiseen kirkkoon verrattuna nuo uudestikastajien porukat ovat syvintä eksytystä.
        Kunhan tuossa aloittajakin yrittää mustamaalata kirkon kastetta vaikka itseasiassa kukaan ei koskaan ole väittänyt kirkossa jotain noita henkihommia.

Henkien kanssa pelailu on ihan uudestikastettujen hommia ja sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa vaan siinä ruokitaan vain itseään Pirun viljalla tai vihneillä , kuinka vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No johan tuo tulee vaikkapa kielillä puhumisessa esiin. Raamattu oikeasti kieltää tuon ellei tulkkia ollut paikalla koska kohdalla todennäköisesti tarkoitetaan oikeaa vierastakieltä. Ei noita helluntain porukoiden mongerruksia joihin ei tulkkia löydy kun itse puhujakin on jossain delirium psykoosi afaasiatilassa ettei tajua itsekkään jankkauksiin.

Jankkaus siksi, että vaikkapa Tukiainen https://www.youtube.com/watch?v=hg3q2zelTkI
        Toistaa kivasti jotain ulkoa opittua. Olkookin, että siansaksaa mutta Tukiainen rytminaisena kehitti tuollaisen . Toisaalta eihän tuo vielä mitään kaiken muunhan tuo nainen olikin jo kaikelle kansalle näyttänyt. Virkistäväähän oli tuossa, että piti vaatteet päällään.

”Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.”

”Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
        Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
        Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
        Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.” 1. Kor. 14

• Anonyymi

Toisin kuin aloittaja väittää, en muista Pyhässä Raamatussa, ainakaan UT:ssa, kristittyjen taholta, eritellyn mitään nimettyjä harhaoppeja. Nk. "harhaoppisista" ja joistain heidän opetuksistaan on kylläkin joitain mainintoja.

Mutta itseasiassa "Raamatussa", kun tullaan UT:n puolelle, kerrotaan melkolaillakin muuasta henkilöstä ja hänen seuraajistaan, joita itse juutalainen uskonto piti ensin ehkä joinain, vaarattomina "lahkolaisina", mutta jo pian äityi takajaloilleen, nimeämään tuon joukkion harhaopettajiksi, syntisiksi, jumalanpilkkaajiksi, riivatuiksi, tapettaviksi!

Näin juutalaisuus opettaa edelleenkin.

Minullekin on muuten näiden toimesta mm.
      a) huudeltu rumia sanoja perääni,
      b) kivitetty,
      c) ynnä muuta.

• Anonyymi

Jeesus ja hellarit ovat todellakin aivan eri asia. Hellarit eksyttäjiä ja Jeesus kuningas. Oikeasti että edes kehtaat!

• Anonyymi

Kyllähän Paavali kovin moittii seurakuntalaisia monista asioista. Siitä miten ovat alkaneet nodattaa juutalaisia tapoja ja siirtyneet pois Hengen uskosta. Miten ovat toinen tosiaan vastaan toinen on yhden puolta ja toinen toista. Samassa yhteydessä hän on iloinen siitä että on kastanut niin vähän ihmisiä ettei kukaan voi sanoa saneensa kastetta Paavalin nimeen. Ei hän tosiaan kaikkia syntyneitä ole ollut kastamassa.

Seurakuntalaiset tekevät syntiäkin, joku pitää isänsä vaimoa ja jotkut käräjöivät keskenään. Paavali pitää sitä huonona, mutta ei tässä vetoa mihinkään lakiin eikä sano sen olevan lain rikkomista tai laittomuutta, vaan Pyhän Hengen mukaan on tiettävää että tälläinen on väärin.

Paavalin kirjoituksista käy selkeästi ilmi miten hän haluaa tuntea vain Jeesuksen Kristuksen ristiinaulittuna eikä mitään muuta uskonnollista selittelyä. Kaikki muu on harhaoppia kun uskoon liitetään rituaaleja, tapoja, sääntöjä tai teologiaa, mitä Raamattu ei tunne. Meille pitäisi julistaa vain ristiinnaullittua Kristusta. Jos emme sitä hyväksy, vaan lihassamme haluamme aina tuoda jotain muuta ilmi, olemme harhaoppisia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe