Traficomin tietojen mukaan: "Bensiini
Kulutus maantieajossa l/100km 5,3
Kulutus kaupunkiajossa l/100km 6,9"
Millä nopeudella tuo maantieajossa 5,3 L / 100 km on mitattu?
Mittaukset ilmeisesti tehdään siten, että tuuli = 0 m/s ja testirata on vaakasuora, jolloin ylä- / alamäki ei vaikuta mittaustuloksiin.
Tarkoittaako tämä sitä, että mikäli löydän moottoritieosuuden, jolla tie on vaakasuora (ei mäkiä) ja on tyyntä, niin ajamalla samaa nopeutta kuin noissa virallisissa kulutuslukematesteissä on käytetty, pitäisi myös bensiininkulutuksen olla sama kuin Traficomin tiedoissa (edellyttäen, että auto on huollettu siten, että se on hyväksytty katsastuksessa) sekä että esim. ilmastointia ei käytetä?
Auto / bensiininkulutus / Traficom tiedot vs. todellisuus ?
7
73
Vastaukset
- Anonyymi
Hohhoijaa näitä teoreettikkoja. Kylläpä nuo ovat keskimääräisiä arvoja testiolosuhteissa. Tuskinpa millään autolla päästään samoihin tuloksiin, koska ympäristö on takuulla erilainen kuin testattaessa.
WLTP-testaus: "Polttoaineen kulutuksen ja erilaisien päästöarvojen testaus tehdään laboratoriossa standardien mukaisissa olosuhteissa erityisien ajosyklien perusteella. Laboratoriostandardeilla varmistetaan testien toistettavuus ja tulosten vertailukelpoisuus ja annetaan kuluttajille mahdollisuus vertailla eri automalleja. Lukemia ei pidä ymmärtää odotettavissa oleviksi arvoiksi." - Anonyymi
Bmw kulkee 4,1 maantiellä ja kaupungissa 5-6 litr. N.200 hp moottori ja neliveto. Automaatti. Tämä oma mittaukseni
- Anonyymi
Ei se bemari siellä kaupan pihassa mitään syö.
- Anonyymi
Melkoinen pihistä jos noihin pääsee, luultavasti voittaisit pihistäjä kilpailun jos osallistut, hihii!
- Anonyymi
Good Morning auto-musiikki, joku noniin kun joku Corvette ei ole henkilöauto kuin joku Camaro, vaan luokitetaan urheiluautoksi jo heti: Scooter, kuin sähköpotkulauta.
https://www.youtube.com/watch?v=cbB3iGRHtqA - Anonyymi
Minä olen ajanut vuodesta 1963 kaikilla autoilla alle papereilla olevan kulutuksen.
Ennen mittasin matkamittari / tankkaus-menetelmällä joka ikisen tankkauksen, mutta harmitti aina, kun piti laskea niin paljon.
Matkamittareissa oli heittoa, joten kaikki autot piti ensin ajaa kilometritolppia hyväksi käyttäen useaan kertaan, että sai korjauskertoimen matkamittarille.
Lisäksi polttoainemittareissa ei ollut desimaalin jälkeen kuin yksi numero, aina ei sitäkään, joten mittauksen tarkkuus piti laskea yhden desimaalin tarkkuudella.
Nykyään on hyvä, kun bensaa voi tankata vähintään kahden desimaalin tarkkuudella ja matkan voi mitata GPS-pohjaisella laitteella.
Näin saan tarkan tuloksen kahden desimaalin tarkkuudella.
1,0 TSI Polo kuluttaa 4,13l/100km.
Mittausjakso on kestänyt yhden vuoden ja seitsemän kuukautta.
Keskinopeus on viitteellinen, koska se ajotietokoneesta ja siihen vaikuttaa esim. ne sekunnit, kun virta on päällä, mutta moottori ei käynnissä.
Keskinopeus on saman mittausjakson aikana 51,42km/h
Olen lähettänyt tehtaalle ajotietokoneeseen liittyviä parannusehdotuksia, mutta niihin ei ole vastattu. - Anonyymi
Meillä on monia kulutusta lisääviä tekijöitä liikenneympäristössä, mitä ei välttämättä ole huomioitu laboratoriotesteissä. Jostain syystä ulkomailla ajaessa pääsee reilun litran pienemmällä kulutuksella vaikkei yritäkään säästellä.
Syitä on varmasti monia. Asfaltti on paljon sileämpää verrattuna täkäläiseen nastojen rouhimaan, mikä osaltaan alentaa kulutusta. Liikennevaloista puuttuu täällä turvalliseksi mainittu punainen aalto. Liikenteen keskinopeus on ainakin 10 km/h nopeampi. Polttoaineessakin saattaa olla eroja. Itse pyrin tankkaamaan 102 oktaanista, minkä autoni osaa hyödyntää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713