Suomalainen sotajournalisti Ukrainassa

Kaunista päivää S24:n lukijat,

Olen sotajournalisti Honkanen - toimin aktiivisesti Ukrainassa.

Minulla on hädin tuskin laisinkaan aikaa, mutta raivaan tilaa tämmöisille hetkille, jona voisin vastata kysymyksiin, mikäli joku haluaa tietää jotakin tiettyä Ukrainan tilanteeseen liittyen. Mikäli kysymyksiä tai sanottavaa syntyy - pyydän ainoastaan rakentavaa verbaalisuutta.

Itse artikkeleiden kirjoittaminen on jäänyt vähiin, kerta suoritan enimmäkseen missioita humanitäärisen avustuksen nimissä. Humanitäärinen apu on kaiken kaikkeaan lähempänä sydäntäni, kuin itse sotajournalismi.

En tykännyt ajatuksesta pistää naamaani sosiaaliseen mediaan Ukrainaan liittyen. Journalismi ja YouTube -toimintani on kuitenkin täydellinen katalyytti tuoda totuus ilmi maailmalle. Ja maailma tarvitsee kasvot, joka tuo viestin ilmi. Valitettavasti - tässä tilanteessa se on naamani.

Toimintaani voi seurata YouTubessa:

Esittelyvideo:

https://youtu.be/uTGbFBVS7W4

Harkovan tuho:

https://youtu.be/DsnjBvBv0rY

Päivitän Instagramiin eksklusiivistä sisältöä: GhosteBones_

Kaunista päivää teille,
Sotajournalisti Honkanen

63

1453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko ihmisten innostus jatkaa taistelua kasvanut vai vähentynyt kuukausien mittaan?

      • Hyvä kysymys. Mitä keskustelin sotilaiden kanssa, he sanoivat että heidän kokemuksen mukaan maailma on tuntunut unohtaneen Ukrainan. Lahjoituksen ja kaikenlainen tuki on vähentynyt tavattomasti; verrattuna siihen että miltä se näytti alkuvaiheessa


    • Anonyymi

      Hyvää jatkoa ja onnea matkaan. Siellähän on Suomalaiset sairaanhoitajat paikalla ja muutama lekuri duunissa jo

      • Todella hyvä kuulla. Tosiasia kuitenkin on, että niin kauan kuin olen ollut Ukrainassa, en ole tavannut yhtäkään suomalaista henkilöä, tekemässä yhtään mitään. Olen kuitenkin kysellyt; muun muassa vapaaehtoisilta ja sotilailta. Vapaaehtoisilta en ole kuullut mitään suomalaisiin liittyen. Armeijalta kuitenkin kuulin kerran, että suomalaisia sotilaita on tullut vastaan


      • Anonyymi
        johanneshonkanen kirjoitti:

        Todella hyvä kuulla. Tosiasia kuitenkin on, että niin kauan kuin olen ollut Ukrainassa, en ole tavannut yhtäkään suomalaista henkilöä, tekemässä yhtään mitään. Olen kuitenkin kysellyt; muun muassa vapaaehtoisilta ja sotilailta. Vapaaehtoisilta en ole kuullut mitään suomalaisiin liittyen. Armeijalta kuitenkin kuulin kerran, että suomalaisia sotilaita on tullut vastaan

        Valehtelija, ase käteen, älä paskaa jauha


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelija, ase käteen, älä paskaa jauha

        Kiitos kun otit aiheeksi. Keskustelin tiimini kanssa ja jokainen heistä on valmis puolustamaan Ukrainaa, mikäli se siihen tulee. Sen varalta mikäli sama toistuu - kuin sinä päivänä kun kenelle tahansa jaettiin AK-47, joka oli valmis puolustamaan Ukrainaa - olen hakenut sen varalta paikalliselta ampumaradalta kokemusta. Mikäli se siihen tulee, että venäläiset tunkeutuvat alueelle jossa olemme - me ei paeta, vaan jäädään puolustamaan


      • Anonyymi
        johanneshonkanen kirjoitti:

        Kiitos kun otit aiheeksi. Keskustelin tiimini kanssa ja jokainen heistä on valmis puolustamaan Ukrainaa, mikäli se siihen tulee. Sen varalta mikäli sama toistuu - kuin sinä päivänä kun kenelle tahansa jaettiin AK-47, joka oli valmis puolustamaan Ukrainaa - olen hakenut sen varalta paikalliselta ampumaradalta kokemusta. Mikäli se siihen tulee, että venäläiset tunkeutuvat alueelle jossa olemme - me ei paeta, vaan jäädään puolustamaan

        Että alkaisit sitten taistelemaan ukrainan puolella ja sitten myös tappamaan.
        Et siis ole käynyt edes armeijaa kun AK-47 käyttöä pitää vielä harjoitella.
        Se on sellainen ase, että voisi verrata polkupyörällä ajoon, kun sen kerran oppii niin sen osaa ikuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että alkaisit sitten taistelemaan ukrainan puolella ja sitten myös tappamaan.
        Et siis ole käynyt edes armeijaa kun AK-47 käyttöä pitää vielä harjoitella.
        Se on sellainen ase, että voisi verrata polkupyörällä ajoon, kun sen kerran oppii niin sen osaa ikuisesti.

        Suomessa ei ole AKt käytössä. Sen käyttöä joutuu opettelemaan siellä missä se on käytössä…


    • Anonyymi

      Onko humanitäärinen toimintasi ihmisten auttamista ja jos on, niin autatko vain ukrainalaisia vai myös uhreja joita Ukrainan armeija on raiskannut, pahoinpidellyt tai haavoittanut? Tarkoitan Donbasin alueen asukkaita joita Ukraina on tulittanut vuodesta 2014 lähtien? Vai koskeeko auttamisesi vain ja ainoastaan heitä tai ehkä molempia, siis kaikkia sodan uhreja?

      • Kontaktini, joka vei minut yksi päivä Ukrainan puolelle - joka hakee jatkuviin ukrainalaisia turvaan - kertoi minulle siitä, kuinka hän haki raiskatun naisen. Kyseinen henkilö oli venäläisen sotilaan raiskaama. Hän itki kuuleman mukaan koko matkan ajan. Kuski jossakin vaiheessa pysähtyi, kerta sanojensa mukaan ei voinut enää jatkaa matkaa kerta itkun määrä oli sitä luokkaa. Kun kuski pysähtyi, naisuhri huusi ja käski jatkaa matkaa. Hän ei missään nimessä halunnut, että matka pysähtyisi kerta hänestä ei ollut jäämään Ukrainaan. Sanottakoon näin - en ole poliittinen ihminen; en tiedä mistä kirjoitat, kun kerrot siitä että Ukraina olisi tehnyt jotakin mikä olisi verrattavissa siihen mitä Venäjä on tehnyt


      • Sen verran lisään tähän - humanitäärinen apu koskee ihmisiä, joitten näen ja tiedän kärsivän. Mikäli näen vanhuksen, naisen, tai lapsen olevan tavalla tai toisella tuskissaan; tulen auttamaan heitä. Kansalaisuudella ei ole siinä kohden väliä


      • Anonyymi
        johanneshonkanen kirjoitti:

        Kontaktini, joka vei minut yksi päivä Ukrainan puolelle - joka hakee jatkuviin ukrainalaisia turvaan - kertoi minulle siitä, kuinka hän haki raiskatun naisen. Kyseinen henkilö oli venäläisen sotilaan raiskaama. Hän itki kuuleman mukaan koko matkan ajan. Kuski jossakin vaiheessa pysähtyi, kerta sanojensa mukaan ei voinut enää jatkaa matkaa kerta itkun määrä oli sitä luokkaa. Kun kuski pysähtyi, naisuhri huusi ja käski jatkaa matkaa. Hän ei missään nimessä halunnut, että matka pysähtyisi kerta hänestä ei ollut jäämään Ukrainaan. Sanottakoon näin - en ole poliittinen ihminen; en tiedä mistä kirjoitat, kun kerrot siitä että Ukraina olisi tehnyt jotakin mikä olisi verrattavissa siihen mitä Venäjä on tehnyt

        Sä olet raiskari, Ukrainan vähemmistöjen venäläisten vihaaja Hyi sinua


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet raiskari, Ukrainan vähemmistöjen venäläisten vihaaja Hyi sinua

        Raiskari? Pahoillani, mutten ole venäläinen sotilas. Ja mikäli käyt kommenttejani läpi, tulet nopeasti huomaamaan, etten väheksy ketään ukrainalaista; venäjää puhuvaa ukrainalaistakaan. Päinvastoin


    • Anonyymi

      Teet hyvää työtä videoistasi välittyy sodan mielettömyys. Tuhotut kodit ja elämät. Olen omin silmin nähnyt tuon mielettömyyden vajaa 30 vuotta sitten ent.jugoslaviassa, nähnyt orvot, rammat lapset kaivamassa syötävää kaatopaikoilta. Silloin euroopassa oli vallalla mieliala, ei koskaan enää!
      Venäjäkin oli mukana rauhaa turvaamassa....
      Ja nyt taas!!!

      • Suuret kiitokset. Teen parhaani sen eteen, että voin tuoda totuuden ilmi, niin rehellisesti kuin suinkaan mahdollista. Vaikka materiaalin hankkiminen onkin vaarallista. Lisää materiaalia on tosissaan tulossa. Olosuhteista johtuen en vaan ole päässyt vielä editoimaan tulevaa videota. Kiire on melko tavatonta; jatkuvaa liikkumista. Seuraava video tulee olemaan kansainvälinen ja siitä eteenpäin kanavani tulee pysymään sellaisenaan.

        En ole perehtynyt Jugoslavian tapahtumiin. Kuulostaa kylläkin kamalalta


      • Anonyymi
        johanneshonkanen kirjoitti:

        Suuret kiitokset. Teen parhaani sen eteen, että voin tuoda totuuden ilmi, niin rehellisesti kuin suinkaan mahdollista. Vaikka materiaalin hankkiminen onkin vaarallista. Lisää materiaalia on tosissaan tulossa. Olosuhteista johtuen en vaan ole päässyt vielä editoimaan tulevaa videota. Kiire on melko tavatonta; jatkuvaa liikkumista. Seuraava video tulee olemaan kansainvälinen ja siitä eteenpäin kanavani tulee pysymään sellaisenaan.

        En ole perehtynyt Jugoslavian tapahtumiin. Kuulostaa kylläkin kamalalta

        koita käydä luhanskissa, pääset runoja kirjoittamaan siperiaan, kaiken kukkuraksi kirjoituksesi loppuu kokonaan, tai oleskelusi nyt ukraina jouluna venäjä koko ukraina tulee olemaan venäjän maakunta, olet ei toivottu henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koita käydä luhanskissa, pääset runoja kirjoittamaan siperiaan, kaiken kukkuraksi kirjoituksesi loppuu kokonaan, tai oleskelusi nyt ukraina jouluna venäjä koko ukraina tulee olemaan venäjän maakunta, olet ei toivottu henkilö.

        Sinä hoono soomi puhua.
        Pyytää lähettämään Kreml tiedonantaja parempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        koita käydä luhanskissa, pääset runoja kirjoittamaan siperiaan, kaiken kukkuraksi kirjoituksesi loppuu kokonaan, tai oleskelusi nyt ukraina jouluna venäjä koko ukraina tulee olemaan venäjän maakunta, olet ei toivottu henkilö.

        Mikä tulee venäjään - en tule astumaan jalallakaan enää kyseiseen maahan. Asian laita ei ole niin, ettenkö haluaisi. Pietari on kaunis kaupunki, jossa kävin vuonna 2019 pariin otteeseen. Itse kaupungin ja maisemien kannalta, se olisi miellyttävää. Kuitenkin - on sanomattakin selvää, etten voi enää venäjään mennä, kerta toimintani sotajournalistina ja humanitäärinen apuni vapaaehtoisena Ukrainassa on hyvin julkista. Joten, olisi minun ajattelematonta enää astua kyseiseen maahan.

        Mikä tulee Putinin "russkiy mir" - venäjän maailmaa, jota hän pyrkii tuomaan Ukrainaan - en tule koskaan olemaan osa kyseistä kuviota. Näin suomeksi - venäjä pyrkii tekemään Ukrainasta venäläisen maailman, pommittamalla kaupunkeja kuin kaupunkeja; tappamalla ketä tahansa, joihin ilmaiskut osuvat: Lapista aikuisiin ja vanhuksiin. Tältä "russkiy mir", venäjän maailman aloitus pyritään saamaa aikaiseksi. Venäjän maailma Ukrainassa pohjautuisi viattomien ihmisien räjäyttämiseen. Lapsien ja naisien raiskaamiseen. Oletatko, että haluaisin kos-kaan olla osa venäläistä maailmaa, joka pohjautuu puhtaasti terrorismiin?


    • Anonyymi

      Oletko törmännyt alueella tälläisiin ilmiöihin mitä tälläkin kanavalla trollit koittavat suomalaisille syöttää?
      - Väittävät ukrainan armeijaa natsimieliseksi. Oletko törmännyt natsilippuihin ukrainan armeijan mukana?
      - Väittävät että ukrainan armeija käyttää suuressa määrin kokaiinia ja muita huumausaineita.
      - Väittävät että ukraina käyttää ukrainan venäjänkielisiä ihmiskilpinä.
      - Väittävät että ukrainan armeija itse tuhoaa siviilikohteita, lastenkoteja, sairaaloita lavastaakseen venäjän syylliseksi sotarikoksiin.
      - Väittävät että ukrainalaiset sitovat siviilejä kiinni tolppiin ja viiltelevät heihin hakaristejä julkisesti. Raiskaavat myös kansaa yleisesti.
      - Väittävät että ukrainan sotilaat myyvät länsiapuna toimitetut aseet mm.venäläisille.

      Oletko törmännyt näihin edellä mainittuihin asioihin siellä ja voitko todentaa pitääkö yksikään noista trollien väittämistä paikkaansa?

      • Olen kiertänyt Ukrainaa todella monella osa-alueella; kulkenut hyvin monessa eri kaupungissa. Turvallisuusprotokollasta johtuen en valitettavasti voi luetella paikkoja, mutta voin sanoa että olen suorittanut missioita Harkovaan saakka ja ollut siellä yötä pariin otteeseen. Voin kertoa etten ole eläessäni tavannut yhtä lämpimiä, sydämellisiä, vastaanottavaisia ihmisiä, siitä edespäin kun ylitin rajan Ukrainaan. En ole nähnyt muuta, kuin kauniita ihmisiä; kauniita mieleltään ja sielultaan. En löydä muuta kuin syvää rakkautta näitten ihmisten parissa. Sitä löytyy joka-ikisellä-kadulla. Syvää rakkautta. Jos olen nähnyt myrkyllisyyttä ja epämoraalista käyttäytymistä - sen kaiken olen todistanut Ukrainan ulkopuolella. Ukrainalaisilla on toki todella jyrkkä asenne, mikä tulee venäläisiin; se kuitenkin on tässä vaiheessa enemmän kuin ymmärrettävää. Sen jälkeen kun joutuu pitelemään elotonta vaimoaan sylissään, sen johdosta kun sirpale raketista lävistää rakkaimpansa, kun venäläiset tuhoavat koteja, tappavat lapsia, raiskaavat, ym.

        Ainut natsismi minkä olen kohdannut Ukrainassa, on se mitä Putin on saanut aikaiseksi. Jatkuva pommitus koteihin, lastentarhaan muun muassa, kauppakeskuksiin. Luettelo pelkästään jatkuu jatkuviin. En ole nähnyt yhtäkään natsismiin kohdistuvaa symbolia ukrainalaisilla sotilailla. Puhdasta valetta. Ukrainan armeija ei katsoisi moista. Sotilaiden sydämellisyys on jotakin lähes uskomatonta. Se on faktuaalista, että Ukrainan armeija on ottanut vastaan venäläisiä sotilaita, jotka antautuivat ja heille suotiin sairaalahoitoa, ym. Mitä Ukrainan hallitus tulee päättämään heidän kohdalla, sitä en tiedä. Vielä.

        Lista jonka kirjasit - mikään luettelossa ei pidä paikkaansa. Ilmeisestikään. Olen omin silmin nähnyt Ukrainaa, seurannut ihmisten kuin ihmisten toimintaa; sotilaista vapaaehtoisiin, virkavaltaan ja siviileihin. Totuus on, etten tiedä miten palata ihmisten pariin jotka eivät ole ukrainalaisia. Rakastan näitä ihmisiä ja heidän yhtenäisyyttä niin paljon, että tällä hetkellä minua ainoastaan kammottaa ajatus poistua heidän keskuudestaan. Minkäänlaisella myrkyllisyydellä ja epäkunnioituksella ei ole tilaa ukrainalaisien parissa. Ukraina on upein maa, jonka olen koskaan todistanut


      • Anonyymi

        Todista väitteesi. Muista, että jos väität jotain mitä et pysty todistamaan, olet valehtelija itse.


      • Anonyymi
        johanneshonkanen kirjoitti:

        Olen kiertänyt Ukrainaa todella monella osa-alueella; kulkenut hyvin monessa eri kaupungissa. Turvallisuusprotokollasta johtuen en valitettavasti voi luetella paikkoja, mutta voin sanoa että olen suorittanut missioita Harkovaan saakka ja ollut siellä yötä pariin otteeseen. Voin kertoa etten ole eläessäni tavannut yhtä lämpimiä, sydämellisiä, vastaanottavaisia ihmisiä, siitä edespäin kun ylitin rajan Ukrainaan. En ole nähnyt muuta, kuin kauniita ihmisiä; kauniita mieleltään ja sielultaan. En löydä muuta kuin syvää rakkautta näitten ihmisten parissa. Sitä löytyy joka-ikisellä-kadulla. Syvää rakkautta. Jos olen nähnyt myrkyllisyyttä ja epämoraalista käyttäytymistä - sen kaiken olen todistanut Ukrainan ulkopuolella. Ukrainalaisilla on toki todella jyrkkä asenne, mikä tulee venäläisiin; se kuitenkin on tässä vaiheessa enemmän kuin ymmärrettävää. Sen jälkeen kun joutuu pitelemään elotonta vaimoaan sylissään, sen johdosta kun sirpale raketista lävistää rakkaimpansa, kun venäläiset tuhoavat koteja, tappavat lapsia, raiskaavat, ym.

        Ainut natsismi minkä olen kohdannut Ukrainassa, on se mitä Putin on saanut aikaiseksi. Jatkuva pommitus koteihin, lastentarhaan muun muassa, kauppakeskuksiin. Luettelo pelkästään jatkuu jatkuviin. En ole nähnyt yhtäkään natsismiin kohdistuvaa symbolia ukrainalaisilla sotilailla. Puhdasta valetta. Ukrainan armeija ei katsoisi moista. Sotilaiden sydämellisyys on jotakin lähes uskomatonta. Se on faktuaalista, että Ukrainan armeija on ottanut vastaan venäläisiä sotilaita, jotka antautuivat ja heille suotiin sairaalahoitoa, ym. Mitä Ukrainan hallitus tulee päättämään heidän kohdalla, sitä en tiedä. Vielä.

        Lista jonka kirjasit - mikään luettelossa ei pidä paikkaansa. Ilmeisestikään. Olen omin silmin nähnyt Ukrainaa, seurannut ihmisten kuin ihmisten toimintaa; sotilaista vapaaehtoisiin, virkavaltaan ja siviileihin. Totuus on, etten tiedä miten palata ihmisten pariin jotka eivät ole ukrainalaisia. Rakastan näitä ihmisiä ja heidän yhtenäisyyttä niin paljon, että tällä hetkellä minua ainoastaan kammottaa ajatus poistua heidän keskuudestaan. Minkäänlaisella myrkyllisyydellä ja epäkunnioituksella ei ole tilaa ukrainalaisien parissa. Ukraina on upein maa, jonka olen koskaan todistanut

        sinä kirjoitat paskaa, minä olen käynyt useasti ukrainassa natseje on laitanko 2022 videoita hautajaisissa ukrainan sotilaat natsivaatteet päällä, häpeä sinä valehtelija.


      • Anonyymi kirjoitti:

        sinä kirjoitat paskaa, minä olen käynyt useasti ukrainassa natseje on laitanko 2022 videoita hautajaisissa ukrainan sotilaat natsivaatteet päällä, häpeä sinä valehtelija.

        Mitä enemmän postauksieni alle valheita kommentoidaan, sitä enemmän minulle avautuu tilaisuuksia avata totuuksia. Kiitän sen puolesta.

        Olen ollut Ukrainassa vähän alle kolme kuukautta. Olen kiertänyt Ukrainaa ympäri maata. Lviv, Kiova, Vinnitsja, Uman, Ternobyl, Harkova, Odessa, Mykolaiv; muitakin alueita on joissa olen käynyt. Maripupol on kaikista pommitetuin kaupunki Ukrainassa, jossa en ole vielä käynyt. Harkovassa olen käynyt kaksi kertaa suorittamassa humanitääristä apua ja sotajournalismia; siinä on Ukrainan toiseksi eniten kärsinyt kaupunki ilmahyökkäyksien johdosta. Mykolaivissa olen käynyt samasta syystä kaksi kertaa; Ukrainan toiseksi pommitetuin kaupunki.
        Niin kauan kuin olen kiertänyt Ukrainaa, en ole nähnyt muuta kuin ystävällisiä ukrainalaisia, jotka kärsivät Putinin ja venäjän sotatoimien johdosta. Olen nähnyt jatkuviin ihmisiä, joitten yhtenäisyyttä en osaa vertaa mihinkään muuhun näkemääni. Se on todella kaunista katsottavaa, vaikka näenkin jatkuviin kyyneleitäkin. Ihmiset kuin ihmiset halaavat ja itkevät; paikasta riippumatta.

        Mikä tulee natsismiin - ainut natsi -pohjainen toiminta mitä olen nähnyt, on Ukrainan pommitetut kodit ja lukuisat uhrit, jotka joko kuolevat, tai selviävät juuri ja juuri, mutta menettävät osan raajoistaan. Ainut natsismi, jonka olen Ukrainassa todistanut, pohjautuu Putinin ja venäjän asevoimien toimintaan. Venäjällä ei ollut yhtäkään hyvää - tai ainakaan hyväksyttävää - syytä tunkeutua Ukrainaan sotilaineen; tappamaan ja raiskaamaan viattomia.

        Ukrainassa natsismi näkyy ainoastaan sen perusteella, mitä venäjän hyökkäykset ovat saaneet aikaiseksi.


    • Anonyymi

      Eturintamassa 🤣🤣🤣 mustalaisleireistä sinä sinä juttuja teet 🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Kunnon valehtelij se o, vai että toimittaja paskaa hulee


    • Anonyymi

      Vaikutat Johannes sydänmelliseltä tyypiltä. Toivon kanavallesi suurta menestystä ja että yhä useampi löytää sen. Pidä itsesi turvassa.
      Odotan innolla seuraavaa videota.
      Keep going!

      • Anonyymi

        Kiitän, suuresti. Toivon samaa, kerta mikä tahansa menestys mikä liittyy Ukrainaan - on yksi askel lähempänä voittoa. Ja olen luvannut tukea Ukrainaa voittoon saakka, enkä aio lopettaa siihen. Aion auttaa ukrainalaisia rakentaa heidän maansa uudestaan. Toivon että yhä useampi henkilö voisi ajatella samoin ja ryhtyä tukemaan Ukrainaa. Tämän sodan lopputulos tulee vaikuttamaan loppu maailmaankin


      • Huomasin, että vastasin kirjautumatta. Kirjaan tämän tähän osoittaakseni, että kirjoitin aiemman viestin. En tosissaan koskaan vastaa anonyymillä profiililla.

        "Kiitän, suuresti. Toivon samaa, kerta mikä tahansa menestys mikä liittyy Ukrainaan - on yksi askel lähempänä voittoa. Ja olen luvannut tukea Ukrainaa voittoon saakka, enkä aio lopettaa siihen. Aion auttaa ukrainalaisia rakentaa heidän maansa uudestaan. Toivon että yhä useampi henkilö voisi ajatella samoin ja ryhtyä tukemaan Ukrainaa. Tämän sodan lopputulos tulee vaikuttamaan loppu maailmaankin"


      • Anonyymi
        johanneshonkanen kirjoitti:

        Huomasin, että vastasin kirjautumatta. Kirjaan tämän tähän osoittaakseni, että kirjoitin aiemman viestin. En tosissaan koskaan vastaa anonyymillä profiililla.

        "Kiitän, suuresti. Toivon samaa, kerta mikä tahansa menestys mikä liittyy Ukrainaan - on yksi askel lähempänä voittoa. Ja olen luvannut tukea Ukrainaa voittoon saakka, enkä aio lopettaa siihen. Aion auttaa ukrainalaisia rakentaa heidän maansa uudestaan. Toivon että yhä useampi henkilö voisi ajatella samoin ja ryhtyä tukemaan Ukrainaa. Tämän sodan lopputulos tulee vaikuttamaan loppu maailmaankin"

        ukrainaa ei enää ole, eikä tule jouluna kokonaan venäjän hallussa, minä rakennan yhdessä venäläisten kanssa ukrainaa 2023 uskollinen venäjälle, aina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ukrainaa ei enää ole, eikä tule jouluna kokonaan venäjän hallussa, minä rakennan yhdessä venäläisten kanssa ukrainaa 2023 uskollinen venäjälle, aina.

        Ensikseen - Ukraina on ja pysyy. Putinin ansiosta Ukrainasta löytyy paljon raunioita. Mutta venäjä on tuomittu kivikauteen, vuosiksi. Ukraina rakentuu voiton myötä uudelleen ja puhkee kauniisti kukkaan koko maailman ihailtavana. Sillä välin Putinia halveksutaan siihen saakka, kunnes koulujen kirjoihin päätyy oma lukunsa siitä kuinka venäjän presidentistä tuli terroristi. Venäjä ei tule maineeltaan koskaan palautumaan, tai saamaan enää koskaan universaalista hyväksyntää. Lievimmillään sen näkee siitä, ettei venäjää tule näkymään urheiluun kohdistuvissa kilpailuissa.

        Toisekseen - mikäli tämän sodan yhteydessä kutsuu itseään "uskolliseksi venäläiseksi", asettuu saman tien kyseenalaiseksi. Venäjän sotilaat tunkeutuivat varoittamatta Ukrainaan - tappoivat viattomia siviilejä - raiskasivat lapsia, naisia - teloittivat sidottuja siviilejä kadulla, katkomalla päitä - ja Putin kehtasi sodan yhteydessä käyttää nimitystä "erikoisoperaatio". Erikoisen sairasta, mikäli minulta kysytään.

        Kysymykseni kuuluu - haluatko todella olla "uskollinen venäläinen" sen suhteen mitä venäjä on tehnyt Ukrainalle?


      • Anonyymi
        johanneshonkanen kirjoitti:

        Huomasin, että vastasin kirjautumatta. Kirjaan tämän tähän osoittaakseni, että kirjoitin aiemman viestin. En tosissaan koskaan vastaa anonyymillä profiililla.

        "Kiitän, suuresti. Toivon samaa, kerta mikä tahansa menestys mikä liittyy Ukrainaan - on yksi askel lähempänä voittoa. Ja olen luvannut tukea Ukrainaa voittoon saakka, enkä aio lopettaa siihen. Aion auttaa ukrainalaisia rakentaa heidän maansa uudestaan. Toivon että yhä useampi henkilö voisi ajatella samoin ja ryhtyä tukemaan Ukrainaa. Tämän sodan lopputulos tulee vaikuttamaan loppu maailmaankin"

        Yhteiskunnan mielenterveyspalvelut odottaa sinua, siellä hoidossa, voit kirjoitella satuja, 2 tai 3:la eri profiililla.


      • Anonyymi
        johanneshonkanen kirjoitti:

        Ensikseen - Ukraina on ja pysyy. Putinin ansiosta Ukrainasta löytyy paljon raunioita. Mutta venäjä on tuomittu kivikauteen, vuosiksi. Ukraina rakentuu voiton myötä uudelleen ja puhkee kauniisti kukkaan koko maailman ihailtavana. Sillä välin Putinia halveksutaan siihen saakka, kunnes koulujen kirjoihin päätyy oma lukunsa siitä kuinka venäjän presidentistä tuli terroristi. Venäjä ei tule maineeltaan koskaan palautumaan, tai saamaan enää koskaan universaalista hyväksyntää. Lievimmillään sen näkee siitä, ettei venäjää tule näkymään urheiluun kohdistuvissa kilpailuissa.

        Toisekseen - mikäli tämän sodan yhteydessä kutsuu itseään "uskolliseksi venäläiseksi", asettuu saman tien kyseenalaiseksi. Venäjän sotilaat tunkeutuivat varoittamatta Ukrainaan - tappoivat viattomia siviilejä - raiskasivat lapsia, naisia - teloittivat sidottuja siviilejä kadulla, katkomalla päitä - ja Putin kehtasi sodan yhteydessä käyttää nimitystä "erikoisoperaatio". Erikoisen sairasta, mikäli minulta kysytään.

        Kysymykseni kuuluu - haluatko todella olla "uskollinen venäläinen" sen suhteen mitä venäjä on tehnyt Ukrainalle?

        Muut kuin ukrainalaiset 12 miljoonaa eivät jaa sinun näkemyksiä, natsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muut kuin ukrainalaiset 12 miljoonaa eivät jaa sinun näkemyksiä, natsi.

        Natsi? Määritelläänpä natsi, toki. Hitler tappoi juutalaisia pelkästään sen vuoksi koska he olivat juutalaisia. Mitä Putin tekee? Kulkee Hitlerin kengissä, toistaen surullista jatkumoa. Putin on natsi. Mikä se tekee ihmisestä, joka kannattaa Putinia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muut kuin ukrainalaiset 12 miljoonaa eivät jaa sinun näkemyksiä, natsi.

        Ja kukaan muu ei jaa näkemystäni? Vaikuttaa kovasti siltä, että käytät venäjän suodatettua nettiyhteyttä tällä hetkellä. Kerta lähes koko maailma on yhtynyt mielenosoituksiin Ukrainan puolesta. Mielenosoitukset jotka kannattavat venäjää; se ei ole mitään verrattavissa siihen, minkä kannatuksen Ukraina on saanut maailmalta. En ole läheskään ainut Ukrainan ulkopuolelta saapunut vapaaehtoinen tukemaan ukrainalaisia. Voin luetella ties kuinka monta eri maan kannattajaa joihin olen törmännyt ja olen yhyeistyössä. Englantia puhuvista maista useampia; Yhdysvallat, Kanada, Austraalia, Irlanti, ym. Puola, Espanja, Saksa, Itävalta, Tanska, Eesti ja lista pelkästään jatkuu. Rajan toisella puolella Koreakin on tukenut Ukrainaa; he vaan eivät voi valtionsa kiellon vuoksi saapua Ukrainaan


    • Anonyymi

      Zelenskyi ystävä yritti murhata muiden kanssa tikareilla zelenskyin, sinäkin ystäväni zelenskyi sanoi kuten Julius Caesar

    • Anonyymi

      täyttä paskaa, ukrainan kiovan juntan juttuja, homma muuttuu koko ukraina lakkaa olemasta

      • Ukraina on, ja pysyy. Mitä venäläisillä sotilailla ei ole, on sydän tehty kullasta; niin kuin Ukrainan armeijalla. Venäjän sotilaat ovat osoittautuneet olemaan hirviömäisiä, moraalista piittaamattomia ihmisiä. Kun taas Ukrainan armeija koostuu pelkästään sankareista, jotka ovat valmiit kuolemaan maansa ja rakkaimpiensa puolesta. Venäjän sotilaat saavat ainoastaan hyväksyntää maansa sisäpuolella - jos sitäkään - kun taas Ukrainan armeija saa suurta kunnioitusta universaalisesta. Ja se, ei tule koko historian aikana kos-kaan muuttumaan


    • Anonyymi

      Jo löyty kremlinlutkat tähänkin ketjuun. Menkäähän nuoleskelemaan putinin takalistoa.

    • Anonyymi

      Oletko johannes tavannut venäläisiä sotavankeja. Mielenkiintoista olisi tietää mitä he tuosta sodasta ovat mieltä.
      Tosin vankeudessa eivät varmaan suoraa kerro mielipidettään.
      Lisäksi täällä trollit kertoo ukrainan huonosta taistelumoraalista ja halusta siirtyä tai antautua venäläisille.
      Toinen väite että kansa ja armeija kääntyneet Zelenskyä vastaan ja menossa olisi vallankaappaus.

      • Anonyymi

        En ole tavannut venäläisiä sotavankeja. Mutta annoit kieltämättä idean. Keskustelen kontaktieni kanssa - kenties jonain päivänä haastattelen YouTube -videota varten venäläistä sotavankia. Mikäli järjestyy ja tulkki on kanssani. Sen verran tiedän että joitakin sotavankeja on haastateltu ja he ovat kertoneet "erikoisoperaation" luonteesta avoimesti. Voi katsoa YouTubesta. Käsittääkseni - eivät tienneet tarkalleen että mistä operaatiosta oli kyse, kunnes he olivatkin jo ampumassa siviilejä.

        Olen tavannut ukrainalaisia sotilaita, jotka ovat olleet taistelussa venäjän ensihyökkäyksestä saakka. Näin muun muassa "Harkovan tuho" -videossa Serhii on yksi heistä. Ja hehän eivät todellakaan antaudu! Voin puhua Ukrainan armeijan puolesta, ettei kukaan heistä ole antautumassa. Sen verran monien sotilaiden kanssa olen yhteistyössä, että tiedän avautua heidän filosofiasta sotaan ja venäjään liittye. He rakastavat maataan ja kunnioittavat presidenttiään. Se mikä tulee koko maan yhyenäisyyteen - en ole eläessäni nähnyt mitään vastaavaa yhteistyötä ja yhteismielisyyttä kaikessa mitä he tekevät. Ja näin esimerkkinä - vaikken olekaan ukrainalainen; he tukevat toimintaani kuin olisin osa heitä. Näin lievänä esimerkkinä, mikäli olen tarvinnut suuntaa - en saa pelkästään suuntaa, mutta neuvoja. Herkästi käy niinkin että useampia ihmisiä liittyy pyytämättä auttamaan pienimmissäkin asioissa.

        Uskon että kyseessä olevat trollit eivät ole muuta kuin venäläisiä aivopestyjä henkilöitä, jotka ansaitsisivat nähdä läheltä mitä olen Ukrainassa nähnyt. Joka ikinen kyynel jonka olen todistanut, on särkenyt minua sielua myöten. Ukraina on tavattoman kaunis maa ja ukrainalaiset ovat ansainneet maansa kokonaisuudessaa. He ansaitsevat myös kaiken takaisin, jonka he ovat menettäneet


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole tavannut venäläisiä sotavankeja. Mutta annoit kieltämättä idean. Keskustelen kontaktieni kanssa - kenties jonain päivänä haastattelen YouTube -videota varten venäläistä sotavankia. Mikäli järjestyy ja tulkki on kanssani. Sen verran tiedän että joitakin sotavankeja on haastateltu ja he ovat kertoneet "erikoisoperaation" luonteesta avoimesti. Voi katsoa YouTubesta. Käsittääkseni - eivät tienneet tarkalleen että mistä operaatiosta oli kyse, kunnes he olivatkin jo ampumassa siviilejä.

        Olen tavannut ukrainalaisia sotilaita, jotka ovat olleet taistelussa venäjän ensihyökkäyksestä saakka. Näin muun muassa "Harkovan tuho" -videossa Serhii on yksi heistä. Ja hehän eivät todellakaan antaudu! Voin puhua Ukrainan armeijan puolesta, ettei kukaan heistä ole antautumassa. Sen verran monien sotilaiden kanssa olen yhteistyössä, että tiedän avautua heidän filosofiasta sotaan ja venäjään liittye. He rakastavat maataan ja kunnioittavat presidenttiään. Se mikä tulee koko maan yhyenäisyyteen - en ole eläessäni nähnyt mitään vastaavaa yhteistyötä ja yhteismielisyyttä kaikessa mitä he tekevät. Ja näin esimerkkinä - vaikken olekaan ukrainalainen; he tukevat toimintaani kuin olisin osa heitä. Näin lievänä esimerkkinä, mikäli olen tarvinnut suuntaa - en saa pelkästään suuntaa, mutta neuvoja. Herkästi käy niinkin että useampia ihmisiä liittyy pyytämättä auttamaan pienimmissäkin asioissa.

        Uskon että kyseessä olevat trollit eivät ole muuta kuin venäläisiä aivopestyjä henkilöitä, jotka ansaitsisivat nähdä läheltä mitä olen Ukrainassa nähnyt. Joka ikinen kyynel jonka olen todistanut, on särkenyt minua sielua myöten. Ukraina on tavattoman kaunis maa ja ukrainalaiset ovat ansainneet maansa kokonaisuudessaa. He ansaitsevat myös kaiken takaisin, jonka he ovat menettäneet

        Tosissaan - välillä tämä kirjaa profiilini ulos, jonka myötä lähettämäni viesti lähettää kommentin anonyyminä. Kerta en koskaan vastaa anonyyminä, kirjaan kommentin alle uudelleen 👍

        "En ole tavannut venäläisiä sotavankeja. Mutta annoit kieltämättä idean. Keskustelen kontaktieni kanssa - kenties jonain päivänä haastattelen YouTube -videota varten venäläistä sotavankia. Mikäli järjestyy ja tulkki on kanssani. Sen verran tiedän että joitakin sotavankeja on haastateltu ja he ovat kertoneet "erikoisoperaation" luonteesta avoimesti. Voi katsoa YouTubesta. Käsittääkseni - eivät tienneet tarkalleen että mistä operaatiosta oli kyse, kunnes he olivatkin jo ampumassa siviilejä.

        Olen tavannut ukrainalaisia sotilaita, jotka ovat olleet taistelussa venäjän ensihyökkäyksestä saakka. Näin muun muassa "Harkovan tuho" -videossa Serhii on yksi heistä. Ja hehän eivät todellakaan antaudu! Voin puhua Ukrainan armeijan puolesta, ettei kukaan heistä ole antautumassa. Sen verran monien sotilaiden kanssa olen yhteistyössä, että tiedän avautua heidän filosofiasta sotaan ja venäjään liittye. He rakastavat maataan ja kunnioittavat presidenttiään. Se mikä tulee koko maan yhyenäisyyteen - en ole eläessäni nähnyt mitään vastaavaa yhteistyötä ja yhteismielisyyttä kaikessa mitä he tekevät. Ja näin esimerkkinä - vaikken olekaan ukrainalainen; he tukevat toimintaani kuin olisin osa heitä. Näin lievänä esimerkkinä, mikäli olen tarvinnut suuntaa - en saa pelkästään suuntaa, mutta neuvoja. Herkästi käy niinkin että useampia ihmisiä liittyy pyytämättä auttamaan pienimmissäkin asioissa.

        Uskon että kyseessä olevat trollit eivät ole muuta kuin venäläisiä aivopestyjä henkilöitä, jotka ansaitsisivat nähdä läheltä mitä olen Ukrainassa nähnyt. Joka ikinen kyynel jonka olen todistanut, on särkenyt minua sielua myöten. Ukraina on tavattoman kaunis maa ja ukrainalaiset ovat ansainneet maansa kokonaisuudessaa. He ansaitsevat myös kaiken takaisin, jonka he ovat menettäneet"


      • Lisään tähän sen verran ajatusta vielä, että kuten on universaalisesti aika tiedettävissä - ukrainalaisia palaavat takaisin kotimaahansa. Minkä vuoksi ihmeessä? Sota on yhä päällä - venäjä hyökkää vieläkin raa'asti - pommit putoavat jatkuviin - ihmisiä kuolee yhä joka ikinen päivä - eivätkä sireenit anna ihmisien nukkua. Niin sanotusti "rauhallisillakaan" osa-alueilla. Olen ollut Ukrainassa tarpeeksi kauan, että tiedän vastauksen itse esittämiini kysymyksiin. Suomessa asuu tuttavani, joka on lähtöisin Vinnitsjasta. Hän palaa pian takaisin sinne. Vinnitsjassa kuoli äskettäin 23 ihmistä venäjän ilmahyökkäyksien ansiosta. Jälki on todella järkyttävää. Materiaali kuolleesta äidistä ja tyttärestä särki erityisesti. Kysyin kyseiseltä henkilöltä, että aikooko hän edelleenkin palata Vinnitsjaan? Näinkään ankara terrori-isku ei muuttanut hänen mieltään; Suomen hyvinvointivaltio tuo kylläkin turvallisuuden, muttei poista ikävää. Kaipuuta Ukrainan maisemista, ihmisten hyvyydestä. Ukraina on kun paratiisi maan päällä, jota helvetti riepottelee


      • Anonyymi

        Anna mulle kymppi röökiin kaksi kaljaan.....iltasadut paranee vaan.


    • Anonyymi

      Oletko tavannut Ukrainan venäjänkielisiä ihmisiä?
      Mitä mieltä he ovat sodasta? Tällä kanavalla annettu ymmärtää että he kaikki olisivat halukkaita liittymään ja liittämään alueensa venäjään, mutta ukrainankieliset eivät heitä päästä vaan sortavat heitä raalla tavalla.

      • Ei pidä paikkaansa. Missään nimessä. Näin muun muassa - Harkovassa valtaosa ovat venäjänkielisiä ja kaikista huokuu yhtenäinen ajattelu sen suhteen, että "russkiy mir" - eli "venäjän maailma", jota Putin pyrkii väkipakolla tuomaan Ukrainaan, on syvintä saastaa. Puhutaanpa venäjänkielisistä ukrainalaisista, tai pelkästään ukrainaa puhuvista - kaikkia yhdistää raivo sen suhteen, että Putin pyrkii tuomaan "venäjän maailman" itsenäiseen Ukrainaan. Ja vieläpä millä hinnalla? Tappamalla lapsia, viattomia siviilejä, jotka elivät tavallista elämää, kunnes katto romahti päälle. Yksi elonjääneistä todisti perheensä kuolleena olohuoneessaan. Kyseinen elonjäänyt oli lapsi. Kukaan Ukrainassa ei halua liittyä venäjään, eikä kukaan ukrainalainen pyri sortamaan omiaan, mutta tuhoamaan venäläissotilaat, jotka tunkeutuvat Ukrainaan. Voin sen verran lisätä, ettei kaikkialla Ukrainassa suvaita itse venäjän kieltä, muttei se muuta ukrainalaisten yhtenäisyyttä keskenään


      • Anonyymi
        johanneshonkanen kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Missään nimessä. Näin muun muassa - Harkovassa valtaosa ovat venäjänkielisiä ja kaikista huokuu yhtenäinen ajattelu sen suhteen, että "russkiy mir" - eli "venäjän maailma", jota Putin pyrkii väkipakolla tuomaan Ukrainaan, on syvintä saastaa. Puhutaanpa venäjänkielisistä ukrainalaisista, tai pelkästään ukrainaa puhuvista - kaikkia yhdistää raivo sen suhteen, että Putin pyrkii tuomaan "venäjän maailman" itsenäiseen Ukrainaan. Ja vieläpä millä hinnalla? Tappamalla lapsia, viattomia siviilejä, jotka elivät tavallista elämää, kunnes katto romahti päälle. Yksi elonjääneistä todisti perheensä kuolleena olohuoneessaan. Kyseinen elonjäänyt oli lapsi. Kukaan Ukrainassa ei halua liittyä venäjään, eikä kukaan ukrainalainen pyri sortamaan omiaan, mutta tuhoamaan venäläissotilaat, jotka tunkeutuvat Ukrainaan. Voin sen verran lisätä, ettei kaikkialla Ukrainassa suvaita itse venäjän kieltä, muttei se muuta ukrainalaisten yhtenäisyyttä keskenään

        Otit, Johannes, suuren urakan aloittamalla kertoa Ukrainan tämän päivän elämästä. Rehellisen tuntuiseen ja varsin uskottavaan tiedottamiseesi vastaa valitettavan suuri joukko lukijoita, joilla ei ole riittävästi tietoa entisen Neuvostoliiton ja entisen ja nykyisen Venäjän ulkopolitiikasta. Jotkut meistä kirjoittajista on 75 vuotiaita, joiden isät olivat sotimassa Stalinin aikoihin. Toivottavasti et turhaannu asiattomista kommenteista, joita tulet saamaan henkilöiltä, joille Suomen turvallisuus. sananvapaus ja hyvä sosialiturva on taannut vapauden puhua paskaa ja trollata vakavien keskusteluiden sijaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otit, Johannes, suuren urakan aloittamalla kertoa Ukrainan tämän päivän elämästä. Rehellisen tuntuiseen ja varsin uskottavaan tiedottamiseesi vastaa valitettavan suuri joukko lukijoita, joilla ei ole riittävästi tietoa entisen Neuvostoliiton ja entisen ja nykyisen Venäjän ulkopolitiikasta. Jotkut meistä kirjoittajista on 75 vuotiaita, joiden isät olivat sotimassa Stalinin aikoihin. Toivottavasti et turhaannu asiattomista kommenteista, joita tulet saamaan henkilöiltä, joille Suomen turvallisuus. sananvapaus ja hyvä sosialiturva on taannut vapauden puhua paskaa ja trollata vakavien keskusteluiden sijaan.

        Nostan hattuani kaikille, jotka olivat sotimassa paremman hyvän puolesta 👍 Ja ei huolta. Olihan se heti alkuun selvää, että verbaalists vastarintaa syntyy suunnasta tai toisesta. Enkä usko että se tulee loppumaan. Totuus kuitenkin on, että kaikki trollien sun muiden kommentit jäävät Ukrainan kauneuden varjoon. Ei se ole minulle muuta kuin kärpäsen ininää kaukaisuudessa. Sitä vasten - he eivät tee minulle muuta kuin avaavat mahdollisuuden keskustella entistä enemmän totuudesta. Totuus voittaa aina ja vapauttaa


    • Anonyymi

      Oletko tavannut donetskin tai luhanskin alueen asukkaita. Onko totta että he ottavat venäläiset avosylin vastaan ja olisivat mieluummin osa venäjää. Väitteitä myös ollut että juuri he ovat kokeneet ukrainan"natsien" julman vihan ja suorastaan vihaavat ukrainalaisuutta sekä ukrainalaisia.

      • Keskustelin aiemmin ukrainalaisen naispakolaisen kanssa, jonka mies palveli Donetskin rintamalla. Aviomies loukkaantui hetki sitten sodassa venäjää vastaan. Joten, voit olla varma ettei yhtään missään oteta venäläisiä sotilaita "avosylin" vastaan. Heidän hyökätessään - Ukraina vastaa tulella. Se on ollut näin alusta pitäen. Tarkempia yksityiskohtia kuulin Harkovan sotilailta, jotka ovat olleet sodan alkuvaiheesta saakka etulinjassa; muuallakin. Sitä myötä mitä Putin ja venäjän armeijat ovat saaneet aikaiseksi - venäjän armeijaa odottaa ainoastaan kuolema. Sama ei tosin päde venäläisiä jotka antautuvat; heidät vangitaan


      • Anonyymi
        johanneshonkanen kirjoitti:

        Keskustelin aiemmin ukrainalaisen naispakolaisen kanssa, jonka mies palveli Donetskin rintamalla. Aviomies loukkaantui hetki sitten sodassa venäjää vastaan. Joten, voit olla varma ettei yhtään missään oteta venäläisiä sotilaita "avosylin" vastaan. Heidän hyökätessään - Ukraina vastaa tulella. Se on ollut näin alusta pitäen. Tarkempia yksityiskohtia kuulin Harkovan sotilailta, jotka ovat olleet sodan alkuvaiheesta saakka etulinjassa; muuallakin. Sitä myötä mitä Putin ja venäjän armeijat ovat saaneet aikaiseksi - venäjän armeijaa odottaa ainoastaan kuolema. Sama ei tosin päde venäläisiä jotka antautuvat; heidät vangitaan

        täyttä paskaa kirjoittelet, mutta ukrainassa siis tuleva venäjän provinssi sinulla ei tule sinne olemaan mitään asiaa.


    • Anonyymi

      Kiovan Aave nimellä tunnettu hävittäjä-ässä kuulemma pudotti taas eilen venäläiskoneen. Pitääkö paikkansa?

      • Näin kiireen alla - en ole kuullut kyseistä uutista vielä. Mutta voisin kysyä muuan sotilaalta; jospa he voisivat vahvistaa kyseisen uutisen


      • Anonyymi

        Tuolle suotta vastailet taitaa olla trolli.


      • Anonyymi

        aave kusi housuun sekä paskoi yhdessä johanneksen satujen kanssa haihtui ilmaan kuin kakan käry konsanaan


    • Anonyymi

      Ymmärtävätkö Ukrainalaiset, että lännen apu ja Venäjän pakotteet ovat ajaneet koko länsimaat talouden tuhooon. Venäjä ei tuhoa vain Ukrainaa vaan koko Eurooppaan talous ja yhteiskunta hajoaa.
      Kuinka Ukraina voisi korvata tämän lämsimaille.

      • Anonyymi

        Höpötihöpö. Kyllä meillä on rahaa. Mitä tarvikkeita ukraina hätäisemmin tarvitsee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpötihöpö. Kyllä meillä on rahaa. Mitä tarvikkeita ukraina hätäisemmin tarvitsee?

        kirjoitatko tuon tammikuun 15 päivä uudelleen, jotenkin epäilen


      • Siinä on ehkä naurettavin kommentti, jonka olen tähän menneessä lukenut. Kiitän kuitenkin siitä, että avasit minulle erinomaisen tilaisuuden avata kyseistä aihetta totuudella:

        Muutama kuukausi sitten - venäjän sotilaat tunkeutuivat Ukrainaan; Putin aloitti sodan, joka on edelleenkin täydessä voimassa. Ukrainan sotilaita ja siviilejä kuolee päivittäin. Venäläiset sotilaat ovat raiskanneet lapsia ja naisia; teloittaneet ukrainalaisia kaduilla ja irrottaneet päitä, yms. Tämä sota on ollut todella rumaa ja sairasta, alusta pitäen. Ukraina ei ole tehnyt muuta, kuin puolustanut maataan ja siviilejään, vaikka ovatkin olleet alakynnessä.

        Olin yhteensä viikon verran - suorittamassa muun muassa tehtävää, sotajournalismia ja humanitääristä apua - Mykolaivissa, jota pommitettiin joka ikinen päivä. Sillä välin kun olin kyseisessä kaupungissa, useampia ihmisiä kuoli.

        Kuvasin tämän Mykolaivissa, kun meinasin tulla pommitetuksi:

        https://www.youtube.com/watch?v=qzQ62RVnAqM

        Näin käytännössä - venäjän armeijat tunkeutuvat Ukrainaan ja pommittavat kyseistä maata.. Odottaako venäjä todella että jonkun tulisi sääliä heitä? Mikäli joku murhaa jonkun ja joutuu vastaamaan seurauksista; oletatko että kukaan voivottelee murhaajaa ja seurauksista jotka hän joutuu kantamaan?

        Tässä traileri Mykolaivin tuhosta:

        Siinä on ehkä naurettavin kommentti, jonka olen tähän menneessä lukenut. Kiitän kuitenkin siitä, että avasit minulle erinomaisen tilaisuuden avata kyseistä aihetta totuudella:

        Muutama kuukausi sitten - venäjän sotilaat tunkeutuivat Ukrainaan; Putin aloitti sodan, joka on edelleenkin täydessä voimassa. Venäläiset sotilaat ovat raiskanneet lapsia ja naisia; teloittaneet ukrainalaisia kaduilla ja irrottaneet päitä, yms. Tämä sota on ollut todella rumaa, alusta pitäen. Ukraina ei ole tehnyt muuta, kuin puolustanut maataan ja siviilejään, vaikka olivatkin alakynnessä.

        Olin yhteensä viikon verran - suorittamassa muun muassa tehtävää, sotajournalismia ja humanitääristä apua - Mykolaivissa, jota pommitettiin joka ikinen päivä. Sillä välin kun olin kyseisessä kaupungissa, useampia ihmisiä kuoli.

        Kuvasin tämän Mykolaivissa, kun meinasin tulla pommitetuksi:

        https://www.youtube.com/watch?v=qzQ62RVnAqM

        Tässä traileri Mykolaivin tuhosta:

        Siinä on ehkä naurettavin kommentti, jonka olen tähän menneessä lukenut. Kiitän kuitenkin siitä, että avasit minulle erinomaisen tilaisuuden avata kyseistä aihetta totuudella:

        Muutama kuukausi sitten - venäjän sotilaat tunkeutuivat Ukrainaan; Putin aloitti sodan, joka on edelleenkin täydessä voimassa. Venäläiset sotilaat ovat raiskanneet lapsia ja naisia; teloittaneet ukrainalaisia kaduilla ja irrottaneet päitä, yms. Tämä sota on ollut todella rumaa, alusta pitäen. Ukraina ei ole tehnyt muuta, kuin puolustanut maataan ja siviilejään, vaikka olivatkin alakynnessä.

        Olin yhteensä viikon verran - suorittamassa muun muassa tehtävää, sotajournalismia ja humanitääristä apua - Mykolaivissa, jota pommitettiin joka ikinen päivä. Sillä välin kun olin kyseisessä kaupungissa, useampia ihmisiä kuoli.

        Kuvasin tämän Mykolaivissa, kun meinasin tulla pommitetuksi:

        https://youtu.be/32MJSAcXwmE


    • Anonyymi

      Kerro terveiset ukrainan urhealle armeijalle, hienosti ovat taistelleet fasisti venäjää vastaan. Suomalaisilta täysituki tuolle taistelulle ja lopulta oikeus voittaa, ja venäjän raiskareille tulee lopulta tuomiopäivä.
      SLAVA UKRAINI-HEROIM SLAVA🇺🇦

      • Anonyymi

        Bidens' money trail to Russia, China, and Ukraine exposed
        https://www.youtube.com/watch?v=YGcKDTqhGM0
        korruption riivaama perhe, Hunter Biden joutuu oikeuteen, mahdollista jopa toinenkin lapsi. viimeistään kun Trump johdossa kaikki he Bidenit ovat vankilassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bidens' money trail to Russia, China, and Ukraine exposed
        https://www.youtube.com/watch?v=YGcKDTqhGM0
        korruption riivaama perhe, Hunter Biden joutuu oikeuteen, mahdollista jopa toinenkin lapsi. viimeistään kun Trump johdossa kaikki he Bidenit ovat vankilassa

        vostok sotaharjoitus, mutta samalla lähtee sotarintamalle kiinalaista panssaria ukkoo, usa vaa vinkuu merkitsemätön maa, dollarikin wc paperia.

        https://www.bitchute.com/video/tqkcJ3dNJ1s4/

        CHINESE SEND TANKS TO RUSSIA VILLAGE OF POKROVSKOYE NEAR BAKHMUT AFTER IT WAS CAPTURED BY RUSSIAN FORCES
        https://www.bitchute.com/video/msyzUp8LOLin/
        sellainen 4 vko bakhmut vallattu
        8-12 viikkoon venäjällä menee teki se mitä vain, sen verran hyvin ehtinyt kaivautua ukrainan armeija vuosien saatossa, mutta lopulta tappio väjäämätön.

        Russia invites UN and Red Cross experts to investigate POW camp bombing
        andyz7
        https://www.bitchute.com/search/?query=russia&kind=video&sort=new

        Bakhmut sen jälkee on 1 kaupunki Donbassin alueella, suora yhteys aina moldovaan tai harkovaan suoraa päätietä, toki ylöspäin kiovaan, kun katsotte karttaa. kyllä se ukraina ikävä kyllä häviää tämän juurikin ennen joulua.
        ihmettelen miksi kysyt? jos et ota asioista selvää medioista. eilen klo 16.19 pelosi laskeutui honoluluun venäjän aikaa,
        Joe Bidenillä Covid uudestaan eilen klo 21.51 tieto, suomessa vasta nyt hehe.
        veikaan että neuvologinen sairaus parkisonin tauti Joe Bidenillä vanhaasti alkaa näyttään siltä, päälle muistisairaus sekä näkökyvyn heikkeneminen, isoilta lapuilta lukeninen, ennelta sovitut toimittajat saavat puheenvuorot jne mitä todennäköisemmin näemme vielä 2022 aikana paljon koomisia juttuja joita Joe Biden tekee, tai jopa joutuu jättämään Presidentin viran kamalalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vostok sotaharjoitus, mutta samalla lähtee sotarintamalle kiinalaista panssaria ukkoo, usa vaa vinkuu merkitsemätön maa, dollarikin wc paperia.

        https://www.bitchute.com/video/tqkcJ3dNJ1s4/

        CHINESE SEND TANKS TO RUSSIA VILLAGE OF POKROVSKOYE NEAR BAKHMUT AFTER IT WAS CAPTURED BY RUSSIAN FORCES
        https://www.bitchute.com/video/msyzUp8LOLin/
        sellainen 4 vko bakhmut vallattu
        8-12 viikkoon venäjällä menee teki se mitä vain, sen verran hyvin ehtinyt kaivautua ukrainan armeija vuosien saatossa, mutta lopulta tappio väjäämätön.

        Russia invites UN and Red Cross experts to investigate POW camp bombing
        andyz7
        https://www.bitchute.com/search/?query=russia&kind=video&sort=new

        Bakhmut sen jälkee on 1 kaupunki Donbassin alueella, suora yhteys aina moldovaan tai harkovaan suoraa päätietä, toki ylöspäin kiovaan, kun katsotte karttaa. kyllä se ukraina ikävä kyllä häviää tämän juurikin ennen joulua.
        ihmettelen miksi kysyt? jos et ota asioista selvää medioista. eilen klo 16.19 pelosi laskeutui honoluluun venäjän aikaa,
        Joe Bidenillä Covid uudestaan eilen klo 21.51 tieto, suomessa vasta nyt hehe.
        veikaan että neuvologinen sairaus parkisonin tauti Joe Bidenillä vanhaasti alkaa näyttään siltä, päälle muistisairaus sekä näkökyvyn heikkeneminen, isoilta lapuilta lukeninen, ennelta sovitut toimittajat saavat puheenvuorot jne mitä todennäköisemmin näemme vielä 2022 aikana paljon koomisia juttuja joita Joe Biden tekee, tai jopa joutuu jättämään Presidentin viran kamalalle

        Nancy Pelosi lentää kohti Singaporea kohta laskeutuu, joten Kiinan viesti meni perille.


    • Anonyymi

      No miten siellä menee nyt?

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3806
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      237
      3412
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2653
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      111
      2171
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      22
      2166
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      2027
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1815
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1812
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      315
      1546
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1402
    Aihe