Tonnikalat

Anonyymi

Tonnikaloja on monia eri makuja. Mitä niistä kannattaisi kokeilla?

15

820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne reilummin maustetut ovat hyviä kuten paprika tai chili.
      Myös currykastike maistuu hyvältä tonnikalan kanssa.

    • Anonyymi

      Varmaan jotkut ovat hyviä, mutta halpoja eivät mitkään ole olleet tällä vuosituhannella.

    • Anonyymi

      raha tekekee ihmisistä alkoholisteja eli kaikilta pankkiireitäa pitää voistaa varallisuus jotta yhteiskunta paranee.

    • Anonyymi

      Tomaatti-basilika on ainakin aika hyvä ja perusvarma makuvaihtoehto.

    • On vaan kalliita. Köyhtyy. Mutta chilituna vois olla hyvä. Yleensä silloin kun ostin, ostin ihan perustonnikalaa öljyssä. Parasta

      Hitto kun sais särkeä. Särki on suomen tonnikala. PurkitetTUNA se vasta kallista onkin.

      • Anonyymi

        Kaveri purkittaa särkeä myyntiin Järki Särki, hyviä ovat!
        Minä purkittelen itse omat särkisaaliit, kun keväällä tulee kutuaikaan hyvin särkeä. Netistä löytyy hyvät ohjeet purkitukseen, ei maksa mahdottomia koko vuoden särkisäilykkeet itse tehtynä.
        Ja voihan sitä ahventakin purkittaa samalla lailla, hyvää siitäkin tulee!

        Tonnikala on kallista Suomessa purkitettuna tavan kaupoissa, ellei osta vakuutusyhtiön myynnistä isommassa erässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri purkittaa särkeä myyntiin Järki Särki, hyviä ovat!
        Minä purkittelen itse omat särkisaaliit, kun keväällä tulee kutuaikaan hyvin särkeä. Netistä löytyy hyvät ohjeet purkitukseen, ei maksa mahdottomia koko vuoden särkisäilykkeet itse tehtynä.
        Ja voihan sitä ahventakin purkittaa samalla lailla, hyvää siitäkin tulee!

        Tonnikala on kallista Suomessa purkitettuna tavan kaupoissa, ellei osta vakuutusyhtiön myynnistä isommassa erässä.

        Mutta Tokmannilta saa melko halvalla sitä Priima-merkkistä tonnikalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Tokmannilta saa melko halvalla sitä Priima-merkkistä tonnikalaa.

        Kyllä ei ole halpaa sekään tonnikala. Kova on kilohinta! Jostain verkkokaupasta on joskus myyty tonnikalaa sopivalla hinnalla, kun päiväys lähestymässä. Vakuutusyhtiöllä halvimmat tonnikalat, kun myyvät kuljetusvahingoista lunastettuja laatikkokaupalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri purkittaa särkeä myyntiin Järki Särki, hyviä ovat!
        Minä purkittelen itse omat särkisaaliit, kun keväällä tulee kutuaikaan hyvin särkeä. Netistä löytyy hyvät ohjeet purkitukseen, ei maksa mahdottomia koko vuoden särkisäilykkeet itse tehtynä.
        Ja voihan sitä ahventakin purkittaa samalla lailla, hyvää siitäkin tulee!

        Tonnikala on kallista Suomessa purkitettuna tavan kaupoissa, ellei osta vakuutusyhtiön myynnistä isommassa erässä.

        No tätä järkisärkeä olenkin katsonut mutta tyyriiltä vaikuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ei ole halpaa sekään tonnikala. Kova on kilohinta! Jostain verkkokaupasta on joskus myyty tonnikalaa sopivalla hinnalla, kun päiväys lähestymässä. Vakuutusyhtiöllä halvimmat tonnikalat, kun myyvät kuljetusvahingoista lunastettuja laatikkokaupalla.

        Kerroppas vakuutusyhtiön osoite ja nimi ynnä infoo. Aika jännä vaan että vakuutusyhtiö myy elintarvikkeita.


      • Anonyymi
        pervokki kirjoitti:

        Kerroppas vakuutusyhtiön osoite ja nimi ynnä infoo. Aika jännä vaan että vakuutusyhtiö myy elintarvikkeita.

        Myy vakuutusyhtiöt elintarvikkeita, kuten juuri säilykkeitä tai jostain kuivatavaraa, kuten keksejä. Olen ostanut vuosia ruokaa vakuutusyhtiöltä. Onhan sitä muutakin myynnissä, mitä menee vahingoissa lunastukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myy vakuutusyhtiöt elintarvikkeita, kuten juuri säilykkeitä tai jostain kuivatavaraa, kuten keksejä. Olen ostanut vuosia ruokaa vakuutusyhtiöltä. Onhan sitä muutakin myynnissä, mitä menee vahingoissa lunastukseen.

        TH-market vantaa? vahinkotavaraliike??


    • Anonyymi

      Maustetut tonnikalapurkit(kin) ovat pienentyneet mutta hinta noussut.Lientä liikaa ja syömistä vähän jos on muutakin kuin tonnikalaa.
      Tillitonnikalasta pidän ja tavallisesta. ostan ne lidlistä.

    • Anonyymi

      Calvon pieni purkki on juuri sopiva yksinasuvalle. Toki niitäkin on monia lajeja, toisissa auringonkukkaöljyä ja toisissa vettä.

      Sitten on vielä joku sertifikaatti juttu, joka ymmärtääkseni takaa kalastuksen delfinejä suojelevasti (mitä ikinä se tarkoittaakin). Joka tapauksessa tämä sertifikaatti tai sen puuttuminen vaikuttaa purkin hintaan ratkaisevasti.

      • Anonyymi

        Kallista on silti, ei kummoisia kykyjä vaadita, kun voi kalastaa vaikka mato-ongella sen verran kalaa, mitä yhdessä purkissa on kalaa. Eikä tarvitse kantaa huolta delfiineistä!
        Nytkin kesällä saa muutamassa minuutissa mato-ongella ruokakalat vedestä nostettua, kun käy onkimassa jossain sillalla taikka laiturilla.
        Pienistä ahvenista saa hyvät täytteet pizzaan taikka paistaa pannulla. Kalakeitto tulee myös hyvä onkikaloista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe