Hoitajapulako syynä ?

Anonyymi

Suomessa on uutisoitu jo pitkään hoitajapulasta ja samaan aikaan kuolleisuuskäyrät ovat lähteneet kasvuun, puhutaan ylikuolleisuudesta. Jäävätköhän ihmiset ilman asianmukaista hoitoa terveyskeskuksissa, sairaaloissa, hoitolaitoksissa ja kotihoidossa ?

Monissa paikoissa on supistettu toimintaa ja siitä on tullut uusi normaali, josta taas lähdetään supistamaan lisää. Tuskin voi Suomea enää kutsua hyvinvointivaltioksi tässä tilanteessa. Ja koko ajan homma pahenee.

3

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos ja kun joutuu käyttämään julkista terveydenhoitoa, mahdollisuudet vaikuttaa omaan sairaudenhoitoon ovat vähäiset. Itse olen ollut terve noin suurinpiirtein viimeiset 10 vuotta, ja nyt sitten eläkeikään ehtineenä kävin terveyskeskuksessa muutaman pikkuasian tähden. Yllätys oli, että ikäni 65 oli syy jättää mm. selkävaivat tutkimatta. Toki vaiva on jo vanha sekin, mutta rappeumasairaus kuitenkin jossa on halvaantumisen vaara myös todellinen. Sain reseptin Buranaa ja ohjeen alkaa liikkua enemmän. Ok, sitä teenkin ja tiedän lihasten vahvistamisen tärkeyden. Lääkäri moitti ruokavaliotani, joka on perusmalli. Kalaa pitäisi ostaa enemmän. Juu, kyllä ostaisin mutta hinta alkaa tulla vastaan.

Jotenkin käynnistä jäi kummallinen olo. Asun yksin maaseudulla ja olen perheetön. Nämä tulevat vuodet ovat alkaneet pelottaa, tuskinpa saan mitään hoitoja enää, koska ikäni on vääränlainen. Paikallinen palvelutalo odottaa uutta verta, asiakasvirtaa ja eläkerahojani kieli pitkällä. Sinne vaan sitten makoilemaan vaipoissako... Noup! Muistisairautta pelkään nykyisin eniten, koska sitten olen todella siirreltävä tahdoton säkki ilman yhtään puolustajaa. Eutanasiapilleriä haluavat nuoret meille ihmisroskille vissiin kun liian vaikeiksi tulemme.

• Anonyymi

Jos noin kovasti huolestuttaa, niin mene ihmeessä sinne hoitolaitoksiin pesemään ja ruokkimaan vanhuksia. Ei ne kuolemantapaukset ainakaan täällä vouhottamalla yhtään vähene.

• Anonyymi

Ei ollut hoitaja eikä lääkäri pulaa, olin mutta niin MULTIOPERAATIO, eli montaa kerralla kuten joku niin viisauden poisto (paha viisaus hammas),,, ja seikkailuja sairaalan käytävillä, urheilua sinänsä rollaatirin kanssa mennä etsiä paikkoja.

Ja totta joo enkyin vahintossa hoitajien pukuhuone3eseenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      58
      5524
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      195
      3547
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2358
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      22
      2355
    5. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      9
      1138
    6. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      102
      1038
    7. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      62
      1017
    8. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      18
      1002
    9. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      955
    10. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      80
      947
    Aihe