ITSENSÄ mainostajat? - Raamattu ja "mainostus" ? ( Osa 6)

Anonyymi

ITSENSÄ mainostajat? - Raamattu ja "mainostus" ? ( Osa 6)

Ristin Voitto-lehden emerituspäätoimittaja Leevi Launonen kirjoitti kolumnin otsikolla "ITSENSÄ MAINOSTAJAT".
LÄHDE: https://www.ristinvoitto.fi/kolumnit/itsensa_mainostajat_/

Edellisessä (Osa 5) oli esillä "mainostamisen kulttuurin" kysymyksiä, myös mitä "mainostaminen" kristillisissä kuvioissa näyttää?

A) Kaupallinen kristillisyys on 100% maailmallista bisnestä!
-----------------------------------------------------------------------------

Tässä asiassa on rikottu Raamatun Sanaa vastaan:
• " Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan..." ( Room 12:2)

• Kristillinen "mainonta" on kytkeytyneenä markkinointiin. Se on maksettua ja tavoitteellista tiedottamista. Mainonnan keskipiste ei useinkaan ole itse Herran työ tai Herran asia! Vaan se on kaupallisten tuotteiden myynnin edistämistä. Kristillisen bisneksen ylläpitoa.

Tässä infoa mainostamisesta:

• Mainonta on osa markkinointiviestintää. Mainonta on tunnistettavan lähettäjän maksamaa, tavoitteellista tiedottamista, joka yleensä kohdistuu suureen ihmisjoukkoon ja toteutetaan useimmiten joukkotiedotusvälineitä (lehdet, televisio, radio, internet, ulkomainonta) käyttämällä

• Mainonta tähtää yleensä myynninedistämiseen, eli tavoitteena on yksinkertaisesti myydä joko heti tai myöhemmin.

• Mainokset voivat esitellä kuluttajille esimerkiksi erilaisia tavaroita tai palveluja, mutta ne voivat esitellä myös IHMISIÄ sekä AATTEITA.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mainonta

B) Raamatun opetukset? Informaatio, asian edistäminen? (Mainostus)
-----------------------------------------------------------------------------------

Raamattu, Uusi Testamentti ei siis tunne eikä opeta sellaista "mainostamista" - jotka valitettavan monet ns. kristilliset tahot harjoittavat. Siitä osassa 5.

Mutta UT kyllä opettaa sellaista, etät informaatiota Jumalan valtakunnan asiasta saa, ja pitääkin harjoittaa! Jeesus: (Markus 16:15, Apt 1:8)
• " Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille!"
• "Vaan kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."

B) "Mainostamisen" ja todistamisen ero?
------------------------------------------------

Jeesus lähetti oppilaansa, ja jätti kaikille tulevillekin uskoville saman asian: Olla Jeesuksen ja Jumalan valtakunnan asiamiehiä, lähettiläitä, todistajia! (Jeesus, Joh 17:18)
• "Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan."

Jeesus antoi työkäskyn, toimintaohjeen: Hänen omansa (elävät uskovat) ovat Hänen ja Jumalan valtakunnan todistajia.

Todistamisen ja "mainostamisen" ero on selkeä. Maallisealla tasolla mainostaminen on kaupallista tai aattellista "markkinointiviestintää". Myynnin ja aatteen edistämistä.

TODISTAMINEN, Jumalan valtakunnan asian informoiminen taas ei (UT:n) opetusten mukaan sisällä "kaupallista" asiaa! Herran asian informaatio VOI olla mainostuksenkin luonteista, mutta?
Sen keskipiste ja ydin on Herra itse, Hänen valtakuntansa!
• "Sillä me emme julista ITSEÄMME, vaan Kristusta Jeesusta, että Hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden." ( 2 Kor 4:5 KR1938)

• " Emmehän julista sanomaa ITSESTÄMME vaan Jeesuksesta Kristuksesta: Jeesus on Herra, ja hän on lähettänyt miedä palvelemaan teitä." ( 2 Kor 4:5, KR1992)

Raamatun, UT:n opetuksen mukaan todistaminen, informaatio ei ole samaa kuin nykyinen "kaupallinen ja maailmallinen mainostus".

Jumalan asiaa, Jumalan valtakunnan asiaa saa ja pitääkin "informoida"! Sanomaa Jeesuksesta, Vapahtajasta, ristin työstä, ylösnousemuksesta!

Informaatio, todistaminen, saarnaaminen ei kuitenkaan UT:n (kokonaisopetuksen) mukaan voi sisältää sellaista "mainostamista" jonka yhteydessä on "markkinoinnin ja myynninedistämisen" tavoite!

• "Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa!" ( Matteus 10:8)

(Aiheen käsittely jatkuu...)

13

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aloituksessa asiaa, mutta varmaan moni närkästyy ja kiukustuu?

• Anonyymi

Hyvä on selventää asioita?

Mainostaminen ja markkinointi?

Vai informaatio ja todistaminen?

Saarnaaminen vai maksullinen tuote?

• Anonyymi

Kyllä se selvästi näkyy!

• Anonyymi

Olisi ollut selkärankaista, jos tämä Launonen olisi täsmentänyt, että ketkä ehkä ovat niitä "itsensä mainostajia"?

Mutta ei miehellä ollut rotia, ja jätti vain epämääräisen lauseen julki...

Ala-arvoista!

• Anonyymi

Matt.10:40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Matt.18:5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut. Mark.9:36-37 Ja hän otti lapsen ja asetti sen heidän keskellensä; ja otettuaan syliinsä hän sanoi heille: Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt. Luuk.9:46-48 Ja heidän mieleensä tuli ajatus, kuka heistä mahtoi olla suurin. Mutta kun Jeesus tiesi heidän sydämensä ajatuksen, otti hän lapsen ja asetti sen viereensä ja sanoi heille: Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri.

• Anonyymi

1Kor.15: 22-28 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitte tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. Sillä: kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle. Mutta kun hän sanoo: kaikki on alistettu, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka alistanut kaiken hänen allensä. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. 1Kor.3:23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan. 1Kor.11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että, Jumala on Kristuksen pää.

• Anonyymi

1Kor.15:26 Biblia (1776) Viimeinen vihollinen, joka pannaa pois, on kuolema. Ilm.20:14. 21:1-4

• Anonyymi

Jes.65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu Jes.66:22-24 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja ne käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikille lihalle. 2Piet.3:13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, jossa vanhurskaus asuu. Ilm.21:1

• Anonyymi

Saarnaaja.1:4 Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti. Ps.104:5. Ps.119:90. Saarnaaja.3:14 Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eikä vähentämistä. Ja Jumala on sen niin tehnyt, että häntä peljättäisiin.

• Anonyymi

Saarn.1:4 Biblia (1776) Yksi suku menee pois, ja toinen tulee jälleen; vaan maa pysyy ijankaikkisesti.

• Anonyymi

Luuk.17:20-21 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: Katso, täällä se on, tahi: Tuolla; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä.

• Anonyymi

Luuk.17:21 Biblia (1776) Ei myös heidän pidä sanoman: katso, tässä, kstso, siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.

• Anonyymi

Matt.8:4 Ja Jeesus sanoi hänelle: Katso, ettet puhu tästä kenellekään; vaan mene ja näytä itsesi papille, ja uhraa lahja, jonka Mooses on säätänyt, todistukseksi heille. Mark.1:44 Ja sanoi hänelle: Katso, ettet puhu tästä kenellekkään mitään, vaan mene ja näytä itsesi papille ja uhraa puhdistumisestasi se, minkä Mooses on säätänyt, todistukseksi heille. Luuk.17:14-19

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7195
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4018
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      54
      3513
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      42
      3010
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2766
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2207
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2193
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      45