Hoitajapulako syynä ?

Anonyymi

Suomessa on uutisoitu jo pitkään hoitajapulasta ja samaan aikaan kuolleisuuskäyrät ovat lähteneet kasvuun, puhutaan ylikuolleisuudesta. Jäävätköhän ihmiset ilman asianmukaista hoitoa terveyskeskuksissa, sairaaloissa, hoitolaitoksissa ja kotihoidossa ?

Monissa paikoissa on supistettu toimintaa ja siitä on tullut uusi normaali, josta taas lähdetään supistamaan lisää. Tuskin voi Suomea enää kutsua hyvinvointivaltioksi tässä tilanteessa. Ja koko ajan homma pahenee.

3

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos ja kun joutuu käyttämään julkista terveydenhoitoa, mahdollisuudet vaikuttaa omaan sairaudenhoitoon ovat vähäiset. Itse olen ollut terve noin suurinpiirtein viimeiset 10 vuotta, ja nyt sitten eläkeikään ehtineenä kävin terveyskeskuksessa muutaman pikkuasian tähden. Yllätys oli, että ikäni 65 oli syy jättää mm. selkävaivat tutkimatta. Toki vaiva on jo vanha sekin, mutta rappeumasairaus kuitenkin jossa on halvaantumisen vaara myös todellinen. Sain reseptin Buranaa ja ohjeen alkaa liikkua enemmän. Ok, sitä teenkin ja tiedän lihasten vahvistamisen tärkeyden. Lääkäri moitti ruokavaliotani, joka on perusmalli. Kalaa pitäisi ostaa enemmän. Juu, kyllä ostaisin mutta hinta alkaa tulla vastaan.

Jotenkin käynnistä jäi kummallinen olo. Asun yksin maaseudulla ja olen perheetön. Nämä tulevat vuodet ovat alkaneet pelottaa, tuskinpa saan mitään hoitoja enää, koska ikäni on vääränlainen. Paikallinen palvelutalo odottaa uutta verta, asiakasvirtaa ja eläkerahojani kieli pitkällä. Sinne vaan sitten makoilemaan vaipoissako... Noup! Muistisairautta pelkään nykyisin eniten, koska sitten olen todella siirreltävä tahdoton säkki ilman yhtään puolustajaa. Eutanasiapilleriä haluavat nuoret meille ihmisroskille vissiin kun liian vaikeiksi tulemme.

• Anonyymi

Jos noin kovasti huolestuttaa, niin mene ihmeessä sinne hoitolaitoksiin pesemään ja ruokkimaan vanhuksia. Ei ne kuolemantapaukset ainakaan täällä vouhottamalla yhtään vähene.

• Anonyymi

Ei ollut hoitaja eikä lääkäri pulaa, olin mutta niin MULTIOPERAATIO, eli montaa kerralla kuten joku niin viisauden poisto (paha viisaus hammas),,, ja seikkailuja sairaalan käytävillä, urheilua sinänsä rollaatirin kanssa mennä etsiä paikkoja.

Ja totta joo enkyin vahintossa hoitajien pukuhuone3eseenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      131
      3099
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2971
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1926
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      77
      1559
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1427
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1148
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1041
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      972
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä